Ensimmäisiä tietoja Medal of Honor: Warfighterista
Eurogamer kertoo, mitä Medal of Honor: Warfighterista toistaiseksi tiedetään.
- mukana 'yksi laukaus tappaa' -hardcore-pelitila
- jonkilainen co-op -tila
- jälleen keskitytään Tier 1 -ryhmään
- oikeat sotilaat ovat osallistuneet käsikirjoitukseen
- mukana olevat edellisestä pelistä ainakin Preacher, Voodooo ja Mother
- yksi tapahtumapaikoista on tulvan vallassa oleva Isabela City Filippiineillä
- enemmän valintoja pelaajan tehtäväksi
- Frostbite 2.0 -pelimoottorin avulla paremmat grafiikat
- julkaisu lokakuussa
- isompi esittely ensi viikon GDC-tapahtumassa
Keskustelut (40 viestiä)
Rekisteröitynyt 29.05.2007
27.02.2012 klo 20.53
Alustavasti ihan mielenkiintoista. Toisaalta aijempi MoH ei pahemmin säväyttänyt, aika keskinkertainen kaikilta osin. Ehkäpä Danger Close on nyt ottanut oppia hieman enemmän.
Rekisteröitynyt 20.04.2010
27.02.2012 klo 21.09
Rekisteröitynyt 15.11.2011
27.02.2012 klo 21.10
Eli nyt alkaa samanlainen pelijulkaisutahti, kuin codeissa. Nyt on vaan viekkaasti naamioitu battlefieldeiksi ja moheiksi.
Se on nykyajan trendi, tiemmä.
Rekisteröitynyt 13.09.2007
27.02.2012 klo 21.32
Rekisteröitynyt 15.03.2011
27.02.2012 klo 22.09
27.02.2012 klo 22.11
Eli nyt alkaa samanlainen pelijulkaisutahti, kuin codeissa. Nyt on vaan viekkaasti naamioitu battlefieldeiksi ja moheiksi.
Se on nykyajan trendi, tiemmä.
Niinkuin Helsingin Sanomissa kirjoitettiin Alan Waken Nightmareen liittyen: pelin menestyksen määrittää julkaisutahti.
jos peli on hyvä niin tottakai sitä odotetaan ensi viikolla lisää/sarcasm
Rekisteröitynyt 29.05.2007
27.02.2012 klo 22.49
Eli nyt alkaa samanlainen pelijulkaisutahti, kuin codeissa. Nyt on vaan viekkaasti naamioitu battlefieldeiksi ja moheiksi.
Mietitäänpäs, että milloinkas oikein se edellinen MoH tulikaan. Niin, se taisi tulla lokakuussa 2010. Ja jos kaikki menee putkeen, niin tuleva MoH julkaistaan myös lokakuussa, mutta vähemmän yllättäen 2012. Kyllä siinä on pari vuotta väliä edelliseen MoHiin, ellei toki ole salaisesti julkaistu jotain välimallia näistä kahdesta.
Muutenkin, väitätkö ettei battlefieldeja oltaisiin julkaistu usein? Muistaakseni niitäkin on tullut aika tiheään tahtiin, vaikka äkkiseltään voisi toisin luulla.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
27.02.2012 klo 22.58
Eli nyt alkaa samanlainen pelijulkaisutahti, kuin codeissa. Nyt on vaan viekkaasti naamioitu battlefieldeiksi ja moheiksi.
Mietitäänpäs, että milloinkas oikein se edellinen MoH tulikaan. Niin, se taisi tulla lokakuussa 2010. Ja jos kaikki menee putkeen, niin tuleva MoH julkaistaan myös lokakuussa, mutta vähemmän yllättäen 2012. Kyllä siinä on pari vuotta väliä edelliseen MoHiin, ellei toki ole salaisesti julkaistu jotain välimallia näistä kahdesta.
Muutenkin, väitätkö ettei battlefieldeja oltaisiin julkaistu usein? Muistaakseni niitäkin on tullut aika tiheään tahtiin, vaikka äkkiseltään voisi toisin luulla.
Battlefieldejä on tullut joka vuosi, kuten CoDejakin.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
27.02.2012 klo 23.06
Battlefieldejä on tullut joka vuosi, kuten CoDejakin.
Toivottavasti DC saa paljon enemmän irti pelistään frostbite 2.0 moottorin kanssa, kuin aijemmin unreal enginellä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
28.02.2012 klo 01.23
Battlefieldejä on tullut joka vuosi, kuten CoDejakin.
Toivottavasti DC saa paljon enemmän irti pelistään frostbite 2.0 moottorin kanssa, kuin aijemmin unreal enginellä.
Oikeestaan vähän enemmänkin kuin kerta vuodessa...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Battlefield_video_ga
Niitä expansion packeja on tullut välissä ihan kivasti.
28.02.2012 klo 09.28
Heh, "samanlainen julkaisutahti".
Mietitäänpäs, että milloinkas oikein se edellinen MoH tulikaan. Niin, se taisi tulla lokakuussa 2010. Ja jos kaikki menee putkeen, niin tuleva MoH julkaistaan myös lokakuussa, mutta vähemmän yllättäen 2012. Kyllä siinä on pari vuotta väliä edelliseen MoHiin, ellei toki ole salaisesti julkaistu jotain välimallia näistä kahdesta.
Muutenkin, väitätkö ettei battlefieldeja oltaisiin julkaistu usein? Muistaakseni niitäkin on tullut aika tiheään tahtiin, vaikka äkkiseltään voisi toisin luulla.
Et tainnut ihan ymmärtää. Idea siis oli, että EA julkaisee MoHia ja BF:ää niin, että joka toinen vuosi tulee toinen ja sitten joka toinen tulee toinen. Eli kuten activision vuorottelee treyarchin ja IW:n tekemien codien välillä. Eli Moh+BF on tavallaan EA:n oma vuosittainen cod-julkaisu. 2013 tulee aika varmasti joku BF4 tai muu vastaava, samalla lailla kuten tänä vuonna tulee joku treyarchin CoD ja sitten ens vuonna taas MW4 tms.
28.02.2012 klo 10.10
Rekisteröitynyt 29.05.2007
28.02.2012 klo 10.15
Et tainnut ihan ymmärtää. Idea siis oli, että EA julkaisee MoHia ja BF:ää niin, että joka toinen vuosi tulee toinen ja sitten joka toinen tulee toinen. Eli kuten activision vuorottelee treyarchin ja IW:n tekemien codien välillä. Eli Moh+BF on tavallaan EA:n oma vuosittainen cod-julkaisu. 2013 tulee aika varmasti joku BF4 tai muu vastaava, samalla lailla kuten tänä vuonna tulee joku treyarchin CoD ja sitten ens vuonna taas MW4 tms.
28.02.2012 klo 10.55
Rekisteröitynyt 12.01.2011
28.02.2012 klo 12.00
28.02.2012 klo 14.12
Battlefieldejä on tullut joka vuosi, kuten CoDejakin.
Oikeestaan vähän enemmänkin kuin kerta vuodessa...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Battlefield_video_ga
Niitä expansion packeja on tullut välissä ihan kivasti.
Battlefielddejä ei ole kyllä todellakaan tullut vuosittain (12kk välein) tai edes joka vuosi, jos ei lasketa ilmais- ja pikkupelejä, sekä lisäreitä. Syy miksi codeja dissataan ei ole ensisijaisesti se, että niitä tulee tiheästi vaan se, että ne junnaavat paikoillaan toisin kuin Battlefiledit.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
28.02.2012 klo 14.26
Battlefieldejä on tullut joka vuosi, kuten CoDejakin.
Oikeestaan vähän enemmänkin kuin kerta vuodessa...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Battlefield_video_ga
Niitä expansion packeja on tullut välissä ihan kivasti.
Battlefielddejä ei ole kyllä todellakaan tullut vuosittain (12kk välein) tai edes joka vuosi, jos ei lasketa ilmais- ja pikkupelejä, sekä lisäreitä. Syy miksi codeja dissataan ei ole ensisijaisesti se, että niitä tulee tiheästi vaan se, että ne junnaavat paikoillaan toisin kuin Battlefiledit.
Kyllä nitä on tullut joka vuosi. Usko vaikka fanipoju päässäsi väittäisi toisin.
Muutama aukko on, mutta niin on call of doodyn historiassakin.
2002: BF1942
2004: BF vietnam
2005: BF2
2006: BF2142
2008: BFBC1
2009: BF1943
2010: BFBC2
2011: BF3
Ja ei se BF3kaan mitään uutta tuonut sarjaan, paitsi että matkittiin CoDin aseluokkien kustomisaatiota.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
28.02.2012 klo 14.47
28.02.2012 klo 16.54
Kyllä nitä on tullut joka vuosi. Usko vaikka fanipoju päässäsi väittäisi toisin.
Muutama aukko on, mutta niin on call of doodyn historiassakin.
2002: BF1942
2004: BF vietnam
2005: BF2
2006: BF2142
2008: BFBC1
2009: BF1943
2010: BFBC2
2011: BF3
Ja ei se BF3kaan mitään uutta tuonut sarjaan, paitsi että matkittiin CoDin aseluokkien kustomisaatiota.
Pelaan molempia pelisarjoja ja voisit vähentää tuota jonnemaista vittuilua etenkin ilman syytä. Ja juurihan tuossa todistit väitteen, että Battlefieldejä ei tule joka vuosi. Ja vuonna 2009 tullut 1943 on minipeli, eikä mikään täysverinen peli. Ja codit ovat ainakin viime aikoina tulleet aina marraskuussa. Esim. BC2 tuli ennen kesälomia ja BF3 loppuvuodesta eli siinäkin on jo noin 1,5 vuoden väli.
Ei vienyt BF3 muka sarjaa eteenpäin? Hahhahhaa... En tiedä oletko fanipoika, mutta jos olet niin unohda se ja vertaa Black Opsia tai MW2:sta MW3:een ja BC2:sta BF3:een. Sen jälkeen ei edes sokea väittäisi muuta (äänet
28.02.2012 klo 16.58
Rekisteröitynyt 15.11.2011
28.02.2012 klo 17.09
Kyllä nitä on tullut joka vuosi. Usko vaikka fanipoju päässäsi väittäisi toisin.
Muutama aukko on, mutta niin on call of doodyn historiassakin.
2002: BF1942
2004: BF vietnam
2005: BF2
2006: BF2142
2008: BFBC1
2009: BF1943
2010: BFBC2
2011: BF3
Ja ei se BF3kaan mitään uutta tuonut sarjaan, paitsi että matkittiin CoDin aseluokkien kustomisaatiota.
Pelaan molempia pelisarjoja ja voisit vähentää tuota jonnemaista vittuilua etenkin ilman syytä. Ja juurihan tuossa todistit väitteen, että Battlefieldejä ei tule joka vuosi. Ja vuonna 2009 tullut 1943 on minipeli, eikä mikään täysverinen peli. Ja codit ovat ainakin viime aikoina tulleet aina marraskuussa. Esim. BC2 tuli ennen kesälomia ja BF3 loppuvuodesta eli siinäkin on jo noin 1,5 vuoden väli.
Ei vienyt BF3 muka sarjaa eteenpäin? Hahhahhaa... En tiedä oletko fanipoika, mutta jos olet niin unohda se ja vertaa Black Opsia tai MW2:sta MW3:een ja BC2:sta BF3:een. Sen jälkeen ei edes sokea väittäisi muuta (äänet
Joka vuosi tarkoittaa joka vuoden sisällä, eikä 12kk:n sisällä. Ja 1943 on ihan kokonainen peli.
Jaa sie meinaat sitä graafista toteutusta, josta minä en oikeestaan välitä paskaakaan. Mitään uutta ja innovatiivista BF3:ssa ei sen lisäksi ole. Samaa vanhojen ideoiden kierrätystä. Aivan kuin pelaisit BC2:hta.
28.02.2012 klo 17.35
Joka vuosi tarkoittaa joka vuoden sisällä, eikä 12kk:n sisällä.
??? Ja pointtisi oli?
Ja 1943 on ihan kokonainen peli.
Kokonainen minipeli kyllä. Julkaistu vain XBLA:ssa ja PSN storessa. Sisältää vain moninpelin, 3 karttaa ja kolme luokkaa, joita ei voi muokata millään tapaa. Ainiin, onhan siinä se erikoinen lentokone-pelimuotokin.
Jaa sie meinaat sitä graafista toteutusta, josta minä en oikeestaan välitä paskaakaan. Mitään uutta ja innovatiivista BF3:ssa ei sen lisäksi ole. Samaa vanhojen ideoiden kierrätystä. Aivan kuin pelaisit BC2:hta.
Varmaan suurin ero onkin juuri pelituntuman muuttuminen paremmaksi (sulavammaksi) uuden pelimoottorin myötä. Sen avulla konsoleillakin on HD-grafiikka ja äänet ovat aivan uskomattoman hyvät etenkin kunnon kuulokkeilla. Sitten on paranneltu luokkien muokkausmahdollisuuksia ja tuotu uusia ajoneuvoja esim.hävittäjä ekaa kertaa konsoleilla, mutta jättivät mönkkärin pois prkl.
Ei välttämättä mitään kovin suurta äänien lisäksi, mutta eteenpäin on menty. PC:llä on toki vielä 64 pelaajan mahdollisuus ja sitten on toki uusia pelimuotoja codien tavoin. Ja BF3 oli eka peli Frostbite 2 -pelimoottorilla, joten uskoisin seuraavan olevan taas "suuri peli" omassa pelisarjassa BF2:n tavoin.
28.02.2012 klo 17.45
Rekisteröitynyt 15.11.2011
28.02.2012 klo 17.52
??? Ja pointtisi oli?
Että BeeÄffiä on tullut joka vuosi, se tarkoittaa joka vuoden sisällä, ei 12kk välein.
Kokonainen minipeli kyllä. Julkaistu vain XBLA:ssa ja PSN storessa. Sisältää vain moninpelin, 3 karttaa ja kolme luokkaa, joita ei voi muokata millään tapaa. Ainiin, onhan siinä se erikoinen lentokone-pelimuotokin.
Se luokitellaan ihan kokonaiseksi peliksi, siitä huolimatta miten se sinusta on. Ei se tietenkään mikää tripla-A titteli ole.
Varmaan suurin ero onkin juuri pelituntuman muuttuminen paremmaksi (sulavammaksi) uuden pelimoottorin myötä. Sen avulla konsoleillakin on HD-grafiikka ja äänet ovat aivan uskomattoman hyvät etenkin kunnon kuulokkeilla. Sitten on paranneltu luokkien muokkausmahdollisuuksia ja tuotu uusia ajoneuvoja esim.hävittäjä ekaa kertaa konsoleilla, mutta jättivät mönkkärin pois prkl.
Ei välttämättä mitään kovin suurta äänien lisäksi, mutta eteenpäin on menty. PC:llä on toki vielä 64 pelaajan mahdollisuus ja sitten on toki uusia pelimuotoja codien tavoin. Ja BF3 oli eka peli Frostbite 2 -pelimoottorilla, joten uskoisin seuraavan olevan taas "suuri peli" omassa pelisarjassa BF2:n tavoin.
Itellä meni vaan huonommaksi kokemus koska input lag ja PS3. Korjatkaa nyt jo se saakelin DICE, että voisin nauttia 40€ ostoksestani. Indeed sillä moottorilla on hienot äänet ja bla bla bla, mutta pidin enemmän FB1.5:stä koska suurempi destructio ja sujuvampi meno. Ja minähän sanoin jo, että hahmonluontiin on tuotu törkeästi härpäkkeitä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
28.02.2012 klo 17.53
Erittäin hyvä uudistus Battlefield 3:een on myös server browser. Ei tule ainakaan heti mieleen toista konsolipeliä, jossa sellainen olisi. Sitten tiimityöskentelyn hyötyä/monimuotoisuutta on lisätty, mikä on kyseiselle sarjalle se yksi tärkeimmistä asioista.
CoD3:ssa on server browser :P
Rekisteröitynyt 29.05.2007
28.02.2012 klo 18.40
Paremmat äänet ja tarkempi grafiikka osaa hämätä monia ilmeisesti. Kyllähän se osasi minuakin hetken aikaa, mutta loppupelissä samanlaisia pelejä ne vieläkin on. Paitsi että BF3 on pelattavuudeltaan kamalampi verrattuna BC2, kun se yrittää olla sekä realistinen ja arcade samaan aikaan.
Ja Uppmas unohti myös lisätä Battlefield: Heroesin ja sen toisen ilmaisbattlefieldin. Täysinäisiä peleinä myöskin ne, ainakin jälkimmäinen. Ei Bäfät sen ihmeellisempiä ole kehitysajaltaan, kuin mitä CoDit. Pari vuotta kehitysaikaa vuorovedoin ja sitten ulos.
28.02.2012 klo 18.43
Että BeeÄffiä on tullut joka vuosi, se tarkoittaa joka vuoden sisällä, ei 12kk välein.
Tarkennetaan kysymystä: Mikä on pointtisi tarkoitus? Itse mainitsin aikaisemmin vain, että Battlefieldejä tulee harvemmin kuin codeja ja käytin esimerkkinä yhtä tapausta, jossa 2 vuoden aikana on tullut 2 peliä, mutta reippaasti yli 12kk erolla, kun taas codeja on tullut 12kk välein.
Se luokitellaan ihan kokonaiseksi peliksi, siitä huolimatta miten se sinusta on. Ei se tietenkään mikää tripla-A titteli ole.
Minähän sanoin sen olevan KOKONAINEN minipeli. Tuossa tapauksessa BF Heroes ja Play4Free:kin pitäisi laskea mukaan, koska niissä on kuitenkin mikromaksuja, joilla peliä voi laajentaa. 1943 on niiden tavoin pikkumoninpeli pelkästään. Itse pulitin siitä vajaat 6€. No miten vaan, pointtini oli, että ne ovat pieniä spinoffeja eivätkä mitään isompia pelejä ja sen vuoksi en laske niitä itse mukaan isojen pelien rinnalle tässä mahtavassa julkaisutahti keskustelussamme...
Itellä meni vaan huonommaksi kokemus koska input lag ja PS3. Korjatkaa nyt jo se saakelin DICE, että voisin nauttia 40€ ostoksestani. Indeed sillä moottorilla on hienot äänet ja bla bla bla, mutta pidin enemmän FB1.5:stä koska suurempi destructio ja sujuvampi meno. Ja minähän sanoin jo, että hahmonluontiin on tuotu törkeästi härpäkkeitä.
Input lag on vissiin vain PS3:n ongelma. PS3:lla on vissiin myös jotain chatti-ongelmiakin ainakin tietyillä mikrofoneilla, mutta miten se nyt tähän liittyy? MW3:ssa on sellainen iso ongelma, että pelien hakeminen voi kestää todella kauan ja joihinkin pelimuotoihin ei pääse ollenkaan, koska se etsii vain suomalaisia (ja lähellä olevia?) pelaajia.
Frostbite 1.5:ttä ei ole olemassakaan. Frostbite 1 oli DICE:n tai EA:n mukaan välivaihe ja FB2 sitten se kunnon pelimoottori. Tuhoutuminen on oikeasti FB2:ssa parempi, mutta sitä ei välttämättä huomaa, koska DICE ei halunnut korkeiden rakennusten romahtavan. Itsekkin pidin BC2:ssa siitä, että useampi rakennus romahti kokonaan.
Enempää en jatka tätä keskustelua.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
28.02.2012 klo 19.00
Minähän sanoin sen olevan KOKONAINEN minipeli. Tuossa tapauksessa BF Heroes ja Play4Free:kin pitäisi laskea mukaan, koska niissä on kuitenkin mikromaksuja, joilla peliä voi laajentaa. 1943 on niiden tavoin pikkumoninpeli pelkästään. Itse pulitin siitä vajaat 6€. No miten vaan, pointtini oli, että ne ovat pieniä spinoffeja eivätkä mitään isompia pelejä ja sen vuoksi en laske niitä itse mukaan isojen pelien rinnalle tässä mahtavassa julkaisutahti keskustelussamme...
Ei se ole mikään minipeli, Vaikka se onkin vain pieni peli. Sitä myydään halvalla koska siinä on vähän sisältöä.
Input lag on vissiin vain PS3:n ongelma. PS3:lla on vissiin myös jotain chatti-ongelmiakin ainakin tietyillä mikrofoneilla, mutta miten se nyt tähän liittyy? MW3:ssa on sellainen iso ongelma, että pelien hakeminen voi kestää todella kauan ja joihinkin pelimuotoihin ei pääse ollenkaan, koska se etsii vain suomalaisia (ja lähellä olevia?) pelaajia.
Niin on, vain PS3:n ongelma. Nyt tosin pelaan sitä 576p:llä, että input lag katoaisi. Rumalta näyttää, mutta en perusta grafiikoista. Mutta siis, se input lag johtuu yksinkertaisesti siitä, että BF3 on optimoitu huonosti PS3:lle. Ja itsellä ei ole MW3:ssa mitään hakuongelmia. Monesti oon brittiläisten hostien peleissä.
Frostbite 1.5:ttä ei ole olemassakaan. Frostbite 1 oli DICE:n tai EA:n mukaan välivaihe ja FB2 sitten se kunnon pelimoottori. Tuhoutuminen on oikeasti FB2:ssa parempi, mutta sitä ei välttämättä huomaa, koska DICE ei halunnut korkeiden rakennusten romahtavan. Itsekkin pidin BC2:ssa siitä, että useampi rakennus romahti kokonaan.
Enempää en jatka tätä keskustelua.
Oon se. Se on se mitä käytetään BFBC2:ssa. Se on uudistettu versio FB1:stä. Parempi destruktio kuin ykkösessä. Ja siis, tuhoutuminen on Bf3:ssa parempi, mutta vähäisempi ja tätä kautta huonompi. Välillä jotkut seinätkin jäi pystyyn C4:n jäljiltä.
Eikä tarvitse jatkaa.
28.02.2012 klo 19.12
Niin. Kun ajatellaan oikeasti, mitä eroa vaikkapa on BC2n ja BC3.. Siis BF3n välillä, niissä jää loppupelissä ISOT ja ENNENNÄKEMÄTTÖMÄT uudistukset aika olemattomiksi. Ehkäpä suurimpana juttuna on tuo laajempi aseiden kustomointi, joka muistaakseni jo nähtiin DICEn osalta jo vuoden 2010 MoHissa. Eli ei sekään ole mitenkään uusi juttu.
MoH:in kustomointi mahdollisuudet ovat kyllä huonommat kuin BC2:ssa. Äänet, grafiikka ja suuren kokoluokan pelit eivät ainakaan minun mielestäni ole olemattomia. Miten räiskintöjä teidän mielestänne voi enää parantaa?
Paremmat äänet ja tarkempi grafiikka osaa hämätä monia ilmeisesti. Kyllähän se osasi minuakin hetken aikaa, mutta loppupelissä samanlaisia pelejä ne vieläkin on.
Hämätä (mitä tarkoitat)? Codittajia hämää siinä tapauksessa uudet mapit.
Paitsi että BF3 on pelattavuudeltaan kamalampi verrattuna BC2, kun se yrittää olla sekä realistinen ja arcade samaan aikaan.
Mielipiteitä on toki monia, mutta että arcade samaan aikaan? Kaikki pelithän ovat arcadeja, mutta mitä nyt tuolla tarkoitat. Pelattavuushan on parantunut esim. niin ettei maastoon enää jumiudu niin usein ja tankeilla pääsee helpommin esteiden yli.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
28.02.2012 klo 19.23
MoH:in kustomointi mahdollisuudet ovat kyllä huonommat kuin BC2:ssa. Äänet, grafiikka ja suuren kokoluokan pelit eivät ainakaan minun mielestäni ole olemattomia. Miten räiskintöjä teidän mielestänne voi enää parantaa?
Hämätä (mitä tarkoitat)? Codittajia hämää siinä tapauksessa uudet mapit.
Mielipiteitä on toki monia, mutta että arcade samaan aikaan? Kaikki pelithän ovat arcadeja, mutta mitä nyt tuolla tarkoitat. Pelattavuushan on parantunut esim. niin ettei maastoon enää jumiudu niin usein ja tankeilla pääsee helpommin esteiden yli.
Pelattavuus ei todellakaan ole parantunut mielestäni. BC2:ssa hahmon ohjaaminen oli ketterämpää ja pelihahmo vastasi liikkeisiin paljon nopeammin. BF3ssa pelihahmo jää vähän väliä johonkin kulmaan kiinni tai ei pääse polvenkorkuisesta esteestä yli hyppimälläkään. Myöskin liikkeissä on viivettä, joka tiukoissa kohti on todella ärsyttävää.
Esimerkiksi, kun nousee makuulta pystyyn, ei pelaaja pienen hetken ajan voi tehdä hahmon liikkeille mitään, joka on tullut huomattua tiukassa paikassa erittäin raivostuttavaksi asiaksi.
Mielestäni battlefield 3 yrittää sekoittaa soppaan myös BC2 joiltain osin, joka taas aiheuttaa sen, ettei se tiedä, haluaako peli olla BC3 vai BF3. Osa asioista on pyritty tekemään osittain realistisesti, osa taas BC2 tyyliin paljon enemmän arcademeiningillä.
28.02.2012 klo 19.34
Ei se ole mikään minipeli, Vaikka se onkin vain pieni peli. Sitä myydään halvalla koska siinä on vähän sisältöä.
Minipeli=pieni peli
Ja itsellä ei ole MW3:ssa mitään hakuongelmia. Monesti oon brittiläisten hostien peleissä.
KonsoliFIN foorumilla pelaajat ovat ainakin valittaneet, kun kokoajan tulee samoja naamoja vastaan ja joihinkin kellonaikoihin löytyy vain deathmatch pelejä. Onko tullut viimein päivitys asiaan vai?
Oon se. Se on se mitä käytetään BFBC2:ssa. Se on uudistettu versio FB1:stä.
No en tiedä kuinka virallinen se 1.5 on, jokuhan parannus siinä oli BC2:ssa, mutta peliä käynnistäessä ei ole tuollaisesta mainintaa.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
28.02.2012 klo 19.56
No en tiedä kuinka virallinen se 1.5 on, jokuhan parannus siinä oli BC2:ssa, mutta peliä käynnistäessä ei ole tuollaisesta mainintaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Frostbite_%28game_engine%29
Wikipediankin mukaan näin menee, mutta tuo 1943 kohta on täyttä paskaa. BC1 enginellä se vielä pyöri.
28.02.2012 klo 19.57
Äänet olivat jo BC2ssa aika korkeaa laatua muutenkin mielestäni, joten en näe äänimailman parannusta nyt kauhean isona hyppynä. Onhan CoDeissakin jatkuvasti muutettu äänimailmaa osa osalta.
No on siinä äänessä ainakin monien mielestä suuri ero. Ainakin PC:llä äänet vaativat prosessorilta oman ytimenkin. Codien äänimaailma on ehkä muuttunut osa osalta muttei parantunut. Ainakin kavereiden kanssa pelattaessa tulee vaihdeltua noiden osien välillä ja cod 4:sta lähtien ainoan parannuksen huomaa MW3:ssa.
Ja bäfäläisiä uudet kentät ja uusi ilme. Pohjimmiltaan BC2n kanssa aika samanlaisia pelejä kuitenkin ovat. Mitä nyt BF3 esittää olevansa hieman laajempi, mitä nyt ei loppupelissä kuitenkaan ole
Eli siis bäfättäjiä hämää uudet kentät, sekä uudistukset? Mutta mitä tarkoitat tuolla hämäyksellä? Millä tavalla BF3 esittää olevansa laajempi? Jokaisen pelin mainonnassa tehdään ylilyöntejä, jos sitä tarkoitat. Mutta onhan siinä 1-2 isompaa karttaa kuin yksikään BC2:ssa olevista ja keskikokoisia, sekä pieniä.
ARMAt ovat sitten myös arcadea? En rohkenisi ainakaan ARMA puristeille noin sanoa. No ei nyt kuitenkaan arcadea, kyllä ne yrittävät simuloida aika paljon enemmän aitoa sotimista, kuin mitä vaikkapa battlefield 3.
En ole pelannut. Ainahan se voi olla vaikka kuinka realistinen peliksi, mutta arcadea se on loppujen lopuksi, koska se on peli. Oma mielipiteeni.
Pelattavuus ei todellakaan ole parantunut mielestäni. BC2:ssa hahmon ohjaaminen oli ketterämpää ja pelihahmo vastasi liikkeisiin paljon nopeammin. BF3ssa pelihahmo jää vähän väliä johonkin kulmaan kiinni tai ei pääse polvenkorkuisesta esteestä yli hyppimälläkään. Myöskin liikkeissä on viivettä, joka tiukoissa kohti on todella ärsyttävää.
Aivan kuin pelaisimme eri pelejä.
Esimerkiksi, kun nousee makuulta pystyyn, ei pelaaja pienen hetken ajan voi tehdä hahmon liikkeille mitään, joka on tullut huomattua tiukassa paikassa erittäin raivostuttavaksi asiaksi.
Aikaisemmin siinä ei ollut viivettä (alpha/beta), mutta fanien toivomuksesta se lisättiin siihen, koska muuten se olisi ollut liian codimainen/arcade.
Mielestäni battlefield 3 yrittää sekoittaa soppaan myös BC2 joiltain osin, joka taas aiheuttaa sen, ettei se tiedä, haluaako peli olla BC3 vai BF3. Osa asioista on pyritty tekemään osittain realistisesti, osa taas BC2 tyyliin paljon enemmän arcademeiningillä.
No siis pelihän on kuin Bad Companyt ja se on tehty niiden pohjalta. Ominaisuuksia on vain paranneltu ja pääsarjalle ominaiset hävittäjät tuotu mukaan.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
28.02.2012 klo 20.17
No on siinä äänessä ainakin monien mielestä suuri ero. Ainakin PC:llä äänet vaativat prosessorilta oman ytimenkin. Codien äänimaailma on ehkä muuttunut osa osalta muttei parantunut. Ainakin kavereiden kanssa pelattaessa tulee vaihdeltua noiden osien välillä ja cod 4:sta lähtien ainoan parannuksen huomaa MW3:ssa.
Onhan ne toki parantuneet ihan huomattavasti, mutta ei ne nyt niin ihmeellisesti ole muuttuneet, että sitä voisi sanoa suuren luokan uudistukseksi.
Eli siis bäfättäjiä hämää uudet kentät, sekä uudistukset? Mutta mitä tarkoitat tuolla hämäyksellä? Millä tavalla BF3 esittää olevansa laajempi? Jokaisen pelin mainonnassa tehdään ylilyöntejä, jos sitä tarkoitat. Mutta onhan siinä 1-2 isompaa karttaa kuin yksikään BC2:ssa olevista ja keskikokoisia, sekä pieniä.
Esittää nimenomaan. Oikeastaan kaikki muut kentät ovat BC2 tasoa, paitsi Operation firestorm, Caspian border ja ehkä suurempiin voisi vielä laskea mukaan Kharg Islandin.
Muistaakseni DICEllä kehuskeltiin kovasti, että kykenevät tekemään SUURIA kenttiä, mutta sitten saadaankin Seine Crossingia, Metroa ja Damavand Peakia. Muista kentistä puhumattakaan.
Toki B2K kentät ovat hienoinen parannus, mutta pelin kaikki kartat ovat kyllä turhan ahtaita tähän hehkutettuun 64 pelaajan muottiin. Siinä se meno vasta meneekin "codimaiseksi".
Ja olihan BC2ssa Heavy Metal(?) kenttä, jota tituleerattiin sen pelin suurimmaksi kentäksi. Se taitaa lähestulkoon olla kooltaan samaa tasoa, kuin vaikkapa BF3n Kharg Island. En tietenkään varmaksi tästä mene, mutta muistelisin näin.
En ole pelannut. Ainahan se voi olla vaikka kuinka realistinen peliksi, mutta arcadea se on loppujen lopuksi, koska se on peli. Oma mielipiteeni.
Peli kuitenkin satutaan luokittelemaan simulaatioksi ihan syystä. Toki ymmärrän näkökantasi, että "loppujenlopuksi" kaikki pelit on arcadea, mutta mielestäni pelit kyllä voidaan luokitella selvästi arcadeksi(CoD) ja toiseen ääripäähän, eli simulaatioon(OFP, ARMAt)
Aikaisemmin siinä ei ollut viivettä (alpha/beta), mutta fanien toivomuksesta se lisättiin siihen, koska muuten se olisi ollut liian codimainen/arcade.
Hmmm, nyt en tähän uskalla sanoa paljon mitään, kun en muista alpha/beta ajoista sen tarkemmin. Senverran kuitenkin, että muutamat kaverit jotka ovat pelin ostaneet, ovat valitelleet BF3n hahmon liikuttelua turhankin surkeaksi verrattuna BC2.
Eikä se BC2 liikkuminen minusta mitenkään codimaista mielestäni. Molemmissa pelisarjoissa on kuitenkin aivan erinlainen tempo. Enkä muutenkaan ymmärrä, ei battlefieldit ole koskaan olleet mitään realistisia pelejä, eikä niihin sovi realismi paljoakaan.
No siis pelihän on kuin Bad Companyt ja se on tehty niiden pohjalta. Ominaisuuksia on vain paranneltu ja pääsarjalle ominaiset hävittäjät tuotu mukaan.
No niimpä. Se on pohjimmiltaan bad company, sitten on liimailtu joitain "realistisempia" ominaisuuksia, jotka eivät kuitenkaan taas sovi itse pelin tempoon ollenkaan. Enkä tarkoita tällä hävittäjiä, vaan lähinnä pienempiä, mutta sinällään ärsyttävästi muuttuneita asioita. Juurikin mm tätä liikkumista.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
28.02.2012 klo 21.02
Minipeli=pieni peli
Jotenkin tuo sana vaan tuo mieleen kaikkea muuta. Esim. Pac-Manin ja tetriksen.
KonsoliFIN foorumilla pelaajat ovat ainakin valittaneet, kun kokoajan tulee samoja naamoja vastaan ja joihinkin kellonaikoihin löytyy vain deathmatch pelejä. Onko tullut viimein päivitys asiaan vai?
En sitten tiedä, mitä valittavat. Ite löydän aina servun vaikka olisi kyseessä joku vähän pelattu pelimuoto (esmes barebones). Ja näin on ollut julkaisusta asti.
En siis todellakaan tiedä, mikä niillä KonsoliFINin pelaajilla sitten mättää :/
No en tiedä kuinka virallinen se 1.5 on, jokuhan parannus siinä oli BC2:ssa, mutta peliä käynnistäessä ei ole tuollaisesta mainintaa.
En tiedä kuinka virallinen se on. Itse kuitenkin käytän termiä sen ollessa aivan validi.
29.02.2012 klo 11.42
29.02.2012 klo 11.56
Minipeli=pieni peli
Jotenkin tuo sana vaan tuo mieleen kaikkea muuta. Esim. Pac-Manin ja tetriksen.
Jos sinusta Pac-Man ja Tetris ovat pikku-pelejä, niin mitkä ovat sitten retropelejä? Kävyt?
29.02.2012 klo 12.04
vakavasti sanoen minipeli on pelin sisällä oleva alipeli. mario partyn lautapelin tehtävät, mass effektin hakkeroinnit
ihme menoa kun määritelmät muuttuvat. nykyään kun puhuu co-opistakin moninpelinä niin syntyy hirveä älämölö että nehän on ihan eri asioita
Rekisteröitynyt 15.11.2011
29.02.2012 klo 16.09
Minipeli=pieni peli
Jotenkin tuo sana vaan tuo mieleen kaikkea muuta. Esim. Pac-Manin ja tetriksen.
Jos sinusta Pac-Man ja Tetris ovat pikku-pelejä, niin mitkä ovat sitten retropelejä? Kävyt?
Tetris ja Pac-Man ovat myös retropelejä...
02.03.2012 klo 08.52
Eli nyt alkaa samanlainen pelijulkaisutahti, kuin codeissa. Nyt on vaan viekkaasti naamioitu battlefieldeiksi ja moheiksi.
Onko siinä jotain ongelmaa, jos julkaisut vain ovat laadukkaita?