Tuorein sisältö

Tältä voivat kohta näyttää ihmiset peleissä.

07.02.2012 klo 19.00 | Luettu: 24961 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Alla oleva video on reaaliajassa luotua materiaalia erityisesti Direct X10:lle viritetystä teknologiasta nimeltä SSSS, eli Separable SubSurface Scattering. Lisätietoja löytyy täältä.



Minkälaisen pelin V2.fi:n lukijat toivoisivat toteutettavan moisella teknologialla?

V2.fi | Manu Pärssinen
< Hieman erilaista tap... Schafer haluaa Psych... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (38 viestiä)

Gaeryc

Rekisteröitynyt 17.04.2007

07.02.2012 klo 19.02

Pornopeli tolla tekniikalla ois jees, ovat muuten tyyliin ainoa peligenre jonka suhteen oon aikamoinen grafiikkahuora
lainaa
kaikkienkaveri

07.02.2012 klo 19.11

Eeppisin video finnistä leuassa mikä on koskaan tehty.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

07.02.2012 klo 19.11

Gea kirjoitti:
Pornopeli tolla tekniikalla ois jees, ovat muuten tyyliin ainoa peligenre jonka suhteen oon aikamoinen grafiikkahuora
Olisi kyl aika helvetin hienoa ohjastaa tällä teknologialla väkättyä Springsteenia...
lainaa
aikasiistivideo

07.02.2012 klo 19.12

Tulee muuten aika pelottavaa jos näin aitoja ihmisiä on pian räiskintäpeleissä ja erittäin pelottavaksi menee kun alkaa kudokset hajota realisisesti.
lainaa
Joo

07.02.2012 klo 19.25

Mutta laitapa tuo pää puhumaan ja ilmehtimään ja johan alkaa näyttämään epäaidolta.
Tuskin missään pelissä tarvitaan tuollaista tarkkuutta muulloin kuin välianimaatioissa, jotka voidaan muutoinkin tehdä käyttäem aivan muuta kuin pelin renderöintitekniikkaa.
lainaa
Jarwars

07.02.2012 klo 19.30

Vähän liikaa Ässää.. SSSS = SSS

Näköjään jätetty se vaikein elementti edelleen pois. Siinä vaiheessa olen ihmeissäni, kun jokainen ihmisen noni 100000 hiusta pystytään vielä mallintamaan. Tällä tekniikalla kun ei vielä päästä kuin Valven hattupäihin tai kaljuun maailmaan.
lainaa
Jessi

07.02.2012 klo 19.35

Joo kirjoitti:
Mutta laitapa tuo pää puhumaan ja ilmehtimään ja johan alkaa näyttämään epäaidolta.
Tuskin missään pelissä tarvitaan tuollaista tarkkuutta muulloin kuin välianimaatioissa, jotka voidaan muutoinkin tehdä käyttäem aivan muuta kuin pelin renderöintitekniikkaa.


L.a Noire
lainaa
Kinectslap

07.02.2012 klo 19.37

Gaeryc kirjoitti:
Pornopeli tolla tekniikalla ois jees, ovat muuten tyyliin ainoa peligenre jonka suhteen oon aikamoinen grafiikkahuora


koska pornoleffojen tarinat ovat koskettavia merkkiteoksia ja koska pelattavuus jää nipin napin Crashien, Metal Gearien ja Halojen taakse?

muuten tätä katsoessa ei voi kuin ajatella että taas saadaan yksi tekosyy pitää pelit lyhyinä ja yksinkertaisina putkijuoksuina "This time with 4 times better graphics!"
lainaa
Wegetzu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 08.08.2008

07.02.2012 klo 19.54

Kunnon RPG kelpaisi
lainaa
jari

07.02.2012 klo 20.15

nhl 12!!!! niitten pärstät on täyttä kuraa
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

07.02.2012 klo 20.18

En vlttämättä GTAta koska GTA IV oli jo tarpeeksi kaunis, ehkä just jonkun urheilu pelin, joka pyrkii realistisuuteen
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

07.02.2012 klo 20.21

aikasiistivideo kirjoitti:
Tulee muuten aika pelottavaa jos näin aitoja ihmisiä on pian räiskintäpeleissä ja erittäin pelottavaksi menee kun alkaa kudokset hajota realisisesti.


Tämä +1
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

07.02.2012 klo 20.30

Jarwars kirjoitti:
Vähän liikaa Ässää.. SSSS = SSS

...


Oliskohan: [S]eparable [S]ub[s]urface [S]cattering
lainaa
MiiQ

Rekisteröitynyt 28.11.2008

07.02.2012 klo 20.34

Häiritsikö ketään muuta että ei näytetty silmiä ollenkaan?
lainaa
Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

07.02.2012 klo 20.35

ei tuu nappaamaan tuulta alleen. kuitenkin ainoa alusta, jolla oikeasti menestyy on pc, eikä konsolien tehot riitä
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

07.02.2012 klo 20.39

MiiQ kirjoitti:
Häiritsikö ketään muuta että ei näytetty silmiä ollenkaan?


Kyllä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.02.2012 klo 20.53

aikasiistivideo kirjoitti:
Tulee muuten aika pelottavaa jos näin aitoja ihmisiä on pian räiskintäpeleissä ja erittäin pelottavaksi menee kun alkaa kudokset hajota realisisesti.

Tosin liian yksityiskohtaisesti ruhjeita ei voi näyttää, jotta peli ei saa AO -merkintää ja myyntikieltoa.

Uppmas kirjoitti:
MiiQ kirjoitti:
Häiritsikö ketään muuta että ei näytetty silmiä ollenkaan?


Kyllä.

Eikä ole ihme, sillä silmät ovat haastavin kohta saada näyttämään aidolta tekonaamassa.
lainaa
Happamia

07.02.2012 klo 20.54

Joo, kyllä tämä oli aivan väärin sammutettu. Ensinnäkään mitään tarvetta tämmöiselle ei ole, ja muutenkin koko homma oli täysin väärin tehty, käyttökelvotonta roskaa. Tekijät eivät olisi saaneet missään tapauksessa edes kertoa kenellekään yrittäneensä mitään, nythän me kaikki saamme hävetä ja sitä paitsi V2:n toimitus tuhlasi aikaansa ja arvokasta tilaa internetistä, kun ne resurssit olisi pitänyt käyttää Minun Suosikkipelistäni kertomiseen. Ja plääh muutenkin.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

07.02.2012 klo 21.11

Kohti parempia pelejä.
lainaa
Weteraani

07.02.2012 klo 21.29

MiiQ kirjoitti:
Häiritsikö ketään muuta että ei näytetty silmiä ollenkaan?

Dukea ei haittaa.
lainaa
Weteraani

07.02.2012 klo 21.34

Jantsa kirjoitti:
ei tuu nappaamaan tuulta alleen. kuitenkin ainoa alusta, jolla oikeasti menestyy on pc, eikä konsolien tehot riitä

Uusi konsolisukupolvi on vasta tulossa. Tuskin tämäkään vielä täysin kypsä tekniikka on.

Mitä tarpeellisuuteen tulee, niin jo pitkään kasvot ovat olleet riittävän hyvin mallinnettu. Kokonaiskuva se on missä klikkaa. Harva pelihahmo tuntuu esimerkiksi pitävän aseestaan niin lujasti kiinni että se näyttäisi realistiselta. Yleensä sormet ovat vain vähän sinne päin. Ja yhä edelleen ärsyttää se, että pelihahmot taikovat esimerkiksi rynkkyjä ja sinkoja suurinpiirtein taskusta tai taikovan ilmasta. Muutakin kamaa on mukana vaikka millä mitalla, mutta ilmeisesti pelihahmojen asuissa on hyperavaruuteen avautuvat tilavat taskut.
lainaa
Hohhoijaa

07.02.2012 klo 21.37

Execta kirjoitti:
Jarwars kirjoitti:
Vähän liikaa Ässää.. SSSS = SSS

...


Oliskohan: [S]eparable [S]ub[s]urface [S]cattering


Ei. Ihan SSS, kuten lähteessäkin sanotaan.
lainaa
halko

07.02.2012 klo 21.42

Weteraani kirjoitti:
Jantsa kirjoitti:
ei tuu nappaamaan tuulta alleen. kuitenkin ainoa alusta, jolla oikeasti menestyy on pc, eikä konsolien tehot riitä

Uusi konsolisukupolvi on vasta tulossa. Tuskin tämäkään vielä täysin kypsä tekniikka on.


Siinä tulee, mutta seuraavakin sukupolvi tulee olemaan julkaisunsa jälkeen teknisesti jäljessä ja on sitä jo alusta asti. Ei tuollaisia hahmoja tulla näkemään PS4 tai edes PC:llä. Paitsi jos PC:n ehdoilla pelejä tehtäisiin, mutta siinäkin tapauksessa vasta 10 vuoden päästä tehot voisi olla siinä kunnossa, että se olisi mahdollista tuoda peleihin.
lainaa
Weteraani

07.02.2012 klo 22.01

Happamia kirjoitti:
Joo, kyllä tämä oli aivan väärin sammutettu. Ensinnäkään mitään tarvetta tämmöiselle ei ole, ja muutenkin koko homma oli täysin väärin tehty, käyttökelvotonta roskaa.

Sarkasmi havaittu. Joka tapauksessa, onko se jotenkin väärin sanoa, että pelissä ehkä kannattaisi keskittyä johonkin muuhunkin kuin mahdollisimman fotorealistisiin pärstiin? Ei näiden naamojen animoinnitkaan tyhjästä synny, joten kasvatetaanko pelien budjettia entuudestaan, vai vähennetäänkö esimerkiksi koodareita tai pelitestaajia vastaavasti?

Ironista kyllä, kun tässä nyt (kiitos Steamin joulutarjousten) olen pelaillut S.T.A.L.K.E.R:ia uudestaan, olen todella hämmästynyt kuinka realistisia kasvoja sen välianimaatioissa on saatu aikaan. Ja kyseessä ei ole mikään uusi peli.
lainaa
ettämitä

07.02.2012 klo 22.45

Hohhoijaa kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Jarwars kirjoitti:
Vähän liikaa Ässää.. SSSS = SSS

...


Oliskohan: [S]eparable [S]ub[s]urface [S]cattering


Ei. Ihan SSS, kuten lähteessäkin sanotaan.

Videossakin oli SSSS?
lainaa
penatin

07.02.2012 klo 23.05

aikasiistivideo kirjoitti:
Tulee muuten aika pelottavaa jos näin aitoja ihmisiä on pian räiskintäpeleissä ja erittäin pelottavaksi menee kun alkaa kudokset hajota realisisesti.

Ihan turha luulo että jotain tommost saatas aikaan meiän elinkaaren aikana pelattavaan muotoon... Kiitos vaa konsolien, kun on kehitys ruvennu etanoimaan.
lainaa
VeliSaarnamies

07.02.2012 klo 23.20

Weteraani kirjoitti:
Ei näiden naamojen animoinnitkaan tyhjästä synny, joten kasvatetaanko pelien budjettia entuudestaan, vai vähennetäänkö esimerkiksi koodareita tai pelitestaajia vastaavasti


Juuri näin! Aamen. Weli Weteraani todistaa wäkewästi. Olen syvästi huolestunut siitä, että tällaisia tekniikkademoja saa nykypäivänä aivan vapaasti esitellä ilman rangaistusta. Ylevien moraaliperiaatteiden Syvää Viisausoppia tuntematon yleisö saattaa alkaa vaatia peleihin tällaisia toisarvoisia tekniikkakikkailuja, joilla ei kuitenkaan ole Todellisen Kokonaisuuden kannalta merkitystä, koska, niin kuin me Aitotietäväiset Tosipelaajat tiedämme, on olemassa PALJON pahemmassa jamassa olevia alueita nykyisissä peleissä! Siksi on jokaisen Aitotietäväisen Tosipelaajan pyhä velvollisuus oitis ja viipymättä hyökätä kaikkialla internetissä jokaista tällaista Pahuuden viettelystä vastaan. Älkäämme antautuko kimaltavan, mutta ah niin toisarvoisen grafiikkakimalluksen vieteltäväksi, hetken huumaan! Se kiiltää hekumallisesti animaatiossa, mutta se tulee ja turmelee pelinkehittäjien Budjetit ja Projektiaikataulut.

Siksi sinä, nuori peleistä kiinnostunut viaton ja vielä turmeltumaton mieli, joka vierailet tällä kommenttipalstalla, älä vain luule, että Separable Subsurface Scattering olisi hyvä asia! Se on PAHA asia. Se on VÄÄRÄ asia ja SAASTUTTAVA TURMELUS.
lainaa
VeliSaarnamies

07.02.2012 klo 23.31

Niin ja unohtui sanoa, että jos kovin mielelläsi katselet Separable Subsurface Scattering -tekniikkademoa, niin se on ITSESAASTUTUSTA. Se huonontaa kuuloa ja turmelee yhteiskunnan. Kohta ei voi kadullakaan rauhassa kulkea törmäämättä julkeasti itseään separable subsurface scatteringoiviin henkilöihin. Olen huolissani nuorisosta. Mihin maailma on menossa? Peleistä häipyy pelattavuus. Taustatarinaan ei ole enää varaa. Musiikki loppuu. Kissoja tapetaan. Meidän pitää kerta kaikkiaan vaatia, että internetistä POISTETAAN tällaiset Separable Subsurface Scatteringit.
lainaa
napotus

08.02.2012 klo 01.24

Turhaa sanon minä. Pelintekijät vois enemmän vaan keskittyä tarinaan ja pelattavuuteen..!
lainaa
fail

08.02.2012 klo 05.00

Onpas onnetonta räpellystä, Crysis 1:ssä oli 10x paremmat.
lainaa
oki9955

Rekisteröitynyt 11.05.2009

08.02.2012 klo 08.08

fail kirjoitti:
Onpas onnetonta räpellystä, Crysis 1:ssä oli 10x paremmat.
Anteeksi, nyt nauran.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

08.02.2012 klo 13.29

Eikö sitä nyt jumalauta voi tehdä mitään nykyään ilman Hans Zimmeriä?
Ja tuskin tulee näyttämään noin hyvältä käytännössä, kun on sitä ympäristöäkin piirrettävänä!
lainaa
hermanni

08.02.2012 klo 13.54

The Elder Scrolls VI
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

08.02.2012 klo 18.40

Super Awesome Graphics Motorcycle Club.
lainaa
dasd

08.02.2012 klo 19.04

Crysis 5 :D
lainaa
ItsEpic

08.02.2012 klo 23.05

Mirr5 kirjoitti:
Eikö sitä nyt jumalauta voi tehdä mitään nykyään ilman Hans Zimmeriä?
Ja tuskin tulee näyttämään noin hyvältä käytännössä, kun on sitä ympäristöäkin piirrettävänä!


U dont want game to sound like Dark Knight?
lainaa
Schnail

Rekisteröitynyt 11.11.2011

09.02.2012 klo 12.50

saattaa johtua videon resosta, mutta tuohan on kaikki toteutettavissa tarkoilla bump-mapping-tekstuuteilla(tms.). Näyttää yhtä hyvältä, todnäk. helpompi animoida, vähemmän laskentatehoa valaistukseen, jne... Turhaa tuommoinen.
lainaa
PELIMIES1983

Rekisteröitynyt 01.04.2011

12.02.2012 klo 21.08

Minulle kelpaisi vaikka Gears Of War sarja tällä tekniikalla ja miksei kaikki muutkin pelit ellei tarkoituksella ole tehty sarjakuvamaiset hahmot. Loistavan näköistä oli, mieltä jäi kutkuttamaan että olisi vielä nähnyt silmät.
Rima on nyt ainakin asetettu tuleville konsoleille. :)
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova