Hitman Absolutionissa voi valita hiiviskelyn ja murhamätön välillä
Monet ovat kommentoineet Hitman Absolutionin trailereita siitä, että meno näyttäisi olevan huomattavasti suoraviivaisempaa kuin ennen. VG247 kertoo IO Interactiven tarkentaneen, että vanhallakin tavalla voi edetä ja pelaajan tekemät valinnat ovat keskeisessä osassa.
Pelin ohjaajan Christian Elverdamin mukaan hiivintäpuristit voivat halutessaan ottaa Instinct Meterin pois päältä, mikäli se tuntuu huijaamiselta. Miehen mukaan Hitman-fanitkin ovat siitä tosin pelitesteissä pitäneet.
"Sillä on vähemmän vaikutusta, kuin ajattelette - se vain poistaa yhden ajattelun kerroksen ja laittaa sen suoraan peliin, eli näet, mitä sillä hetkellä tapahtuu sen sijaan, että ajattelisit muita asioita."
Jos Agentti 47:n haluaa olevan metelöivä murhakarju, sekin onnistuu.
Keskustelut (71 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.02.2012 klo 17.48
26.02.2012 klo 17.50
Teimme räiskinnän ja nyt kusetamme pelaajia ostamaan pelin nimeämällä sen Hitmaniksi.
Sitten voimmekin luvata jatko-osan kohdalla, että opimme virheistämme ja tällä kertaa teemme oikean Hitmanin.
26.02.2012 klo 17.52
Minusta tämä on huono juttu. Pelaaja pitäisi pistää käyttämään päätä ja läpäisemään kenttä "hiljaisesti". Nyt kun joku kohta vähän pistää hanttiin niin monet ottaa aseet esiin, heittää aivot narikkaan ja räiskii tiensä voittoon. Ei näin.
No voi vitun tyhmä. Tuossahan juurikin sanotaan että pelaajalla on se valta miten hän haluaa tason mennä läpi. Jos itse et halua käyttää aseita ollenkaan niin älä helvetti sitten niitä käytä. Mikä huono juttu siinä muka sitten on? Ja instinct mittarinkin käyttä saa laitettua pois päältä niin lähtee hiipimisen helppouden tunne.
26.02.2012 klo 17.53
Ei haastavien pelien tekeminen isolla budjetilla kannata.
26.02.2012 klo 17.54
Pelistä on tehty suoraviivainen putkiräiskintä.
Niillä parilla päälle liimatulla stealth-liikkeellä ei ole enää mitään todellista merkitystä. Ihan samalla tavalla kävi Splinter Cellin kanssa. Silkkaa tuubaa vanhalla nimellä.
26.02.2012 klo 17.59
masentavaa kyl tuo 5n tie.
26.02.2012 klo 18.00
Pelistä on tehty suoraviivainen putkiräiskintä.
Mistäs sää valmiin pelin sait? Lainaa toki muillekin...
26.02.2012 klo 18.14
Pelistä on tehty suoraviivainen putkiräiskintä.
Mistäs sää valmiin pelin sait? Lainaa toki muillekin...
26.02.2012 klo 18.22
Teempä salamurhaajapelin, jossa tapetaan kaikki ja välillä voi suorittaa salamurhia kun on räiskinyt ensin tarpeeksi ja saanut aggremittarin täyteen.
2.????
3.Profit.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
26.02.2012 klo 18.31
Minusta tämä on huono juttu. Pelaaja pitäisi pistää käyttämään päätä ja läpäisemään kenttä "hiljaisesti". Nyt kun joku kohta vähän pistää hanttiin niin monet ottaa aseet esiin, heittää aivot narikkaan ja räiskii tiensä voittoon. Ei näin.
Nii. Paljon hauskempaa ois, että jollain menee maku pelistä koskaa jumittaa jossain kohdassa ja lopettaa pelaamisen. Eiku mites se oli...
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
26.02.2012 klo 18.47
Nii. Paljon hauskempaa ois, että jollain menee maku pelistä koskaa jumittaa jossain kohdassa ja lopettaa pelaamisen. Eiku mites se oli...
Todistettiin juuri se, mitä Schafer ja Gilbert pari uutista alempana videossa puhuivat.
Nykypelaajat ovat tottuneet siihen, että peleissä ei jumiteta ja jumittamista katsotaan pahalla. Enää ei kamalasti ole enää tilaa peleille, jossa ratkaisu johonkin kinkkiseen ongelmaan syntyy ehkä vähän pelin ääressä pohtiessa, tai saunassa, ehkä nukkuessa, kukaties vasta viikon päästä nakkikioskin jonossa.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
26.02.2012 klo 19.03
2. hmm putkipaskaa
3. hmm hitman on hyvä nimike
4. Hitman + Cod
5. Hmm Hitman of Duty
= 3rd person putkiräiskintä jossa voi tappaa takaapäin
= pelamaatta paskaa
26.02.2012 klo 19.08
Moderaattori
Rekisteröitynyt 16.04.2007
26.02.2012 klo 19.11
Rekisteröitynyt 20.12.2010
26.02.2012 klo 19.18
En kyllä tajua muita kommentoijia. Ainahan Hitmaneissa on voinut räiskiä ja muutenkin valita pelitapansa, mutta nyt jostain kumman syystä se onkin niin väärin? Muutenkin, mm. Talmusen yhtälönratkaisut tässä vaiheessa (reilusti ennen valmiin pelin julkaisua) on jotain niin absurdia, että en voi muuta kuin pidellä kasvojani kämmenieni varassa.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
26.02.2012 klo 19.21
En kyllä tajua muita kommentoijia. Ainahan Hitmaneissa on voinut räiskiä ja muutenkin valita pelitapansa, mutta nyt jostain kumman syystä se onkin niin väärin? Muutenkin, mm. Talmusen yhtälönratkaisut tässä vaiheessa (reilusti ennen valmiin pelin julkaisua) on jotain niin absurdia, että en voi muuta kuin pidellä kasvojani kämmenieni varassa.
Toki jos haluaa nyt vain raivota silmittömästi ja inttää kaikessa vastaan, välittämättä siitä mitä kehittäjät sanoo, niin ihan rauhassa.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
26.02.2012 klo 19.29
En kyllä tajua muita kommentoijia. Ainahan Hitmaneissa on voinut räiskiä ja muutenkin valita pelitapansa, mutta nyt jostain kumman syystä se onkin niin väärin? Muutenkin, mm. Talmusen yhtälönratkaisut tässä vaiheessa (reilusti ennen valmiin pelin julkaisua) on jotain niin absurdia, että en voi muuta kuin pidellä kasvojani kämmenieni varassa.
Toki jos haluaa nyt vain raivota silmittömästi ja inttää kaikessa vastaan, välittämättä siitä mitä kehittäjät sanoo, niin ihan rauhassa.
Siis.... peli on edelleen hiipimis peli, mutta veikkaan, että on pakollista räiskintää ja pelimaailma on muuttunut putkeksi, kuten siitä yhestä gameplay videosta kävi ilmi
26.02.2012 klo 19.34
26.02.2012 klo 19.41
Vielä on Thief linnake pystyssä jota pitää puollustaa viimeiseen mieheen asti.
Se on kuule tässä vaiheessa ihan sama mitä siitäkin tulee, itku ja poru on seuraksena.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
26.02.2012 klo 19.48
Siis.... peli on edelleen hiipimis peli, mutta veikkaan, että on pakollista räiskintää ja pelimaailma on muuttunut putkeksi, kuten siitä yhestä gameplay videosta kävi ilmi
Ei siinä mitään, helpoimmalla porukka pääsee, kun jättää vain ostamatta pelin eikä noteeraa mihinkään uutisiin mitä pelistä tulee. Ei se peli ainakaan muutu mihinkään suuntaan, jos V2:n kommenteissa ulisee pelin paskuudesta.
Itsehän odottelen mielenkiinnolla, että mitä sieltä tulee. En mikään täysin puristi hitman fani ole, joten melkeinpä se ja sama mitä sieltä tulee. On niitä hitmaneja ennenkin voinut läpäistä pelkästään räiskimällä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
26.02.2012 klo 19.49
26.02.2012 klo 20.05
Siis.... peli on edelleen hiipimis peli, mutta veikkaan, että on pakollista räiskintää ja pelimaailma on muuttunut putkeksi, kuten siitä yhestä gameplay videosta kävi ilmi
Aika hienosti saa porukka täydellisen kuvan pelistä yhden videon perusteella, joka on julkaistu vuosi ennen pelin ilmestymistä.
Onneksi nämä nykyajan Jonnet eivät osaa lukea, sillä ostaisivat jokaisen kirjankin kannen perusteella.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.02.2012 klo 20.13
Minusta tämä on huono juttu. Pelaaja pitäisi pistää käyttämään päätä ja läpäisemään kenttä "hiljaisesti". Nyt kun joku kohta vähän pistää hanttiin niin monet ottaa aseet esiin, heittää aivot narikkaan ja räiskii tiensä voittoon. Ei näin.
No voi vitun tyhmä. Tuossahan juurikin sanotaan että pelaajalla on se valta miten hän haluaa tason mennä läpi. Jos itse et halua käyttää aseita ollenkaan niin älä helvetti sitten niitä käytä. Mikä huono juttu siinä muka sitten on? Ja instinct mittarinkin käyttä saa laitettua pois päältä niin lähtee hiipimisen helppouden tunne.
Et ymmärtänyt pointtia. Väännetään rautalangasta. Pelaaja pitäisi pakottaa tekemään oivalluksia ja pelaamaan peli läpi salamurhaajana, eikä rambona. Nykyaikana monilla pelaajilla ei ole tippaakaan kärsivällisyyttä käyttää aivoja ja sitten mennään sieltä missä aita on matalin. Osa myös ei ymmärrä mistään muusta mitään kuin räiskinnästä. Moni ei edes tajua, että peli voi olla huomattavasti viihdyttävämpi sillä taktisemmalla tavalla pelattuna, eikä tule tajuamaankaan kun näitä pullamössöjä lellitään action-modella joka pelissä.
Minusta tämä on huono juttu. Pelaaja pitäisi pistää käyttämään päätä ja läpäisemään kenttä "hiljaisesti". Nyt kun joku kohta vähän pistää hanttiin niin monet ottaa aseet esiin, heittää aivot narikkaan ja räiskii tiensä voittoon. Ei näin.
Nii. Paljon hauskempaa ois, että jollain menee maku pelistä koskaa jumittaa jossain kohdassa ja lopettaa pelaamisen. Eiku mites se oli...
No siinä tapauksessa pelaajan kannattaa siirtyä pelaamaan Angry Birdsiä ja vastaavia pelejä, elleivät nekin sitten ole liian vaikeita. Melkein kannattaa jättää pelit kokonaan.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
26.02.2012 klo 20.17
....
Et ymmärtänyt pointtia. Väännetään rautalangasta. Pelaaja pitäisi pakottaa tekemään oivalluksia ja pelaamaan peli läpi salamurhaajana, eikä rambona. Nykyaikana monilla pelaajilla ei ole tippaakaan kärsivällisyyttä käyttää aivoja ja sitten mennään sieltä missä aita on matalin. Osa myös ei ymmärrä mistään muusta mitään kuin räiskinnästä. Moni ei edes tajua, että peli voi olla huomattavasti viihdyttävämpi sillä taktisemmalla tavalla pelattuna, eikä tule tajuamaankaan kun näitä pullamössöjä lellitään action-modella joka pelissä.
Minusta tämä on huono juttu. Pelaaja pitäisi pistää käyttämään päätä ja läpäisemään kenttä "hiljaisesti". Nyt kun joku kohta vähän pistää hanttiin niin monet ottaa aseet esiin, heittää aivot narikkaan ja räiskii tiensä voittoon. Ei näin.
Nii. Paljon hauskempaa ois, että jollain menee maku pelistä koskaa jumittaa jossain kohdassa ja lopettaa pelaamisen. Eiku mites se oli...
No siinä tapauksessa pelaajan kannattaa siirtyä pelaamaan Angry Birdsiä ja vastaavia pelejä, elleivät nekin sitten ole liian vaikeita. Melkein kannattaa jättää pelit kokonaan.
Entä jos tulee sellainen tilanne, että pelaajaa alkaa kyllästyttämään kesken tehtävän tietyn kohdan hiominen ja aseita esiin vedettäessä peli tuleekin väliin, kieltää räiskimisen ja pakottaa pelaajan pyrkimään täydelliseen näkymättömyyteen. Onko se sitten niin kivaa ja hauskaa pelaamista? Itse ainakin turhautuisin aika paljon.
Jos joku ADHD jonne haluaa räiskiä tehtävänsä läpi, antaa räiskiä. Onko se tagmanilta jotenkin pois? Enkä muutenkaan jaksa uskoa, että mitkään stereotyyppiset "CoD kersat" tämän pelin pariin hakeutuisi.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
26.02.2012 klo 20.20
Et ymmärtänyt pointtia. Väännetään rautalangasta. Pelaaja pitäisi pakottaa tekemään oivalluksia ja pelaamaan peli läpi salamurhaajana, eikä rambona. Nykyaikana monilla pelaajilla ei ole tippaakaan kärsivällisyyttä käyttää aivoja ja sitten mennään sieltä missä aita on matalin. Osa myös ei ymmärrä mistään muusta mitään kuin räiskinnästä. Moni ei edes tajua, että peli voi olla huomattavasti viihdyttävämpi sillä taktisemmalla tavalla pelattuna, eikä tule tajuamaankaan kun näitä pullamössöjä lellitään action-modella joka pelissä.
Ja minä en ymmärrä sinun pointtiasi. Haittaako sinua se, jos toiset pelaavat pelin helpommalla (ja heidän mielestään hauskemmalla tavalla), kun taas sinä vedät pelin hiiviskellen. Selväksi suomeksi, välitätkö toisten ihmisten tavasta ottaa hauska irti peleistä? Anna mun kaikki kestää...
26.02.2012 klo 20.23
Eli siis pelaaja EI SAISI itse päättää, miten haluaa edetä tilanteesta riippuen?
+1
Valinnanvapaus on tagmanille ilmeisesti myrkkyä. Pelaajaa nimenomaan ei saisi pakottaa pelaamaan peliä sillä tasan yhdellä tavalla läpi. Niinkauan kun räiskimiseen ei kannusteta hiippailun kustannuksella (eli ei ainakaan enempää kuin sarjan aiemmissa osissa) en näe tässä mitään ongelmaa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.02.2012 klo 20.38
Eli siis pelaaja EI SAISI itse päättää, miten haluaa edetä tilanteesta riippuen?
+1
Valinnanvapaus on tagmanille ilmeisesti myrkkyä. Pelaajaa nimenomaan ei saisi pakottaa pelaamaan peliä sillä tasan yhdellä tavalla läpi. Niinkauan kun räiskimiseen ei kannusteta hiippailun kustannuksella (eli ei ainakaan enempää kuin sarjan aiemmissa osissa) en näe tässä mitään ongelmaa.
Vastustin sitä, että koko pelin pystyy helposti läpäisemään pelkällä räiskinnällä alusta loppuun kuten uutinen antaa ymmärtää. Tietääkseni vanhemmissa Hitmaneissa ei kovin pitkälle päässyt pelkästään räiskimällä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
26.02.2012 klo 20.45
Eli siis pelaaja EI SAISI itse päättää, miten haluaa edetä tilanteesta riippuen?
+1
Valinnanvapaus on tagmanille ilmeisesti myrkkyä. Pelaajaa nimenomaan ei saisi pakottaa pelaamaan peliä sillä tasan yhdellä tavalla läpi. Niinkauan kun räiskimiseen ei kannusteta hiippailun kustannuksella (eli ei ainakaan enempää kuin sarjan aiemmissa osissa) en näe tässä mitään ongelmaa.
Vastustin sitä, että koko pelin pystyy helposti läpäisemään pelkällä räiskinnällä alusta loppuun kuten uutinen antaa ymmärtää. Tietääkseni vanhemmissa Hitmaneissa ei kovin pitkälle päässyt pelkästään räiskimällä.
Tarkoittaako tämä sitä, että Tagmanilta meni peli-ilo, kun jotkut toiset tykkää vetää pelin läpi räiskimällä? Miksi sinä välität siitä, miten toiset tykkää pelata? Ja sitä paitsi, valinnanvapaattomuus on putkimaisuutta parhaimmillaan.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
26.02.2012 klo 20.48
Vastustin sitä, että koko pelin pystyy helposti läpäisemään pelkällä räiskinnällä alusta loppuun kuten uutinen antaa ymmärtää. Tietääkseni vanhemmissa Hitmaneissa ei kovin pitkälle päässyt pelkästään räiskimällä.
On se muutenkin jännä, että peli joka painottuu hiippailuun, kuitenkin nelososassakin tarjosi kivaa asepornoa.
26.02.2012 klo 21.00
Vastustin sitä, että koko pelin pystyy helposti läpäisemään pelkällä räiskinnällä alusta loppuun kuten uutinen antaa ymmärtää. Tietääkseni vanhemmissa Hitmaneissa ei kovin pitkälle päässyt pelkästään räiskimällä.
Enpä nyt sanoisi, itsellä mennyt pariin otteeseen hermot hitman blood moneyn vaikeimmalla tasolla ja olen sitten pistänyt koko putiikin sileäksi. En väitä että se on helppoa mutta ei mitenkään ylittämättömän vaikeatakaan.
Itse odotan kauhea hype päällä Absolutionia, vanhat hitmanit alkaa olla aika kaluttua tavaraa...
26.02.2012 klo 21.00
Vastustin sitä, että koko pelin pystyy helposti läpäisemään pelkällä räiskinnällä alusta loppuun kuten uutinen antaa ymmärtää. Tietääkseni vanhemmissa Hitmaneissa ei kovin pitkälle päässyt pelkästään räiskimällä.
Antaa ymmärtää? Tossahan nimenomaan annetaan ymmärtää että pelin voi yhä läpäistä samalla tavalla kuin aiemmissa hitmaneissa, salamurhaamalla. Eikä xray-visionia ole pakko käyttää eikä se ole "huijaamista" yhtään sen enempää kuin aiempien hitmanien kartan kyylääminen. Äänenvaimennetut ballersit /mikä tahansa muu ase tanassa juoksemalla pääsi aiemmissa peleissä kyllä naurettavan pitkälle jos nyt ei ihan jokaista missionia.
Rekisteröitynyt 15.02.2010
26.02.2012 klo 21.22
Lisää putkea. Miksi en ole yllättynyt ?
Koska vanhoja suosikkipelisarjojani on jo teurastettu lähemmäs 10 kappaletta.
Ja tässä se pelikuva.
http://www.youtube.com/watch?v=qJEmd0ZjP-o
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.02.2012 klo 21.50
Tarkoittaako tämä sitä, että Tagmanilta meni peli-ilo, kun jotkut toiset tykkää vetää pelin läpi räiskimällä? Miksi sinä välität siitä, miten toiset tykkää pelata? Ja sitä paitsi, valinnanvapaattomuus on putkimaisuutta parhaimmillaan.
Se on ok, jos tietyt tilanteet voi vetää vaihtoehtoisesti räiskinnällä, mutta jos koko peli menee helposti läpi tappamalla kaiken liikkuvan, niin koko salamurhaaja hommasta katoaa merkitys. Toki se ei ole varmaa, mutta monet merkit kuitenkin tähän viittaa ja nykytrendi tuntuu olevan se, että kaikki muutetaan räiskinnäksi ja tyhmennetään. Pelit ei saa pakottaa käyttämään aivoja tai vaatia kärsivällisyyttä, koska silloinhan perus massaan kuuluva Tero-Petteri voisi jättää pelin kesken ja sehän olisi aivan kauheaa.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
26.02.2012 klo 21.55
Lisää pelikuvaa ja arvatkaapa mitä ?
Lisää putkea. Miksi en ole yllättynyt ?
Koska vanhoja suosikkipelisarjojani on jo teurastettu lähemmäs 10 kappaletta.
Ja tässä se pelikuva.
http://www.youtube.com/watch?v=qJEmd0ZjP-o
Mutta miten muuten tiedät noista noin 5sek pätkistä, miten kenttä on suunniteltu? Toki suurinosa tuostakin kuvamateriaalista koostui, ylläri ylläri, E3ssa nähdystä matskusta.
Olihan tuossa aika turhia tappoja, mutta mikäs siinä jos kehittäjät sitä niin haluavat mainostaa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
26.02.2012 klo 22.00
Minusta tämä on huono juttu. Pelaaja pitäisi pistää käyttämään päätä ja läpäisemään kenttä "hiljaisesti". Nyt kun joku kohta vähän pistää hanttiin niin monet ottaa aseet esiin, heittää aivot narikkaan ja räiskii tiensä voittoon. Ei näin.
Splinter Cell käyttää samaa periaatetta ja toimii moitteetta. Hiiviskely palkitsee.
EDIT: Niin ja sain traumoja tuosta linkin kuvasta. Hevonen tuli ekana mieleen, hrrr..
Rekisteröitynyt 15.11.2011
26.02.2012 klo 22.03
Tarkoittaako tämä sitä, että Tagmanilta meni peli-ilo, kun jotkut toiset tykkää vetää pelin läpi räiskimällä? Miksi sinä välität siitä, miten toiset tykkää pelata? Ja sitä paitsi, valinnanvapaattomuus on putkimaisuutta parhaimmillaan.
Se on ok, jos tietyt tilanteet voi vetää vaihtoehtoisesti räiskinnällä, mutta jos koko peli menee helposti läpi tappamalla kaiken liikkuvan, niin koko salamurhaaja hommasta katoaa merkitys. Toki se ei ole varmaa, mutta monet merkit kuitenkin tähän viittaa ja nykytrendi tuntuu olevan se, että kaikki muutetaan räiskinnäksi ja tyhmennetään. Pelit ei saa pakottaa käyttämään aivoja tai vaatia kärsivällisyyttä, koska silloinhan perus massaan kuuluva Tero-Petteri voisi jättää pelin kesken ja sehän olisi aivan kauheaa.
Et edelleenkään vastannut kysymykseen, haittaako se sinua, jos joku toinen tykkää räiskimisestä ja ostaa pelin ja pelaa sen räiskimällä läpi. Itseä ei kiinnosta yhtään mitä muut pelillä tekevät, otan pelistä hauskan irti omalla tavallani.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.02.2012 klo 22.17
Et edelleenkään vastannut kysymykseen, haittaako se sinua, jos joku toinen tykkää räiskimisestä ja ostaa pelin ja pelaa sen räiskimällä läpi. Itseä ei kiinnosta yhtään mitä muut pelillä tekevät, otan pelistä hauskan irti omalla tavallani.
Haittaa. Minua haittaa suuresti se mihin pisteeseen pelit ovat tulleet.
Rekisteröitynyt 15.02.2010
26.02.2012 klo 22.17
Lisää pelikuvaa ja arvatkaapa mitä ?
Lisää putkea. Miksi en ole yllättynyt ?
Koska vanhoja suosikkipelisarjojani on jo teurastettu lähemmäs 10 kappaletta.
Ja tässä se pelikuva.
http://www.youtube.com/watch?v=qJEmd0ZjP-o
Mutta miten muuten tiedät noista noin 5sek pätkistä, miten kenttä on suunniteltu? Toki suurinosa tuostakin kuvamateriaalista koostui, ylläri ylläri, E3ssa nähdystä matskusta.
Olihan tuossa aika turhia tappoja, mutta mikäs siinä jos kehittäjät sitä niin haluavat mainostaa.
Olen lukenut tuota videota koskevia ennakoita ympäri internettiä eri sivustoilta ja kyllä, tuo on se orpokotimappi pelissä ja kyllä, se tulee olemaan putki. Ja kyllä pahalta näyttää ja kuullostaa.
Rekisteröitynyt 15.02.2010
26.02.2012 klo 22.27
Et edelleenkään vastannut kysymykseen, haittaako se sinua, jos joku toinen tykkää räiskimisestä ja ostaa pelin ja pelaa sen räiskimällä läpi. Itseä ei kiinnosta yhtään mitä muut pelillä tekevät, otan pelistä hauskan irti omalla tavallani.
Haittaa. Minua haittaa suuresti se mihin pisteeseen pelit ovat tulleet.
Yhdyn tähän mielipiteeseen täysin. Vanhoja legendaarisia pelisarjoja uhrataan surutta Rahan alttarilla ja tyhmät, hurmoksessa olevat massat ostavat joka vuosi yhä uudestaan saman pelin eri skineillä, ja tälle typeryydelle nauravat nämä laiskat pelinkehittäjät matkalla pankkiin.
Mutta niin kai se on, paskaa kansa haluaa ja sitä se saa tai pikemminkin siihen se vain on kykenevä.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
26.02.2012 klo 23.38
KH-fanin linkittämä video on oikeasti aika vituttavaa settiä. Eli ei ole hiekkalaatikkoa, mutta kun Hitmanin pointti on aina ollut se helvetin hiekkalaatikko, eikä puoliperseinen ammuskelu tai hiivintä.
"You always know your options." Eli kaikki mitä voit tehdä on kahden napinpainalluksen takana, eli mikään ei haasta luovuutta tai suorituskykyä. Katselet rauhassa kun vartija kävelee kohti, ja painat nappia, ja vartija kuolee. Paina nappia, ja neljäseiska piilottaa ruumiin. Vaihtoehtoisesti sinun ei tarvitse painaa mitään nappia, ja voit kävellä vartijan poistuessa maaliin! Ai, haluatko keksiä uusia lähestymistapoja, kokeilla hulluja uusia ideoita? Mikä olet, kommunisti? Nyt teet niinkuin käsketään!
Ei kauheasti huvittaisi hypätä mihinkään viha-bandwagoniin, mutta kyllä se on pakko päivä päivältä enemmän todeta, että tässä on tulevaisuus: http://img27.imageshack.us/img27/364/1308266997371.jpg
Rekisteröitynyt 01.10.2011
27.02.2012 klo 01.25
Lisää pelikuvaa ja arvatkaapa mitä ?
Lisää putkea. Miksi en ole yllättynyt ?
Koska vanhoja suosikkipelisarjojani on jo teurastettu lähemmäs 10 kappaletta.
Ja tässä se pelikuva.
http://www.youtube.com/watch?v=qJEmd0ZjP-o
Mutta miten muuten tiedät noista noin 5sek pätkistä, miten kenttä on suunniteltu? Toki suurinosa tuostakin kuvamateriaalista koostui, ylläri ylläri, E3ssa nähdystä matskusta.
Olihan tuossa aika turhia tappoja, mutta mikäs siinä jos kehittäjät sitä niin haluavat mainostaa.
Olen lukenut tuota videota koskevia ennakoita ympäri internettiä eri sivustoilta ja kyllä, tuo on se orpokotimappi pelissä ja kyllä, se tulee olemaan putki. Ja kyllä pahalta näyttää ja kuullostaa.
Taitaapi kyseessä olla edelleen se aloitustaso. :)
27.02.2012 klo 02.01
tuo on ihan sama levy kuin Splinter Cell Convictionin kanssa oli. "Sen voi pelata perinteisesti hiipien ja "tappamatta" (jos kuvittelee että niskalaukaus vain tainnuttaa)" ja että myös peliä testanneet puristit pitivät Mark & Executesta, LKPsta sun muusta.
Sitten peli ilmestyi, se sai alakanttiin kaseja eikä kiinnosta enää ketään. Sama voi hyvin olla Absolutionin kohtalo. Ei peliä voi kohdentaa kaikille. Joko hiipiminen tai räiskintä on puolivillaista tai pahimmassa tapauksessa molemmat
mutta mitä väliä kun massat uskovat aina uudestaan samat löpinät
Rekisteröitynyt 15.02.2010
27.02.2012 klo 02.20
Lisää pelikuvaa ja arvatkaapa mitä ?
Lisää putkea. Miksi en ole yllättynyt ?
Koska vanhoja suosikkipelisarjojani on jo teurastettu lähemmäs 10 kappaletta.
Ja tässä se pelikuva.
http://www.youtube.com/watch?v=qJEmd0ZjP-o
Mutta miten muuten tiedät noista noin 5sek pätkistä, miten kenttä on suunniteltu? Toki suurinosa tuostakin kuvamateriaalista koostui, ylläri ylläri, E3ssa nähdystä matskusta.
Olihan tuossa aika turhia tappoja, mutta mikäs siinä jos kehittäjät sitä niin haluavat mainostaa.
Olen lukenut tuota videota koskevia ennakoita ympäri internettiä eri sivustoilta ja kyllä, tuo on se orpokotimappi pelissä ja kyllä, se tulee olemaan putki. Ja kyllä pahalta näyttää ja kuullostaa.
Taitaapi kyseessä olla edelleen se aloitustaso. :)
Linkki:
http://www.gamereactor.fi/ennakko/87101/Hitman%3A+Absolut
27.02.2012 klo 10.03
Rekisteröitynyt 29.05.2007
27.02.2012 klo 10.17
Linkki:
http://www.gamereactor.fi/ennakko/87101/Hitman%3A+Absolut
Vaikka siellä myös sanotaan: "..tehtävät vaikuttavat melko virtaviivaistetuilta..", tietääkseni tämä ei ole yhtä kuin putkikentät?
Heh, olipas hauska lukaista pari käyttäjien kirjoittamaa kommenttia peliin liittyen tuossa kommentit osiossa. Siellä sentään pelille povattiin hieman valoisampaa tulevaisuutta, kuin kyynisyyden täyttämässä V2:ssa. :)
27.02.2012 klo 10.52
Rekisteröitynyt 15.02.2010
27.02.2012 klo 16.30
Linkki:
http://www.gamereactor.fi/ennakko/87101/Hitman%3A+Absolut
Vaikka siellä myös sanotaan: "..tehtävät vaikuttavat melko virtaviivaistetuilta..", tietääkseni tämä ei ole yhtä kuin putkikentät?
Heh, olipas hauska lukaista pari käyttäjien kirjoittamaa kommenttia peliin liittyen tuossa kommentit osiossa. Siellä sentään pelille povattiin hieman valoisampaa tulevaisuutta, kuin kyynisyyden täyttämässä V2:ssa. :)
"Virtaviivaistettu"= Aivan yhtä paha asia kuin putkikentät pelisarjassa nimeltä Hitman. Tuon kentän putkimaisuudesta kerrotaan paremmin tammikuun Pelaaja- lehdessä, jossa esimerkiksi kerrotaan manuaalisten tallennusten poistamisesta, ja niiden tilalle tulleesta checkpoint systeemistä. Sitähän Hitmanit kaipaavatkin, lisää helpotusta.
Kyseisessä ennakossa myös kerrotaan kuinka tämä orpokotimappi on jaettu useaan eri alueeseen näillä checkpointeilla, mutta niiden yhteyttä toisiinsa ei selitetty. Luultavasti kun ylittää tuon checkpointin niin hälytystaso, josta myös kerrotaan ennakossa, laskee nollaan ja hiiviskely voi jatkua.
Tämän ennakon ja nähdyn pelikuvan perusteella peli kuullostaa ja näyttää enemmän Splinter Cell ja Deus Ex pelien sekoitukselta, eikä Hitmanilta.
Sitä paitsi tässä painotetaan vahvasti hiivinnän ja räiskinnän välistä tasapainoa. Missä on Hitman pelien tärkein elementti eli valepuvut ja soluttautuminen ? Putkimaisuus tuhoaa tämän peli- tyylin todella kätevästi.
27.02.2012 klo 16.57
jos haluaa katsellaa kivaa toimintaa, eikä haastaa itseään, niin silloin katsotaan toimintaelokuva, eikä yritetä pelata peliä.
No mitähän vittu taas? Eli pelejä ei saisi pelata kuin ne jotka haluavat "haastaa" itsensä? Minulle pelit ovat viihdetuote ihan siinä missä esim leffatkin eikä minua voisi vähempää kiinnostaa hakata jotain quicksave/quickload-runkkausta montaa tuntia elämästäni. Kaikille viihtymiseen kun ei todellakaan sisälly se, mitä sinä haluat.
Jos haluat haastetta niin mene täyttämään jotain ristisanatehtävää, tai nosta vaikeusastetta. Älä itke siitä että kaikki eivät pelaa, tai edes halua pelata, pelejä kuten sinä.
Eli ei ole hiekkalaatikkoa, mutta kun Hitmanin pointti on aina ollut se helvetin hiekkalaatikko
Hitmanit eivät ikinä ole olleet mitään oikeita hiekkalaatikkoja. On aina ollut korkeintaan se pari "oikeaa" tapaa (silent assassin) vetää kenttä läpi. Tietenkin näennäisesti "isot" ja "vapaat" kentät voivat sellaisen illuusion tyhmemmille muodostaa, mutta etenemisreittejä ei ikinä ole ollut muutamaa enempää.
Ei kauheasti huvittaisi hypätä mihinkään viha-bandwagoniin,
Olet hypännyt jo aikoja sitten. Ja se, että olet rekisteröitynyt ei tee sinusta yhtään vähemmän anonyymiä tai automaattisesti fiksumpaa. Juttusi pähkinänkuoressa:
Mirr5 kirjoittaa:
Kuka luulet olevasi kun tykkäät!?!?!? Miten voit sanoa että on hyvää ja laadukasta!?!??! Hirveetä hypetystä ja innostusta aina!!!! ja miksi minä en saisi dissata tuota!?!?!?! Ainakin minä pelaan pelejä, koska haluan haastetta, ja kaikki muut ovat väärässä jos eivät halua samoja asioita peleistä kuin minä.
27.02.2012 klo 17.06
Missä on Hitman pelien tärkein elementti eli valepuvut ja soluttautuminen?
Lues vaikka siitä linkkaamastasi gamereactorin ennakosta ;)
Rekisteröitynyt 15.02.2010
27.02.2012 klo 17.51
Missä on Hitman pelien tärkein elementti eli valepuvut ja soluttautuminen?
Lues vaikka siitä linkkaamastasi gamereactorin ennakosta ;)
Ensimmäisestä gameplay videosta nähtynä se on vesitetty järjettömällä "instinct" shitillä, ja tämä yhdistettynä ahtaisiin putkikenttiin ei lupaa mitään hyvää.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.02.2012 klo 20.06
jos haluaa katsellaa kivaa toimintaa, eikä haastaa itseään, niin silloin katsotaan toimintaelokuva, eikä yritetä pelata peliä.
No mitähän vittu taas? Eli pelejä ei saisi pelata kuin ne jotka haluavat "haastaa" itsensä? Minulle pelit ovat viihdetuote ihan siinä missä esim leffatkin eikä minua voisi vähempää kiinnostaa hakata jotain quicksave/quickload-runkkausta montaa tuntia elämästäni. Kaikille viihtymiseen kun ei todellakaan sisälly se, mitä sinä haluat.
Jos haluat haastetta niin mene täyttämään jotain ristisanatehtävää, tai nosta vaikeusastetta. Älä itke siitä että kaikki eivät pelaa, tai edes halua pelata, pelejä kuten sinä.
Edes näissä vanhoissa sarjoissa voitaisiin kunnioittaa vanhaa hyväksi todettua kaavaa. On mahdoton yhtälö tehdä kasuaaliyleisölle tyhmennetty peli, joka on samaan aikaan palkitseva, monipuolinen ja ajattelua vaativa "videopeli". Tämä pelien tyhmentäminen ja muuttaminen interaktiivisiksi leffoiksi ei haittaisi, ellei sitä nykyään tehtäisi joka hiton peliin.
Dark Souls ja Demon's Souls sai minut taas tuntemaan mitä on, kun peli tarjoaa kunnon onnistumisen tunteen. Tätä kokee äärimmäisen harvoin enää nykyisin erityisesti näissä suuremman profiilin peleissä. Lisäksi nämä Souls -sarjan pelit myi hemmetin hyvin ilman markkinointia, jotenka selvästi tilausta on näiden kaltaisille haastetta tarjoaville "kunnon" peleille. Isot pelistudiot ovat liian tyhmiä nähdäkseen tätä.
27.02.2012 klo 21.10
On mahdoton yhtälö tehdä kasuaaliyleisölle tyhmennetty peli, joka on samaan aikaan palkitseva, monipuolinen ja ajattelua vaativa "videopeli".
On myös mahdoton yhtälö tehdä miljoonabudjetilla peli vain marginaaliyleisölle. Huomattavasti parempi vaihtoehto on edes yrittää miellyttää molempia.
Tämä pelien tyhmentäminen ja muuttaminen interaktiivisiksi leffoiksi ei haittaisi, ellei sitä nykyään tehtäisi joka hiton peliin.
Mainitsit heti perään kaksi esimerkkiä joissa ei tehdä niin.
Lisäksi nämä Souls -sarjan pelit myi hemmetin hyvin ilman markkinointia, jotenka selvästi tilausta on näiden kaltaisille haastetta tarjoaville "kunnon" peleille.
1,5 miljoonaa toimitettua kopiota kahdelle alustalle julkaistulle AAA-pelille? Meillä on selvästi eri käsitykset "hemmetin hyvästä." Kannattaa myös muistaa että siinä missä DS on alusta asti suunniteltu olemaan hankala ja haasteellinen ja on sen yksi markkinointivalteista, Hitmanit eivät ole. Hitmanit pääsee läpi käyttämättä aivoja juuri ollenkaan. Ainoastaan jos haluaa sen "parhaimman" ratingin täytyy turvautua DS:n tyyliseen yritys/erehdys/uudestaan-renkkaamiseen.
Tossa on muuten yksi tuore, haasteellinen, mahdollisimman paljon ikivanhalle esikuvalleen uskollinen uusintaversio: http://www.metacritic.com/game/pc/jagged-alliance-back-in
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.02.2012 klo 22.22
On myös mahdoton yhtälö tehdä miljoonabudjetilla peli vain marginaaliyleisölle. Huomattavasti parempi vaihtoehto on edes yrittää miellyttää molempia.
Molempia on mahdoton miellyttää. Ja nykyään tuhlataan aivan järjettömiä summia totaalisen turhiin juttuihin peleissä. Laadukkaita pelejä pystyttäisiin tekemään paljon halvemmallakin. Ja kyllä peli voi myydä miljoonia ilman että se on tyhmennettyä leffaräiskintää.
1,5 miljoonaa toimitettua kopiota kahdelle alustalle julkaistulle AAA-pelille? Meillä on selvästi eri käsitykset "hemmetin hyvästä.
Kyseessä on low-budget peli, jota ei juurikaan markkinoitu. Jos peli myy yhdellä alustalla miljoonan(PS3), niin kyllä se on älyttömän hyvin. Demon's Souls on myynyt reilut 1,5miljoonaa.
Rekisteröitynyt 20.02.2010
27.02.2012 klo 22.58
yksi ja ainoa päämäärä oli saada silent assassin arvosana tehtävästä ja siihen piti oikeasti tehdä töitä... joillekin se oli liikaa mutta tehtävät ekalla kerralla olivat sitä 2-3h kestoja ja toivon mukaan uudessa hittiksessä on samalainen ominaisuus vaikka se tulee turhauttamaan ja vittuperkeleitä tulee pääsee kun ei tajua mutta kun suoritat tehtävän tuolla arvosanalla niin se palkitsee sitten :P
28.02.2012 klo 09.49
antaa vaan paremman tekoälyn kuin aiemmissa osissa vastustajille jotta räiske ei olisi liian helppoa.
se siitä.
mut edelleenkään en hanki kuin tpb:n kautta, no bateson, no buy!!!!!
Rekisteröitynyt 17.03.2009
28.02.2012 klo 13.21
No mitähän vittu taas? Eli pelejä ei saisi pelata kuin ne jotka haluavat "haastaa" itsensä? Minulle pelit ovat viihdetuote ihan siinä missä esim leffatkin eikä minua voisi vähempää kiinnostaa hakata jotain quicksave/quickload-runkkausta montaa tuntia elämästäni. Kaikille viihtymiseen kun ei todellakaan sisälly se, mitä sinä haluat.
Jälleen kerran se ei tajua, että kun jotain pitäisi tehdä, niin se ei tarkoita ettei saa tehdä toisella tavalla. Esimerkiksi kun hakkaat päätäsi seinään ja joku tulee kehottamaan, että lopettaisit, niin tietenkin sinä saat jatkaa pääsi hakkaamista, mutta sinun pitäisi tai kannattaisi lopettaa.
Muutenkin tuo tekstinymmärrys näyttää olevan vähän heikolla kantilla. Puhuin haasteesta, en vaikeudesta. Jälleen kerran, näiden kahden sanan välillä on merkitysero. Kuvan katsominen harvemmin on vaikeaa, mutta se voi haastaa katsojan. Pelien kuuluu olla haastavia, jotta ne ovat mielenkiintoisia.
Monissa moderneissa peleissä, kuten Assassin's Creedeissä tai Splinter Cell Convictionissa ei ole mitään, joka haastaisi päättelykykyä, mielikuvitusta, tai suorituskykyä. Ainoa, joka pitää noita pelejä yllä on se, että kakrut pääsee harrastamaan digitaalista paskinta mahollista agentti/assassiini-larppausta. Eikun, eihän larppaus sovellu. Jopa epäonnistuneena larppauksessa tapaa muita ihmisiä, ja joutuu käyttämään tilannekohtaista mielikuvitusta. Sosiaalisesta kanssakäymisestä tulee pieni haastaja joka tapauksessa. Nämä tietynlaiset modernit "AAA"-pelit ovat enemmänkin cosplayausta yksin, tai nukeilla leikkimistä, tai jotain muuta, mutta ilman vapautta käyttää omaa ajattelukykyä. Tajuan, että siellä on se jokin kokemuksen tapainen pohjalla, jopa näissä huonoissa peleissä, mutta ei niistä pitäisi nauttia, koska ne eivät tarjoa ajattelevalle ihmiselle mitään.
28.02.2012 klo 17.56
mihin ovat kadonneet marginaalit? ainoastaan indietekijöitä kiinnostavat ne mutta heidän rahoitus ja työvoima on luokkaa työttömyyspäiväraha ja työpaja
kyllä niiltä marginaaleiltakin saa rahaa niistettyä tehdäkseen kelpo voitot mutta eihän se riitä kun maximal profits on ainoa pelintekemisen tavoite. tekijät lähtevät potkitaan pihalle kun vetoavat liian tiukkaan linjaan ja mainostamiseen menee kaikki rahat Halon, Massan ja monen muun pelin kanssa. ja pelit silputaan sataanmiljoonaan DLCpakettiin joista kaikki maksaa "vaan" pari euroa
sitten joku sanoo että "onpas Splinter Cell hyvä peli" niin on heti ekaksi pakko kysyä että minä vuonna pelasit ekan kerran? "2010" jaha eli olet pelannut vaan uusinta? "Onko niitä muitakin?!?!"
mitä jos Quakesta ja Falloutista oltaisiinkin tehty Super Mario koska Mario myy? pelkkiä homoputkimiehiä ja kilpikonnia pelimaailma täynnä eikä mitään uutta tai erilaista olisi koskaan keksitty. sellainen pelimaailma olisi kuollut jo silloin. samalla tavalla tämä CODikelkkaan hyppiminen lopulta polttaa pelien suosion mössöksi kun kaikki on samaa tuubaa ilman vaihtoehtoja ja romahdusta seuraa taas uusi "teimmepä erilaisen pelin koska COD on niin out" kosiskeluhöttö
toivottavasti siinä vaiheessa Kotickit yms bisnestrendimiehet ovat savustettu pihalle pelien parista vaikka asuntokuplaansa pyörittämään ja pelit palaavat Inafunien, Miyamotojen ja Carmacien tasoisten peliintohimojen käsiin "teen mielestäni hyvän, hauskan ja omalaatuisen pelin ja luotan että joku muukin tykkää siitä enkä ole bisnesmiesten talutuslienassa joka kyttää pörssikursseja ja imagotrendejä sanoen että "hei tuo peli myy, tehkää samanlainen. ai etkö halua? häivy helvettiin sitten enkä muuten maksa palkkaa edellisestäkään pelistä""
28.02.2012 klo 18.29
Monissa moderneissa peleissä, kuten Assassin's Creedeissä tai Splinter Cell Convictionissa ei ole mitään, joka haastaisi päättelykykyä, mielikuvitusta, tai suorituskykyä.
Itseasiassa on niissä, ja suurella todennäköisyydellä tulee olemaan uusimmassa hitmanissakin. Ei ehkä moralisti-mirr5:lle tarpeeksi, mutta jos noin lujasti haluaa haastaa itseänsä niin voisi olla parempi katsella jonnekin ihan muualle kuin videopelien suuntaan.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
28.02.2012 klo 19.50
Monissa moderneissa peleissä, kuten Assassin's Creedeissä tai Splinter Cell Convictionissa ei ole mitään, joka haastaisi päättelykykyä, mielikuvitusta, tai suorituskykyä.
Itseasiassa on niissä, ja suurella todennäköisyydellä tulee olemaan uusimmassa hitmanissakin. Ei ehkä moralisti-mirr5:lle tarpeeksi, mutta jos noin lujasti haluaa haastaa itseänsä niin voisi olla parempi katsella jonnekin ihan muualle kuin videopelien suuntaan.
AC:t on omasta mielestä niitä harvoja suuren profiilin nykypelejä, jotka vaatii edes jonkin verran päättelykykyä ja suorituskykyä. Tosin ei AC:t älyttömästi pelaajaa haasta. Conviction taas oli puhdasta pelleilyä.
28.02.2012 klo 20.12
Conviction taas oli puhdasta pelleilyä.
En näe siinä kyllä mitään pelleilyä. Erilainen se kyllä oli verrattuna aiempiin osiin, tosin double agent oli jo niin puhkikulunut tekele että ihan hyvä vaan että tehdään jotain muuta.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
28.02.2012 klo 21.37
Monissa moderneissa peleissä, kuten Assassin's Creedeissä tai Splinter Cell Convictionissa ei ole mitään, joka haastaisi päättelykykyä, mielikuvitusta, tai suorituskykyä.
Itseasiassa on niissä, ja suurella todennäköisyydellä tulee olemaan uusimmassa hitmanissakin. Ei ehkä moralisti-mirr5:lle tarpeeksi, mutta jos noin lujasti haluaa haastaa itseänsä niin voisi olla parempi katsella jonnekin ihan muualle kuin videopelien suuntaan.
AC:t on omasta mielestä niitä harvoja suuren profiilin nykypelejä, jotka vaatii edes jonkin verran päättelykykyä ja suorituskykyä. Tosin ei AC:t älyttömästi pelaajaa haasta. Conviction taas oli puhdasta pelleilyä.
Mjoo, no annan AC:lle sen verran armoa, että tykkäsin kyllä kakkosen renesanssi-Italiasta aika paljon. Taisin olla pelin kanssa tyytyväisimmilläni ratsastaessa Toscanan maaseudulla ilman päämäärää. Vähän samanlainen olo kuin siinä Witcherin heinäpeltoalueella päiväsaikaan. Pitäisi varmaan joskus käydä ulkomailla...
Tuon jälkeen kuitenkin suurin motivaattori pelamiseen oli seurata juonta saadakseni selville, kuinka typerää settiä kirjoittajat ovat kehdanneet heittää mukaan. Loppubossi oli ihan hauska skenaario ilman kontekstia, eli avaruusolioita jne. Mutta kaikki ne hehkuvat metallirauniot sun muut foliopukuhologrammi-mimmit sun muut olisi voitu toteuttaa jotenkin vähän vähemmällä surkuhupaisuudella :P
Jotenkin tuntuu, että vanhoissa Tomb Raidereissa moiset setit oli osattu tehdä paljon paremmin. Ihan oikeasti, pelasin TR kakkosta tuossa hiljattain ja jotenkin siinäkin ne loppupään kentät tuntuu paljon paremmalta kauhu-tutkimiselta, kuin mikään vastaava, mitä ollaan nykyään yritetty. Ehkä siinä on vaarana pieni nostalgisuus, mutta mielestäni pysyin ihan objektiivisena. Kehtaan jopa sanoa, että kyllä se pelattavuus oli melko huonoa settiä tuntumaltaan noissa vanhoissa Tumputtajissa.
28.02.2012 klo 23.56
mutta mitä tekemistä tomb raiderilla on assassins creedin kanssa? itsekin vähän petyin mukaan tulleeseen scifistelyyn jota oli jo ykkösessä mutta alusta asti tekijät ovat selvästi lainanneet matrixista joten eipä se juuri hämmästytä. sarjan selvä lopputulemahan on että Desmond oppii kiipeilemään pilvenpiirtäjien seinillä kuin hämis, saa varmaan jonkin stealth-liitopuvun ja tuhoaa korporaation. siis jos sarja pääsee niin pitkälle kun vitkuttelevat väliosilla, jossain vaiheessa taso laskee/myynnit laskee tai muuten vaan sarjalle tapahtuu jotain
mutta että Convictionissa ei nähdä mitään pelleilyä? vanha mies kiipeilee kuin apina samalla kun ammutaan, uskottavat terroristijuonet muutettiin "dur olemme pahoja tapoimme random agentin tyttären leikillämme" puhumattakaan sarjan valo/varjo selkärangan tuhoamisesta
Rekisteröitynyt 17.03.2009
29.02.2012 klo 13.03
mutta mitä tekemistä tomb raiderilla on assassins creedin kanssa? itsekin vähän petyin mukaan tulleeseen scifistelyyn jota oli jo ykkösessä mutta alusta asti tekijät ovat selvästi lainanneet matrixista joten eipä se juuri hämmästytä. sarjan selvä lopputulemahan on että Desmond oppii kiipeilemään pilvenpiirtäjien seinillä kuin hämis, saa varmaan jonkin stealth-liitopuvun ja tuhoaa korporaation. siis jos sarja pääsee niin pitkälle kun vitkuttelevat väliosilla, jossain vaiheessa taso laskee/myynnit laskee tai muuten vaan sarjalle tapahtuu jotain
Niinh, pointti on se että Assassin's Creedit ja Tomb Raiderit repivät juonellisen pohjansa siitä samasta romanttisesta ajatuksesta, että muinaisesta historiasta löytyy jotain kadotettuja ihmeitä, joita edes nykypäivänä ei pystytä kopioimaan. PS1-kauden Tomb Raiderit toteuttivat tuota ajatusta melko paljon paremmin kuin Assassin's Creed.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
29.02.2012 klo 14.09
itse pelasin Tomb Raider kakkosen tuossa pari kuukautta sitten (aiemmin olen pelannut TR1, 4, Legends, Underworld). on pakko sanoa että tunnelma oli paljon parempi kuin uusissa. esim hämähäkkipaikka oli oikeasti jännittävä ja ensimmäiset isommat hämikset oikeasti pelottivat. Underworldissa nähdessäni ekat hämikset (jota siis pelasin ensin) ei ollut mitään tunnetta kuin "jaa, kuole"
Oli paska veto Eidokselta dumpata Core Design. Olihan se Coren viimeinen Tomb Raider epäonnistunut, mutta siitäkin huolimatta Angel of Darkness oli ihan eri mailmasta tunnelman osalta kuin Crystal Dynamicsen uudemmat Tombit. Angel of Darknessissa sentään oli hyviä oivalluksia ja pelisarjaa yritettiin kehittää eteenpäin. Crystal Dynamics taas yksinkertaisti peliä reilulla kädellä.
29.02.2012 klo 16.57
mutta että Convictionissa ei nähdä mitään pelleilyä? vanha mies kiipeilee kuin apina samalla kun ammutaan, uskottavat terroristijuonet muutettiin "dur olemme pahoja tapoimme random agentin tyttären leikillämme" puhumattakaan sarjan valo/varjo selkärangan tuhoamisesta
Ai "pelleilyä" kuten jonkun isotissisen "argeologin" perseen seuraaminen tuntien ajan olemattomalla juonella varustetussa rännissä? Valolla/varjoilla leikkiminen on edelleen siellä, kohta pistää mietityttämään onko kukaan teistä edes pelannut sitä...
Rekisteröitynyt 04.11.2007
29.02.2012 klo 19.19
mutta että Convictionissa ei nähdä mitään pelleilyä? vanha mies kiipeilee kuin apina samalla kun ammutaan, uskottavat terroristijuonet muutettiin "dur olemme pahoja tapoimme random agentin tyttären leikillämme" puhumattakaan sarjan valo/varjo selkärangan tuhoamisesta
Ai "pelleilyä" kuten jonkun isotissisen "argeologin" perseen seuraaminen tuntien ajan olemattomalla juonella varustetussa rännissä? Valolla/varjoilla leikkiminen on edelleen siellä, kohta pistää mietityttämään onko kukaan teistä edes pelannut sitä...
No kyllähän uudet Tomb Raiderit onkin samanlaista pelleilyä kun Convictionkin. Tyhmennettyä tuubaa saamattomille ihmisille.
29.02.2012 klo 19.44
No kyllähän uudet Tomb Raiderit onkin samanlaista pelleilyä kun Convictionkin.
Ai, minusta TR:t ovat aina olleet sitä. Ennenvanhaan tissit ja perse olivat vain vähän kulmikkaampia...
Rekisteröitynyt 04.11.2007
29.02.2012 klo 22.00
No kyllähän uudet Tomb Raiderit onkin samanlaista pelleilyä kun Convictionkin.
Ai, minusta TR:t ovat aina olleet sitä. Ennenvanhaan tissit ja perse olivat vain vähän kulmikkaampia...
Sitten et ole pelanut niitä. Ne oli kunnon rehellisiä videopelejä.
02.03.2012 klo 11.13
Minusta tämä on huono juttu. Pelaaja pitäisi pistää käyttämään päätä ja läpäisemään kenttä "hiljaisesti". Nyt kun joku kohta vähän pistää hanttiin niin monet ottaa aseet esiin, heittää aivot narikkaan ja räiskii tiensä voittoon. Ei näin.
Ja minusta on huono juttu että kentän voi läpäistä "hiljaisesti". Pelaaja pitäisi pakottaa räiskimään tiensä voittoon. Se on ainoa oikea tapa pelata mitä tahansa peliä.
11.05.2012 klo 14.02
[quote nick="Talmunen"]
Siis.... peli on edelleen hiipimis peli, mutta veikkaan, että on pakollista räiskintää ja pelimaailma on muuttunut putkeksi, kuten siitä yhestä gameplay videosta kävi ilmi
11.05.2012 klo 14.05
Minusta tämä on huono juttu. Pelaaja pitäisi pistää käyttämään päätä ja läpäisemään kenttä "hiljaisesti". Nyt kun joku kohta vähän pistää hanttiin niin monet ottaa aseet esiin, heittää aivot narikkaan ja räiskii tiensä voittoon. Ei näin.
Ja minusta on huono juttu että kentän voi läpäistä "hiljaisesti". Pelaaja pitäisi pakottaa räiskimään tiensä voittoon. Se on ainoa oikea tapa pelata mitä tahansa peliä.