Tuorein sisältö

Microsoft vahvisti: Xbox Live on Windows 8:ssa

14.09.2011 klo 21.00 | Luettu: 40150 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Major Nelson kertoo, että niinkuin on rivien välistä luettukin, Xbox Live on osa myös Windows 8:aa. Major Nelsonin mukaan Xbox Live 'tuo pelisi, musiikkisi, elokuvasi ja tv-ohjelmasi lempi-Microsoft-laitteillesi'. Tiedossa ei ole täsmälleen, miten pelit-kohta toimii, mutta todennäköisesti X360-pelilevyjä ei ainakaan pystytä PC:illä pelaamaan.

Alla kuvat Windows 8:n aloitusruudusta sekä Xbox Livestä Windows 8:ssa.



V2.fi | Manu Pärssinen
< Vihaisia lintuja lad... Max Payne 3:sta julk... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (48 viestiä)

warden

14.09.2011 klo 21.01

Eli pystyt pelaamaan xbox pelejä PC:llä? OK, Microsoft voitti konsolisodat.
lainaa
conflicti

14.09.2011 klo 21.04

warden kirjoitti:
Eli pystyt pelaamaan xbox pelejä PC:llä? OK, Microsoft voitti konsolisodat.
Jos pystyy? Se haittaisi kyllä aika paljon konsolin myyntiä.
lainaa
Kaappis

Rekisteröitynyt 13.10.2008

14.09.2011 klo 21.11

XBLA kenties?
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

14.09.2011 klo 21.20

"Windows 8" tulee olemaan sitten niin hauska Windows-jakelu...
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

14.09.2011 klo 21.21

conflicti kirjoitti:
warden kirjoitti:
Eli pystyt pelaamaan xbox pelejä PC:llä? OK, Microsoft voitti konsolisodat.
Jos pystyy? Se haittaisi kyllä aika paljon konsolin myyntiä.

Boxin myynnillä ole enään hirveästi väliä kun on jo +6v vanha laite ja kohta pukkaa toivottavasti uutta rautaa.

Mutta voin uskoa että mikkosofta tekee enemmän rahaa myymällä Windows kaseja kuin xboxeilla. We shall see.
lainaa
Mazai-

Rekisteröitynyt 25.07.2007

14.09.2011 klo 21.25

"Musiikkisi, elokuvasi ja tv-ohjelmasi" tuskin tulee Suomeen. Microsoft ei ole oikein onnistunut monien palveluidensa levittämisessä rapakon tälle puolelle. Xbox Livekään tulee tuskin olemaan mitään ennennäkemätöntä.

Ruutukuvat muuten tablet-versiosta, jos joku ihmettelee.
lainaa
Pork

Rekisteröitynyt 11.03.2011

14.09.2011 klo 21.32

Microsoft väärinkäyttää asemaansa tyrkyttämällä turhia asioita koneeseen jotka vievät tehoa mutta niitä ei saa pois päältä.

Jotain patchia odotellen sitten tuolle kokoversiolle joka poistaa kokonaan tuon ns konsoli puolen viemästä turhaa tehoa. Koska Microsofthan mainitsi jossain vaiheessa että kumpaakaan ei saa kokonaan pois päältä, ei normaalia työpöytää tai sitä toista ihme juttua.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

14.09.2011 klo 21.35

conflicti kirjoitti:
warden kirjoitti:
Eli pystyt pelaamaan xbox pelejä PC:llä? OK, Microsoft voitti konsolisodat.
Jos pystyy? Se haittaisi kyllä aika paljon konsolin myyntiä.


Eipä sillä oo merkitystä jos konsolimyynti laskee. Peleistä konsolivalmistaja ne isoimmat rahat kuitenki saa. Meni pitkään, että Xbox360 ja PS3 ees teki voittoa per myyty konsoli.
lainaa
naamanka

Rekisteröitynyt 28.02.2011

14.09.2011 klo 21.37

täälä jo valmiiksi haukutaan tulevaa windowsia mutta vähintään vuoden päästä julkaisusta se on joka jannun koneessa
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

14.09.2011 klo 21.53

Tuo uusi UI on kyllä perseestä, mutta onneksi sitä ei ole pakko käyttää. PC -puolelle MS:n softat on mennyt kokoaikaa vain epäkäytännöllisempään ja sekavempaan suuntaan. Nykyisen Win7 käyttikseni ulkoasukin on muutettu mahdollisimman perinteiseksi, koska vanha tyyli vain toimii 100X paremmin.

Edit. Siis Win7 ei Vista.
lainaa
Huhhuijaa

14.09.2011 klo 21.53

Pork kirjoitti:
Microsoft väärinkäyttää asemaansa tyrkyttämällä turhia asioita koneeseen jotka vievät tehoa mutta niitä ei saa pois päältä.

Mitähän taskulaskinta sää käytät jos noin paljon tehoja vie?
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

14.09.2011 klo 22.00

tagman kirjoitti:
Tuo uusi UI on kyllä perseestä, mutta onneksi sitä ei ole pakko käyttää. PC -puolelle MS:n softat on mennyt kokoaikaa vain epäkäytännöllisempään ja sekavempaan suuntaan. Nykyisen Vista käyttikseni ulkoasukin on muutettu mahdollisimman perinteiseksi, koska vanha tyyli vain toimii 100X paremmin.

Heh, et varmaan usko jos sanon, että Developer Preview toimii kymmenen kertaa paremmin kuin Windows Seven... huolimatta nyt siitä, että ilman kosketusnäyttöä on Metro UI on vähän epämiellyttävä käyttää. Se on vain julmetun nopea. Developer Preview:ssä ei tule Windows Classic -teemaa mukana. Ja toivottavasti ei tule RTM-versiossakaan. Se on niin totaalisen rikki tyylillisesti Sevenissä.

Metro UI ei ole perseestä. Se on järkevä ja nopea, joskaan se ei sovellu ihan kaikkein monimutkaisimpiin ohjelmiin. Mutta kyllä sillä tekee kaiken mitä useimmat teistä koneella tekevät. Eli selaavat www-sivuja, asentavat pari peliä ja pelaavat niitä. Ja tämä DP ei ole edes Beta vielä. Monta asiaa tulee vielä muuttumaan ennen RTM-versiota.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

14.09.2011 klo 22.06

Ei kiitos, jätetään moiset rahastukset ihan suosiolla konsoleille.
lainaa
tolloja_täällä

14.09.2011 klo 22.29

MJR2312 kirjoitti:
Ei kiitos, jätetään moiset rahastukset ihan suosiolla konsoleille.

Näytätkö missä kohtaa pyydetään rahaa jostain?
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

14.09.2011 klo 23.13

tolloja_täällä kirjoitti:
MJR2312 kirjoitti:
Ei kiitos, jätetään moiset rahastukset ihan suosiolla konsoleille.

Näytätkö missä kohtaa pyydetään rahaa jostain?

En näytä, sillä palvelun yksityiskohtia ei ole taidettu julkistaa vielä. Veikkaisin silti melko samanlaista mallia kuin X360:llakin eli kuukausimaksua. Yleensäkin MS näyttää pyytävän aika monestakin asiasta enemmän rahaa kuin mitä asialla oikeasti on arvoa.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.09.2011 klo 23.54

MJR2312 kirjoitti:
tolloja_täällä kirjoitti:
MJR2312 kirjoitti:
Ei kiitos, jätetään moiset rahastukset ihan suosiolla konsoleille.

Näytätkö missä kohtaa pyydetään rahaa jostain?

En näytä, sillä palvelun yksityiskohtia ei ole taidettu julkistaa vielä. Veikkaisin silti melko samanlaista mallia kuin X360:llakin eli kuukausimaksua. Yleensäkin MS näyttää pyytävän aika monestakin asiasta enemmän rahaa kuin mitä asialla oikeasti on arvoa.
Sillähän on arvoa tasan nii paljon ku asiakkaat siitä suostuu maksamaan.
lainaa
tollotKonsolistit

15.09.2011 klo 00.12

Pöh, mulla pysyy W7 koneessa vielä vuosia. Ihan turhaa maksaa jostain liven paskasta käyttiksen yhteydessä. Tämäkin tulee olemaan joku vistan tasoinen floppi, ja W9 sitten toimii ja porskuttaa - ilman turhia härpäkkeitä.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

15.09.2011 klo 00.31

warden kirjoitti:
Eli pystyt pelaamaan xbox pelejä PC:llä? OK, Microsoft voitti konsolisodat.

Päinvastoin, luulen että tämä laskee kiinnostusta xbox live:n pelejä kohtaan.
lainaa
NäinSeMenee

15.09.2011 klo 00.45

Microsoft on edelläkävijä joka määrää kehityksen suunnan sekä vauhdin. Joku Sonyn kaltainen nyrkkipaja ei voi muuta kuin kiltisti latoa jenit riviin ja ostaa VAIO-romuihinsa asiakkaiden vaatima ylivertainen Windows 8.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

15.09.2011 klo 00.46

perato kirjoitti:
MJR2312 kirjoitti:
tolloja_täällä kirjoitti:
MJR2312 kirjoitti:
Ei kiitos, jätetään moiset rahastukset ihan suosiolla konsoleille.

Näytätkö missä kohtaa pyydetään rahaa jostain?

En näytä, sillä palvelun yksityiskohtia ei ole taidettu julkistaa vielä. Veikkaisin silti melko samanlaista mallia kuin X360:llakin eli kuukausimaksua. Yleensäkin MS näyttää pyytävän aika monestakin asiasta enemmän rahaa kuin mitä asialla oikeasti on arvoa.
Sillähän on arvoa tasan nii paljon ku asiakkaat siitä suostuu maksamaan.

Niinhän sillä on ja se kai tässä ehkä eniten ärsyttääkin. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa, ja niitä tyhmiähän riittää vähän turhankin paljon.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

15.09.2011 klo 08.33

conflicti kirjoitti:
warden kirjoitti:
Eli pystyt pelaamaan xbox pelejä PC:llä? OK, Microsoft voitti konsolisodat.
Jos pystyy? Se haittaisi kyllä aika paljon konsolin myyntiä.
ja nostaisin Windows 8 myyntiä?
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

15.09.2011 klo 08.36

Eli jos xbox live yhdustyy tarkoittaako se sitä että PCn ja Boxin pelaajat pelaa yhdessä? :O
lainaa
Veikkaisin

15.09.2011 klo 09.14

Eiköhän tällä ole vain tarkoitus yhdistää Xbox 360 pelaajat PC pelaajien kanssa kun kyseessä on sama peli ja pelaajat pyörivät samassa LIVE palvelussa.
lainaa
veikkaisin_kanssa

15.09.2011 klo 09.34

Veikkaisin kirjoitti:
Eiköhän tällä ole vain tarkoitus yhdistää Xbox 360 pelaajat PC pelaajien kanssa kun kyseessä on sama peli ja pelaajat pyörivät samassa LIVE palvelussa.


Näin juuri. Itse en näe tuossa mitään muuta skenaariota kuin sen, että multiplattareita voi pelata nyt Livessä myös pc:llä, ja voit käyttää samaa accoa ja kerätä gamerpojoja molemmilta samaan tiliin jne. jne. En todellakaan usko, että MS heittäisi (ainakaan vielä) 360-pelejä toimimaan PC:llä. Ehkä sitten joskus, kun uusi boxi on pihalla, mutta ennen sitä tuskin. Kyllä se miten 360 asioita tekee, eroaa sen verran PC:stä, että siinä saisi jonninverran kikkailla. Mutta spekulaatiotahan tämäkin vain.

Tossa vähän demovideota:

http://www.youtube.com/watch?v=hxUuCCTH7ik

Kuten videon lopussä näkyy, on siellä vielä se traditionaalinenkin UI normaaliin käyttöön. Eli ei mitään hätää sen suhteen. :)
lainaa
eihätää

15.09.2011 klo 09.40

Appe kirjoitti:
conflicti kirjoitti:
warden kirjoitti:
Eli pystyt pelaamaan xbox pelejä PC:llä? OK, Microsoft voitti konsolisodat.
Jos pystyy? Se haittaisi kyllä aika paljon konsolin myyntiä.


Eipä sillä oo merkitystä jos konsolimyynti laskee. Peleistä konsolivalmistaja ne isoimmat rahat kuitenki saa. Meni pitkään, että Xbox360 ja PS3 ees teki voittoa per myyty konsoli.


Jepsjeps. Suurin osa kuitenkin ostaa konsolin koska eivät jaksa sitä PC:n päivitys/system requirements hommaa, ja onhan konsoli peruskäyttäjälle mukavampikin joten se että samat pelit toimisi PCssä ei varmaan mitään ihan järkyttävää myyntitappiota konsolille aiheuttaisi. Kuitenkin nytkin Fablet (-2), CODit yms ovat myös PClle joten tolla alkuperäisellä logiikalla miksi kukaan ostaisi konsoleita muutakuin pelatakseen Haloa, Metal Gearia tai muita niitä vähäisiä yksinoikeuksia

Itse haluaisin nähdä kunnollisen Xbox1 "emulaattorin" tuon kanssa. Pelilevyistä voi tehdä levykuvat vaikka sarjanumeron avulla jne
lainaa
RRR

15.09.2011 klo 09.41

"Päinvastoin, luulen että tämä laskee kiinnostusta xbox live:n pelejä kohtaan."

On aina ollut vain ajan kysymys kun MS ja Apple vie lopulta valtikan.
Ongelma on osaltaan myös se, että kukaan ei enää pelaa edes japanilaisia pelejä. Koska ne ovat jälkeenjääneitä ja huonoja länsipelejä kopioivat poikkeukset pois lukien.
lainaa
RandomEsa

15.09.2011 klo 10.29

Saattaa olla, että MS panostaa windowsiin ja yrittää tuoda tätä uutta xbox-kuluttaja kuntaa puuceelle, jotta heidän ei tarvitse enää tehdä gimpattua konetta halpaan hintaan, koska jokainen voi ostaa tuplasti tehokkaamman tietokoneen todennäköisesti xbox 360 hinnalla.

Vanhana pc-partana en osaa sanoa onko tämä hyvä vai huono, koska tämä saattaa tarkoittaa, että MS rupeaa panostamaan enemmän pc-pelaamiseen. Toisaalta, jos näin käy saattaa olla, että kaikki mahtavat "niche" pelit, jotka ollaan tehty vain pc-väelle mainstreamataan, että saadaan myös nämä xbox fratkids ostettua windows ja pc.
lainaa
Kakkuonhyvaa

15.09.2011 klo 11.21

Minulla on Linux. Nuff Said. Ja paras 7.sukupolven konsoli on WiiU toisena tulee PS3.
lainaa
Porkkana

15.09.2011 klo 12.38

Pork kirjoitti:
Microsoft väärinkäyttää asemaansa tyrkyttämällä turhia asioita koneeseen jotka vievät tehoa mutta niitä ei saa pois päältä.


Hmh, anteeksi mitä? Jos ostat Windowsin, on ihan ymmärrettävää että firma joka sen valmistaa, myös päättää mitä se sisältää. Tyhmä vai tyhmä? :D

Ostin tässä kinkkua, se jumalauta sisältää E621 lisäainetta!!!! Yritys siis käyttää asemaansa väärin perkele!!!
lainaa
tyhjänporuamaksu

15.09.2011 klo 12.53

Porkkana kirjoitti:
Pork kirjoitti:
Microsoft väärinkäyttää asemaansa tyrkyttämällä turhia asioita koneeseen jotka vievät tehoa mutta niitä ei saa pois päältä.


Hmh, anteeksi mitä? Jos ostat Windowsin, on ihan ymmärrettävää että firma joka sen valmistaa, myös päättää mitä se sisältää. Tyhmä vai tyhmä? :D

Ostin tässä kinkkua, se jumalauta sisältää E621 lisäainetta!!!! Yritys siis käyttää asemaansa väärin perkele!!!


No Microsoftia on huomauteltu siitä että melkeinpä kaikissa pakettikoneissa Windows on valmiina. mutta ilman OSsää kone ei toimi eikä vaihtoehtoja muutenkaan kovin montaa olisi joten itselle tuo kytkykauppa on ihan ok

toki nyt kyseessä on ihan asia. perskules kun Windows sisältää kaikenlaista mitä en tarvitse kuten Pasianssin
lainaa
talousneuvos

15.09.2011 klo 14.48

tyhjänporuamaksu kirjoitti:
Porkkana kirjoitti:
Pork kirjoitti:
Microsoft väärinkäyttää asemaansa tyrkyttämällä turhia asioita koneeseen jotka vievät tehoa mutta niitä ei saa pois päältä.


Hmh, anteeksi mitä? Jos ostat Windowsin, on ihan ymmärrettävää että firma joka sen valmistaa, myös päättää mitä se sisältää. Tyhmä vai tyhmä? :D

Ostin tässä kinkkua, se jumalauta sisältää E621 lisäainetta!!!! Yritys siis käyttää asemaansa väärin perkele!!!


No Microsoftia on huomauteltu siitä että melkeinpä kaikissa pakettikoneissa Windows on valmiina. mutta ilman OSsää kone ei toimi eikä vaihtoehtoja muutenkaan kovin montaa olisi joten itselle tuo kytkykauppa on ihan ok


Aivan. Koneen valmistaja päättää sen millä käyttöjärjestelmävaihtoehdoilla konetta valmistetaan ja myydään. Kuluttajan ainoa oikeus on pitää turpansa kiinni ja joko ostaa tai jättää ostamatta. Eipä Appleakaan voi ostaa ilman MacOS-käyttistä. Deal with it, azzclownz.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

15.09.2011 klo 18.39

Pork kirjoitti:
Microsoft väärinkäyttää asemaansa tyrkyttämällä turhia asioita koneeseen jotka vievät tehoa mutta niitä ei saa pois päältä.

Jotain patchia odotellen sitten tuolle kokoversiolle joka poistaa kokonaan tuon ns konsoli puolen viemästä turhaa tehoa. Koska Microsofthan mainitsi jossain vaiheessa että kumpaakaan ei saa kokonaan pois päältä, ei normaalia työpöytää tai sitä toista ihme juttua.


Voi hyvä luoja. Microsoft varmaan heti ensimmäisenä asianaan demosi kuinka paljon nopeampi Windows 8 on kun sieltä on poistettu paskaa välistä ja optimoitu juttuja toimimaan paremmin. Ja huolimatta siitä, että Windows 8:ssa esitellään paljon uusia juttuja. Ja omissa mittauksissani joita olen koko tämän päivän tehnyt totesin, että Windows Developer Preview on nopeampi kuin Windows 7 ihan selkeällä pesäerolla. Joten uskon Microsoftin väitteitä ainakin näin alustavasti siitä, että seuraava Windows on nopeampi, sulavampi ja tehokkaampi.

Katso tämä Keynote... Mielipiteesi saattaa muuttua... :)

http://www.buildwindows.com/
lainaa
Microshit

15.09.2011 klo 19.19

NäinSeMenee kirjoitti:
Microsoft on edelläkävijä joka määrää kehityksen suunnan sekä vauhdin.

Näin oli siis rupisella 80-luvulla, LOL.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

15.09.2011 klo 19.29

Dekonega kirjoitti:
[Ja omissa mittauksissani joita olen koko tämän päivän tehnyt totesin, että Windows Developer Preview on nopeampi kuin Windows 7 ihan selkeällä pesäerolla. Joten uskon Microsoftin väitteitä ainakin näin alustavasti siitä, että seuraava Windows on nopeampi, sulavampi ja tehokkaampi.

Kyllä se Win7:kin on nopea asennuksen jälkeen, mutta hidastuu ajanmyötä. Tuossa keynotessakin demottiin täysin puhdasta Windows8:sia, jonka taustalla ei pyörinyt yhtikäs mitään ylimääräistä kuten virustorjunta, pikaviestiohjelmia...
lainaa
piip

15.09.2011 klo 20.35

veikkaisin_kanssa kirjoitti:
Näin juuri. Itse en näe tuossa mitään muuta skenaariota kuin sen, että multiplattareita voi pelata nyt Livessä myös pc:llä, ja voit käyttää samaa accoa ja kerätä gamerpojoja molemmilta samaan tiliin jne. jne.


Kyllä nytkin voi kerätä gamerscorea samaan tiliin niin Xbox, kuin PC-peleistäkin. Jos tulee yhteinen nettipeli alustojen välille, niin se rajoittuu aika varmasti arcade-peleihin.
lainaa
why_so_stupid

15.09.2011 klo 21.06

Microshit kirjoitti:
NäinSeMenee kirjoitti:
Microsoft on edelläkävijä joka määrää kehityksen suunnan sekä vauhdin.

Näin oli siis rupisella 80-luvulla, LOL.

Joo, nykyään kun MS:llä on käyttispuolella niin vitusti kilpailua... eiku...
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

15.09.2011 klo 21.11

Jos PC vs XO ristikkäinpeluu onnistuu tuon myötä, niin varmasti tämä rajoittuu arcade -peleihin tai harvoihin retail -peleihin. Ei PC -pelaajia voi tuosta vaan laittaa pelaamaan XO -pelaajia vastaan, koska tämä tekisi isosta osasta verkkopelejä erittäin epäbalanssisia, kun osa pelaajista pelaa hiirellä&näppiksellä ja osa padilla.
lainaa
Maade

15.09.2011 klo 21.20

Hmm.. Miksi? Games for Windows ei käsittääkseni ole menestynyt ollenkaan, enkä tunne kyllä ketään joka sitä suostuisi edes käyttämään, niin miksi tuoda jokin XBOX Live windowssille?

Kuvittelevatko ne että PC-pelaajat alkaisivat maksamaan siitä ilosta että saavat pelata netissä, vai kuvittelevatko ne että voivat kilpailla STEAMin kanssa?

En näe mitään logiikkaa tuossa..
lainaa
HurrDurr

15.09.2011 klo 21.31

Maade kirjoitti:

En näe mitään logiikkaa tuossa..

No et varmasti jos vain heittelet tuollaisia typeriä olettamuksia ilmoille.
lainaa
uSOstupid

16.09.2011 klo 03.44

why_so_stupid kirjoitti:

Joo, nykyään kun MS:llä on käyttispuolella niin vitusti kilpailua... eiku...


Onhan noita kilpailijoita vaikka millä mitalla; mm. MacOS, iOS, Android, Sun OS jne... jne... unohtamatta tuhatta erilaista Linux- ja Unix -viritelmää, joista kukin voi valita tarpeisiinsa sopivan. Se että Microsoftilla on lähes edelleen 90% markkinaosuus ei tarkoita sitä etteikö vaihtoehtoja olisi, vaan se kertoo karua kieltään siitä kuinka Microsoft on onnistunut siinä missä muut ovat kovasta yrittämisestä huolimatta epäonnistuneet.

"ilmainen" Linuxikaan ei ole 20 vuodessa onnistunut saavuttamaan kuin naurettavan 2% markkinaosuuden. LOL! FAIL! FAAAAAAAIIIL!
lainaa
SOSOstupid

16.09.2011 klo 08.40

uSOstupid kirjoitti:

Onhan noita kilpailijoita vaikka millä mitalla

Vaikka niitä voisi ehkä kutsua kilpailijoiksi niin minkäänlaista kilpailutilannetta ei ole käyttismarkkinoille vieläkään syntynyt vaan MS vie ja muut vikisee.
lainaa
Ton-Ton

Rekisteröitynyt 26.04.2011

16.09.2011 klo 09.48

Olenko siis ymmärtänyt oikein: Windows 8 tulee vain näille tablet tietokoneille?
lainaa
Herp

16.09.2011 klo 10.24

Ton-Ton kirjoitti:
Olenko siis ymmärtänyt oikein: Windows 8 tulee vain näille tablet tietokoneille?

Nej
lainaa
MonopoliEiAinaPaha

16.09.2011 klo 12.37

SOSOstupid kirjoitti:
uSOstupid kirjoitti:

Onhan noita kilpailijoita vaikka millä mitalla

Vaikka niitä voisi ehkä kutsua kilpailijoiksi niin minkäänlaista kilpailutilannetta ei ole käyttismarkkinoille vieläkään syntynyt vaan MS vie ja muut vikisee.


vähän kuin S-ryhmä. niitä on joka paikassa ja perusjantterit ovat tottuneet niihin niin etteivät osaa tai näe syytä vaihtaa. itsekin käytän siis pääasiassa Windowsia kun en näe mitään syytä vaihtaa

ja tosiaan kaikki käyttikset joita olen käyttänyt ovat olleet aluksi nopeita mutta ajan myötä virustorjuntojen, viestimien, pelien yms myötä nuhapumpuilta kaikki koneet alkavat vaikuttaa
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

16.09.2011 klo 15.21

Ton-Ton kirjoitti:
Olenko siis ymmärtänyt oikein: Windows 8 tulee vain näille tablet tietokoneille?

Ei, vaan kyseessä on ihan kunnon Windows PC -laitteille, vaikka Win8:ssa onkin panostettu yllättävän paljon kosketusnäyttö käyttöön.
lainaa
11111

17.09.2011 klo 17.04

1111111111111111111111111
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

18.09.2011 klo 00.39

tagman kirjoitti:
Kyllä se Win7:kin on nopea asennuksen jälkeen, mutta hidastuu ajanmyötä. Tuossa keynotessakin demottiin täysin puhdasta Windows8:sia, jonka taustalla ei pyörinyt yhtikäs mitään ylimääräistä kuten virustorjunta, pikaviestiohjelmia...

Tein oman vertailuni kahdella eri ohjelmisto-kokoonpanolla yhdessä ja samassa laitteessa. Tyhjä asennus Windows 7 ja Windows DP. Tulokset otettiin PCMark-ohjelmistolla. Sitten asensin tietyn ohjelma-kokoelma, johon kuului mm. F-Secure ja Office-ohjelmisto kumpaankin sisään ja sama PCMark ajo läpi. Tein myös vähän samanlaisen, mutta erillaisen kokeilun myöhemmin ja tulokset olivat saman suuntaisia.

Tuossa Keynotessa muuten vertailtiin täysin puhdasta Windows 7 asennusta siihen täysin puhtaaseen Windows 8 DP asennukseen joten se oli mielestäni ihan asiallinen. Vaikka ollaan vasta kehityskaaren puolessa välissä ehkä niin suunta on lupaava minusta.

uSOstupid kirjoitti:
...Se että Microsoftilla on lähes edelleen 90% markkinaosuus ei tarkoita sitä etteikö vaihtoehtoja olisi, vaan se kertoo karua kieltään siitä kuinka Microsoft on onnistunut siinä missä muut ovat kovasta yrittämisestä huolimatta epäonnistuneet.

"ilmainen" Linuxikaan ei ole 20 vuodessa onnistunut saavuttamaan kuin naurettavan 2% markkinaosuuden. LOL! FAIL! FAAAAAAAIIIL!

Kysehän ei ole siitä, että Microsoftin Windows olisi jotenkin ylivertaisesti parempi, vaan siitä, että se on onnistuttu markkinoimaan ihmisille erittäin hyvin. Lisäksi ihmiset on tehty riippuvaiseksi sen käytöstä tekemällä ohjelmista sellaisia, että ne on helppo tuottaa Windowsille, mutta vaikea viedä sieltä pois. Ihmiset sidotaan alustaan rahallisesti ja laitteistollisesti. Vaihtaisitko johonkin toiseen työpöytään jos jo olemassa oleva tulostimesi ei toimi siinä? Todennäköisesti et.

Linuxilla on ehkä työpöytä käyttäjistä vain 2-8% markkinaosuus, mutta sitä on mahdotonta laskea koska ei ole kunnollista tapaa mitata sitä kun työpöytä käyttäjiä on niin paljon ja osalla heistä saattaa olla Windows muutenkin koneen mukana tullut ja vaikka se ei olisi käytössä se Windows-kopio saatetaan laskea mukaan. Yksi hyvä tapa on www-käytön laskeminen selaimen perusteella, mutta siinä on omat ongelmansa... :/

Ja vaikka työpöytä-käyttö Gnu/Linuxilla onkin alhaista, pitää muistaa, että Gnu/Linux hallitsee suvereenisti palvelin-markkinoita melkein 70-80% markkinaosuudella siinä missä Microsoft Windowsilla on vain noin 20% jos uskomme mm. Security Space:n vuoden 2009 tutkimusta. Uudemmista tutkimuksista minulla ei ole tietoa. Ja jos puhutaan supertietokoneista on Gnu/Linuxilla noin 90% markkinaosuus ja Microsoftilla vain 1%. :)

On jokseenkin karu totuus, että jos pelaatte moninpelejä Windowsissa, niin suurimman osan aikaa Gnu/Linux huolehtii niistä teidän pelipalvelimistanne. :D
lainaa
linsuxxxx

18.09.2011 klo 21.35

Dekonega kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Kyllä se Win7:kin on nopea asennuksen jälkeen, mutta hidastuu ajanmyötä. Tuossa keynotessakin demottiin täysin puhdasta Windows8:sia, jonka taustalla ei pyörinyt yhtikäs mitään ylimääräistä kuten virustorjunta, pikaviestiohjelmia...

Tein oman vertailuni kahdella eri ohjelmisto-kokoonpanolla yhdessä ja samassa laitteessa. Tyhjä asennus Windows 7 ja Windows DP. Tulokset otettiin PCMark-ohjelmistolla. Sitten asensin tietyn ohjelma-kokoelma, johon kuului mm. F-Secure ja Office-ohjelmisto kumpaankin sisään ja sama PCMark ajo läpi. Tein myös vähän samanlaisen, mutta erillaisen kokeilun myöhemmin ja tulokset olivat saman suuntaisia.

Tuossa Keynotessa muuten vertailtiin täysin puhdasta Windows 7 asennusta siihen täysin puhtaaseen Windows 8 DP asennukseen joten se oli mielestäni ihan asiallinen. Vaikka ollaan vasta kehityskaaren puolessa välissä ehkä niin suunta on lupaava minusta.

uSOstupid kirjoitti:
...Se että Microsoftilla on lähes edelleen 90% markkinaosuus ei tarkoita sitä etteikö vaihtoehtoja olisi, vaan se kertoo karua kieltään siitä kuinka Microsoft on onnistunut siinä missä muut ovat kovasta yrittämisestä huolimatta epäonnistuneet.

"ilmainen" Linuxikaan ei ole 20 vuodessa onnistunut saavuttamaan kuin naurettavan 2% markkinaosuuden. LOL! FAIL! FAAAAAAAIIIL!

Kysehän ei ole siitä, että Microsoftin Windows olisi jotenkin ylivertaisesti parempi, vaan siitä, että se on onnistuttu markkinoimaan ihmisille erittäin hyvin. Lisäksi ihmiset on tehty riippuvaiseksi sen käytöstä tekemällä ohjelmista sellaisia, että ne on helppo tuottaa Windowsille


Kiistaton tosiasia on että Microsoftin käyttöjärjestelmillä on n. 90% markkinaosuus ja Linuxilla vain pari prosenttia, eikä se tosiasia muutu selittelemällä miksikään. Jopa MacOS on jyrännyt Linuxin 10 - 0.
lainaa

V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova