13.10.2011 klo 21.00 | Luettu: 14811 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen
Syndicate on edelleen kysymysmerkki sekä vanhan pelin ystäville että niille, jotka eivät ole pelisarjasta kuulleetkaan. Uusi yksinpelivideo ehkä selventää hieman.
Duster kirjoitti: Hmm... no jos tätä ei ajattele Syndicatena eikä lähde vertailemaan aiempiin Sydicateihin niin voihan tämä peli olla ihan hyväkin...
not mutqu on kiva valittaa
JohnnyDeux
13.10.2011 klo 22.24
Machinus kirjoitti:
Duster kirjoitti: Hmm... no jos tätä ei ajattele Syndicatena eikä lähde vertailemaan aiempiin Sydicateihin niin voihan tämä peli olla ihan hyväkin...
not mutqu on kiva valittaa
Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio? Kyllä olisi sellainen tohina ja valitus käynnissä ettei mitään rajaa. Mukulat vaan niin nuoria, etteivät muista orkkista eivätkä täten osaa samaistua naavapartojen vuodatukseen.
Perskelees
13.10.2011 klo 22.44
Tähän kun vielä isketään rankkipohjainen kilpailullinen moninpeli niin kakkakeitos on valmis!
JohnnyTroix
13.10.2011 klo 22.45
JohnnyDeux kirjoitti: Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio..
Ihan totta!! Minä pidin GTA 1 ja 2, mutta 3 oli ihan paskaa, kun se olikin muutettu uudelle vuosituhannelle. Sama juttu kaikkien auto/urheilu/yms. pelien kanssa, mistä nautin 2 ulotteisina silloin 80-luvulla. Sellaisia niiden pitäisi olla, ne myy, niitä halutaan!
Totta kai pelivalmistajien pitäisi tehdä pelejä, niinkuin 80-luvulla. Koska ME vaadimme! Me kaksi. Sinä ja minä.
Tuskin pelintekijöitä kiinnostaa ne sadat tuhannet maksavat asiakkaat, kun me kaksi fossiilia sanotaan yhteen ääneen "Dislike". Ei, ei ne tee tätä työtään elättääkseen itseään, ne vain haluaa olla arkeologeja ja kaivaa vanhoista peleistä esille sen, mitä muutamat haluaa.
JohnnyDeux
13.10.2011 klo 22.51
JohnnyTroix kirjoitti:
JohnnyDeux kirjoitti: Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio..
Ihan totta!! Minä pidin GTA 1 ja 2, mutta 3 oli ihan paskaa, kun se olikin muutettu uudelle vuosituhannelle. Sama juttu kaikkien auto/urheilu/yms. pelien kanssa, mistä nautin 2 ulotteisina silloin 80-luvulla. Sellaisia niiden pitäisi olla, ne myy, niitä halutaan!
Totta kai pelivalmistajien pitäisi tehdä pelejä, niinkuin 80-luvulla. Koska ME vaadimme! Me kaksi. Sinä ja minä.
Tuskin pelintekijöitä kiinnostaa ne sadat tuhannet maksavat asiakkaat, kun me kaksi fossiilia sanotaan yhteen ääneen "Dislike". Ei, ei ne tee tätä työtään elättääkseen itseään, ne vain haluaa olla arkeologeja ja kaivaa vanhoista peleistä esille sen, mitä muutamat haluaa.
GTA:ssa mukana säilyi iso ja avoin kaupunki, tekemisen vapaus jne. Mitä tässä on sellaista, mikä viittaisi orkkikseen? Niinpä, ei mikään. Ahtaita putkia juokseminen ei vastaa käsitystäni Syndicatesta. Olihan Syndicate Wars jo 3d, enkä marissut vaan nautin pelistä. Tämä ei ole syndicate, vaan uuden deukkarin modi.
Hohhoijaa
13.10.2011 klo 23.33
JohnnyDeux kirjoitti: Mitä tässä on sellaista, mikä viittaisi orkkikseen?
Tehtävät, juoni, maailma, hahmot yms. mitä ei vielä ole nähty..
Ja miksi tämän pitäisi olla niinkuin "orkkis"? Ai siksi, koska nykyään ihmiset pelaa juuri tällaisia pelejä? Ai siksi, koska tällaiset pelit myy?
Sinun mielestä pelin pitää olla kuin se wanha orkkis, koska sinä pidit siitä. Muut ihmiset pitävät tällaisista, siksi ne myy.
JohnnyTroix
13.10.2011 klo 23.47
JohnnyDeux kirjoitti: Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio? Kyllä olisi sellainen tohina ja valitus käynnissä ettei mitään rajaa.
Varmaan olisikin kova tohina, jossain vanhainkodissa. Jos Pong muutettaisiin erilaiseksi, niin olisi äääärimmäisen kova tohina ja valittaisit, jos joku yrittäisi tehdä siitä nykypelaajille sopivan.
Ainoa ongelma jutussasi on, että mainitsemasi pelit on nykyaikaisia, alkuperäinen Syndicate taas on lähes 20 vuotta vanha Amiga-peli.
Ja miten Syndicate eroaa muista RTS-peleistä? Ohjataan joukkoa, joka etenee varsin pienellä alueella, varsin putkimaisessa kentässä.. Ainoa ero on kiehtovassa maailmassa. OK.. Miksei sitä kiinnostavinta asiaa olla saatu tähän peliin?
Jylppy
13.10.2011 klo 23.55
JohnnyTroix kirjoitti: .. Miksei sitä kiinnostavinta asiaa olla saatu tähän peliin?
Koska konsolit.
JohnnyDeux
14.10.2011 klo 00.01
JohnnyTroix kirjoitti:
JohnnyDeux kirjoitti: Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio? Kyllä olisi sellainen tohina ja valitus käynnissä ettei mitään rajaa.
Varmaan olisikin kova tohina, jossain vanhainkodissa. Jos Pong muutettaisiin erilaiseksi, niin olisi äääärimmäisen kova tohina ja valittaisit, jos joku yrittäisi tehdä siitä nykypelaajille sopivan.
Ainoa ongelma jutussasi on, että mainitsemasi pelit on nykyaikaisia, alkuperäinen Syndicate taas on lähes 20 vuotta vanha Amiga-peli.
Ja miten Syndicate eroaa muista RTS-peleistä? Ohjataan joukkoa, joka etenee varsin pienellä alueella, varsin putkimaisessa kentässä.. Ainoa ero on kiehtovassa maailmassa. OK.. Miksei sitä kiinnostavinta asiaa olla saatu tähän peliin?
Näkee heti ettet ole orkkis syndicatea pelannut jos väität niitä kenttiä putkimaisiksi. Ja tekemisen vapaus on syndicaten suola. Voit lahdata siviilejä tolkuttomasti tai räjäytellä autoja. Syndicate Warsissa jopa rakennusten räjäyttäminen maan tasalle onnistuu. Eipä taida tässä moinen luonnistua. Tuossakin kun haksottiin tyypin chippi niin skriptattu eventti lähti käymään joka avasi reitin eteenpäin. Tulee jäämään nykyfps-pelein keskinkertaisuuden synkkään kastiin.
Asteroidi
14.10.2011 klo 00.22
Strategisesta räiskintäpelistä tekemisen vapaudella päätytään putkiseen skriptattuun geneeriseen räiskintään ja yleisö huutaa JEE.
Tulispa se asteroidi tänne ja voitais alottaa alusta ehkä ziljoonien vuosien päästä.
Siistin näkönen hudi, mutta aika keskivertoräiskinnältä tuo muuten vaikutti. Lineearista skriptiputkea.
jfgf
14.10.2011 klo 02.15
Jää kyllä suosiolla hyllyyn tämä paska. Eikö tekijät saatana tajua että ei kaikkien pelien tarvi olla fps:siä?
Siipiveikko
14.10.2011 klo 08.04
Kuulostaapa ja näyttää aika paljon Michael Wincott:lta tuo alun tutori-heebo.
Eshu
14.10.2011 klo 09.49
Jättäkää sitten hyllyihin, ostopäätökset ovat ne, jotka tällaisten pelien valmistamisen ratkaisee, ei mikään "suuryrityksen paha juoni". Nykyiset versiot pitää nähdä peleinä, jotka vain lainaavan taustamaailman mutta harvemmin mitään muuta. Suurin osa nykyfoorumeiden inisijöistä on teinejä tai parikymppisiä. Vanhemmat tajuavat jo katsoa pelejä yksittäisinä tapauksina eivätkä jaksa valittaa jos jokin asia pelissä on muutettu. On niitä tärkeämpiäkin asioita, kuin miettiä jotain peliä ja 40e pelistä on pikkuraha.
Kannattaa lisäksi miettiä minuutti kuinka vaativaa ja riskialtista pelibisnes nykyisin on. Riittävätkö vanhat fanit kantamaan 2010-luvun versiota Syndicatesta. Ei riitä. Kasuaalipelaajat ja konsolit riittävät.
JoniFail
14.10.2011 klo 10.12
JohnnyDeux kirjoitti: Ja tekemisen vapaus on syndicaten suola. Voit lahdata siviilejä tolkuttomasti tai räjäytellä autoja. Syndicate Warsissa jopa rakennusten räjäyttäminen maan tasalle onnistuu. Eipä taida tässä moinen luonnistua.
Hah.. Kylläpäs olisi nykyaikana innovatiivinen peli, ihmiset kiljuisivat onnesta uudesta pelistä, jossa voi ampua ja räjäytellä autoja. Tekemisen vapaus: Kävelenkö ja ammunko, vai kävelenkö ja en ammu. Uuuuh..
Weteraani
14.10.2011 klo 10.56
JoniFail kirjoitti: Hah.. Kylläpäs olisi nykyaikana innovatiivinen peli, ihmiset kiljuisivat onnesta uudesta pelistä, jossa voi ampua ja räjäytellä autoja. Tekemisen vapaus: Kävelenkö ja ammunko, vai kävelenkö ja en ammu. Uuuuh..
Eikös hajoavat ympäristöt ole vielä aika uusi juttu 3D-peleissä? Ei niitä vieläkään joka pelistä löydy. Niissä ollaan siis vasta nyt pääsemässä tilanteeseen mikä isometrisissä strategoissa saavutettiin jo pitkän aikaa sitten. Eikä tämä ole ainoa pelitekninen asia missä 3D-pelit ovat vasta lapsenkengissään.
JoniFail
14.10.2011 klo 12.15
Weteraani kirjoitti: Eikös hajoavat ympäristöt ole vielä aika uusi juttu 3D-peleissä? Ei niitä vieläkään joka pelistä löydy.
Isometrisissä strategioissa sen tekeminen on hippasen verran helpompaa, kun "ympäristö" koostuu laatikkomaisista taloista (tai oikeastaan seinistä). Mutta kyllä suurimmassa osassa nykyaikaisia RTS-pelejä rakennukset ovat tuhoutuvia. Ei siis mitenkään uutta tai erikoista.
Eikä nyt edes puhuta peliteknisistä asioista, vaan siitä, että nykyaikana Syndicate Warsin kaltainen peli ei vain myy, oli kuinka HD-grafiikat tahansa. Kyllä luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän.
PekkaTheNaavaparta
14.10.2011 klo 13.38
Tämäki peli ois voinu olla hieno kokemus jos ois ollu Hitman tyylinen lähestyminen tehtäviin. Saisi juoksennnella kaupungilla vapaasti miettien miten sen kohteen eliminoisi tms.
Nyt näyttää siltä että peli on FPS jossa tuskin asetta saa edes piiloon. Erilaisia lähestymis tapoja kenttien läpäisyyn ei ole. Tuskin edes kaupungille pääsee vaan ollaan firmojen rakennusten sisällä tai öljynporauslautalla jossa valmiit skriptatut polut vievät pelaajaa.
JohnnyDeux kirjoitti: Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio? Kyllä olisi sellainen tohina ja valitus käynnissä ettei mitään rajaa.
Varmaan olisikin kova tohina, jossain vanhainkodissa. Jos Pong muutettaisiin erilaiseksi, niin olisi äääärimmäisen kova tohina ja valittaisit, jos joku yrittäisi tehdä siitä nykypelaajille sopivan.
Ainoa ongelma jutussasi on, että mainitsemasi pelit on nykyaikaisia, alkuperäinen Syndicate taas on lähes 20 vuotta vanha Amiga-peli.
Ja miten Syndicate eroaa muista RTS-peleistä? Ohjataan joukkoa, joka etenee varsin pienellä alueella, varsin putkimaisessa kentässä.. Ainoa ero on kiehtovassa maailmassa. OK.. Miksei sitä kiinnostavinta asiaa olla saatu tähän peliin?
Näkee heti ettet ole orkkis syndicatea pelannut jos väität niitä kenttiä putkimaisiksi. Ja tekemisen vapaus on syndicaten suola. Voit lahdata siviilejä tolkuttomasti tai räjäytellä autoja. Syndicate Warsissa jopa rakennusten räjäyttäminen maan tasalle onnistuu. Eipä taida tässä moinen luonnistua. Tuossakin kun haksottiin tyypin chippi niin skriptattu eventti lähti käymään joka avasi reitin eteenpäin. Tulee jäämään nykyfps-pelein keskinkertaisuuden synkkään kastiin.
Etkö voi ajatella että tämä Syndicate on eri näkökulmasta kuin mitä kaksi alkuperäistä? Kyllä, olen läpäissyt molemmat Syndicatet ihan aitona pc:llä pelannut kun ne joskus tulivat, tai pari vuotta myöhemmin en ihan tarkkaan muista mutta kuitenkin. Tämä liittyy syndicaten maailmaan, eri näkökulmasta. Itse jo silloin 15 vuotta sitten vai koska ne tulikaan niin toivoin FPS-versiota syndicatesta, koska se mahdollistaisi paremman uppoutumisen siihen mahtavaan maailmaan joka oli luotu. Minua ei haittaa tippaakaan että tulossa on FPS. Olkoot putkijuoksu tai ei, jos peli on hyvä ja kiinnostava, en jaksa niristä että "yhyy mutku fps, miks ei semmone samanlainen strategia kuin originaalit.. :/"
Itse ainakaan en hylkää uutta tulokasta sen takia vain että se on erilainen kuin aikaisemmat osat.
Tässä kuitenkin on SAMA MAAILMA. Miljöö ym. Tämä ei ole kalastuspeli. Joten ne sinun et "entä jos GT6 olis kalastuspeli" on huono vertauskuva. Jos gt6:ssa oltaisiin vaikkapa yksi mekaanikoista FPS-kuvakulmassa, se olisi parempi vertauskuva. Koska miljöö ja aihe olisi kuitenkin sama, mutta tällä kertaa olisitkin varikkomies joka fiksaa autoja, yms. Eri näkökulma samaan lajiin.
Keskustelut (23 viestiä)
13.10.2011 klo 21.38
Rekisteröitynyt 03.01.2008
13.10.2011 klo 22.15
Rekisteröitynyt 04.01.2011
13.10.2011 klo 22.16
Hmm... no jos tätä ei ajattele Syndicatena eikä lähde vertailemaan aiempiin Sydicateihin niin voihan tämä peli olla ihan hyväkin...
not mutqu on kiva valittaa
13.10.2011 klo 22.24
Hmm... no jos tätä ei ajattele Syndicatena eikä lähde vertailemaan aiempiin Sydicateihin niin voihan tämä peli olla ihan hyväkin...
not mutqu on kiva valittaa
Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio? Kyllä olisi sellainen tohina ja valitus käynnissä ettei mitään rajaa. Mukulat vaan niin nuoria, etteivät muista orkkista eivätkä täten osaa samaistua naavapartojen vuodatukseen.
13.10.2011 klo 22.44
13.10.2011 klo 22.45
Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio..
Ihan totta!! Minä pidin GTA 1 ja 2, mutta 3 oli ihan paskaa, kun se olikin muutettu uudelle vuosituhannelle. Sama juttu kaikkien auto/urheilu/yms. pelien kanssa, mistä nautin 2 ulotteisina silloin 80-luvulla. Sellaisia niiden pitäisi olla, ne myy, niitä halutaan!
Totta kai pelivalmistajien pitäisi tehdä pelejä, niinkuin 80-luvulla. Koska ME vaadimme! Me kaksi. Sinä ja minä.
Tuskin pelintekijöitä kiinnostaa ne sadat tuhannet maksavat asiakkaat, kun me kaksi fossiilia sanotaan yhteen ääneen "Dislike". Ei, ei ne tee tätä työtään elättääkseen itseään, ne vain haluaa olla arkeologeja ja kaivaa vanhoista peleistä esille sen, mitä muutamat haluaa.
13.10.2011 klo 22.51
Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio..
Ihan totta!! Minä pidin GTA 1 ja 2, mutta 3 oli ihan paskaa, kun se olikin muutettu uudelle vuosituhannelle. Sama juttu kaikkien auto/urheilu/yms. pelien kanssa, mistä nautin 2 ulotteisina silloin 80-luvulla. Sellaisia niiden pitäisi olla, ne myy, niitä halutaan!
Totta kai pelivalmistajien pitäisi tehdä pelejä, niinkuin 80-luvulla. Koska ME vaadimme! Me kaksi. Sinä ja minä.
Tuskin pelintekijöitä kiinnostaa ne sadat tuhannet maksavat asiakkaat, kun me kaksi fossiilia sanotaan yhteen ääneen "Dislike". Ei, ei ne tee tätä työtään elättääkseen itseään, ne vain haluaa olla arkeologeja ja kaivaa vanhoista peleistä esille sen, mitä muutamat haluaa.
GTA:ssa mukana säilyi iso ja avoin kaupunki, tekemisen vapaus jne. Mitä tässä on sellaista, mikä viittaisi orkkikseen? Niinpä, ei mikään. Ahtaita putkia juokseminen ei vastaa käsitystäni Syndicatesta. Olihan Syndicate Wars jo 3d, enkä marissut vaan nautin pelistä. Tämä ei ole syndicate, vaan uuden deukkarin modi.
13.10.2011 klo 23.33
Mitä tässä on sellaista, mikä viittaisi orkkikseen?
Tehtävät, juoni, maailma, hahmot yms. mitä ei vielä ole nähty..
Ja miksi tämän pitäisi olla niinkuin "orkkis"? Ai siksi, koska nykyään ihmiset pelaa juuri tällaisia pelejä? Ai siksi, koska tällaiset pelit myy?
Sinun mielestä pelin pitää olla kuin se wanha orkkis, koska sinä pidit siitä. Muut ihmiset pitävät tällaisista, siksi ne myy.
13.10.2011 klo 23.47
Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio? Kyllä olisi sellainen tohina ja valitus käynnissä ettei mitään rajaa.
Varmaan olisikin kova tohina, jossain vanhainkodissa. Jos Pong muutettaisiin erilaiseksi, niin olisi äääärimmäisen kova tohina ja valittaisit, jos joku yrittäisi tehdä siitä nykypelaajille sopivan.
Ainoa ongelma jutussasi on, että mainitsemasi pelit on nykyaikaisia, alkuperäinen Syndicate taas on lähes 20 vuotta vanha Amiga-peli.
Ja miten Syndicate eroaa muista RTS-peleistä? Ohjataan joukkoa, joka etenee varsin pienellä alueella, varsin putkimaisessa kentässä.. Ainoa ero on kiehtovassa maailmassa. OK.. Miksei sitä kiinnostavinta asiaa olla saatu tähän peliin?
13.10.2011 klo 23.55
.. Miksei sitä kiinnostavinta asiaa olla saatu tähän peliin?
Koska konsolit.
14.10.2011 klo 00.01
Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio? Kyllä olisi sellainen tohina ja valitus käynnissä ettei mitään rajaa.
Varmaan olisikin kova tohina, jossain vanhainkodissa. Jos Pong muutettaisiin erilaiseksi, niin olisi äääärimmäisen kova tohina ja valittaisit, jos joku yrittäisi tehdä siitä nykypelaajille sopivan.
Ainoa ongelma jutussasi on, että mainitsemasi pelit on nykyaikaisia, alkuperäinen Syndicate taas on lähes 20 vuotta vanha Amiga-peli.
Ja miten Syndicate eroaa muista RTS-peleistä? Ohjataan joukkoa, joka etenee varsin pienellä alueella, varsin putkimaisessa kentässä.. Ainoa ero on kiehtovassa maailmassa. OK.. Miksei sitä kiinnostavinta asiaa olla saatu tähän peliin?
Näkee heti ettet ole orkkis syndicatea pelannut jos väität niitä kenttiä putkimaisiksi. Ja tekemisen vapaus on syndicaten suola. Voit lahdata siviilejä tolkuttomasti tai räjäytellä autoja. Syndicate Warsissa jopa rakennusten räjäyttäminen maan tasalle onnistuu. Eipä taida tässä moinen luonnistua. Tuossakin kun haksottiin tyypin chippi niin skriptattu eventti lähti käymään joka avasi reitin eteenpäin. Tulee jäämään nykyfps-pelein keskinkertaisuuden synkkään kastiin.
14.10.2011 klo 00.22
Tulispa se asteroidi tänne ja voitais alottaa alusta ehkä ziljoonien vuosien päästä.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
14.10.2011 klo 00.38
14.10.2011 klo 02.15
14.10.2011 klo 08.04
14.10.2011 klo 09.49
Kannattaa lisäksi miettiä minuutti kuinka vaativaa ja riskialtista pelibisnes nykyisin on. Riittävätkö vanhat fanit kantamaan 2010-luvun versiota Syndicatesta. Ei riitä. Kasuaalipelaajat ja konsolit riittävät.
14.10.2011 klo 10.12
Ja tekemisen vapaus on syndicaten suola. Voit lahdata siviilejä tolkuttomasti tai räjäytellä autoja. Syndicate Warsissa jopa rakennusten räjäyttäminen maan tasalle onnistuu. Eipä taida tässä moinen luonnistua.
Hah.. Kylläpäs olisi nykyaikana innovatiivinen peli, ihmiset kiljuisivat onnesta uudesta pelistä, jossa voi ampua ja räjäytellä autoja. Tekemisen vapaus: Kävelenkö ja ammunko, vai kävelenkö ja en ammu. Uuuuh..
14.10.2011 klo 10.56
Hah.. Kylläpäs olisi nykyaikana innovatiivinen peli, ihmiset kiljuisivat onnesta uudesta pelistä, jossa voi ampua ja räjäytellä autoja. Tekemisen vapaus: Kävelenkö ja ammunko, vai kävelenkö ja en ammu. Uuuuh..
Eikös hajoavat ympäristöt ole vielä aika uusi juttu 3D-peleissä? Ei niitä vieläkään joka pelistä löydy. Niissä ollaan siis vasta nyt pääsemässä tilanteeseen mikä isometrisissä strategoissa saavutettiin jo pitkän aikaa sitten. Eikä tämä ole ainoa pelitekninen asia missä 3D-pelit ovat vasta lapsenkengissään.
14.10.2011 klo 12.15
Eikös hajoavat ympäristöt ole vielä aika uusi juttu 3D-peleissä? Ei niitä vieläkään joka pelistä löydy.
Isometrisissä strategioissa sen tekeminen on hippasen verran helpompaa, kun "ympäristö" koostuu laatikkomaisista taloista (tai oikeastaan seinistä). Mutta kyllä suurimmassa osassa nykyaikaisia RTS-pelejä rakennukset ovat tuhoutuvia. Ei siis mitenkään uutta tai erikoista.
Eikä nyt edes puhuta peliteknisistä asioista, vaan siitä, että nykyaikana Syndicate Warsin kaltainen peli ei vain myy, oli kuinka HD-grafiikat tahansa. Kyllä luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän.
14.10.2011 klo 13.38
Nyt näyttää siltä että peli on FPS jossa tuskin asetta saa edes piiloon. Erilaisia lähestymis tapoja kenttien läpäisyyn ei ole. Tuskin edes kaupungille pääsee vaan ollaan firmojen rakennusten sisällä tai öljynporauslautalla jossa valmiit skriptatut polut vievät pelaajaa.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
14.10.2011 klo 19.38
Rekisteröitynyt 26.09.2007
14.10.2011 klo 19.44
Kyllä se nyt oikeuttaa marisemaan jos pidetystä pelistä tehdään aivan poikkeava väännös. Mitäs jos FF VII Remake olisikin Sudoku? Tai GT6 kalastussimulaatio? Kyllä olisi sellainen tohina ja valitus käynnissä ettei mitään rajaa.
Varmaan olisikin kova tohina, jossain vanhainkodissa. Jos Pong muutettaisiin erilaiseksi, niin olisi äääärimmäisen kova tohina ja valittaisit, jos joku yrittäisi tehdä siitä nykypelaajille sopivan.
Ainoa ongelma jutussasi on, että mainitsemasi pelit on nykyaikaisia, alkuperäinen Syndicate taas on lähes 20 vuotta vanha Amiga-peli.
Ja miten Syndicate eroaa muista RTS-peleistä? Ohjataan joukkoa, joka etenee varsin pienellä alueella, varsin putkimaisessa kentässä.. Ainoa ero on kiehtovassa maailmassa. OK.. Miksei sitä kiinnostavinta asiaa olla saatu tähän peliin?
Näkee heti ettet ole orkkis syndicatea pelannut jos väität niitä kenttiä putkimaisiksi. Ja tekemisen vapaus on syndicaten suola. Voit lahdata siviilejä tolkuttomasti tai räjäytellä autoja. Syndicate Warsissa jopa rakennusten räjäyttäminen maan tasalle onnistuu. Eipä taida tässä moinen luonnistua. Tuossakin kun haksottiin tyypin chippi niin skriptattu eventti lähti käymään joka avasi reitin eteenpäin. Tulee jäämään nykyfps-pelein keskinkertaisuuden synkkään kastiin.
Etkö voi ajatella että tämä Syndicate on eri näkökulmasta kuin mitä kaksi alkuperäistä? Kyllä, olen läpäissyt molemmat Syndicatet ihan aitona pc:llä pelannut kun ne joskus tulivat, tai pari vuotta myöhemmin en ihan tarkkaan muista mutta kuitenkin. Tämä liittyy syndicaten maailmaan, eri näkökulmasta. Itse jo silloin 15 vuotta sitten vai koska ne tulikaan niin toivoin FPS-versiota syndicatesta, koska se mahdollistaisi paremman uppoutumisen siihen mahtavaan maailmaan joka oli luotu. Minua ei haittaa tippaakaan että tulossa on FPS. Olkoot putkijuoksu tai ei, jos peli on hyvä ja kiinnostava, en jaksa niristä että "yhyy mutku fps, miks ei semmone samanlainen strategia kuin originaalit.. :/"
Itse ainakaan en hylkää uutta tulokasta sen takia vain että se on erilainen kuin aikaisemmat osat.
Tässä kuitenkin on SAMA MAAILMA. Miljöö ym. Tämä ei ole kalastuspeli. Joten ne sinun et "entä jos GT6 olis kalastuspeli" on huono vertauskuva. Jos gt6:ssa oltaisiin vaikkapa yksi mekaanikoista FPS-kuvakulmassa, se olisi parempi vertauskuva. Koska miljöö ja aihe olisi kuitenkin sama, mutta tällä kertaa olisitkin varikkomies joka fiksaa autoja, yms. Eri näkökulma samaan lajiin.
Mutta odotan vieläkin tätä syndicatea.
Odotan mielenkiinnolla.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
15.10.2011 klo 17.28
Hmm... no jos tätä ei ajattele Syndicatena eikä lähde vertailemaan aiempiin Sydicateihin niin voihan tämä peli olla ihan hyväkin...
Olen samoilla linjoilla.