Tuorein sisältö

Mikä on turhauttavinta peleissä?

21.01.2012 klo 17.52 | Luettu: 48477 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Dorkly on tehnyt kysely/äänestys-sivun, jossa päätetään, mikä on ärsyttävintä, mitä peleissä voi tapahtua. Onko se päivitysten asennus, kun käynnistää pelin? Pelin ohjastaman hahmon tekemän virheen vuoksi saman kohdan pelaaminen uudestaan? Pomotaistelu, johon ei osannut varautua? Vai jotain aivan muuta?

Käy valitsemassa oma inhokkisi täällä ja kerro se meillekin kommenteissa alla.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Syndicaten co-op -de... Lauantai-illan Kevyi... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (68 viestiä)

Bf3er

21.01.2012 klo 18.18

Jos listan ulkopuolelta saa valita niin battlefieldiä pelatessa turhauttaa se ettäsupport ei heitä ammuksia vaikka kuinka huutaa
lainaa
Napu_

21.01.2012 klo 18.27

Jos omasta angstista voisin jotain ottaa huomioon, niin pelien pitkäikäisyys rinnastettuna hintaan. Ostin yhden pelin, joka oli saanut kaikenmaailman vertailuissa hyvät arvosanat ja erittäin kehuttu tapaus muutenkin.

Homma jöksähti siihen, että peli oli läpäisty kahdessa illassa ja uusintakierroksella oli mukana vain pari hassua gledjua sekä tiukempi vaikeusaste. Peli oli saanut kehut sulavasta ohjauksesta ja huikeasta grafiikasta, mutta mitä helevettiä minä teen liian helpolla pelillä? jos haluan jotain helppoa, niin lähden iskemään naisia viinijuhlille. Mutta pelien on piru vie oltava vaikeita ja pitkiä.
lainaa
jeps

21.01.2012 klo 18.34

Napu_ kirjoitti:
Jos omasta angstista voisin jotain ottaa huomioon, niin pelien pitkäikäisyys rinnastettuna hintaan. Ostin yhden pelin, joka oli saanut kaikenmaailman vertailuissa hyvät arvosanat ja erittäin kehuttu tapaus muutenkin.

Homma jöksähti siihen, että peli oli läpäisty kahdessa illassa ja uusintakierroksella oli mukana vain pari hassua gledjua sekä tiukempi vaikeusaste. Peli oli saanut kehut sulavasta ohjauksesta ja huikeasta grafiikasta, mutta mitä helevettiä minä teen liian helpolla pelillä? jos haluan jotain helppoa, niin lähden iskemään naisia viinijuhlille. Mutta pelien on piru vie oltava vaikeita ja pitkiä.

Suosittelen sinulle Demon's ja Dark souls:ia tai sitten witcher 2.
lainaa
Napu_

21.01.2012 klo 18.36

^Witcher, fallout2, baldours gate, ja thief ihan jees. nuo kaks ekaa jääny koettamatta. kiitti.
lainaa
agm

21.01.2012 klo 18.37

1. Getting killed while doing a move you didn't mean to do.
Pelit joissa kaikki tehdään yhdestä napista. -_-

2. Having to restart an entire mission because some stupid NPC caught a stray bullet.
3. Unskippable cutscenes.
4. Watching someone struggle with a puzzle you've already beaten.
5. Running out of inventory slots.
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

21.01.2012 klo 18.51

jeps kirjoitti:
Napu_ kirjoitti:
*Paljon tekstiä*

Suosittelen sinulle Demon's ja Dark souls:ia tai sitten witcher 2.

Kirjoitan tämän viestin vain kertoakseni, että en voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi.
lainaa
MUrSuuu

Rekisteröitynyt 29.05.2011

21.01.2012 klo 19.08

Skyrimin quest bugit. Ja seuraavaan päivitykseen ei olla korjaamassa sitä questia missä minä olen jumissa (forsworn conspiracy) :(
lainaa
IsoHerra

21.01.2012 klo 19.30

Pelit jotka eivät tallenna tarpeeksi usein. Mielestäni tallennusta ei pitäisi kontrolloida liian kovalla kädellä, mutta autosave tulisi olla kontrolloitavissa.

Monta kertaa sattunut tilanne kun kone kaatunut kesken pelisessioiden ja parhaassa tapauksessa pitkätkin pelit (tai todella vaikea kohta) menee hukkaan.

Lisäksi mainittakoon Battlefield 3 nettipeli. Jos peli katkeaa kesken matsin niin menettää kaikki pisteet. BF3 kärsii kaatumisongelmista monella, mutta itse törmännyt myös peppukipeisiin admineihin mitkä antavat bannia vain koska joku pärjää paremmin.

Kaikki edellä mainittu saa vereni kiehumaan
lainaa
sepe

21.01.2012 klo 19.36

Monessa pelissä se valtava rumba ja kolmannen osapuolien ohjelmien asentelu ennenku pääsee pelailemaan.. Windows Live on ehkä pahin kaikista, nykyään tarkistan kolmesti ettei peli varmasti käytä sitä ennen kuin ostan.
lainaa
Kekkonen

21.01.2012 klo 19.38

Nettipelit joissa paras pelaaja/tiimi ei voita.
lainaa
napov

21.01.2012 klo 19.47

Lag compensation mw3, onse kumma kun maksan ison rahan nopeasta netistä niin huomaankin olevani samoilla yhteyksillä kaiken maailman mokkamunien bambu networkkien kanssa... En edes ole mikään mw3:n suurkuluttaja, mutta se vähäkin pelaaminen on loppu.

Trophy not popping, mikään muu ei vatuta niin paljon kuin buginen trophy joka ei vaan tule vaikka teet kaiken oikein. On nimittäin niitä saveja poisteltu ja päivityksiä ooteltu monessa pelissä.
lainaa
Perbo

21.01.2012 klo 20.02

Keinotekoinen helpotus ja kädestä pitäminen on tämän päivän peleissä se kaikista turhauttavin ominaisuus. Kaippa tämä kertoo enemmän nykypelaajista kuin itse peleistä koska joillekkinhan nämä on suunnattava.
lainaa
Tällasta_Tänää

21.01.2012 klo 20.16

Tällä hetkellä itsellä nuo pelien lataukset ja päivitykset. Ostin uuden modeemin vanhan mentyä rikki ja nyt lataukset jotka kesti esim. 10min, voikin kestää yli 600 minuuttia... Ei oikein nappaa ladata mitään :D Ja siis tämä PS3:lla.

Myös todella ärsyttäviä juttuja on kaikki äkkikuolemat ja monipeleissä ne tyypit, jotka tavoittelevat vaan omaa etuaan, eikä auta muita tiimissä olevia.
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

21.01.2012 klo 20.54

Mitä vittua? Luulin että pahin on pelin juonen pilaaminen. Sehän on selvästi pahin!
lainaa
gasuanaali

21.01.2012 klo 21.10

Niin oliko tässä kyseessä työ vai huvi? Työltä kuulostaa nämä kertomukset...
lainaa
Slaya

Rekisteröitynyt 28.06.2008

21.01.2012 klo 21.16

agm kirjoitti:
1. Getting killed while doing a move you didn't mean to do.
Pelit joissa kaikki tehdään yhdestä napista. -_-

Assassins Creed. Ei v***u.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.01.2012 klo 21.57

Tällaset tulokset tuli:

1. Having a game's plot twist spoiled

2. Having to install 25 updates the first time you turn on the game

3. Unskippable cutscenes

4. Having to restart an entire mission because some stupid NPC caught a stray bullet

5. Not realizing you're fighting enemies that will respawn indefinitely and wasting all your health ammo trying to finish them all off


Ykkönen on täysin totta. Multa on pilattu jo mm. Heavy Rain juonen osalta, joten mitään järkeä enää hommata koko peliä. Varmasti muitakin löytyy, mut pyrin olemaan aina varovainen. TV-sarjojen juonenkäänteitä sen sijaan on spoilattu useampaankin otteeseen ja sekös vituttaa aina.
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

21.01.2012 klo 22.35

Execta kirjoitti:
Tällaset tulokset tuli:

1. Having a game's plot twist spoiled

2. Having to install 25 updates the first time you turn on the game

3. Unskippable cutscenes

4. Having to restart an entire mission because some stupid NPC caught a stray bullet

5. Not realizing you're fighting enemies that will respawn indefinitely and wasting all your health ammo trying to finish them all off


Ykkönen on täysin totta. Multa on pilattu jo mm. Heavy Rain juonen osalta, joten mitään järkeä enää hommata koko peliä. Varmasti muitakin löytyy, mut pyrin olemaan aina varovainen. TV-sarjojen juonenkäänteitä sen sijaan on spoilattu useampaankin otteeseen ja sekös vituttaa aina.


Kohdat 1 ja 3 han sulkee toisensa pois. Mitä järkeä, että järkyttyy, jos juoni spoilautuu, mutta haluaa skipata kaikkia videot pois? Mun mielestä on just hyvä, ettei videoitavoi hyppiö, poislukien tietty ne mitkä tulee jokakerta pelin käynnistyessä. Mitä juoneen tulee, niin musta on kiva lukea se jälkikäteen jostain kunnolla, kun yleensä menee vähän ohi ainakin joku kohta kun enkku ei oo mikään superhyvä.

Your Winner:

Getting killed while doing a move you didn't mean to do

Toi kyllä on kieltämättä harvinaisen ärsyttävää.
lainaa
Loadingdotdotdot

21.01.2012 klo 22.42

Enpä tiedä päivitykset ja toistuvat lataustauot tai skippaamattomat videot ovat ainoa oikeasti ärsyttävä asia johon ei voi juuri mitenkään vaikuttaa

Epäselvät/koneet väärin ymmärtämät painallukset, inventaariot yms ei ärsytä.

Ainoa syy joka tappoi halun tahkota Ninja Gaideneja Master Ninjalla oli se puolen minuutin lataustauko joka kuoleman jälkeen
lainaa
Gasoil

Rekisteröitynyt 24.05.2007

21.01.2012 klo 22.51

Your winner: Escort Missions
lainaa
hopup

21.01.2012 klo 23.06

Onhan noita turhauttavia asioita paljonkin mutta nykyaikana se pahin on omasta mielestä suurimmassa osassa peleistä todella kasuaali vaikeustaso ja kädestä kiinni pitäminen. Onneksi sentään jotkin pc only pelit vielä ovat suunnattu muille kuin 8v hermanneille.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.01.2012 klo 23.08

Lichi kirjoitti:
Mitä järkeä, että järkyttyy, jos juoni spoilautuu, mutta haluaa skipata kaikkia videot pois? Mun mielestä on just hyvä, ettei videoitavoi hyppiö, poislukien tietty ne mitkä tulee jokakerta pelin käynnistyessä.
Kyl meikästä tympii jos cutscene on semmonen et tulee vaikka autosaven jälkeen ja sit jos kuolee nii sen joutuu kattomaan joka kerta, tai edes että se on siinä saven jälkeen eikä sitä ennen.

Omani Escort missions, ja jossain määrin tuo pitää paikkaansakki. Vihaan niitä oikeastaan joka pelissä niillä kun ei yleensä tunnu olevan mitää tekemistä taitojen kanssa vaan tuurin kanssa tai sen, että löytää juuri sen oikean kohdan josta kulkea. Jos escortti ei pysy hengissä nii ei se minun vika ole joka kerta. Antakaa toinen vaihtoehto sit jos se sattuu kuolemaan ja katotaan jaksanko yrittää vai tartunko oljenkorteen.

Tuosta kuitenkin puuttui se oma oikea ykkönen, eli AI huijaa strategiapelissä, eli lähes jokainen strategiapeli. Siis se, että AI on paska on jotenki mielekkäämpää kuin se, että AI on paska ja se silti pärjää vaan sen takia et sil on loputtomasti rahaa ja resursseja. Hyvänä esimerkkinä Rome jossa varsinki modeissa vastustajat spämmät hirveitä määriä armeijoita vaikka niil oli pari kaupunkia. Niiden taloutta ei voinut torpata kun se ei voinut mennä miinukselle. Ne on siis pakko lähes aina vaan "overwhelmata" suuremmilla määrillä armeijoita tai loputtomilla taisteluilla.
lainaa
tryagain

21.01.2012 klo 23.20

1. Glitch preventing progress - täysin totta
2. Unskippable cutscenes - uudelleenpeluun kannalta
3. Accidentally hitting yes - No jaa pikkujuttu
4. Dying because of bug - totta
5. Forced to make virtual relation decisions - totta myös

eli vähän viallinen testi kun 4. on 3.sta isompi ongelma
lainaa
Boyar

21.01.2012 klo 23.46

Pahinta on livestä maksaminen
lainaa
xd23

21.01.2012 klo 23.55

PASKA TIIMI,
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

22.01.2012 klo 00.02

1. Dying when you haven't saved- Aika ärsyttävää

2. Screwing yourself over by saving your game at a bad time- Vielä ärsyttävämpää kuin "1" vaihtoehto

3. Dying because of a bug or glitch- "Glitch preventing progress" on ärsyttävämpi (esim. Skyrimin sivutehtävät)

4. Getting to the final boss in a fighting game and all he does is spam special moves- Vi**n ärsyttävää!!!!

5. Having to restart an entire mission because some stupid NPC caught a stray bullet (tai vastaavaa)- Myös ärsyttävää :S

olihan siellä muitakin ärsyttäviä asioita mutta kuten
tryagain sanoi niin testi on aika viallinen jouduin nimittän tekemään "testin" ainakin 3-5 kertaa uudestaan että tulisi edes jotenkin oikea tulos omalle kohalle...
lainaa
Jonezi

Rekisteröitynyt 23.04.2007

22.01.2012 klo 00.03

1. Getting Blue-Shelled in Mario Kart
2. Killed by hacker
3. Getting killed while doing a move you didn't mean to do
4. Running out of inventory slots
5. A glitch prevents you from progressing
lainaa
teebee

Rekisteröitynyt 22.09.2008

22.01.2012 klo 00.14

Testitulokset:
1 Having to backtrack for hours because you missed...
2. Dying because of a bug or glitch
3. Getting to the final boss in a fighting game and all he does is spam special moves
lainaa
apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

22.01.2012 klo 00.37

1. Having a game's plot twist spoiled

Pitää paikkansa, aikaisemmin katselin kaikki mahdolliset trailerit ja muut videot ennen pelin pelaamista, minkä takia esim. Mass Effect 2 spoilautui pahemman kerran. Mass Effect 3:n osalta en olekaan sitten katsonut yhtään traileria tai lukenut yhtään uutista...
lainaa
Schnail

Rekisteröitynyt 11.11.2011

22.01.2012 klo 01.01

Liian pitkät ja vaivalloiset alut roolipeleissä. Tykkään kokeilla monen laista setuppia, ennenkuin päätän, millä lopulta pelaan. Jos aina uutta classia kokeillessa joutuu kattomaan unskippablet filmit ja opetusosiot ja pelaamaan ~30min metrin leveetä putkea, ennenkuin pääsee oikeasti kokeilemaan hahmon ominaisuuksia, niin se alkaa potuttaa.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

22.01.2012 klo 01.25

Your Winner
Beating a game and getting a lame ending

Half-Life 2
Mass Effect 2, tavallaan.
Far Cry
Far Cry 2
Halo 2
Halo 3
Skyrimin pääquestiketju.
Half-Life 2


2. A glitch prevents you from progressing

3. Game freezes during the menu screen

4. Having to backtrack for hours because you missed an item or key somewhere

5. Having to deal with terrible voice acting in an otherwise great game
lainaa
Muffinssi

Rekisteröitynyt 04.01.2011

22.01.2012 klo 09.58

En jaksa klikata linkkiä mutta asiat mitkä turhauttavat minua on:


1.Turha kädestä pitely pelin alussa. (Icossa se ei haittaa)

2. Urheilu peleissä kun kone huijaa ja tekee väkisin maalin.
lainaa
asdasd

22.01.2012 klo 10.47

Nykypeleillä liika helppous normaalitasolla. Normaalitaso tarkoittaa sitä että haastetta pitää olla riittävästi mutta vaikeusaste ei saa olla turhauttava. N00bit voivat kääntää helpolle vaikeusasteelle jos normaali on liian "haastava". Mielummin haastava 10-20h pelikokemus kuin 40-100h helppoa tahkoamista.
lainaa
asdasd

22.01.2012 klo 10.50

asdasd kirjoitti:
Nykypeleillä liika helppous normaalitasolla. Normaalitaso tarkoittaa sitä että haastetta pitää olla riittävästi mutta vaikeusaste ei saa olla turhauttava. N00bit voivat kääntää helpolle vaikeusasteelle jos normaali on liian "haastava". Mielummin haastava 10-20h pelikokemus kuin 40-100h helppoa tahkoamista.


Ja lisäyksenä vielä, että yleensä vaikea (hard) vaikeustaso on keinotekoisesti rakennettu sillä lailla että esim viholliset tekee enemmän damagea sinuun mutta omat aseesi tekevät vähemmän damagea heihin mikä on erittäin urpoa. Esim oma raketinheittimesi muuttuu hernepyssyksi mikä on täysin epärealistista.
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

22.01.2012 klo 11.01

1. Muiden lisuke ohjelmien käynnistyminen ja päivittäminen ennen kuin pääsee pelaamaan "Games for Windows — LIVE" luulis että steam todistaisi jo pelin aitouden mutta ....

2. Tiimipelissä olevat apinat jotka tulee pelaamaan 4 sekunniksi ja vain että voivat tappaa hahmon tai että eivät edes yritä "näitä oli kerran paljon l4d sarjassa"

3. Pelin alussa olevat esim. nvidia logot joita ei voi skipata

4.Liian helpotetut pelit tuntuu että menisi vaikka silmät sidottuna läpi, "onneksi on Dark souls ja super meat boy"

5.Putkikentät luulisi jo että näistä oltais päästy.

6.Magic the gatheringssaesim tuntuu että kone kusettaa, esim pelaan samaa hahmoa vastaan monia kertoja ja se tuntuu saavan kaikki oikeat korttinsa käteen valmiiksi ja pakasta tulee lisää, olen pelannu monta peliä jossa ite laitan jo 15 peräkkäisen maan pöytään. "huonoa tuuria? taitaa vain olla etten osaa pelata mutta silti tuntuu jo aika uskomattomalta"
7.Bottien jäätyminen esim Nhl:t tai left 4 dead katsovat vain vierestä kun kaveria raiskataan.

lainaa
Hmm

22.01.2012 klo 11.57

asdasd kirjoitti:
Normaalitaso tarkoittaa sitä että haastetta pitää olla riittävästi mutta vaikeusaste ei saa olla turhauttava.

Näinhän sen pitäisi olla, ja ainakin omaan makuun tämä on suurimmassa osassa pelejä ihan hyvin onnistunutkin. Mutta tämä on tälläinen ikuinen tasapainottelukysymys, ja nämä asiat tuntuvat vaihtelevan todella paljon pelaajasta riippuen. Joillekin haaste tarkoittaa quicksave/load-hakkausta ja samojen kohtien renkkaamista, kun taas toinen turhautuu helposti jos pelin kappaleita joutuu pelaamaan useaan kertaan ja peli ei etene.

Olen samaa mieltä tuosta keinotekoisesta vaikeuttamisesta, mikään ei ole vituttavampaa kuin tehdä vihollisista puoli-jumalia haasteen lisäämiseksi...
lainaa
Stanaldo

Rekisteröitynyt 26.08.2009

22.01.2012 klo 11.59

1: Windows Live Gaming (vai mikä olikaan)
2: Steam
3: Pelit on liian helppoja nykyään
4: Jatkuvasti tulevat päivitykset/ "lisäsisältö". Ennen viitsittiin tehdä pelit valmiiksi, eikä jättää loppuratkaisua maksulliseksi.
lainaa
jkfgdjklfl

22.01.2012 klo 12.09

Stanaldo kirjoitti:
Ennen viitsittiin tehdä pelit valmiiksi, eikä jättää loppuratkaisua maksulliseksi.

Missäs pelissä loppuratkaisu on maksun takana?
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

22.01.2012 klo 12.46

YOUR WINNER

BEATEN BY A 10-YEAR-OLD ON XBOX LIVE
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.01.2012 klo 12.47

Eniten peleissä ärsyttää:
- Ylipitkät tutoriaalialut/tylsät hitaat alut.
- Pelissä eteneminen on liian ohjattua ja pelaajaa pidetään liikaa kädestä kiinni.
- Tallennuskerrat on rajoitettu tai tallennuspaikkoja on harvassa.
- Tietyntyyppiset rasittavat ja haastelliset kohdat, joissa joutuu sahaamaan samaa kohtaa lukemattomia kertoja ja jotka voi hoitaa vain yhdellä tavalla.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

22.01.2012 klo 12.47

jkfgdjklfl kirjoitti:
Stanaldo kirjoitti:
Ennen viitsittiin tehdä pelit valmiiksi, eikä jättää loppuratkaisua maksulliseksi.

Missäs pelissä loppuratkaisu on maksun takana?
Peleissä joissa DLC jatkaa tarinaa
lainaa
turhauttavaa

22.01.2012 klo 13.18

Se ärsyttää eniten jos jää jossain pelissä jumiin niin ettei tiedä mihin pitäisi mennä tai mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. pari peliä jäänyt kyseisen ongelman takia kesken :(
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

22.01.2012 klo 13.25

Lichi kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Tällaset tulokset tuli:

1. Having a game's plot twist spoiled

2. Having to install 25 updates the first time you turn on the game

3. Unskippable cutscenes

4. Having to restart an entire mission because some stupid NPC caught a stray bullet

5. Not realizing you're fighting enemies that will respawn indefinitely and wasting all your health ammo trying to finish them all off


Ykkönen on täysin totta. Multa on pilattu jo mm. Heavy Rain juonen osalta, joten mitään järkeä enää hommata koko peliä. Varmasti muitakin löytyy, mut pyrin olemaan aina varovainen. TV-sarjojen juonenkäänteitä sen sijaan on spoilattu useampaankin otteeseen ja sekös vituttaa aina.


Kohdat 1 ja 3 han sulkee toisensa pois. Mitä järkeä, että järkyttyy, jos juoni spoilautuu, mutta haluaa skipata kaikkia videot pois? Mun mielestä on just hyvä, ettei videoitavoi hyppiö, poislukien tietty ne mitkä tulee jokakerta pelin käynnistyessä...


Siis tarkotin tällä nyt sitä, että jonkun tehtävän alussa / ennen pomotaistelua / tms. tulee sama näytös aina, kun alotat sen alusta. Eli feilaat --> koko homma alusta ja se sama näytös on pakko kattoa kymmenennen kerran läpi. Muuten en välinäytöksiä tietenkään skippaa, sehän olis ihan järjetöntä.

EDIT: Ja mainitaas vielä, että oma lista ei oo ihan oikeessa järjestyksessä. Oikee järjestys olis: 1, 5, 2, 3, 4
lainaa
Sliipperi

Rekisteröitynyt 14.06.2010

22.01.2012 klo 13.27

1. Favorite character or class gets nerfed
2. Having a game's plot twist spoiled
3. Getting to the final boss in a fighting game and all he does is spam special moves
4. Friend with full health stealing your med kit / power-up
5. Almost done sneaking through a level then getting spotted by everyone at the end

Varsinkin tuo eka. Better nerf Irelia..
lainaa
True

22.01.2012 klo 13.28

ylivoimaisesti ärsyttävinyä muutamassa pelissä on CAMPPERIT
lainaa
pöö

22.01.2012 klo 13.31

turhauttavaa kirjoitti:
Se ärsyttää eniten jos jää jossain pelissä jumiin niin ettei tiedä mihin pitäisi mennä tai mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. pari peliä jäänyt kyseisen ongelman takia kesken :(


gamefaqs.com siellä ne vinkit on!
lainaa
Hemuli

22.01.2012 klo 14.06

Pahimpana on jäänyt mieleen Grand Theft Auto IV:n viimeinen tehtävä ja siihen laitetut yksi välitallenne. Piti mennä nopeasti Sanchezin kyytiin ja aloittaa takaa-ajo, mutta Nico valitsikin laiturin tikapuut vaikka menin Sanchezin viereen ja jouduin pelaamaan räiskintäosuuden monta kertaa uudelleen.
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

22.01.2012 klo 15.00

Pleikkarin puolelta se, että täytyy joka saatanan ladatun saven yhteydessä painaa X:ää, jotta se ruutu häviää.
Myöskin se, että joka peli täytyy asentaa, mutta mitä se auttaa kuiteskaan? Hitaampi ja paskemman näköinen joka tapauksessa kuin boxin vastineensa.

Call of Duty Black Opsistakin vielä esimerkki, että kun zombie-peli menee vituiksi, se pakottaa katsomaan sen saman hermoja rassaavan välivideon joka kerta.
lainaa
weed

22.01.2012 klo 15.58

MUrSuuu kirjoitti:
Skyrimin quest bugit. Ja seuraavaan päivitykseen ei olla korjaamassa sitä questia missä minä olen jumissa (forsworn conspiracy) :(


Hyvin se toimii. Sulla on asennus päin...
lainaa
pelimiäs

22.01.2012 klo 16.19

1. Having a game's plot twist spoiled
2. Dying when you haven't saved
3. Screwing yourself over by saving your game at a bad time
4. Having to restart an entire mission because some stupid NPC caught a stray bullet
5. Having to backtrack for hours because you missed an item or key somewhere
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.01.2012 klo 16.27

pErFecTONe kirjoitti:
Pleikkarin puolelta se, että täytyy joka saatanan ladatun saven yhteydessä painaa X:ää, jotta se ruutu häviää.
Myöskin se, että joka peli täytyy asentaa, mutta mitä se auttaa kuiteskaan? Hitaampi ja paskemman näköinen joka tapauksessa kuin boxin vastineensa.

Et taida hirveästi omistaa pelejä PS3:lle, jos omistat lainkaan. Kovalevyasennuksen vaativia pelejä ei ole viime vuosina paljoa tullut vastaan ainakaan itsellä ja tuota PS3:n omaa tallennusjärjestelmääkin käyttää vain osa peleistä, enkä ymmärrä mikä siinä x-napin painamisessa on niin ärsyttävää.
lainaa

22.01.2012 klo 17.04

Turhauttavinta on se, että kone sekoo kesken pelin. Tai jos kuolee esim. Skyrimissä, eikä ole seivannut ja kaikki asiat pitää tehdä 100% samanlailla uudestaan.
lainaa
kettuprkl

22.01.2012 klo 17.30

Water levels, those god damn water levels...
lainaa
SolidSnake

22.01.2012 klo 19.44

Kaiken maailman turretti kohtaukset peleissä..
lainaa
Työmies

22.01.2012 klo 19.53

Ajattelu ja lukeminen.
lainaa
MUrSuuu

Rekisteröitynyt 29.05.2011

22.01.2012 klo 22.04

weed kirjoitti:
MUrSuuu kirjoitti:
Skyrimin quest bugit. Ja seuraavaan päivitykseen ei olla korjaamassa sitä questia missä minä olen jumissa (forsworn conspiracy) :(


Hyvin se toimii. Sulla on asennus päin...


Ei muuten ole. Asennukset ovat ihan oikein.
lainaa
patteli

23.01.2012 klo 04.22

Kyllähän se on tuo:

Having to install 25 updates the first time you turn on the game

Aina kyllä muistan konsolikeskusteluissa haukkua PS3:n tästä syystä, on nimittäin nin raivostuttavaa että voi v*ttu.
Oikein kivasti PS3 tuossa esimerkkikuvassakin :)
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

23.01.2012 klo 10.54

patteli kirjoitti:
Kyllähän se on tuo:

Having to install 25 updates the first time you turn on the game

Aina kyllä muistan konsolikeskusteluissa haukkua PS3:n tästä syystä, on nimittäin nin raivostuttavaa että voi v*ttu.
Oikein kivasti PS3 tuossa esimerkkikuvassakin :)
"Having to install 25 updates the first time you turn on the game"

Sama, itseä ei pleikkapelaamisessa muu asia voi enempää sylettää kuin päivitysrumba!

Jos peli ei ole päivittynyt, niin järjestelmä on. Molempien konsolien omistajana kyllä huomaa, kumpi laite on ohjelmistotalon ja kumpi hardispuolen suunnittelema.

Pitkästä aikaa piti alkaa kummiplikkojen kanssa alkaa Little Big Planetia pelaamaan, niin kerkisimmekin sitten 45 minuutin ja 14 päivityksen aikana juomaan useammat kahvi+mehu-kahvit.

Xbox-puolella kyllä on ihana tuo 3 sekunnin ja yhden päivityksen installointi, jota olen kyllä oppinut arvostamaan.
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

23.01.2012 klo 10.56

tagman kirjoitti:
pErFecTONe kirjoitti:
Pleikkarin puolelta se, että täytyy joka saatanan ladatun saven yhteydessä painaa X:ää, jotta se ruutu häviää.
Myöskin se, että joka peli täytyy asentaa, mutta mitä se auttaa kuiteskaan? Hitaampi ja paskemman näköinen joka tapauksessa kuin boxin vastineensa.

Et taida hirveästi omistaa pelejä PS3:lle, jos omistat lainkaan. Kovalevyasennuksen vaativia pelejä ei ole viime vuosina paljoa tullut vastaan ainakaan itsellä ja tuota PS3:n omaa tallennusjärjestelmääkin käyttää vain osa peleistä, enkä ymmärrä mikä siinä x-napin painamisessa on niin ärsyttävää.
Taitaapi kaikki Assassins Creedit ja Unreal Enginellä toteutetut pelit vaatia asennuksen Pleikkarin puolella.

Lisäksi Rage ja Battlefield 3 tekee sen vieläpä isossa mittakaavassa.
lainaa
Zoukki

Rekisteröitynyt 17.02.2010

23.01.2012 klo 14.05

Kakkuonhyvaa kirjoitti:
Mitä vittua? Luulin että pahin on pelin juonen pilaaminen. Sehän on selvästi pahin!


Itse pidän peleistä löytyviä bugeja jotka haittaavat pelissä etenemistä tai muuten vain tuhoavat pelikokemusta paljon pahempana asiana.
lainaa
Asdf

23.01.2012 klo 15.35

QT-eventit.

Minua ei haittaa, että pelaajalta otetaan kontrolli pois jonkin välikohtauksen ajaksi (voisin katsoa vaikka kolme tuntia FFIX-välivideoita). Haluan kuitenkin silloin keskittyä siihen, että mitä siinä tarkkaan ohjatussa kohtauksessa oikein tapahtuu.

En todellakaan halua valmistautua painamaan jotain näppäin yhdistelmiä, kun ne ilmestyvät ruudulle. Se ei ole pelaamista, se ei lisää interaktiivisuutta, se on vain ärsyttävää.
lainaa
Asdf

23.01.2012 klo 15.46

Kun nyt vinkumisen makuun päästiin, niin valitetaan nyt myös siitä, mikä ei liity suoraan itse pelaamiseen.

Pelin valikot ovat yleensä hirveää roskaa. Hitaita 3D-animaatioita survotaan joka paikkaan, ruudulla esitetään kerralla suunnilleen 6 riviä tekstiä, riippumatta siitä onko pystysuunnassa resoluutiota 720 vai 1600 pikseliä, käytettävyys on muutenkin nolla.

Kolme neljäosaa pelin tärkeistä asetuksista on jemmattu jonnekkin CFG-tiedostoon, minkä paikka arvotaan ennen jokaisen pelin julkaisua. FOV, Motion blur, vapaa resoluution säätö ja vaikka mitä muuta tärkeää jätetään pois pelin valikoista ilman mitään hyvää syytä.

Niitäkään paria asetusta, jotka pelin valikosta löytyvät ei saa tietenkään kesken pelin säätää. Yhden miehen indie-projekteissa se onnistuu, mutta miljoonien AAA-pelit vaativat pelin uudelleenkäynnistyksen ihan sama mitä teet.

Pelien sulkeminen on myös perseestä. Windowsissa ALT+F4 on yleinen komento, joka pyytää aktiivisen ikkunan taustalla olevaa prosessia sulkeutumaan välittömästi. Tämä näppäinyhdistelmä toimii kaikissa windows-ohjelmissa, ellei sitä erikseen kaapata.

Jostain syystä pelinkehittäjät kuitenkin ovat usein sitä mieltä, että ei se pelaaja oikeasti halua lopettaa, jos noita näppäimiä painaa. Ei tehdä mitään, tai esitetään oma "quit game"-ruutu, joka palauttaa 15 sekunnin latauksen jälkeen sinut pelin päävalikkoon.

:)
lainaa
WellDone

23.01.2012 klo 17.34

Olisiko kukaan eri mieltä jos peleihin tulisi yksinkertainen sääntö: ei kulissi-taloja joihin ei pääse mitenkään sisälle?

Temposaur kirjoitti:
[quote nick="patteli"]Pitkästä aikaa piti alkaa kummiplikkojen kanssa alkaa Little Big Planetia pelaamaan, niin kerkisimmekin sitten 45 minuutin ja 14 päivityksen aikana juomaan useammat kahvi+mehu-kahvit.

Xbox-puolella kyllä on ihana tuo 3 sekunnin ja yhden päivityksen installointi, jota olen kyllä oppinut arvostamaan.

Et ole asennusrumbaa nähnytkään ennen kuin testaat Metal Gear Solid Guns of Patriots peliä. Sen tunnin asennuksen pelin alussa vielä kestää mutta kun samanlaisia "taukoja" tulee useampia pelin aikana...
lainaa
WellDone

23.01.2012 klo 17.39

Asdf kirjoitti:
Pelien sulkeminen on myös perseestä. Windowsissa ALT+F4 on yleinen komento, joka pyytää aktiivisen ikkunan taustalla olevaa prosessia sulkeutumaan välittömästi. Tämä näppäinyhdistelmä toimii kaikissa windows-ohjelmissa, ellei sitä erikseen kaapata.

Jostain syystä pelinkehittäjät kuitenkin ovat usein sitä mieltä, että ei se pelaaja oikeasti halua lopettaa, jos noita näppäimiä painaa. Ei tehdä mitään, tai esitetään oma "quit game"-ruutu, joka palauttaa 15 sekunnin latauksen jälkeen sinut pelin päävalikkoon.

:)

Lisään vähän vinkumista, jos kestää yli kolme sekuntia päästä työpöydälle quit games-nappulan painalluksesta niin avaan task managerin ja tapan prosessin itse :)
lainaa
Juti

24.01.2012 klo 11.55

Football Manager ehdottomasti
lainaa
FUUUUUU

24.01.2012 klo 21.17

Escort. Vitun. Tehtävät.

Joka kerta kun minun käsketään raahata joku puolikuollut hintelä animetyttö helvetin seitsemän kerroksen läpi eikä se luuseri kykene edes kävelemään itse joudun ottamaan samoja checkpointeja useamman kerran kun yritän vain tappaa sen idiootin mielikuvituksellisilla tavoilla.
lainaa
PRM1

26.01.2012 klo 19.17

Mua vituttaa ehkä eniten puutteelliset asetukset. Helvetin hienoo kun menen säätämään grafiikoita niin sieltä löytyy korkeintaan resoluutio ja AA. Myös naurettavan pieni FOV ottaa nuppiin (kiitos taas konsolit
lainaa
PRM1

26.01.2012 klo 19.18

Jokaisessa pelissä pitäisi olla vakiona mahdollisuus säätää FOV:ia suoraan asetuksista tai konsolilla tai ainakin iniä muokkaamalla.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova