Tuorein sisältö

Esittelyssä NHL 12:n verkkotaistot

08.08.2011 klo 13.09 | Luettu: 13564 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Verkkotaisteluilla ei tässä tarkoiteta moninpeliä verkossa, vaan maaliverkon lähettyvillä tapahtuvaa vääntöä.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Kim Jong-Il määräsi ... Battlefield 3:ssa 'v... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (18 viestiä)

Hohhoijaa

08.08.2011 klo 13.31

WAU!

Siis tuo jos joku on aivan käsittämättömän hyvä syy maksaa 50 euroa uudesta päivityksestä! Kyllä taitaa EAS:n pojillakin olla ideat loppu, kun tällaisella peliään mainostavat.
lainaa
Änäri

08.08.2011 klo 13.38

Eihän tuo nyt ainoa uudistus peliin ole Hohhoijaa??? Onhan peli mennyt paljon realistisempaan suuntaan taas, mitä viime vuonna. Pakko-ostos tämä vain on joka vuosi ja sitä paitsi turha peliä vielä on arvostella ennen kuin demo on tullut ulos. =)
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

08.08.2011 klo 13.48

Tämän NHL sarjan kehitys on ollut säälittävintä mitä tiedän. voisivat korjata ne bugit ja tekoälyn ongelmat ja ja ja ja ja ja. mutta onhan se hyvä että nyt on vääntämistä maalin edessä eikö? totuushan on että jos nuo asiat korjattaisiin niin miksi kukaan enää ostaisi tätä samaa peliä uudestaan ja uudestaan onhan se paljon tuottoisampaa ja ehkä seuraavassa nhlssä tulee jo ilmaveivi mukaan
lainaa
HOOOHHOIJAA

08.08.2011 klo 13.53

Änäri kirjoitti:
Eihän tuo nyt ainoa uudistus peliin ole Hohhoijaa???


Ai niin joo.. Mitäs niitä on kerrottu tähän mennessä: Paranneltu be a pro -moodi, paranneltu fysiikka ja ulkokenttä...
Taklauksia ja fysiikkaa "parannettiin" 2011 päivityksessä, lopputuloksena oli että taklaukset oli aivan yhtä tunnottomia kuin aikaisemminkin ja mailat katkeilevat kuin hammastikut.
Nyt taas molaritkin voivat tapella ja todennäköisesti joka pelissä tulee käsirysy. Sivupleksitkin kuulemma taas rikkoutuvat, kuten jossain NHL09:ssä, joten 60% taklauksista luultavasti rikkoo lasit.
lainaa
Muffinssi

Rekisteröitynyt 04.01.2011

08.08.2011 klo 13.58

Jos tuolleen tökkii kiekotonta vastustajaa maalin edessä nhl11:ssa niin tulee aivan varmasti penalttia.
lainaa
jepujee

08.08.2011 klo 14.06

Saisivat pikkuhiljaa tehdä PC:llekin uuden vuosiversion tästä hienosta pelisarjasta.
lainaa
SeppoTaalasmaa

08.08.2011 klo 14.26

Missä on ILMAVEIVI???
lainaa
antipäivitys

08.08.2011 klo 14.55

täh? eihän tuo ole mikään verkkotaisto kun seisovat parin metrin päässä eikä verkosta muutenkaan tapella

nyt on mennyt otsikot ihan OHO-tasolle
lainaa
MUrSuuu

Rekisteröitynyt 29.05.2011

08.08.2011 klo 17.20

jepujee kirjoitti:
Saisivat pikkuhiljaa tehdä PC:llekin uuden vuosiversion tästä hienosta pelisarjasta.


Miksi ihmeessä tuhlata aikaa PC versioon kun tämä on alunperin suunniteltu konsoleilla?
lainaa
feenix

08.08.2011 klo 17.54

Petelius86 kirjoitti:
Tämän NHL sarjan kehitys on ollut säälittävintä mitä tiedän. voisivat korjata ne bugit ja tekoälyn ongelmat ja ja ja ja ja ja. mutta onhan se hyvä että nyt on vääntämistä maalin edessä eikö? totuushan on että jos nuo asiat korjattaisiin niin miksi kukaan enää ostaisi tätä samaa peliä uudestaan ja uudestaan onhan se paljon tuottoisampaa ja ehkä seuraavassa nhlssä tulee jo ilmaveivi mukaan


onko ilmaveivi se tärkeä uudistus? vielä kun ilmaveivi oli jo 05 vai 06 mutta sitten katosi. eikä siinä ole mitään hienoa kun vaatii vähemmän taitoa kuin perusmaali

jos ei pidä sarjasta tai lajista niin olkoot. totuus on että 09 oli monella lailla pelillisesti läpimurto jonka jälkeen ei ole ollut paljoa parannettavaa. tekoälystä sun muusta syntyy aina jotain ulinaa mutta faktana ihmispelaajaa vastaavaa siitä ei saa koskaan.

10 lisäsi moodeja ja 11 toi täysin uuden fysiikkamoottorin joka oikeasti on huomattava kun Charaa ei kaikki Kariyat enää kaadakaan ja taklausten pitää osua. mutta tosi on että tämä 12 ei voi enää paljoa tehdä. itsekin ainoa toive olisi että Be A Pron voisi aloittaa Sm-liigasta, Elitserienistä yms kansallisliigasta ja pelaajalla olisi enemmän pelin ulkopuolista aktiviteettia kuten kommentteja, henkilökohtaisia treenejä yms. ja sitten voisi eläköityä vaikka seuran valmentajaksi tai tjksi hoitamaan niitä juttuja. toinen juttu olisi parempi kamera be a prohon mutta se tuntuu aika mahdottomalta

mutta se "NHL95 on parempi kuin NHL11" asenne on ihan naurettava. sarja olikin pohjamudissa silloin 05-07 kun se oli ihan bugista taklausrymistelyä ja yritettiin siirtyä uusille konsoleille
lainaa
PCElitisti

08.08.2011 klo 18.01

MUrSuuu kirjoitti:
jepujee kirjoitti:
Saisivat pikkuhiljaa tehdä PC:llekin uuden vuosiversion tästä hienosta pelisarjasta.


Miksi ihmeessä tuhlata aikaa PC versioon kun tämä on alunperin suunniteltu konsoleilla?


Miksi ihmeessä tuhlata aikaa 6 vuotta vanhalla lelulla, kun uutta teknologiaakin tulee kokoajan? Kyllähän sen huomaa, että NHL07:sta eteenpäin jokainen peli on ollut aivan samaa huttua.
lainaa
Aatu

08.08.2011 klo 18.35

MUrSuuu kirjoitti:
jepujee kirjoitti:
Saisivat pikkuhiljaa tehdä PC:llekin uuden vuosiversion tästä hienosta pelisarjasta.


Miksi ihmeessä tuhlata aikaa PC versioon kun tämä on alunperin suunniteltu konsoleilla?

Koska konsolit ovat niin menneisyyttä. PC:llä nykyjään pelataan.
lainaa
aaagool

08.08.2011 klo 21.49

SeppoTaalasmaa kirjoitti:
Missä on ILMAVEIVI???


Kuulema vain 1 pelaaja osaa tehdä sen täs versios.....
lainaa
doh

09.08.2011 klo 09.09

PCElitisti kirjoitti:
MUrSuuu kirjoitti:
jepujee kirjoitti:
Saisivat pikkuhiljaa tehdä PC:llekin uuden vuosiversion tästä hienosta pelisarjasta.


Miksi ihmeessä tuhlata aikaa PC versioon kun tämä on alunperin suunniteltu konsoleilla?


Miksi ihmeessä tuhlata aikaa 6 vuotta vanhalla lelulla, kun uutta teknologiaakin tulee kokoajan? Kyllähän sen huomaa, että NHL07:sta eteenpäin jokainen peli on ollut aivan samaa huttua.


mites olet kokeillut? "kokeilin kaverilla tai kaupassa vartin" ei riitä koska silloin NHL95 on ainoa erilainen koska siinä on eri grafiikat

lätkä on lätkää. ei todellakaan tarvita jotain visionääriä joka päättää rebootata sarjan ja muuttaa lätkän perustaa
lainaa
jahuu

09.08.2011 klo 11.40

doh kirjoitti:
lätkä on lätkää. ei todellakaan tarvita jotain visionääriä joka päättää rebootata sarjan ja muuttaa lätkän perustaa


Jos joka vuosi otetaan 1 ominaisuus lisää, unohdetaan joku vanha ominaisuus, joka taas otetaan 3 vuoden päästä takaisin peliin ja ominaisuudet eivät edes ole toimivia saati peliä muuttavia..
NHL 11, 88 pisteen keskiarvo.
NHL 10, 88 pts.
NHL 09, 88 pts.
NHL 08, 85, pts...
Jos ihan mitä tahansa muuta peliä, missä "lätkä on lätkää" eli itse peli ei muutu tavalla tai toisella, säännöt pysyvät samoina, hahmot pysyvät samoina, oikeasti kaikki pysyy samana.. Joka vuosi pusketaan kokonaan "uusi" peli ulos, jo 20 vuotta.. 20 vuotta ja nyt vielä mietitään, että isommalla pelaajalla tulee olla enemmän massaa, tai että winter classic kenttä olisi ihan jees..
Graafisestikaan peli ei ole muuttunut konsolijarrun takia sitten vuoden 07.
Kyllä vaan tarvii olla niin saatanan tyhmä, että maksaa tällaisesta joka vuosi.
lainaa
doh

09.08.2011 klo 15.09

jahuu kirjoitti:
doh kirjoitti:
lätkä on lätkää. ei todellakaan tarvita jotain visionääriä joka päättää rebootata sarjan ja muuttaa lätkän perustaa


Jos joka vuosi otetaan 1 ominaisuus lisää, unohdetaan joku vanha ominaisuus, joka taas otetaan 3 vuoden päästä takaisin peliin ja ominaisuudet eivät edes ole toimivia saati peliä muuttavia..
NHL 11, 88 pisteen keskiarvo.
NHL 10, 88 pts.
NHL 09, 88 pts.
NHL 08, 85, pts...
Jos ihan mitä tahansa muuta peliä, missä "lätkä on lätkää" eli itse peli ei muutu tavalla tai toisella, säännöt pysyvät samoina, hahmot pysyvät samoina, oikeasti kaikki pysyy samana.. Joka vuosi pusketaan kokonaan "uusi" peli ulos, jo 20 vuotta.. 20 vuotta ja nyt vielä mietitään, että isommalla pelaajalla tulee olla enemmän massaa, tai että winter classic kenttä olisi ihan jees..
Graafisestikaan peli ei ole muuttunut konsolijarrun takia sitten vuoden 07.
Kyllä vaan tarvii olla niin saatanan tyhmä, että maksaa tällaisesta joka vuosi.


enhän minä itsekään osta sitä joka vuosi mutta se ei ole mikään syy muuttaa pelin pohjaa. kun muutaman vuoden odottelee niin on varmasti aika paljon uutta mutta ei kuitenkaan mitään järisyttävää, mutta niin ei kuulukaan kun on saavutettu hyvä pohja. usein se poistettu ominaisuus on ollut alunperin huono ja sitten se on tullut parempana muutaman vuoden päästä.

ajosimut (joo Forza ja GT lasketaan sanoo PCröllit mitä vaan) on ajosimuja, futis on futista yms. niitä on ihan turha mennä rajusti muuntelemaan.

mutta joku on samaa mieltä että Hitmanin pitää olla Hitmania kun joku toinen puolestaan haluaa muuttaa sen GTAksi yms. että ei se varmaan mikään ihme ole että eräät haluavat ilmeisesti muuttaa lätkän taas NHLHitz arcadeksi tai futikseksi. klassinen "if its not broken dont fix it" sopii loistavasti nykyiselle EAn urheilutarjonnalle

noita keskiarvoja ei voi muuten pitää minään. PS1 ja SNES pelit ovat muuten kilpailukykyisiä nykypelejä vastaan kun aina on ollut 90n ja 50n pisteen pelejä. peliarvostelut kärsivät deflaatiosta
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

09.08.2011 klo 19.21

jahuu kirjoitti:

...
Kyllä vaan tarvii olla niin saatanan tyhmä, että maksaa tällaisesta joka vuosi.


Olen itse usein äänessä kritisoimassa sarjan 50+ euron vuosipäivityksiä, mutta ei se nyt ihan näinkään mene. Minulle ja monille ystävilleni, jotka kokoontuvat usein viettämään aikaa yhdessä, NHL on ollut se "vakioviihde" jo useamman vuoden ajan. Syy tähän ei ole se, että joka vuosi koettaisiin kauheita parannuksia ja kokonaan uuden pelikokemuksen riemua, vaan se, että peli on jo ihan helvetin hyvä. Kun uusi tulee kauppaan, joku sen kaveripiiristä ostaa joka tapauksessa, ja sitten onkin ihan selvää, että kokoonnutaan sinne, missä on tarjoilla se uusin versio - vaikka parannukset verrattuna edelliseen olisivatkin aika rajattuja. Täten "kaikki" ostavat uuden version, jos ei nyt muuten, niin jo sen takia, että uudet kikat tulee opittua ja nettipeli muiden kanssa onnistuu.

EA:lla on kehissä hyvän tuottosuhteen omaava rahakone, siitä ei kysymystäkään. Kohtuullinen hinta näille päivityksille olisi jotain ihan muuta, kuin se täysi uuden pelin hinta. Mutta olenko tyhmä, jos maksan vuosittain 50 euroa jostain, minkä parissa tulee vietettyä ennen seuraavaa painosta satoja tunteja? Minulle kysymys on hintansa arvoisesta tuotteesta, eikä se, että EA:n katteet ovat kohtuutonta luokkaa, tätä muuta mihinkään. Kun keskimääräinen ihminen ostaa pelin, ei hän osta sitä kotelon tai levyn takia, sen enempää kuin "koska tähän pistettiin niin paljon kehitysaikaa". Hän ostaa pelin viihtyäkseen. Pienetkin muutokset ja lisäykset ovat pelisarjan fanille merkittäviä, ja jokainen painos aina 08:n jälkeen on ollut edellistä parempi. Toivottavasti näin myös 12:sta kohdalla. Loppupeleissä olen onnellinen, että pelattavissa on yksi todella hyvin tehty ja viimeisen päälle viimeistelty lätkäpeli.

Ylläoleva todettuna, omasta mielestäni EA voisi skipata yhden vuoden kokonaan ja uudistaa fysiikkamoottoria oikein kunnolla. Vaikka 11 on sarjan paras peli tähän mennessä, mistään mainosten mukaisista "reaaliajassa lasketuista räsynukkefysiikoista" ei voi käytännössä puhua. Vuoden rotaatio julkaisuissa asettaa epäilemättä rajoituksia uudistuksille.
lainaa
jahuu

09.08.2011 klo 23.03

Rams kirjoitti:
Olen itse usein äänessä kritisoimassa sarjan 50+ euron vuosipäivityksiä, mutta ei se nyt ihan näinkään mene....

Komppaan osittain tekstiäsi. Itsellä kuitenkin NHL:ssä ollaan kaveripiirissä pitäydytty järjen rajoissa, aivan kuten oikeassakin liigassa, ja pelataan edelleen sitä vuoden 07 painosta. Ei sen takia, että se olisi paras tai muuta vaan koska se on jo kaikilla. Ei se oikeakaan jääkiekko vuosittain muutu vuosittain, treenataan sitä mitä pelataan ja pelataan sitä samaa peliä. Simple. Säästyy rahaa ja ollaan jo päätetty ostaa NHL11 alelaarista, niin tulee uutuuden viehätystä ja saadaan uusi liiga käyntiin. Uusi peli, uusi laji ja uudet säännöt.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova