Tältä voivat kohta näyttää ihmiset peleissä.
Alla oleva video on reaaliajassa luotua materiaalia erityisesti Direct X10:lle viritetystä teknologiasta nimeltä SSSS, eli Separable SubSurface Scattering. Lisätietoja löytyy täältä.
Minkälaisen pelin V2.fi:n lukijat toivoisivat toteutettavan moisella teknologialla?
Minkälaisen pelin V2.fi:n lukijat toivoisivat toteutettavan moisella teknologialla?
Keskustelut (38 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.04.2007
07.02.2012 klo 19.02
07.02.2012 klo 19.11
Rekisteröitynyt 11.04.2007
07.02.2012 klo 19.11
Pornopeli tolla tekniikalla ois jees, ovat muuten tyyliin ainoa peligenre jonka suhteen oon aikamoinen grafiikkahuora
07.02.2012 klo 19.12
07.02.2012 klo 19.25
Tuskin missään pelissä tarvitaan tuollaista tarkkuutta muulloin kuin välianimaatioissa, jotka voidaan muutoinkin tehdä käyttäem aivan muuta kuin pelin renderöintitekniikkaa.
07.02.2012 klo 19.30
Näköjään jätetty se vaikein elementti edelleen pois. Siinä vaiheessa olen ihmeissäni, kun jokainen ihmisen noni 100000 hiusta pystytään vielä mallintamaan. Tällä tekniikalla kun ei vielä päästä kuin Valven hattupäihin tai kaljuun maailmaan.
07.02.2012 klo 19.35
Mutta laitapa tuo pää puhumaan ja ilmehtimään ja johan alkaa näyttämään epäaidolta.
Tuskin missään pelissä tarvitaan tuollaista tarkkuutta muulloin kuin välianimaatioissa, jotka voidaan muutoinkin tehdä käyttäem aivan muuta kuin pelin renderöintitekniikkaa.
L.a Noire
07.02.2012 klo 19.37
Pornopeli tolla tekniikalla ois jees, ovat muuten tyyliin ainoa peligenre jonka suhteen oon aikamoinen grafiikkahuora
koska pornoleffojen tarinat ovat koskettavia merkkiteoksia ja koska pelattavuus jää nipin napin Crashien, Metal Gearien ja Halojen taakse?
muuten tätä katsoessa ei voi kuin ajatella että taas saadaan yksi tekosyy pitää pelit lyhyinä ja yksinkertaisina putkijuoksuina "This time with 4 times better graphics!"
Moderaattori
Rekisteröitynyt 08.08.2008
07.02.2012 klo 19.54
07.02.2012 klo 20.15
Rekisteröitynyt 20.12.2010
07.02.2012 klo 20.18
Rekisteröitynyt 13.10.2009
07.02.2012 klo 20.21
Tulee muuten aika pelottavaa jos näin aitoja ihmisiä on pian räiskintäpeleissä ja erittäin pelottavaksi menee kun alkaa kudokset hajota realisisesti.
Tämä +1
Rekisteröitynyt 10.04.2007
07.02.2012 klo 20.30
Vähän liikaa Ässää.. SSSS = SSS
...
Oliskohan: [S]eparable [S]ub[s]urface [S]cattering
Rekisteröitynyt 28.11.2008
07.02.2012 klo 20.34
Rekisteröitynyt 14.12.2011
07.02.2012 klo 20.35
Rekisteröitynyt 15.11.2011
07.02.2012 klo 20.39
Häiritsikö ketään muuta että ei näytetty silmiä ollenkaan?
Kyllä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
07.02.2012 klo 20.53
Tulee muuten aika pelottavaa jos näin aitoja ihmisiä on pian räiskintäpeleissä ja erittäin pelottavaksi menee kun alkaa kudokset hajota realisisesti.
Tosin liian yksityiskohtaisesti ruhjeita ei voi näyttää, jotta peli ei saa AO -merkintää ja myyntikieltoa.
Häiritsikö ketään muuta että ei näytetty silmiä ollenkaan?
Kyllä.
Eikä ole ihme, sillä silmät ovat haastavin kohta saada näyttämään aidolta tekonaamassa.
07.02.2012 klo 20.54
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
07.02.2012 klo 21.11
07.02.2012 klo 21.29
Häiritsikö ketään muuta että ei näytetty silmiä ollenkaan?
Dukea ei haittaa.
07.02.2012 klo 21.34
ei tuu nappaamaan tuulta alleen. kuitenkin ainoa alusta, jolla oikeasti menestyy on pc, eikä konsolien tehot riitä
Uusi konsolisukupolvi on vasta tulossa. Tuskin tämäkään vielä täysin kypsä tekniikka on.
Mitä tarpeellisuuteen tulee, niin jo pitkään kasvot ovat olleet riittävän hyvin mallinnettu. Kokonaiskuva se on missä klikkaa. Harva pelihahmo tuntuu esimerkiksi pitävän aseestaan niin lujasti kiinni että se näyttäisi realistiselta. Yleensä sormet ovat vain vähän sinne päin. Ja yhä edelleen ärsyttää se, että pelihahmot taikovat esimerkiksi rynkkyjä ja sinkoja suurinpiirtein taskusta tai taikovan ilmasta. Muutakin kamaa on mukana vaikka millä mitalla, mutta ilmeisesti pelihahmojen asuissa on hyperavaruuteen avautuvat tilavat taskut.
07.02.2012 klo 21.37
Vähän liikaa Ässää.. SSSS = SSS
...
Oliskohan: [S]eparable [S]ub[s]urface [S]cattering
Ei. Ihan SSS, kuten lähteessäkin sanotaan.
07.02.2012 klo 21.42
ei tuu nappaamaan tuulta alleen. kuitenkin ainoa alusta, jolla oikeasti menestyy on pc, eikä konsolien tehot riitä
Uusi konsolisukupolvi on vasta tulossa. Tuskin tämäkään vielä täysin kypsä tekniikka on.
Siinä tulee, mutta seuraavakin sukupolvi tulee olemaan julkaisunsa jälkeen teknisesti jäljessä ja on sitä jo alusta asti. Ei tuollaisia hahmoja tulla näkemään PS4 tai edes PC:llä. Paitsi jos PC:n ehdoilla pelejä tehtäisiin, mutta siinäkin tapauksessa vasta 10 vuoden päästä tehot voisi olla siinä kunnossa, että se olisi mahdollista tuoda peleihin.
07.02.2012 klo 22.01
Joo, kyllä tämä oli aivan väärin sammutettu. Ensinnäkään mitään tarvetta tämmöiselle ei ole, ja muutenkin koko homma oli täysin väärin tehty, käyttökelvotonta roskaa.
Sarkasmi havaittu. Joka tapauksessa, onko se jotenkin väärin sanoa, että pelissä ehkä kannattaisi keskittyä johonkin muuhunkin kuin mahdollisimman fotorealistisiin pärstiin? Ei näiden naamojen animoinnitkaan tyhjästä synny, joten kasvatetaanko pelien budjettia entuudestaan, vai vähennetäänkö esimerkiksi koodareita tai pelitestaajia vastaavasti?
Ironista kyllä, kun tässä nyt (kiitos Steamin joulutarjousten) olen pelaillut S.T.A.L.K.E.R:ia uudestaan, olen todella hämmästynyt kuinka realistisia kasvoja sen välianimaatioissa on saatu aikaan. Ja kyseessä ei ole mikään uusi peli.
07.02.2012 klo 22.45
Vähän liikaa Ässää.. SSSS = SSS
...
Oliskohan: [S]eparable [S]ub[s]urface [S]cattering
Ei. Ihan SSS, kuten lähteessäkin sanotaan.
Videossakin oli SSSS?
07.02.2012 klo 23.05
Tulee muuten aika pelottavaa jos näin aitoja ihmisiä on pian räiskintäpeleissä ja erittäin pelottavaksi menee kun alkaa kudokset hajota realisisesti.
Ihan turha luulo että jotain tommost saatas aikaan meiän elinkaaren aikana pelattavaan muotoon... Kiitos vaa konsolien, kun on kehitys ruvennu etanoimaan.
07.02.2012 klo 23.20
Ei näiden naamojen animoinnitkaan tyhjästä synny, joten kasvatetaanko pelien budjettia entuudestaan, vai vähennetäänkö esimerkiksi koodareita tai pelitestaajia vastaavasti
Juuri näin! Aamen. Weli Weteraani todistaa wäkewästi. Olen syvästi huolestunut siitä, että tällaisia tekniikkademoja saa nykypäivänä aivan vapaasti esitellä ilman rangaistusta. Ylevien moraaliperiaatteiden Syvää Viisausoppia tuntematon yleisö saattaa alkaa vaatia peleihin tällaisia toisarvoisia tekniikkakikkailuja, joilla ei kuitenkaan ole Todellisen Kokonaisuuden kannalta merkitystä, koska, niin kuin me Aitotietäväiset Tosipelaajat tiedämme, on olemassa PALJON pahemmassa jamassa olevia alueita nykyisissä peleissä! Siksi on jokaisen Aitotietäväisen Tosipelaajan pyhä velvollisuus oitis ja viipymättä hyökätä kaikkialla internetissä jokaista tällaista Pahuuden viettelystä vastaan. Älkäämme antautuko kimaltavan, mutta ah niin toisarvoisen grafiikkakimalluksen vieteltäväksi, hetken huumaan! Se kiiltää hekumallisesti animaatiossa, mutta se tulee ja turmelee pelinkehittäjien Budjetit ja Projektiaikataulut.
Siksi sinä, nuori peleistä kiinnostunut viaton ja vielä turmeltumaton mieli, joka vierailet tällä kommenttipalstalla, älä vain luule, että Separable Subsurface Scattering olisi hyvä asia! Se on PAHA asia. Se on VÄÄRÄ asia ja SAASTUTTAVA TURMELUS.
07.02.2012 klo 23.31
08.02.2012 klo 01.24
08.02.2012 klo 05.00
Rekisteröitynyt 11.05.2009
08.02.2012 klo 08.08
Onpas onnetonta räpellystä, Crysis 1:ssä oli 10x paremmat.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
08.02.2012 klo 13.29
Ja tuskin tulee näyttämään noin hyvältä käytännössä, kun on sitä ympäristöäkin piirrettävänä!
08.02.2012 klo 13.54
Rekisteröitynyt 22.06.2008
08.02.2012 klo 18.40
08.02.2012 klo 19.04
08.02.2012 klo 23.05
Eikö sitä nyt jumalauta voi tehdä mitään nykyään ilman Hans Zimmeriä?
Ja tuskin tulee näyttämään noin hyvältä käytännössä, kun on sitä ympäristöäkin piirrettävänä!
U dont want game to sound like Dark Knight?
Rekisteröitynyt 11.11.2011
09.02.2012 klo 12.50
Rekisteröitynyt 01.04.2011
12.02.2012 klo 21.08
Rima on nyt ainakin asetettu tuleville konsoleille. :)
Kirjoita kommentti