22.06.2011 klo 19.30 | Luettu: 11334 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen
Gears of War teki 'Horde-pelimoodista' moninpelityypin, joka on sen jälkeen ollut mukana jossain muodossa lähes jokaisessa räiskeessä. GeoW3:ssa on Horde 2.0, jossa on vähän Tower Defence -piirteitäkin.
Ei siinä mitään, saa konseptia parantaa ainakin minun puolestani.
Mursumies
22.06.2011 klo 21.33
weneedbackup kirjoitti: ei mainintaa tekoälykamumahdollisuudesta? fail
kakkosen versio oli jo muuten kiva mut yksin tai kaksinpelillä se oli ihan rampaa touhua
Kuulemma vihollisia tulee kerrallaan vähemmän jos pelaa yksin tai kaksin verrattun viiden tiimiin. Tai ainakin jotain vastaavaa helpotusta, onhan se kakkosen Horde tosiaan suunniteltu täysiä tiimejä varten.
weneedbackup kirjoitti: ei mainintaa tekoälykamumahdollisuudesta? fail
kakkosen versio oli jo muuten kiva mut yksin tai kaksinpelillä se oli ihan rampaa touhua
Kuulemma vihollisia tulee kerrallaan vähemmän jos pelaa yksin tai kaksin verrattun viiden tiimiin. Tai ainakin jotain vastaavaa helpotusta, onhan se kakkosen Horde tosiaan suunniteltu täysiä tiimejä varten.
enpä tiedä onko tuokaan niin hienoa. menee vertailukelvottomaksi plus onhan se aina hienoa otella yksin pientä armeijaa vastaan
pääero oli se fiilis kun kampanjassa oli taistelutoverit dynaamiselta tuntuvassa maailmassa mutta horde oli yhden tai kahden miehen ihme räpellystä jossain hiekkalaatikossa
mutta näyttää siltä että arcadehenkisyys on aina ollut Horden idea. eihän tuollaisille tykkien ja aitojen ostolle mitään järkevää ja uskottavaa selitystä ole. no ainakin nuo tykit ajavat puolittain tekoälyn virkaa. vielä jos huutelisivat jotain terminator kommentteja niin voisi olla vähän uskottavakin sodan fiilis kun kaksi puolta vaihtavat tulta keskenään
toinen toivomus olisi että olisi vaikka taso 51 joka ei lopu koskaan. alkaa helkkarin helppona ja vaikeutuu kunnes loppu tulee. tavoitteena vaan maksimaaliset pisteet eikä tason läpäisy
qwertyasd
23.06.2011 klo 02.02
Voisivat ottaa mallia myös Reachin Firefightistä, ja lisätä paljon erilaisia säätömahdollisuuksia.
poiuyt
23.06.2011 klo 10.21
Machinus kirjoitti: Ottanut selvästi inspiraatiota Nazi Zombeista.
Ei siinä mitään, saa konseptia parantaa ainakin minun puolestani.
Horde oli ennen Nazi zombeja ja miten tämä on ottanut muka mitään vaikutteita siitä? Rahaa on peleissä saatu ennenkin ja mitään muuta samaa näissä kahdessa ei olekkaan.
Traileri nosti kyllä taas hypettä aika lailla. Horde oli ja on mahtavaa ajanvietettä kavereiden kanssa.
qwertas
23.06.2011 klo 17.59
poiuyt kirjoitti:
Machinus kirjoitti: Ottanut selvästi inspiraatiota Nazi Zombeista.
Ei siinä mitään, saa konseptia parantaa ainakin minun puolestani.
Horde oli ennen Nazi zombeja ja miten tämä on ottanut muka mitään vaikutteita siitä? Rahaa on peleissä saatu ennenkin ja mitään muuta samaa näissä kahdessa ei olekkaan.
Traileri nosti kyllä taas hypettä aika lailla. Horde oli ja on mahtavaa ajanvietettä kavereiden kanssa.
Esteiden, turrettien ja kaiken muun rahalla hankkiminen on kyllä selvästi zombeista otettu, eikä näitä juttuja kakkosen hordessa ollut. Mutta sehän on vaan hyvä asia, kun otetaan muistakin peleistä vaikutteita, niin että saadaan entistäkin parempi peli.
qwertyasd kirjoitti: Voisivat ottaa mallia myös Reachin Firefightistä, ja lisätä paljon erilaisia säätömahdollisuuksia.
Tosin Reachin Firefight tuntui jotenkin rampautetulta, kun kunnon Classic-moodia siinä ei saanut aikaiseksi millään, ja kaikki oikea tavoitettava moodista puuttui kokonaan.
Gears of War hienosti sentään puskee tätä moodiaan eteenpäin, toisin kuin Reach käytännössä kopioi sen ODST:n firefightin (joka oli jo silloin kopio Hordesta) ja jopa mielestäni heikensi sitä. Toivoisin vaan tässäkin ehkä vaihtoehtoa myös klassiselle hordelle ilman fortificationeja, koska aina tällainen tower defence ei kuitenkaan jaksaisi kiinnostaa.
qwertasd
23.06.2011 klo 21.45
Arcane kirjoitti:
qwertyasd kirjoitti: Voisivat ottaa mallia myös Reachin Firefightistä, ja lisätä paljon erilaisia säätömahdollisuuksia.
Tosin Reachin Firefight tuntui jotenkin rampautetulta, kun kunnon Classic-moodia siinä ei saanut aikaiseksi millään, ja kaikki oikea tavoitettava moodista puuttui kokonaan.
Gears of War hienosti sentään puskee tätä moodiaan eteenpäin, toisin kuin Reach käytännössä kopioi sen ODST:n firefightin (joka oli jo silloin kopio Hordesta) ja jopa mielestäni heikensi sitä. Toivoisin vaan tässäkin ehkä vaihtoehtoa myös klassiselle hordelle ilman fortificationeja, koska aina tällainen tower defence ei kuitenkaan jaksaisi kiinnostaa.
Totta. Reachin firefight ei ollut läheskään samantasoista selviytymistaistelua, mutta toisaalta minua ärsytti alkuperäisessä firefightissä juuri se, että asetuksia ei voinut muutella, eikä ollut seuranhakua, joten joten peliä varten piti aina hankkia porukkaa kaverilistalta ja varata vähintään 2 tuntia aikaa. ODST:ssa oli ehkä myös paremmat kartat.
katsotaan
23.06.2011 klo 22.55
Arcane kirjoitti:
qwertyasd kirjoitti: Voisivat ottaa mallia myös Reachin Firefightistä, ja lisätä paljon erilaisia säätömahdollisuuksia.
Tosin Reachin Firefight tuntui jotenkin rampautetulta, kun kunnon Classic-moodia siinä ei saanut aikaiseksi millään, ja kaikki oikea tavoitettava moodista puuttui kokonaan.
Gears of War hienosti sentään puskee tätä moodiaan eteenpäin, toisin kuin Reach käytännössä kopioi sen ODST:n firefightin (joka oli jo silloin kopio Hordesta) ja jopa mielestäni heikensi sitä. Toivoisin vaan tässäkin ehkä vaihtoehtoa myös klassiselle hordelle ilman fortificationeja, koska aina tällainen tower defence ei kuitenkaan jaksaisi kiinnostaa.
Jeps. ODSTin Firefightia tuli pelattua huomattavasti Reachin versiota enemmän ja nautittavampaakin oli kun oli selkeät säännöt ja tavoite. Reachin Firefight kokemukset menivät aikalailla siihen Uberhahmon tekemiseen (ehkä jollain heikkoudella) jolla vaan pelleillään ympäri surkeita karttoja.
oma pelko onkin että onnistuvat tämän Horde 3sen jotenkin tyrimään tuhoamalla sen mikä teki kakkosen Hordesta Horden.
Keskustelut (13 viestiä)
Rekisteröitynyt 07.10.2009
22.06.2011 klo 19.44
22.06.2011 klo 19.47
22.06.2011 klo 19.49
kakkosen versio oli jo muuten kiva mut yksin tai kaksinpelillä se oli ihan rampaa touhua
Rekisteröitynyt 04.01.2011
22.06.2011 klo 21.01
Ei siinä mitään, saa konseptia parantaa ainakin minun puolestani.
22.06.2011 klo 21.33
ei mainintaa tekoälykamumahdollisuudesta? fail
kakkosen versio oli jo muuten kiva mut yksin tai kaksinpelillä se oli ihan rampaa touhua
Kuulemma vihollisia tulee kerrallaan vähemmän jos pelaa yksin tai kaksin verrattun viiden tiimiin. Tai ainakin jotain vastaavaa helpotusta, onhan se kakkosen Horde tosiaan suunniteltu täysiä tiimejä varten.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
22.06.2011 klo 21.41
22.06.2011 klo 22.38
ei mainintaa tekoälykamumahdollisuudesta? fail
kakkosen versio oli jo muuten kiva mut yksin tai kaksinpelillä se oli ihan rampaa touhua
Kuulemma vihollisia tulee kerrallaan vähemmän jos pelaa yksin tai kaksin verrattun viiden tiimiin. Tai ainakin jotain vastaavaa helpotusta, onhan se kakkosen Horde tosiaan suunniteltu täysiä tiimejä varten.
enpä tiedä onko tuokaan niin hienoa. menee vertailukelvottomaksi plus onhan se aina hienoa otella yksin pientä armeijaa vastaan
pääero oli se fiilis kun kampanjassa oli taistelutoverit dynaamiselta tuntuvassa maailmassa mutta horde oli yhden tai kahden miehen ihme räpellystä jossain hiekkalaatikossa
mutta näyttää siltä että arcadehenkisyys on aina ollut Horden idea. eihän tuollaisille tykkien ja aitojen ostolle mitään järkevää ja uskottavaa selitystä ole. no ainakin nuo tykit ajavat puolittain tekoälyn virkaa. vielä jos huutelisivat jotain terminator kommentteja niin voisi olla vähän uskottavakin sodan fiilis kun kaksi puolta vaihtavat tulta keskenään
toinen toivomus olisi että olisi vaikka taso 51 joka ei lopu koskaan. alkaa helkkarin helppona ja vaikeutuu kunnes loppu tulee. tavoitteena vaan maksimaaliset pisteet eikä tason läpäisy
23.06.2011 klo 02.02
23.06.2011 klo 10.21
Ottanut selvästi inspiraatiota Nazi Zombeista.
Ei siinä mitään, saa konseptia parantaa ainakin minun puolestani.
Horde oli ennen Nazi zombeja ja miten tämä on ottanut muka mitään vaikutteita siitä? Rahaa on peleissä saatu ennenkin ja mitään muuta samaa näissä kahdessa ei olekkaan.
Traileri nosti kyllä taas hypettä aika lailla. Horde oli ja on mahtavaa ajanvietettä kavereiden kanssa.
23.06.2011 klo 17.59
Ottanut selvästi inspiraatiota Nazi Zombeista.
Ei siinä mitään, saa konseptia parantaa ainakin minun puolestani.
Horde oli ennen Nazi zombeja ja miten tämä on ottanut muka mitään vaikutteita siitä? Rahaa on peleissä saatu ennenkin ja mitään muuta samaa näissä kahdessa ei olekkaan.
Traileri nosti kyllä taas hypettä aika lailla. Horde oli ja on mahtavaa ajanvietettä kavereiden kanssa.
Esteiden, turrettien ja kaiken muun rahalla hankkiminen on kyllä selvästi zombeista otettu, eikä näitä juttuja kakkosen hordessa ollut. Mutta sehän on vaan hyvä asia, kun otetaan muistakin peleistä vaikutteita, niin että saadaan entistäkin parempi peli.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.06.2011 klo 18.45
Voisivat ottaa mallia myös Reachin Firefightistä, ja lisätä paljon erilaisia säätömahdollisuuksia.
Tosin Reachin Firefight tuntui jotenkin rampautetulta, kun kunnon Classic-moodia siinä ei saanut aikaiseksi millään, ja kaikki oikea tavoitettava moodista puuttui kokonaan.
Gears of War hienosti sentään puskee tätä moodiaan eteenpäin, toisin kuin Reach käytännössä kopioi sen ODST:n firefightin (joka oli jo silloin kopio Hordesta) ja jopa mielestäni heikensi sitä. Toivoisin vaan tässäkin ehkä vaihtoehtoa myös klassiselle hordelle ilman fortificationeja, koska aina tällainen tower defence ei kuitenkaan jaksaisi kiinnostaa.
23.06.2011 klo 21.45
Voisivat ottaa mallia myös Reachin Firefightistä, ja lisätä paljon erilaisia säätömahdollisuuksia.
Tosin Reachin Firefight tuntui jotenkin rampautetulta, kun kunnon Classic-moodia siinä ei saanut aikaiseksi millään, ja kaikki oikea tavoitettava moodista puuttui kokonaan.
Gears of War hienosti sentään puskee tätä moodiaan eteenpäin, toisin kuin Reach käytännössä kopioi sen ODST:n firefightin (joka oli jo silloin kopio Hordesta) ja jopa mielestäni heikensi sitä. Toivoisin vaan tässäkin ehkä vaihtoehtoa myös klassiselle hordelle ilman fortificationeja, koska aina tällainen tower defence ei kuitenkaan jaksaisi kiinnostaa.
Totta. Reachin firefight ei ollut läheskään samantasoista selviytymistaistelua, mutta toisaalta minua ärsytti alkuperäisessä firefightissä juuri se, että asetuksia ei voinut muutella, eikä ollut seuranhakua, joten joten peliä varten piti aina hankkia porukkaa kaverilistalta ja varata vähintään 2 tuntia aikaa. ODST:ssa oli ehkä myös paremmat kartat.
23.06.2011 klo 22.55
Voisivat ottaa mallia myös Reachin Firefightistä, ja lisätä paljon erilaisia säätömahdollisuuksia.
Tosin Reachin Firefight tuntui jotenkin rampautetulta, kun kunnon Classic-moodia siinä ei saanut aikaiseksi millään, ja kaikki oikea tavoitettava moodista puuttui kokonaan.
Gears of War hienosti sentään puskee tätä moodiaan eteenpäin, toisin kuin Reach käytännössä kopioi sen ODST:n firefightin (joka oli jo silloin kopio Hordesta) ja jopa mielestäni heikensi sitä. Toivoisin vaan tässäkin ehkä vaihtoehtoa myös klassiselle hordelle ilman fortificationeja, koska aina tällainen tower defence ei kuitenkaan jaksaisi kiinnostaa.
Jeps. ODSTin Firefightia tuli pelattua huomattavasti Reachin versiota enemmän ja nautittavampaakin oli kun oli selkeät säännöt ja tavoite. Reachin Firefight kokemukset menivät aikalailla siihen Uberhahmon tekemiseen (ehkä jollain heikkoudella) jolla vaan pelleillään ympäri surkeita karttoja.
oma pelko onkin että onnistuvat tämän Horde 3sen jotenkin tyrimään tuhoamalla sen mikä teki kakkosen Hordesta Horden.