Tuorein sisältö

Diablo 3 -tileille murtauduttiin, virtuaaliomaisuus vietiin?

21.05.2012 klo 20.54 | Luettu: 23647 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Eurogamer kertoo keskustelleensa Diablo III -pelaajan kanssa, jonka pelitili olikin yhtäkkiä henkilön nimeltä 'Anna' hallussa. Netistä löytyy muitakin vastaavia raportteja, viitaten siihen, että D3-tilien hakkerointia tapahtuisi enenevässä määrin. Blizzard on palauttanut joidenkin pelaajien hahmoja tilanteeseen, jolloin ne olivat vielä oikealla omistajallaan.

Eurogamer spekuloi myös, että sunnuntainen Euroopan palvelimien katkos olisi johtunut siitä, että niihin oli päästy kepulikonstein, mutta asiaa ei ole vahvistettu.


V2.fi | Manu Pärssinen
< NHL 13:n uudet kikat... Paholainen valtasi S... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (29 viestiä)

Kneecap

Rekisteröitynyt 16.07.2009

21.05.2012 klo 21.45 12 tykkää tästä

Pelaamisen tulevaisuus - always online DRM yksinpelissä....

No, tämä kyllä oli ihan odotettavissa..
lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

21.05.2012 klo 22.04 9 tykkää tästä

Kneecap kirjoitti:
Pelaamisen tulevaisuus - always online DRM yksinpelissä....

No, tämä kyllä oli ihan odotettavissa..


Pelaamisen tulevaisuus niin kauan kun itse pelaajat tukevat tällaista syöpämallia. Itsellä jäi hankkimatta tuon DRM:n ja RMAH:n takia.
lainaa
Flits

21.05.2012 klo 22.08

Aika yllättävä, jos on järjestelmällinen tietomurto tieto-ongintojen sijasta. Silloin on kyllä pullat pakastamisessa uunin sijasta. Muutoin on kyllä sitten jo hyvä syy pitää authenticatoria, kun se ei mitään oikeastaan edes maksa. Kannattaa heti varautua noihin varkauksiin, kun pelissä liikkuu oikea raha.
lainaa
Mephisto

21.05.2012 klo 22.33 7 tykkää tästä

Siinä mieles hyvä että hahmot on Blizzardin hallus ettei niitä houkuttele editoida eikä kukaan kaupittele hakkeroitua übermahtivasaraa auction housessa. Mutta 100% riippuvuus serveristä, sen ongelmat ja nettilagi on sellaista mitä ei voi yksinpeliltä ymmärtää. Voin jo kuvitella hardcore-hahmoni kuolevan lagipiikin seurauksena..
lainaa
mää

21.05.2012 klo 22.38 1 tykkää tästä

Sitä ihmetellyt kun ubin DRM:stä tuli kauhia itku ja huuto että miksi tästä ei ole mitään itketty?
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

21.05.2012 klo 23.04

Itseä ei juuri DRM haittaa, koska Diablon yksinpeli ei juurikaan kiinnosta. Oishan se tietty mukavampaa, ku vois ite pitää serveriä, mutta käy se näinkin.
lainaa
skebe

21.05.2012 klo 23.05 1 tykkää tästä

mää kirjoitti:
Sitä ihmetellyt kun ubin DRM:stä tuli kauhia itku ja huuto että miksi tästä ei ole mitään itketty?


Ubin always on-drm on ihan puhdasta kiusantekoa, D3:n edes jotenkuten perusteltua.. lähinnä se huutokauppa ja erittäin vahva Battle.net-integrointi.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

21.05.2012 klo 23.09 3 tykkää tästä

Tätä se Battle net teettää
lainaa
DasBoot

21.05.2012 klo 23.25 2 tykkää tästä

Harmi että ihmiset tukevat tälläistä tulevaisuutta.

Olen kuullut että moni on jo kyllästynyt peliin, kertoo varmasti kuinka hyvin lupaukset piti.
lainaa
Kalle

21.05.2012 klo 23.39

Näitä Battle.net tilejähän nyt varastellaan harva se päivä, kun idiootit klikkailee linkkejä sähköposteissa, mitä rosmot lähettelee Blizzardin nimissä.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

22.05.2012 klo 01.11 1 tykkää tästä

Kalle kirjoitti:
Näitä Battle.net tilejähän nyt varastellaan harva se päivä, kun idiootit klikkailee linkkejä sähköposteissa, mitä rosmot lähettelee Blizzardin nimissä.
Juu, olisi kiva tietää miten tässä tapauksessa tilejä on murrettu. Onko vain ihmisten omaan typeryyteen ja varomattomuuteen luotettu.

Täytyy kyllä myöntää, että tämä Always Online DRM alkanut korpeamaan Diablo 3:n kohdalla jo itseänikin. Vaikka peli onkin taattua ja vimosen päälle hiottua Blizzard-laatua ei ehkä silti pitäisi tälläistä DRM-ratkaisua tukea. No, virheistä oppii. Ehkä sitten seuraavalla kerralla jätän kauppaan. Ubin pelit onkin jo jääneet hyllyyn typerän DRM:n takia, joten kai se sitten on Blizzardin vuoro vastaisuudessa. He tuskin tulevat tästä luopumaan.
lainaa
SuperTopSecure

22.05.2012 klo 01.21 1 tykkää tästä

Oma diablo-tili on wow-tilin tavoin autentikaattorilla suojattu.

Eikä maksanut mitään.
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

22.05.2012 klo 01.25

mää kirjoitti:
Sitä ihmetellyt kun ubin DRM:stä tuli kauhia itku ja huuto että miksi tästä ei ole mitään itketty?


Häh? siitähän on itketty ihan helvetisti. Olet vaan ollu väärässä paikassa.

Ilmeisesti pelaajat, joilla on authenticatorin, ovat myös joutuneet hakkeroinnin kohteeksi. Vika on ilmeisesti suurimmaksi osaksi blizzardissa, eikä typerissä tietojaan minne sattuu levittävissä pelaajissa.

Foorumeilta luin että vaara piilee nimenomaan public coop pelaamisessa, eikä soolottamisessa. En pitäisi kumminkaan varmana tietona.

lainaa
asdd

22.05.2012 klo 06.17

Eipä auta autentikaattori tätä vastaan. Public peleissä botit varastavat pelaajien session id:t, joiden avulla pääsee kirjautumaan tilille ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa.
lainaa
InsaneOne

22.05.2012 klo 09.30

asdd kirjoitti:
Eipä auta autentikaattori tätä vastaan. Public peleissä botit varastavat pelaajien session id:t, joiden avulla pääsee kirjautumaan tilille ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Jos ne varastaa käyttäjätunnuksen ja salasanan ja yrittää kirjautua niin kyllä authenticatori iskee mukaan. Milläs sie sen huijaat kun koodi vaihtuu joka 10sec?
lainaa
Fdsa

22.05.2012 klo 10.16 1 tykkää tästä

Nikke kirjoitti:
Pelaamisen tulevaisuus niin kauan kun itse pelaajat tukevat tällaista syöpämallia. Itsellä jäi hankkimatta tuon DRM:n ja RMAH:n takia.


Nykyisellään ei ole kannattavaa tehdä pelejä sillä asenteella, että tarjotaan pelaajalle paras mahdollinen kokemus.

Tehdään hyvä peli ja lisätään sen tuottoa keinolla millä hyvänsä, vaikka se heikentäisi loppukäyttäjän kokemusta huomattavasti.

Kysyntää hyville peleille on todella paljon ja etenkin jo valmiiksi suosittujen sarjojen kohdalla pelaajat ovat valmiita tekemään todella paljon myönnytyksiä.

Se maksimissaan pari prosenttia, joka oikeasti jättää pelejä periaatesyistä ostamatta ei ole tarpeeksi suuri ryhmä olemaan uhka nykyiselle mallille.

Jos markkinoille on tulossa uusi, pitkään odotettu peli, voidaan puolet sisällöstä helposti leikata pois ja myydä pitkin seuraavaa vuotta DLC:nä. Pelin modiyhteisö voidaan tappaa ihan rauhassa, eivätkä pelaajat välitä jos offline yksinpeli ja moninpeli pudotetaan pois. Vaikutus loppukäyttäjän pelikokemukseen ja koko pelikulttuuriin on äärimmäisen negatiivinen, mutta tämä on silti kannattavinta firmalle.

Eikä olla edes vielä lähellä sitä pistettä, jossa suuri määrä pelaajia jättäisi pelin ostamatta.

En tiedä miten tästä oravanpyörästä päästään ulos ja saadaan palautettua painopiste siihen, että tehdään paras mahdollinen kokemus loppukäyttäjälle ja sillä siisti.

Toivottavasti jotkin pelistudiot ja/tai julkaisijat alkavat todella tuomaan esiin muiden häikäilemättömyyttä ja käyttämään sitä onnistuneesti myyntivalttina omille peleilleen. Se olisi yksi avaintekijä, joka ohjaisi pelialaa takaisin oikaan suuntaan.
lainaa
juhlitaan

22.05.2012 klo 10.33

Fdsa kirjoitti:
En tiedä miten tästä oravanpyörästä päästään ulos ja saadaan palautettua painopiste siihen, että tehdään paras mahdollinen kokemus loppukäyttäjälle ja sillä siisti.


Jos meno jatkuu, niin jossain vaiheessa tulee kyllä rajat vastaan. Siihen voi mennä vaikka 20 tai 30 vuotta mutta kaikki muutkin scammit kaatuvat joskus
lainaa
Weteraani

22.05.2012 klo 11.55 3 tykkää tästä

Uutinen koskee tileille murtautumista, ja keskustelijat vaan urputtavat DRM:stä. What?
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

22.05.2012 klo 13.06

Weteraani kirjoitti:
Uutinen koskee tileille murtautumista, ja keskustelijat vaan urputtavat DRM:stä. What?
you_must_be_new_here.jpg
Muokannut: Czerwony 22.05.2012 klo 13.08 lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

22.05.2012 klo 14.12

Weteraani kirjoitti:
Uutinen koskee tileille murtautumista, ja keskustelijat vaan urputtavat DRM:stä. What?

Mahdollistaa yksinpelihahmojen pöllimisen.
Yksinpelihahmojen.
Yksinpelissä.
lainaa
Weteraani

22.05.2012 klo 15.32

Nikke kirjoitti:

Mahdollistaa yksinpelihahmojen pöllimisen.
Yksinpelihahmojen.
Yksinpelissä.

Jos minä nyt oikein tuota keskustelua ymmärsin, ei tässä ole kyse siitä että juuri DRM tuon häkkäyksen mahdollistaisi, vaan että ei se sitä estäkään, kuten luvattiin. Vähän eri asia.
lainaa
Weteraani

22.05.2012 klo 15.44 1 tykkää tästä

Korjaan itse itseäni sen verran että ymmärrän mitä Nikke tarkoittaa sillä Always On DRM mahdollistaa yksinpelihahmojen pöllimisen.

Harhauduin pointissani. Tarkoitus oli lähinnä hämmästellä sitä, että tietomurto tuntuu aina olevan pätevämpi syy arvostella sen kohteeksi joutunutta toimijaa kuin sen tekijöitä. Samalla logiikalla kaikki muutkin rikolliset ovat sankareita jotka paljastavat yhteiskuntamme turva-aukkoja.
lainaa
Esatzu

Rekisteröitynyt 21.01.2008

22.05.2012 klo 16.54 1 tykkää tästä

Kneecap kirjoitti:
Pelaamisen tulevaisuus - always online DRM yksinpelissä....

No, tämä kyllä oli ihan odotettavissa..

PC pelaamisen tulevaisuus
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

22.05.2012 klo 21.56

Voi ei mun frozen sword of the ice giants ja 60000000 kultapalaa vietiin! :'(
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.05.2012 klo 22.03

Weteraani kirjoitti:

Harhauduin pointissani. Tarkoitus oli lähinnä hämmästellä sitä, että tietomurto tuntuu aina olevan pätevämpi syy arvostella sen kohteeksi joutunutta toimijaa kuin sen tekijöitä. Samalla logiikalla kaikki muutkin rikolliset ovat sankareita jotka paljastavat yhteiskuntamme turva-aukkoja.

Samaa hämmästelen minäkin. mm. kun PSN murto tapahtui, syytti monet vain ja ainoastaan Sonya ja hakkereita kohdeltiin kuin lapsi parkoja, jotka olivat vahingossa tehneet väärin, kun huonot aikuiset eivät estäneet heitä.
lainaa
Fdsa

22.05.2012 klo 22.45 3 tykkää tästä

Weteraani kirjoitti:
Harhauduin pointissani. Tarkoitus oli lähinnä hämmästellä sitä, että tietomurto tuntuu aina olevan pätevämpi syy arvostella sen kohteeksi joutunutta toimijaa kuin sen tekijöitä. Samalla logiikalla kaikki muutkin rikolliset ovat sankareita jotka paljastavat yhteiskuntamme turva-aukkoja.


Toki syy kuuluu myös hakkereille, mutta monissa tapauksissa firmojen tietoturva on ollut naurettavan heikolla tasolla. Tosimaailman vertaukseksi sopisi se, että pankin ovet holvia myöten jätetään yöksi auki.

Ennemmin tai myöhemmin joku käy nykäisemässä sitä ovea ja kun ihmisten rahat katoavat, niin on heillä kyllä täysi oikeus syyllistää myös vastuutonta pankkia, vaikka varas onkin ihan yhtä syyllinen.

Tapauskohtaista, mutta harmittavan usein joku Kimmo 16v syöttää sql-injektion johonkin hakukenttään ja saa plain tekstinä käyttäjien salasanat palvelimelta. Siltä vältyittäisiin jos järjestelmää olisi rakentamassa joku, joka olisi viitsinyt käyttää 10 minuuttia tutoriaalin lukemiseen ja ymmärtänyt termin "escape" ja ideaalisesti käyttänyt vielä toisen 10 minuuttia termien "hash" ja "salt" ymmärtämiseksi.

Tässä nyt ei ole kyse mistään ihan yhtä yksinkertaisesta, vaan käyttäjien sessiota on kaapattu julkisissa peleissä. Käyttäjäntunnuksella ja salasanalla ei siinä tilanteessa ole merkitystä ja ainoa tapa puolustautua on olemalla pelaamatta tuntemattomien kanssa.

Pointtina siis kuitenkin se, että useiden järkyttävien tietoturvavirheiden takia käyttäjät luonnollisesti osoittavat sormensa ensin rikoksen uhriksi joutuneeseen firmaan, koska luottivat sille omat tietonsa ja olettivat, että se pitää hiistä huolta.
lainaa
Novalogix

Rekisteröitynyt 22.04.2007

23.05.2012 klo 00.43

InsaneOne kirjoitti:
asdd kirjoitti:
Eipä auta autentikaattori tätä vastaan. Public peleissä botit varastavat pelaajien session id:t, joiden avulla pääsee kirjautumaan tilille ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Jos ne varastaa käyttäjätunnuksen ja salasanan ja yrittää kirjautua niin kyllä authenticatori iskee mukaan. Milläs sie sen huijaat kun koodi vaihtuu joka 10sec?

Idea tässä olikin että mitään kirjautumistietoja ei tarvita.
lainaa
herpderp

23.05.2012 klo 20.59

tagman kirjoitti:
Samaa hämmästelen minäkin. mm. kun PSN murto tapahtui, syytti monet vain ja ainoastaan Sonya

Umpireikäisestä tietoturvasta jonka takana on miljoonien ihmisten henkilökohtaiset tiedot sietääkin saada huutia, varsinkin kun muistamme kuinka paljon Sony oli itse vaikuttamassa mahdollisen hyökkäyksen tapahtumiseen. Vastuutonta toimintaa sekä hakkereilta että Sonyltä.
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

23.05.2012 klo 23.59

Asia on vain niin, että jos turvallisuus on retuperällä vahinko sattuu ennemmin tai myöhemmin. Tilaisuus tekee varkaan ja niin edespäin.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova