Tarkempia tietoja Assassin's Creed 3:sta
Tällä viikolla varmistui, että Assassin's Creed 3 sijoittuu Pohjois-Amerikkaan. Nyt aiheesta on kaiveltu vähän tarkempaa tietoa GameInformer-lehdestä.
Eurogamer kertoo (NeoGAFin kautta) seuraavaa:
- peli sijoittuu lähinnä Bostoniin ja New Yorkiin ja matkan varrella tavataan mm. Benjamin Franklin, George Washington ja Charles Lee
- päähahmon nimi on Connor, joka on puoliksi englantilainen ja puoliksi mohawk-intiaani
- tapahtumista on mukana ainakin New Yorkin tulipalo ja Washingtonin talvi Valley Forgessa, kolmasosa pelistä tapahtuu sotatantereella ja alueen kerrotaan olevan puolitoista kertaa suurempi kuin Brotherhoodin koko alue
- selviytyäkseen pitää myös metsästää eläimiä kiipeilemällä puissa ja kallioilla
- vuodenajat vaihtuvat ja NPC:t käyttäytyvät eri tavalla säätilan vaihtuessa, sotilaat mm. kompastelevat lumessa ja liukastelevat jäällä
- Ubisoft lupailee soljuvampia, nopeatempoisempia kontrolleja
- enemmän tasoloikkaa
- pisimpään kehitetty AC sitten ensimmäisen osan
- tuplasti enemmän budjettia kuin Revelationsissa
Kuvia ja konsepteja täällä.
Keskustelut (35 viestiä)
Rekisteröitynyt 26.12.2011
03.03.2012 klo 15.19
03.03.2012 klo 15.25
03.03.2012 klo 15.28
Rekisteröitynyt 12.04.2007
03.03.2012 klo 15.30
03.03.2012 klo 15.33
Mikä tämä on o.O
Rekisteröitynyt 26.12.2011
03.03.2012 klo 15.34
http://assassinscreed.ubi.com/ac/en-US/index.aspx
Mikä tämä on o.O
Silloin taitaa tulla traileri tai jotai muuta.
Rekisteröitynyt 26.04.2011
03.03.2012 klo 15.37
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2012 klo 16.00
Ja tällä "alueella" viitattiin tässä nyt siis tuohon sotatantereeseen, eli siihen erämaahan, joka ympäröi asutusalueita - se erämaa yksinään on siis Brotherhoodin aluetta 1.5 kertaa laajempi, tähän sitten vielä kaupungit ja muut, niin koko pelialue lienee ainakin kaksi kertaa aiempien pelien suurimpia kaupunkeja isompi.
Vuoden peli, tarviiko muuta sanoa? (Oletan, että GTA V julkaistaan vasta vuonna 2013.)
Rekisteröitynyt 26.12.2011
03.03.2012 klo 16.14
03.03.2012 klo 16.20
03.03.2012 klo 16.29
Ja jotkut jonnet itkivät jo assassins creediä kierrätyspaskaks :D
En maalaile mitään piruja, mutta kyllä mahdolliselle "kierrätyspaskallekkin" saadaan konseptipaperille hienoja ominaisuuksia ja kuuta taivaalta. Toivon silti todella, että AC 3 olisi uniikki ja erinomainen peli.
03.03.2012 klo 16.45
Eli tätä peliä aloitettiin tekemään heti AC2 jälkeen, ja sillä välin Ubisoft kerkesi rahastamaan kahdella turhalla väliosalla Brotherhoodilla ja Revelationsilla.
03.03.2012 klo 16.48
-New hero called Connor/Ratohnhake:ton (pronounced Ra-doon-ha-gay-doo). He has an English father and Native American mother.
-More details about the protagonist/scenarios: You will experience Conner's childhood on the American frontier as he is raised by the Mohawk. The Mohawk eventually clash with white colonists who burn their village down, causing Connor to dedicate his life to confront tyranny and injustice.
-A new traversal approach that has players leaping and climbing trees and mountain cliffs.
-Uses a new version of the Anvil engine that can "depict thousands of troops engaged in bloody battle" along with highly detailed face close-ups. They later imply that if they used version numbers, they would be like going from Anvil 1.0 -> Anvil 2.0 or something of that nature.
-Judging by the images, the faces really are quite good.
-Combat is focused on putting you on the offensive and based on speed/momentum.
-The main character has thousands of new and unique animations (no carry over from other titles) to support the new combat system.
-Character details:
-George Washington: Interacting with Washington is one of the core relationships of the game.
-Benjamin Franklin: He's not a convenient inventor a la Da Vinci.
-Charles Lee: His role is a mystery.
-The game is set between the years 1753-1783 and is centered around the cities of Boston and New York.
-"It's not just going to a historical building now; it's going to a historical event."
-Event examples: "You will see the great fire of New York. You will visit Valley Forge as a location that is currently occupied by Washington's forces. You will visit these places in the moment that they were important, and hopefully, experience the reason why we know where they are today. That's the goal."
-Connor is in the heart of major battles, and they can now have a couple thousand guys on screen, whereas before it was capped at about 100.
-The overall story is still centered around the Assassins versus the Templars and Connor's journey.
-Not all the Colonists will be cast as good people, and not all the British will be cast as evil oppressors. They're trying to focus on how both the Assassins and Templars viewpoints exist in a gray morality as the Templars really believe they're saving the world.
-The French and Native Americans will also feature in the game, as was probably really obvious.
-The modern day stuff relates to that location in New York at the end of Revelations.
-There will be all sorts of wilderness in the game referred to as the Frontier.
-The map of the Frontier is 1.5 times bigger than the entire map of Brotherhood.
-The Frontier is not empty like in Assassin's Creed 1, but features a third of the game's missions and gameplay content.
-The Frontier also includes colonial settlements like Lexington and Concord and Connor's Mohawk village.
-You can hunt animals for resources, and how you kill them effects your reward. A one hit kill on a bear gets you a much more valuable pelt than stabbing it eight times.
-The wilderness traversal plays a big part in the gameplay in the Frontier, allowing you to use trees, cliffs, ledges, and more to set up kills and combat.
-Connor does have a hidden blade.
-The world changes as time passes, so a field where a battle happened in one year may just be a series of empty encampments a few months later.
-The entire world will change with seasons, so the cities and the wilderness will all exist in both Summer and Winter settings.
-In the winter, soldiers will move slowly and stumble about in the snow, and lakes and rivers will freeze over allowing you new terrain to work with. This gives Connor an extra advantage since he can still use the trees and wilderness pretty effectively during this time of year.
-There are all sorts of clubs and groups who want you to join and give you quests. These are separate from the mission system. These clubs will contact you based on what you do in the game. For example, hunting a lot will get you an invitation to the hunting society.
-There will be a goods based economy, a new property system, and more Desmond stuff.
-There's going to be some new puzzle thing like the first person Tetris.
-There's a new GUI known as Animus 3.0.
-There's a new Animus database written by Shaun Hastings, who makes snarky comments about the British perspective of the war.
-They're not unveiling anything about the multiplayer yet.
-There will be more platforming levels.
-Full synchronization returns, but with major tweaks. Missions have checkpoints, You also get significant rewards for doing these tasks instead of a 100%. "Imagine a leveling system in an RPG, except there's a finite amount of XP to find. The more in-sync you get, the more you fill your sync bar. Within each mission, each activity you complete has a value". You can replay everything to increase your score.
-They imply there is something resembling the Brotherhood system of picking up fellow assassins.
-Aligned groups are gone, but something new is replacing them in regards to factions. They don't say what.
-There's a new notoriety system that is more hidden and doesn't penalize you for exploring risky areas.
-The game has fast travel because the game has more traveling.
-Don't expect more tower defense.
-You can upgrade Connor's gear and costume as the game goes on in an attempt to make it feel more authentic.
-The cities have a lot more subtle detail now in terms of ambient things that happen.
-You can now leap over wagons or slide under obstacles, including navigating over and around moving objects. The free running stuff also has you jumping through windows to trees and then on top of church roofs. Basically, expect the free running stuff, but more fluid and presumably generally closer to the ground.
-Connor enters battle with two weapons. The game uses the same controls in and out of battle.
-The tomahawk and knife are a "constant presence" in battle. They also let you do double counters and multiple takedowns, and you can chain kills.
-There's no more target locking, it just automatically detects your target. Counter/defense are the same button to prevent turtling.
-You can use human shields and other context sensitive moves.
-They want you to constantly move in battle.
-There are lots of secondary attacks like the one shot pistol on the Y button.
-There's a new dynamic camera to track the action and make it look as cinematic as possible.
-There is a new sprinting system also, so you can hold the button to instantly turn around and start fleeing from combat. They also let you kill people while still moving so you can keep chasing a target. They kind of imply you can even leap off of them after you kill them, though I'm not sure if that makes you faster or just doesn't impede your movement.
-They really, really, really want you to constantly move. I mean like they say this every four sentences. Not just in battle, but in every section of the game.
-They also try to keep you more in control of the combat than ever before.
-Game Informer really loves their animation system.
-There are around 2.5 hours of character scenes in the game that are fully acted and recorded. They mean this in Naughty Dog style where they have the actors being mocaped while performing on a set that resembles the scene in the game.
-They're aiming for accuracy by having historical dialog consultants and actual Native American actors.
-This game has the longest development cycle since AC1, and has twice the production capacity (in terms of work hours) and budget of Revelations.
-They want the game to feel like AC3.5, and the game will have its first version complete in just a few more weeks, at which point they're going to spend the rest of their time refining it.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=465195
Rekisteröitynyt 11.11.2011
03.03.2012 klo 16.49
03.03.2012 klo 17.18
Ja jotkut jonnet itkivät jo assassins creediä kierrätyspaskaks :D
no sitähän se on ollu, huolimatta 3n laadusta.
mutta rehellisesti, oletteko kaikki tyytyväisiä isoon maailmaan ja sinne laitettuihin minitehtäviin mikäli itse peli on yhtä yksinkertaistettu pelillisesti kuin 1 ja 2 (muita en oo pelannu).
tarkoitan sitä että odotin ekalta osalta monipuolisuutta murhien suoritus tavois.
mut peli oliki aivan helvetin tynkä siinä asiassa mitä sen oli tarkoitus antaa, tehtäviä jotka pitää suunnitella ja huolella toteuttaa.
Hitman BM on tässä ainoa onnistunu tekele.
toivon samaa Prey 2 ja AC3 peleiltä.
oikeesti, ootteko te kaikki like "game of the yeaars, dawg!!!!" jos ac3 on suuri ja ac2 n tavoin täynnä minitehtäviä, mutta itse assassinaatiot on pelillisesti samaa tylsää, itseään toistavaa suoraviivaista kakkaa, ilman minkäänlaista tarvetta ajattelulle/suunnittelulle, kuin 1 ja 2 oli?
03.03.2012 klo 17.39
"- pisimpään kehitetty AC sitten ensimmäisen osan"
Eli tätä peliä aloitettiin tekemään heti AC2 jälkeen, ja sillä välin Ubisoft kerkesi rahastamaan kahdella turhalla väliosalla Brotherhoodilla ja Revelationsilla.
Olivathan ne osittain rahastusta, mutta juonen kannalta välttämättömiä. Jos Ezion ei kiinnostanut, niin Desmondin osuus kyllä jatkuu vielä Revelationssista.
Rekisteröitynyt 14.12.2011
03.03.2012 klo 17.47
jos ac3 on suuri ja ac2 n tavoin täynnä minitehtäviä, mutta itse assassinaatiot on pelillisesti samaa tylsää, itseään toistavaa suoraviivaista kakkaa, ilman minkäänlaista tarvetta ajattelulle/suunnittelulle, kuin 1 ja 2 oli?
itse koin suurta nautintoa ac2 nimenomaan pystyessäni jollain tasolla edes suunnittelemaan murhia. kakkosessa oli mahdollista ajan kanssa lähestyä kohdetta, niin ettei kukaan huomaa ennen kuin tuikkaat tätä. ykkösessä ei onnistunut. myönnetään vielä, että hitman on aivan eri planeetalta, mutta lie "turhan vaikea" lähestymistapa creedille.
awesome shitload of info
lähde?
Rekisteröitynyt 27.05.2007
03.03.2012 klo 18.04
03.03.2012 klo 18.31
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2012 klo 19.38
"- pisimpään kehitetty AC sitten ensimmäisen osan"
Eli tätä peliä aloitettiin tekemään heti AC2 jälkeen, ja sillä välin Ubisoft kerkesi rahastamaan kahdella turhalla väliosalla Brotherhoodilla ja Revelationsilla.
Mikäs siinä jos kerta AC III:n kehitys ei siitä yhtään kärsinyt? Brotherhood'kin oli erinomainen ja Revelations'inkin meni mielellään kerran läpi. Mielummin mä niitä pelasin odotellessani AC III:sta. Ja eihän ne juonen kannalta mitään turhia osia olleet, vaan niihinkin panostettiin. Väliosia pelaamattomat eivät tule tajuamaan AC III:n Desmond-juonesta yhtään mitään.
Ja jos et ole tajunnut, niin Ubisoft on siinä mielessä ihan tavallinen peliyhtiö, että sen tavoitteena on takoa rahaa, eikä tehdä pelejä hyvästä hyvyydestään. Itse ainakin pelkäsin, että Ubisoft lähtee kokonaan rahastuslinjalle (ála Activision esimerkiksi) ja AC III tulee olemaan taas vain yksi uusi kaupunki samalla pelimoottorilla ja pelattavuudella. Mut täähän vaikuttaa ihan kunnon jatko-osalta, jopa AC 3.5:ltä, kuten Ubisoftillakin on tavoitteena antaa kuvaksi.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2012 klo 19.41
...
awesome shitload of info
lähde?
Edelleen NeoGAF, josta Eurogamer'kin poimi tietonsa ja V2.fi taas suomensi Eurogamerin tiedot (en tajua miksei voi käyttää suoraan sitä oikeaa lähdettä). Ja NeoGAFin käyttäjä siis kokosi nuo tiedot uusimman GameInformer-lehden AC III -artikkelista. Lehti on ilmeisesti nyt jo ilmestynyt, mutta tämä tyyppi sai sen ilmeisesti pari päivää aikaisemmin.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=465195
03.03.2012 klo 20.34
Ja jotkut jonnet itkivät jo assassins creediä kierrätyspaskaks :D
ja jotku jonnet hypettää tätä ihan ku tämä olis jo ostettu ja pelattu :D
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
03.03.2012 klo 21.54
Hui! Kyllä rupeaa kiinnostamaan. Ensimmäisen pelasin loppuun, mutta viimeiset osiot oli tympeitä taisteluja toisen perään. Toista osaa en ole pelannut. Kiinnostusta oli, mutta se jäi, enkä ole sen jatko-osiinkaan koskenut. Tiedän tarinan ainakin toisesta pelistä, joten tuskin ihan hukassa olen jos kolmannen aloitan?
Lyhyesti ilmaisten, jos jaksoit pelata ensimmäisen AC:n loppuun, on absurdi rikos olla pelaamatta kakkosta ja brotherhoodia.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
03.03.2012 klo 21.57
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.03.2012 klo 23.44
Onko tuplasti enemmän sama kuin kolminkertaisesti?
Hmm, siltä se kieltämättä loogisesti (matemaattisesti) vaikuttaisi, mutta tässä haettiin nyt sitä, että budjetti on vain kaksinkertainen. NeoGAFissahan tuo lukee.
04.03.2012 klo 01.23
jos ac3 on suuri ja ac2 n tavoin täynnä minitehtäviä, mutta itse assassinaatiot on pelillisesti samaa tylsää, itseään toistavaa suoraviivaista kakkaa, ilman minkäänlaista tarvetta ajattelulle/suunnittelulle, kuin 1 ja 2 oli?
itse koin suurta nautintoa ac2 nimenomaan pystyessäni jollain tasolla edes suunnittelemaan murhia. kakkosessa oli mahdollista ajan kanssa lähestyä kohdetta, niin ettei kukaan huomaa ennen kuin tuikkaat tätä. ykkösessä ei onnistunut. myönnetään vielä, että hitman on aivan eri planeetalta, mutta lie "turhan vaikea" lähestymistapa creedille.
itse olen ihan eri mieltä. ykkösessä sentään kerättiin tietoa liittyen murhaan ja mitä enemmän teit niitä sivutehtäviä sitä paremman käsityksen sait tulevasta operaatiosta. kakkosessa sen sijaan homma on normaalia "mene tappamaan tämä mies, se on jossain tuolla seudulla" ja sen enempää tietoa ei tipu vaan yrität sitten improvisoida jotain siinä lyhyessä hetkessä siitä paikasta missä satut olemaan. uskottavaa salamurhaamista sekin mutta suunnittelusta ei voi paljoa puhua vaan mennään enemmänkin vaistolla
ykkösessä pystyi tekemään paljon tyydyttävämpiä operaatioita joissa kohteen sijainti, muut paikallaolijat ja lähistön rakennukset olivat selvänä mielessä ja lopputulos oli siisti
juuri paremmat salamurhaamisen konseptit ovat se syy miksi AC1 löytyy edelleen hyllystä. ja no onhan siinä historiallista lähi-itää jota ei peleissä näe.
Rekisteröitynyt 11.05.2011
04.03.2012 klo 02.11
Onko tuplasti enemmän sama kuin kolminkertaisesti?
Ei vaan kaksinkertaisesti. Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta kielitoimisto on niin päättänyt kun on vakiintunut ilmaisu jne.
http://www.kotus.fi/index.phtml?s=885
Alkuperäinen AC oli tylsähkö, lähinnä teknologiademo. Kakkonen ja brotherhood olivat huomattavasti parempia, revelationsia en ole vielä pelannut. Kolmas osa voi olla hyvä tai huono, mutta ihmisillä, jotka ovat sitä julistamassa vuoden peliksi kartan pinta-alan perusteella, on kyllä jokseenkin jännät prioriteetit.
04.03.2012 klo 04.03
04.03.2012 klo 10.29
Ja jotkut jonnet itkivät jo assassins creediä kierrätyspaskaks :D
ja jotku jonnet hypettää tätä ihan ku tämä olis jo ostettu ja pelattu :D
Niin, kun aiemmatkin osat ovat olleet niin hirveitä pettymyksiä :D
Rekisteröitynyt 15.09.2008
04.03.2012 klo 11.27
"- pisimpään kehitetty AC sitten ensimmäisen osan"
Eli tätä peliä aloitettiin tekemään heti AC2 jälkeen, ja sillä välin Ubisoft kerkesi rahastamaan kahdella turhalla väliosalla Brotherhoodilla ja Revelationsilla.
En kyllä sanois sarjan parasta osaa turhaks väliosaks...
Ja MIKSI peliin on pitänyt pistää jotain hiton metsästystä? -_- Meikkaa yhtä paljon senssiä ku "roolipelaus" GTA SA:ssa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
04.03.2012 klo 12.38
...Kolmas osa voi olla hyvä tai huono, mutta ihmisillä, jotka ovat sitä julistamassa vuoden peliksi kartan pinta-alan perusteella, on kyllä jokseenkin jännät prioriteetit.
AC II voitti useita Vuoden peli -palkintoja. Väliosille sellaista kunniaa ei luonnollisesti voinut suoda, olivat ne miten hyviä tahansa (Brotherhood oli noin 90 pisteen peli, Revelations tylsähkö 80 pisteen), mutta eivät ne olisikaan kyllä yltäneet AC II:n tasolle. Tuskin pelimekaniikoita sun muita on niin paljoa AC II:sta muutettu, että jos AC III:een tulee kaikki AC II:ssa toiminut, jonka lisäksi esimerkiksi yli 2 kertaa isompi pelialue, vielä enemmän lisää tekemistä sivutehtävinä yms., montakymmentä kertaa isompia taisteluita, vihdoin myös selvästi erilaisempi ympäristö vaihtuvilla vuodenajoilla, kokonaan uusitut taistelu- ja free running / parkour -systeemit, niin kyllä, voin jo tässä vaiheessa sanoa, että vuoden peli tämä tulee olemaan.
(Tottakai tänä vuonna on tulossa vielä esimerkiksi Mass Effect 3, BioShock: Infinite ja Max Payne 3, mutta kaikkien näiden pelien videoiden / kuvien / tietojen perusteella AC III vaikuttaa selvästi parhaalta. Niin ja GTA V tuskin tulee tänä vuonna.)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
04.03.2012 klo 14.12
05.03.2012 klo 12.05
montakymmentä kertaa isompia taisteluita,
mutta kaikkien näiden pelien videoiden / kuvien / tietojen perusteella AC III vaikuttaa selvästi parhaalta.
Please NOO! Voin kuvitella "Ezion" taistelevan viittäkymmentä sotilasta vastaan kytäten mahdollisuutta counteriin.
Mitä tietoja? Massasta, Maxista ja Bioshockista on sentään kunnolla tietoa, AC3sta ilmoitettiin pari päivää sitten muutaman kuvan kera. Ennen pelivideokuvan näkemistä ei voi julistaa mitään. Olihan Assassins Creed 1kin konseptina maailman upein peli ikinä ("tuhansia ihmisiä, uskottavat valtavat dynaamiset kaupungit, rajattomat liikkumismahdollisuudet, useita moniulotteisia salamurhia") niinkuin oli muuten Fablekin
05.03.2012 klo 19.39
07.03.2012 klo 14.58
Please NOO! Voin kuvitella "Ezion" taistelevan viittäkymmentä sotilasta vastaan kytäten mahdollisuutta counteriin.
Turtlaamista oli tässä pelissä koitettu nimenomaan estää, luojan kiitos. Aikaisemmin ei oo ollu kauheen järkevää tehä mitään muuta.