Star Oceanin tekijä auttoi Final Fantasy -jatkon kanssa
Final Fantasy XIII-2 julkaistiin juuri Japanissa, eikä sen edeltäjästä, mielipiteitä jakaneesta FFXIII:stä ole aikaa kuin pari vuotta. Miten Square-Enix selvityi urakasta näin nopeasti? Siten, että heillä oli apua. Joystiq kertoo, että mm. Tri-Acen ohjelmoija Yuichiro Kitao (Star Ocean, Valkyrie Profile) avusti pelin suunnittelussa, ohjelmoinnissa ja taiteessa. Joystiq epäilee, että pikaiseen valmistumistahtiin vaikuttivat myös tehdyt eläinuhrit, mutta siitä ei ole todisteita.
Eurooppaan peli saapuu helmikuun alussa.
Keskustelut (12 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.12.2011 klo 21.01
XIII-2 myi julkaisussa kotikentällään Japanissa selvästi vähemmän kuin yksikään Final Fantasy -peli vuosikymmeniin. Periaatteessa tämä ei ole ihme XIII:n jälkeen. Toivottavasti S-E oppisi tästä jotain ja muuttaisi tulevaisuuden FF -pelien tyyliä taas perinteisempään jrpg -suuntaan.
26.12.2011 klo 21.16
Ei tuo 2 vuoden urakka omasta mielestä niin nopea ollut, jos ajattelee että heillä oli kuitenkin valmis pohja XIII:stä.
XIII-2 myi julkaisussa kotikentällään Japanissa selvästi vähemmän kuin yksikään Final Fantasy -peli vuosikymmeniin. Periaatteessa tämä ei ole ihme XIII:n jälkeen. Toivottavasti S-E oppisi tästä jotain ja muuttaisi tulevaisuuden FF -pelien tyyliä taas perinteisempään jrpg -suuntaan.
Vaikka peli myi Final Fantasyksi melko huonosti niin peli myi silti ensimmäisen viikon aikana yli 500k Japanissa. S-E voisi oppia tästä että putket ovat ankeita.
Rekisteröitynyt 07.12.2007
26.12.2011 klo 21.18
26.12.2011 klo 21.21
Toivottavasti S-E oppisi tästä jotain ja muuttaisi tulevaisuuden FF -pelien tyyliä taas perinteisempään jrpg -suuntaan.
Koko jrpg genreä voisi vähän muotoilla. JPRG:t vieläkin käyttävät liikaa Japani clicheitä ja juoni luottaa liikaan sattumoihin. FF on kuin animen Gundam. Samoja juonen käänteitä kierretetään, joka ei kuitenkaan ole mielestäni nice.
Rekisteröitynyt 02.01.2011
26.12.2011 klo 22.07
Pidin kuitenkin XIII:tä ihan kelpo kipaleena vaikka putki olikin huomattava, mutta mikäli asia on saatu korjattua niin voi tulla vaan hyvää jälkeä!
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.12.2011 klo 22.29
Ei tuo 2 vuoden urakka omasta mielestä niin nopea ollut, jos ajattelee että heillä oli kuitenkin valmis pohja XIII:stä.
XIII-2 myi julkaisussa kotikentällään Japanissa selvästi vähemmän kuin yksikään Final Fantasy -peli vuosikymmeniin. Periaatteessa tämä ei ole ihme XIII:n jälkeen. Toivottavasti S-E oppisi tästä jotain ja muuttaisi tulevaisuuden FF -pelien tyyliä taas perinteisempään jrpg -suuntaan.
Vaikka peli myi Final Fantasyksi melko huonosti niin peli myi silti ensimmäisen viikon aikana yli 500k Japanissa. S-E voisi oppia tästä että putket ovat ankeita.
500k ei ole missään nimessä huono tulos Japanin markkinoilla, mutta noin jyrkkä pudotus myyneissä pitäisi olla hälyttävää S-E:lle. XIII myi julkaisussa miljoonan enemmän kuin XIII-2.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
27.12.2011 klo 02.53
27.12.2011 klo 06.52
27.12.2011 klo 14.00
Tuohon roolipeligenreen voisi muutes suomalaiset tuoda myös omaa näkökulmaansa; miltä kuullostaisi esim. peli Kalevalasta? Onhan tuon kansalliseepoksemme elementtejä kierrätetty jo lukuisissa videopeleissä.
Niin, ja tosta FF-julkaisu"listasta", nyt kun FFXIII-2 o saatu valmiiksi:
-FF Versus(?)
-Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
-Kingdom Hearts III(?)
ehkä wiki tietää näistä tärkemmin, mutta toisaalta kukaan ei osaa tulevaisuutta ennustaa :)
Rekisteröitynyt 04.01.2011
27.12.2011 klo 16.59
No, jos miettii julkaisukantilta näitä juttuja, niin täytyy meidän pelaajien pitää eräs tärkeä asia mielessä: nimittäin se, että nää pelin tekijät ovat vain pelkkiä ihmisiä, jotka yrittävät parhaansa luoda oma peräistä taidetta.
Tuohon roolipeligenreen voisi muutes suomalaiset tuoda myös omaa näkökulmaansa; miltä kuullostaisi esim. peli Kalevalasta? Onhan tuon kansalliseepoksemme elementtejä kierrätetty jo lukuisissa videopeleissä.
Niin, ja tosta FF-julkaisu"listasta", nyt kun FFXIII-2 o saatu valmiiksi:
-FF Versus(?)
-Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
-Kingdom Hearts III(?)
ehkä wiki tietää näistä tärkemmin, mutta toisaalta kukaan ei osaa tulevaisuutta ennustaa :)
Hyvät kirjat harvemmin muuntuvat hyviksi peleiksi helposti. Metrokin kertoo kovin erilaisen tarinan. Mutta Mika Waltarin kirjojen maailmoista voisi saada mielenkiintoisia pelejä, esmes Johannes Angelos on kovasti samanlainen DA2 kanssa.
27.12.2011 klo 23.02
Missä on Final Fantasy Versus 13?
Sitä peliä ei saa julkaistA. Huonot hahmot, I promise.
Rekisteröitynyt 19.04.2007
28.12.2011 klo 19.32
Ei tuo 2 vuoden urakka omasta mielestä niin nopea ollut, jos ajattelee että heillä oli kuitenkin valmis pohja XIII:stä.
XIII-2 myi julkaisussa kotikentällään Japanissa selvästi vähemmän kuin yksikään Final Fantasy -peli vuosikymmeniin. Periaatteessa tämä ei ole ihme XIII:n jälkeen. Toivottavasti S-E oppisi tästä jotain ja muuttaisi tulevaisuuden FF -pelien tyyliä taas perinteisempään jrpg -suuntaan.
Ja eikös juuri tuohon suuntaan XIII-2:a olekin tehty?