Haluatko töihin suomalaiseen pelifirmaan?
GamePro-rekryohjelmalla haetaan työntekijöitä suomalaisiin pelifirmoihin. Projektissa ovat mukana muun muassa:
Digital Chocolate
Grand Cru
Grey Area
Frozenbyte
Futuremark
Housemarque
Kuuasema
RedLynx
Remedy Entertainment
Supercell
10tons
TicBits
Umbra Software
Rekrytointiin kuuluu myös 26 päivän pelinkehityskoulutus, jonka aikana ja jälkeen voi työskennellä esimerkiksi peliohjelmoijana, peligraafikkona, pelisuunnittelijana, pelitestaajana, tai pelituottajana. Ohjelmanaikaisesta koulutuksesta vastaavat suomalaiset huippuammattilaiset, joiden tavoitteena on antaa kattava kuva pelinkehityksen eri osa-alueista.
Ohjelmaan voi hakea 27.2. asti.
Lisätietoja myös täällä.
Keskustelut (23 viestiä)
07.02.2012 klo 15.20 1
07.02.2012 klo 15.55
07.02.2012 klo 16.04
Rekisteröitynyt 20.12.2010
07.02.2012 klo 16.33
Rekisteröitynyt 24.12.2011
07.02.2012 klo 16.44
Ite mennää ainakin Stigun kanssa suoraan Activisiolle tekeee uutta CoDiaaa ja laitetaan siihen vitusti AX7skaa :D
OK?
07.02.2012 klo 16.55 1
26 päivän pelinkehityskoulutus, jonka aikana ja jälkeen voi työskennellä esimerkiksi peliohjelmoijana
yksikään täysjärkinen ihminen tällä planeetalla ei palkkaa sinua ohjelmoijaksi, jos sinulla on 26 päivän koulutus
surullista että hyväuskoisille nuorille mainostetaan tällaisia mainostelkkarista tuttuja ihmetuotteita, hävetkää
07.02.2012 klo 17.24
26 päivän pelinkehityskoulutus, jonka aikana ja jälkeen voi työskennellä esimerkiksi peliohjelmoijana
yksikään täysjärkinen ihminen tällä planeetalla ei palkkaa sinua ohjelmoijaksi, jos sinulla on 26 päivän koulutus
surullista että hyväuskoisille nuorille mainostetaan tällaisia mainostelkkarista tuttuja ihmetuotteita, hävetkää
07.02.2012 klo 17.58
26 päivän pelinkehityskoulutus, jonka aikana ja jälkeen voi työskennellä esimerkiksi peliohjelmoijana
yksikään täysjärkinen ihminen tällä planeetalla ei palkkaa sinua ohjelmoijaksi, jos sinulla on 26 päivän koulutus
surullista että hyväuskoisille nuorille mainostetaan tällaisia mainostelkkarista tuttuja ihmetuotteita, hävetkää
Uutinen kyllä antaa tuon väärän kuvan.
Jos haluan peliohjelmoijaksi, niin
1) Lue oppikirja vaikka C-ohjelmoinnista, tee siihen liittyvät painoindeksilaskurit yms. harjoitukset ja sisäistä olio-ohjelmointi.
2) Tee pieni scene DirectX:llä ja OpenGL:llä, jotta ymmärrät suunnilleen miten kyseiset rajapinnat ja reaaliaikainen renderöinti toimii. *
3) Tee pari pientä projektia vaikka Unityllä ja vähintään yksi yksinkertainen kännykkäpeli droidille tai iOS:lle. * Säästä kaikki mitä teet.
* Mikäli tulee ongelmia, lue tutoriaaleja netissä ja rekistöidy kaikille vähänkään aktiivisemmille ohjelmointiin ja pelinkehitykseen liittyville foorumeille.
Aikaa menee puolesta vuodesta vuoteen, mutta olet jo aika lähellä työpaikkaa suomalaisissa pelifirmoissa, joissa on huutava pula oikeasti osaavista koodareista. Jos on näyttöä, niin koulupapereilla ei ole juurikaan merkitystä.
07.02.2012 klo 18.31
07.02.2012 klo 18.46
Ei oo taitoa joten ei.
Entäs ne designerit, säveltäjät, playtestersit sun muut?
Kivahan se olis huudella minkälaisen pelin haluaa ja ohjelmaapinat sitten tekevät sellaisen
Mutta joo ohjelmointi ei kiinnosta itseä pätkääkään joten peliala jää sitten "haaveeksi". Ideoita on kyllä puoli miljardia
Rekisteröitynyt 07.01.2008
07.02.2012 klo 20.12
Rekisteröitynyt 20.12.2010
07.02.2012 klo 20.20
Rekisteröitynyt 04.09.2011
07.02.2012 klo 20.44
Eikö koodaajat saa palkkaa kirjoitettujen rivien mukaan?
Heh. Eivät saa. Tämähän vain innostaisi tekemään tarpeettoman pitkää koodia, kun nykyään pyritään mahdollisimman tiiviiseen. Nopeastihan niitä rivejä tulee copy-pasteemalla. Kuukausipalkka on lähes kaikkialla.
07.02.2012 klo 21.01
Rekisteröitynyt 04.09.2011
08.02.2012 klo 00.33
You get what you measure. Jos mittaat koodirivien määrää, saat oikein helvetisti koodirivejä. Oletteko muuten tienneet, että ohjelmointikielestä riippumatta koodari tekee suunnilleen hänelle ominaisen määrän ohjelmointivirheitä per koodirivi. Siis sama määrä per enterinpainallus, oli kieli mikä hyvänsä. Kannattaa siis käyttää niin korkean tason kieltä kuin kyseisessä tapauksessa on mahdollista, jos haluaa saada mahdollisimman vähän virheitä korjattavaksi.
Mutta eikö modernit ohjemointikielet ole kuitenkin vähemmän virhealttiita? Eli C# on esim. vikasietoisempi, kun C++?
08.02.2012 klo 05.47
V2 olisi voinut laittaa myös tämän tuohon uutiseen, vaikka kyllähän se melko itsestään selvää jo olikin.
08.02.2012 klo 12.50
"Hakijoilta toivotaan koulutukseen (esim. DI, insinööri tai muu IT-alan tutkinto) tai työkokemukseen perustuvaa ohjelmistokehitys- tai projektinhallintaosaamista."
V2 olisi voinut laittaa myös tämän tuohon uutiseen, vaikka kyllähän se melko itsestään selvää jo olikin.
Mä ajattelin kyllä hakea ihan peruskoulupohjalta vaikken ole koskaan edes nähnyt yhtään ohjelmointiohjelmaa
Rekisteröitynyt 04.09.2011
08.02.2012 klo 14.42
08.02.2012 klo 14.56
"Hakijoilta toivotaan koulutukseen (esim. DI, insinööri tai muu IT-alan tutkinto) tai työkokemukseen perustuvaa ohjelmistokehitys- tai projektinhallintaosaamista."
V2 olisi voinut laittaa myös tämän tuohon uutiseen, vaikka kyllähän se melko itsestään selvää jo olikin.
Onneksi toi on, että "toivotaan" sillä insinöörit ja luova ala ei vaan sovi yhteen.
08.02.2012 klo 15.26
"Hakijoilta toivotaan koulutukseen (esim. DI, insinööri tai muu IT-alan tutkinto) tai työkokemukseen perustuvaa ohjelmistokehitys- tai projektinhallintaosaamista."
V2 olisi voinut laittaa myös tämän tuohon uutiseen, vaikka kyllähän se melko itsestään selvää jo olikin.
Onneksi toi on, että "toivotaan" sillä insinöörit ja luova ala ei vaan sovi yhteen.
Näin on. Kyllä sen näkee noissa korkean profiilin peleissä kun kaikki pelit on samaa mössöä kun kaikki aika haaskataan grafiikoiden ja bugien hinkkaamiseen ja kuitenkin löytyy virheitä
sinne pitäisi laittaa boheemihipit ja tekniikkanörtit samaan koppiin tekemään pelit.
08.02.2012 klo 20.45
Jos ei ole pelialaa ikinä nähnyt niin ei myöskään kannata vetää mitään johtopäätöksiä sen pohjalta mitä jostain uutismedioista lukee - Suomen peliala ei ole Jenkkien peliala eikä yksikään pelifirma ole samanlainen.
08.02.2012 klo 23.43 1
09.02.2012 klo 00.11