Tuorein sisältö

Skyrimissä voi pelata myös vampyyrina

12.09.2011 klo 12.58 | Luettu: 23435 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Mm. G4tv vahvistaa tiedon siitä, että Elder Scrolls V: Skyrimissäkin voi pelata pureman saaneena vampyyrina.

Tekijöiden mukaan vampyyrina pelaaminen tuo peliin Skyrimiin vahvasti uuden ulottuvuuden, tavallaan eri pelitilan, jossa pelin voi läpäistä. Auringonvalo tekee vampyyrille pahaa ja ravintoa pitää tietenkin hankkia kansalaisten kauloista näiden nukkuessa. Toki puremansa voi myös hoitaa pois, mikäli ei halua jäädä drakuloimaan.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Demoryhmältä uusi pe... Quantic Dream: käyte... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (29 viestiä)

5kautta5

Rekisteröitynyt 04.09.2011

12.09.2011 klo 13.07

Eli täysin samalla tavalla kuin Oblivionissa.

EDIT: Lähdeuutisessa kyllä mainitaan, että kyseinen ominaisuus on ollut aikaisemmissa peleissä. En tiedä miksi V2 on keksinyt, että tämä olisi "uusi" pelitila.
lainaa
nokiitoskiitoskauhea

12.09.2011 klo 13.10

otsikon ja tekstin alun sävy vihjaa että meidän pitäisi olla kiitollisia tästä ominaisuudesta joka on ollut jokaisessa osassa.

onkohan hoitokeino jälleen tehty ihan liian helpoksi. Morrowindissa oli mukavan vaarallinen ja piilotettu. oli oikeasti vähän epävarma olo

miten niin uuden pelitilan? pystyihän edellistenkin osien päätarinan jotenkuten suorittamaan vampyyrinäkin. onko tässä sitten joku ihan oma tarinansa vampyyreille?
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

12.09.2011 klo 13.27

Oblivionista tuttu ominaisuus. Ihan hyvä, että tämä on mukana. Peliä odotellassa... :)
lainaa
Miika_-

Rekisteröitynyt 30.10.2008

12.09.2011 klo 13.27

Joo tämähän oli mahdollista myös Morrowindissä että Oblivionissa.
lainaa
Schnail

12.09.2011 klo 13.52

Tai sitten se "uusi" vihjaa siihen, että oblivionin paska systeemin on nähnyt ison muodonmuutoksen. Toivottavasti ainakin.
lainaa
nähdään

12.09.2011 klo 14.10

Schnail kirjoitti:
Tai sitten se "uusi" vihjaa siihen, että oblivionin paska systeemin on nähnyt ison muodonmuutoksen. Toivottavasti ainakin.


kokonaisuutta katsoen oblivionista on montaa asiaa huononnettu ainakin näin ensifiilisten perusteella että en uskaltaisi sanoa että muutos on välttämättä hyväksi

kieltämättä tuo kuulostaa vähän siltä että vampyyrinä voi rakentaa jonkin vampyyrikillan kaatamaan sen ison demonin mitä ei pysty normityyppinä tekemään. ihan kiva idea kuvitella vampyyriarmeijaa ottamassa yhteen örkkejä vastaan kun ihmiskuolevaiset ovat todenneet että ovat voimattomia
lainaa
Jzw_

Rekisteröitynyt 04.10.2010

12.09.2011 klo 14.10

nokiitoskiitoskauhea kirjoitti:
otsikon ja tekstin alun sävy vihjaa että meidän pitäisi olla kiitollisia tästä ominaisuudesta joka on ollut jokaisessa osassa.


No niinhän se nykyään yleensä on.. Toivottavasti tämä tuo peliin sitten oikeasti jotain uutta, Oblivionin vampyrointi oli aika kuraa, olisi saanut olla vähintäänkin joku uusi killantapainen questisarja vampyyreille.
lainaa
Pal

12.09.2011 klo 14.27

Muistan kun itse muutuin oblivionissa vampyyriksi, pari kertaa jaksoin niitä yrttejä etsiä mutta sitten loppu into ja peli meni uninstalliin kun jäin jumin.
lainaa
Naskali

12.09.2011 klo 14.38

"kokonaisuutta katsoen oblivionista on montaa asiaa huononnettu ainakin näin ensifiilisten perusteella että en uskaltaisi sanoa että muutos on välttämättä hyväksi"

Eipä Oblivionista enää huonommaksi voi juuri mennä. Peli oli graafisesti, animaatioiltaan, tekoälyltään ja hahmonkehitykseltään aika kuraa ja lisäksi vitun buginen. Ainoa mikä piti Oblivionin pinnalla olivat tyhmät konsolistit ja se että se oli osa hyvää pelisarjaa, eikä sitä Morrowindiakaan loputtomiin jaksanut pelata. Tosin Morrowindissakin oli uskomattoman surkea animointi ja tekoäly, mutta sentään kaikki muu oli kohdillaan.

Skyrimissä sentään tuntuvat pistäneen animaatiot ja kasvojen ulkonäön uusiksi. Jo pelkästään nämä muutokset tekevät pelistä ennakolta kymmenen kertaa paremman kuin Oblivionista.
lainaa
katsellaansitten

12.09.2011 klo 14.46

Naskali kirjoitti:
Skyrimissä sentään tuntuvat pistäneen animaatiot ja kasvojen ulkonäön uusiksi. Jo pelkästään nämä muutokset tekevät pelistä ennakolta kymmenen kertaa paremman kuin Oblivionista.


Animaatiot ja kasvot eivät kovin montaa pistettä itselle tee. Kiva jos näyttää nätiltä mutta plääh

sen sijaan niistä heikennyksistä taitojen määrää vähennetty ja levelaamista sörkitty, kartta-fasttravel-inventaariosysteemi vaikuttaa jopa sekavammalta kuin Oblivionin ja lohikäärmeet on OMG-teema johon tekijät viittaavat koko ajan

muutenkin haisee sellainen "yksinkertaistimme ja karsimme peliä jotta jäljelle jäävästä saadaan syvällisempää" fiilis. ainakaan itse en odota TESiltä mitään sileää Dragon Age-putkimeininkiä vaan mielummin vähän resuista laajempaa mittakaavaa
lainaa
5kautta5

Rekisteröitynyt 04.09.2011

12.09.2011 klo 14.52

Naskali kirjoitti:
Ainoa mikä piti Oblivionin pinnalla olivat tyhmät konsolistit ja se että se oli osa hyvää pelisarjaa, eikä sitä Morrowindiakaan loputtomiin jaksanut pelata.

Lähes kaikki pelin ongelmat sai korjattua PC:llä modeilla ja näitä modejahan oli joka tarkoitukseen monia, koska laaja modauskulttuuri. Sama juttu Morrowindissä.
lainaa
lasdlasd

12.09.2011 klo 15.22

Ei kuitenkaan ihmissusia? Morrowindissa oli niitäkin.
lainaa
Jzw_

Rekisteröitynyt 04.10.2010

12.09.2011 klo 15.36

lasdlasd kirjoitti:
Ei kuitenkaan ihmissusia? Morrowindissa oli niitäkin.


Voin nyt olla väärässä mutta muistaisin lukeneeni jostain että niitäkin pelissä on. Tiedä sitten onko ihan Morrowindin tasolla mutta on vissiin edes olemassa.

Jos kaikkien toiveiden vastaisesti tuo vampyyritsydeemi onkin sitten yhtä tylsä kuin Oblivionissa niin toivottavasti siitä pääsee edes vähän helpommin eroon.
lainaa
12Kings

Rekisteröitynyt 04.09.2011

12.09.2011 klo 15.54

Itse en nähnyt Oblivonin vampirismia mitenkään ongelmallisena, varsinkaan kun modit korjasivat mahdolliset epäkohdat (kuten se, että verta juomalla vampyyristä tuli heikompi, kuin juomatta olemalla).

Toisella modilla verta pystyi pulottamaan, pitkiäkin luolatutkimuksia varten.

Kolmas modi teki hopeasta kaikissa muodoissaan vaarallista vampyyreille kumoten mahdollisen kuolemattomuuden tunteen jne.

Vaikka Skyrimistä poistetaan tai karsitaan ominaisuuksia pois se ei haittaa minua, sillä jos peli on yhtä modattava kuin aikaisemmat Bethesdan pelit, modaajat kyllä korjaavat/parantelevat sen mitä parhaaksi näkevät. Ja en näe syytä miksi uusi pelimoottori ei voisi olla yhtä helposti modattava, kun modaus on ollut näiden viimeisten pelien (Morrowind, Oblivion, FO3 ja FONV) valtti muihin peleihin.
lainaa
Kaappis

Rekisteröitynyt 13.10.2008

12.09.2011 klo 15.58

Otsikko voisi olla muodossa "Myös Skyrimissä voi pelata vampyyrina."
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

12.09.2011 klo 16.05

Pöh, eikä pelaajahahmon pitänyt defaulttina olla sairauksille immuuni?
lainaa
12Kings

Rekisteröitynyt 04.09.2011

12.09.2011 klo 16.22

Mirr5 kirjoitti:
Pöh, eikä pelaajahahmon pitänyt defaulttina olla sairauksille immuuni?


Ehkäpä kyseinen vampirismitauti on mutatoitunut ja immuniteeteistä ei ole hyötyä?
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

12.09.2011 klo 16.38

5kautta5 kirjoitti:
Eli täysin samalla tavalla kuin Oblivionissa.

EDIT: Lähdeuutisessa kyllä mainitaan, että kyseinen ominaisuus on ollut aikaisemmissa peleissä. En tiedä miksi V2 on keksinyt, että tämä olisi "uusi" pelitila.


I second this.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

12.09.2011 klo 17.42

Ihme itkuparku. Kunhan vampyyrit toimii järkevästi eikä täysin tyhmästi päinvastasesti, ni hyvä että on mukana. Oli ehkä aiemmissa, mutta mitäs hiton merkitystä sillä on? Ja se on uus feature, koska sen olemassaoloa ei aikasemmin oo ilmotettu. Simple as that.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

12.09.2011 klo 19.19

OOÄMGEEE! Oikein vampyyrina.
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

12.09.2011 klo 19.36

Tossa on otsikko. Tossa on teksti. Missä asia?
lainaa
tapsa

12.09.2011 klo 19.38

Jzw_ kirjoitti:
lasdlasd kirjoitti:
Ei kuitenkaan ihmissusia? Morrowindissa oli niitäkin.


Voin nyt olla väärässä mutta muistaisin lukeneeni jostain että niitäkin pelissä on. Tiedä sitten onko ihan Morrowindin tasolla mutta on vissiin edes olemassa.

Jos kaikkien toiveiden vastaisesti tuo vampyyritsydeemi onkin sitten yhtä tylsä kuin Oblivionissa niin toivottavasti siitä pääsee edes vähän helpommin eroon.


mielummin ihmisusi ku vamppyyri, vaikka vamppyyrinä oli Oblivionissa iha hauskaa mutta ihmissutena oli Morrowindissä vielä hauskempaa :P
lainaa
daggerfall

12.09.2011 klo 20.52

Vampyyri on voinut olla jokaikisessä aiemmassa osassa, Morrowindissä pystyi olemaan myös ihmissusi, Daggerfallissa pystyi olemaan Ihmissuden ja Vampyyrin lisäksi myös Wereboar.

Niin näistä tulee kokoajan huonompia ja yksinkertaisempia konsoliräpellyksiä. :)
lainaa
Schnail

12.09.2011 klo 23.33

12Kings kirjoitti:
Itse en nähnyt Oblivonin vampirismia mitenkään ongelmallisena, varsinkaan kun modit korjasivat mahdolliset epäkohdat.


Nimenomaan.. hyvä, jos pitävät yhtä venyvän modituen, mutta vielä parempi olisi, jos peliä tai sen yksittäisiä ominaisuuksia ei tarvitsisi itse korjata. Tämä "natiivi toimivuus" siinä ehkä oli pointtina.
lainaa
MrRightclick

13.09.2011 klo 11.56

Naskali kirjoitti:
"kokonaisuutta katsoen oblivionista on montaa asiaa huononnettu ainakin näin ensifiilisten perusteella että en uskaltaisi sanoa että muutos on välttämättä hyväksi"

Eipä Oblivionista enää huonommaksi voi juuri mennä. Peli oli graafisesti, animaatioiltaan, tekoälyltään ja hahmonkehitykseltään aika kuraa ja lisäksi vitun buginen. Ainoa mikä piti Oblivionin pinnalla olivat tyhmät konsolistit ja se että se oli osa hyvää pelisarjaa, eikä sitä Morrowindiakaan loputtomiin jaksanut pelata. Tosin Morrowindissakin oli uskomattoman surkea animointi ja tekoäly, mutta sentään kaikki muu oli kohdillaan.

Skyrimissä sentään tuntuvat pistäneen animaatiot ja kasvojen ulkonäön uusiksi. Jo pelkästään nämä muutokset tekevät pelistä ennakolta kymmenen kertaa paremman kuin Oblivionista.


Morrowindia pelaamattomana henkilönä väitän, että vaikka pelillisesti välillä erittäin buginen ja hölmö peli, Oblivion on yksi parhaimmista, ellei sitten parhain ja eniten aikaani kuluttanut peli. Konsoleilla en peliä pelannut, vaan PC:llä. Kerran pelasin läpi ilman modeja, jonka jälkeen modasin peliä hurjasti, mikä toi noin +200 tuntia lisää pelattavaa.

Mielipiteet, mielipiteet. :)
lainaa
imsosmart

13.09.2011 klo 14.34

12Kings kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Pöh, eikä pelaajahahmon pitänyt defaulttina olla sairauksille immuuni?


Ehkäpä kyseinen vampirismitauti on mutatoitunut ja immuniteeteistä ei ole hyötyä?


Nerevarinestakin tuli immuuni taudeille ja ratkaisu oli loihtia itselle weakness to disease. ehkä Skyrimissä joutuu harrastamaan samanlaista neroilua?

mutta luulen että vampyrismi ei ole varsinaisesti tauti vaan kuten tekijätkin sanovat "toinen moodi" jolla on etunsa ja haittansa
lainaa
jomppe

13.09.2011 klo 15.09

eipä tule kokeiltua sitä aika nihkeetä
lainaa
niimp

13.09.2011 klo 19.41

Naskali kirjoitti:
"kokonaisuutta katsoen oblivionista on montaa asiaa huononnettu ainakin näin ensifiilisten perusteella että en uskaltaisi sanoa että muutos on välttämättä hyväksi"

Eipä Oblivionista enää huonommaksi voi juuri mennä. Peli oli graafisesti, animaatioiltaan, tekoälyltään ja hahmonkehitykseltään aika kuraa ja lisäksi vitun buginen. Ainoa mikä piti Oblivionin pinnalla olivat tyhmät konsolistit ja se että se oli osa hyvää pelisarjaa, eikä sitä Morrowindiakaan loputtomiin jaksanut pelata. Tosin Morrowindissakin oli uskomattoman surkea animointi ja tekoäly, mutta sentään kaikki muu oli kohdillaan.

Skyrimissä sentään tuntuvat pistäneen animaatiot ja kasvojen ulkonäön uusiksi. Jo pelkästään nämä muutokset tekevät pelistä ennakolta kymmenen kertaa paremman kuin Oblivionista.

Grafiikkahuora..
lainaa
jeee

15.09.2011 klo 09.51

niimp kirjoitti:
Naskali kirjoitti:
"kokonaisuutta katsoen oblivionista on montaa asiaa huononnettu ainakin näin ensifiilisten perusteella että en uskaltaisi sanoa että muutos on välttämättä hyväksi"

Eipä Oblivionista enää huonommaksi voi juuri mennä. Peli oli graafisesti, animaatioiltaan, tekoälyltään ja hahmonkehitykseltään aika kuraa ja lisäksi vitun buginen. Ainoa mikä piti Oblivionin pinnalla olivat tyhmät konsolistit ja se että se oli osa hyvää pelisarjaa, eikä sitä Morrowindiakaan loputtomiin jaksanut pelata. Tosin Morrowindissakin oli uskomattoman surkea animointi ja tekoäly, mutta sentään kaikki muu oli kohdillaan.

Skyrimissä sentään tuntuvat pistäneen animaatiot ja kasvojen ulkonäön uusiksi. Jo pelkästään nämä muutokset tekevät pelistä ennakolta kymmenen kertaa paremman kuin Oblivionista.

Grafiikkahuora..


Aika ironista ottaen huomioon että Oblivion oli aikanaan parhaimman näköisiä pelejä ottaen huomioon laajuuden. Hyppäys Morrowindista oli valtaisa. Juu ihmiskasvot olivat aika kammottavia mutta ainakaan Bethesda ei käyttänyt Rockstarin GTA4-läskiysfysiikkaargumenttia. Skyrim näyttää pikkupäivitykseltä
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova