Square Enix esitteli tulevaisuuden grafiikoita
Square-Enix esitteli E3-tapahtumassa uutta Luminous Engine -grafiikkamoottoriaan "Tulevaisuuden Final Fantasyn" avulla. Videon kerrotaan olevan reaaliaikasta grafiikkaa ja seuraavan sukupolven konsoleilla se nähdään jossain vaiheessa käytännössä.
Keskustelut (22 viestiä)
Rekisteröitynyt 20.12.2010
06.06.2012 klo 14.44
06.06.2012 klo 14.59 10
Välivideoissa korkeintaan
niin tai aivan kunnon pelissäkin, jos paskaboxit ja pleikkarit hidastas grafiikan kehitystä
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
06.06.2012 klo 15.27
Rekisteröitynyt 22.03.2012
06.06.2012 klo 15.28 1
ollaanhan nyt menty jo yliki se mitä ps2 eran välivideoissa saatiin aikaan, ja kyllä ps3lla saa tuon näköisiä cgi pätkiä aikasex, ihan hyvin voi ps360 pystyä tuohon.
ehkei jokapelissä, mutta kun naughty dogin kaltaset tekijät rupee vääntään, niin varmasti saavutettavissa.
mut entäs gameplay?
tässä generaatiossa jättäny toivomisen varaa, toivottavasti ei mennä huonompaan suuntaan next gen.
06.06.2012 klo 15.39 1
kyllä ps3lla saa tuon näköisiä cgi pätkiä aikasex, ihan hyvin voi ps360 pystyä tuohon.
"CGI-pätkiä" saa toistettua vaikka kännykällä, kun osa niistäkin antaa nykyään ulos full-hd kuvaa. Kyseisiä pätkiä voidaan renderöidä vaikka kuukausi satojen tuhansien eurojen renderöintifarmilla, mutta ei se lopputuloksena syntyvä video ole yhtään sen raskaampi.
Tämä pyörii nyt reaaliajassa PC:llä, joten en näkisi miksei se pyörisi parin vuoden päästä konsoleilla. Perinteisesti konsolirauta on ollut sen hetken keskitason PC rautaa.
Rekisteröitynyt 16.04.2012
06.06.2012 klo 15.43
Rekisteröitynyt 04.11.2007
06.06.2012 klo 16.38 3
Rekisteröitynyt 03.09.2007
06.06.2012 klo 17.16
Rekisteröitynyt 20.02.2010
06.06.2012 klo 19.05
Itsestänikin on tullut vanhemiten grafiikkahuora kun pahaolo tulee melkein kun pelaa ps2 pelejä isolta töllöltä.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
06.06.2012 klo 20.41 1
Rekisteröitynyt 14.12.2009
06.06.2012 klo 21.48
Grafiikat ei peliä tee. On tullut huomattua nykypäivänä useammin kuin kerran että vaikka peli näyttäisi kuinka hyvältä mutta jos tarina ja pelattavuus on paskaa niin ei se pelasta peliä vaikka näyttäisi täysin photorealistiselta.
Aloitin eilen pitkästä aikaa SimCity 2000:n pelaamisen. Hurjan hauskaa puuhaa, vaikka nykypäivänä jo emulaattorinkin sen pelaamiseen tarviikin.
06.06.2012 klo 22.54
Eikä minua pahemmin kiinnostaisi tämmöinen huipputeknologia, länsimaalaisten käsissä tarkoittaisi vain entistä enemmän realismia ja elokuvamaisuutta, toisin sanoen minulta loppuisi pelit.
Rekisteröitynyt 14.07.2008
06.06.2012 klo 23.32
06.06.2012 klo 23.56 1
Ja kuinkahan paljon pelien budjetit ja hinnat nousisivat? Pelit varmaan maksaisi 100€.
Eikä minua pahemmin kiinnostaisi tämmöinen huipputeknologia, länsimaalaisten käsissä tarkoittaisi vain entistä enemmän realismia ja elokuvamaisuutta, toisin sanoen minulta loppuisi pelit.
Öö? Tarkoittaako tämä, että pelien tekeminen ei helpotu millään lailla, että pelien grafiikka paranee, mutta sen grafiikan tekeminen ei onnistu yhtään sen helpommin vaikka jatkuvasti tehdään parempia tietokoneita joilla sen tekeminen pitäisi olla helpompaa, nyt on vuosi 2012 ja nyt saa pienelläkin porukalla oikein näyttävän pelin aikaiseksi. Minusta ihmiset ajattelevat liian hyvän grafiikan vievän aina pois siitä itse pelistä, mutta se on ihan tyhmää ajatella noin. Grafiikka on pelissä suuri lisä, jos keskinkertaisessa pelissä on huippu grafiikat, ei se peli luultavasti kärsi hyvistä grafiikoista, pelin muiden osa-alueiden tekijät eivät osanneet hommiaan vain niin hyvin kuin graafikot.
Ihmiset elävät harhaisessa maailmassa, jossa luullaan pelintekijöiden mielummin valitsevan huippu grafiikka pelin sisällön ohitse. Ei kukaan tahallaan sitä tee. Ei edes Square Enix, sillä jokainen heidän pelinsä on erittäin hyvä, mutta Square Enixiltä odotetaan aina enemmän kuin useimmilta, koska heillä on rahaa ja he tekevät töitä pitkään. Olisiko se ollut kenestäkään mukavampaa jos Final Fantasy XIII:ssä olisi aivan umpi paskat ja tökeröt grafiikat, juoni täysin sama, mutta peli olisi ilmestynyt puoli vuotta aiemmin. Grafiikoilla on väliä, se kertoo yrityksen imagosta ja Square Enix esimerkkinä on tunnettu uskomattomista grafiikoistaan. Jokaisella hyvällä firmalla on omat kikkansa, joista se tunnistetaan.
Idea ei ole käännyttää ketään, mutta ajattelemaan oikeasti AAA-pelejä, joilla joku tienaa leipänsä ja haluaa tienata samalla tavalla jatkossakin.
En väittäisi, että peli jossa olisi huonot grafiikat olisi myös huono, se voi olla pelin graafinen ilme, tyylikeino tai imago käyttää vaatimatonta grafiikkaa, mutta on tosiasia, että näyttävä peli myy paremmin ja pelejä ei samalta yritykseltä ilmesty joka vuosi, joten on toivottava että se peli mitä väkerrät nyt pari vuotta on myös sellainen, että sen uskaltaa ihmisille näyttää. Keskinkertainenkin peli voidaan pelastaa erinomaisilla grafiikoilla, koska ihmiset näkevät pelin ja vakuuttuvat näkemästään. Hyvä peli huonoilla grafiikoilla taas voi jäädä muiden pelien taustalle ja tulla unohdetuksi.
07.06.2012 klo 00.32
Toki hardcore pelaajat tietävät ja löytävät hyvän pelin grafiikoita katsomatta, mutta kaikki eivät lue arvosteluja/omaa ystäviä, jotka pelaavat ja osaavat sanoa puolestasi, että tämä peli on hyvä vaikka grafiikat ovatkin ripulia. Hyvät grafiikat takaa sen, että pelin tekijä on tosissaan. Laadusta ollaan valmiita maksamaan. Jos pelaaja joka ei ole ikinä kuullut sanaa Final Fantasy, luultavasti valitsee mielummin FFXIII:n kuin vaikka FFVIII:n, koska kasin grafiiikat ovat nykisin varsin vanhentuneet vaikka kaikki muu pelissä onkin rautaa. En väitä että 13 olisi huonompi, se on omasta mielestä oikein mukava, mutta suurin osa pelaajista sanoo kasin olevan parempi, joten yritän samaistua massaan. Jos nämä kaksi peliä olisi ilmestyneet samaan aikaan saman tason grafiikalla, luultavasti kasi olisi saanut suuremmat myyntitulot. Toisaalta 13 olisi ollut niin vallankumouksellinen siihen aikaan, että ehkä se olisi miellyttänyt enemmän sellaisia ihmisiä, jotka eivät pelanneet ennen FFVII:ä tai muita Final Fantasyja.
Offtopiciksi meni, mutta toivottavasti joku ymmärsi ideani vaikka pilkkuvirheitä(ja muita) on aivan valtavasti.
07.06.2012 klo 00.36
Tarkoitan 'massalla' tässä yhteydessä juuri konkaripelaajia, enkä siis satunnaispelaajia, kuten voisi luulla.
07.06.2012 klo 00.37
Rekisteröitynyt 22.03.2012
07.06.2012 klo 00.55
kyllä ps3lla saa tuon näköisiä cgi pätkiä aikasex, ihan hyvin voi ps360 pystyä tuohon.
"CGI-pätkiä" saa toistettua vaikka kännykällä, kun osa niistäkin antaa nykyään ulos full-hd kuvaa. Kyseisiä pätkiä voidaan renderöidä vaikka kuukausi satojen tuhansien eurojen renderöintifarmilla, mutta ei se lopputuloksena syntyvä video ole yhtään sen raskaampi.
Tämä pyörii nyt reaaliajassa PC:llä, joten en näkisi miksei se pyörisi parin vuoden päästä konsoleilla. Perinteisesti konsolirauta on ollut sen hetken keskitason PC rautaa.
juu, hassusti sanottu multa.
noh, pointti kuitenki siinä et nopeasti ja kauas tultu siitä mitä pelit oli vain muutama vuosi sit, joten ihan realistisen oloista saada tämä parin vuoden sisään.
mut kuten sanottu, ei paljoa auta miten hienoja ovat, jos muuten pelillisesti ei jakseta tehä perus mättöä kiinnostavempia.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
07.06.2012 klo 09.33
08.06.2012 klo 04.11
08.06.2012 klo 13.46
08.06.2012 klo 22.01