Tuorein sisältö

Ensimmäiset ruudut XCOM: Enemy Unknownista

10.01.2012 klo 17.07 | Luettu: 8088 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

XCOM: Enemy Unknownin kehitys tuli iloisena yllätyksenä pelisarjan ystäville, ja nyt pelistä tiedetään jo hieman enemmän.

- peli on vuoden 1994 UFO: Enemy Unknownin "uudelleenkuvittelu", siinä pätevät samat konseptit, mutta pelityyli on nykyaikaistettu
- Firaxiksen kerrotaan suoraviivaistavan joitain pelin ominaisuuksia ja poistavan runsaasti mikromanagerointia, GameInformerin mukaan peliä ei kuitenkaan 'tyhmennetä' vaan siitä poistetaan tylsiä ja tympeitä pelimekaniikoita
- "Sotilaat kuolevat yhä lopullisesti, "fog of war" -näkyvyys ja katseen suunta ovat yhä tärkeitä ja jos mokaa kunnolla, voi pelin hävitä"
- pelaaminen vaihtelee reaaliaikaisen taktisen näkymän ja perinteisen vuoropohjaisen taistelun välillä
- 2K Gamesin tuleva XCOM-FPS kertoo avaruusolentojen ensimmäisestä hyökkäyksestä Yhdysvaltoihin, mutta tämä strategiapeli tapahtuu aikana, jolloin maailma vastaa maailmanlaajuiseen invaasioon
- peli ilmestyy PC:lle, PS3:lle ja X360:lle tänä syksynä, alla ensimmäiset ruutukuvat




Lähde: Eurogamer

V2.fi | Manu Pärssinen
< Falloutin MMO-oikeud... Iltalehti: Rasilan P... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (8 viestiä)

klinikka-keke

10.01.2012 klo 17.25

- "Sotilaat kuolevat yhä lopullisesti, "fog of war" -näkyvyys ja katseen suunta ovat yhä tärkeitä ja jos mokaa kunnolla, voi pelin hävitä"

Sori, ei nyt oikein vakuuta. Eikös noi ole minkä tahansa pelin perusominaisuuksia? Myöskin ominaisuuksien poistaminen tuntuu vähän pelottavalta.
lainaa
WhoKnows

Rekisteröitynyt 05.11.2010

10.01.2012 klo 18.04

Oliko siinä pelissä muka mikromanagerointia? Ei ainakaan liikaa muistaakseni.... Pienenä lapsena sitä pelasin, kun en englantiakaan juuri osannut.
lainaa
jape

10.01.2012 klo 18.30

WhoKnows kirjoitti:
Oliko siinä pelissä muka mikromanagerointia? Ei ainakaan liikaa muistaakseni.... Pienenä lapsena sitä pelasin, kun en englantiakaan juuri osannut.


oli siinä. esim roinan siirtely tukikohtien välillä, mikä kävi aika tympeäksi pitemmän päälle.
lainaa
OldHorny

Moderaattori

Rekisteröitynyt 11.10.2007

11.01.2012 klo 03.19

Toivottavasti nyt ovat kuitenkin jättäneet ne tärkeimmät, eli tutkimisen ja kehittämisen. Eikä tukikohtien rakentelukaan mitään paskaa ollut.
lainaa
perunapelto

11.01.2012 klo 08.47

OldHorny kirjoitti:
Toivottavasti nyt ovat kuitenkin jättäneet ne tärkeimmät, eli tutkimisen ja kehittämisen. Eikä tukikohtien rakentelukaan mitään paskaa ollut.

Tukikohdan rakentelu oli loistava lisä.
Tuli opittua kaikenlaista järkevästä suunnittelusta, kun vihulaiset hyökkäs sinne.. :D
lainaa
TheÄijä

11.01.2012 klo 09.00

Eikös tuosta XCOM-FPS:stä ole jo optimaalisesti poistettu ne kaikki tylsät ja tympeät pelimekaniikat?
lainaa
Curtur

11.01.2012 klo 12.50

Paskan näköinen ainakin on. Tosi "nykyaikaistetun" näköinen jos grafiikka näyttää PS2 jrpg-peliltä...
lainaa
Flits

11.01.2012 klo 22.03

Curtur kirjoitti:
Paskan näköinen ainakin on. Tosi "nykyaikaistetun" näköinen jos grafiikka näyttää PS2 jrpg-peliltä...


Minulle riittäisi lähes alkuperäisin graffat ja äänet kunhat joku vain uudistaisi käyttöliittymän ja loisi lisäsisältöä alkuperäisen lisäksi. Sen verta kovasta pelistä on kyse.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova