Tuorein sisältö

Tiedonjyviä uudesta Tomb Raiderista

23.01.2012 klo 19.07 | Luettu: 15731 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Uusi Tomb Raider -peli vie Laran takaisin juurilleen ja pääpaino on selviytymisessä. RobotGeek kertoo Crystal Dynamicsin Karl Stewartin kertoneen hieman pelistä.

- pelin pääjuoni on koko saaren mysteerin selvittäminen
- matkan varrella kerätään esineitä ja aarteita, mutta kaikki viittaavat lopulliseen isoon mysteeriin
- Laralla ei ole pelissä rakkaustarinaa, koska pääasiassa on hengissä pysyminen
- ehkä jatko-osissa voi olla romanssiakin
- pelissä on monenlaisia vihollisia ja taistelutyylejä
- "En malta, että fanit näkevät jousipyssyn käytössä, ja metsästävät. Sitähän saarella tehdään, metsästetään?"
- tasoloikka ei ole "yhtä rajoittunutta kuin Unchartedissa", vaan päämäärään on aina monta polkua


V2.fi | Manu Pärssinen
< Ensin oli SOPA, nyt ... XBLA House Partysta ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (24 viestiä)

Kyljys

Rekisteröitynyt 19.04.2011

23.01.2012 klo 19.22

Kuulostaa liian hyvältä.
lainaa
Lara

23.01.2012 klo 19.24

Tässäkö ne pelin kohokohdat sitten on? Yrittäisivät edes.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

23.01.2012 klo 19.30

Lara kirjoitti:
Tässäkö ne pelin kohokohdat sitten on? Yrittäisivät edes.


Miten "tiedonjyvät" on sama kuin kohokohdat? Kyllä mulla ainakin odotus tätä kohtaan vaan kasvaa koko ajan.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

23.01.2012 klo 19.30

V2.fi kirjoitti:

- Laralla ei ole pelissä rakkaustarinaa, koska pääasiassa on hengissä pysyminen
- ehkä jatko-osissa voi olla romanssiakin

WTF? Eihän Tomb Raidereissa ikinä ole mitään rakkaustarinoita ollut, eikä niitä pitäisi siihen sotkeakkaan.
V2.fi kirjoitti:

- tasoloikka ei ole "yhtä rajoittunutta kuin Unchartedissa", vaan päämäärään on aina monta polkua

Mitä hittoa? Tämän hehkutettiin olevan sandbox -tyyppinen vapaaseen mailmaan sijoittuva peli ja nyt tämä onkin joku multiputkisto?

Peli vaikutti ekojen tietojen perusteella mielenkiintoiselta ja vähän valtavirrasta poikkeavalta, mutta mitä enemmän pelistä on tihkunut uusia tietoja niin sitä enemmän tämä vaikuttaa samalta paskalta kuin Crystal Dynamicsen aikasemmatkin Tomb Raiderit.
lainaa
Huoh

23.01.2012 klo 19.36

V2.fi kirjoitti:

- tasoloikka ei ole "yhtä rajoittunutta kuin Unchartedissa", vaan päämäärään on aina monta polkua

Huh, onneksi. Vituttaa tuollainen naurettavan kapea ja umpiskriptattu tunneli jonka läpi pelaaja viedään kädestä pitäen.
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

23.01.2012 klo 19.44

Ei ole tästäkään pelistä vielä kalua, mutta silti miettivät jo jatko-osaa :/
lainaa
eivoi

23.01.2012 klo 19.48

niin isot tissit eikä ollenkaan romantiikkaa??
lainaa
Herranjestas

23.01.2012 klo 20.27

tagman kirjoitti:
V2.fi kirjoitti:

- Laralla ei ole pelissä rakkaustarinaa, koska pääasiassa on hengissä pysyminen
- ehkä jatko-osissa voi olla romanssiakin

WTF? Eihän Tomb Raidereissa ikinä ole mitään rakkaustarinoita ollut, eikä niitä pitäisi siihen sotkeakkaan.
V2.fi kirjoitti:

- tasoloikka ei ole "yhtä rajoittunutta kuin Unchartedissa", vaan päämäärään on aina monta polkua

Mitä hittoa? Tämän hehkutettiin olevan sandbox -tyyppinen vapaaseen mailmaan sijoittuva peli ja nyt tämä onkin joku multiputkisto?

Peli vaikutti ekojen tietojen perusteella mielenkiintoiselta ja vähän valtavirrasta poikkeavalta, mutta mitä enemmän pelistä on tihkunut uusia tietoja niin sitä enemmän tämä vaikuttaa samalta paskalta kuin Crystal Dynamicsen aikasemmatkin Tomb Raiderit.


Miten "monta eri polkua" kääntyy multiputkistoksi? Voihan ne olla vaikka kuinka avaria. Kyllähän esimerkiksi Skyrim on täysin avoin mutta silti sinne Throat of the Worldille vie vain yksi tie. "OMG SE ON TÄYSI PUTKI".
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

23.01.2012 klo 20.31

Lara kirjoitti:
Tässäkö ne pelin kohokohdat sitten on?


Kohokohtia on tasan kaksi. *Pa-dum-tsih*
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

23.01.2012 klo 20.56

Herranjestas kirjoitti:

Miten "monta eri polkua" kääntyy multiputkistoksi? Voihan ne olla vaikka kuinka avaria. Kyllähän esimerkiksi Skyrim on täysin avoin mutta silti sinne Throat of the Worldille vie vain yksi tie. "OMG SE ON TÄYSI PUTKI".

Jos peli olisi yhtä avoin kuin esim. Skyrim, niin miksi ihmeessä tämä ukko olisi verrannut peliä Unchartediin?
lainaa
hei_daa

23.01.2012 klo 20.57

tagman kirjoitti:
Jos peli olisi yhtä avoin kuin esim. Skyrim, niin miksi ihmeessä tämä ukko olisi verrannut peliä Unchartediin?

Koska Uncharted on malliesimerkki rajoittuneesta putkesta?
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

23.01.2012 klo 21.02

tagman kirjoitti:
...vaikuttaa samalta paskalta kuin Crystal Dynamicsen aikasemmatkin Tomb Raiderit.


Toivottavasti. Lyhyydestä huolimatta uusimmat Tomb Raiderit on ollu sen verran hyvää paskaa, että maistuu mulle.

tagman kirjoitti:
Herranjestas kirjoitti:

Miten "monta eri polkua" kääntyy multiputkistoksi? Voihan ne olla vaikka kuinka avaria. Kyllähän esimerkiksi Skyrim on täysin avoin mutta silti sinne Throat of the Worldille vie vain yksi tie. "OMG SE ON TÄYSI PUTKI".

Jos peli olisi yhtä avoin kuin esim. Skyrim, niin miksi ihmeessä tämä ukko olisi verrannut peliä Unchartediin?


Koska Tomb Raider ja Uncharted ei millään tavalla oo samaa genreä? Olisi tyhmää ruveta vertailemaan pelejä genrerajojen yli... "GTA:n autofysiikat on ihan jees, mutta ei pärjää realistisuudessaan GT5:n tai Forza4:n vastaaviin". See what I did there?
lainaa
Nyargo

23.01.2012 klo 21.56

Vaikuttaa mielenkiintoiselta, jos perustuu tutkimiseen ja selviytymiseen (täytyy metsästää ruoka, ettei kuole nälkään). Tulee hieman enemmänkin joku lost mieleen, mutta innolla odotan. Toivottavasti vaan on myös toisia henkiöitä, ettei tule mikään tuulen viemää peli.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

23.01.2012 klo 21.58

hei_daa kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Jos peli olisi yhtä avoin kuin esim. Skyrim, niin miksi ihmeessä tämä ukko olisi verrannut peliä Unchartediin?

Koska Uncharted on malliesimerkki rajoittuneesta putkesta?

Pointtini oli, että sandbox -tyylistä peliä ei ole mitään järkeä verrata toiseen ääripäähän. Unchaterd -vertaus vain kertoo minusta, että loppujenlopuksi tämä peli ei ole niin hirveän kaukana Unchartedista.

Appe kirjoitti:
tagman kirjoitti:
...vaikuttaa samalta paskalta kuin Crystal Dynamicsen aikasemmatkin Tomb Raiderit.


Toivottavasti. Lyhyydestä huolimatta uusimmat Tomb Raiderit on ollu sen verran hyvää paskaa, että maistuu mulle.

Taidat kuulua näihin, jotka pitää Duke Nukem Foreveriäkin huippupelinä, sillä lähes samassa kastissa Underworld ja Legendikin tarpoo. Ja tämä kommentti tulee vanhalta Tomb Raider -fanilta, joka on pelanut Legendin läpi ja ladannut Underworldinkin PSN:stä kun ilmaiseksi sai. Tosin Underworldia tuskin jaksan pelata läpi.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

23.01.2012 klo 22.11

tagman kirjoitti:
Taidat kuulua näihin, jotka pitää Duke Nukem Foreveriäkin huippupelinä, sillä lähes samassa kastissa Underworld ja Legendikin tarpoo. Ja tämä kommentti tulee vanhalta Tomb Raider -fanilta, joka on pelanut Legendin läpi ja ladannut Underworldinkin PSN:stä kun ilmaiseksi sai. Tosin Underworldia tuskin jaksan pelata läpi.


En tiiä, ku en oo kokeillu. Ehkä sen jostain alelaarista saa. Ja tämä tulee ihmiseltä, joka ei vanhoja Tomb Raidereita pelannut ja jostain kumman syystä vain sattuu olemaan joku luonnonoikku, kun tykkää ihan hyvistä peleistä. Onneksi pystyn välttymään nostalgia-angstilta, sillä siltä toi kuulostaa.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

23.01.2012 klo 22.22

Appe kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Taidat kuulua näihin, jotka pitää Duke Nukem Foreveriäkin huippupelinä, sillä lähes samassa kastissa Underworld ja Legendikin tarpoo. Ja tämä kommentti tulee vanhalta Tomb Raider -fanilta, joka on pelanut Legendin läpi ja ladannut Underworldinkin PSN:stä kun ilmaiseksi sai. Tosin Underworldia tuskin jaksan pelata läpi.


En tiiä, ku en oo kokeillu. Ehkä sen jostain alelaarista saa. Ja tämä tulee ihmiseltä, joka ei vanhoja Tomb Raidereita pelannut ja jostain kumman syystä vain sattuu olemaan joku luonnonoikku, kun tykkää ihan hyvistä peleistä. Onneksi pystyn välttymään nostalgia-angstilta, sillä siltä toi kuulostaa.

Suosittelen pelaamaan jotain Tomb Raiderin tyylistä oikeasti laadukasta peliä (esim.Uncharted1-3) ja kokeile sen jälkeen pelata Legendiä tai Underworldia. Kontrasti on melkoinen.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

23.01.2012 klo 22.56

Toivottavasti luodaan tulta ja kalastetaan keihäällä
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

24.01.2012 klo 06.29

tagman kirjoitti:
Appe kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Taidat kuulua näihin, jotka pitää Duke Nukem Foreveriäkin huippupelinä, sillä lähes samassa kastissa Underworld ja Legendikin tarpoo. Ja tämä kommentti tulee vanhalta Tomb Raider -fanilta, joka on pelanut Legendin läpi ja ladannut Underworldinkin PSN:stä kun ilmaiseksi sai. Tosin Underworldia tuskin jaksan pelata läpi.


En tiiä, ku en oo kokeillu. Ehkä sen jostain alelaarista saa. Ja tämä tulee ihmiseltä, joka ei vanhoja Tomb Raidereita pelannut ja jostain kumman syystä vain sattuu olemaan joku luonnonoikku, kun tykkää ihan hyvistä peleistä. Onneksi pystyn välttymään nostalgia-angstilta, sillä siltä toi kuulostaa.

Suosittelen pelaamaan jotain Tomb Raiderin tyylistä oikeasti laadukasta peliä (esim.Uncharted1-3) ja kokeile sen jälkeen pelata Legendiä tai Underworldia. Kontrasti on melkoinen.


Arvaa vaan paljonko kiinnostaisi pelata Unchartedit. Mut arvaa vaan kiinnostaako ostaa kolmen pelin takia PS3. :/
lainaa
VrtSkyrimiinLol

24.01.2012 klo 09.15

tagman kirjoitti:
V2.fi kirjoitti:

- Laralla ei ole pelissä rakkaustarinaa, koska pääasiassa on hengissä pysyminen
- ehkä jatko-osissa voi olla romanssiakin

WTF? Eihän Tomb Raidereissa ikinä ole mitään rakkaustarinoita ollut, eikä niitä pitäisi siihen sotkeakkaan.
V2.fi kirjoitti:

- tasoloikka ei ole "yhtä rajoittunutta kuin Unchartedissa", vaan päämäärään on aina monta polkua

Mitä hittoa? Tämän hehkutettiin olevan sandbox -tyyppinen vapaaseen mailmaan sijoittuva peli ja nyt tämä onkin joku multiputkisto?

Peli vaikutti ekojen tietojen perusteella mielenkiintoiselta ja vähän valtavirrasta poikkeavalta, mutta mitä enemmän pelistä on tihkunut uusia tietoja niin sitä enemmän tämä vaikuttaa samalta paskalta kuin Crystal Dynamicsen aikasemmatkin Tomb Raiderit.


Kun sinä kiipeät vuorta niin onko sinulla muka loputtomat liikkumismahdollisuudet? Oikeasti olet onnekas jos on yksikin

Liian avoin poistaa haasteen ihan niinkuin Skyrimissäkin. Ei minkäänlaista vaarallista "tasohyppelyä" vaan lasten hiekkalaatikko
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

24.01.2012 klo 13.33

VrtSkyrimiinLol kirjoitti:

Kun sinä kiipeät vuorta niin onko sinulla muka loputtomat liikkumismahdollisuudet? Oikeasti olet onnekas jos on yksikin

Liian avoin poistaa haasteen ihan niinkuin Skyrimissäkin. Ei minkäänlaista vaarallista "tasohyppelyä" vaan lasten hiekkalaatikko

Vaikka peli on vapaa, niin ei se poista mahdollisuutta suoraviivaisempiin kiipeilykohtiin. Peli voisi olla muuten vapaa, mutta tärkeät esineet olisi sijoitettu hankalempiin paikkoihin ja tiettyjen esineiden avulla taas pääsisi uusille alueille. Ja eipä tuo tasohyppely ja kiipeily ole muutenkaan Crystal Dynamicsen vahvinta aluetta Tomb Raidereissa, jotenka minusta pääpaino voisi siirtää seikkailuun ja survivor -meininkiin.
lainaa
Äläammuapinoita

24.01.2012 klo 14.32

tagman kirjoitti:
VrtSkyrimiinLol kirjoitti:

Kun sinä kiipeät vuorta niin onko sinulla muka loputtomat liikkumismahdollisuudet? Oikeasti olet onnekas jos on yksikin

Liian avoin poistaa haasteen ihan niinkuin Skyrimissäkin. Ei minkäänlaista vaarallista "tasohyppelyä" vaan lasten hiekkalaatikko

Vaikka peli on vapaa, niin ei se poista mahdollisuutta suoraviivaisempiin kiipeilykohtiin. Peli voisi olla muuten vapaa, mutta tärkeät esineet olisi sijoitettu hankalempiin paikkoihin ja tiettyjen esineiden avulla taas pääsisi uusille alueille. Ja eipä tuo tasohyppely ja kiipeily ole muutenkaan Crystal Dynamicsen vahvinta aluetta Tomb Raidereissa, jotenka minusta pääpaino voisi siirtää seikkailuun ja survivor -meininkiin.


Pointti oli että sinä valitit pelin kuvatun olevan "sandbox -tyyppinen vapaaseen mailmaan sijoittuva peli". Mutta tuossa sanotaan että "tasoloikka ei ole yhtä rajoittunutta kuin Unchartedissa", mikä ei mitenkään kumoa tuota avointa maailmaa. Tarkoittaa vain että tasoloikassa on jonkinlaiset rajat.

Jos se on iso avoin saari suurilla korkeuseroilla (ja pienillä katakombeilla) niin pakkohan "tasoloikassa" on olla liikuntarajoitteita (ja ne ovat hyväksi koska ne luovat vaaraa ja vaihtelua). Esim Skyrimissä ei sellaisia käytännössä ole joten siihen vertaaminen vasta olisikin typerää.

Elikkä siinä missä Uncharted oikeasti on A-B putkea niin tämä on avointa maailmaa jossa vaihtoehtoja voi olla 0, 1 tai useampia mutta täysin avoimen loputtomasti niitä ei ole. Vertaisin ehkä lähinnä Massa ykkösen Mako kiipeilyihin. Tai Morrowindiin jossa vuoret rajasivat liikkuma-aluetta jyrkästi
lainaa
paskaaaaaaaaaaaaa

25.01.2012 klo 06.37

Pääpaino hengissä selviytyminen? Mikä vithun tompraiteri se sellanen on?! Ennen pääpaino oli seikkailussa ja tutkimisessa. Paskaa siis tulee. Joku fps-roska stana.
lainaa
Infinite1999IsWhereI

25.01.2012 klo 09.44

paskaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
Pääpaino hengissä selviytyminen? Mikä vithun tompraiteri se sellanen on?! Ennen pääpaino oli seikkailussa ja tutkimisessa. Paskaa siis tulee. Joku fps-roska stana.


huono hyppy = kuolit, huono hyppy = kuolit, kilometrin sukellus happilaitteitta = kuolit, astuit hajoavaan lattiaan jossa piikkeijä = kuolit, kohtasit tyrannosauruksen, 10 haulikkoukkooa tms = kuolit

verrattuna uusissa tomb raidereissa on tosi vaikea kuolla ja silloinkin se kuolema näyttää lähinnä koomiselta. lara pomppii kuin pingis tai liukuu kuin curlingkiekko ja leijonat häipyvät. että kyllä on tilaus vaaralliselle seikkailulle

en silti usko että tekijät kehtaavat laittaa kovinkaan tiukkaa vaikeustasoa. health packeja löytyy 10 metrin välein, tallentaa saa koska haluaa, checkpointeja vielä useammin, pahikset skaalautuvat taitoihisi mutta eivät koskaan kovin vaikeiksi, köydet yms työkalut...
lainaa
Schnail

Rekisteröitynyt 11.11.2011

25.01.2012 klo 21.42

Sitä mukaa, kun pelit lähentyvät realismia, niistä tulee myös helpompia, vähemmän "pelimäisiä". Kuitenkin jos "realistisessa" pelissä vaikeus pohjautuisi myös realismiin, se olisi kaukana pelattavasta.

Turha valittaa siitä, että Rihanna ei tee sellasta musiikkia, mistä tykkäätte. Pitäkää turpanne kiinni ja etsikää parempia artisteja/levyjä.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova