Leisure Suit Larry pummaa rahojasi
Jos jokin on ollut vuoden 2012 hitti pelimaailmassa, niin Kickstarter-projektit. On laitettu alulle uutta Double Fine -seikkailua ja Wasteland 2 on sekin jo varma nakki.
Uutena kentälle ilmaantuu nyt vanha suosikki Leisure Suit Larry. Maineikkaista, pikkutuhmista seikkailupeleistä rupuiseksi heittopussilisenssiksi alentunut Larry aikoo nyt tehdä paluun harrastajarahoituksella.
Tarkoituksena on synnyttää nykytekniikalla uudelleen Larryn uran hienoimmat hetket. Projektin pyörittäjät ovat nyt saavuttaneet jo kaksi merkittävää virstanpylvästä:
- Larry-lisenssi on saatu takaisin Big Softwarelta
- Larryn alkuperäinen tekijä Al Lowe on houkuteltu takaisin eläkkeeltä peliä tekemään.
Tarjolla on panostuksesta riippuen runsas valikoima palkintoja - pelkän pelin saa 15 dollarilla, mutta tuhansien taalojen panostuksella pääsee itse hahmoksi peliin. Käy siis katsomassa ja laita pennit jonoon, jos muistat mitä ALT-X ja CTRL-ALT-X tekevät ja kuka Ken oli.
Keskustelut (20 viestiä)
03.04.2012 klo 10.13
Ken sent me.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
03.04.2012 klo 10.16
Rekisteröitynyt 11.04.2007
03.04.2012 klo 10.38
Rekisteröitynyt 16.01.2012
03.04.2012 klo 10.55
Saisivat kyllä pistää Larryn modelin uusiksi.
Rekisteröitynyt 16.01.2012
03.04.2012 klo 14.05
Onko noi Larryn lisenssit sen verran kalliit, että rahaa tarvitaan niiden takaisinmaksuun?
03.04.2012 klo 14.32
...ja 500.000 USD uuteen Larryyn? Kyl pelin tekeminen on kallista, mut eipä Larryn tekniikka nyt niin ihmeellistä ole, että se maksaisi 500.000 USD!!
Onko noi Larryn lisenssit sen verran kalliit, että rahaa tarvitaan niiden takaisinmaksuun?
Eihän tuo ole paljon mitään?
Rekisteröitynyt 28.12.2007
03.04.2012 klo 14.35
...ja 500.000 USD uuteen Larryyn? Kyl pelin tekeminen on kallista, mut eipä Larryn tekniikka nyt niin ihmeellistä ole, että se maksaisi 500.000 USD!!
Onko noi Larryn lisenssit sen verran kalliit, että rahaa tarvitaan niiden takaisinmaksuun?
How come it's costing you $500,000 to do a re-make of Leisure Suit Larry and it only cost Double Fine $400,000 for a brand new game?
This was another really popular question today. I (Paul) just got off the phone with Greg, the producer over at Double Fine and asked him how it was possible to make a full fledged adventure game for $400k when it's costing us $500k to re-make Leisure Suit Larry. He told me that they initially only planned on making a small iOS game with 3 people on the entire team: 1 artist, 1 programmer, and 1 producer. That, plus they already had a game engine they spent millions of dollars making for a previous game whereas we're using the Unity engine and we're starting with the PC English version, which is a huge, huge difference!! The only thing we can re-use is the original design. Everything else we need to create from scratch: characters, environments, animations, engineering, and even sound effects.
03.04.2012 klo 16.08
Rekisteröitynyt 28.12.2007
03.04.2012 klo 16.11
Hirveä vaiva nähdään ja revitään koko budjetti pelaajilta, kyllä sitten naurattaa kun nämä kickstarter-projektit floppaavat oikein olan takaa.
Floppaa? Työt on jo maksettu, ei siinä jää kuin voitot kerättäväksi. Pienet tai isot.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
03.04.2012 klo 16.33
03.04.2012 klo 18.30
Rekisteröitynyt 18.04.2010
03.04.2012 klo 18.38
Tässähän se Kickstarterin riski on: koska joku tekee ensimmäisen "Grab the money and run" -operaation. Toistaiseksi näiden takana on tuttuja nimiä, joihin voi luottaa (Tim Schafer, Brian Fargo, Al Lowe) - heillä on mainetta menetettävänä. Tuntemattoman projektiin panostaminen olisi isompi kynnys - Aaron Bishopin Lords of Uberdark sai hädintuskin kasaan 20 000 dollariaan. Laitoin kyllä Aaronillekin kympin.
Miksi Tim Schafer kuulostaa niin tutulta?? Nyt mulla jumittaa aika pahasti.....
03.04.2012 klo 20.08
Hirveä vaiva nähdään ja revitään koko budjetti pelaajilta, kyllä sitten naurattaa kun nämä kickstarter-projektit floppaavat oikein olan takaa.
Floppaa? Työt on jo maksettu, ei siinä jää kuin voitot kerättäväksi. Pienet tai isot.
03.04.2012 klo 20.20
Rekisteröitynyt 28.12.2007
03.04.2012 klo 22.04
Hirveä vaiva nähdään ja revitään koko budjetti pelaajilta, kyllä sitten naurattaa kun nämä kickstarter-projektit floppaavat oikein olan takaa.
Floppaa? Työt on jo maksettu, ei siinä jää kuin voitot kerättäväksi. Pienet tai isot.
Se on jo eri asia, eikä se juurikaan liity kommenttiini.
Mutta jos nyt aiheesta puhutaan... Tällaisessa projektissa budjetti perustuu juuri siihen parhaaseen arvioon, joka vieläpä ylittää todellisen arvioidun minimisumman - samoin se todellinen kertyvä budjetti saattaa myös ylittää haetun minimisumman, mikä taas antaa vieläkin lisää pelivaraa. Usko pois, se budjetti on mietitty hyvin tarkkaan.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.04.2012 klo 23.06
Rekisteröitynyt 01.10.2011
04.04.2012 klo 00.35
Rekisteröitynyt 26.08.2009
05.04.2012 klo 18.01
Moderaattori
Rekisteröitynyt 25.01.2008
07.04.2012 klo 14.56
Rekisteröitynyt 04.09.2011
08.04.2012 klo 20.34