Tuorein sisältö

Haluatko töihin suomalaiseen pelifirmaan?

07.02.2012 klo 15.00 | Luettu: 26470 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


GamePro-rekryohjelmalla haetaan työntekijöitä suomalaisiin pelifirmoihin. Projektissa ovat mukana muun muassa:

Digital Chocolate
Grand Cru
Grey Area
Frozenbyte
Futuremark
Housemarque
Kuuasema
RedLynx
Remedy Entertainment
Supercell
10tons
TicBits
Umbra Software


Rekrytointiin kuuluu myös 26 päivän pelinkehityskoulutus, jonka aikana ja jälkeen voi työskennellä esimerkiksi peliohjelmoijana, peligraafikkona, pelisuunnittelijana, pelitestaajana, tai pelituottajana. Ohjelmanaikaisesta koulutuksesta vastaavat suomalaiset huippuammattilaiset, joiden tavoitteena on antaa kattava kuva pelinkehityksen eri osa-alueista.

Ohjelmaan voi hakea 27.2. asti.

Lisätietoja myös täällä.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Lisää vihjeitä Star ... Hieman erilaista tap... >

Keskustelut (23 viestiä)

thehomebre

07.02.2012 klo 15.20 1 tykkää tästä

pyyhkimään pölyjä nobody firmasta ei kiitos
lainaa
vaikeitapäätöksiä

07.02.2012 klo 15.55

Remedylle antamaan Alan Wake 2lle puhtia. Vaiko sittenkin Housemarquelle
lainaa
u-Mad-Diaz

07.02.2012 klo 16.04

Sulakkeelle suunnitelemaan uusia Habbo-juttuja? Saattais joutua elämää selibaatissa koko elämänsä.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

07.02.2012 klo 16.33

Ite mennää ainakin Stigun kanssa suoraan Activisiolle tekeee uutta CoDiaaa ja laitetaan siihen vitusti AX7skaa :D
lainaa
temez69

Rekisteröitynyt 24.12.2011

07.02.2012 klo 16.44

Talmunen kirjoitti:
Ite mennää ainakin Stigun kanssa suoraan Activisiolle tekeee uutta CoDiaaa ja laitetaan siihen vitusti AX7skaa :D

OK?
lainaa
asdf

07.02.2012 klo 16.55 1 tykkää tästä

uutinen kirjoitti:
26 päivän pelinkehityskoulutus, jonka aikana ja jälkeen voi työskennellä esimerkiksi peliohjelmoijana


yksikään täysjärkinen ihminen tällä planeetalla ei palkkaa sinua ohjelmoijaksi, jos sinulla on 26 päivän koulutus

surullista että hyväuskoisille nuorille mainostetaan tällaisia mainostelkkarista tuttuja ihmetuotteita, hävetkää
lainaa
katkeraopiskelija

07.02.2012 klo 17.24

asdf kirjoitti:
uutinen kirjoitti:
26 päivän pelinkehityskoulutus, jonka aikana ja jälkeen voi työskennellä esimerkiksi peliohjelmoijana


yksikään täysjärkinen ihminen tällä planeetalla ei palkkaa sinua ohjelmoijaksi, jos sinulla on 26 päivän koulutus

surullista että hyväuskoisille nuorille mainostetaan tällaisia mainostelkkarista tuttuja ihmetuotteita, hävetkää
Valot päälle ja lue tarkemmat ohjeet linkistä...ugh ne ei todellakaan oo palkkaamassa ketään 26 päivän koulutuksen perusteella.
lainaa
Derppy

07.02.2012 klo 17.58

katkeraopiskelija kirjoitti:
asdf kirjoitti:
uutinen kirjoitti:
26 päivän pelinkehityskoulutus, jonka aikana ja jälkeen voi työskennellä esimerkiksi peliohjelmoijana


yksikään täysjärkinen ihminen tällä planeetalla ei palkkaa sinua ohjelmoijaksi, jos sinulla on 26 päivän koulutus

surullista että hyväuskoisille nuorille mainostetaan tällaisia mainostelkkarista tuttuja ihmetuotteita, hävetkää
Valot päälle ja lue tarkemmat ohjeet linkistä...ugh ne ei todellakaan oo palkkaamassa ketään 26 päivän koulutuksen perusteella.


Uutinen kyllä antaa tuon väärän kuvan.

Jos haluan peliohjelmoijaksi, niin

1) Lue oppikirja vaikka C-ohjelmoinnista, tee siihen liittyvät painoindeksilaskurit yms. harjoitukset ja sisäistä olio-ohjelmointi.

2) Tee pieni scene DirectX:llä ja OpenGL:llä, jotta ymmärrät suunnilleen miten kyseiset rajapinnat ja reaaliaikainen renderöinti toimii. *

3) Tee pari pientä projektia vaikka Unityllä ja vähintään yksi yksinkertainen kännykkäpeli droidille tai iOS:lle. * Säästä kaikki mitä teet.

* Mikäli tulee ongelmia, lue tutoriaaleja netissä ja rekistöidy kaikille vähänkään aktiivisemmille ohjelmointiin ja pelinkehitykseen liittyville foorumeille.

Aikaa menee puolesta vuodesta vuoteen, mutta olet jo aika lähellä työpaikkaa suomalaisissa pelifirmoissa, joissa on huutava pula oikeasti osaavista koodareista. Jos on näyttöä, niin koulupapereilla ei ole juurikaan merkitystä.
lainaa
sadsda

07.02.2012 klo 18.31

Ei oo taitoa joten ei.
lainaa
roskaa

07.02.2012 klo 18.46

sadsda kirjoitti:
Ei oo taitoa joten ei.


Entäs ne designerit, säveltäjät, playtestersit sun muut?

Kivahan se olis huudella minkälaisen pelin haluaa ja ohjelmaapinat sitten tekevät sellaisen

Mutta joo ohjelmointi ei kiinnosta itseä pätkääkään joten peliala jää sitten "haaveeksi". Ideoita on kyllä puoli miljardia
lainaa
Laku

Rekisteröitynyt 07.01.2008

07.02.2012 klo 20.12

Kaveri pääsi viime vuonna tämän kautta Bugbearille työstämään Ridge Raceria. Nyt kyseinen hemmo on Bugbearin palkkalistoilla ja tienaa ihan mukavia summia.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

07.02.2012 klo 20.20

Eikö koodaajat saa palkkaa kirjoitettujen rivien mukaan?
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

07.02.2012 klo 20.44

Talmunen kirjoitti:
Eikö koodaajat saa palkkaa kirjoitettujen rivien mukaan?

Heh. Eivät saa. Tämähän vain innostaisi tekemään tarpeettoman pitkää koodia, kun nykyään pyritään mahdollisimman tiiviiseen. Nopeastihan niitä rivejä tulee copy-pasteemalla. Kuukausipalkka on lähes kaikkialla.
lainaa
Rivikoodari

07.02.2012 klo 21.01

You get what you measure. Jos mittaat koodirivien määrää, saat oikein helvetisti koodirivejä. Oletteko muuten tienneet, että ohjelmointikielestä riippumatta koodari tekee suunnilleen hänelle ominaisen määrän ohjelmointivirheitä per koodirivi. Siis sama määrä per enterinpainallus, oli kieli mikä hyvänsä. Kannattaa siis käyttää niin korkean tason kieltä kuin kyseisessä tapauksessa on mahdollista, jos haluaa saada mahdollisimman vähän virheitä korjattavaksi.
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

08.02.2012 klo 00.33

Rivikoodari kirjoitti:
You get what you measure. Jos mittaat koodirivien määrää, saat oikein helvetisti koodirivejä. Oletteko muuten tienneet, että ohjelmointikielestä riippumatta koodari tekee suunnilleen hänelle ominaisen määrän ohjelmointivirheitä per koodirivi. Siis sama määrä per enterinpainallus, oli kieli mikä hyvänsä. Kannattaa siis käyttää niin korkean tason kieltä kuin kyseisessä tapauksessa on mahdollista, jos haluaa saada mahdollisimman vähän virheitä korjattavaksi.

Mutta eikö modernit ohjemointikielet ole kuitenkin vähemmän virhealttiita? Eli C# on esim. vikasietoisempi, kun C++?
lainaa
agm

08.02.2012 klo 05.47

"Hakijoilta toivotaan koulutukseen (esim. DI, insinööri tai muu IT-alan tutkinto) tai työkokemukseen perustuvaa ohjelmistokehitys- tai projektinhallintaosaamista."

V2 olisi voinut laittaa myös tämän tuohon uutiseen, vaikka kyllähän se melko itsestään selvää jo olikin.
lainaa
N000bsyntax

08.02.2012 klo 12.50

agm kirjoitti:
"Hakijoilta toivotaan koulutukseen (esim. DI, insinööri tai muu IT-alan tutkinto) tai työkokemukseen perustuvaa ohjelmistokehitys- tai projektinhallintaosaamista."

V2 olisi voinut laittaa myös tämän tuohon uutiseen, vaikka kyllähän se melko itsestään selvää jo olikin.


Mä ajattelin kyllä hakea ihan peruskoulupohjalta vaikken ole koskaan edes nähnyt yhtään ohjelmointiohjelmaa
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

08.02.2012 klo 14.42

Oho. Tuli työkkäristä kirje, jossa mainostettiin hakemaan tähän. Lähinnä kiinnostaisi, millä todennäköisyydellä työlistyisi, jos tulisi valituksi?(Vaadittava koulutus löytyy)
lainaa
De-engineer

08.02.2012 klo 14.56

agm kirjoitti:
"Hakijoilta toivotaan koulutukseen (esim. DI, insinööri tai muu IT-alan tutkinto) tai työkokemukseen perustuvaa ohjelmistokehitys- tai projektinhallintaosaamista."

V2 olisi voinut laittaa myös tämän tuohon uutiseen, vaikka kyllähän se melko itsestään selvää jo olikin.


Onneksi toi on, että "toivotaan" sillä insinöörit ja luova ala ei vaan sovi yhteen.
lainaa
katamari

08.02.2012 klo 15.26

De-engineer kirjoitti:
agm kirjoitti:
"Hakijoilta toivotaan koulutukseen (esim. DI, insinööri tai muu IT-alan tutkinto) tai työkokemukseen perustuvaa ohjelmistokehitys- tai projektinhallintaosaamista."

V2 olisi voinut laittaa myös tämän tuohon uutiseen, vaikka kyllähän se melko itsestään selvää jo olikin.


Onneksi toi on, että "toivotaan" sillä insinöörit ja luova ala ei vaan sovi yhteen.


Näin on. Kyllä sen näkee noissa korkean profiilin peleissä kun kaikki pelit on samaa mössöä kun kaikki aika haaskataan grafiikoiden ja bugien hinkkaamiseen ja kuitenkin löytyy virheitä

sinne pitäisi laittaa boheemihipit ja tekniikkanörtit samaan koppiin tekemään pelit.
lainaa
Reko

08.02.2012 klo 20.45

Itse noin 10 vuotta pelialalla olleena voin sanoa, että jos yhtään kiinnostaa niin kannattaa hakea ja antaa parhaansa. Jokunen tuntemani kaveri on tämän proggiksen kautta alalle työllistynyt ja taitavia tyyppejä kaikki. Jos pelit kiinnostaa niin tämä proggis voi olla yksi helpoimpia tapoja päästä alalle ja on varmaa, että jos olet osaava kaveri niin se myös näkyy kehityksessä.

Jos ei ole pelialaa ikinä nähnyt niin ei myöskään kannata vetää mitään johtopäätöksiä sen pohjalta mitä jostain uutismedioista lukee - Suomen peliala ei ole Jenkkien peliala eikä yksikään pelifirma ole samanlainen.
lainaa
stooliheiluu

08.02.2012 klo 23.43 1 tykkää tästä

mikä olisi paras reitti Activisionin toimitusjohtajaksi?
lainaa
xcx

09.02.2012 klo 00.11

Pelialla viimeiset seitsemän vuotta ja minusta tämä ei kuulosta ollenkaan huonolta tavalta pyrkiä alalle. Näyttöä tietysti vaaditaan ja varmasti käydään ihan normaalikin työhakuprosessi läpi, mutta ainakin tässä on mahdollisuus päästä joukkoon josta hyvällä toden näköisyydellä saa duunia.
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova