Tuorein sisältö

Katso kun Minecraft-Notch tekee uuden pelin

21.08.2011 klo 20.57 | Luettu: 17836 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Vielä ehtii seurata livenä, kuinka Minecraftin isä Notch koodaa uutta peliä. Haasteena oli luoda moinen 48 tunnissa.

Watch live video from realnotch on www.twitch.tv

V2.fi | Manu Pärssinen
< Listasunnuntaissa el... Pelikuvaa Ridge Race... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (21 viestiä)

Falafel

Rekisteröitynyt 04.01.2011

21.08.2011 klo 21.51

Mistä kilpailusta on kysymys?
lainaa
Pillow

21.08.2011 klo 22.04

Falafel kirjoitti:
Mistä kilpailusta on kysymys?


Ludum Dare
lainaa
sepex

21.08.2011 klo 22.05

http://ludumdare.com/
lainaa
53569

21.08.2011 klo 22.23

1992 soitti, Wolfenstein 3D haluaa grafiikkansa takaisin :D Taitaa olla notsin tavaramerkki tuollainen palikkagrafiikka kun se sitä vissiin joka peliin on pistänyt.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

21.08.2011 klo 22.38

53569 kirjoitti:
1992 soitti, Wolfenstein 3D haluaa grafiikkansa takaisin :D Taitaa olla notsin tavaramerkki tuollainen palikkagrafiikka kun se sitä vissiin joka peliin on pistänyt.

Helppo ja nopea tehdä, ja varsinkin jos haasteena oli kerran tehdä peli 48 tunnissa. Sitä paitsi ainakin Minecraftiin palikkagrafiikka oikeasti sopii. Se toki myönnettäköön, että minullekin tuli tästä heti mieleen Wolfenstein 3D :P
lainaa
Kamo

21.08.2011 klo 23.03

Olipa sitten tehty 15 minuutissa, minkä ihmeen takia haluaisin pelata moista sontaa. En nyt tarkoita pelkästään grafiikoita vaan peli itsessään näyttä olevan hyvin syvältä. x_x
lainaa
shaibe

21.08.2011 klo 23.35

Kamo kirjoitti:
Olipa sitten tehty 15 minuutissa, minkä ihmeen takia haluaisin pelata moista sontaa. En nyt tarkoita pelkästään grafiikoita vaan peli itsessään näyttä olevan hyvin syvältä. x_x


Kehitys on edelleen kesken. Video yläpuolella on live feediä.
lainaa
Defaulted

Rekisteröitynyt 04.01.2011

21.08.2011 klo 23.49

Tekee kokoajan mieli kelata eteenpäin. :D
lainaa
Juppi

21.08.2011 klo 23.55

Kamo kirjoitti:
Olipa sitten tehty 15 minuutissa, minkä ihmeen takia haluaisin pelata moista sontaa. En nyt tarkoita pelkästään grafiikoita vaan peli itsessään näyttä olevan hyvin syvältä. x_x


Tee toki itse parempi tai painu kotia kasvamaan.
lainaa
Pööböö

22.08.2011 klo 01.24

Muualtakin kun olen näitä kommentteja lukenut niin osa ihmisistä varmaan odottaa että 48 tunnissa sieltä tulee seuraava BF/CS/joku peli minkä kehittämiseen on kulunut monta vuotta. Vähän vois taas sitä omaa aivokapasiteettia käyttää.
lainaa
Ihan-totta

22.08.2011 klo 01.41

Ensin luulin että se mätkii hivenen käyrällä peeniksellä niitä vihuja, se olikin käsi.
lainaa
Asdf

22.08.2011 klo 01.43

Jos ymmärtää edes hitusen ohjelmoinnista, niin tajuaa miten hyvää jälkeä Notch on saanut aikaan. Kyllä jollain Unityllä helpommin heittäisi näyttävän pelin kasaan, mutta tässä on kyse enemmänkin taidonnäytteestä ohjelmoinnin suhteen.

Moni ei kuukaudessakaan saisi tuollaista kasaan puhtaalla Javalla.
lainaa
Rambokala

22.08.2011 klo 06.48

Asdf kirjoitti:
Jos ymmärtää edes hitusen ohjelmoinnista, niin tajuaa miten hyvää jälkeä Notch on saanut aikaan. Kyllä jollain Unityllä helpommin heittäisi näyttävän pelin kasaan, mutta tässä on kyse enemmänkin taidonnäytteestä ohjelmoinnin suhteen.

Moni ei kuukaudessakaan saisi tuollaista kasaan puhtaalla Javalla.

Jos ymmärtää jotain ohjelmoinnista, tajuaa että Notchin javakoodi ei TODELLAKAAN ole mitään kummoista, ja amatöörikin saisi väännettyä samanlaista jälkeä aikaan.
lainaa
kakker

22.08.2011 klo 08.33

MJR2312 kirjoitti:
53569 kirjoitti:
1992 soitti, Wolfenstein 3D haluaa grafiikkansa takaisin :D Taitaa olla notsin tavaramerkki tuollainen palikkagrafiikka kun se sitä vissiin joka peliin on pistänyt.

Helppo ja nopea tehdä, ja varsinkin jos haasteena oli kerran tehdä peli 48 tunnissa. Sitä paitsi ainakin Minecraftiin palikkagrafiikka oikeasti sopii. Se toki myönnettäköön, että minullekin tuli tästä heti mieleen Wolfenstein 3D :P


Nykyään on helpompia ja nopeampiakin tapoja kuin "vokseleista" objektien väsääminen. Notchkin sen varmasti tiedostaa, mutta pitää tietyn linjan yllä.
lainaa
Asdf

22.08.2011 klo 09.26

Rambokala kirjoitti:
Jos ymmärtää jotain ohjelmoinnista, tajuaa että Notchin javakoodi ei TODELLAKAAN ole mitään kummoista, ja amatöörikin saisi väännettyä samanlaista jälkeä aikaan.


Sitten kannattaa varmaan osallistua itse tuohon kilpailuun ;)

Koodailen työkseni, enkä ainakaan itse saisi tuollaista peliä kasaan kahdessa päivässä, en varmaan edes viikossa.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

22.08.2011 klo 09.34

itsellä meni viikko saada kasaan 2d autopeli liikkuvilla vihollisilla joista ei pääse edes läpi
lainaa
kaikkitekee

22.08.2011 klo 13.38

Pööböö kirjoitti:
Muualtakin kun olen näitä kommentteja lukenut niin osa ihmisistä varmaan odottaa että 48 tunnissa sieltä tulee seuraava BF/CS/joku peli minkä kehittämiseen on kulunut monta vuotta. Vähän vois taas sitä omaa aivokapasiteettia käyttää.


miksi haaskata aikaa "peliin" joka ei kiinnosta ketään? seuraava haaste on kuka tekee lyhyimmässä ajassa paskimman pelin. "hip 5 sekuntia"

minäkin voin tehdä jotain pikaPicassoja ja varmaan on yhtä tyhjän kanssa
lainaa
Asdf

22.08.2011 klo 15.04

kaikkitekee kirjoitti:
miksi haaskata aikaa "peliin" joka ei kiinnosta ketään? seuraava haaste on kuka tekee lyhyimmässä ajassa paskimman pelin. "hip 5 sekuntia"

minäkin voin tehdä jotain pikaPicassoja ja varmaan on yhtä tyhjän kanssa


*naamapalmu*

Koska kilpaileminen ja pelien tekeminen on kivaa? Luuletko oikeasti, että yksinään saa aikaan nykyisten AAA-pelien tasoista kamaa?

Tässä kilpailussa on ideana tehdä mahdollisimman hyvä peli 42 tunnissa. Veikkaan, että mielipiteesi ei juurikaan osallistujia kiinnosta.

Ei niitä pelejä myytäväksi tehdä ja pikemminkin kyse on taidonnäytteestä. Nopeasta suunnittelusta ja ohjelmoinnista.
lainaa
tehkääkaikkiäkkiä

22.08.2011 klo 19.19

voi niitä pelattavia pelejä tehdä yksin tai pikkuporukalla jos siihen käyttää aikaa

mutta tämä sama "äkkiääkkiä" logiikka on isoillakin pelistudioilla. mahdollisimman nopeasti sen verran hyvä peli kuin nyt sattuu tulemaan

jos kilpailu ja pelien teko on hauskaa niin olkoot mutta ei tästä peruspelaaja yhtään kostu. sama kuin kokkien tai muotisuunnittelijoiden hienostelut joista ei perustyypeille ole mitään hyötyä
lainaa
JohnDeux

23.08.2011 klo 08.15

Juppi kirjoitti:
Kamo kirjoitti:
Olipa sitten tehty 15 minuutissa, minkä ihmeen takia haluaisin pelata moista sontaa. En nyt tarkoita pelkästään grafiikoita vaan peli itsessään näyttä olevan hyvin syvältä. x_x


Tee toki itse parempi tai painu kotia kasvamaan.


Eli mikäli ei itse satu olemaan parempi pelin kehittämissä, ei voi antaa lainkaan kritiikkiä? Arvostelijat mahtavat olla kovaa porukkaa vääntäämään pelejä sitten.
lainaa
surkeamaailma

23.08.2011 klo 09.20

JohnDeux kirjoitti:
Juppi kirjoitti:
Kamo kirjoitti:
Olipa sitten tehty 15 minuutissa, minkä ihmeen takia haluaisin pelata moista sontaa. En nyt tarkoita pelkästään grafiikoita vaan peli itsessään näyttä olevan hyvin syvältä. x_x


Tee toki itse parempi tai painu kotia kasvamaan.


Eli mikäli ei itse satu olemaan parempi pelin kehittämissä, ei voi antaa lainkaan kritiikkiä? Arvostelijat mahtavat olla kovaa porukkaa vääntäämään pelejä sitten.


laitetaan pelintekijät arvostelemaan toistensa tai omia pelejään...
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova