Katso kun Minecraft-Notch tekee uuden pelin
Vielä ehtii seurata livenä, kuinka Minecraftin isä Notch koodaa uutta peliä. Haasteena oli luoda moinen 48 tunnissa.
Watch live video from realnotch on www.twitch.tv
Watch live video from realnotch on www.twitch.tv
Keskustelut (21 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.01.2011
21.08.2011 klo 21.51
21.08.2011 klo 22.04
Mistä kilpailusta on kysymys?
Ludum Dare
21.08.2011 klo 22.05
21.08.2011 klo 22.23
Rekisteröitynyt 03.09.2007
21.08.2011 klo 22.38
1992 soitti, Wolfenstein 3D haluaa grafiikkansa takaisin :D Taitaa olla notsin tavaramerkki tuollainen palikkagrafiikka kun se sitä vissiin joka peliin on pistänyt.
Helppo ja nopea tehdä, ja varsinkin jos haasteena oli kerran tehdä peli 48 tunnissa. Sitä paitsi ainakin Minecraftiin palikkagrafiikka oikeasti sopii. Se toki myönnettäköön, että minullekin tuli tästä heti mieleen Wolfenstein 3D :P
21.08.2011 klo 23.03
21.08.2011 klo 23.35
Olipa sitten tehty 15 minuutissa, minkä ihmeen takia haluaisin pelata moista sontaa. En nyt tarkoita pelkästään grafiikoita vaan peli itsessään näyttä olevan hyvin syvältä. x_x
Kehitys on edelleen kesken. Video yläpuolella on live feediä.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
21.08.2011 klo 23.49
21.08.2011 klo 23.55
Olipa sitten tehty 15 minuutissa, minkä ihmeen takia haluaisin pelata moista sontaa. En nyt tarkoita pelkästään grafiikoita vaan peli itsessään näyttä olevan hyvin syvältä. x_x
Tee toki itse parempi tai painu kotia kasvamaan.
22.08.2011 klo 01.24
22.08.2011 klo 01.41
22.08.2011 klo 01.43
Moni ei kuukaudessakaan saisi tuollaista kasaan puhtaalla Javalla.
22.08.2011 klo 06.48
Jos ymmärtää edes hitusen ohjelmoinnista, niin tajuaa miten hyvää jälkeä Notch on saanut aikaan. Kyllä jollain Unityllä helpommin heittäisi näyttävän pelin kasaan, mutta tässä on kyse enemmänkin taidonnäytteestä ohjelmoinnin suhteen.
Moni ei kuukaudessakaan saisi tuollaista kasaan puhtaalla Javalla.
Jos ymmärtää jotain ohjelmoinnista, tajuaa että Notchin javakoodi ei TODELLAKAAN ole mitään kummoista, ja amatöörikin saisi väännettyä samanlaista jälkeä aikaan.
22.08.2011 klo 08.33
1992 soitti, Wolfenstein 3D haluaa grafiikkansa takaisin :D Taitaa olla notsin tavaramerkki tuollainen palikkagrafiikka kun se sitä vissiin joka peliin on pistänyt.
Helppo ja nopea tehdä, ja varsinkin jos haasteena oli kerran tehdä peli 48 tunnissa. Sitä paitsi ainakin Minecraftiin palikkagrafiikka oikeasti sopii. Se toki myönnettäköön, että minullekin tuli tästä heti mieleen Wolfenstein 3D :P
Nykyään on helpompia ja nopeampiakin tapoja kuin "vokseleista" objektien väsääminen. Notchkin sen varmasti tiedostaa, mutta pitää tietyn linjan yllä.
22.08.2011 klo 09.26
Jos ymmärtää jotain ohjelmoinnista, tajuaa että Notchin javakoodi ei TODELLAKAAN ole mitään kummoista, ja amatöörikin saisi väännettyä samanlaista jälkeä aikaan.
Sitten kannattaa varmaan osallistua itse tuohon kilpailuun ;)
Koodailen työkseni, enkä ainakaan itse saisi tuollaista peliä kasaan kahdessa päivässä, en varmaan edes viikossa.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
22.08.2011 klo 09.34
22.08.2011 klo 13.38
Muualtakin kun olen näitä kommentteja lukenut niin osa ihmisistä varmaan odottaa että 48 tunnissa sieltä tulee seuraava BF/CS/joku peli minkä kehittämiseen on kulunut monta vuotta. Vähän vois taas sitä omaa aivokapasiteettia käyttää.
miksi haaskata aikaa "peliin" joka ei kiinnosta ketään? seuraava haaste on kuka tekee lyhyimmässä ajassa paskimman pelin. "hip 5 sekuntia"
minäkin voin tehdä jotain pikaPicassoja ja varmaan on yhtä tyhjän kanssa
22.08.2011 klo 15.04
miksi haaskata aikaa "peliin" joka ei kiinnosta ketään? seuraava haaste on kuka tekee lyhyimmässä ajassa paskimman pelin. "hip 5 sekuntia"
minäkin voin tehdä jotain pikaPicassoja ja varmaan on yhtä tyhjän kanssa
*naamapalmu*
Koska kilpaileminen ja pelien tekeminen on kivaa? Luuletko oikeasti, että yksinään saa aikaan nykyisten AAA-pelien tasoista kamaa?
Tässä kilpailussa on ideana tehdä mahdollisimman hyvä peli 42 tunnissa. Veikkaan, että mielipiteesi ei juurikaan osallistujia kiinnosta.
Ei niitä pelejä myytäväksi tehdä ja pikemminkin kyse on taidonnäytteestä. Nopeasta suunnittelusta ja ohjelmoinnista.
22.08.2011 klo 19.19
mutta tämä sama "äkkiääkkiä" logiikka on isoillakin pelistudioilla. mahdollisimman nopeasti sen verran hyvä peli kuin nyt sattuu tulemaan
jos kilpailu ja pelien teko on hauskaa niin olkoot mutta ei tästä peruspelaaja yhtään kostu. sama kuin kokkien tai muotisuunnittelijoiden hienostelut joista ei perustyypeille ole mitään hyötyä
23.08.2011 klo 08.15
Olipa sitten tehty 15 minuutissa, minkä ihmeen takia haluaisin pelata moista sontaa. En nyt tarkoita pelkästään grafiikoita vaan peli itsessään näyttä olevan hyvin syvältä. x_x
Tee toki itse parempi tai painu kotia kasvamaan.
Eli mikäli ei itse satu olemaan parempi pelin kehittämissä, ei voi antaa lainkaan kritiikkiä? Arvostelijat mahtavat olla kovaa porukkaa vääntäämään pelejä sitten.
23.08.2011 klo 09.20
Olipa sitten tehty 15 minuutissa, minkä ihmeen takia haluaisin pelata moista sontaa. En nyt tarkoita pelkästään grafiikoita vaan peli itsessään näyttä olevan hyvin syvältä. x_x
Tee toki itse parempi tai painu kotia kasvamaan.
Eli mikäli ei itse satu olemaan parempi pelin kehittämissä, ei voi antaa lainkaan kritiikkiä? Arvostelijat mahtavat olla kovaa porukkaa vääntäämään pelejä sitten.
laitetaan pelintekijät arvostelemaan toistensa tai omia pelejään...
Kirjoita kommentti