Peter Molyneux jättää Lionheadin ja Microsoftin
Isojen lupauksien mestari ja pelisuunnittelijalegenda Peter Molyneux on jättämässä taakseen Microsoftin omistukseen kuuluvan Lionhead Studiosin, jonka päämiehenä Molyneux on pitkään toiminut. Lisäksi miehen toimenkuvana on ollut Microsoft Studios Europen luovan johtajan jakkara. Kotaku kertoo, että miehen seuraava päämaja on indiefirma nimeltä 22 Cans.
Työpaikan vaihdoksesta huolimatta Molyneux kuitenkin viimeistelee Fable: The Journey Kinect-pelin.
Keskustelut (31 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
07.03.2012 klo 17.39
Rekisteröitynyt 07.12.2007
07.03.2012 klo 18.05
07.03.2012 klo 18.08
Ja kaipaahan sitä työelämässä aina vaihtelua ja voihan se kasvattaa motivaatiota työntekoon.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
07.03.2012 klo 18.25
Rekisteröitynyt 22.06.2008
07.03.2012 klo 18.39
07.03.2012 klo 19.44
Suurin paskanpuhuja videopelialalla miesmuistiin.
Amen to that. Musiikkiteollisuudessa on jo kauan tunnettu termi "One hit wonder", Peter on peliteollisuuden vastine siihen.
07.03.2012 klo 19.48
07.03.2012 klo 20.06
Hyvin huomaa viesteistä ketkä eivät tunne kyseisen herran aiempia tuotoksia,ja en puhu Fable-sarjasta. Tutkikaapa vaikka wikipediaa. Ysäri-lapset.
Ai, puhut varmaan näistä Black & whitesta, the moviesta ja fableista, joissa Molyneux on ollut vetovastuussa..
Vai puhutko niistä pelien alkuajoista, joissa mikä tahansa oli uutta ja hienoa? Vähän niinkuin Lada oli aikoinaan myydyimpiä autoja, mutta jos nykyään tehtäisiin samaa paskaa, niin joku ehkä älähtäisi..
Rekisteröitynyt 15.02.2010
07.03.2012 klo 20.23
Hyvin huomaa viesteistä ketkä eivät tunne kyseisen herran aiempia tuotoksia,ja en puhu Fable-sarjasta. Tutkikaapa vaikka wikipediaa. Ysäri-lapset.
Ai, puhut varmaan näistä Black & whitesta, the moviesta ja fableista, joissa Molyneux on ollut vetovastuussa..
Vai puhutko niistä pelien alkuajoista, joissa mikä tahansa oli uutta ja hienoa? Vähän niinkuin Lada oli aikoinaan myydyimpiä autoja, mutta jos nykyään tehtäisiin samaa paskaa, niin joku ehkä älähtäisi..
Yksi sana: Populous
07.03.2012 klo 21.06
Hyvin huomaa viesteistä ketkä eivät tunne kyseisen herran aiempia tuotoksia,ja en puhu Fable-sarjasta. Tutkikaapa vaikka wikipediaa. Ysäri-lapset.
Ai, puhut varmaan näistä Black & whitesta, the moviesta ja fableista, joissa Molyneux on ollut vetovastuussa..
Vai puhutko niistä pelien alkuajoista, joissa mikä tahansa oli uutta ja hienoa? Vähän niinkuin Lada oli aikoinaan myydyimpiä autoja, mutta jos nykyään tehtäisiin samaa paskaa, niin joku ehkä älähtäisi..
Yksi sana: Populous
Niin, eihän siitä ole kuin 23 vuotta. Vähän niinkuin Jordan Mechner, Prince of Persian luoja. Olihan se silloin helppoa tehdä edistyksellinen peli, kun mitään muuta ei ollut.
Rekisteröitynyt 16.01.2012
07.03.2012 klo 21.32
Hyvin huomaa viesteistä ketkä eivät tunne kyseisen herran aiempia tuotoksia,ja en puhu Fable-sarjasta. Tutkikaapa vaikka wikipediaa. Ysäri-lapset.
Ai, puhut varmaan näistä Black & whitesta, the moviesta ja fableista, joissa Molyneux on ollut vetovastuussa..
Vai puhutko niistä pelien alkuajoista, joissa mikä tahansa oli uutta ja hienoa? Vähän niinkuin Lada oli aikoinaan myydyimpiä autoja, mutta jos nykyään tehtäisiin samaa paskaa, niin joku ehkä älähtäisi..
Yksi sana: Populous
Niin, eihän siitä ole kuin 23 vuotta. Vähän niinkuin Jordan Mechner, Prince of Persian luoja. Olihan se silloin helppoa tehdä edistyksellinen peli, kun mitään muuta ei ollut.
07.03.2012 klo 21.49
Toisaalta, konetehot olivat niin mitättömät ettei ihan mitätahansa oikeasti pystytty tekemään. Tuolloin Populouksn kaltainen peli oli moninverroin upeampi kuin mikään muu peli. Nykyään konetehojen ansiosta pelit voisivat olla vielä upeampia, mutta Molyneuxinkaltaiset ideoijat eivät saa tarpeeksi vapautta rahoittajien painostaessa niskaan.
Niin, nykyajan konetehoilla luovat Molyneuxit saavat aikaansa B&W ja Feble tyyppisiä pelejä.. Eihän näitäkään pelejä tehty kuin vuosia kovan hypen alla, kumpikin petti pahasti eikä sillä edes ollut mitään tekemistä konetehon kanssa.. Jotkut vain kuvittelevat itsestäään liikoja.
07.03.2012 klo 21.55
Ei sovi kunnianhimoisen Molyneyxin pirtaan ja hyvä niin. Tällä menolla Microsoft saa heittää hyvästit sille pienelle HCpelaajakunnalleen kun heitä kiinnostaa vain casuaalihötön puskeminen.
En olisi uskonut sanovani mutta onneksi Bungie lähti Activisionin kelkkaan. Siellä saa ainakin tehdä korkean profiilin retail-pelejä
Rekisteröitynyt 11.04.2007
07.03.2012 klo 22.03
07.03.2012 klo 22.07
En olisi uskonut sanovani mutta onneksi Bungie lähti Activisionin kelkkaan. Siellä saa ainakin tehdä korkean profiilin retail-pelejä
Activisionilla korkean profiilin pelejä? Melko samaa paskaa se tahtoo tuottaa ku ea ja ms. Molyneuxilta ihan fiksu veto kyllä hypätä indie-puolelle, saa varmasti toteuttaa ideoitaan paremmin ja kuten pari peliä on viime aikoina todistanu menestys ei välttämättä vaadi sitä ykkösluokan 3d-grafiikkaa :)
07.03.2012 klo 22.22
Eikä Bungie pysty tekemään indienä mitään. Heidän pelinsä luottavat näyttävään räiskintään eikä Molyneuxmäisiin tai Inafunemaisiin gimmickeihin
Joo-o joku Super Meat Boy tai Braid on ihan kivaa vaihtelua mutta niiden takia en harrastaisi pelaamista. Se on riippuvainen CODeista, Assassins Creedeistä, GTAista, Bioshockeista, Street Fightereista, Deus Existä sun muista AAA-peleistä
Rekisteröitynyt 04.11.2007
07.03.2012 klo 22.34
En olisi uskonut sanovani mutta onneksi Bungie lähti Activisionin kelkkaan. Siellä saa ainakin tehdä korkean profiilin retail-pelejä
Activision on 100X pahempi julkaisija kuin Microsoft. Vaikka Bungie onkin nykyisin yksityinen firma, niin oli pitkä yhteistyösopimus itse pirun kanssa aika riski veto.
07.03.2012 klo 23.16
En olisi uskonut sanovani mutta onneksi Bungie lähti Activisionin kelkkaan. Siellä saa ainakin tehdä korkean profiilin retail-pelejä
Activision on 100X pahempi julkaisija kuin Microsoft. Vaikka Bungie onkin nykyisin yksityinen firma, niin oli pitkä yhteistyösopimus itse pirun kanssa aika riski veto.
Mihin kohtaan pahuuden akselia sijoittaisit Sonyn pelinteettäjänä ja julkaisijana? Hyväntekijä niille, jotka eivät osaa tehdä itse pelejään?
Rekisteröitynyt 16.01.2012
08.03.2012 klo 00.16
Hyväntekijä niille, jotka eivät osaa tehdä itse pelejään?
Rekisteröitynyt 04.09.2011
08.03.2012 klo 08.10
08.03.2012 klo 09.27
Hyväntekijä niille, jotka eivät osaa tehdä itse pelejään?
On selvästi olemassa tällainen kaksiulotteinen ja mustavalkoinen maailmankuva, jossa on hyviä ja pahoja julkaisijoita.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.03.2012 klo 10.19
En olisi uskonut sanovani mutta onneksi Bungie lähti Activisionin kelkkaan. Siellä saa ainakin tehdä korkean profiilin retail-pelejä
Activision on 100X pahempi julkaisija kuin Microsoft. Vaikka Bungie onkin nykyisin yksityinen firma, niin oli pitkä yhteistyösopimus itse pirun kanssa aika riski veto.
Mihin kohtaan pahuuden akselia sijoittaisit Sonyn pelinteettäjänä ja julkaisijana? Hyväntekijä niille, jotka eivät osaa tehdä itse pelejään?
Miksi valokeila aina kääntyy Sonyyn? Sanotaan niin, että Sony ei ole mikään mallioppilas, mutta pelijulkaisijana se on reiluimmasta päästä. Sony antaa studioilleen vapautta, eikä vaadi jarjettömän tiukkoja julkaisuaikatauluja, josta se on saanutkin kiitosta.
08.03.2012 klo 11.04
En olisi uskonut sanovani mutta onneksi Bungie lähti Activisionin kelkkaan. Siellä saa ainakin tehdä korkean profiilin retail-pelejä
Activision on 100X pahempi julkaisija kuin Microsoft. Vaikka Bungie onkin nykyisin yksityinen firma, niin oli pitkä yhteistyösopimus itse pirun kanssa aika riski veto.
Mihin kohtaan pahuuden akselia sijoittaisit Sonyn pelinteettäjänä ja julkaisijana? Hyväntekijä niille, jotka eivät osaa tehdä itse pelejään?
Miksi valokeila aina kääntyy Sonyyn? Sanotaan niin, että Sony ei ole mikään mallioppilas, mutta pelijulkaisijana se on reiluimmasta päästä. Sony antaa studioilleen vapautta, eikä vaadi jarjettömän tiukkoja julkaisuaikatauluja, josta se on saanutkin kiitosta.
Koska arvioit muita markkinoilla olevia Sonyn selän takaa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.03.2012 klo 12.27
Koska arvioit muita markkinoilla olevia Sonyn selän takaa.
Tämä tapahtuu takaraivossasi. Kun kritisoin jotain lafkaa tai asiaa, niin kommentti ei liity millään tavalla Sonyyn, ellen sitä kommentissa erikseen mainitse. Mailmani ei pyöri Sonyn ympärillä kuten jotkut luulee ja vaikka usein puolustankin tätä, niin se ei tarkoita ettenkö pysty kommentoimaan mitään puolueettomasti tai Sony on minusta mailman paras yhtiö jossa ei ole mitään vikaa.
08.03.2012 klo 12.41
Koska arvioit muita markkinoilla olevia Sonyn selän takaa.
Tämä tapahtuu takaraivossasi. Kun kritisoin jotain lafkaa tai asiaa, niin kommentti ei liity millään tavalla Sonyyn, ellen sitä kommentissa erikseen mainitse. Mailmani ei pyöri Sonyn ympärillä kuten jotkut luulee ja vaikka usein puolustankin tätä, niin se ei tarkoita ettenkö pysty kommentoimaan mitään puolueettomasti tai Sony on minusta mailman paras yhtiö jossa ei ole mitään vikaa.
Ok. Ja eihän Sonyssa muuta vikaa olekaan kuin uskomaton virheiden jatkumossa seilaaminen ja luoviminen. Se lienee vanhan liiton rautavalmistajien kirous näinä aikoina ja tulevaisuudessa. Sen raudan kun pystyy nykyään valmistamaan periaatteessa kuka vain missä vain. Ennen ei ollut niin.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.03.2012 klo 20.36
Ok. Ja eihän Sonyssa muuta vikaa olekaan kuin uskomaton virheiden jatkumossa seilaaminen ja luoviminen. Se lienee vanhan liiton rautavalmistajien kirous näinä aikoina ja tulevaisuudessa. Sen raudan kun pystyy nykyään valmistamaan periaatteessa kuka vain missä vain. Ennen ei ollut niin.
En näe että vanhanliiton valmistajat eroaisivat jotenkin nykyajan valmistajista. Konsoleissa käytetävä rauta on tullut lähemmäksi teho-PC:tä, mutta en näe että tämä olisi vaikuttanut mitenkään vanhanliitonvalmistajien asemaan. Konsolimarkkinoilla on hankala pysyä huipulla montaa sukupolvea peräkkäin, koska trendit muuttuu ja riskejä pitäisi ottaa mutta virheet käy kalliiksi.
09.03.2012 klo 07.19
Ok. Ja eihän Sonyssa muuta vikaa olekaan kuin uskomaton virheiden jatkumossa seilaaminen ja luoviminen. Se lienee vanhan liiton rautavalmistajien kirous näinä aikoina ja tulevaisuudessa. Sen raudan kun pystyy nykyään valmistamaan periaatteessa kuka vain missä vain. Ennen ei ollut niin.
En näe että vanhanliiton valmistajat eroaisivat jotenkin nykyajan valmistajista. Konsoleissa käytetävä rauta on tullut lähemmäksi teho-PC:tä, mutta en näe että tämä olisi vaikuttanut mitenkään vanhanliitonvalmistajien asemaan. Konsolimarkkinoilla on hankala pysyä huipulla montaa sukupolvea peräkkäin, koska trendit muuttuu ja riskejä pitäisi ottaa mutta virheet käy kalliiksi.
Tarkoitin uusiutumiskyvyn puutetta, joka on johtanut tilanteeseen jossa Sony tekee tällä hetkellä tappiota tahdilla joka saa kyynisemmänkin kaiken nähneen analyytikon hiljaiseksi. Mielestäni muut menevät ikäänkuin jo tuolla, ja Sony jossain aivan muualla.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.03.2012 klo 12.44
Tarkoitin uusiutumiskyvyn puutetta, joka on johtanut tilanteeseen jossa Sony tekee tällä hetkellä tappiota tahdilla joka saa kyynisemmänkin kaiken nähneen analyytikon hiljaiseksi. Mielestäni muut menevät ikäänkuin jo tuolla, ja Sony jossain aivan muualla.
Sonylla menee itseasiassa ihan mukavasti pelipuolella tällä hetkellä. Sillä on kaksi konsolia viikkomyyntilistojen kärjessä. Jos tarkoitit uusiutumiskyvyn puutteella organisaation toimintatapoja, niin siinä olet oikeassa, mutta jos tarkoitit tuotteita niin sitten olet täysin väärässä.
09.03.2012 klo 13.19
Tarkoitin uusiutumiskyvyn puutetta, joka on johtanut tilanteeseen jossa Sony tekee tällä hetkellä tappiota tahdilla joka saa kyynisemmänkin kaiken nähneen analyytikon hiljaiseksi. Mielestäni muut menevät ikäänkuin jo tuolla, ja Sony jossain aivan muualla.
Sonylla menee itseasiassa ihan mukavasti pelipuolella tällä hetkellä. Sillä on kaksi konsolia viikkomyyntilistojen kärjessä. Jos tarkoitit uusiutumiskyvyn puutteella organisaation toimintatapoja, niin siinä olet oikeassa, mutta jos tarkoitit tuotteita niin sitten olet täysin väärässä.
Se on hyvä, että menee mukavasti ja tuotteet myyvät.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
11.03.2012 klo 14.04
12.03.2012 klo 09.57