Tuorein sisältö

S.T.A.L.K.E.R 2 on peruttu, firma kuopattu

10.12.2011 klo 14.00 | Luettu: 40472 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Huonoja uutisia STALKER-pelien ystäville. IGN kertoo, että internetiä kiertävät huhut kakkospelin perumisesta ja GSC Game World -pelistudion sulkemisesta pitävät todennäköisesti paikkansa.

Sergey Galenkin kertoo blogissaan, että "GSC on suljettu, faktan vahvistavat kaikki" ja toteaa, ettei ollut taloudellisesti järkevää kehittää peliä, joka julkaistaisiin vain PC:lle.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Näitä pelejä esitell... Tällainen on dynaami... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (48 viestiä)

Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

10.12.2011 klo 14.07

What a shame.

Peleistä selkeästi tullut liian kunnianhimoisia, kun ei edes onnistunut tekeminen ole enää kannattavaa.
lainaa
Burbeting

Rekisteröitynyt 07.12.2007

10.12.2011 klo 14.07

Harmillista, jos oikeasti PC-yksinoikeutena oleminen aiheutti tämän. Konsolit ovat mielestäni hyviä, mutta kyllä PC-yksinoikeuksiakin saisi olla enemmän.
lainaa
peruna

10.12.2011 klo 14.11


No voi helvetti :( tätä odotin eniten 2012 vuodelta

lainaa
sdFdM

10.12.2011 klo 14.12

Nyt vituttaa suunnattomasti, odotin uutta stalkeria kuin kuuta nousevaa.
lainaa
Riku

10.12.2011 klo 14.12

PC-yksinoikeuksia on enemmän.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

10.12.2011 klo 14.13

Että semmosta. Nii sitä vaa pikkuhiljaa kuihtuu kaikki vähänki marginaalisempia yleisöjä hakevat pelit näistä isojen pelien luokista. Kustannukset kasvanu nii helkatin isoiksi, että jatkossa marginaaliaiheet on graafisesti melko vaatimattomia, mikä ei sinällään haittaa, mutta laskee varmasti niiden suosiota entisestään.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

10.12.2011 klo 14.16

no niinpä. miksi edes yrittää nykyään tehdä kunnon pelejä, kun parhaat rahat saa pienen budjetin flash-peleillä tai vuosittaisella call of battlefieldillä. elämme pelaamisen kultakautta
lainaa
wolf

10.12.2011 klo 14.18

Kyllä taisi olla konsolien vika tämäkin kun meni resursit multiplatformin luomiseen....Ja vaikka varat olisivatkin riitttänyt, niin stalker 2 kokemus olisi ollut vaisumpi kuin STALKER 1.sen.

Hyvänä esimerkkinä CRYSIS > Crysis 2 (konsoloitu)
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

10.12.2011 klo 14.38

"toteaa, ettei ollut taloudellisesti järkevää kehittää peliä, joka julkaistaisiin vain PC:lle."

Mielenkiintoista. Tietääkseni he myös kehittivät peliä ainakin xboksille. Muistaakseni olivat jo testailleet CoPia boksilla ja taisi kohtuuhyvin pyöriäkkin siinä.

Todella ikävää silti. Siinä meni sitten taas yksi hyvä PC firma matalaksi. Lost alphaa odotellessa, toivottavasti eivät sen kehittäjät nyt sitten keskeytä.
lainaa
flow

10.12.2011 klo 14.41

wolf kirjoitti:
Kyllä taisi olla konsolien vika tämäkin kun meni resursit multiplatformin luomiseen....Ja vaikka varat olisivatkin riitttänyt, niin stalker 2 kokemus olisi ollut vaisumpi kuin STALKER 1.sen.

Hyvänä esimerkkinä CRYSIS > Crysis 2 (konsoloitu)

Turha syytellä konsoileita tästä. Itsepähän PC pelaajat warettavat pelejään jotenka turha kitistä. Deal with it.
lainaa
ArtemisFlow

Rekisteröitynyt 05.03.2011

10.12.2011 klo 14.49

2011 vaikuttikin vähän liiankin hyvältä vuodelta peliuutisten ja julkistusten puolella.
lainaa
finshady

10.12.2011 klo 14.51

No hyvä että saivat kuitenkin edes nää kolme STALKER peliä aikaseksi että modaajavelhot voi niitten pohjalta tehdä uusia ja parempia STALKER seikkailuja.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

10.12.2011 klo 15.02

cs_bot kirjoitti:
"toteaa, ettei ollut taloudellisesti järkevää kehittää peliä, joka julkaistaisiin vain PC:lle."

Mielenkiintoista. Tietääkseni he myös kehittivät peliä ainakin xboksille. Muistaakseni olivat jo testailleet CoPia boksilla ja taisi kohtuuhyvin pyöriäkkin siinä.

...

Kehitys nimenomaan kaatui siihen, kun GSC ei löytänyt julkaisijaa pelin konsoliversioille. Täten konsoliversiot jouduttiin jättämään pois ja PC-yksinoikeutena peli ei olisi ollut kannattava, sillä ~30 % pelaajista olisi pelin warettanut.
lainaa
PELIMIES1983

Rekisteröitynyt 01.04.2011

10.12.2011 klo 15.02

Tämä olisi voinut olla ihan mielenkiintoinen multiplattarinakin :)

Voihan olla mahdollista että myyvät oikeudet eteenpäin tai sitten siihen järjestyy rahoitus. Voisin kuitenkin kuvitella ettei peli itsessään ole lopullisesti kuopattu.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

10.12.2011 klo 15.06

Execta kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
"toteaa, ettei ollut taloudellisesti järkevää kehittää peliä, joka julkaistaisiin vain PC:lle."

Mielenkiintoista. Tietääkseni he myös kehittivät peliä ainakin xboksille. Muistaakseni olivat jo testailleet CoPia boksilla ja taisi kohtuuhyvin pyöriäkkin siinä.

...

Kehitys nimenomaan kaatui siihen, kun GSC ei löytänyt julkaisijaa pelin konsoliversioille. Täten konsoliversiot jouduttiin jättämään pois ja PC-yksinoikeutena peli ei olisi ollut kannattava, sillä ~30 % pelaajista olisi pelin warettanut.

Tarkoitat varmaan että n. 30% olisi ostanut.

Vaikuttaa että Venäjä voitti Ukrainan jälleen kerran keskinäisessä taistelussa THQn post-apokalyptisistä FPSsistä.
lainaa
RandomEsa

10.12.2011 klo 15.34

Machinus kirjoitti:
Execta kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
"toteaa, ettei ollut taloudellisesti järkevää kehittää peliä, joka julkaistaisiin vain PC:lle."

Mielenkiintoista. Tietääkseni he myös kehittivät peliä ainakin xboksille. Muistaakseni olivat jo testailleet CoPia boksilla ja taisi kohtuuhyvin pyöriäkkin siinä.

...

Kehitys nimenomaan kaatui siihen, kun GSC ei löytänyt julkaisijaa pelin konsoliversioille. Täten konsoliversiot jouduttiin jättämään pois ja PC-yksinoikeutena peli ei olisi ollut kannattava, sillä ~30 % pelaajista olisi pelin warettanut.

Tarkoitat varmaan että n. 30% olisi ostanut.

Vaikuttaa että Venäjä voitti Ukrainan jälleen kerran keskinäisessä taistelussa THQn post-apokalyptisistä FPSsistä.


Ensimmäinen stalkkeri (s.t.a.l.k.e.r: shadow of chernobyl) oli myynyt 2 miljoonaa kappaletta jo vuonna 2008. Olen kuullut että kaikki 3 peliä olisivat yhteenä myynyt lähemmäs 4 miljoonaa kappaletta, mutta se ei ole varmaa.

Näin siinä sitten kävi. Yksi parhaimmista pelisarjoista kuopataan varmaan ihan yksinkertaisesta syystä, koska GSC:llä ei riitä rahat.

Sääli koska stalker 2 olisi ollut day 1 ostos itselleni.
lainaa
Flatus

Rekisteröitynyt 20.04.2010

10.12.2011 klo 15.41

http://dome.fi/pelit/uutiset/onko-stalker-2-peruttu-vai-e
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

10.12.2011 klo 15.48

flow kirjoitti:

Turha syytellä konsoileita tästä. Itsepähän PC pelaajat warettavat pelejään jotenka turha kitistä. Deal with it.

Konsolipelaajatko sitten eivät wareta? Hah.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

10.12.2011 klo 15.49

RandomEsa kirjoitti:
Machinus kirjoitti:
Execta kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
"toteaa, ettei ollut taloudellisesti järkevää kehittää peliä, joka julkaistaisiin vain PC:lle."

Mielenkiintoista. Tietääkseni he myös kehittivät peliä ainakin xboksille. Muistaakseni olivat jo testailleet CoPia boksilla ja taisi kohtuuhyvin pyöriäkkin siinä.

...

Kehitys nimenomaan kaatui siihen, kun GSC ei löytänyt julkaisijaa pelin konsoliversioille. Täten konsoliversiot jouduttiin jättämään pois ja PC-yksinoikeutena peli ei olisi ollut kannattava, sillä ~30 % pelaajista olisi pelin warettanut.

Tarkoitat varmaan että n. 30% olisi ostanut.

Vaikuttaa että Venäjä voitti Ukrainan jälleen kerran keskinäisessä taistelussa THQn post-apokalyptisistä FPSsistä.


Ensimmäinen stalkkeri (s.t.a.l.k.e.r: shadow of chernobyl) oli myynyt 2 miljoonaa kappaletta jo vuonna 2008. Olen kuullut että kaikki 3 peliä olisivat yhteenä myynyt lähemmäs 4 miljoonaa kappaletta, mutta se ei ole varmaa.

Näin siinä sitten kävi. Yksi parhaimmista pelisarjoista kuopataan varmaan ihan yksinkertaisesta syystä, koska GSC:llä ei riitä rahat.

Sääli koska stalker 2 olisi ollut day 1 ostos itselleni.

4 miljoonaa kappaletta jooh, mutta pitää muistaa että peliä on steamissa kaupattu puoli-ilmaiseksi n. 10 kertaa viimeisen parin vuoden aikana. Noista 5-10e myynneistä GSC näkee n. 60% prosenttia, mikä on aika vähän. Ja Shadow of chernobyl maksoi varmasti paljon kiitos kahdeksan vuoden kehitysajan.
lainaa
Flits

10.12.2011 klo 16.07

flow kirjoitti:
wolf kirjoitti:
Kyllä taisi olla konsolien vika tämäkin kun meni resursit multiplatformin luomiseen....Ja vaikka varat olisivatkin riitttänyt, niin stalker 2 kokemus olisi ollut vaisumpi kuin STALKER 1.sen.

Hyvänä esimerkkinä CRYSIS > Crysis 2 (konsoloitu)

Turha syytellä konsoileita tästä. Itsepähän PC pelaajat warettavat pelejään jotenka turha kitistä. Deal with it.


Ja looppi on valmis. Kyllä niillä konsoleillakin varsin vahva ware porukkansa on, ellei jopa isompi. Erona on vain isommat konsolimarkkinat. Konsolipelaajat ne vain tykkäävät maksella isoja rahoja kaikenlaisesta askasta. Yleistämättä kyllä ne hönöimmät pelaajat loppujen lopuksi löytyy konsoleiden äärestä. 2000 luvun lopulla ollaan ymmärretty peliteollisuuden voima etenkin rahan kannalta. Tällä on omat seurauksensa ja kyseinen uutinen on yksi niistä.
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

10.12.2011 klo 16.14

Execta kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
"toteaa, ettei ollut taloudellisesti järkevää kehittää peliä, joka julkaistaisiin vain PC:lle."

Mielenkiintoista. Tietääkseni he myös kehittivät peliä ainakin xboksille. Muistaakseni olivat jo testailleet CoPia boksilla ja taisi kohtuuhyvin pyöriäkkin siinä.

...

Kehitys nimenomaan kaatui siihen, kun GSC ei löytänyt julkaisijaa pelin konsoliversioille. Täten konsoliversiot jouduttiin jättämään pois ja PC-yksinoikeutena peli ei olisi ollut kannattava, sillä ~30 % pelaajista olisi pelin warettanut.
Ahaa, tuollaista twistiä en olekkaan kuullut. Mutta juu, maanantaina kuullaan lopullinen tuomio. Täytyy toivoa, että pelin kehitys jatkuisi kaikesta huolimatta.
lainaa
dfsafdsa

10.12.2011 klo 16.28

Heidän kannaltaan hyvä, että lopettivat kehityksen. Esimerkiksi mahtava PC yksinoikeus Witcher 2 myi reilusti alle miljoonan mutta sitä waretettiin n. 4,5 miljoonaa kertaa
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

10.12.2011 klo 16.29

Pelasin Stalkeria joskus ps2 en tykänny yhtään, että hyvä vaan ettei tule
lainaa
Repo

10.12.2011 klo 16.38

kaktuz kirjoitti:
miksi edes yrittää nykyään tehdä kunnon pelejä, kun parhaat rahat saa pienen budjetin flash-peleillä tai vuosittaisella call of battlefieldillä.


Ihan vain huomauttaakseni, Battlefield -pelejä ei julkaista joka vuosi...
lainaa
ikävä_kyllä

10.12.2011 klo 16.44

Moninpelittömillä pc-only peleilläkin pääsee vain tiettyyn pisteeseen asti...
lainaa
KaF

10.12.2011 klo 16.48

Näiden kaikkien jotka kuvittelee/väittää konsolipiratismin olevan lähelläkään pc piratismia kannattaisi lukea vaikkapa tämä loistava postaus muron foorumilta:
http://murobbs.plaza.fi/pelit-ja-konsolit/715841-elder-sc

Tuossa on mukana lähteet, joten turha väittää vastaan.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.12.2011 klo 16.48

Repo kirjoitti:
kaktuz kirjoitti:
miksi edes yrittää nykyään tehdä kunnon pelejä, kun parhaat rahat saa pienen budjetin flash-peleillä tai vuosittaisella call of battlefieldillä.


Ihan vain huomauttaakseni, Battlefield -pelejä ei julkaista joka vuosi...


Nyt kun pelisarja lähti nousuun, niin en ihmettele, vaikka tehtäisiinkin jatkossa.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

10.12.2011 klo 16.50

Vaikka pelaankin enimmäkseen PC:llä, en ihan käsitä näitä "PC-yksinoikeuksia pitäisi olla enemmän"-kommentteja. Mitäköhän iloa siitä ois kenellekään? Omasta mielestä hyviä PC-käännöksiä pitäisi olla enemmän.
lainaa
pc-elitisti

10.12.2011 klo 16.57

Uppmas kirjoitti:
Repo kirjoitti:
kaktuz kirjoitti:
miksi edes yrittää nykyään tehdä kunnon pelejä, kun parhaat rahat saa pienen budjetin flash-peleillä tai vuosittaisella call of battlefieldillä.


Ihan vain huomauttaakseni, Battlefield -pelejä ei julkaista joka vuosi...


Nyt kun pelisarja lähti nousuun, niin en ihmettele, vaikka tehtäisiinkin jatkossa.

EA mielestäni lupasi että BF ja MOH vuorottelevat vuosittain. Eli siis samaa paskaa hieman eri paketissa. Todnäk jatkavat vielä niin, että Danger Close tekee yksinpelin ja DICE lätkäsee ramman moninpelin kylkeen.
lainaa
Camaron

10.12.2011 klo 16.59

Repo kirjoitti:
kaktuz kirjoitti:
miksi edes yrittää nykyään tehdä kunnon pelejä, kun parhaat rahat saa pienen budjetin flash-peleillä tai vuosittaisella call of battlefieldillä.


Ihan vain huomauttaakseni, Battlefield -pelejä ei julkaista joka vuosi...


2002: 1942
2003: Lisärit
2004: Vietnam
2005: BF2 (ja lisärit), BF2: MC
2006: 2142, BF2 lisäri
2007: lisäri
2008: Bad Company
2009: 1943, Heroes
2010: Bad Company 2 ja lisäri
2011: BF3, Play4Free
lainaa
SeppoTaalasmaa

10.12.2011 klo 16.59

Burbeting kirjoitti:
Harmillista, jos oikeasti PC-yksinoikeutena oleminen aiheutti tämän. Konsolit ovat mielestäni hyviä, mutta kyllä PC-yksinoikeuksiakin saisi olla enemmän.


PC:hän on jo nyt ylivoimaisesti suurin yksinoikeusalusta, kun ottaa huomioon _kaikki_ PC:lle tehdyt pelit :)
lainaa
gggg

10.12.2011 klo 17.08

SeppoTaalasmaa kirjoitti:
Burbeting kirjoitti:
Harmillista, jos oikeasti PC-yksinoikeutena oleminen aiheutti tämän. Konsolit ovat mielestäni hyviä, mutta kyllä PC-yksinoikeuksiakin saisi olla enemmän.


PC:hän on jo nyt ylivoimaisesti suurin yksinoikeusalusta, kun ottaa huomioon _kaikki_ PC:lle tehdyt pelit :)


Ja melko mukisematta onkin.
lainaa
XeSpace52

Rekisteröitynyt 29.06.2011

10.12.2011 klo 17.10

twitterissä lukee et jatkuu
lainaa
asdfg

10.12.2011 klo 17.14

KaF kirjoitti:
Näiden kaikkien jotka kuvittelee/väittää konsolipiratismin olevan lähelläkään pc piratismia kannattaisi lukea vaikkapa tämä loistava postaus muron foorumilta:
http://murobbs.plaza.fi/pelit-ja-konsolit/715841-elder-sc

Tuossa on mukana lähteet, joten turha väittää vastaan.
Ei ole nyt aikaa lukea, mutta esimerkkeinä näytetään käyttävän Black Opsia, Mafia 2:ta ja BF3:a. Kaksi konsoleille suunnattua ja yleisesti paskaksi väitettyä peliä ja EA:n järkyttävän julkaisupolitiikan raiskaama peli eivät nyt ehkä ihan kerro koko totuutta. Ja kuinkas moni warettaa ensin kun kehittäjät porttaavat tätä nykyä aina vain laiskemmin paskansa PC:lle ja jättävät demot julkaisematta?
lainaa
flow

10.12.2011 klo 17.15

ALTHiR kirjoitti:
flow kirjoitti:

Turha syytellä konsoileita tästä. Itsepähän PC pelaajat warettavat pelejään jotenka turha kitistä. Deal with it.

Konsolipelaajatko sitten eivät wareta? Hah.

En sanonut nyt niinkään, mutta PC pelaajat warettavat huomattavasti enemmän kuin konsoli pelaajat.
lainaa
LaF

10.12.2011 klo 17.45

asdfg kirjoitti:
Ei ole nyt aikaa lukea, mutta esimerkkeinä näytetään käyttävän Black Opsia, Mafia 2:ta ja BF3:a. Kaksi konsoleille suunnattua ja yleisesti paskaksi väitettyä peliä ja EA:n järkyttävän julkaisupolitiikan raiskaama peli eivät nyt ehkä ihan kerro koko totuutta. Ja kuinkas moni warettaa ensin kun kehittäjät porttaavat tätä nykyä aina vain laiskemmin paskansa PC:lle ja jättävät demot julkaisematta?


Ei ole aikaa lukea, mutta on aikaa postata!?
Black ops oli mukana ilmentämässä sitä, että vaikka pc version myynnit olivat marginaalisia vrt. konsolit, niin piratisointi oli pc:llä moninverroin suurempaa.
Mafia 2 oli mukana puolestaan, koska se oli myynyt pc:llä todella hyvin saaden peräti kolmanneksen kokonaismyynnistä. Jälleen pc piratismi kuitenkin moninkertaista.
Bf3 piratisoinnista tuolla ei ollut mutta myyntiluvut olivat mukana koska peli oli markkinoitu melko puhtaasti pc:lle mutta pc myynti oli silti vähäistä verrattuna konsoleihin.
lainaa
holycow

10.12.2011 klo 18.25

Miksei samantien pistetä adressia pystyyn ja helkutisti nimiä alle worldwide. hyvällä tuurilla nimiä tulee sen verran paljon että joku pienempi tai miksei suurempikin pelifirma vedä jatko-osaa loppuun?
lainaa
karu_fakta

10.12.2011 klo 18.31

ALTHiR kirjoitti:
flow kirjoitti:

Turha syytellä konsoileita tästä. Itsepähän PC pelaajat warettavat pelejään jotenka turha kitistä. Deal with it.

Konsolipelaajatko sitten eivät wareta? Hah.

Ei paljoa paina kun ne rahat on silti sillä puolella.
lainaa
Repo

10.12.2011 klo 18.37

Camaron kirjoitti:

2002: 1942 (PC)
2004: Vietnam (PC)
2005: BF2 (PC) / Modern Combat (Konsoli)
2006: 2142 (PC)
2007: Bad Company (vain konsoleille)
2009: 1943 (vain konsoleille)
2010: Bad Company 2
2011: BF3


Ei nyt lisäosia ja ilmaispelejä lasketa.
lainaa
LaaLaa

10.12.2011 klo 18.55

Taas tätä konsolionparaspaskaa. Tosiasiassa Stalker oli liian pienelle piirille suunnattu ja liian tylsä suurimmalle osalle pelaajista. Ja osittain myös eritäin huonosti tehty. Jos halusi kunnolla pelata, piti ensin leikkiä ja asennella kymmeniä modeja.
Siinä ne oikeat syyt firman kaatumiseen, konsolijonnet ei vaan ilmeisesti tiedä kyseisestä pelistä mitään.
lainaa
konsolisyrjähyppy

10.12.2011 klo 19.00

Muutaman vuoden käväisin konsolipuolella haistelemassa valtavirtaympäristöä. Mutta kyllä paluu takaisin pc-maailmaan palautti myös halun pelaamiseen. Kaikki pelit pc:lle tulee hankittua digiversioina. Saman tilanne usealla tutulla, jotka ovat siirtyneet takaisin pc-pelaamiseen. Microsoft sai xboxista liian hyvän lypsylehmän ja tämä on rampauttaa valitettavasti pc-puolta.

Tympeää tosiaan että konsolit määrittävät tällä hetkellä pelien suunnan, mutta esim. BF3:n pc-versio riitti syyksi koneen päivittämiselle. Kaurapuurografiikasta kun kerran pääsee eroon, ei paluuta sinne enää ole... Alkuperäinen Stalker pelattu ja kakkosen pc/konsolihybridi ei ajatuksena tunnu aivan kuningas ajatukselta.
lainaa
lasdkasd

10.12.2011 klo 19.15

flow kirjoitti:
wolf kirjoitti:
Kyllä taisi olla konsolien vika tämäkin kun meni resursit multiplatformin luomiseen....Ja vaikka varat olisivatkin riitttänyt, niin stalker 2 kokemus olisi ollut vaisumpi kuin STALKER 1.sen.

Hyvänä esimerkkinä CRYSIS > Crysis 2 (konsoloitu)

Turha syytellä konsoileita tästä. Itsepähän PC pelaajat warettavat pelejään jotenka turha kitistä. Deal with it.

Olen PC-pelaaja enkä wareta. Turha syyttää mitään kollektiivista PC-pelaajien ryhmää, koska se ei ole mikään homogeeninen warettajaproukka. Mutta enpä ihmettele, että sinä konsolipelaaja olet niin tyhmä, että tälläisiä yleistyksiä teet.
lainaa
5kautta5

Rekisteröitynyt 04.09.2011

10.12.2011 klo 20.16

lasdkasd kirjoitti:
Olen PC-pelaaja enkä wareta. Turha syyttää mitään kollektiivista PC-pelaajien ryhmää, koska se ei ole mikään homogeeninen warettajaproukka. Mutta enpä ihmettele, että sinä konsolipelaaja olet niin tyhmä, että tälläisiä yleistyksiä teet.

Eli itket siitä että joku yleistää sinut warettajaksi, mutta itse yleistät konsolipelaajat tyhmiksi? Vuoden assburgerpalkinto napsahti lasdkasdille!

Itse uutiseen; todella surullinen juttu. Tätä peliä on tullut odotettua jo kauan.
lainaa
wormfood

10.12.2011 klo 20.36

5kautta5 kirjoitti:
lasdkasd kirjoitti:
Olen PC-pelaaja enkä wareta. Turha syyttää mitään kollektiivista PC-pelaajien ryhmää, koska se ei ole mikään homogeeninen warettajaproukka. Mutta enpä ihmettele, että sinä konsolipelaaja olet niin tyhmä, että tälläisiä yleistyksiä teet.

Eli itket siitä että joku yleistää sinut warettajaksi, mutta itse yleistät konsolipelaajat tyhmiksi? Vuoden assburgerpalkinto napsahti lasdkasdille!

Itse uutiseen; todella surullinen juttu. Tätä peliä on tullut odotettua jo kauan.

Hahhah taispa se palkinto napsahtaa sinulle, lasdkasd sanoi flowille että "SINÄ konsolipelaaja olet niin tyhmä...", eikä "KAIKKI konsolipelaajat ovat tyhmiä". Hän ei siis yleistänyt konsolipelaajia vaan sanoi flowia tyhmäksi, mikäli et vieläkään käsittänyt.
Vähän malttia ennenkuin alat huutelemaan täällä.
lainaa
Warezz

Rekisteröitynyt 30.11.2010

10.12.2011 klo 22.22

Jos he olisivat tämän saanneet tehtyä ja pistäneet ominaisuudet joita netissä huhuttiin, olisi tästä pelistä tullut uusi half-life. Olisi ensimmäinen stalkkeri jäänyt pahasti tämän varjoon.
Myös pc-versio olisi todellakin ollut pc-versio, eikä mikään konsoli-versiosta portattu paska.
Mutta katsotaan mitä Maanantaina heillä on sanottavaa.
lainaa
RoomaOnSuurin

10.12.2011 klo 22.41

SeppoTaalasmaa kirjoitti:
Burbeting kirjoitti:
Harmillista, jos oikeasti PC-yksinoikeutena oleminen aiheutti tämän. Konsolit ovat mielestäni hyviä, mutta kyllä PC-yksinoikeuksiakin saisi olla enemmän.


PC:hän on jo nyt ylivoimaisesti suurin yksinoikeusalusta, kun ottaa huomioon _kaikki_ PC:lle tehdyt pelit :)


Mitä helvettiä? Nyt on vuosi 2011 eikä 1985

90% niistä yksinoikeuksista on täysin unohtuneita. väliä on käytännössä vain nykyisellä sekä edellisellä että seuraavalla vuodella. hyvin pientä osaa pelaajakunnasta kiinnostaa vuosia vanha tai mahdollisesti vuosien päästä tuleva peli
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

11.12.2011 klo 18.13

RoomaOnSuurin kirjoitti:
SeppoTaalasmaa kirjoitti:
Burbeting kirjoitti:
Harmillista, jos oikeasti PC-yksinoikeutena oleminen aiheutti tämän. Konsolit ovat mielestäni hyviä, mutta kyllä PC-yksinoikeuksiakin saisi olla enemmän.


PC:hän on jo nyt ylivoimaisesti suurin yksinoikeusalusta, kun ottaa huomioon _kaikki_ PC:lle tehdyt pelit :)


Mitä helvettiä? Nyt on vuosi 2011 eikä 1985

90% niistä yksinoikeuksista on täysin unohtuneita. väliä on käytännössä vain nykyisellä sekä edellisellä että seuraavalla vuodella. hyvin pientä osaa pelaajakunnasta kiinnostaa vuosia vanha tai mahdollisesti vuosien päästä tuleva peli
PC:lle ilmestyy nii paljon marginaalipelejä ja pienpelejä jotka ei pääse näihi konsoleiden monopolistisiin latauspalveluihin et jo yksistää niillä PC on yksinoikeuksien ykkönen. Luultavasti.
lainaa
DaveChase

12.12.2011 klo 16.48

Execta kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
"toteaa, ettei ollut taloudellisesti järkevää kehittää peliä, joka julkaistaisiin vain PC:lle."

Mielenkiintoista. Tietääkseni he myös kehittivät peliä ainakin xboksille. Muistaakseni olivat jo testailleet CoPia boksilla ja taisi kohtuuhyvin pyöriäkkin siinä.

...

Kehitys nimenomaan kaatui siihen, kun GSC ei löytänyt julkaisijaa pelin konsoliversioille. Täten konsoliversiot jouduttiin jättämään pois ja PC-yksinoikeutena peli ei olisi ollut kannattava, sillä ~30 % pelaajista olisi pelin warettanut.


Todisteita prosenteilla, vai heititkö päästäsi vaan?
Minäkin koitan: 95% konsolipelaajista on pienimusaisia vikisijöitä.
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova