Insomniac ei tee lisää Resistanceja
Eurogamer kertoo Insomniacin ilmoittaneen, että Resistance-pelien tekeminen on ainakin heidän osaltaan nyt loppu. Firmassa työstetään parhailaan Overstrike-peliä.
Mahdollista on toki, että jokin muu pelistudio ottaa Resistance-sarjan hoidettavakseen jatkossa. Insomniac teki pelejä yksinoikeudella Playstation-konsoleille 15 vuoden ajan, mutta Overstrike on tulossa myös Xbox 360:lle.
Keskustelut (18 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.01.2011
26.01.2012 klo 15.38
Rekisteröitynyt 08.12.2007
26.01.2012 klo 15.52
Rekisteröitynyt 30.10.2008
26.01.2012 klo 16.00
Rekisteröitynyt 20.12.2010
26.01.2012 klo 16.09
Rekisteröitynyt 10.04.2007
26.01.2012 klo 16.19
Rekisteröitynyt 10.04.2007
26.01.2012 klo 16.20
26.01.2012 klo 16.31
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.01.2012 klo 16.45
26.01.2012 klo 16.52
Rekisteröitynyt 07.12.2007
26.01.2012 klo 17.06
OVerstrike ei itseäni kiinnosta, tosin siitä ei ole oikeastaan mitään kunnollista tietoa olekaan.
Rekisteröitynyt 22.06.2008
26.01.2012 klo 17.09
26.01.2012 klo 18.06
Resisposset ovatkin ihan paskoja, että tämä on kyllä tosi hyvä uutinen! :)
Mikä vika resispossessa on??
26.01.2012 klo 19.42
Muuten olen sitämieltä että peleistä tulisi tehdä vain maximissaan trilogia ja jatkoa miettiä sen 5-10v päästä (oli pelisarja miten hypetetty tahansa tai pelaajien sekä arvostelijoiden märkienunien aihe tai tai tai muistatteko enää miltä jäätelö maistuu?).
26.01.2012 klo 20.00
Kummastuttaa että kaikki väittävät Resistance-pelejä "geneerisiksi räiskinnöiksi" ja "turhaksi paskaksi" kun tosiasiassa nämä pelit eivät eroa mitenkään laadultaan muista fps-peleistä.
Nimenomaan Peli on turhaa geneeristä räiskintäpaskaa, juuri siksi ettei se erotu massasta millään tavalla edukseen.
26.01.2012 klo 20.55
Kummastuttaa että kaikki väittävät Resistance-pelejä "geneerisiksi räiskinnöiksi" ja "turhaksi paskaksi" kun tosiasiassa nämä pelit eivät eroa mitenkään laadultaan muista fps-peleistä.
Nimenomaan Peli on turhaa geneeristä räiskintäpaskaa, juuri siksi ettei se erotu massasta millään tavalla edukseen.
Selitätkö sitten miksei Haloa, Killzonea ym sci-fi mättöä ei haukuta paskaksi? Yksinpelin osalta Resistance on aivan samaa kamaa ja mitään "mahtavaa" tarinaa ei mistään mainitusta pelistä löydy. Nettipelin osalta Resistance vetää ehkä lyhimmän korren, muttei missään nimessä ole silläkään saralla huono. Ja jos yritetään selittää ettei pelistä löydy mitään omaa on aika hakoteillä (silloin ei mitään omaa löytyisi myöskään muista yllämainituista). Monet näiden pelien "omista"ideoista on vanhan kierrätystä jota nykypäivän jonnet eivät vain tiedä.
26.01.2012 klo 21.20
Kummastuttaa että kaikki väittävät Resistance-pelejä "geneerisiksi räiskinnöiksi" ja "turhaksi paskaksi" kun tosiasiassa nämä pelit eivät eroa mitenkään laadultaan muista fps-peleistä.
Nimenomaan Peli on turhaa geneeristä räiskintäpaskaa, juuri siksi ettei se erotu massasta millään tavalla edukseen.
Selitätkö sitten miksei Haloa, Killzonea ym sci-fi mättöä ei haukuta paskaksi? Yksinpelin osalta Resistance on aivan samaa kamaa ja mitään "mahtavaa" tarinaa ei mistään mainitusta pelistä löydy. Nettipelin osalta Resistance vetää ehkä lyhimmän korren, muttei missään nimessä ole silläkään saralla huono. Ja jos yritetään selittää ettei pelistä löydy mitään omaa on aika hakoteillä (silloin ei mitään omaa löytyisi myöskään muista yllämainituista). Monet näiden pelien "omista"ideoista on vanhan kierrätystä jota nykypäivän jonnet eivät vain tiedä.
Kyllähän noita aika paljon haukutaan, haukkujina tosin ovat yleensä toisen pelin fanipojat. Kyllä noissa peleissä jotkut asiat on vaan tehty niin hyvin, että ne nousevat harmaan massan yläpuolelle. Eivät välttämättä ole edes kauhean omaperäisiä (vaikkakin Halo on vaikuttanut koko genreen melko paljon), mutta toteutus on vain moninkerroin laadukkaampi.
Ja se, ettei pelistä hyvää tarinaa löydy, on vain sinun mielipiteesi. Omasta mielestäni Halon tarina on Half-Lifen ohella parasta FPS-genressä, ja koko pelin universumi todella laaja ja tarkasti kirjoitettu.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
26.01.2012 klo 21.41
Kummastuttaa että kaikki väittävät Resistance-pelejä "geneerisiksi räiskinnöiksi" ja "turhaksi paskaksi" kun tosiasiassa nämä pelit eivät eroa mitenkään laadultaan muista fps-peleistä.
Nimenomaan Peli on turhaa geneeristä räiskintäpaskaa, juuri siksi ettei se erotu massasta millään tavalla edukseen.
Selitätkö sitten miksei Haloa, Killzonea ym sci-fi mättöä ei haukuta paskaksi? Yksinpelin osalta Resistance on aivan samaa kamaa ja mitään "mahtavaa" tarinaa ei mistään mainitusta pelistä löydy. Nettipelin osalta Resistance vetää ehkä lyhimmän korren, muttei missään nimessä ole silläkään saralla huono. Ja jos yritetään selittää ettei pelistä löydy mitään omaa on aika hakoteillä (silloin ei mitään omaa löytyisi myöskään muista yllämainituista). Monet näiden pelien "omista"ideoista on vanhan kierrätystä jota nykypäivän jonnet eivät vain tiedä.
Resistance erottu edukseen muista peleistä nettipelinsä osalta, kunnes kolmas osa ilmestyi. Homma muutettiin 16 pelaajan CoD-postimerkkeilyksi. CoD on sitä varten. Muut sarjat, jotka kopioi CoDia, tekee sen vain aina paskemmin. CoD on hyvä, se keksi asioita ja teki ne hyvin, ansaitsee pisteensä. --> Muut apinoi ja tekevät asiat keskinkertaisesti --> samaa kuin CoD, mutta paskemmin --> ei kiinnosta. Mutta se on totta, että CoD ei oo paljoa kehittynyt vuosien varrella, ei nekään voi sitä samaa formulaa koko ajan käyttää, vaikka sen keksivätkin (tai eivät keksineet oikeastaan mitään uutta, mutta ammensiva kaikista aiemmista peleistä ne parhaat puolet loistavaksi paketiksi (Call of Duty 4)).
Halo-peleissä taas on vähän hienompi universumi ja tarina, kun vertaa johonkin Resistanceen. Ensimmäinen Halo oli yksi merkkipaaluista pelaamisen saralla ja miljoonia ropisi. Nämä miljoonat käytettiin taas paremman pelin tekemiseen isommalla budjetilla (vaikkapa Halo 3) --> laatu ei kärsi ja uudistuksia tulee. Resistance tuntuu melko keskinkertaselta, kun vertaa Haloon. Sama kuin vertais Saints Row 3:a GTA IV:ään.
Killzone ei keksi pyörää uudelleen, mutta se on paljon parempi joka osa-alueella, kun vertaa Resistanceen. Haloa tai Call of Dutyä se ei varmasti päihitä, mutta se ajaa asiansa hyvänä räiskintäpelinä ja PS3-pelaajat tykkää. Kakkonen oli teknisesti loistava ja yksinpelin pelasi ilolla läpi. Sen sijaan nettipeli oli se osa-alue, millä KZ2 oikeasti loisti ja se ansaitsisikin enemmän huomiota. Mielestäni edelleen yksi parhaimmista nettipeleistä PS3:lla, mutta ei sitä jaksa enää pelata, kun kukaan muukaan (kavereista) ei niin tunnu tekevän. Harmi että Killzone 3 otti takapakkia monella saralla ja olikin melkonen pettymys jo demon osalta. CoD on maistunu itelle ainakin jo muutamaan otteeseen lähes muuttumattomana sitten Modern Warfaren, mutta Killzonen kolmas osa ei vain uponnut, kun niitä uudistuksia oli niin vähän. Tosin mm. ohjaustakin muutettiin radikaalisti kosiskellen CoD-yleisöä. Mikä v*ttu siinä on, että sitä CoDia on pakko apinoida joka pelisarjaan, kun oma kaavakin toimisi (ja paremmin)?
/rant
EDIT: Ja en oo CoD-fanipoika, jos sitä luulette. En pitäny MW2:sta oikeastaan yhtään. Nettipeli oli aivan.. ei voi ees sanoin kuvailla, mutta ilmaisisinko sen näin; täysin raiskattu. Suuri järkytys mahtavan MW1:n jälkeen. MW2:n yksinpeli oli todella tylsää menoa ja se "kliseinen paha kenraali pettää maansa" -juoni oli perseestä. MW3 korjas lukuisia asioita ja toi mukanaan Spec Ops -hordeilua, toimii. Lisäksi yksinpeli oli koko sarjan paras noin kokonaisuudessaan (vaikka MW1:stä löytyy edelleen ne ikimuistosimmat hetket). Treyarchin CoDit on kokematta kokonaan. (Sori, mut pelaan aina mielummin pelisarjan luoneiden tyyppien pelejä (huomashan sen vaikka BioShockinkin kohalla).)
Loppuun vielä, että BF3 on hyvä ja pelaan sitä tälläkin hetkellä aktiivisesti. Kohta 100 h mittarissa.
Rekisteröitynyt 19.07.2007
27.01.2012 klo 03.14