Joo ei oikeen järkeä antaa nimeksi 'Prey 2' kun oikeita yhtäläisyyksiä näyttää olevan juonen yksi piirre (alienit hyökkää maahan). Näyttää tosin melko messevältä, niin paljon kuin tällaisesta trailerista voi sanoa.
Itsellä saattaa mennä tämän pelin suhteen toiveet ja odotukset pahemman kerran ristiin, mutta ei kai tässä nyt vain ole mitään autoaimia...
Smuqe kirjoitti: Joo ei oikeen järkeä antaa nimeksi 'Prey 2' kun oikeita yhtäläisyyksiä näyttää olevan juonen yksi piirre (alienit hyökkää maahan). Näyttää tosin melko messevältä, niin paljon kuin tällaisesta trailerista voi sanoa.
No tuo mieshän on sen alkuperäisessä pelissä kaapatun lentokoneen matkustaja.
Mielestäni on helvetin hyvä, että jatko-osat uskaltavat ottaa etäisyyttä. Yhdyn tosin siihen ihmetykseen, että miksi päähenkilö täytyy vaihtaa, mutta kai ekan osan inkkari oli kehittynyt liian vahvaksi hahmoksi ollakseen uuteen peliin samaistuttava.
Evoxia
04.06.2011 klo 00.11
Kyllähän sen ekan osan päähahmo tulee tässäkin pelissä näyttäytymään.
Ja enkä ymmärrä tuota "valitusta" (jos sitä siksi voi kutsua) että miksi kutsua peliä Prey 2:ksi kun ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kanssa.
Pelihän avartaa maailmaa ja tuo uusia paikkoja ja rotuja pelaajille. Ei jatko-osien tarvitse olla kopioita ensimmäisestä pelistä jotta niitä voi jatko-osaksi sanoa.
Ja enkä ymmärrä tuota "valitusta" (jos sitä siksi voi kutsua) että miksi kutsua peliä Prey 2:ksi kun ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kanssa...
Jep, ihan mielenkiintoinen pointti.
1. Jos peli näyttäisi samalta, olisi sama henkilö ja muutenkin fiilikseltään kuten ensimmäinen peli= Porukka ulvoisi, kuinka mikään ei ole muuttunut monen vuoden jälkeen ja näyttää halvalta jatko-osalta
2. Kun pelin "universumista" halutaan näyttää muitakin puolia/muita hahmoja, kuin inkkari ja ylösalaisin kävely= Ei mitään tekemistä preyn kanssa eikä täten saisi kantaa sitä nimeä.
Wat? Ymmärrän kyllä kehittäjien vaikeudet jatko-osien suhteen. :D
1. Jos peli näyttäisi samalta, olisi sama henkilö ja muutenkin fiilikseltään kuten ensimmäinen peli= Porukka ulvoisi, kuinka mikään ei ole muuttunut monen vuoden jälkeen ja näyttää halvalta jatko-osalta
2. Kun pelin "universumista" halutaan näyttää muitakin puolia/muita hahmoja, kuin inkkari ja ylösalaisin kävely= Ei mitään tekemistä preyn kanssa eikä täten saisi kantaa sitä nimeä.
Wat? Ymmärrän kyllä kehittäjien vaikeudet jatko-osien suhteen. :D
Usein pelien jatko-osilla on totuttu olemaan ainakin samantyylistä gameplaytä. Ensimmäinen Prey oli hyvin perinteinen räiskintä porttaaleilla ja painovoimakikkailuilla, ja vaikka tästä trailerista nyt ei voi loputtoman paljoa päätellä, ainakin tunnelma on muuttunut täysin. Vanha synkänpuoleinen tapakaikki-räiskintä on vaihtunut perinteisemmäksi scifiksi, jossa luultavimmin maailmaa yritetään rakentaa esim. mass effectien tapaan sen sijaan että pelaajalle kerrottaisiin "olet ihminen, tapa pahikset (alienit).
Hankala selittää, mutta vertailun vuoksi sanotaan vaikka näin: DX Human Revolutionin tunnistaa Deus Exin jatkoksi täysin erilaisesta väripaletista huolimatta, tämä taas on kuin GTA San Andreaksen jatko-osa olisi ollut LA Noire :)
Usein pelien jatko-osilla on totuttu olemaan ainakin samantyylistä gameplaytä. Ensimmäinen Prey oli hyvin perinteinen räiskintä porttaaleilla ja painovoimakikkailuilla, ja vaikka tästä trailerista nyt ei voi loputtoman paljoa päätellä, ainakin tunnelma on muuttunut täysin. Vanha synkänpuoleinen tapakaikki-räiskintä on vaihtunut perinteisemmäksi scifiksi, jossa luultavimmin maailmaa yritetään rakentaa esim. mass effectien tapaan sen sijaan että pelaajalle kerrottaisiin "olet ihminen, tapa pahikset (alienit).
Hankala selittää, mutta vertailun vuoksi sanotaan vaikka näin: DX Human Revolutionin tunnistaa Deus Exin jatkoksi täysin erilaisesta väripaletista huolimatta, tämä taas on kuin GTA San Andreaksen jatko-osa olisi ollut LA Noire :)
Eli onko se nyt sitten huono juttu, vai ei, kun kokeillaankin erinlaista suuntaa, kertoa eri tarinaa eri henkilön perspektiivistä ja hieman valoittaa myös pelimailmaa?
Tiedä sitten olisiko ollut sen järkevämpää tehdä prey 2:sta sitten hyvin perinteistä räiskintää portaalien kautta painovoimakikkailulla. Tuskin olisi ollut kauhea menestys, kun ei ensimmäinenkään ollut. Nyt voi kokeilla uusia uria aikalailla "huoletta". Ei ainakaan ole ensimmäisen pelin tuomia paineita odotusten suhteen. :D
Ottaen huomioon että Prey1 ei menestynyt erityisen hyvin, olisi ollut kaikin puolin järkevämpää tehdä tästä kokonaan uuteen universumiin sijoittuva tekele; varsinkin kun näiden kahden pelin pelaajat ovat luultavimmin täysin eri sakkia. Samaan sarjaan kuuluminen ei varsinaisesti ole huono asia pelaajan kannalta, mutta huomaahan sen kuka tahansa että päätös on melko kummastuttava :)
Osa ongelmaa on myös se, että totutusti tämäntyyliset kokonaan pelattavuuden muuttavat "jatko-osat" ovat yleesä olleet spinoffeiksi luokiteltuja tai eivät ainakaan ole saaneet numeroa nimensä perään. Lisäksi aiemmin juurikin tällä sivulla yksi kommentoija kysyi tarvitseeko ykkösen juoni tietää ennen kuin pelaa kakkosta... Jatko-osan titteli voi helposti ajaa pois pelaajia jotka eivät pitäneet ensimmäisestä osasta (vaikka samaisuuksia ei liiemmin olisikaan).
Paralith kirjoitti: Pitääkö tietää ykkösen tarina jos ostaa tämän.
Hyvin suurella todennäköisyydellä ei tarvitse tietää mitään ensimmäisestä osasta muuta kuin, että se tapahtuu samalla tekoplaneetalla.
Ensimmäisessä osassa tekoplaneetasta annettiin se kuva, että se oli sotilastukikohdan ja kaatopaikanristeytys. Sillä on oma ekojärjestelmänsä, eliöstönsä ja sosiologinen rakenteensa. Pääasiallinen tarkoitus on tuhota mestoja.
Tässä toisessa osassa tästä tekoplaneetasta annetaan sellaista kuvaa, että planeetalla olisi enemmänkin tutkittavaa... kaupunkeja ja siviilejä (joita ensimmäisessä osassa ei ollut lainkaan), monimutkaisia sosiaalisia verkostoja ja rakenteita (joihin ensimmäisessä osassa viitataan nopeasti). Ja tekoplaneetalla olisi jokin toinenkin tarkoitus.
Jos et ole ensimmäistä osaa pelannut suosittelen sen jostain hankkimaan koska kyseessä on mitä erinomaisin räiskintä 3DRealmsilta ja Humanhead Studiosilta. Mutta ihan turha sitten odottaa, että se antaisi jonkinlaista kuvaa siitä millainen tämä toinen osa tulee olemaan.
Keskustelut (18 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
03.06.2011 klo 22.05
...tosin yhtäläisyyksiä ensimmäiseen osaan on vähän, ja oikeastaan puhumme kokonaan eri pelistä jo.
03.06.2011 klo 22.13
...tosin yhtäläisyyksiä ensimmäiseen osaan on vähän, ja oikeastaan puhumme kokonaan eri pelistä jo.
Samaa olin itsekkin kirjottamassa :D
Rekisteröitynyt 11.04.2007
03.06.2011 klo 23.04
Rekisteröitynyt 11.04.2007
03.06.2011 klo 23.15
Rekisteröitynyt 17.03.2009
03.06.2011 klo 23.48
Joo ei oikeen järkeä antaa nimeksi 'Prey 2' kun oikeita yhtäläisyyksiä näyttää olevan juonen yksi piirre (alienit hyökkää maahan). Näyttää tosin melko messevältä, niin paljon kuin tällaisesta trailerista voi sanoa.
No tuo mieshän on sen alkuperäisessä pelissä kaapatun lentokoneen matkustaja.
Mielestäni on helvetin hyvä, että jatko-osat uskaltavat ottaa etäisyyttä. Yhdyn tosin siihen ihmetykseen, että miksi päähenkilö täytyy vaihtaa, mutta kai ekan osan inkkari oli kehittynyt liian vahvaksi hahmoksi ollakseen uuteen peliin samaistuttava.
04.06.2011 klo 00.11
Ja enkä ymmärrä tuota "valitusta" (jos sitä siksi voi kutsua) että miksi kutsua peliä Prey 2:ksi kun ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kanssa.
Pelihän avartaa maailmaa ja tuo uusia paikkoja ja rotuja pelaajille. Ei jatko-osien tarvitse olla kopioita ensimmäisestä pelistä jotta niitä voi jatko-osaksi sanoa.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
04.06.2011 klo 00.23
Ja enkä ymmärrä tuota "valitusta" (jos sitä siksi voi kutsua) että miksi kutsua peliä Prey 2:ksi kun ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kanssa...
1. Jos peli näyttäisi samalta, olisi sama henkilö ja muutenkin fiilikseltään kuten ensimmäinen peli= Porukka ulvoisi, kuinka mikään ei ole muuttunut monen vuoden jälkeen ja näyttää halvalta jatko-osalta
2. Kun pelin "universumista" halutaan näyttää muitakin puolia/muita hahmoja, kuin inkkari ja ylösalaisin kävely= Ei mitään tekemistä preyn kanssa eikä täten saisi kantaa sitä nimeä.
Wat? Ymmärrän kyllä kehittäjien vaikeudet jatko-osien suhteen. :D
Rekisteröitynyt 23.11.2010
04.06.2011 klo 00.43
04.06.2011 klo 00.59
Rekisteröitynyt 11.04.2007
04.06.2011 klo 01.31
1. Jos peli näyttäisi samalta, olisi sama henkilö ja muutenkin fiilikseltään kuten ensimmäinen peli= Porukka ulvoisi, kuinka mikään ei ole muuttunut monen vuoden jälkeen ja näyttää halvalta jatko-osalta
2. Kun pelin "universumista" halutaan näyttää muitakin puolia/muita hahmoja, kuin inkkari ja ylösalaisin kävely= Ei mitään tekemistä preyn kanssa eikä täten saisi kantaa sitä nimeä.
Wat? Ymmärrän kyllä kehittäjien vaikeudet jatko-osien suhteen. :D
Usein pelien jatko-osilla on totuttu olemaan ainakin samantyylistä gameplaytä. Ensimmäinen Prey oli hyvin perinteinen räiskintä porttaaleilla ja painovoimakikkailuilla, ja vaikka tästä trailerista nyt ei voi loputtoman paljoa päätellä, ainakin tunnelma on muuttunut täysin. Vanha synkänpuoleinen tapakaikki-räiskintä on vaihtunut perinteisemmäksi scifiksi, jossa luultavimmin maailmaa yritetään rakentaa esim. mass effectien tapaan sen sijaan että pelaajalle kerrottaisiin "olet ihminen, tapa pahikset (alienit).
Hankala selittää, mutta vertailun vuoksi sanotaan vaikka näin: DX Human Revolutionin tunnistaa Deus Exin jatkoksi täysin erilaisesta väripaletista huolimatta, tämä taas on kuin GTA San Andreaksen jatko-osa olisi ollut LA Noire :)
Rekisteröitynyt 11.04.2007
04.06.2011 klo 01.34
Pitääkö tietää ykkösen tarina jos ostaa tämän.
Prey ykkösen juoni: Avaruusmöhmötit tekevät ihmisistä puuroa, onneksi maaginen intiaani pistää öhkömönkiäisille jauhot suuhun!
Rekisteröitynyt 29.05.2007
04.06.2011 klo 01.55
Usein pelien jatko-osilla on totuttu olemaan ainakin samantyylistä gameplaytä. Ensimmäinen Prey oli hyvin perinteinen räiskintä porttaaleilla ja painovoimakikkailuilla, ja vaikka tästä trailerista nyt ei voi loputtoman paljoa päätellä, ainakin tunnelma on muuttunut täysin. Vanha synkänpuoleinen tapakaikki-räiskintä on vaihtunut perinteisemmäksi scifiksi, jossa luultavimmin maailmaa yritetään rakentaa esim. mass effectien tapaan sen sijaan että pelaajalle kerrottaisiin "olet ihminen, tapa pahikset (alienit).
Hankala selittää, mutta vertailun vuoksi sanotaan vaikka näin: DX Human Revolutionin tunnistaa Deus Exin jatkoksi täysin erilaisesta väripaletista huolimatta, tämä taas on kuin GTA San Andreaksen jatko-osa olisi ollut LA Noire :)
Eli onko se nyt sitten huono juttu, vai ei, kun kokeillaankin erinlaista suuntaa, kertoa eri tarinaa eri henkilön perspektiivistä ja hieman valoittaa myös pelimailmaa?
Tiedä sitten olisiko ollut sen järkevämpää tehdä prey 2:sta sitten hyvin perinteistä räiskintää portaalien kautta painovoimakikkailulla. Tuskin olisi ollut kauhea menestys, kun ei ensimmäinenkään ollut. Nyt voi kokeilla uusia uria aikalailla "huoletta". Ei ainakaan ole ensimmäisen pelin tuomia paineita odotusten suhteen. :D
Rekisteröitynyt 11.04.2007
04.06.2011 klo 02.10
Osa ongelmaa on myös se, että totutusti tämäntyyliset kokonaan pelattavuuden muuttavat "jatko-osat" ovat yleesä olleet spinoffeiksi luokiteltuja tai eivät ainakaan ole saaneet numeroa nimensä perään. Lisäksi aiemmin juurikin tällä sivulla yksi kommentoija kysyi tarvitseeko ykkösen juoni tietää ennen kuin pelaa kakkosta... Jatko-osan titteli voi helposti ajaa pois pelaajia jotka eivät pitäneet ensimmäisestä osasta (vaikka samaisuuksia ei liiemmin olisikaan).
Rekisteröitynyt 24.10.2009
04.06.2011 klo 10.24
04.06.2011 klo 13.47
Rekisteröitynyt 28.07.2009
04.06.2011 klo 16.02
Pitääkö tietää ykkösen tarina jos ostaa tämän.
Hyvin suurella todennäköisyydellä ei tarvitse tietää mitään ensimmäisestä osasta muuta kuin, että se tapahtuu samalla tekoplaneetalla.
Ensimmäisessä osassa tekoplaneetasta annettiin se kuva, että se oli sotilastukikohdan ja kaatopaikanristeytys. Sillä on oma ekojärjestelmänsä, eliöstönsä ja sosiologinen rakenteensa. Pääasiallinen tarkoitus on tuhota mestoja.
Tässä toisessa osassa tästä tekoplaneetasta annetaan sellaista kuvaa, että planeetalla olisi enemmänkin tutkittavaa... kaupunkeja ja siviilejä (joita ensimmäisessä osassa ei ollut lainkaan), monimutkaisia sosiaalisia verkostoja ja rakenteita (joihin ensimmäisessä osassa viitataan nopeasti). Ja tekoplaneetalla olisi jokin toinenkin tarkoitus.
Jos et ole ensimmäistä osaa pelannut suosittelen sen jostain hankkimaan koska kyseessä on mitä erinomaisin räiskintä 3DRealmsilta ja Humanhead Studiosilta. Mutta ihan turha sitten odottaa, että se antaisi jonkinlaista kuvaa siitä millainen tämä toinen osa tulee olemaan.
Rekisteröitynyt 15.03.2011
04.06.2011 klo 16.45
Tuli mieleen Mass Effect ensimmäisestä persoonasta.
Itselleni tuli mieleen Blade runner, tai Star wars II:n kaupunkikohta
04.06.2011 klo 18.25