Diablo 3 -tileille murtauduttiin, virtuaaliomaisuus vietiin?
Eurogamer kertoo keskustelleensa Diablo III -pelaajan kanssa, jonka pelitili olikin yhtäkkiä henkilön nimeltä 'Anna' hallussa. Netistä löytyy muitakin vastaavia raportteja, viitaten siihen, että D3-tilien hakkerointia tapahtuisi enenevässä määrin. Blizzard on palauttanut joidenkin pelaajien hahmoja tilanteeseen, jolloin ne olivat vielä oikealla omistajallaan.
Eurogamer spekuloi myös, että sunnuntainen Euroopan palvelimien katkos olisi johtunut siitä, että niihin oli päästy kepulikonstein, mutta asiaa ei ole vahvistettu.
Keskustelut (29 viestiä)
Rekisteröitynyt 16.07.2009
21.05.2012 klo 21.45 12
No, tämä kyllä oli ihan odotettavissa..
Rekisteröitynyt 17.09.2007
21.05.2012 klo 22.04 9
Pelaamisen tulevaisuus - always online DRM yksinpelissä....
No, tämä kyllä oli ihan odotettavissa..
Pelaamisen tulevaisuus niin kauan kun itse pelaajat tukevat tällaista syöpämallia. Itsellä jäi hankkimatta tuon DRM:n ja RMAH:n takia.
21.05.2012 klo 22.08
21.05.2012 klo 22.33 7
21.05.2012 klo 22.38 1
Rekisteröitynyt 15.09.2008
21.05.2012 klo 23.04
21.05.2012 klo 23.05 1
Sitä ihmetellyt kun ubin DRM:stä tuli kauhia itku ja huuto että miksi tästä ei ole mitään itketty?
Ubin always on-drm on ihan puhdasta kiusantekoa, D3:n edes jotenkuten perusteltua.. lähinnä se huutokauppa ja erittäin vahva Battle.net-integrointi.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
21.05.2012 klo 23.09 3
21.05.2012 klo 23.25 2
Olen kuullut että moni on jo kyllästynyt peliin, kertoo varmasti kuinka hyvin lupaukset piti.
21.05.2012 klo 23.39
Rekisteröitynyt 03.01.2008
22.05.2012 klo 01.11 1
Näitä Battle.net tilejähän nyt varastellaan harva se päivä, kun idiootit klikkailee linkkejä sähköposteissa, mitä rosmot lähettelee Blizzardin nimissä.
Täytyy kyllä myöntää, että tämä Always Online DRM alkanut korpeamaan Diablo 3:n kohdalla jo itseänikin. Vaikka peli onkin taattua ja vimosen päälle hiottua Blizzard-laatua ei ehkä silti pitäisi tälläistä DRM-ratkaisua tukea. No, virheistä oppii. Ehkä sitten seuraavalla kerralla jätän kauppaan. Ubin pelit onkin jo jääneet hyllyyn typerän DRM:n takia, joten kai se sitten on Blizzardin vuoro vastaisuudessa. He tuskin tulevat tästä luopumaan.
22.05.2012 klo 01.21 1
Eikä maksanut mitään.
Rekisteröitynyt 17.08.2008
22.05.2012 klo 01.25
Sitä ihmetellyt kun ubin DRM:stä tuli kauhia itku ja huuto että miksi tästä ei ole mitään itketty?
Häh? siitähän on itketty ihan helvetisti. Olet vaan ollu väärässä paikassa.
Ilmeisesti pelaajat, joilla on authenticatorin, ovat myös joutuneet hakkeroinnin kohteeksi. Vika on ilmeisesti suurimmaksi osaksi blizzardissa, eikä typerissä tietojaan minne sattuu levittävissä pelaajissa.
Foorumeilta luin että vaara piilee nimenomaan public coop pelaamisessa, eikä soolottamisessa. En pitäisi kumminkaan varmana tietona.
22.05.2012 klo 06.17
22.05.2012 klo 09.30
Eipä auta autentikaattori tätä vastaan. Public peleissä botit varastavat pelaajien session id:t, joiden avulla pääsee kirjautumaan tilille ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa.
Jos ne varastaa käyttäjätunnuksen ja salasanan ja yrittää kirjautua niin kyllä authenticatori iskee mukaan. Milläs sie sen huijaat kun koodi vaihtuu joka 10sec?
22.05.2012 klo 10.16 1
Pelaamisen tulevaisuus niin kauan kun itse pelaajat tukevat tällaista syöpämallia. Itsellä jäi hankkimatta tuon DRM:n ja RMAH:n takia.
Nykyisellään ei ole kannattavaa tehdä pelejä sillä asenteella, että tarjotaan pelaajalle paras mahdollinen kokemus.
Tehdään hyvä peli ja lisätään sen tuottoa keinolla millä hyvänsä, vaikka se heikentäisi loppukäyttäjän kokemusta huomattavasti.
Kysyntää hyville peleille on todella paljon ja etenkin jo valmiiksi suosittujen sarjojen kohdalla pelaajat ovat valmiita tekemään todella paljon myönnytyksiä.
Se maksimissaan pari prosenttia, joka oikeasti jättää pelejä periaatesyistä ostamatta ei ole tarpeeksi suuri ryhmä olemaan uhka nykyiselle mallille.
Jos markkinoille on tulossa uusi, pitkään odotettu peli, voidaan puolet sisällöstä helposti leikata pois ja myydä pitkin seuraavaa vuotta DLC:nä. Pelin modiyhteisö voidaan tappaa ihan rauhassa, eivätkä pelaajat välitä jos offline yksinpeli ja moninpeli pudotetaan pois. Vaikutus loppukäyttäjän pelikokemukseen ja koko pelikulttuuriin on äärimmäisen negatiivinen, mutta tämä on silti kannattavinta firmalle.
Eikä olla edes vielä lähellä sitä pistettä, jossa suuri määrä pelaajia jättäisi pelin ostamatta.
En tiedä miten tästä oravanpyörästä päästään ulos ja saadaan palautettua painopiste siihen, että tehdään paras mahdollinen kokemus loppukäyttäjälle ja sillä siisti.
Toivottavasti jotkin pelistudiot ja/tai julkaisijat alkavat todella tuomaan esiin muiden häikäilemättömyyttä ja käyttämään sitä onnistuneesti myyntivalttina omille peleilleen. Se olisi yksi avaintekijä, joka ohjaisi pelialaa takaisin oikaan suuntaan.
22.05.2012 klo 10.33
En tiedä miten tästä oravanpyörästä päästään ulos ja saadaan palautettua painopiste siihen, että tehdään paras mahdollinen kokemus loppukäyttäjälle ja sillä siisti.
Jos meno jatkuu, niin jossain vaiheessa tulee kyllä rajat vastaan. Siihen voi mennä vaikka 20 tai 30 vuotta mutta kaikki muutkin scammit kaatuvat joskus
22.05.2012 klo 11.55 3
Rekisteröitynyt 11.04.2007
22.05.2012 klo 13.06
Uutinen koskee tileille murtautumista, ja keskustelijat vaan urputtavat DRM:stä. What?
Rekisteröitynyt 17.09.2007
22.05.2012 klo 14.12
Uutinen koskee tileille murtautumista, ja keskustelijat vaan urputtavat DRM:stä. What?
Mahdollistaa yksinpelihahmojen pöllimisen.
Yksinpelihahmojen.
Yksinpelissä.
22.05.2012 klo 15.32
Mahdollistaa yksinpelihahmojen pöllimisen.
Yksinpelihahmojen.
Yksinpelissä.
Jos minä nyt oikein tuota keskustelua ymmärsin, ei tässä ole kyse siitä että juuri DRM tuon häkkäyksen mahdollistaisi, vaan että ei se sitä estäkään, kuten luvattiin. Vähän eri asia.
22.05.2012 klo 15.44 1
Harhauduin pointissani. Tarkoitus oli lähinnä hämmästellä sitä, että tietomurto tuntuu aina olevan pätevämpi syy arvostella sen kohteeksi joutunutta toimijaa kuin sen tekijöitä. Samalla logiikalla kaikki muutkin rikolliset ovat sankareita jotka paljastavat yhteiskuntamme turva-aukkoja.
Rekisteröitynyt 21.01.2008
22.05.2012 klo 16.54 1
Pelaamisen tulevaisuus - always online DRM yksinpelissä....
No, tämä kyllä oli ihan odotettavissa..
PC pelaamisen tulevaisuus
Rekisteröitynyt 22.06.2008
22.05.2012 klo 21.56
Rekisteröitynyt 04.11.2007
22.05.2012 klo 22.03
Harhauduin pointissani. Tarkoitus oli lähinnä hämmästellä sitä, että tietomurto tuntuu aina olevan pätevämpi syy arvostella sen kohteeksi joutunutta toimijaa kuin sen tekijöitä. Samalla logiikalla kaikki muutkin rikolliset ovat sankareita jotka paljastavat yhteiskuntamme turva-aukkoja.
Samaa hämmästelen minäkin. mm. kun PSN murto tapahtui, syytti monet vain ja ainoastaan Sonya ja hakkereita kohdeltiin kuin lapsi parkoja, jotka olivat vahingossa tehneet väärin, kun huonot aikuiset eivät estäneet heitä.
22.05.2012 klo 22.45 3
Harhauduin pointissani. Tarkoitus oli lähinnä hämmästellä sitä, että tietomurto tuntuu aina olevan pätevämpi syy arvostella sen kohteeksi joutunutta toimijaa kuin sen tekijöitä. Samalla logiikalla kaikki muutkin rikolliset ovat sankareita jotka paljastavat yhteiskuntamme turva-aukkoja.
Toki syy kuuluu myös hakkereille, mutta monissa tapauksissa firmojen tietoturva on ollut naurettavan heikolla tasolla. Tosimaailman vertaukseksi sopisi se, että pankin ovet holvia myöten jätetään yöksi auki.
Ennemmin tai myöhemmin joku käy nykäisemässä sitä ovea ja kun ihmisten rahat katoavat, niin on heillä kyllä täysi oikeus syyllistää myös vastuutonta pankkia, vaikka varas onkin ihan yhtä syyllinen.
Tapauskohtaista, mutta harmittavan usein joku Kimmo 16v syöttää sql-injektion johonkin hakukenttään ja saa plain tekstinä käyttäjien salasanat palvelimelta. Siltä vältyittäisiin jos järjestelmää olisi rakentamassa joku, joka olisi viitsinyt käyttää 10 minuuttia tutoriaalin lukemiseen ja ymmärtänyt termin "escape" ja ideaalisesti käyttänyt vielä toisen 10 minuuttia termien "hash" ja "salt" ymmärtämiseksi.
Tässä nyt ei ole kyse mistään ihan yhtä yksinkertaisesta, vaan käyttäjien sessiota on kaapattu julkisissa peleissä. Käyttäjäntunnuksella ja salasanalla ei siinä tilanteessa ole merkitystä ja ainoa tapa puolustautua on olemalla pelaamatta tuntemattomien kanssa.
Pointtina siis kuitenkin se, että useiden järkyttävien tietoturvavirheiden takia käyttäjät luonnollisesti osoittavat sormensa ensin rikoksen uhriksi joutuneeseen firmaan, koska luottivat sille omat tietonsa ja olettivat, että se pitää hiistä huolta.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
23.05.2012 klo 00.43
Eipä auta autentikaattori tätä vastaan. Public peleissä botit varastavat pelaajien session id:t, joiden avulla pääsee kirjautumaan tilille ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa.
Jos ne varastaa käyttäjätunnuksen ja salasanan ja yrittää kirjautua niin kyllä authenticatori iskee mukaan. Milläs sie sen huijaat kun koodi vaihtuu joka 10sec?
Idea tässä olikin että mitään kirjautumistietoja ei tarvita.
23.05.2012 klo 20.59
Samaa hämmästelen minäkin. mm. kun PSN murto tapahtui, syytti monet vain ja ainoastaan Sonya
Umpireikäisestä tietoturvasta jonka takana on miljoonien ihmisten henkilökohtaiset tiedot sietääkin saada huutia, varsinkin kun muistamme kuinka paljon Sony oli itse vaikuttamassa mahdollisen hyökkäyksen tapahtumiseen. Vastuutonta toimintaa sekä hakkereilta että Sonyltä.
Rekisteröitynyt 04.09.2011
23.05.2012 klo 23.59
Kirjoita kommentti