Kojima Productions kertoo Metal Gear Risingista
Eilen julkistettu Metal Gear Rising: Revengeancen traileri aiheutti kuhinaa Metal Gear Solid -sarjan faneissa. Bayonettan tekijöiden kehittämä peli nosti kulmakarvoja, eikä moni ainakaan heti syttynyt miekkatykitykselle. Nyt Kojima Productions on selventänyt vähän tilannetta.
AdrianSangista selviää seuraavaa:
- Metal Gear Rising ei ole osa Metal Gear Solid -sarjaa, vaikka ajallisesti se sijoittuukin useita vuosia MGS4:n jälkeen
- Aluksi 'Risingin' piti olla peli, jossa voi halkoa miekalla ihan kaiken ja sellainen siitä tehtiinkin, mutta peli-ideana se ei ollut kantava, yhdessä vaiheessa Kojima sanoi, että projektia ei todennäköisesti saada loppuun
- Rising peruttiin, mutta kun Platinum Gamesilta tuli väkeä käymään Kojima Productionsin studiolla, asiat johtivat siihen, että projekti annettiin heille
- Hideki Kamiya ei ole pelin ohjaaja
- Platinum Games muutti myös pelin tarinaa alkuperäisestä
Examinerissa kerrotaan osittain samaa, mutta myös:
- alkuperäinen tarina sijoittui MGS2:n ja 4:n väliin
- alkuperäinen konsepti oli "stealth and action", nyt se on "cutting things feels good"
Keskustelut (25 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.12.2011 klo 14.27
Rekisteröitynyt 07.07.2011
12.12.2011 klo 14.45
on siinä pelille nimi...
12.12.2011 klo 15.21
Rekisteröitynyt 04.01.2011
12.12.2011 klo 15.29
Rekisteröitynyt 01.10.2011
12.12.2011 klo 15.32
12.12.2011 klo 15.51
Rekisteröitynyt 17.03.2009
12.12.2011 klo 16.03
Liikaa kipinöintiä, salamia, hehkuvia silmiä ja muuta typerää tarpeetonta teatraalisuutta. Palauttaisivat tyylin takaisin sinne Metal Gearin pseudorealistiseen lähitulevaisuuteen.
Rekisteröitynyt 14.05.2011
12.12.2011 klo 16.06
12.12.2011 klo 16.07
12.12.2011 klo 16.09
Liikaa salamia
Lakkaa haaveksimasta poika, syö pitsasi.
Rekisteröitynyt 19.04.2007
12.12.2011 klo 16.51
12.12.2011 klo 16.52
Ongelma itselle on siinä että peli näytti trailerissa ihan liikaa Bayonetalta tai DMC:ltä.
Liikaa kipinöintiä, salamia, hehkuvia silmiä ja muuta typerää tarpeetonta teatraalisuutta. Palauttaisivat tyylin takaisin sinne Metal Gearin pseudorealistiseen lähitulevaisuuteen.
niin on. mikä vika oli Gray Foxin tyylissä. se ei kipinöinyt, salamimoinut tms vaan oli tähän maailmaan uskottava ninja joka käytti myös stealthia
ei ihme että Kojima häipyi
12.12.2011 klo 17.10
salamia
Haaveksimasta
Rekisteröitynyt 17.03.2009
12.12.2011 klo 19.09
Ongelma itselle on siinä että peli näytti trailerissa ihan liikaa Bayonetalta tai DMC:ltä.
Liikaa kipinöintiä, salamia, hehkuvia silmiä ja muuta typerää tarpeetonta teatraalisuutta. Palauttaisivat tyylin takaisin sinne Metal Gearin pseudorealistiseen lähitulevaisuuteen.
niin on. mikä vika oli Gray Foxin tyylissä. se ei kipinöinyt, salamimoinut tms vaan oli tähän maailmaan uskottava ninja joka käytti myös stealthia
ei ihme että Kojima häipyi
Mjoo, muttei Grey Foxkaan heitelly Rexiä ilmaan pelin lopussa ja ninjavoimillaan lentänyt ja pistänyt sitä paloiksi. Voi tosin johtua vain PS1n rajoituksista, mutta kyllä MGS oli kokonaisuutena paljon hillitympää tavaraa kuin tuo traileri.
12.12.2011 klo 19.10
En ymmärrä miksi Risingin pitäisi pelattavuudeltaan olla muitten Metal Gearien kaltainen. Silpominen sopii Raidenin peliin huomattavasti hiipimistä paremmin.
Itse odotin innolla alkuperäistä Risingia, koska se tuntui juuri sen kaltaiselta peliltä, mitä odotin kyborgininjalla pelaamiselta. Ensinnäkin siinä oli vielä hiipimis elementtejä, joskin hyvin erilaisia kuin aikaisemmissa Metal Geareissa. Peli oli tuolloin myös MGS tyyliin "realistinen" eli Raidenin miekka tuntui miekalta, pilkkoen vastustajat yhdellä lyönnillä, eikä ollut mitään turhia valoefektejä yms.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
12.12.2011 klo 19.30
Ongelma itselle on siinä että peli näytti trailerissa ihan liikaa Bayonetalta tai DMC:ltä.
Liikaa kipinöintiä, salamia, hehkuvia silmiä ja muuta typerää tarpeetonta teatraalisuutta. Palauttaisivat tyylin takaisin sinne Metal Gearin pseudorealistiseen lähitulevaisuuteen.
niin on. mikä vika oli Gray Foxin tyylissä. se ei kipinöinyt, salamimoinut tms vaan oli tähän maailmaan uskottava ninja joka käytti myös stealthia
ei ihme että Kojima häipyi
Mjoo, muttei Grey Foxkaan heitelly Rexiä ilmaan pelin lopussa ja ninjavoimillaan lentänyt ja pistänyt sitä paloiksi. Voi tosin johtua vain PS1n rajoituksista, mutta kyllä MGS oli kokonaisuutena paljon hillitympää tavaraa kuin tuo traileri.
Säväyttihän se Raiden jo nelosessakin hienoilla yli-inhimillisillä voimillaan kun pysäytti arsenal gearin.
Rekisteröitynyt 30.03.2007
12.12.2011 klo 19.49
12.12.2011 klo 20.42
"realistinen"
roflmao
Rekisteröitynyt 05.09.2011
12.12.2011 klo 23.37
Alkuperäinen Rising kuulosti paljon mielenkiintoisemmalta ja erikoisemmalta. Nyt pelistä näyttää tulevan perus hack&slash napinrämpytys.
Samaa mieltä. Alkuperäinen myös näytti paljon paremmalta.
13.12.2011 klo 09.29
Sääli ettei nelonen säväyttänyt.
Sääli ettei ikä riittänyt.
13.12.2011 klo 09.43
Ongelma itselle on siinä että peli näytti trailerissa ihan liikaa Bayonetalta tai DMC:ltä.
Liikaa kipinöintiä, salamia, hehkuvia silmiä ja muuta typerää tarpeetonta teatraalisuutta. Palauttaisivat tyylin takaisin sinne Metal Gearin pseudorealistiseen lähitulevaisuuteen.
niin on. mikä vika oli Gray Foxin tyylissä. se ei kipinöinyt, salamimoinut tms vaan oli tähän maailmaan uskottava ninja joka käytti myös stealthia
ei ihme että Kojima häipyi
Mjoo, muttei Grey Foxkaan heitelly Rexiä ilmaan pelin lopussa ja ninjavoimillaan lentänyt ja pistänyt sitä paloiksi. Voi tosin johtua vain PS1n rajoituksista, mutta kyllä MGS oli kokonaisuutena paljon hillitympää tavaraa kuin tuo traileri.
Luetun ymmärtäminen
Tarkoitin siis että olisin toivonut Grey Foxin maanläheisempää tyyliä. Hieman kuin Tenchu mutta vähän sulavampi eli melkolailla kuten se alkuperäinen konsepti.
Tenchun ja Ninja Gaidenin välillä on valtava ero ja suunnilleen sama ero on alkuperäisen Risingin ja Revengeancen välillä
13.12.2011 klo 10.16
Sääli ettei nelonen säväyttänyt.
Sääli ettei ikä riittänyt.
Sääli että peli oli huono.
Rekisteröitynyt 19.07.2007
13.12.2011 klo 11.40
Rekisteröitynyt 11.04.2007
13.12.2011 klo 17.47
Rekisteröitynyt 28.04.2011
13.12.2011 klo 17.54
Alkuperäinen Rising kuulosti paljon mielenkiintoisemmalta ja erikoisemmalta. Nyt pelistä näyttää tulevan perus hack&slash napinrämpytys.
Älä unohda yliampuvaa noloa meininkiä.