Ubisoft höllensi taas kopiosuojauksiaan
Ubisoft on käynyt saman kuvion läpi aika monen pelinsä kanssa viime vuosina:
a) Ubisoft kertoo, että pelissä X on kopiosuojaus Y
b) Kansa älähtää
c) Ubisoft poistaa kopiosuojauksen Y tai tekee siitä höllemmän version Z
Viimeisin tanssi käytiin Driver: San Francisco -pelin kanssa. Alunperin tarkoituksena oli, että peli vaatii jatkuvan nettiyhteyden kopiosuojauksensa vuoksi. 1up kertoo, että tästä on luovuttu ja pelin laillisuus tarkastetaan nyt vain aluksi.
Keskustelut (19 viestiä)
21.08.2011 klo 16.18
21.08.2011 klo 16.40
21.08.2011 klo 17.18
21.08.2011 klo 17.22
Rekisteröitynyt 04.01.2011
21.08.2011 klo 17.22
Se on kumma kuinka tuokin firma on vielä pystyssä. Asiakkaita kustaan suuhun vuodesta toiseen ja lähes poikkeuksetta peleissä on mitä jännimpiä purkkaviritelmiä. Viimeisimpänä From Dustin täysin sössitty pckäännös. Ei ymmärrä kuinka kehtaavat tuotakin tekelettä myydä omalla nimellään.
Ubi on pystyssä koska vain PC pelaajia kustaan suuhun ja PC pelaajat tuo alle 10% profitista nykymaailmassa.
21.08.2011 klo 18.30
21.08.2011 klo 19.16
Ubi on pystyssä koska vain PC pelaajia kustaan suuhun ja PC pelaajat tuo alle 10% profitista nykymaailmassa.
Reuters sanoo pelialan olevan noin 65 miljardin bisnes, vuonna 2010 PC pelejä myytiin noin 16,2 miljardilla.
Eli lähempänä 30% ollaan, ei alle 10%. Turha jonneilla ja heittää numeroita omista mielikuvista. Ja 30% on ihan kiitettävä luku, jos miettii että konsoleita, käsikonsoleita yms. on ihan kiitettävästi.
21.08.2011 klo 19.46
Ubi on pystyssä koska vain PC pelaajia kustaan suuhun ja PC pelaajat tuo alle 10% profitista nykymaailmassa.
Reuters sanoo pelialan olevan noin 65 miljardin bisnes, vuonna 2010 PC pelejä myytiin noin 16,2 miljardilla.
Eli lähempänä 30% ollaan, ei alle 10%. Turha jonneilla ja heittää numeroita omista mielikuvista. Ja 30% on ihan kiitettävä luku, jos miettii että konsoleita, käsikonsoleita yms. on ihan kiitettävästi.
Ja lasketaankohan tuossa edes mukaan Steam + muut digitaaliset myynnit?
21.08.2011 klo 19.56
Ubi on pystyssä koska vain PC pelaajia kustaan suuhun ja PC pelaajat tuo alle 10% profitista nykymaailmassa.
Reuters sanoo pelialan olevan noin 65 miljardin bisnes, vuonna 2010 PC pelejä myytiin noin 16,2 miljardilla.
Eli lähempänä 30% ollaan, ei alle 10%. Turha jonneilla ja heittää numeroita omista mielikuvista. Ja 30% on ihan kiitettävä luku, jos miettii että konsoleita, käsikonsoleita yms. on ihan kiitettävästi.
niin mut ubil ollaanki sit siin 10% tuntumassa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.08.2011 klo 20.18
21.08.2011 klo 20.47
Rekisteröitynyt 24.08.2008
21.08.2011 klo 20.51
Peli vuosi nettiin päivää ennen julkaisua ja kräkättiin muutamassa tunnissa.
Rekisteröitynyt 10.08.2011
21.08.2011 klo 20.55
Rekisteröitynyt 03.09.2007
21.08.2011 klo 23.05
From Dust oli hieno esimerkki miten paska se DRM on.
Peli vuosi nettiin päivää ennen julkaisua ja kräkättiin muutamassa tunnissa.
Jonkun olen nähnyt väittävät, että vanha kräkki meni kelpasi käytännössä sellaisenaan (ts. jostain vanhemmasta samaa DMR:ä käyttävästä pelistä otettu).
22.08.2011 klo 01.32
From Dustin luvattiin vaativan vain kerta-aktivoinnin ENNEN pelin myyntiintuloa. Ei pitänyt paikkaansa. Lisäksi From Dustin PC-versiossa a) on 30 fps -rajoitus b) ei voi säätää grafiikoita resoluutiota lukuun ottamatta c) ei voi säätää ääntä juuri ollenkaan d) ei voi säätää kontrolleja millään tavalla. Ja lienee ongelmia löytyy huomattavasti enemmänkin pinnan alta.
Itse ostin From Dustin, kun se nyt ei niin kauhean kallis ollut. En tietysti tiennyt kaikista ongelmista. Ensimmäisellä käynnistyskerralla pelissä ei ollut ääniä. Toisella käynnistyskerralla ne ilmestyivät jostain, mutta ovat rätisseet koko pelin ajan. Itse pelistä tykkäsin kyllä. Mutta nyt vituttaa että ostin. Joka käynnistyskerralla pitää venata varmaan 5 minuuttia, kun se saatanan paskasofta "synkronoi tallennuksia". Ajattelin warettaa From Dustin ja muita Ubisoftin pelejä ihan mielenosoituksen vuoksi.
Itse asiassa toivoisin, että pidettäisiin "Pirate Ubisoft Games" -viikko!
Että se siitä "piraattien vinkumisesta olemattomista purkkaviritelmistä". Mene muualle selittelemään, kun et itse ole edes kokeillut.
"Ubi on pystyssä koska vain PC pelaajia kustaan suuhun ja PC pelaajat tuo alle 10% profitista nykymaailmassa."
Ei pidä paikkaansa. Kuten jo todettu, PC tuo paljon enemmän kuin 10%. Mutta jos ajateltaisiin, että PC yksin tuo vain 10% ja konsolit 90%, jouduttaisiin myynnit konsolien kesken jakamaan Xbox 360:n, PS3:n ja Wiin kesken, mutta lisäksi pitäisi laskea mukaan myös käsikonsolit eli 3DS, PSP ja DS sekä edellisen sukupolven konsolit, joista listojen mukaan PS2 on edelleen aika vahvoilla. Konsolien myynnit pitäisi siis jakaa 7 eri alustan kesken. Lopputuloksena PC olisi silti suurimpien alustojen joukossa. Mutta kun PC ei myy vain 10%, vaan "fyysisten pelien" (eli kaupan hyllyiltä ostettavien) myynnit ovat paljon suuremmat. Ja kukaan ei edes tiedä kuinka paljon digitaalijakelut nykyään myyvät. Joidenkin artikkeleiden mukaan pelkästään Steam YKSINÄÄN kattaisi puolet kaikista PC-pelien myynneistä. Mutta Valve ei suostu paljastamaan myyntilukuja. Siis jos "fyysisten pelien" myynti olisi vain tuon vaivaiset 10%, niin digitaalimyynnit vähintään tuplaisivat määrän. Laske huviksesi kuinka korkealle myynnit prosentuaalisesti tuolloin nousisivat. Ja tähänkään ei ole otettu mukaan viime vuosina suosiotaan kasvattaneita indie-pelejä, joita myydään milloin mitäkin kautta. Eikä muuten myöskään erilaisia sosiaalisten medioiden pelejä, kuten kaikenmoiset Facebook -pelit ja muut räpellykset (joista moni on maksullisia!).
Ja lopulta, kaiken kukkuraksi, myytyjen pelien määrä ei ole sama asia kuin pelien tuottama voitto. Erilaiset kuukausimaksulliset MMO:t ovat lähes täydellisesti PC:n yksinoikeus ja ne tuottavat valtavan määrän rahaa.
Summa summarum: PC on luultavasti tämän hetken suurin pelialusta. Joten eiköhän olisi jumalauta aika alkaa vähän kunnioittamaan PC-pelaajia.
22.08.2011 klo 05.15
Itse kyllä pysynyt konsoleissa.. vaikka pc rauta siihen taipuisi aika helpostikkin.. Ei vain ole niin kivaa.
22.08.2011 klo 09.31
...
Summa summarum: PC on luultavasti tämän hetken suurin pelialusta. Joten eiköhän olisi jumalauta aika alkaa vähän kunnioittamaan PC-pelaajia.
Tästä saa sen käsityksen että viittaat PCn osuuden olevan 60% tai enemmänkin kun nettipelit/MMOt lasketaan. Taitaa mennä vähän liioittelun puolelle
22.08.2011 klo 12.12
...
Summa summarum: PC on luultavasti tämän hetken suurin pelialusta. Joten eiköhän olisi jumalauta aika alkaa vähän kunnioittamaan PC-pelaajia.
Tästä saa sen käsityksen että viittaat PCn osuuden olevan 60% tai enemmänkin kun nettipelit/MMOt lasketaan. Taitaa mennä vähän liioittelun puolelle
Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? jos yksilöidään pelialustat, eli PS3, XBOX360, 3DS, jne... se heittämäsi 90% jakautuu usealle pelialustalle, jolloin yksittäisen pelialustan osuus jää monessa tapauksessa sen 10% alle millä luvulla viittaat PC:n osuuteen pelimarkkinoilla(joka todellisuudessa on lähempänä noin 20-30% jos otetaan digitaalinen myynti huomioon). MMO-pelejä ei ole konsoleille kuin muutama hassu, joten näistä peleistä PC:llä on huomattava enemmistö. joten miksi PC pelaaja on pienemmässä arvossa Ubisoftille? Luulisi heidän jo tajuavan että ne jotka sen pelin haluaa warettaa, sen myös onnituvat warettamaan, koska tämä juosten kustu, pelin ostavaa enemmän terrorisoiva DRM ei ole toimiva.
23.08.2011 klo 00.39
Siinä missä Rockstar saa ilmaista mainosta kun GTA(t) on niin hirveän moraalitonta jne... Saa Ubisoft näillä suojaushässäköillä joka ikiseltä uutismdialta kaksi ilmaista "mainosta" per tuote. Varmaan palstatilaa tulee triplasti siihen mitä (isonkin firman) markkinointibudjetilla saisi aikaan perinteisillä mainoksilla.
Kun jälkimmäinen "ei me nyt laitetakkaan" uutinen on ulkona, niin saavat vielä mainonnan "hintana" olleen huonon maineenkin pestyä / minimoitua.
Profittia, profittia...