Halo 4:ää työstävät Metroid- ja Killzone-miehet
Halo 4 ei ole enää sarjan luoneen Bungien tekeleitä, mutta se ei tarkoita sitä, että kuka tahansa saisi siihen rähmäkäpälänsä lämäyttää. Vicarious Games on tutkinut, mitä miehiä pelin kimpussa työskentelee, ja heitä ovat mm.:
- Chris Haluke, Killzone 3:n pääsuunnittelija, mukana myös Assassin's Creed- ja Splinter Cell -pelien tekemisessä
- Kynan Person, pitkäaikainen Retro Studiosin työntekijä, työstänyt kaikkia Metroid Prime -pelejä
- Jason Behr, työskennellyt Monolithillä ja Nintendolla, myös tehnyt Metroid Primen tasosuunnittelua
343 Industries -pelistudion kokoonpano vaikuttaisi siis lupaavalta Halo-fanien kannalta.
Keskustelut (38 viestiä)
29.07.2011 klo 15.20
29.07.2011 klo 15.30
Rekisteröitynyt 17.03.2009
29.07.2011 klo 15.41
Metroid Primen tekijät ovat luultavasti hyvä juttu, etenkin tuo kenttäsuunnittelija. Primeissä juuri nuo kentät ovat putkimaisuudestaan huolimatta olleet oikein mainioita.
29.07.2011 klo 16.03
29.07.2011 klo 16.46
Rekisteröitynyt 23.01.2008
29.07.2011 klo 17.49
Konsoliroskaa lisää. Juuri sitä pelimaailma tarvitseekin.
Ja mikähän sitten on sitä PUUCEEhelmeä? Crysis1? huoh... vitun apinat.
29.07.2011 klo 17.50
Konsoliroskaa lisää. Juuri sitä pelimaailma tarvitseekin.
Konsoliroskaa? PC nyt vain on dying breed ja sille ei voi mitn... Itse toivon että kyseinen peli tulee olemaan Halo CE/reachin tasoista settiä nyt ainakin.
29.07.2011 klo 18.27
kerrankin voi tulla hyvä peli kun ei mikään bungie tee tota peliä
29.07.2011 klo 18.36
Ja kyllä Crysis 1 Haloja vie... Siinä sentään pääsee leikkimään vihollisten kanssa fysiikoilla ja sitä ei Halot tarjoa... Ja ei älkää puhuko juonesta... Tulee pää kipeäksi jos Haloassa sanotaan olevan hyvä tarina.
29.07.2011 klo 18.38
Konsoliroskaa lisää. Juuri sitä pelimaailma tarvitseekin.
Pitää paikkansa. Tää on taas tätä samaa sontaa retardeille (lue:konsolipelaajille). Halo pelisarja on nyt muutenkin ihan perseestä, enkä ymmärrä miksi se on niin suosittu. Mutta onhan se nyt tunnettua että konsolipelaajat eivät ole järjen jättiläisiä, joten niille jonneille tämäkin paska taatusti myy kuin häkä.
Ei, kyllä se on niin että tosipelaajat pelaavat CoDeja. MW3nen tulee räjäyttämään pankin, ja sekös konsolihinttejä vituttaa.
29.07.2011 klo 18.44
29.07.2011 klo 18.52
29.07.2011 klo 19.01
BRING IT ON, GRUNTS
29.07.2011 klo 19.11
Vien teidät kaikki 100-0, oli kyseessä Halo, CoD tai miinaharava.
BRING IT ON, GRUNTS
No joo, mutta jo pelkästään CoDin ylivertaisuuden vuoksi on sanottava että Halo jää kyllä jälkeen jos oikein kunnon tappomatseista puhutaan.
Rekisteröitynyt 29.05.2011
29.07.2011 klo 19.17
29.07.2011 klo 19.21
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
29.07.2011 klo 19.35
29.07.2011 klo 19.42
Konsoliroskaa lisää. Juuri sitä pelimaailma tarvitseekin.
Konsoliroskaa? PC nyt vain on dying breed ja sille ei voi mitn... Itse toivon että kyseinen peli tulee olemaan Halo CE/reachin tasoista settiä nyt ainakin.
Jos yliarvostetun reachin taso riittää, niin silloinhan peli on täysi paska.
Rekisteröitynyt 29.05.2011
29.07.2011 klo 19.48
Konsoliroskaa lisää. Juuri sitä pelimaailma tarvitseekin.
Konsoliroskaa? PC nyt vain on dying breed ja sille ei voi mitn... Itse toivon että kyseinen peli tulee olemaan Halo CE/reachin tasoista settiä nyt ainakin.
Jos yliarvostetun reachin taso riittää, niin silloinhan peli on täysi
paska.
Sama pätee CODissa
29.07.2011 klo 21.06
29.07.2011 klo 22.17
Mikäs Halossa muka on vikana? Sama on jos haukkuisitte jotain surkeaa PC:lle yksinoikeudella tehtyä peliä. Halo on hyvä, arvostelut ovat huippua ja samoin on Codit. Itse ostin Xbox 360:n Halon takia ja ennen olin PC Gamer. Call of Dutyt jatkaa vaan sitä samaa rataa samalla pelimoottorilla ja Halot sentään tuntuu vähän erilaisilta. Voisitte kanssa miettiä mitä puhutte. Noissa kommenteissa ei ole mitään järkeä ja menkää pelaamaan nyt niitä pelejänne kuin puhumaan turhuuksia..
Halossa on vikana:
1. Tasosuunnittelu. 85% pelistä on harmaita, yksityiskohdattomia käytäviä.
2. Itseääntoistavuus. Ammutaan n. 5:ttä erityyppistä vihollista n. 5:lläeri aseella ad infinitum.
3. Yksinkertaisuus. Pelissä ei voi tehdä juuri mitään muuta kuin ampua, hypätä ja joskus ajaa ajoneuvoa. Ei alkeellisimpiakaan puzzleja.
3. Ei loppuvastustajia.
4. Ei musiikkia, muuta kuin harvoin. Tunnelma on lattea.
5. Kliseinen, huonosti toteutettu tarina. Kliseitäei voi aina välttää, ja oikein toteutettuna tarina olisi voinut toimia hienostikkin.
P.S. Nämä huomiot perustuvat ensimmäiseen Haloon. Jatko-osista en puhu kun en ole niitä läpi pelannut.
29.07.2011 klo 23.25
enpä tiedä tosta Primejutustakaan. ei huvittais nähdä miljoonaa salakäytävää ja keräilyesinettä. katotaan mitä tulee
30.07.2011 klo 01.12
30.07.2011 klo 01.15
30.07.2011 klo 10.24
Tilanne lienee jälleen kerran niinkin paradoksaalinen, ettei löydy edes sitä boxia jolla pelata edes teoriassa.
30.07.2011 klo 10.47
Voi helvetti, eikö tästä Halo paskasta vieläkään päästä eroon?! Mutta konsolihomot kun eivät ymmärrä että PC on tosipelaajan alusta, niin niille imbesilleille tämä paska myy kunnolla.
30.07.2011 klo 13.57
30.07.2011 klo 17.31
myös Halo 1 on sama. eka kenttä on harmaa (jos yleistetään)mutta sen jälkeen vihreä, purppura, keltainen, valkoinen, ruskeahko, musta, vaaleansininen, purppura, oranssi
30.07.2011 klo 19.01
Halossa on vikana:
1. Tasosuunnittelu. 85% pelistä on harmaita, yksityiskohdattomia käytäviä.
2. Itseääntoistavuus. Ammutaan n. 5:ttä erityyppistä vihollista n. 5:lläeri aseella ad infinitum.
3. Yksinkertaisuus. Pelissä ei voi tehdä juuri mitään muuta kuin ampua, hypätä ja joskus ajaa ajoneuvoa. Ei alkeellisimpiakaan puzzleja.
3. Ei loppuvastustajia.
4. Ei musiikkia, muuta kuin harvoin. Tunnelma on lattea.
5. Kliseinen, huonosti toteutettu tarina. Kliseitäei voi aina välttää, ja oikein toteutettuna tarina olisi voinut toimia hienostikkin.
P.S. Nämä huomiot perustuvat ensimmäiseen Haloon. Jatko-osista en puhu kun en ole niitä läpi pelannut.
Nämähän eivät onneksi päde kuin 99% kaikista muistakin maailman peleistä. En ymmärrä edes mitä yrität tässä todistella, mistä tahansa pelistä saa hakemalla haettua miljoonia vikoja oli ne mielipideasioita tai ei. Joten hieno tarina, hermanni.
30.07.2011 klo 19.22
Halossa on vikana:
1. Tasosuunnittelu. 85% pelistä on harmaita, yksityiskohdattomia käytäviä.
2. Itseääntoistavuus. Ammutaan n. 5:ttä erityyppistä vihollista n. 5:lläeri aseella ad infinitum.
3. Yksinkertaisuus. Pelissä ei voi tehdä juuri mitään muuta kuin ampua, hypätä ja joskus ajaa ajoneuvoa. Ei alkeellisimpiakaan puzzleja.
3. Ei loppuvastustajia.
4. Ei musiikkia, muuta kuin harvoin. Tunnelma on lattea.
5. Kliseinen, huonosti toteutettu tarina. Kliseitäei voi aina välttää, ja oikein toteutettuna tarina olisi voinut toimia hienostikkin.
P.S. Nämä huomiot perustuvat ensimmäiseen Haloon. Jatko-osista en puhu kun en ole niitä läpi pelannut.
1. No niin halo ykkösessä, mutta ei muissa ja siinäkin vain muutamassa kentässä
2. kaikissa muissa peleissä on vain yhdenlaisia vihollisia ja halojen aseet ovat kaikki erilaisia toisin kuin muissa peleissä joissa niissä ei ole juurikaan eroja
3. Missäs FPS peleissä on puzzleja muuta kun Half Lifessa ja ajoneuvojakin on melkein joka kentässä, jossa ollaan ulkona
3. Ykkösessä ei ollut, mutta kakkosessa on. Ja kolmosen jälkeen tulee kylläkin neljä ei toinen kolmonen
4. Haloissa on yksi parhaista tunnelmista kaikista nykyräiskinnöistä ja musiikkikin on peliä varten sävellettyä
5. Vähä-kliseinen, yksi aikansa parhaimpiin kuuluva tarina, kliseitä on vaikea välttää ja Halo onnistui siinä melko hyvin
ps. Eikös kaikissa peleissä ole vähän noita samoja vikoja
30.07.2011 klo 23.35
01.08.2011 klo 21.42
Halossa on vikana:
1. Tasosuunnittelu. 85% pelistä on harmaita, yksityiskohdattomia käytäviä.
2. Itseääntoistavuus. Ammutaan n. 5:ttä erityyppistä vihollista n. 5:lläeri aseella ad infinitum.
3. Yksinkertaisuus. Pelissä ei voi tehdä juuri mitään muuta kuin ampua, hypätä ja joskus ajaa ajoneuvoa. Ei alkeellisimpiakaan puzzleja.
3. Ei loppuvastustajia.
4. Ei musiikkia, muuta kuin harvoin. Tunnelma on lattea.
5. Kliseinen, huonosti toteutettu tarina. Kliseitäei voi aina välttää, ja oikein toteutettuna tarina olisi voinut toimia hienostikkin.
P.S. Nämä huomiot perustuvat ensimmäiseen Haloon. Jatko-osista en puhu kun en ole niitä läpi pelannut.
1. No niin halo ykkösessä, mutta ei muissa ja siinäkin vain muutamassa kentässä
2. kaikissa muissa peleissä on vain yhdenlaisia vihollisia ja halojen aseet ovat kaikki erilaisia toisin kuin muissa peleissä joissa niissä ei ole juurikaan eroja
3. Missäs FPS peleissä on puzzleja muuta kun Half Lifessa ja ajoneuvojakin on melkein joka kentässä, jossa ollaan ulkona
3. Ykkösessä ei ollut, mutta kakkosessa on. Ja kolmosen jälkeen tulee kylläkin neljä ei toinen kolmonen
4. Haloissa on yksi parhaista tunnelmista kaikista nykyräiskinnöistä ja musiikkikin on peliä varten sävellettyä
5. Vähä-kliseinen, yksi aikansa parhaimpiin kuuluva tarina, kliseitä on vaikea välttää ja Halo onnistui siinä melko hyvin
ps. Eikös kaikissa peleissä ole vähän noita samoja vikoja
Kaikissa muissa peleissä ei todellakaan ole noita samoja vikoja. Otetaanpa esimerkiksi Metroid Prime:
1. Jokainen pelin käytävistä ja laajemmista tiloista on ainutlaatuinen ja sisältää yksilöllisen geometrisen arkkitehtuurin.
2. Pelissä on n. 60 erityyppistä vihollista. Aseina on 8 erityyppistä sädettä, pari erilaista rakettia ja pommeja. Kaikkia aseita käytetään myös ympäristöön ja ongelmien ratkaisuun.
3. Peli on täynnä puzzleja ja salareittejä.
4. Vaihteleva, ambienttinen musiikki soi koko ajan ja tunnelma on mahtava.
5. Pelissä on lukuisia loppuvastustajia, joiden voittaminen vaatii myös aivojen käyttöä.
6. Tarina kerätään itse skannaamalla pelin sisältä (persoonallinen ratkaisu) ja se on hyvä.
Jos juuri SINÄ et ole koskaan pelannut muuta kuin keskinkertaisia tusinaräiskintöjä, ei se kuitenkaan tarkoita etteikö parempiakin vaihtoehtoja ole tarjolla.
02.08.2011 klo 17.39
Kaikissa muissa peleissä ei todellakaan ole noita samoja vikoja. Otetaanpa esimerkiksi Metroid Prime:
Ei niin, siinä vain on sitten niitä muita vikoja. Esim se että tarina avataan pelin aikana ei pelasta sitä että se on yksinkertaisesti huono ja skannaaminen käy erittäin nopeasti tylsäksi. Lisäksi pelissähän riittää back-trackkaystä, osa grafiikoista failaa, oppimiskäyrä on todella korkea, kontrollien sisäistäminen hankalaa, yksinkertaiset puzzlet, vastustajat (olemattomalla tekoälyllä) ja päähenkilö, ei moninpeliä yms. Ja juuri mitään näistä ei löydy Halosta. See what i did there?
02.08.2011 klo 20.26
Ihan kuin Metroidissa.
"Itseääntoistavuus. Ammutaan n. 5:ttä erityyppistä vihollista n. 5:lläeri aseella ad infinitum."
Ihan kuin Metroidissa.
"Yksinkertaisuus. Pelissä ei voi tehdä juuri mitään muuta kuin ampua, hypätä ja joskus ajaa ajoneuvoa."
Ihan kuin... eiku, siinähän on kolme asiaa enemmän kuin Metroidissa.
"Ei loppuvastustajia."
Voi herranjestas mikä argumentti. Samalla logiikalla metroidikin on ihan paska koska siinä ei pääse ajelemaan ajoneuvoilla.
"Ei musiikkia, muuta kuin harvoin. Tunnelma on lattea."
Oletko kuuro tai jotain? Tunnelma hakee vertaistaan Bioshockeista ja Halffiksista. Asia joka loistaa poissaolollaan Metroidissa, aivan kuten oikeasti hyvät musatkin jotka ovat halossa niittäneet pelkää kiitosta.
"Kliseinen, huonosti toteutettu tarina."
No voittaa se sentään metroidin paskan, tylsästi toteutetun ja dialogittoman tarinan.
16.08.2011 klo 16.27
Mikäs Halossa muka on vikana? Sama on jos haukkuisitte jotain surkeaa PC:lle yksinoikeudella tehtyä peliä. Halo on hyvä, arvostelut ovat huippua ja samoin on Codit. Itse ostin Xbox 360:n Halon takia ja ennen olin PC Gamer. Call of Dutyt jatkaa vaan sitä samaa rataa samalla pelimoottorilla ja Halot sentään tuntuu vähän erilaisilta. Voisitte kanssa miettiä mitä puhutte. Noissa kommenteissa ei ole mitään järkeä ja menkää pelaamaan nyt niitä pelejänne kuin puhumaan turhuuksia..
Halossa on vikana:
1. Tasosuunnittelu. 85% pelistä on harmaita, yksityiskohdattomia käytäviä.
2. Itseääntoistavuus. Ammutaan n. 5:ttä erityyppistä vihollista n. 5:lläeri aseella ad infinitum.
3. Yksinkertaisuus. Pelissä ei voi tehdä juuri mitään muuta kuin ampua, hypätä ja joskus ajaa ajoneuvoa. Ei alkeellisimpiakaan puzzleja.
3. Ei loppuvastustajia.
4. Ei musiikkia, muuta kuin harvoin. Tunnelma on lattea.
5. Kliseinen, huonosti toteutettu tarina. Kliseitäei voi aina välttää, ja oikein toteutettuna tarina olisi voinut toimia hienostikkin.
P.S. Nämä huomiot perustuvat ensimmäiseen Haloon. Jatko-osista en puhu kun en ole niitä läpi pelannut.
2. 5 asetta? et tosiaan ole pelannut muita kuin halo ce:tä halo reachissa ja halo 3:ssa on kummassakin ainakin 15 eri asetta
3. pelissä on paljon maita missä voi ajaa ajoneuvolla ja halo 2:ssa on loppuvastus
4. tunnelma on hyvä ja msiikkia tule usein.
5. tarina on erittäin toimiva ja hyvä. jos pelaisit jatko osat tietäisit kuinka tarina päättyy.
25.08.2011 klo 19.20
27.12.2011 klo 04.53
Mikäs Halossa muka on vikana? Sama on jos haukkuisitte jotain surkeaa PC:lle yksinoikeudella tehtyä peliä. Halo on hyvä, arvostelut ovat huippua ja samoin on Codit. Itse ostin Xbox 360:n Halon takia ja ennen olin PC Gamer. Call of Dutyt jatkaa vaan sitä samaa rataa samalla pelimoottorilla ja Halot sentään tuntuu vähän erilaisilta. Voisitte kanssa miettiä mitä puhutte. Noissa kommenteissa ei ole mitään järkeä ja menkää pelaamaan nyt niitä pelejänne kuin puhumaan turhuuksia..
Halossa on vikana:
1. Tasosuunnittelu. 85% pelistä on harmaita, yksityiskohdattomia käytäviä.
2. Itseääntoistavuus. Ammutaan n. 5:ttä erityyppistä vihollista n. 5:lläeri aseella ad infinitum.
3. Yksinkertaisuus. Pelissä ei voi tehdä juuri mitään muuta kuin ampua, hypätä ja joskus ajaa ajoneuvoa. Ei alkeellisimpiakaan puzzleja.
3. Ei loppuvastustajia.
4. Ei musiikkia, muuta kuin harvoin. Tunnelma on lattea.
5. Kliseinen, huonosti toteutettu tarina. Kliseitäei voi aina välttää, ja oikein toteutettuna tarina olisi voinut toimia hienostikkin.
P.S. Nämä huomiot perustuvat ensimmäiseen Haloon. Jatko-osista en puhu kun en ole niitä läpi pelannut.
27.12.2011 klo 05.04
Best halo game´s of all time
1.halo 3
2.Reach
3.halo 2
4 halo CE