Lisää spekulointia uudesta Xboxista...
Näitä 'sisäpiirin tietoja' tulee tällä hetkellä kiihtyvällä vauhdilla sekä tulevasta Xboxista että tulevasta Playstationista - eikä mikään tieto ole virallista. Tässä uutisessa on kuitenkin pieni twisti: teknisten tietojen kerrotaan olevan peräisin tulevan Xboxin kehittäjäversiosta eli ns. devkitistä. Niitä on levitellyt Xbox World -lehti.
- esiteltiin pelikehittäjille helmikuun 28. päivä Lontoossa
- ulkoisesti devkitit eivät muistuta tulevaa Xboxia, mutta teknisiltä kyvyiltään niiden pitäisi olla vastaavia
- 16-ytiminen IBM PowerPC CPU
- GPU, joka vastaa AMD Radeon HD7000-sarjan kortteja
- Blu-ray-asema
- "Xbox-pelit hyödyntävät kaikkia 16 ydintä, toisin kuin PC-peleissä"
- Kinect 2 käyttää mahdollisesti muutamaa ytimistä
- "Monet pelistudiot tulevat paljastamaan seuraavan sukupolven pelinsä E3:lla, vaikka Sony tai Microsoft eivät olisikaan siihen valmiita"
- Playstation 4:n odotetaan olevan vielä tehokkaampi
Lähde: Sillegamer
Keskustelut (33 viestiä)
Rekisteröitynyt 29.11.2008
08.04.2012 klo 12.56
08.04.2012 klo 13.05
08.04.2012 klo 13.11
Ja mitähän niistä? Vähän turhan laaja sarja imo.
"Xbox-pelit hyödyntävät kaikkia 16 ydintä, toisin kuin PC-peleissä"
Eikö tämä aiheuta todennäköisesti hankaluuksia pelien tekoon? En ole tarkemmin tutustunut, mutta luulisi että 16 ytimen hyödyntäminen voi olla hankalaa esimerkiksi indie-peleissä, joita 360 on jossain määrin tukenut.
"Monet pelistudiot tulevat paljastamaan seuraavan sukupolven pelinsä E3:lla, vaikka Sony tai Microsoft eivät olisikaan siihen valmiita"
Vaikka Sony tai MS eivät olisi valmiita paljastamaan konsoleitaan vai pelejään?
"- Playstation 4:n odotetaan olevan vielä tehokkaampi"
Tämä XBOX Worldistä vai?
08.04.2012 klo 13.12
Huhhuh melkoiset huhut. Jos tuo on totta, niin tehoa per ydin on varmaan saman verran mitä älypuhelimissa. Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
08.04.2012 klo 13.13
Itse konsoli sais aikanaan ilmestyä sit mustana. Mitään valkosia kammotuksia en mielelläni ottas hyllyyni.
08.04.2012 klo 13.14
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.
08.04.2012 klo 14.16
Rekisteröitynyt 21.01.2008
08.04.2012 klo 14.18
On ne hienoja ne amd kottit
Rekisteröitynyt 04.09.2011
08.04.2012 klo 14.23
Huhhuh melkoiset huhut. Jos tuo on totta, niin tehoa per ydin on varmaan saman verran mitä älypuhelimissa.
Monissa älypuhelimissa on 1,5Ghz dual core -prosessorit. Meinaat että 1,5Ghz x 16 olisi jotenkin huono? Selevä.
Rekisteröitynyt 12.01.2011
08.04.2012 klo 14.51
Rekisteröitynyt 04.09.2011
08.04.2012 klo 15.01
Onko kuudestatoista ytimestä sitten niin mitään iloa? Laskentatehoa löytyy niin maan perkeleesti mutta osataanko sitä käyttää hyödyksi, jaa'a.
Jos jaksat, niin lue kolme riviä alaspäin.
08.04.2012 klo 15.13
Ja jossei nettiä tarvitse 24/7 niin mokkula olis kiva saada suoraan
kytkettyä laitteeseen, kun sillä ehtii aivan hyvin jossei online peluuta harrasta.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
08.04.2012 klo 16.03
08.04.2012 klo 16.11
Rekisteröitynyt 15.11.2011
08.04.2012 klo 16.13
Huhhuh melkoiset huhut. Jos tuo on totta, niin tehoa per ydin on varmaan saman verran mitä älypuhelimissa.
Monissa älypuhelimissa on 1,5Ghz dual core -prosessorit. Meinaat että 1,5Ghz x 16 olisi jotenkin huono? Selevä.
16x 1,5 on huono, nykyajan PC-pelit menevät 4 corella ja tulevatkin vain 8 corella. Siitä tulisi aivan järjetön koodaaminen Xboxille, varsinkin jos peli x aiottaisiin vielä kääntää PC:lle. Tekisivät ennemmin 8-coren jossa tuplatehot.
08.04.2012 klo 18.59
Rekisteröitynyt 12.01.2011
08.04.2012 klo 19.23
Onko kuudestatoista ytimestä sitten niin mitään iloa? Laskentatehoa löytyy niin maan perkeleesti mutta osataanko sitä käyttää hyödyksi, jaa'a.
Jos jaksat, niin lue kolme riviä alaspäin.
Ilman muuta luinkin.
Tarkoitan vain, että saavatko pelintekijät oikeasti iloa kuudestatoista ytimestä, vaikka kaksi menisikin kinectille.
09.04.2012 klo 07.48
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.
Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.04.2012 klo 18.03
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.
Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?
Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.
09.04.2012 klo 19.18
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.
Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?
Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.
Kaikki, ja luulen että olet väärässä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
09.04.2012 klo 20.53
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.
Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?
Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.
Kaikki, ja luulen että olet väärässä.
Kaikki osat on siellä tietokoneen sisällä niin ei niitten kovin hirveästi pitäs tylsyyttää. Ellet sitten ole osaamaton PC-puolella ja koonnut koneesi pahvilaatikon sisään.
10.04.2012 klo 00.00
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.
Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?
Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.
Kaikki, ja luulen että olet väärässä.
Kaikki osat on siellä tietokoneen sisällä niin ei niitten kovin hirveästi pitäs tylsyyttää. Ellet sitten ole osaamaton PC-puolella ja koonnut koneesi pahvilaatikon sisään.
"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.
Ehkä Sonyn valinta liittyy kuitenkin näihin viime päivien tylsiin uutisiin joiden mukaan 10.000 saa lähteä, samalla kun Sonyn tappiot paisuvat uusiin ennätyslukemiin.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
10.04.2012 klo 01.01
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.
Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?
Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.
Kaikki, ja luulen että olet väärässä.
Kaikki osat on siellä tietokoneen sisällä niin ei niitten kovin hirveästi pitäs tylsyyttää. Ellet sitten ole osaamaton PC-puolella ja koonnut koneesi pahvilaatikon sisään.
"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.
Ehkä Sonyn valinta liittyy kuitenkin näihin viime päivien tylsiin uutisiin joiden mukaan 10.000 saa lähteä, samalla kun Sonyn tappiot paisuvat uusiin ennätyslukemiin.
Niillä 16 ytimellä tee paskaakaan jos taso on luokkaa 1,5 Ghz per ydin, on vaan helvetin vaikea koodata ja ruveta inisemään samalla tavalla kuin cellistäkin alettiiin. Vaikka PS4:ssä olisi vaan 8 ydintä, niin voisi silti ylettää tämän tasolle.
10.04.2012 klo 07.06
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.
Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?
Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.
Kaikki, ja luulen että olet väärässä.
Kaikki osat on siellä tietokoneen sisällä niin ei niitten kovin hirveästi pitäs tylsyyttää. Ellet sitten ole osaamaton PC-puolella ja koonnut koneesi pahvilaatikon sisään.
"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.
Ehkä Sonyn valinta liittyy kuitenkin näihin viime päivien tylsiin uutisiin joiden mukaan 10.000 saa lähteä, samalla kun Sonyn tappiot paisuvat uusiin ennätyslukemiin.
Niillä 16 ytimellä tee paskaakaan jos taso on luokkaa 1,5 Ghz per ydin, on vaan helvetin vaikea koodata ja ruveta inisemään samalla tavalla kuin cellistäkin alettiiin. Vaikka PS4:ssä olisi vaan 8 ydintä, niin voisi silti ylettää tämän tasolle.
Mistäs tuo 1,5GHz tuli? Eikä se ole pointti, eihän Cellilläkään tehnyt paskaakaan.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.04.2012 klo 11.14
"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.
Tässä tapauksessa on se ja sama kumpaa arkkitehtuuria käytetään. Se on prosessori joka ratkaisee. On totta, että aiemmissa plekeissä on ollut eksoottisempaa rautaa, joka on kuulostanut coolilta, mutta se on samalla tehnyt Playstation alustoista pelintekijöille hankalamman. Sony teki jokunen vuosi takaperin kyselyä pelintekintekijöiltä koskien uuden konsolin rautaa ja juttujen perusteella he ovat ekaa kertaa kiinnostuneita pelintekijöiden mielipiteistä, joten voi olla hyvinkin että uusi konsoli ei tule sisältämään eksoottista rautaa, jota on hankala hallita. Tässä ei ole mitään huonoa, jos rauta on tehokasta ja pelintekijät saavat siitä helpommin resursseja irti.
Minä vähän luulen, että sinua vaan pelottaa proMicrosoft -jaoston jäsenenä se, että Sony ei ryssi tällä kertaa yhtä pahasti kuin PS3:n julkaisun kanssa, joka tekee siitä kovan kilpailijan.
10.04.2012 klo 11.26
"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.
Tässä tapauksessa on se ja sama kumpaa arkkitehtuuria käytetään. Se on prosessori joka ratkaisee. On totta, että aiemmissa plekeissä on ollut eksoottisempaa rautaa, joka on kuulostanut coolilta, mutta se on samalla tehnyt Playstation alustoista pelintekijöille hankalamman. Sony teki jokunen vuosi takaperin kyselyä pelintekintekijöiltä koskien uuden konsolin rautaa ja juttujen perusteella he ovat ekaa kertaa kiinnostuneita pelintekijöiden mielipiteistä, joten voi olla hyvinkin että uusi konsoli ei tule sisältämään eksoottista rautaa, jota on hankala hallita. Tässä ei ole mitään huonoa, jos rauta on tehokasta ja pelintekijät saavat siitä helpommin resursseja irti.
Minä vähän luulen, että sinua vaan pelottaa proMicrosoft -jaoston jäsenenä se, että Sony ei ryssi tällä kertaa yhtä pahasti kuin PS3:n julkaisun kanssa, joka tekee siitä kovan kilpailijan.
Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.
Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.
Rekisteröitynyt 26.08.2009
10.04.2012 klo 12.41
10.04.2012 klo 13.07
Voi varmaankin ihan suosiolla jättää konsolit kauppaan ja keskittyä oikeisiin asioihin.
http://www.itviikko.fi/talous/2012/04/10/sony-tuplasi-tap
Näiden lukemien valossa ainakin PS4 ehkä suosiolla.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
10.04.2012 klo 14.35
Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.
Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.
Pelikonsolit on olleet tietokoneita jo vaikka kuinka kauan. PS3:n ja Windows-PC:n ero on enään vain käyttis. Ollaan liikuttu rajapinnalla vaikka kuinka kauan, mutta kas, et ole valittanut. Mitä siinä on väärää jos valitsee arkkitehtuureista sen yleisimmän ja täten helpoimman? Ei se prosessorin erilaisuus PS3:sta tee jotain erinevää PC:tä, kyllä niitä cell-prossu tietsikoitakin löytyy. Ja miksi konsolien ja Winkku-PC:iden tarvitsisi edes olla erilaisia PC:itä?
10.04.2012 klo 15.15
Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.
Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.
Pelikonsolit on olleet tietokoneita jo vaikka kuinka kauan. PS3:n ja Windows-PC:n ero on enään vain käyttis. Ollaan liikuttu rajapinnalla vaikka kuinka kauan, mutta kas, et ole valittanut. Mitä siinä on väärää jos valitsee arkkitehtuureista sen yleisimmän ja täten helpoimman? Ei se prosessorin erilaisuus PS3:sta tee jotain erinevää PC:tä, kyllä niitä cell-prossu tietsikoitakin löytyy. Ja miksi konsolien ja Winkku-PC:iden tarvitsisi edes olla erilaisia PC:itä?
Hyvä on, näemme miten se tulee kelpaamaan ja miten Sony pitää hakkerit kurissa ratkaisullaan. Voihan se olla, että tappioputki katkeaa joku päivä, jos ei se on näkemiin.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
10.04.2012 klo 15.38
Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.
Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.
Pelikonsolit on olleet tietokoneita jo vaikka kuinka kauan. PS3:n ja Windows-PC:n ero on enään vain käyttis. Ollaan liikuttu rajapinnalla vaikka kuinka kauan, mutta kas, et ole valittanut. Mitä siinä on väärää jos valitsee arkkitehtuureista sen yleisimmän ja täten helpoimman? Ei se prosessorin erilaisuus PS3:sta tee jotain erinevää PC:tä, kyllä niitä cell-prossu tietsikoitakin löytyy. Ja miksi konsolien ja Winkku-PC:iden tarvitsisi edes olla erilaisia PC:itä?
Hyvä on, näemme miten se tulee kelpaamaan ja miten Sony pitää hakkerit kurissa ratkaisullaan. Voihan se olla, että tappioputki katkeaa joku päivä, jos ei se on näkemiin.
Mjaa, eipä se siitä niinkään lisäänny. Ei konsolipelaajat vaan halua tahi jaksa hakkeroida, kun monet eivät edes ole mitään pelaajia, vaan omaavat konsolin ihan vaan että saa välillä tunnin pelata.
10.04.2012 klo 15.50
Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.
Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.
Pelikonsolit on olleet tietokoneita jo vaikka kuinka kauan. PS3:n ja Windows-PC:n ero on enään vain käyttis. Ollaan liikuttu rajapinnalla vaikka kuinka kauan, mutta kas, et ole valittanut. Mitä siinä on väärää jos valitsee arkkitehtuureista sen yleisimmän ja täten helpoimman? Ei se prosessorin erilaisuus PS3:sta tee jotain erinevää PC:tä, kyllä niitä cell-prossu tietsikoitakin löytyy. Ja miksi konsolien ja Winkku-PC:iden tarvitsisi edes olla erilaisia PC:itä?
Hyvä on, näemme miten se tulee kelpaamaan ja miten Sony pitää hakkerit kurissa ratkaisullaan. Voihan se olla, että tappioputki katkeaa joku päivä, jos ei se on näkemiin.
Mjaa, eipä se siitä niinkään lisäänny. Ei konsolipelaajat vaan halua tahi jaksa hakkeroida, kun monet eivät edes ole mitään pelaajia, vaan omaavat konsolin ihan vaan että saa välillä tunnin pelata.
Tottakai se yritetään hakkeroida heti kun saapuu, mutta toisaalta intoon oikeasti saattaa vaikuttaa alentavasti tieto siitä, että se on vain se kaikille tuttu ja ehkä julkaisun yhteydessä jo hieman vanhentunut AMD64. Ei yllätyksiä luvassa siis.
Ehkä tämä onkin se Sonyn strategia. Ei ehkä irtoa samoja propseja kuin Cell -supercomputerin hakkeroinnista.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.04.2012 klo 20.44
Tottakai se yritetään hakkeroida heti kun saapuu, mutta toisaalta intoon oikeasti saattaa vaikuttaa alentavasti tieto siitä, että se on vain se kaikille tuttu ja ehkä julkaisun yhteydessä jo hieman vanhentunut AMD64. Ei yllätyksiä luvassa siis.
Ehkä tämä onkin se Sonyn strategia. Ei ehkä irtoa samoja propseja kuin Cell -supercomputerin hakkeroinnista.
Se viimeisin huhu kertoi, että uudessa konsolissa tulisi olemaan AMD's A8-3850 perustuva räätälöity piiri. Vaikka tämä huhu pitäisi paikkansa, niin ihan kaupasta ei tule samanlaista piiriä saamaan. Ja ei ne hakkerit yritä prosessoria hakkeroida, vaan hypervisoria. Ja ei isoa joukkoa hakkerita kiinnosta prosessori, vaan "varmuuskopioiden" ajaminen.