Missä on minkäänlainen haaste? Ainoa mitä pelaajalta näyttää vaadittavan on kivan masentavan oloisen maailman kestäminen henkisesti.
FAflsa
30.06.2012 klo 17.29
15
Näyttää thiefiltä ilman haastetta. Taikakyvyt ja äänetön kävely pilasivat tämän.
dhkgkdaslh
30.06.2012 klo 17.36
12
Ettekö te huomanneet että tuossa on vaikeusasteena Normal? Oletteko te aivan helvetin tyhmiä? Siellä on vielä Hard ja Very Hard, joissa voi olla haastetta kerrakseen.
asdad
30.06.2012 klo 17.37
13
Näyttää tosiaan haasteettomalta. Tuo autoaim pistoolissakin pisti silmään.
realmfnthi4fgangsta
30.06.2012 klo 17.41
15
dhkgkdaslh kirjoitti: Ettekö te huomanneet että tuossa on vaikeusasteena Normal? Oletteko te aivan helvetin tyhmiä? Siellä on vielä Hard ja Very Hard, joissa voi olla haastetta kerrakseen.
Katso video kokonaan. Stealth näyttää tarkoittavan sitä, että juostaan vihollisen taakse, kuristetaan ja teleportataan varjoihin.
Appe
Rekisteröitynyt
15.09.2008
30.06.2012 klo 18.59
1
Hyvä itkeä yhden videon perusteella haasteesta. Kuinka moni peli oikeasti näyttää haastavalta demovideoista? Olis ehkä hieman tylsää katsoa 15 minuuttia videoo 3 minuutin demosta, ku sällit kuolee koko ajan.
Plus autoaim... Ihanko tosissaan anonyymi luulee, että varsinkin pc-versiossa kyseessä ei olisi optio?
Jumalauta, mitä vinkumista. Peli näyttää hyvältä. Piste.
123
30.06.2012 klo 19.19
3
voi voi kun kaikki pelit ei voi olla codeja ni olkaa jonnet hiljaa
ja toi näytti todella hyvältä peliltä
samahomo
30.06.2012 klo 19.41
Appe kirjoitti: Hyvä itkeä yhden videon perusteella haasteesta. Kuinka moni peli oikeasti näyttää haastavalta demovideoista? Olis ehkä hieman tylsää katsoa 15 minuuttia videoo 3 minuutin demosta, ku sällit kuolee koko ajan.
Plus autoaim... Ihanko tosissaan anonyymi luulee, että varsinkin pc-versiossa kyseessä ei olisi optio?
Optio tai ei, mutta miksi se pitää silti tunkea tähän?
Mutta joo, ei peli pahalta näytä kuitenkaan. Miljöö on todella kiinnostava.
AitoGarrett
30.06.2012 klo 20.01
2
Appe kirjoitti: Hyvä itkeä yhden videon perusteella haasteesta. Kuinka moni peli oikeasti näyttää haastavalta demovideoista? Olis ehkä hieman tylsää katsoa 15 minuuttia videoo 3 minuutin demosta, ku sällit kuolee koko ajan.
Plus autoaim... Ihanko tosissaan anonyymi luulee, että varsinkin pc-versiossa kyseessä ei olisi optio?
Pointti on se, että hiiviskely ja stealh-pelaaminen näyttää täysin vaivattomalta. Viholliset eivät kuule takana kipittävää pelaajaa ja eivät näe eteensä. Thiefiä pelatessa täytyi katsoa tarkkaan mihin astuu ja suunnitella jokainen liike. Tässä sen kuin kiipeillään liipasinta painamalla eli teleporttaamalla.
DasBoot
30.06.2012 klo 20.05
3
dhkgkdaslh kirjoitti: Ettekö te huomanneet että tuossa on vaikeusasteena Normal? Oletteko te aivan helvetin tyhmiä? Siellä on vielä Hard ja Very Hard, joissa voi olla haastetta kerrakseen.
Ota kuitenkin huomioon että peleissä yleensä isompi vaikeusaste merkitsee vain vihollisten HP:n ja vahingon lisäämiseen.
Mutta hienolta näyttää, vähänhän nuo jotkut taiat koodaukselta vaikuttavat (Teleport ja ajanpysäytys ainoastaan toisaalta), mutta toivottavasti tasapainoittavat niitä ettei voi jatkuvasti käyttää.
SONTAAa
30.06.2012 klo 20.06
4
123 kirjoitti: voi voi kun kaikki pelit ei voi olla codeja ni olkaa jonnet hiljaa
ja toi näytti todella hyvältä peliltä
tämä näyttää ainakin kovasti yrittävän, nimittäin melkoista kasuaalikädestäpitelyä
Hohhoijaa
30.06.2012 klo 21.10
3
AitoGarrett kirjoitti: Thiefiä pelatessa täytyi katsoa tarkkaan mihin astuu ja suunnitella jokainen liike.
Joo silloin ~kymmenen vuotta sitten. Jos et ole huomannut niin rasittava yritys/erehdys-renkuttaminen on kadonnut valtaosasta pelejä, ja hyvä niin.
AitoGarrett kirjoitti: Thiefiä pelatessa täytyi katsoa tarkkaan mihin astuu ja suunnitella jokainen liike.
Joo silloin ~kymmenen vuotta sitten. Jos et ole huomannut niin rasittava yritys/erehdys-renkuttaminen on kadonnut valtaosasta pelejä, ja hyvä niin.
Eli sinusta haaste on huonoa? No katsotaan miten selviät siitä haasteesta jota sanotaan elämäksi. Se ''rasittava'' yritys/erehdys-renkuttaminen teki kaikesta kivempaa. Kokoan lasten palapelejä jos haluan kivaa ja helppoa tekemistä.
Reverendum
30.06.2012 klo 21.31
3
Helvetin hyvältä näyttää.
teemu12wee
30.06.2012 klo 21.41
1
Hohhoijaa kirjoitti: Joo silloin ~kymmenen vuotta sitten.
Tai tänään.
Lainaus: Jos et ole huomannut niin rasittava yritys/erehdys-renkuttaminen on kadonnut valtaosasta pelejä, ja hyvä niin.
Thiefissä on kyse strategiasta ja tarkkaavaisuudesta. Virheen sattuessa ei paineta quickloadia, vaan kärsitään seurauksista. Miekkataistelussa kävi sitten usein köpelösti.
Taisit pelata väärän genren peliä. Jos et pidä stealthista ja hitaammasta otteesta, niin miksi se pitäisi muilta kieltää?
Hohhoijaa
30.06.2012 klo 22.37
3
Uppmas kirjoitti: Eli sinusta haaste on huonoa?
Jos sinusta pelkkä quicksavetus ja -loadaus tuo sitä "haastetta" ja "kivaa" niin olet kyllä melko erikoinen kaveri. Haastetta saadaan kyllä muutenkin kuin jollain vuosikymmenen takaisilla metodeilla, puhumattakaan että valtaosan nykypelaajista mielestä tuo tuskin on "kivaa."
Lainaus:
Thiefissä on kyse strategiasta ja tarkkaavaisuudesta.
Dishonored =/= Thief. Tämä vaikuttaa Bioshockiltakin enemmän kuin yhdeltäkään Thieffiltä.
thi4fbitches
30.06.2012 klo 22.46
Hohhoijaa kirjoitti:
Dishonored =/= Thief. Tämä vaikuttaa Bioshockiltakin enemmän kuin yhdeltäkään Thieffiltä.
Bioshockia tämä muistuttaa vain sarjakuvagrafiikan ja taikurivoimien vuoksi. Muutoin tämä näyttää täysin kasuaalisoidulta Thiefiltä.
Jos sinusta pelkkä quicksavetus ja -loadaus tuo sitä "haastetta" ja "kivaa" niin olet kyllä melko erikoinen kaveri. Haastetta saadaan kyllä muutenkin kuin jollain vuosikymmenen takaisilla metodeilla, puhumattakaan että valtaosan nykypelaajista mielestä tuo tuskin on "kivaa."
Yrityksen ja erehdyksen kautta oppiminen on tärkeää. Niin elämässä, kuin pelissä taitojen kehittämisessä. Ja mielestäni puhuttiin haasteesta yleensä, ei mistään jatkuvasta saman kohdan runkkaaamisesta. Ja ei tietenkään sen nykyajan Petterin mielestä ole kivaa, kun vanhemmat paapoo ja kaikki on aina niin mahtavaa.
Muokannut:
Uppmas 30.06.2012 klo 23.25
DasBoot
30.06.2012 klo 23.01
1
Noissa videoissa käytettiin kylläkin godmodea ja kaikki powerit valmiina koodia, että näytettäisiin kuinka eri powerit toimivat.
Hohhoijaa kirjoitti: Haastetta saadaan kyllä muutenkin kuin jollain vuosikymmenen takaisilla metodeilla, puhumattakaan että valtaosan nykypelaajista mielestä tuo tuskin on "kivaa."
Nykypelaajilla onkin aivot tavallisen surkastuneet. Demon's Soulsin ja Dark Soulsin suosio kertoo, että se ei ole mikään marginaaliryhmä joka kaipaa haastetta ja raakaa erehdy ja kuole -meininkiä. Isot pelitalot eivät tätä näe, vaan paapovat niitä casuaaleja.
Hohhoijaa
01.07.2012 klo 00.18
4
Uppmas kirjoitti: Niin elämässä, kuin pelissä taitojen kehittämisessä.
Voi herranjumala mitä paskaa vaihteeksi... Koska elämä saattaa olla haastavaa niin pelienkin pitäisi olla? Elämä = videopeli? Minä ainakin pelaan vain huvin ja viihteen vuoksi enkä erityisesti haastaakseni itseni, siihen on muita, parempia keinoja. Jos sinä saat tuollaisesta masokismista hupia niin siitä vaan...
Lainaus:
Muutoin tämä näyttää täysin kasuaalisoidulta Thiefiltä.
Mielenkiintoisia thieffejä sinä olet pelannut...
Lainaus:
Nykypelaajilla onkin aivot tavallisen surkastuneet.
Tälläiselle väittämälle ei varmana ole vaikea löytää jotain, vaikkapa tieteellistä, pohjaa?
Lainaus:
Demon's Soulsin ja Dark Soulsin suosio kertoo, että se ei ole mikään marginaaliryhmä joka kaipaa haastetta ja raakaa erehdy ja kuole -meininkiä.
Riippuu tietenkin miten määrittelet suosion ja mihin sitä vertaat.
Valopäät
01.07.2012 klo 01.24
2
asdad kirjoitti: Näyttää tosiaan haasteettomalta. Tuo autoaim pistoolissakin pisti silmään.
Siis mitä konsolipelissä autoaim? Eikä? Jo on aikoihin eletty.
Voi herranjumala mitä paskaa vaihteeksi... Koska elämä saattaa olla haastavaa niin pelienkin pitäisi olla? Elämä = videopeli? Minä ainakin pelaan vain huvin ja viihteen vuoksi enkä erityisesti haastaakseni itseni, siihen on muita, parempia keinoja. Jos sinä saat tuollaisesta masokismista hupia niin siitä vaan...
There is no fun if there is no challenge. Elämä on tylsää jos se ei ole haastavaa. Voin katsoa elokuvia jos haluan hupia niin ettei minun tarvitse tehdä mitään.
Tykkäätkö sinä pelattavista elokuvista? Painu vittuun sitten pelimaailmasta.
Hohhoijaa kirjoitti: Tälläiselle väittämälle ei varmana ole vaikea löytää jotain, vaikkapa tieteellistä, pohjaa?
->Kasuaaliset, yksinkertaiset ja helpot pelit myyvät eniten
->Do your math
Hohhoijaa kirjoitti: Riippuu tietenkin miten määrittelet suosion ja mihin sitä vertaat.
Eli kun ei löydä vastaväitettä niin täytyy kyseenalaistaa yksinkertaisuutta.
Suosio: Myynnit
Vertaus: Toisien pelien myynnit
thi4fbitches
01.07.2012 klo 02.01
Hohhoijaa kirjoitti:
Mielenkiintoisia thieffejä sinä olet pelannut...
Suosittelisin sinullekin, mutta en usko että osaisit.
Hohhoijaa
01.07.2012 klo 07.46
2
Uppmas kirjoitti: Elämä on tylsää jos se ei ole haastavaa.
Nyt puhuttiin huvista eikä tylsyydestä. Jos tykkäät kovasti haastaa itseäsi niin ratko sudokua tai mene vaikka kiipeämään vuorta.
Lainaus:
->Kasuaaliset, yksinkertaiset ja helpot pelit myyvät eniten
->Do your math
Eli ei löydy?
Lainaus:
Suosio: Myynnit
Ja kovat myynnit onkin, Demons Souls ei ole tähän päivään asti tainnut päästä toiselle miljoonalle, Dark Souls hädin tuskin paremmin vaikka se julkaistiin boksillekin. Aika säälittävästi jos vertaat näihin kunnon kasuaalikassajyriin, puhutaan edelleen marginaaliosasta. SItten voidaan miettiä kuinka haastavia ja turhauttavia pelejä ne edes oikeasti ovat jotta kasuaalisemmat pelaajat voisivat niihin koskea, konsolipeleistä kun puhutaan. Vieläkö muuta?
agm
01.07.2012 klo 08.52
5
Tuli tuosta videosta mieleen lähinnä että nuo kyvyt ovat kuin konsolikomentoja. Todella immersiota rikkovaa ainakin itselleni. Siis justiinsa näitä sijainnin vaihtoja, targetin hallinnan ottamista, vihujen näkökentän näkemistä, yms. Käytännössä kaiken saman voi tehdä vaikka jossain Skyrimissä konsolilla, mutta ilman nuita mukamas hienoja efektejä.
En usko että vaikeustason nostokaan tuo mitään haastetta, kun on tuollainen kyky jolla pystyy pomppia ihan mihin tahansa huomaamatta.
Hohhoijaa
01.07.2012 klo 09.22
2
agm kirjoitti: En usko että vaikeustason nostokaan tuo mitään haastetta, kun on tuollainen kyky jolla pystyy pomppia ihan mihin tahansa huomaamatta.
Itse taas uskon että tuo. Videoita seuraamalla näkee kuinka nopeasti tuo "mana" vai mikälie kuluu kykyjä käytettäessä ja tuossa väkivaltaisemmassa versiossa kaveri olisi kuollut vaikka kuinka monta kertaa ilman (esittelytarkoituksessa) jatkuvia "potionien" hörppimisiä tai "godmodea." Lisäksi epäilen että valmiissa pelissä tuossa vaiheessa peliä kaikki nähdyt kyvyt ja aseet tuskin ovat vielä käytössä. Itse ainakin tykkään kun pelaaminen on mahdollismman sujuvaa, kuten esimerkiksi tuo että voit jo kuristuksen aikana napata uhrin olalle ja hypätä napinpainalluksella jonnekin parvekkeelle piilottamaan ruumiin.
Ja kovat myynnit onkin, Demons Souls ei ole tähän päivään asti tainnut päästä toiselle miljoonalle, Dark Souls hädin tuskin paremmin vaikka se julkaistiin boksillekin. Aika säälittävästi jos vertaat näihin kunnon kasuaalikassajyriin, puhutaan edelleen marginaaliosasta. SItten voidaan miettiä kuinka haastavia ja turhauttavia pelejä ne edes oikeasti ovat jotta kasuaalisemmat pelaajat voisivat niihin koskea, konsolipeleistä kun puhutaan. Vieläkö muuta?
Myynnit on jotain vajaa pari miljoonaa kummallakin osalla. Tuollaiset myyntimäärät ovat äärimmäisen harvinaisia low-budget pelille, jota ei ole markkinoitu juuri yhtään. Casualjyrien markkinointiin lykätään lähes yhtäpaljon rahaa kuin itse pelin tekemiseen, ellei jopa tietyissä tapauksissa enemmänkin.
Nyt puhuttiin huvista eikä tylsyydestä. Jos tykkäät kovasti haastaa itseäsi niin ratko sudokua tai mene vaikka kiipeämään vuorta.
Huvi on tylsyyden vastakohta, paljon sinäkin tiedät Suomen kielestä...
Hohhoijaa kirjoitti: Eli ei löydy?
Kaikelle ei ole tieteellistä pohjaa, joskus täytyy vain käyttää aivoja.
Hohhoijaa kirjoitti:
Ja kovat myynnit onkin, Demons Souls ei ole tähän päivään asti tainnut päästä toiselle miljoonalle, Dark Souls hädin tuskin paremmin vaikka se julkaistiin boksillekin. Aika säälittävästi jos vertaat näihin kunnon kasuaalikassajyriin, puhutaan edelleen marginaaliosasta. SItten voidaan miettiä kuinka haastavia ja turhauttavia pelejä ne edes oikeasti ovat jotta kasuaalisemmat pelaajat voisivat niihin koskea, konsolipeleistä kun puhutaan. Vieläkö muuta?
Tagmanihan se tossa sen selittikin, pelillä on pieni markkina- ja tuotantoarvo, mutta myynnit ovat melkein kahden miljoonan paikkeilla.
Hohhoijaa
01.07.2012 klo 10.54
3
Uppmas kirjoitti:
Huvi on tylsyyden vastakohta
Ei se itseasiassa ole. Elämä ei vieläkään ole videopeliä, ainakaan normaaleille ihmisille.
Lainaus:
Kaikelle ei ole tieteellistä pohjaa, joskus täytyy vain käyttää aivoja.
Jos väittämä on että tälläiset pelit surkastuttavat aivoja niin pitää olla takana jotain tieteellistä tutkimusta asiasta muuten väittämällä ei ole minkäänlaista pohjaa. Kasuaalipelaajien aivot eivät ole yhtään sen pienemnät kuin sinunkaan (näiden tekstien perusteella väittäisin että jopa päinvastoin)...
assburger
01.07.2012 klo 11.06
1
Hohhoijaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Huvi on tylsyyden vastakohta
Ei se itseasiassa ole. Elämä ei vieläkään ole videopeliä, ainakaan normaaleille ihmisille.
Lainaus:
Kaikelle ei ole tieteellistä pohjaa, joskus täytyy vain käyttää aivoja.
Jos väittämä on että tälläiset pelit surkastuttavat aivoja niin pitää olla takana jotain tieteellistä tutkimusta asiasta muuten väittämällä ei ole minkäänlaista pohjaa. Kasuaalipelaajien aivot eivät ole yhtään sen pienemnät kuin sinunkaan (näiden tekstien perusteella väittäisin että jopa päinvastoin)...
Olen diagnosoinut sinulle Aspergerin oireyhtymän. Ei täällä kukaan ole puhunut aivojen surkastumisesta oikeasti, se vaan tuntuu siltä koska helpot pelit myyvät eniten.
Ei se itseasiassa ole. Elämä ei vieläkään ole videopeliä, ainakaan normaaleille ihmisille.
Itseasiassa on. Ja ei, elämä ei ole videopeliä, mutta haastettomuus on tylsää niin elämässä kuin peleissäkin. Tietty kasuaaleille kelpaa mikä tahansa ajanviete.
Hohhoijaa kirjoitti: Jos väittämä on että tälläiset pelit surkastuttavat aivoja niin pitää olla takana jotain tieteellistä tutkimusta asiasta muuten väittämällä ei ole minkäänlaista pohjaa. Kasuaalipelaajien aivot eivät ole yhtään sen pienemnät kuin sinunkaan (näiden tekstien perusteella väittäisin että jopa päinvastoin)...
Pelit turruttavat helppouteen, niin vaikea tuntuu entistäkin vaikeammalta. Yleensäkin, jos olet tottunut johonkin niin muutos tuntuu jyrkemmältä kuin jos et olisi tottunut. En tiedä surkastumisesta, mutta eivät ne ainakaan kehity. Äläkä vertaa aivojen kokoja älykkyyteen, Einsteinillakin oli keskivertoa pienemmät aivot. Ja viitsisitkö laittaa pilkkuja, vituttaa lukea.
Hohhoijaa
01.07.2012 klo 11.28
3
Uppmas kirjoitti:
elämä ei ole videopeliä
No sitten varmaan kannattaisi lopettaa niiden vertaaminen?
Lainaus:
En tiedä surkastumisesta, mutta eivät ne ainakaan kehity.
Kysymys kuuluu miksi niiden pitäisi erityisesti kehittyä (jos siis oletetaan että ne edes kehittyvät) pelejä pelaamalla? Niiden kehittymiselle on huomattavasti paremmat ja tehokkaammatkin välineet. Voisit lisäksi valaista minua miten edellämainittu edes-takas-renkuttaminen kehittää aivoja ja auttaa oikeassa elämässä, noin muutenkin kuin jotain "tajuat et elämä ei oo helppoo" -bullshittiä jauhamalla? Vai vituttaako sinua oikeasti noin paljon että valtaosa pelaajista haluaa videopelinsä viihteenä eikä minään rubikin kuutioina?
Enkä puhunut koosta vaan siitä surkastumisesta (vaikka surkastuminen aiheuttaa kyllä sitä pienentymistäkin).
stalkkeri
01.07.2012 klo 11.40
Hohhoijaa kirjoitti:
Kysymys kuuluu miksi niiden pitäisi erityisesti kehittyä (jos siis oletetaan että ne edes kehittyvät) pelejä pelaamalla? Niiden kehittymiselle on huomattavasti paremmat ja tehokkaammatkin välineet. Voisit lisäksi valaista minua miten edellämainittu edes-takas-renkuttaminen kehittää aivoja ja auttaa oikeassa elämässä, noin muutenkin kuin jotain "tajuat et elämä ei oo helppoo" -bullshittiä jauhamalla? Vai vituttaako sinua oikeasti noin paljon että valtaosa pelaajista haluaa videopelinsä viihteenä eikä minään rubikin kuutioina?
Enkä puhunut koosta vaan siitä surkastumisesta (vaikka surkastuminen aiheuttaa kyllä sitä pienentymistäkin).
Dishonored =/= aivojen koko
lollero
01.07.2012 klo 11.41
2
ihme niitit ihmiset on vetäny täällä :D kai te kitisijät tajuatte että teidän ei tarvitse ostaa kyseistä peliä, joten miks pitää valittaa.
lyllerö
01.07.2012 klo 11.44
lollero kirjoitti: ihme niitit ihmiset on vetäny täällä :D kai te kitisijät tajuatte että teidän ei tarvitse ostaa kyseistä peliä, joten miks pitää valittaa.
Pienet alkukirjaimet eivät kätke identiteettiäsi. Hohhoijaa!
No sitten varmaan kannattaisi lopettaa niiden vertaaminen?
Vertauskuvien ei tarvitse olla relevantteja asiaan.
Hohhoijaa kirjoitti:
Kysymys kuuluu miksi niiden pitäisi erityisesti kehittyä (jos siis oletetaan että ne edes kehittyvät) pelejä pelaamalla? Niiden kehittymiselle on huomattavasti paremmat ja tehokkaammatkin välineet.
Puhummekin nyt pelin sisäisestä kehittymiskaaresta, suuressa osassa peleistä ihmisiltä ei nykyään vaadita juuri mitään taitoa pärjätäkseen, ikään kuin pelit suunnattaisiin aivottomille kakaroille.
Hohhoijaa kirjoitti:
Voisit lisäksi valaista minua miten edellämainittu edes-takas-renkuttaminen kehittää aivoja ja auttaa oikeassa elämässä, noin muutenkin kuin jotain "tajuat et elämä ei oo helppoo" -bullshittiä jauhamalla?
Oli ne ajat jolloin taidon vaatiminen tarkoitti muutakin kuin yhden saakelin vaikean kohdan renkuttamista. Edelleenkin kehittyminen pelin sisässä, ei oikeassa elämässä.
Hohhoijaa kirjoitti:
Vai vituttaako sinua oikeasti noin paljon että valtaosa pelaajista haluaa videopelinsä viihteenä eikä minään rubikin kuutioina?
Ei se, että heitä on, vaan se, että kaikki pelit suunnitellaan kyseisille kasuaalipa... kuluttajille
Hohhoijaa kirjoitti:
Enkä puhunut koosta vaan siitä surkastumisesta (vaikka surkastuminen aiheuttaa kyllä sitä pienentymistäkin).
Surkastuminen on vertauskuva älykkyyden vähenemiselle.
Muokannut:
Uppmas 01.07.2012 klo 11.52
lollero
01.07.2012 klo 12.02
lyllerö kirjoitti:
lollero kirjoitti: ihme niitit ihmiset on vetäny täällä :D kai te kitisijät tajuatte että teidän ei tarvitse ostaa kyseistä peliä, joten miks pitää valittaa.
Pienet alkukirjaimet eivät kätke identiteettiäsi. Hohhoijaa!
:D
en yritä identiteettiäni ketkeäkkään :D kunhan vaan mainitin.
Hohhoijaa
01.07.2012 klo 12.55
1
Uppmas kirjoitti:
Vertauskuvien ei tarvitse olla relevantteja asiaan.
Uppmas kirjoitti:
Niin elämässä, kuin pelissä
Uppmas kirjoitti:
elämä ei ole videopeliä
Tottakai tarvitsee, ja sinulla on tässä nyt paha ristitiitaisuus.
Lainaus:
Puhummekin nyt pelin sisäisestä kehittymiskaaresta, suuressa osassa peleistä ihmisiltä ei nykyään vaadita juuri mitään taitoa pärjätäkseen, ikään kuin pelit suunnattaisiin aivottomille kakaroille.
Vaikeusastetta korkeammalla, problem solved. Ei ole vieläkään tullut yhtään peliä vastaan joka "pelaisi itse itsensä läpi" millään vaikeusasteella.
Lainaus:
Ei se, että heitä on, vaan se, että kaikki pelit suunnitellaan kyseisille kasuaalipa... kuluttajille
Nih, minkäs studiot sille mahtavat että valtaosa pelaajista on tätä sakkia. Miksi tehdä peli vain marginaaliyleisölle?
aspergerhavaittavisa
01.07.2012 klo 14.08
1
Hohhoijaa kirjoitti:
Vaikeusastetta korkeammalla, problem solved.
Vaikeusasteen nostaminen ei poista teleporttia sekä muita naurettavuuksia, kuten harvinaisen sokeita vihollisia. Haaste tarkoittaa tänä päivänä yleensä hp:n vähentämistä.
Tottakai tarvitsee, ja sinulla on tässä nyt paha ristitiitaisuus.
Ja miksi ihmeessä tarvitsisi? Useimmat vertauskuvathan juurikin EIVÄT ole mitenkään kytköksissä itse asiaan.
Hohhoijaa kirjoitti: Vaikeusastetta korkeammalla, problem solved. Ei ole vieläkään tullut yhtään peliä vastaan joka "pelaisi itse itsensä läpi" millään vaikeusasteella.
Joo lisää HP:tä ja vahinkoa vihollisille. Voi vitun jee. Se ei vaadi taitoa, se on vain rasittavaa kun olet alistetussa asemassa ja sinun pitää vain hyväksyä status quo. Geneerisempää vaikeustason nostajaa ei olekaan. Aikoinaan pelit osasivat haastaa muillakin tavoilla, kuten sillä, että sinun täytyy käyttää AIVOJASI etenemiseen.
Hohhoijaa kirjoitti: Nih, minkäs studiot sille mahtavat että valtaosa pelaajista on tätä sakkia. Miksi tehdä peli vain marginaaliyleisölle?
Kuka tässä maailmassa puoltaa noita ahneita bisnestaktiikoita lukuunottamatta bisneshaita itse? Kas kummaa ennenkin vaikeat pelit myivät. Nykyään ei.
Vaikeusastetta korkeammalla, problem solved. Ei ole vieläkään tullut yhtään peliä vastaan joka "pelaisi itse itsensä läpi" millään vaikeusasteella.
Eri vaikeusasteet on yleensä keniotekoisia ja yleensä tekee pelistä ärsyttävemmän sen sijaan että tarjoaa oivaltavaa haastetta.
Hohhoijaa kirjoitti:
Nih, minkäs studiot sille mahtavat että valtaosa pelaajista on tätä sakkia. Miksi tehdä peli vain marginaaliyleisölle?
Mutta kun kyse ei ole marginaaliyleisöstä kuten nuo Souls -sarjan pelien myynnit kertoo. Epic Gamesin Cliff Bleszinski totesi juuri vähän aika sitten, että pelit ovat nykyisin ihan liian helppoja ja lineaarisia. Toivottavasti tämä saisi muitakin kehittäjiä ajattelemaan. Isot pelitalot tuskin tähän ihan heti lähtee, koska lineaarisia ja helppoja pelejä on huomattavasti tehokkaampaa kehittää.
Muokannut:
tagman 01.07.2012 klo 14.28
Hohhoijaa
01.07.2012 klo 15.55
1
Uppmas kirjoitti: Se ei vaadi taitoa, se on vain rasittavaa kun olet alistetussa asemassa ja sinun pitää vain hyväksyä status quo.
Irrelevanttia. Ainakin se tuo sitä vitun haastetta, ja selvitäkseen pitää pystyäkin johonkin.
Lainaus:
Aikoinaan pelit osasivat haastaa muillakin tavoilla, kuten sillä, että sinun täytyy käyttää AIVOJASI etenemiseen.
Irrelevanttia. Ainakin se tuo sitä vitun haastetta, ja selvitäkseen pitää pystyäkin johonkin.
Haastetta kyllä, taidon vaatimista ei. Kaksi eri subjektia jotka tavallisesti sekoitetaan keskenään. Tässä ei nyt kyse olekaan kyse haasteesta, vaan siitä millä tavalla nykypelit ''haastavat'' jos tekevät edes sitä.
Hohhoijaa kirjoitti: Tai sillä että ne olivat jo alussa vaikeita.
Vaikeita tai ei, läpipääsy vaati jotain muutakin kuin vain renkuttamista... jotain piti oikeasti oivaltaa, eikä vain tehdä niin kuin peli sanoo.
PedrosPudros
01.07.2012 klo 17.08
7
"Ennen kaikki oli paremmin"-argumentti on täysin turha ja väärä koska näin ei ollut. Pelit ovat monipuolisempia ja tyyliltään erilaisempia kuin koskaan ennen, markkinat ja pelaajat muuttuvat koko ajan kuten kaikissa muissakin viihteen muodoissa. Pelien kirjo on mittakaavaltaan aivan huikea verrattuna esim. 10-15 vuotta takaisiin aikoihin.
On todella pinnallista ja yksioikoista väittää että vanhat pelit ovat automaattisesti parempia ja haastavempia kuin nykyiset ( Osa on, ja osa ei. Pitää muistaa että eritasoisia pelaajiakin on huomattavasti enemmän kuin ennen). Syy minkä takia pelit olivat aikaaan haastavimpia on monisyinen: teknilliset rajoitukset, pelisysteemien yksinkertaisuus, pelisuunnittelun erilaisuus.
Thief on vaikea koska sen tekoälyrutiini on yksinkertaisen rankaiseva, varjo/valo-systeemi alkeellinen ja karu ilman mitään hienovaraisuuksia yms. Ei sen takia että suunnitelijat olisivat maagisesti pystyneet luomaan raadollisen realistisen maailman.
Ja maailmaan mahtuu haasteellisia, vaikeita hermoja raastavia pelejä mutta niitä ei tarvitse tehdä kömpelön epäreilusti! Trials-sarja on tästä erittäin loistava esimerkki: Raadollisen vaikea myöhemmillä tasoilla, mutta kontrollien ja toteutuksen puolesta lähes virheetön: nopeat latausajat, kehittynyt fysiikkamallinnus ym. nykyteknologialla saatavat herkut mitkä tekevät pelikokemuksesta nauttitavamman samalla säilyttäen pelin vaikeuden.
Mielestäni Dishonored on hyvin luontainen evoluutio tämäntyyliselle pelille koska se tarjoaa monipuolisemmin vaihtoehtoja pelaajalle kuin yksikään peli aikaisemmin. Kehittäjät itsekin ovat yllättyneitä kuinka monipuolisesti pelin sääntöjä pystyy "rikkomaan" silti tuhoamatta koko pelikokemusta. Ja jos haluaa haastetta niin nostakaa vaikeustasoa hyvät ihmiset! ja kyllä, se vain tekee vihollisista kestävämpia, ja vähentää pelaajan HP:tä yms. Mutta ollaanpa nyt rehellisiä, sitähän vaikeustasot ovat AINA tehneet. Siinävaiheessa kun pelaaja kuolee muutamasta iskusta, niin olette iloisia että peli on antanut monipuolisen arsenaalin pärjätä tilanteissa.
Pelatkaa kaksi tuntia Dishonoredia ja sen jälkeen bootatkaa Thief käyntiin. Veikkaan että palaatte Dishonoredin maailmaan kymmenen minuutin sisällä. No hatin'
PedrosPudros kirjoitti: "Ennen kaikki oli paremmin"-argumentti on täysin turha ja väärä koska näin ei ollut. Pelit ovat monipuolisempia ja tyyliltään erilaisempia kuin koskaan ennen, markkinat ja pelaajat muuttuvat koko ajan kuten kaikissa muissakin viihteen muodoissa. Pelien kirjo on mittakaavaltaan aivan huikea verrattuna esim. 10-15 vuotta takaisiin aikoihin.
On todella pinnallista ja yksioikoista väittää että vanhat pelit ovat automaattisesti parempia ja haastavempia kuin nykyiset ( Osa on, ja osa ei. Pitää muistaa että eritasoisia pelaajiakin on huomattavasti enemmän kuin ennen). Syy minkä takia pelit olivat aikaaan haastavimpia on monisyinen: teknilliset rajoitukset, pelisysteemien yksinkertaisuus, pelisuunnittelun erilaisuus.
Thief on vaikea koska sen tekoälyrutiini on yksinkertaisen rankaiseva, varjo/valo-systeemi alkeellinen ja karu ilman mitään hienovaraisuuksia yms. Ei sen takia että suunnitelijat olisivat maagisesti pystyneet luomaan raadollisen realistisen maailman.
Ja maailmaan mahtuu haasteellisia, vaikeita hermoja raastavia pelejä mutta niitä ei tarvitse tehdä kömpelön epäreilusti! Trials-sarja on tästä erittäin loistava esimerkki: Raadollisen vaikea myöhemmillä tasoilla, mutta kontrollien ja toteutuksen puolesta lähes virheetön: nopeat latausajat, kehittynyt fysiikkamallinnus ym. nykyteknologialla saatavat herkut mitkä tekevät pelikokemuksesta nauttitavamman samalla säilyttäen pelin vaikeuden.
Mielestäni Dishonored on hyvin luontainen evoluutio tämäntyyliselle pelille koska se tarjoaa monipuolisemmin vaihtoehtoja pelaajalle kuin yksikään peli aikaisemmin. Kehittäjät itsekin ovat yllättyneitä kuinka monipuolisesti pelin sääntöjä pystyy "rikkomaan" silti tuhoamatta koko pelikokemusta. Ja jos haluaa haastetta niin nostakaa vaikeustasoa hyvät ihmiset! ja kyllä, se vain tekee vihollisista kestävämpia, ja vähentää pelaajan HP:tä yms. Mutta ollaanpa nyt rehellisiä, sitähän vaikeustasot ovat AINA tehneet. Siinävaiheessa kun pelaaja kuolee muutamasta iskusta, niin olette iloisia että peli on antanut monipuolisen arsenaalin pärjätä tilanteissa.
Pelatkaa kaksi tuntia Dishonoredia ja sen jälkeen bootatkaa Thief käyntiin. Veikkaan että palaatte Dishonoredin maailmaan kymmenen minuutin sisällä. No hatin'
PedrosPudros kirjoitti: "Ennen kaikki oli paremmin"-argumentti on täysin turha ja väärä koska näin ei ollut. Pelit ovat monipuolisempia ja tyyliltään erilaisempia kuin koskaan ennen, markkinat ja pelaajat muuttuvat koko ajan kuten kaikissa muissakin viihteen muodoissa.
Hanki Snes ja sille vaikkapa Terranigma ja tule sen jälkeen sanomaan että nykypelit on monipuolisempia. PS1/N64 aikakaidella oli eniten sisältörikkaita ja monipuolisia pelejä, kun taas nykyaikaan tultaessa pelit ovat muuttuneet entistä yksinkertaisemmiksi ja yksinkertaisimmiksi. Osa nykypeleistä on jo yhtä yksinkertaisia sisällööltään kun yksinkertaisimmat Nes -pelit, joskin ne on kuorrutettu visuaalisella tykityksellä.
PedrosPudros kirjoitti:
On todella pinnallista ja yksioikoista väittää että vanhat pelit ovat automaattisesti parempia ja haastavempia kuin nykyiset
Ei ole pinnallista todeta fakta.
PedrosPudros kirjoitti:
Ja maailmaan mahtuu haasteellisia, vaikeita hermoja raastavia pelejä mutta niitä ei tarvitse tehdä kömpelön epäreilusti! Trials-sarja on tästä erittäin loistava esimerkki: Raadollisen vaikea myöhemmillä tasoilla, mutta kontrollien ja toteutuksen puolesta lähes virheetön: nopeat latausajat, kehittynyt fysiikkamallinnus ym. nykyteknologialla saatavat herkut mitkä tekevät pelikokemuksesta nauttitavamman samalla säilyttäen pelin vaikeuden.
Kyllähän näitä haastellisia pelejä löytyy, mutta hemmetin vähä erityisesti retail -pelien joukosta. Trialskin on ladattava pikkupeli ja juuri pikkupeli ja indie rintamalta tälläisiä pelejä löytyy.
Hohhoijaa
01.07.2012 klo 21.09
1
tagman kirjoitti:
Ei ole pinnallista todeta fakta.
Todista se sitten.
Lainaus:
Trialskin on ladattava pikkupeli ja juuri pikkupeli ja indie rintamalta tälläisiä pelejä löytyy.
Eli muokkaat määritelmiä oman argumenttisi avuksi? Ei se ihan niin mene. Peli kuin peli.
Trialskin on ladattava pikkupeli ja juuri pikkupeli ja indie rintamalta tälläisiä pelejä löytyy.
Eli muokkaat määritelmiä oman argumenttisi avuksi? Ei se ihan niin mene. Peli kuin peli.
Mitä minä olen muokannut? Onko alle 20€ verkosta ladattavat pelit sinusta sama asia kuin kaupasta ostettavat +60€ pelit? Löytyy niitä sisältörikkaita pikkupelejäkin, mutta useimmat pikkupelit ei tarjoa kovinkaan pitkäksi aikaa iloa.
Hohhoijaa
01.07.2012 klo 22.48
1
tagman kirjoitti:
Ei minun tarvitse todistella itsestäänselvyyksiä.
Ei tässä ole mitään itsestäänselvää. Jos et pysty perustelemaan tälläistä "ennen oli paremmin" -väittämää niin erittäin huono ruveta itkemään faktoista. Se että sun mielestä se on niin ei tee siitä mitään faktatietoa.
Lainaus:
Onko alle 20€ verkosta ladattavat pelit sinusta sama asia kuin kaupasta ostettavat +60€ pelit?
Jos ne ovat halvemmalle summalleen samanlaista vastinetta kuin retail-pelit niin kyllä. Verkosta lataus taas ei meinaa paskaakaan.
no ompa kauhea tappelu täällä.
ja miksi, normilla & Godillahan tuota veettiin.
vaikeammat tasot voivat olla asia erikseen.
ja saattaa peli tehäkin jotain Hitman BM tyylistä, yksittäisistä alueista kun koostuu. eli ei ollenkaan talletuksia vaikeimmalla tasolla tehtävän aikana.
Hitman pelitkin helppoja, mutta Pro tuo lisää haastetta.
voihan se olla niin tässäkin.
wait & see.
hihhei
02.07.2012 klo 03.08
5
uppmas ja tagman on kyl harvinaisen paskoi väittelemään
hihhei kirjoitti: uppmas ja tagman on kyl harvinaisen paskoi väittelemään
Sinä olet harvinaisen paska provosoimaan.
RandomEsa
02.07.2012 klo 11.07
Samoja peli-mekaniikkoja ollaan jo kierrätetty lähemmäs 20 vuotta joten ei ole kovinkaan epärealistista että vanhat pelit olisivat parempia, koska viimeisenä vuosina pelien budjetit ovat nousseet sille tasolle että alle 10 miljoonaa ei tunnu missään ( ja suurimpien publishereitten kohdalla joskus käytetään moninkertainen summa markkinointiin kuin itse pelihin). Näin ollen kukaan ei yritä ottaa suurempaa riskiä ja samoja mekaniikkoja kierrätetään uudestaan ja uudestaan joka kerta paremmilla grafiikoilla.
Oikeastaan kenelläkään ei ole varaa tehdä yhtä laajoja tai rikkaita pelejä, entä ennen vanhaan. Esimerkkinä elder scrolls:daggerfall verrattuna morrowindiin, oblivioniin ja skyrimiin, samat mekaniikat ovat olleet es peleissä jo vuosikausia, mutta daggerfallin jälkeen sisältöä on vain leikattu joka kerta kun uusi peli on julkaistu. Ehkä olen vain vanha ja katkera, mutta joka vuosi tuntuu että on vain vähemmän ja vähemmän pelejä mitkä tuntuvat olevan hyviä. Jokaisella on tietenkin oma mielipide.
Oikeastaan sitä voisi ajatella, että kuinka monta peliä sinä näkisit itsesi pelaavan nykyisen generaation pelejä 10 vuoden päästä tai minkä takia joku ostaisi sen ps3:n tai xboxin että voisi pelata klassikoita vuosien takaa.
Toki kyseessä on esittelyvideo cheatit päällä, mutta ongelma sen haastavuuden kanssa on se, etteivät vartijat ja maailma tunnu reagoivan mitenkään pelaajan tekosiin. Mieluummin olisin katsonut videoita siitä, minkälaisia kapuloita vastapuoli osaa heittää pelaajan rattaisiin, sillä se on se joka oikeasti määrittelee pelin viihdyttävyyden eli haastavuuden. Ei oikeasti jaksa kiinnostaa, minkä värisiä sateenkaaria ja tähtipilviä päähenkilö osaa ampua perseestään. Pienemmällä kykyvalikoimalla on osattu tehdä paljon monipuolisemman oloisia pelejä jo parikymmentä vuotta.
Muokannut:
Mirr5 02.07.2012 klo 12.31
PedrosPudros
02.07.2012 klo 16.32
3
Otetaas nyt askel taaksepäin ja palataan astialle kun kaikki täällä ovat Dishonoredia pelanneet. Sitä itsekkin kieltämättä välillä sortuu tekemään äkkinäsiä johtopäätöksiä peleistä, mutta koitetaan muistaa että kyseessä on demo, jonka on tarkoitus näyttää mahd. sujuvalta ja tyylikkäältä enemmistön silmissä. Uskon että jos joku meistä olisi saanut peliä pelata niin jälki ei olisi ollut ehkä noin tyylikästä ja helpon näköistä :D
Ja selvsätikkin meikäläisen nautinto peleistä kumpuaa hyvin erilaisista lähtökohdista kuin Mirr5, TAgmanin ja Uppmassin: Haaste ja vaikeus ei koskaan ole minun kohdallani ole ollut se mikä tekee pelistä hyvän tai huonon, itse olen enemmän tarina, hahmo ja pelimaailmoista lämpenevä pelaaja. Olen pelannu 80-luvun lopulta asti ja omistanut lähestulkoon kaikki konsolit ja pelaaminen on minulle erittäin tärkeä asia, mutta koitan katsoa sitä mahd.objektiivisesti ja avoimesti: Ajat, ihmiset ja markkinat muuttuvat kokoajan ja se on hyvä asia, koska kuten aikasemmin jo sanoin niin pelien kirjo on suurempi kuin koskaan aikasemmin. Nauttikaamme siitä.
Maailmaan mahtuu todella rajuja HC-marginaali pelejä jotka varmasti lämmittävät kovimpiakin haastenarkkareita. Se on selvä että niitä ei Gamestopin hyllyiltä löydy, mutta tosi pelaaja ei vähättele niitä sen takia, eihän ?
Pelit ovat kehittyneet huimasti nopeassa ajassa, ja tarjoavat pelaajille enemmän kuin koskaan ennen muitakin elämyksiä kuin pelkkää haastetta. Ja mielestäni se jos jokin on todiste siitä että olemme menossa oikeaan suuntan.
Lopuksi voisin listata osan suosikkipeleistäni kautta ajan, niin näette millaisia pelejä itse arvostan, ja meikäläisen lähtökohdat:
Final Fantasy VI, VII ja IX, Chrono Trigger, Secret of Mana, Duck Tales, Super Mario Bros 3, Ninja Gaiden, Deus Ex, Thief, Bioshock, MGS-sarja, KOTOR, Skyrim, Withcer 2, Assasin's creed-sarja. Halot, Gears of War-sarja, Half-life 1 & 2, WoW, Journey, Zeldat ja jopa motherfuckin' Kirby!
Ei mitään järisyttävän haastavia pelejä ( Witcher 2 pisti vähän kampoihin aluksi :D ) Mutta huikeita pelejä ja kokemuksia mitä ei muusta mediasta irti saa. Pelimiehet voittavat aina. No Hatin' gamers :)
14vjonne
02.07.2012 klo 16.57
Uppmas kirjoitti:
hihhei kirjoitti: uppmas ja tagman on kyl harvinaisen paskoi väittelemään
Sinä olet harvinaisen paska provosoimaan.
Sinä olet harvinaisen paska olemaan provosoitumatta.
Onko alle 20€ verkosta ladattavat pelit sinusta sama asia kuin kaupasta ostettavat +60€ pelit?
Jos ne ovat halvemmalle summalleen samanlaista vastinetta kuin retail-pelit niin kyllä. Verkosta lataus taas ei meinaa paskaakaan.
XBLA ja PSN -peleissä on ihan eri budjetit kuin kunnon peleissä lukuunottamatta kunnon pelejä joita saa näistä latauspalveluista ja myös kaupasta. Tämä näkyy sisällössä.
Tagmas
02.07.2012 klo 23.19
2
PedrosPudrosilta harvinaisen viisasta puhetta. Uppmasin ja Tagmanin viestit aiheuttivat lähinnä naamapalmuilua. Huvittavaa lukea, kun13-vuotias codijonne selittää kuinka ennen oli asiat paremmin ja nykyään pelit vain kasuaalipaskaa.
Tagmas kirjoitti: PedrosPudrosilta harvinaisen viisasta puhetta. Uppmasin ja Tagmanin viestit aiheuttivat lähinnä naamapalmuilua. Huvittavaa lukea, kun13-vuotias codijonne selittää kuinka ennen oli asiat paremmin ja nykyään pelit vain kasuaalipaskaa.
Mielestäni en edes enää pelaa Call of Doodya mutta se on irrelevanttia.
Faktat puhuvat minulla puolestaan, tuolla lepää PS2 ja monet PS1-pelit siinä vieressä, joitain myös emulla PC:llä. Itse olen näitä Peliaseman klassikoita pelannut, ja jostain syystä on vaan paljon kivempaa niitä pelatessa. Ehkä on mielipide, ehkä ei, mutta näin se minulla on.
Keskustelut (62 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.03.2009
30.06.2012 klo 16.28 19
30.06.2012 klo 17.29 15
30.06.2012 klo 17.36 12
30.06.2012 klo 17.37 13
30.06.2012 klo 17.41 15
Ettekö te huomanneet että tuossa on vaikeusasteena Normal? Oletteko te aivan helvetin tyhmiä? Siellä on vielä Hard ja Very Hard, joissa voi olla haastetta kerrakseen.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
30.06.2012 klo 18.59 1
Plus autoaim... Ihanko tosissaan anonyymi luulee, että varsinkin pc-versiossa kyseessä ei olisi optio?
Rekisteröitynyt 10.04.2007
30.06.2012 klo 19.04 11
30.06.2012 klo 19.19 3
ja toi näytti todella hyvältä peliltä
30.06.2012 klo 19.41
Hyvä itkeä yhden videon perusteella haasteesta. Kuinka moni peli oikeasti näyttää haastavalta demovideoista? Olis ehkä hieman tylsää katsoa 15 minuuttia videoo 3 minuutin demosta, ku sällit kuolee koko ajan.
Plus autoaim... Ihanko tosissaan anonyymi luulee, että varsinkin pc-versiossa kyseessä ei olisi optio?
Optio tai ei, mutta miksi se pitää silti tunkea tähän?
Mutta joo, ei peli pahalta näytä kuitenkaan. Miljöö on todella kiinnostava.
30.06.2012 klo 20.01 2
Hyvä itkeä yhden videon perusteella haasteesta. Kuinka moni peli oikeasti näyttää haastavalta demovideoista? Olis ehkä hieman tylsää katsoa 15 minuuttia videoo 3 minuutin demosta, ku sällit kuolee koko ajan.
Plus autoaim... Ihanko tosissaan anonyymi luulee, että varsinkin pc-versiossa kyseessä ei olisi optio?
Pointti on se, että hiiviskely ja stealh-pelaaminen näyttää täysin vaivattomalta. Viholliset eivät kuule takana kipittävää pelaajaa ja eivät näe eteensä. Thiefiä pelatessa täytyi katsoa tarkkaan mihin astuu ja suunnitella jokainen liike. Tässä sen kuin kiipeillään liipasinta painamalla eli teleporttaamalla.
30.06.2012 klo 20.05 3
Ettekö te huomanneet että tuossa on vaikeusasteena Normal? Oletteko te aivan helvetin tyhmiä? Siellä on vielä Hard ja Very Hard, joissa voi olla haastetta kerrakseen.
Ota kuitenkin huomioon että peleissä yleensä isompi vaikeusaste merkitsee vain vihollisten HP:n ja vahingon lisäämiseen.
Mutta hienolta näyttää, vähänhän nuo jotkut taiat koodaukselta vaikuttavat (Teleport ja ajanpysäytys ainoastaan toisaalta), mutta toivottavasti tasapainoittavat niitä ettei voi jatkuvasti käyttää.
30.06.2012 klo 20.06 4
voi voi kun kaikki pelit ei voi olla codeja ni olkaa jonnet hiljaa
ja toi näytti todella hyvältä peliltä
30.06.2012 klo 21.10 3
Thiefiä pelatessa täytyi katsoa tarkkaan mihin astuu ja suunnitella jokainen liike.
Joo silloin ~kymmenen vuotta sitten. Jos et ole huomannut niin rasittava yritys/erehdys-renkuttaminen on kadonnut valtaosasta pelejä, ja hyvä niin.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
30.06.2012 klo 21.26 5
Thiefiä pelatessa täytyi katsoa tarkkaan mihin astuu ja suunnitella jokainen liike.
Joo silloin ~kymmenen vuotta sitten. Jos et ole huomannut niin rasittava yritys/erehdys-renkuttaminen on kadonnut valtaosasta pelejä, ja hyvä niin.
Eli sinusta haaste on huonoa? No katsotaan miten selviät siitä haasteesta jota sanotaan elämäksi. Se ''rasittava'' yritys/erehdys-renkuttaminen teki kaikesta kivempaa. Kokoan lasten palapelejä jos haluan kivaa ja helppoa tekemistä.
30.06.2012 klo 21.31 3
30.06.2012 klo 21.41 1
Joo silloin ~kymmenen vuotta sitten.
Jos et ole huomannut niin rasittava yritys/erehdys-renkuttaminen on kadonnut valtaosasta pelejä, ja hyvä niin.
Thiefissä on kyse strategiasta ja tarkkaavaisuudesta. Virheen sattuessa ei paineta quickloadia, vaan kärsitään seurauksista. Miekkataistelussa kävi sitten usein köpelösti.
Taisit pelata väärän genren peliä. Jos et pidä stealthista ja hitaammasta otteesta, niin miksi se pitäisi muilta kieltää?
30.06.2012 klo 22.37 3
Eli sinusta haaste on huonoa?
Jos sinusta pelkkä quicksavetus ja -loadaus tuo sitä "haastetta" ja "kivaa" niin olet kyllä melko erikoinen kaveri. Haastetta saadaan kyllä muutenkin kuin jollain vuosikymmenen takaisilla metodeilla, puhumattakaan että valtaosan nykypelaajista mielestä tuo tuskin on "kivaa."
Thiefissä on kyse strategiasta ja tarkkaavaisuudesta.
Dishonored =/= Thief. Tämä vaikuttaa Bioshockiltakin enemmän kuin yhdeltäkään Thieffiltä.
30.06.2012 klo 22.46
Dishonored =/= Thief. Tämä vaikuttaa Bioshockiltakin enemmän kuin yhdeltäkään Thieffiltä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
30.06.2012 klo 22.56 3
Jos sinusta pelkkä quicksavetus ja -loadaus tuo sitä "haastetta" ja "kivaa" niin olet kyllä melko erikoinen kaveri. Haastetta saadaan kyllä muutenkin kuin jollain vuosikymmenen takaisilla metodeilla, puhumattakaan että valtaosan nykypelaajista mielestä tuo tuskin on "kivaa."
Yrityksen ja erehdyksen kautta oppiminen on tärkeää. Niin elämässä, kuin pelissä taitojen kehittämisessä. Ja mielestäni puhuttiin haasteesta yleensä, ei mistään jatkuvasta saman kohdan runkkaaamisesta. Ja ei tietenkään sen nykyajan Petterin mielestä ole kivaa, kun vanhemmat paapoo ja kaikki on aina niin mahtavaa.
30.06.2012 klo 23.01 1
Rekisteröitynyt 04.11.2007
30.06.2012 klo 23.15 2
Haastetta saadaan kyllä muutenkin kuin jollain vuosikymmenen takaisilla metodeilla, puhumattakaan että valtaosan nykypelaajista mielestä tuo tuskin on "kivaa."
Nykypelaajilla onkin aivot tavallisen surkastuneet. Demon's Soulsin ja Dark Soulsin suosio kertoo, että se ei ole mikään marginaaliryhmä joka kaipaa haastetta ja raakaa erehdy ja kuole -meininkiä. Isot pelitalot eivät tätä näe, vaan paapovat niitä casuaaleja.
01.07.2012 klo 00.18 4
Niin elämässä, kuin pelissä taitojen kehittämisessä.
Voi herranjumala mitä paskaa vaihteeksi... Koska elämä saattaa olla haastavaa niin pelienkin pitäisi olla? Elämä = videopeli? Minä ainakin pelaan vain huvin ja viihteen vuoksi enkä erityisesti haastaakseni itseni, siihen on muita, parempia keinoja. Jos sinä saat tuollaisesta masokismista hupia niin siitä vaan...
Muutoin tämä näyttää täysin kasuaalisoidulta Thiefiltä.
Mielenkiintoisia thieffejä sinä olet pelannut...
Nykypelaajilla onkin aivot tavallisen surkastuneet.
Tälläiselle väittämälle ei varmana ole vaikea löytää jotain, vaikkapa tieteellistä, pohjaa?
Demon's Soulsin ja Dark Soulsin suosio kertoo, että se ei ole mikään marginaaliryhmä joka kaipaa haastetta ja raakaa erehdy ja kuole -meininkiä.
Riippuu tietenkin miten määrittelet suosion ja mihin sitä vertaat.
01.07.2012 klo 01.24 2
Näyttää tosiaan haasteettomalta. Tuo autoaim pistoolissakin pisti silmään.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
01.07.2012 klo 01.48 2
Voi herranjumala mitä paskaa vaihteeksi... Koska elämä saattaa olla haastavaa niin pelienkin pitäisi olla? Elämä = videopeli? Minä ainakin pelaan vain huvin ja viihteen vuoksi enkä erityisesti haastaakseni itseni, siihen on muita, parempia keinoja. Jos sinä saat tuollaisesta masokismista hupia niin siitä vaan...
There is no fun if there is no challenge. Elämä on tylsää jos se ei ole haastavaa. Voin katsoa elokuvia jos haluan hupia niin ettei minun tarvitse tehdä mitään.
Tykkäätkö sinä pelattavista elokuvista? Painu vittuun sitten pelimaailmasta.
Tälläiselle väittämälle ei varmana ole vaikea löytää jotain, vaikkapa tieteellistä, pohjaa?
->Kasuaaliset, yksinkertaiset ja helpot pelit myyvät eniten
->Do your math
Riippuu tietenkin miten määrittelet suosion ja mihin sitä vertaat.
Eli kun ei löydä vastaväitettä niin täytyy kyseenalaistaa yksinkertaisuutta.
Suosio: Myynnit
Vertaus: Toisien pelien myynnit
01.07.2012 klo 02.01
Mielenkiintoisia thieffejä sinä olet pelannut...
01.07.2012 klo 07.46 2
Elämä on tylsää jos se ei ole haastavaa.
Nyt puhuttiin huvista eikä tylsyydestä. Jos tykkäät kovasti haastaa itseäsi niin ratko sudokua tai mene vaikka kiipeämään vuorta.
->Kasuaaliset, yksinkertaiset ja helpot pelit myyvät eniten
->Do your math
Eli ei löydy?
Suosio: Myynnit
Ja kovat myynnit onkin, Demons Souls ei ole tähän päivään asti tainnut päästä toiselle miljoonalle, Dark Souls hädin tuskin paremmin vaikka se julkaistiin boksillekin. Aika säälittävästi jos vertaat näihin kunnon kasuaalikassajyriin, puhutaan edelleen marginaaliosasta. SItten voidaan miettiä kuinka haastavia ja turhauttavia pelejä ne edes oikeasti ovat jotta kasuaalisemmat pelaajat voisivat niihin koskea, konsolipeleistä kun puhutaan. Vieläkö muuta?
01.07.2012 klo 08.52 5
En usko että vaikeustason nostokaan tuo mitään haastetta, kun on tuollainen kyky jolla pystyy pomppia ihan mihin tahansa huomaamatta.
01.07.2012 klo 09.22 2
En usko että vaikeustason nostokaan tuo mitään haastetta, kun on tuollainen kyky jolla pystyy pomppia ihan mihin tahansa huomaamatta.
Itse taas uskon että tuo. Videoita seuraamalla näkee kuinka nopeasti tuo "mana" vai mikälie kuluu kykyjä käytettäessä ja tuossa väkivaltaisemmassa versiossa kaveri olisi kuollut vaikka kuinka monta kertaa ilman (esittelytarkoituksessa) jatkuvia "potionien" hörppimisiä tai "godmodea." Lisäksi epäilen että valmiissa pelissä tuossa vaiheessa peliä kaikki nähdyt kyvyt ja aseet tuskin ovat vielä käytössä. Itse ainakin tykkään kun pelaaminen on mahdollismman sujuvaa, kuten esimerkiksi tuo että voit jo kuristuksen aikana napata uhrin olalle ja hypätä napinpainalluksella jonnekin parvekkeelle piilottamaan ruumiin.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
01.07.2012 klo 09.47
Ja kovat myynnit onkin, Demons Souls ei ole tähän päivään asti tainnut päästä toiselle miljoonalle, Dark Souls hädin tuskin paremmin vaikka se julkaistiin boksillekin. Aika säälittävästi jos vertaat näihin kunnon kasuaalikassajyriin, puhutaan edelleen marginaaliosasta. SItten voidaan miettiä kuinka haastavia ja turhauttavia pelejä ne edes oikeasti ovat jotta kasuaalisemmat pelaajat voisivat niihin koskea, konsolipeleistä kun puhutaan. Vieläkö muuta?
Myynnit on jotain vajaa pari miljoonaa kummallakin osalla. Tuollaiset myyntimäärät ovat äärimmäisen harvinaisia low-budget pelille, jota ei ole markkinoitu juuri yhtään. Casualjyrien markkinointiin lykätään lähes yhtäpaljon rahaa kuin itse pelin tekemiseen, ellei jopa tietyissä tapauksissa enemmänkin.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
01.07.2012 klo 10.07 2
Nyt puhuttiin huvista eikä tylsyydestä. Jos tykkäät kovasti haastaa itseäsi niin ratko sudokua tai mene vaikka kiipeämään vuorta.
Huvi on tylsyyden vastakohta, paljon sinäkin tiedät Suomen kielestä...
Eli ei löydy?
Kaikelle ei ole tieteellistä pohjaa, joskus täytyy vain käyttää aivoja.
Ja kovat myynnit onkin, Demons Souls ei ole tähän päivään asti tainnut päästä toiselle miljoonalle, Dark Souls hädin tuskin paremmin vaikka se julkaistiin boksillekin. Aika säälittävästi jos vertaat näihin kunnon kasuaalikassajyriin, puhutaan edelleen marginaaliosasta. SItten voidaan miettiä kuinka haastavia ja turhauttavia pelejä ne edes oikeasti ovat jotta kasuaalisemmat pelaajat voisivat niihin koskea, konsolipeleistä kun puhutaan. Vieläkö muuta?
Tagmanihan se tossa sen selittikin, pelillä on pieni markkina- ja tuotantoarvo, mutta myynnit ovat melkein kahden miljoonan paikkeilla.
01.07.2012 klo 10.54 3
Huvi on tylsyyden vastakohta
Ei se itseasiassa ole. Elämä ei vieläkään ole videopeliä, ainakaan normaaleille ihmisille.
Kaikelle ei ole tieteellistä pohjaa, joskus täytyy vain käyttää aivoja.
Jos väittämä on että tälläiset pelit surkastuttavat aivoja niin pitää olla takana jotain tieteellistä tutkimusta asiasta muuten väittämällä ei ole minkäänlaista pohjaa. Kasuaalipelaajien aivot eivät ole yhtään sen pienemnät kuin sinunkaan (näiden tekstien perusteella väittäisin että jopa päinvastoin)...
01.07.2012 klo 11.06 1
Huvi on tylsyyden vastakohta
Ei se itseasiassa ole. Elämä ei vieläkään ole videopeliä, ainakaan normaaleille ihmisille.
Kaikelle ei ole tieteellistä pohjaa, joskus täytyy vain käyttää aivoja.
Jos väittämä on että tälläiset pelit surkastuttavat aivoja niin pitää olla takana jotain tieteellistä tutkimusta asiasta muuten väittämällä ei ole minkäänlaista pohjaa. Kasuaalipelaajien aivot eivät ole yhtään sen pienemnät kuin sinunkaan (näiden tekstien perusteella väittäisin että jopa päinvastoin)...
Olen diagnosoinut sinulle Aspergerin oireyhtymän. Ei täällä kukaan ole puhunut aivojen surkastumisesta oikeasti, se vaan tuntuu siltä koska helpot pelit myyvät eniten.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
01.07.2012 klo 11.13 1
Ei se itseasiassa ole. Elämä ei vieläkään ole videopeliä, ainakaan normaaleille ihmisille.
Itseasiassa on. Ja ei, elämä ei ole videopeliä, mutta haastettomuus on tylsää niin elämässä kuin peleissäkin. Tietty kasuaaleille kelpaa mikä tahansa ajanviete.
Jos väittämä on että tälläiset pelit surkastuttavat aivoja niin pitää olla takana jotain tieteellistä tutkimusta asiasta muuten väittämällä ei ole minkäänlaista pohjaa. Kasuaalipelaajien aivot eivät ole yhtään sen pienemnät kuin sinunkaan (näiden tekstien perusteella väittäisin että jopa päinvastoin)...
Pelit turruttavat helppouteen, niin vaikea tuntuu entistäkin vaikeammalta. Yleensäkin, jos olet tottunut johonkin niin muutos tuntuu jyrkemmältä kuin jos et olisi tottunut. En tiedä surkastumisesta, mutta eivät ne ainakaan kehity. Äläkä vertaa aivojen kokoja älykkyyteen, Einsteinillakin oli keskivertoa pienemmät aivot. Ja viitsisitkö laittaa pilkkuja, vituttaa lukea.
01.07.2012 klo 11.28 3
elämä ei ole videopeliä
No sitten varmaan kannattaisi lopettaa niiden vertaaminen?
En tiedä surkastumisesta, mutta eivät ne ainakaan kehity.
Kysymys kuuluu miksi niiden pitäisi erityisesti kehittyä (jos siis oletetaan että ne edes kehittyvät) pelejä pelaamalla? Niiden kehittymiselle on huomattavasti paremmat ja tehokkaammatkin välineet. Voisit lisäksi valaista minua miten edellämainittu edes-takas-renkuttaminen kehittää aivoja ja auttaa oikeassa elämässä, noin muutenkin kuin jotain "tajuat et elämä ei oo helppoo" -bullshittiä jauhamalla? Vai vituttaako sinua oikeasti noin paljon että valtaosa pelaajista haluaa videopelinsä viihteenä eikä minään rubikin kuutioina?
Enkä puhunut koosta vaan siitä surkastumisesta (vaikka surkastuminen aiheuttaa kyllä sitä pienentymistäkin).
01.07.2012 klo 11.40
Kysymys kuuluu miksi niiden pitäisi erityisesti kehittyä (jos siis oletetaan että ne edes kehittyvät) pelejä pelaamalla? Niiden kehittymiselle on huomattavasti paremmat ja tehokkaammatkin välineet. Voisit lisäksi valaista minua miten edellämainittu edes-takas-renkuttaminen kehittää aivoja ja auttaa oikeassa elämässä, noin muutenkin kuin jotain "tajuat et elämä ei oo helppoo" -bullshittiä jauhamalla? Vai vituttaako sinua oikeasti noin paljon että valtaosa pelaajista haluaa videopelinsä viihteenä eikä minään rubikin kuutioina?
Enkä puhunut koosta vaan siitä surkastumisesta (vaikka surkastuminen aiheuttaa kyllä sitä pienentymistäkin).
01.07.2012 klo 11.41 2
01.07.2012 klo 11.44
ihme niitit ihmiset on vetäny täällä :D kai te kitisijät tajuatte että teidän ei tarvitse ostaa kyseistä peliä, joten miks pitää valittaa.
:D
Rekisteröitynyt 15.11.2011
01.07.2012 klo 11.51 2
No sitten varmaan kannattaisi lopettaa niiden vertaaminen?
Vertauskuvien ei tarvitse olla relevantteja asiaan.
Kysymys kuuluu miksi niiden pitäisi erityisesti kehittyä (jos siis oletetaan että ne edes kehittyvät) pelejä pelaamalla? Niiden kehittymiselle on huomattavasti paremmat ja tehokkaammatkin välineet.
Puhummekin nyt pelin sisäisestä kehittymiskaaresta, suuressa osassa peleistä ihmisiltä ei nykyään vaadita juuri mitään taitoa pärjätäkseen, ikään kuin pelit suunnattaisiin aivottomille kakaroille.
Voisit lisäksi valaista minua miten edellämainittu edes-takas-renkuttaminen kehittää aivoja ja auttaa oikeassa elämässä, noin muutenkin kuin jotain "tajuat et elämä ei oo helppoo" -bullshittiä jauhamalla?
Oli ne ajat jolloin taidon vaatiminen tarkoitti muutakin kuin yhden saakelin vaikean kohdan renkuttamista. Edelleenkin kehittyminen pelin sisässä, ei oikeassa elämässä.
Vai vituttaako sinua oikeasti noin paljon että valtaosa pelaajista haluaa videopelinsä viihteenä eikä minään rubikin kuutioina?
Ei se, että heitä on, vaan se, että kaikki pelit suunnitellaan kyseisille kasuaalipa... kuluttajille
Enkä puhunut koosta vaan siitä surkastumisesta (vaikka surkastuminen aiheuttaa kyllä sitä pienentymistäkin).
Surkastuminen on vertauskuva älykkyyden vähenemiselle.
01.07.2012 klo 12.02
ihme niitit ihmiset on vetäny täällä :D kai te kitisijät tajuatte että teidän ei tarvitse ostaa kyseistä peliä, joten miks pitää valittaa.
:D
en yritä identiteettiäni ketkeäkkään :D kunhan vaan mainitin.
01.07.2012 klo 12.55 1
Vertauskuvien ei tarvitse olla relevantteja asiaan.
Niin elämässä, kuin pelissä
elämä ei ole videopeliä
Tottakai tarvitsee, ja sinulla on tässä nyt paha ristitiitaisuus.
Puhummekin nyt pelin sisäisestä kehittymiskaaresta, suuressa osassa peleistä ihmisiltä ei nykyään vaadita juuri mitään taitoa pärjätäkseen, ikään kuin pelit suunnattaisiin aivottomille kakaroille.
Vaikeusastetta korkeammalla, problem solved. Ei ole vieläkään tullut yhtään peliä vastaan joka "pelaisi itse itsensä läpi" millään vaikeusasteella.
Ei se, että heitä on, vaan se, että kaikki pelit suunnitellaan kyseisille kasuaalipa... kuluttajille
Nih, minkäs studiot sille mahtavat että valtaosa pelaajista on tätä sakkia. Miksi tehdä peli vain marginaaliyleisölle?
01.07.2012 klo 14.08 1
Vaikeusastetta korkeammalla, problem solved.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
01.07.2012 klo 14.20
Tottakai tarvitsee, ja sinulla on tässä nyt paha ristitiitaisuus.
Ja miksi ihmeessä tarvitsisi? Useimmat vertauskuvathan juurikin EIVÄT ole mitenkään kytköksissä itse asiaan.
Vaikeusastetta korkeammalla, problem solved. Ei ole vieläkään tullut yhtään peliä vastaan joka "pelaisi itse itsensä läpi" millään vaikeusasteella.
Joo lisää HP:tä ja vahinkoa vihollisille. Voi vitun jee. Se ei vaadi taitoa, se on vain rasittavaa kun olet alistetussa asemassa ja sinun pitää vain hyväksyä status quo. Geneerisempää vaikeustason nostajaa ei olekaan. Aikoinaan pelit osasivat haastaa muillakin tavoilla, kuten sillä, että sinun täytyy käyttää AIVOJASI etenemiseen.
Nih, minkäs studiot sille mahtavat että valtaosa pelaajista on tätä sakkia. Miksi tehdä peli vain marginaaliyleisölle?
Kuka tässä maailmassa puoltaa noita ahneita bisnestaktiikoita lukuunottamatta bisneshaita itse? Kas kummaa ennenkin vaikeat pelit myivät. Nykyään ei.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
01.07.2012 klo 14.27 1
Vaikeusastetta korkeammalla, problem solved. Ei ole vieläkään tullut yhtään peliä vastaan joka "pelaisi itse itsensä läpi" millään vaikeusasteella.
Eri vaikeusasteet on yleensä keniotekoisia ja yleensä tekee pelistä ärsyttävemmän sen sijaan että tarjoaa oivaltavaa haastetta.
Nih, minkäs studiot sille mahtavat että valtaosa pelaajista on tätä sakkia. Miksi tehdä peli vain marginaaliyleisölle?
Mutta kun kyse ei ole marginaaliyleisöstä kuten nuo Souls -sarjan pelien myynnit kertoo. Epic Gamesin Cliff Bleszinski totesi juuri vähän aika sitten, että pelit ovat nykyisin ihan liian helppoja ja lineaarisia. Toivottavasti tämä saisi muitakin kehittäjiä ajattelemaan. Isot pelitalot tuskin tähän ihan heti lähtee, koska lineaarisia ja helppoja pelejä on huomattavasti tehokkaampaa kehittää.
01.07.2012 klo 15.55 1
Se ei vaadi taitoa, se on vain rasittavaa kun olet alistetussa asemassa ja sinun pitää vain hyväksyä status quo.
Irrelevanttia. Ainakin se tuo sitä vitun haastetta, ja selvitäkseen pitää pystyäkin johonkin.
Aikoinaan pelit osasivat haastaa muillakin tavoilla, kuten sillä, että sinun täytyy käyttää AIVOJASI etenemiseen.
Tai sillä että ne olivat jo alussa vaikeita.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
01.07.2012 klo 16.15 2
Irrelevanttia. Ainakin se tuo sitä vitun haastetta, ja selvitäkseen pitää pystyäkin johonkin.
Tai sillä että ne olivat jo alussa vaikeita.
Vaikeita tai ei, läpipääsy vaati jotain muutakin kuin vain renkuttamista... jotain piti oikeasti oivaltaa, eikä vain tehdä niin kuin peli sanoo.
01.07.2012 klo 17.08 7
On todella pinnallista ja yksioikoista väittää että vanhat pelit ovat automaattisesti parempia ja haastavempia kuin nykyiset ( Osa on, ja osa ei. Pitää muistaa että eritasoisia pelaajiakin on huomattavasti enemmän kuin ennen). Syy minkä takia pelit olivat aikaaan haastavimpia on monisyinen: teknilliset rajoitukset, pelisysteemien yksinkertaisuus, pelisuunnittelun erilaisuus.
Thief on vaikea koska sen tekoälyrutiini on yksinkertaisen rankaiseva, varjo/valo-systeemi alkeellinen ja karu ilman mitään hienovaraisuuksia yms. Ei sen takia että suunnitelijat olisivat maagisesti pystyneet luomaan raadollisen realistisen maailman.
Ja maailmaan mahtuu haasteellisia, vaikeita hermoja raastavia pelejä mutta niitä ei tarvitse tehdä kömpelön epäreilusti! Trials-sarja on tästä erittäin loistava esimerkki: Raadollisen vaikea myöhemmillä tasoilla, mutta kontrollien ja toteutuksen puolesta lähes virheetön: nopeat latausajat, kehittynyt fysiikkamallinnus ym. nykyteknologialla saatavat herkut mitkä tekevät pelikokemuksesta nauttitavamman samalla säilyttäen pelin vaikeuden.
Mielestäni Dishonored on hyvin luontainen evoluutio tämäntyyliselle pelille koska se tarjoaa monipuolisemmin vaihtoehtoja pelaajalle kuin yksikään peli aikaisemmin. Kehittäjät itsekin ovat yllättyneitä kuinka monipuolisesti pelin sääntöjä pystyy "rikkomaan" silti tuhoamatta koko pelikokemusta. Ja jos haluaa haastetta niin nostakaa vaikeustasoa hyvät ihmiset! ja kyllä, se vain tekee vihollisista kestävämpia, ja vähentää pelaajan HP:tä yms. Mutta ollaanpa nyt rehellisiä, sitähän vaikeustasot ovat AINA tehneet. Siinävaiheessa kun pelaaja kuolee muutamasta iskusta, niin olette iloisia että peli on antanut monipuolisen arsenaalin pärjätä tilanteissa.
Pelatkaa kaksi tuntia Dishonoredia ja sen jälkeen bootatkaa Thief käyntiin. Veikkaan että palaatte Dishonoredin maailmaan kymmenen minuutin sisällä. No hatin'
Rekisteröitynyt 18.04.2010
01.07.2012 klo 19.04
"Ennen kaikki oli paremmin"-argumentti on täysin turha ja väärä koska näin ei ollut. Pelit ovat monipuolisempia ja tyyliltään erilaisempia kuin koskaan ennen, markkinat ja pelaajat muuttuvat koko ajan kuten kaikissa muissakin viihteen muodoissa. Pelien kirjo on mittakaavaltaan aivan huikea verrattuna esim. 10-15 vuotta takaisiin aikoihin.
On todella pinnallista ja yksioikoista väittää että vanhat pelit ovat automaattisesti parempia ja haastavempia kuin nykyiset ( Osa on, ja osa ei. Pitää muistaa että eritasoisia pelaajiakin on huomattavasti enemmän kuin ennen). Syy minkä takia pelit olivat aikaaan haastavimpia on monisyinen: teknilliset rajoitukset, pelisysteemien yksinkertaisuus, pelisuunnittelun erilaisuus.
Thief on vaikea koska sen tekoälyrutiini on yksinkertaisen rankaiseva, varjo/valo-systeemi alkeellinen ja karu ilman mitään hienovaraisuuksia yms. Ei sen takia että suunnitelijat olisivat maagisesti pystyneet luomaan raadollisen realistisen maailman.
Ja maailmaan mahtuu haasteellisia, vaikeita hermoja raastavia pelejä mutta niitä ei tarvitse tehdä kömpelön epäreilusti! Trials-sarja on tästä erittäin loistava esimerkki: Raadollisen vaikea myöhemmillä tasoilla, mutta kontrollien ja toteutuksen puolesta lähes virheetön: nopeat latausajat, kehittynyt fysiikkamallinnus ym. nykyteknologialla saatavat herkut mitkä tekevät pelikokemuksesta nauttitavamman samalla säilyttäen pelin vaikeuden.
Mielestäni Dishonored on hyvin luontainen evoluutio tämäntyyliselle pelille koska se tarjoaa monipuolisemmin vaihtoehtoja pelaajalle kuin yksikään peli aikaisemmin. Kehittäjät itsekin ovat yllättyneitä kuinka monipuolisesti pelin sääntöjä pystyy "rikkomaan" silti tuhoamatta koko pelikokemusta. Ja jos haluaa haastetta niin nostakaa vaikeustasoa hyvät ihmiset! ja kyllä, se vain tekee vihollisista kestävämpia, ja vähentää pelaajan HP:tä yms. Mutta ollaanpa nyt rehellisiä, sitähän vaikeustasot ovat AINA tehneet. Siinävaiheessa kun pelaaja kuolee muutamasta iskusta, niin olette iloisia että peli on antanut monipuolisen arsenaalin pärjätä tilanteissa.
Pelatkaa kaksi tuntia Dishonoredia ja sen jälkeen bootatkaa Thief käyntiin. Veikkaan että palaatte Dishonoredin maailmaan kymmenen minuutin sisällä. No hatin'
Nice ;)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
01.07.2012 klo 20.23
"Ennen kaikki oli paremmin"-argumentti on täysin turha ja väärä koska näin ei ollut. Pelit ovat monipuolisempia ja tyyliltään erilaisempia kuin koskaan ennen, markkinat ja pelaajat muuttuvat koko ajan kuten kaikissa muissakin viihteen muodoissa.
Hanki Snes ja sille vaikkapa Terranigma ja tule sen jälkeen sanomaan että nykypelit on monipuolisempia. PS1/N64 aikakaidella oli eniten sisältörikkaita ja monipuolisia pelejä, kun taas nykyaikaan tultaessa pelit ovat muuttuneet entistä yksinkertaisemmiksi ja yksinkertaisimmiksi. Osa nykypeleistä on jo yhtä yksinkertaisia sisällööltään kun yksinkertaisimmat Nes -pelit, joskin ne on kuorrutettu visuaalisella tykityksellä.
On todella pinnallista ja yksioikoista väittää että vanhat pelit ovat automaattisesti parempia ja haastavempia kuin nykyiset
Ei ole pinnallista todeta fakta.
Ja maailmaan mahtuu haasteellisia, vaikeita hermoja raastavia pelejä mutta niitä ei tarvitse tehdä kömpelön epäreilusti! Trials-sarja on tästä erittäin loistava esimerkki: Raadollisen vaikea myöhemmillä tasoilla, mutta kontrollien ja toteutuksen puolesta lähes virheetön: nopeat latausajat, kehittynyt fysiikkamallinnus ym. nykyteknologialla saatavat herkut mitkä tekevät pelikokemuksesta nauttitavamman samalla säilyttäen pelin vaikeuden.
Kyllähän näitä haastellisia pelejä löytyy, mutta hemmetin vähä erityisesti retail -pelien joukosta. Trialskin on ladattava pikkupeli ja juuri pikkupeli ja indie rintamalta tälläisiä pelejä löytyy.
01.07.2012 klo 21.09 1
Ei ole pinnallista todeta fakta.
Todista se sitten.
Trialskin on ladattava pikkupeli ja juuri pikkupeli ja indie rintamalta tälläisiä pelejä löytyy.
Eli muokkaat määritelmiä oman argumenttisi avuksi? Ei se ihan niin mene. Peli kuin peli.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
01.07.2012 klo 22.22 1
Ei ole pinnallista todeta fakta.
Todista se sitten.
Ei minun tarvitse todistella itsestäänselvyyksiä.
Trialskin on ladattava pikkupeli ja juuri pikkupeli ja indie rintamalta tälläisiä pelejä löytyy.
Eli muokkaat määritelmiä oman argumenttisi avuksi? Ei se ihan niin mene. Peli kuin peli.
Mitä minä olen muokannut? Onko alle 20€ verkosta ladattavat pelit sinusta sama asia kuin kaupasta ostettavat +60€ pelit? Löytyy niitä sisältörikkaita pikkupelejäkin, mutta useimmat pikkupelit ei tarjoa kovinkaan pitkäksi aikaa iloa.
01.07.2012 klo 22.48 1
Ei minun tarvitse todistella itsestäänselvyyksiä.
Ei tässä ole mitään itsestäänselvää. Jos et pysty perustelemaan tälläistä "ennen oli paremmin" -väittämää niin erittäin huono ruveta itkemään faktoista. Se että sun mielestä se on niin ei tee siitä mitään faktatietoa.
Onko alle 20€ verkosta ladattavat pelit sinusta sama asia kuin kaupasta ostettavat +60€ pelit?
Jos ne ovat halvemmalle summalleen samanlaista vastinetta kuin retail-pelit niin kyllä. Verkosta lataus taas ei meinaa paskaakaan.
Rekisteröitynyt 22.03.2012
02.07.2012 klo 02.25
ja miksi, normilla & Godillahan tuota veettiin.
vaikeammat tasot voivat olla asia erikseen.
ja saattaa peli tehäkin jotain Hitman BM tyylistä, yksittäisistä alueista kun koostuu. eli ei ollenkaan talletuksia vaikeimmalla tasolla tehtävän aikana.
Hitman pelitkin helppoja, mutta Pro tuo lisää haastetta.
voihan se olla niin tässäkin.
wait & see.
02.07.2012 klo 03.08 5
Rekisteröitynyt 15.11.2011
02.07.2012 klo 09.02
uppmas ja tagman on kyl harvinaisen paskoi väittelemään
Sinä olet harvinaisen paska provosoimaan.
02.07.2012 klo 11.07
Oikeastaan kenelläkään ei ole varaa tehdä yhtä laajoja tai rikkaita pelejä, entä ennen vanhaan. Esimerkkinä elder scrolls:daggerfall verrattuna morrowindiin, oblivioniin ja skyrimiin, samat mekaniikat ovat olleet es peleissä jo vuosikausia, mutta daggerfallin jälkeen sisältöä on vain leikattu joka kerta kun uusi peli on julkaistu. Ehkä olen vain vanha ja katkera, mutta joka vuosi tuntuu että on vain vähemmän ja vähemmän pelejä mitkä tuntuvat olevan hyviä. Jokaisella on tietenkin oma mielipide.
Oikeastaan sitä voisi ajatella, että kuinka monta peliä sinä näkisit itsesi pelaavan nykyisen generaation pelejä 10 vuoden päästä tai minkä takia joku ostaisi sen ps3:n tai xboxin että voisi pelata klassikoita vuosien takaa.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
02.07.2012 klo 12.29 1
02.07.2012 klo 16.32 3
Ja selvsätikkin meikäläisen nautinto peleistä kumpuaa hyvin erilaisista lähtökohdista kuin Mirr5, TAgmanin ja Uppmassin: Haaste ja vaikeus ei koskaan ole minun kohdallani ole ollut se mikä tekee pelistä hyvän tai huonon, itse olen enemmän tarina, hahmo ja pelimaailmoista lämpenevä pelaaja. Olen pelannu 80-luvun lopulta asti ja omistanut lähestulkoon kaikki konsolit ja pelaaminen on minulle erittäin tärkeä asia, mutta koitan katsoa sitä mahd.objektiivisesti ja avoimesti: Ajat, ihmiset ja markkinat muuttuvat kokoajan ja se on hyvä asia, koska kuten aikasemmin jo sanoin niin pelien kirjo on suurempi kuin koskaan aikasemmin. Nauttikaamme siitä.
Maailmaan mahtuu todella rajuja HC-marginaali pelejä jotka varmasti lämmittävät kovimpiakin haastenarkkareita. Se on selvä että niitä ei Gamestopin hyllyiltä löydy, mutta tosi pelaaja ei vähättele niitä sen takia, eihän ?
Pelit ovat kehittyneet huimasti nopeassa ajassa, ja tarjoavat pelaajille enemmän kuin koskaan ennen muitakin elämyksiä kuin pelkkää haastetta. Ja mielestäni se jos jokin on todiste siitä että olemme menossa oikeaan suuntan.
Lopuksi voisin listata osan suosikkipeleistäni kautta ajan, niin näette millaisia pelejä itse arvostan, ja meikäläisen lähtökohdat:
Final Fantasy VI, VII ja IX, Chrono Trigger, Secret of Mana, Duck Tales, Super Mario Bros 3, Ninja Gaiden, Deus Ex, Thief, Bioshock, MGS-sarja, KOTOR, Skyrim, Withcer 2, Assasin's creed-sarja. Halot, Gears of War-sarja, Half-life 1 & 2, WoW, Journey, Zeldat ja jopa motherfuckin' Kirby!
Ei mitään järisyttävän haastavia pelejä ( Witcher 2 pisti vähän kampoihin aluksi :D ) Mutta huikeita pelejä ja kokemuksia mitä ei muusta mediasta irti saa. Pelimiehet voittavat aina. No Hatin' gamers :)
02.07.2012 klo 16.57
uppmas ja tagman on kyl harvinaisen paskoi väittelemään
Sinä olet harvinaisen paska provosoimaan.
Sinä olet harvinaisen paska olemaan provosoitumatta.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
02.07.2012 klo 17.12
uppmas ja tagman on kyl harvinaisen paskoi väittelemään
Sinä olet harvinaisen paska provosoimaan.
Sinä olet harvinaisen paska olemaan provosoitumatta.
En provosoidu vaan vastaan ilmiselviin trolleihin ihan huviksi kun eipä tässä muutakaan järkevää tekemistä ole.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
02.07.2012 klo 22.18 1
Onko alle 20€ verkosta ladattavat pelit sinusta sama asia kuin kaupasta ostettavat +60€ pelit?
Jos ne ovat halvemmalle summalleen samanlaista vastinetta kuin retail-pelit niin kyllä. Verkosta lataus taas ei meinaa paskaakaan.
XBLA ja PSN -peleissä on ihan eri budjetit kuin kunnon peleissä lukuunottamatta kunnon pelejä joita saa näistä latauspalveluista ja myös kaupasta. Tämä näkyy sisällössä.
02.07.2012 klo 23.19 2
Rekisteröitynyt 15.11.2011
03.07.2012 klo 03.56
PedrosPudrosilta harvinaisen viisasta puhetta. Uppmasin ja Tagmanin viestit aiheuttivat lähinnä naamapalmuilua. Huvittavaa lukea, kun13-vuotias codijonne selittää kuinka ennen oli asiat paremmin ja nykyään pelit vain kasuaalipaskaa.
Mielestäni en edes enää pelaa Call of Doodya mutta se on irrelevanttia.
Faktat puhuvat minulla puolestaan, tuolla lepää PS2 ja monet PS1-pelit siinä vieressä, joitain myös emulla PC:llä. Itse olen näitä Peliaseman klassikoita pelannut, ja jostain syystä on vaan paljon kivempaa niitä pelatessa. Ehkä on mielipide, ehkä ei, mutta näin se minulla on.