Tuorein sisältö

Pelaaja-lehdessä tietomurto - salasanojen vaihto paikallaan

07.07.2011 klo 22.37 | Luettu: 41724 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Monet V2.fi:n lukijoista seuraavat varmasti useampiakin suomalaisia pelisivustoja, joten kaikille tiedoksi tämä Pelaajan Facebook-sivulta löytynyt tiedote:

Helsinki, 7. heinäkuuta 2011.

H-Town Oy:n palvelimella on havaittu tietomurto, jonka johdosta sivustomme, muun muassa Pelaajalehti.com, Animelehti.fi sekä Wowlehti.fi, on ajettu toistaiseksi alas.

Murron laajuutta selvitellään parhaillaan. H-Townin tuottamien lehtien (Pelaaja, Anime, WoW-lehti) tilaaja- ja asiakastiedot ovat turvassa.

Jos käytät samaa käyttäjätunnusta ja salasanaa myös muissa kuin H-Townin verkkopalveluissa, suosittelemme varatoimenpiteenä vaihtamaan salasananne välittömästi. Kaiken varalta olisi suotavaa myös vaihtaa H-Townin sivustoilla käytetyt salasanat palveluiden tullessa takaisin linjoille.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Pelottava Kinect-pel... Assemblylle legendaa... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (54 viestiä)

Gasoil

Rekisteröitynyt 24.05.2007

07.07.2011 klo 22.42

Ihmettelinkin miks Pelaajan sivuille ei pääse.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

07.07.2011 klo 22.48

Koska monessa palvelussa käytettävien salasanojen aika alkaa olla ohi, suosittelen tätä:

https://www.pwdhash.com/
lainaa
anonyymit

07.07.2011 klo 23.15

Anonymous iski jälleen! höh höh höö!!
lainaa
Apinat

07.07.2011 klo 23.43

Haistakaa hakkerit vittu ja astukaa ulos luolistanne saatana!
lainaa
dewss

08.07.2011 klo 00.00

paljon on vielä parannettavaa.. odotan kauhulla sitä päivää kun facebook hakkeroidaan.
lainaa
tervemaailma

08.07.2011 klo 00.00

juu on varmaan parempi vaan sulkea netti kun noita pellejä on näköjään kaikkialla. ihan sama kuin jos asuisi jossain rikollislähiössä
lainaa
ppj

08.07.2011 klo 00.41

Jengi itkee vaan kuinka paskaa porukkaa hakkerit on eikä kritisoi yhtään sitä kuinka löperöä tietoturvaa noi tietomurtojen kohteeksi joutuneet tahot on harrastanu... Paskasta tietoturvasta on syytäkin rankasta IMO. Mua ainakin ottaa pannuun jos joku mun tietoja säilyttävä ei pidä tietoturvaansa kunnossa enemmän kuin se et joku hakkeri saa kiksit siitä kun se käy hakeen ne tiedot sieltä.
lainaa
ppjonaalio

08.07.2011 klo 00.53

Ilmeisesti Suomella oli sitten niin paska puolustus että Venäjän oli PAKKO rankaista Suomea siitä? Ok.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

08.07.2011 klo 01.16

ppj kirjoitti:
Jengi itkee vaan kuinka paskaa porukkaa hakkerit on eikä kritisoi yhtään sitä kuinka löperöä tietoturvaa noi tietomurtojen kohteeksi joutuneet tahot on harrastanu... Paskasta tietoturvasta on syytäkin rankasta IMO. Mua ainakin ottaa pannuun jos joku mun tietoja säilyttävä ei pidä tietoturvaansa kunnossa enemmän kuin se et joku hakkeri saa kiksit siitä kun se käy hakeen ne tiedot sieltä.

Eli pankin sais ryöstää jos vain suinkin siinä onnistuisi?
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

08.07.2011 klo 01.20

Äh.. Voi perse että pistää vihaksi.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.07.2011 klo 01.24

Machinus kirjoitti:
ppj kirjoitti:
Jengi itkee vaan kuinka paskaa porukkaa hakkerit on eikä kritisoi yhtään sitä kuinka löperöä tietoturvaa noi tietomurtojen kohteeksi joutuneet tahot on harrastanu... Paskasta tietoturvasta on syytäkin rankasta IMO. Mua ainakin ottaa pannuun jos joku mun tietoja säilyttävä ei pidä tietoturvaansa kunnossa enemmän kuin se et joku hakkeri saa kiksit siitä kun se käy hakeen ne tiedot sieltä.

Eli pankin sais ryöstää jos vain suinkin siinä onnistuisi?
Niihä se lain puolesta menee. Jos et jää kiinni eikä ole todisteita nii onneksi olkoon =D
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

08.07.2011 klo 01.53

Machinus kirjoitti:
ppj kirjoitti:
Jengi itkee vaan kuinka paskaa porukkaa hakkerit on eikä kritisoi yhtään sitä kuinka löperöä tietoturvaa noi tietomurtojen kohteeksi joutuneet tahot on harrastanu... Paskasta tietoturvasta on syytäkin rankasta IMO. Mua ainakin ottaa pannuun jos joku mun tietoja säilyttävä ei pidä tietoturvaansa kunnossa enemmän kuin se et joku hakkeri saa kiksit siitä kun se käy hakeen ne tiedot sieltä.

Eli pankin sais ryöstää jos vain suinkin siinä onnistuisi?


Jokainen pankki tulisi ryöstää ja pommittaa.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

08.07.2011 klo 03.22

Machinus kirjoitti:
ppj kirjoitti:
Jengi itkee vaan kuinka paskaa porukkaa hakkerit on eikä kritisoi yhtään sitä kuinka löperöä tietoturvaa noi tietomurtojen kohteeksi joutuneet tahot on harrastanu... Paskasta tietoturvasta on syytäkin rankasta IMO. Mua ainakin ottaa pannuun jos joku mun tietoja säilyttävä ei pidä tietoturvaansa kunnossa enemmän kuin se et joku hakkeri saa kiksit siitä kun se käy hakeen ne tiedot sieltä.

Eli pankin sais ryöstää jos vain suinkin siinä onnistuisi?

Ei, mutta jos pankissa säilytetään rahoja heikosti suojatussa holvissa eikä minkäänlaisesta hälytysjärjestelmästä ole tietoakaan, niin kyllähän pankissakin aika paljon vikaa on oltava. Tämä on toki vähän kärjistetty esimerkki, mutta pointti varmaan tulee selväksi.
lainaa
Jupe

08.07.2011 klo 03.51

Vittu nyt oikeesti. Mitä ihmeen tyydytystä nämä hakkerit saavat näistä tietomuroista?

Kohtahan ei enää uskolla tehdä tunnuksia mihinkään, jos sivu sitten seuraavalla viikolla hakkeroidaan.
lainaa
JepasenJep

08.07.2011 klo 05.07

Elkää syyttäkö ihmisiä jotka murtavat palveluita, vaan niitä ketkä koodaavat ne niin paskasti että löytyy näitä aukkoja.
lainaa
Tarkistusluku

08.07.2011 klo 05.44

HERÄTYS! ILMAN NÄITÄ SAAKELIN RIKOLLISIA EI TARVITTAISI MITÄÄN VITUN SUOJIA!
lainaa
asdf

08.07.2011 klo 06.42

Tarkistusluku kirjoitti:
HERÄTYS! ILMAN NÄITÄ SAAKELIN RIKOLLISIA EI TARVITTAISI MITÄÄN VITUN SUOJIA!


Jos ei olisi suojia, niin puolet maailman ihmisistä tekisivät rikoksia.
Kyllähän nettisivujen suojaukset pitää ajan tasalla olla. Jos tulee huonoista suijauksista hakkerit läpi, niin itseään saa kyllä syyttää. Se ei tietysti muuta sitä asiaa, että voisi nämä hakkeritkin palleistaan hirttää.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.07.2011 klo 07.32

dewss kirjoitti:
paljon on vielä parannettavaa.. odotan kauhulla sitä päivää kun facebook hakkeroidaan.

Johan sieltä yli vuosi takaperin hakkeroitiin 32milj käyttäjän tiedot.
lainaa
Aatu

08.07.2011 klo 08.55

Mikko kirjoitti:
monessa palvelussa käytettävien salasanojen aika alkaa olla ohi

Totta, mutta saa oikeasti olla yli-ihmisen muisti jos kykenee muistamaan satoihin eri paikkoihin eri turvalliset salasanat ja tunanrit, joista osaa on viimeksi käyttänyt 10-vuotta sitten. On se hyvä aina sanoo, älkää käyttäkö samaa salasanaa.
lainaa
teepeebee

08.07.2011 klo 08.56

No saatana. Tässä ihan sormet jo tärisee kun ei pääse boardille avautumaan. Vitun ylläpito kun ette pidä kunnolla huolta turvajärjestelmistänne, vitun hakkerit kun murtaudutte joka paikkaan. Perkele.
lainaa
gargo

Rekisteröitynyt 20.03.2011

08.07.2011 klo 09.24

dewss kirjoitti:
paljon on vielä parannettavaa.. odotan kauhulla sitä päivää kun facebook hakkeroidaan.


Heh heh..et kai ole tosissasi.
lainaa
asdasd

08.07.2011 klo 09.34

MJR2312 kirjoitti:
Ei, mutta jos pankissa säilytetään rahoja heikosti suojatussa holvissa eikä minkäänlaisesta hälytysjärjestelmästä ole tietoakaan, niin kyllähän pankissakin aika paljon vikaa on oltava. Tämä on toki vähän kärjistetty esimerkki, mutta pointti varmaan tulee selväksi.

Jatketaan kärjistämistä sillä, että tuolla analogialla esimerkiksi raiskauksessahan se syy on luonnollisesti uhrin. Mitäs aiheutti liikoja himoja toisessa eikä ollut varautunut esimerkiksi pippurisumutteella itsensä puolustamiseksi.

Eiköhän se vika kuitenkin ole rikoksen tekijässä eikä uhrissa... Osoittaa lähinnä pahemman luokan asennevammaa jos mieltää, että kaikkea rikollista saa ja on hyvä tehdä jos niitä vastaan ei ole tarpeeksi vastatoimia.
lainaa
Nimi

08.07.2011 klo 09.39

dewss kirjoitti:
paljon on vielä parannettavaa.. odotan kauhulla sitä päivää kun facebook hakkeroidaan.


Tämä tapahtuu tasan sinä päivänä, kun joku crackkeri sille vittuuntuu.
lainaa
Pastori

Rekisteröitynyt 11.05.2011

08.07.2011 klo 09.41

asdasd kirjoitti:
MJR2312 kirjoitti:
Ei, mutta jos pankissa säilytetään rahoja heikosti suojatussa holvissa eikä minkäänlaisesta hälytysjärjestelmästä ole tietoakaan, niin kyllähän pankissakin aika paljon vikaa on oltava. Tämä on toki vähän kärjistetty esimerkki, mutta pointti varmaan tulee selväksi.

Jatketaan kärjistämistä sillä, että tuolla analogialla esimerkiksi raiskauksessahan se syy on luonnollisesti uhrin. Mitäs aiheutti liikoja himoja toisessa eikä ollut varautunut esimerkiksi pippurisumutteella itsensä puolustamiseksi.

Eiköhän se vika kuitenkin ole rikoksen tekijässä eikä uhrissa... Osoittaa lähinnä pahemman luokan asennevammaa jos mieltää, että kaikkea rikollista saa ja on hyvä tehdä jos niitä vastaan ei ole tarpeeksi vastatoimia.


Oikein!
lainaa
Herpderp

08.07.2011 klo 10.04

asdasd kirjoitti:
Jatketaan kärjistämistä sillä, että tuolla analogialla esimerkiksi raiskauksessahan se syy on luonnollisesti uhrin. Mitäs aiheutti liikoja himoja toisessa eikä ollut varautunut esimerkiksi pippurisumutteella itsensä puolustamiseksi.

Eiköhän se vika kuitenkin ole rikoksen tekijässä eikä uhrissa... Osoittaa lähinnä pahemman luokan asennevammaa jos mieltää, että kaikkea rikollista saa ja on hyvä tehdä jos niitä vastaan ei ole tarpeeksi vastatoimia.


Toivottavasti ymmärrät kohta itsekin, että miten surkea vertauskuva tuo on. Puhut yhteen henkilöön kohdistuvasta seksuaalirikoksesta, kun uutinen liittyy huonon tietoturvan aiheuttamaan käyttäjätietojen leviämiseen.

En puolusta black hat -hakkereita millään tapaa. Jos heitä ei olisi, niin ei tarvitsisi huolehtia sähköisestä tietoturvasta.

Fakta on kuitenkin, että hakkereita on. Jotkut yritykset säilyttävät palvelimillaan tuhansien, jopa miljoonien käyttäjien tietoja, jotka eivät ole tarkoitettu julkisiksi. Käyttäjä on uskonut palvelulle nämä tiedot ja sen tehtävä on varmistaa, että tiedot eivät päädy vääriin käsiin.

Tietenkään kaikelta ei ole mahdollista suojautua ja jotkut asiat ovat inhimillisiä. Tälläiset internetin yli tehdyt tietomurrut on kuitenkin täysin mahdollista estää melko pienellä vaivalla ja johtuvat yleensä vain palvelun tarjoajien laiskuudesta ja/tai tietämättömyydestä.

Vaikka ilman hakkereita ei olisi tietomurtoja, niin väitän, että palvelut ovat usein ihan yhtä syyllisiä, kun säilyttävät tietoja vastuuttomasti.

Ymmärtäisin, jos joku uhkaisi palvelun ylläpitäjää aseella ja pakottaisi tämän antamaan tietokantojen sisällön, koska siinä on hengestä kyse ja sitä on todella vaikeaa estää.

Sitä taas en ymmärrä, että palvelun toteutusvaiheessa ei edes juolahda mieleen tietoturva ja joku scriptkiddy varastaa tuhansien ihmisten tiedot sen seurauksena. Menee luotto kyseiseen palveluun välittömästi.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.07.2011 klo 10.29

ppj kirjoitti:
Jengi itkee vaan kuinka paskaa porukkaa hakkerit on eikä kritisoi yhtään sitä kuinka löperöä tietoturvaa noi tietomurtojen kohteeksi joutuneet tahot on harrastanu... Paskasta tietoturvasta on syytäkin rankasta IMO. Mua ainakin ottaa pannuun jos joku mun tietoja säilyttävä ei pidä tietoturvaansa kunnossa enemmän kuin se et joku hakkeri saa kiksit siitä kun se käy hakeen ne tiedot sieltä.

Monilla hakkeroiduilla sivustoilla se tietoturva ei välttämättä edes ole retuperällä, mutta järjestelmästä löytyy uusi aukko tai softat ei ole viimeisintä versiota, vaikka ne olisi päivitetty pari kuukautta sitten. Kaikilla tahoilla ei yksikertaisesti ole resursseja pitää softat jatkuvasti ajantasalla. Hakkeroinnin uhria kannattaa ruveta syyttelemään vasta sitten kun on todisteita, että tietoturvaa on pahasti laiminlyöty.
lainaa
Adasford

08.07.2011 klo 10.32

Aatu kirjoitti:
Mikko kirjoitti:
monessa palvelussa käytettävien salasanojen aika alkaa olla ohi

Totta, mutta saa oikeasti olla yli-ihmisen muisti jos kykenee muistamaan satoihin eri paikkoihin eri turvalliset salasanat ja tunanrit, joista osaa on viimeksi käyttänyt 10-vuotta sitten. On se hyvä aina sanoo, älkää käyttäkö samaa salasanaa.


No mjaa itse käytän aktiivisesti noin 8-14 palvelua, kaikissa eri salasanat pituudeltaan min. 14 merkkiä sisältäen niin pieniä sekä isojakirjaimia, erikoismerkkejä ja numeroita. Eivätkä sisällä järkeviä sanoja, kyllähän nuo muistuu kun muutamankerran näpyttää :>

Eikä palveluihin nyt mitään suojaa tarvitse edes oikeen rakentaa ellei rahaliiku, kuten pelaaja lehden sivuilla tuskin liikkui? Ihan perusjuttuja joilla suojaudutaan.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

08.07.2011 klo 10.42

Aatu kirjoitti:
Totta, mutta saa oikeasti olla yli-ihmisen muisti jos kykenee muistamaan satoihin eri paikkoihin eri turvalliset salasanat ja tunanrit, joista osaa on viimeksi käyttänyt 10-vuotta sitten. On se hyvä aina sanoo, älkää käyttäkö samaa salasanaa.


Tuo hash-systeemi auttaa siinä, juuri siksi linkitin.
lainaa
Marttipetteri

08.07.2011 klo 11.20

ppj kirjoitti:
Jengi itkee vaan kuinka paskaa porukkaa hakkerit on eikä kritisoi yhtään sitä kuinka löperöä tietoturvaa noi tietomurtojen kohteeksi joutuneet tahot on harrastanu... Paskasta tietoturvasta on syytäkin rankasta IMO. Mua ainakin ottaa pannuun jos joku mun tietoja säilyttävä ei pidä tietoturvaansa kunnossa enemmän kuin se et joku hakkeri saa kiksit siitä kun se käy hakeen ne tiedot sieltä.


Ai sinäkin varastat auton jos ovia ei ole lukittu ja avaimet virtalukossa? Tai pöllit kaupan kassan jos se sattuu olemaan auki?
Kaipa sitten pankkiryöstäjätkin on hyvällä asialla. Mitäs on niin huonosti järjestetty että rötöstelijä sinne pääsee rahat viemään.
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

08.07.2011 klo 11.26

asdf kirjoitti:
Tarkistusluku kirjoitti:
HERÄTYS! ILMAN NÄITÄ SAAKELIN RIKOLLISIA EI TARVITTAISI MITÄÄN VITUN SUOJIA!


Jos ei olisi suojia, niin puolet maailman ihmisistä tekisivät rikoksia.
Kyllähän nettisivujen suojaukset pitää ajan tasalla olla. Jos tulee huonoista suijauksista hakkerit läpi, niin itseään saa kyllä syyttää. Se ei tietysti muuta sitä asiaa, että voisi nämä hakkeritkin palleistaan hirttää.
Suurin osa ihmisistä näköjään on roskasakkia.
lainaa
asdf

08.07.2011 klo 11.58

Marttipetteri kirjoitti:
ppj kirjoitti:
Jengi itkee vaan kuinka paskaa porukkaa hakkerit on eikä kritisoi yhtään sitä kuinka löperöä tietoturvaa noi tietomurtojen kohteeksi joutuneet tahot on harrastanu... Paskasta tietoturvasta on syytäkin rankasta IMO. Mua ainakin ottaa pannuun jos joku mun tietoja säilyttävä ei pidä tietoturvaansa kunnossa enemmän kuin se et joku hakkeri saa kiksit siitä kun se käy hakeen ne tiedot sieltä.


Ai sinäkin varastat auton jos ovia ei ole lukittu ja avaimet virtalukossa? Tai pöllit kaupan kassan jos se sattuu olemaan auki?
Kaipa sitten pankkiryöstäjätkin on hyvällä asialla. Mitäs on niin huonosti järjestetty että rötöstelijä sinne pääsee rahat viemään.

Jos jättäisin auton auki ja se vietäisiin, niin tuntisin itseni tyhmäksi ja syyttäisin myös itseäni. Tosin vielä enemmän syyttäisin varasta, mutta vahingon olisi voinut ennalta ehkäistä lukitsemalla ovet. Jos taas itse näen auki olevan auton, niin en ryöstä sitä, koska homma nyt vaan olisi omaa tuntua vastaan.
lainaa
Laku

Rekisteröitynyt 07.01.2008

08.07.2011 klo 12.14

tagman kirjoitti:
dewss kirjoitti:
paljon on vielä parannettavaa.. odotan kauhulla sitä päivää kun facebook hakkeroidaan.

Johan sieltä yli vuosi takaperin hakkeroitiin 32milj käyttäjän tiedot.

Niitä ei "hakkeroitu". Siinä oli vain avoimista profiileista kerätty tietoja. Siinä ei siis paljastunut mitään, mitä kuka tahansa ei suoraan näkisi menemällä vain kyseisen ihmisen profiilisivulle. Jotkut siellä, kun eivät peittele mitään vaan kaikki näkyy kaikille.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

08.07.2011 klo 12.20

asdasd kirjoitti:
MJR2312 kirjoitti:
Ei, mutta jos pankissa säilytetään rahoja heikosti suojatussa holvissa eikä minkäänlaisesta hälytysjärjestelmästä ole tietoakaan, niin kyllähän pankissakin aika paljon vikaa on oltava. Tämä on toki vähän kärjistetty esimerkki, mutta pointti varmaan tulee selväksi.

Jatketaan kärjistämistä sillä, että tuolla analogialla esimerkiksi raiskauksessahan se syy on luonnollisesti uhrin. Mitäs aiheutti liikoja himoja toisessa eikä ollut varautunut esimerkiksi pippurisumutteella itsensä puolustamiseksi.

Eiköhän se vika kuitenkin ole rikoksen tekijässä eikä uhrissa... Osoittaa lähinnä pahemman luokan asennevammaa jos mieltää, että kaikkea rikollista saa ja on hyvä tehdä jos niitä vastaan ei ole tarpeeksi vastatoimia.

Netin turvattomuus on ihan eri luokkaa kuin todellisen elämän, joten tilanne on aika erilainen. Joka tapauksessa et voi vakavissasi väittää, ettetkö syyttäisi pankkia rahojesi menetyksestä, jos tilanne olisi sellainen, minkä kuvasin.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.07.2011 klo 12.25

Laku kirjoitti:
tagman kirjoitti:
dewss kirjoitti:
paljon on vielä parannettavaa.. odotan kauhulla sitä päivää kun facebook hakkeroidaan.

Johan sieltä yli vuosi takaperin hakkeroitiin 32milj käyttäjän tiedot.

Niitä ei "hakkeroitu". Siinä oli vain avoimista profiileista kerätty tietoja. Siinä ei siis paljastunut mitään, mitä kuka tahansa ei suoraan näkisi menemällä vain kyseisen ihmisen profiilisivulle. Jotkut siellä, kun eivät peittele mitään vaan kaikki näkyy kaikille.

Kyllä hakkeroitiin. 32milj käyttäjän salasanat ja käyttäjänimet vuosi RockYou -sovelluksentarjoajan kautta.
lainaa
LEL

08.07.2011 klo 12.49

Ihmettelinkin miksei pääse animelehden sivuille.
lainaa
LolOMGjeeejee

08.07.2011 klo 12.55

Olkaahan hiljaa että on väärin ja väärin, veikkaanpa että teistä jok ikinen on warettanut joskus ja onko se sitten oikein? Isompi rikos se kun viedä joku kälynen "Tagman" -nimimerkki ja salasana lol
lainaa
Nakke79

Rekisteröitynyt 23.02.2010

08.07.2011 klo 13.42

Varmaanki sama porukka ketä sonnia vastaan hyökkäili. Pelaajahan on täysi plegen mainos lehti.
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

08.07.2011 klo 14.20

Sensuuri-setä iski jälleen, kun postasin oman mielipiteeni :> umad V2.fi?
lainaa
JiM

08.07.2011 klo 14.26

Mistäs työ tiiätte ettei se suojaus ollut ajantasainen, jos hakkerit vaan olivat liian taitavia?
lainaa
HÄVETKÄÄ

08.07.2011 klo 14.36

Pelaaja -lehden piittaamattomuus käyttäjiensä tietoturvasta on tyrmistyttävää. Olisi luullut että Sonyn megaluokan tietoturvamoka olisi saanut myös pienemmätkin tekijät tarkistamaan systeemejään, mutta kun ei niin ei...

lainaa
HerraPuaroo

08.07.2011 klo 15.14

Mikko kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
Totta, mutta saa oikeasti olla yli-ihmisen muisti jos kykenee muistamaan satoihin eri paikkoihin eri turvalliset salasanat ja tunanrit, joista osaa on viimeksi käyttänyt 10-vuotta sitten. On se hyvä aina sanoo, älkää käyttäkö samaa salasanaa.


Tuo hash-systeemi auttaa siinä, juuri siksi linkitin.
Viitsitkö valaista hieman tuon toimintaa? En usko että aivan käsitin mistä kyse, eli sekoittaa salasanan ja tallentaa foxin muistiin, mutta mistä sen itse sitten tietää jos vaikka töissä kävis kirjautumassa sisään?
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

08.07.2011 klo 16.01

Kuolemantuomio hakkereille. Kuluttajat kiittää.
lainaa
Zxyc

08.07.2011 klo 16.46

LOL! Loppui pelaajassa käyminen kun piti rekisteröityä. Samoin käy täällä jos näin tulee käymään....
lainaa
Freya

08.07.2011 klo 18.00

Minkä ihminen on luonut, sen hän pystyy myös tuhoamaan. Vaikka olisi kuinka hyvin tehty suojaus, aina löytyy joku joka on piirun taitavampi. Ikäväähän tällainen toki on, mutta keskustelupalstalla valittamalla ei ainakaan saa kehitystä aikaan.
lainaa
Troll_or_not

08.07.2011 klo 18.36

Kakkuonhyvaa kirjoitti:
Kuolemantuomio hakkereille. Kuluttajat kiittää.

Tarkoittais tosin sitä että kaikille varkaille, hyväksikäyttäjille ja talousrikollisille pitäis tuomita eka. Not gonna happen.
lainaa
halooturhaarasitusta

08.07.2011 klo 19.09

asdf kirjoitti:
Tarkistusluku kirjoitti:
HERÄTYS! ILMAN NÄITÄ SAAKELIN RIKOLLISIA EI TARVITTAISI MITÄÄN VITUN SUOJIA!


Jos ei olisi suojia, niin puolet maailman ihmisistä tekisivät rikoksia.
Kyllähän nettisivujen suojaukset pitää ajan tasalla olla. Jos tulee huonoista suijauksista hakkerit läpi, niin itseään saa kyllä syyttää. Se ei tietysti muuta sitä asiaa, että voisi nämä hakkeritkin palleistaan hirttää.


eihän noita Bethesdan sun muiden sivuja ole koskaan kukaan kunnolla hakkeroinut eikä siinä ole paljoa voitettavaakaan. eli tälläinen "testaaminen" on ihan turhaa kuormitusta ja yllyttää rikollisia kokeilemaan

ennen hakkerointi oli pienten piirien touhua mutta nykyäänhän sitä pystyy melkein kuka tahansa harrastamaan kun siitä on alettu avoimesti puhumaan.

samalla logiikallahan voisi tappaa ihmisiä. se polttotappokin olisi ollut estettävissä kunnon "suojauksella" joten eihän me voida olla ennen tyytyväisiä kun jokikinen ihminen on täysin suojattu väkivallalta

tietysti tämä kaikki johtaa vain siihen että valvonta sun muut lisävaivat vain lisääntyy
lainaa
K35

08.07.2011 klo 19.33

Zxyc kirjoitti:
LOL! Loppui pelaajassa käyminen kun piti rekisteröityä. Samoin käy täällä jos näin tulee käymään....


Tämä.

V2.fi tuntunut aina kodilta, Pelaajan sivuja en ole käyttänyt ja Peliplaneettaakin vain silloin kun tätä loistavinta sivua ei vielä ollut.
lainaa
Jeppsss

08.07.2011 klo 23.53

Zxyc kirjoitti:
LOL! Loppui pelaajassa käyminen kun piti rekisteröityä. Samoin käy täällä jos näin tulee käymään....


Sama juttu. Uutiskommentit olivat pelaaja-lehden webbisaitin parasta antia. Tilaajien keskinäinen kuhertelu uutiskommenteissa ei voisi paljoa vähempää kiinnostaa.
lainaa
osoitin

09.07.2011 klo 02.27

Pelaaja-lehdykkä on perseestä, tämä sen taas osoitti!
lainaa
Edwin

09.07.2011 klo 10.07

Enpä hirveästi ihmettele, melkoisen amatöörimäinen sakki kyseessä. Varmasti ollut tunkeutujalle helppo nakki. Puhalta jos kysytään, on PS2-ohjain ihmiskunnan suurin innovaatio.
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

09.07.2011 klo 13.28

osoitin kirjoitti:
Pelaaja-lehdykkä on perseestä, tämä sen taas osoitti!
HEI! Ei täällä saa puhua noin. Sensuuri-setä tulee ja vie sinun kommentin mennessään!
lainaa
rahatpatjanalle

09.07.2011 klo 14.20

HÄVETKÄÄ kirjoitti:
Pelaaja -lehden piittaamattomuus käyttäjiensä tietoturvasta on tyrmistyttävää. Olisi luullut että Sonyn megaluokan tietoturvamoka olisi saanut myös pienemmätkin tekijät tarkistamaan systeemejään, mutta kun ei niin ei...



Mahtaako V2 olla yhtään sen parempi. Ja sitten sanotaan että "rekisteröintipakko kommentointiin pliis"

no ei sillä että täälläkään noissa profiileissa mitään tärkeää olisi. niinkauan kuin pankki ei ole hakkeroitu niin ihan samantekevää
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

09.07.2011 klo 15.48

Onpa TAAS törkeää keskustelua verrata ihmishenki rikoksia pankki/"hakkeri"/talous rikoksiin TODELLA vammasta porukkaa s**tana!!! en ihmettele jos jotkut väittää maailmanlopun tuloa :(
lainaa
MiksiEdesKysyt

09.07.2011 klo 19.49

rahatpatjanalle kirjoitti:
HÄVETKÄÄ kirjoitti:
Pelaaja -lehden piittaamattomuus käyttäjiensä tietoturvasta on tyrmistyttävää. Olisi luullut että Sonyn megaluokan tietoturvamoka olisi saanut myös pienemmätkin tekijät tarkistamaan systeemejään, mutta kun ei niin ei...


Mahtaako V2 olla yhtään sen parempi. Ja sitten sanotaan että "rekisteröintipakko kommentointiin pliis"


On parempi. PALJON parempi. V2:n tietoturva on esimerkillisesti hoidettu ja häkkerit ovat jääneet nuolemaan näppejään. Sen lisäksi että Puha kätyreineen eivät ole suuremmin kiinnostuneita käyttäjien tietoturvasta, on niiden touhut muutenkin vähän sellaista amatööreiltä amatööreille -juttuja.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova