Ninja Gaiden kolmosta ei nössöille helpoteta
PS University on löytänyt Playstation-lehdestä informaatiota Ninja Gaiden 3 -pelistä.
- pelimoottorina muokattu Sigma 2, joka pyörittää peliä tasaisella 60 fps -nopeudella
- paljon, paljon verta
- vaikeusastetta ei helpoteta kasuaalipelaajien miellyttämiseksi
- co-op -tiloja sekä yhteistoimintaan että toisiaan vastaan, mahdollisesti jopa 8 pelaajan voimin
- ei asekauppaa vaan aseet kehittyvät ajan myötä
- keskittyy enemmän Ryun tarinaan, muita pelattavia hahmoja ei ole vielä paljastettu
- saattaa tuke Playstation Movea
- julkaistaan vuonna 2012 PS3:lle ja X360:lle
Keskustelut (28 viestiä)
Rekisteröitynyt 19.04.2010
26.05.2011 klo 14.21
Rekisteröitynyt 17.01.2011
26.05.2011 klo 14.22
26.05.2011 klo 14.25
26.05.2011 klo 14.26
26.05.2011 klo 14.27
voisi ihan tämän takia hommata, olisi vaihteeksi ihan jees, ettei peliä saa läpi yhden illan istumalla. Rasittaa kun nykypelit menee suuri osa ilman suurempia haasteita :/
Kantsii sitten myös nää wanhat, jo mainitut, NESin Ninja Gaidenit kaivaa esille. Timanttinen pelattavuus ja kontrollit yhdistettynä aivan käsittämättömän kenkkumaiseen vaikeustasoon tekee noista aika koukuttavia tapauksia.
Rekisteröitynyt 28.04.2011
26.05.2011 klo 14.29
Eikös saman niminen peli ollut myös NESsillä ?
Tämä tuntuu aina nousevan esiin kun Ninja Gaiden-peleistä puhutaan. Kyllä, NES-konsolille löytyy peli nimeltä Ninja Gaiden III: The Ancient Ship of Doom. Onhan näitä samalla nimellä julkaistavia uusia pelejä jo vaikka kuinka paljon. Esimerkiksi uusi Mortal Kombat :D Eikös ensimmäisen Mortal Kombatin nimi, joka julkaistiin 1992 ollutkin juuri "Mortal Kombat".
26.05.2011 klo 14.34
Rekisteröitynyt 04.01.2011
26.05.2011 klo 15.09
hyvä etteivät kaikki ole siirtyneet huoraamaan casuaalipelaajille, köh köh bioware
Mites nyt Bioware on siirtynyt casuaalikehittäjäksi?
26.05.2011 klo 15.22
toivottavasti on ainakin joku exp juttu eli kun käytät miekkaa niin miekka ja miekkataito paranee mutta ei muut aseet ja taidot niiden kanssa
yksi (nykyaikaisten) NG1/2n hupi oli nimenomaan se että joka ase oli erillinen. pelaajat panostivat eri tyyleihin ja olivat yksilöllisiä
ja onhan toi vaikeustason helpottaminen vähän paskapuhetta. helposti tekisivät taas jonkun ninja dog vaikeustason jonka vauvatkin pääsevät läpi niiden 4n toinen toistaan vaikeamman nykyisen vaikeustason rinnalle. vai eikö tekijät halua että huonot pelaajat näkevät sen "mahtavan" juonen loppuratkaisuja?
ja vielä toivottavasti helpottaminen ei ole sama kuin reiluuttaminen(?). kakkosessa oli ihan liikaa räjähdespämmääjiä joita voisi rankalla kädellä vähentää. ykkösen "5 pelaajan kaltaista ninjaa" vs pelaaja taistelut olivat paljon hienompia ja hyvällä tavalla haastavia
26.05.2011 klo 15.24
hyvä etteivät kaikki ole siirtyneet huoraamaan casuaalipelaajille, köh köh bioware
Mites nyt Bioware on siirtynyt casuaalikehittäjäksi?
Varmaan viittaus Mass Effectiin, jota tyhmennettiin vähän ensimmäisestä osasta. En kuitenkaan lähtisi Biowarea haukkumaan, koska alun perinkin tekivät helposti lähestyttävämpiä casual-pelejä.
Vähän eri asia, jos vaikka Dwarf Fortress -kehittäjä päättäisi tehdä jonkin tyhmän ja pelaajaa kädestä pitävän pelin, mutta perus konsolikehittäjät ovat niitä aina tehneet, niin ei heitä siitä kannata haukkua.
26.05.2011 klo 15.29
hyvä etteivät kaikki ole siirtyneet huoraamaan casuaalipelaajille, köh köh bioware
Mites nyt Bioware on siirtynyt casuaalikehittäjäksi?
Mass Effect 2 ja Dragon Age 2? Aivokuollut apinakin pääsee noi läpi vaikeimmilla asetuksilla yhtä nappia rämpyttäen.
26.05.2011 klo 15.30
Sigma 2:n pelimoottori? Eikös Sigman pelimoottori ole tehty nimenomaan PS3:n rautaa ajatellen (Ninja Gaiden Sigma ja Sigma 2)? Jos näin on, niin voi olla hieman vaikeuksia portata se boksille. :|
Eiköhän tossa käytetä sitä Boxin engineä, siis se, jolla Ninja Gaiden ja Ninja Gaiden 2 tehtiin 360:lle. Toki varmaan kehitetty sitä engineäkin eteenpäin.
26.05.2011 klo 15.45
Sigma 2:n pelimoottori? Eikös Sigman pelimoottori ole tehty nimenomaan PS3:n rautaa ajatellen (Ninja Gaiden Sigma ja Sigma 2)? Jos näin on, niin voi olla hieman vaikeuksia portata se boksille. :|
Eiköhän tossa käytetä sitä Boxin engineä, siis se, jolla Ninja Gaiden ja Ninja Gaiden 2 tehtiin 360:lle. Toki varmaan kehitetty sitä engineäkin eteenpäin.
Kannattaisi lukea ensin se uutinen ennen kuin kommentoi mitään. Jutussa sanotaan nimenomaan, että "pelimoottorina muokattu Sigma 2".
26.05.2011 klo 16.04
easy - täysin aloittelijoille, lapsille ja vanhuksille
normal - melko aloittelijoille
hard - kokeneille pelaajille
vielä vaikeampi - hardcore pelaajille, lisähaastetta toiselle pelikerralle
26.05.2011 klo 16.51
26.05.2011 klo 17.06
En ymmärrä sitä, miten jotkut valittavat, että pelin helpoin vaikeusaste on liian helppo. Eihän sillä ole pakko pelata, jos olet kokenut pelaaja ni voit valita suoraan hardin tai jopa vielä vaikeamman.
easy - täysin aloittelijoille, lapsille ja vanhuksille
normal - melko aloittelijoille
hard - kokeneille pelaajille
vielä vaikeampi - hardcore pelaajille, lisähaastetta toiselle pelikerralle
Pelissä olevat vaikeustason säädöt eivät tee pelistä soveltuvaa sekä hardcore, että casual pelaajille.
Vaikeustaso vaikuttaa lähes poikkeuksetta vain vihollisten määrään, kestävyyteen ja vähentää tekoälyn tekemiä tarkoituksellisia mokia.
Vaikeustaso ei lisää peliin monimuotoisuutta juuri koskaan (ainakaan itselläni ei moista peliä tule mieleen).
Täysin casual-pelaajille suunnattu peli on esimerkiksi Angry Birds. Peli vetoaa yksinkertaisuudella, eikä tarjoa mitään syventäviä ja vaikeita mekaniikkoja. Vaikka peliin lisättäisiin "hard" -vaikeustaso, joka lisäisi possujen määrää ja lintujen voimaa, niin ei peli vetoaisi hardcore-yleisöön.
Hardcore-pelaajille suunnattuja pelejä ovat esimerkiksi EVE Online ja Dwarf Fortress. Peleissä on korkea oppimiskynnys, mutta ne tarjoavat myös huomattavasti enemmän syvyyttä, kuin casual-pelit. Vaikka Dwarf Fortressiin laitettaisiin helppo vaikeustaso, jossa viholliset tekevät vähemmän damagea ja dwarffit kestävät enemmän, niin eivät casual-pelaajat silti pääsisi varmaan edes itse peliin asti.
tldr; easy/medium/hard != kaikille kohderyhmille soveltuva peli.
Rekisteröitynyt 17.01.2011
26.05.2011 klo 17.26
hyvä etteivät kaikki ole siirtyneet huoraamaan casuaalipelaajille, köh köh bioware
Mites nyt Bioware on siirtynyt casuaalikehittäjäksi?
Varmaan viittaus Mass Effectiin, jota tyhmennettiin vähän ensimmäisestä osasta. En kuitenkaan lähtisi Biowarea haukkumaan, koska alun perinkin tekivät helposti lähestyttävämpiä casual-pelejä.
Vähän eri asia, jos vaikka Dwarf Fortress -kehittäjä päättäisi tehdä jonkin tyhmän ja pelaajaa kädestä pitävän pelin, mutta perus konsolikehittäjät ovat niitä aina tehneet, niin ei heitä siitä kannata haukkua.
odotteleppa vaan mitä kolmoselle tehdään ja dragon age II oli jo huono vitsi
26.05.2011 klo 17.53
mutta moninpeli co-op ja kilpailevana kuulostaa hyvältä. toivottavast Hayate, Ayane ja Kasumi muodostavat Hayabusan kanssa 4n koplan. olis kiva jos Einkin olisi piilohahmona (ja kun ei käyttäis asetta vaan pelkkää karatea niin olis vielä lisähaastettakin)
26.05.2011 klo 17.55
26.05.2011 klo 18.00
Rekisteröitynyt 22.06.2008
26.05.2011 klo 18.39
Rekisteröitynyt 26.01.2011
26.05.2011 klo 20.32
Tuossa on linkki Ninja Gaiden 3:seen! Ei se uusi.
Rekisteröitynyt 11.10.2007
27.05.2011 klo 03.45
27.05.2011 klo 09.54
mutta kysymys on mitä tapahtui Massa ykkösen ja kakkosen välillä? Miksi tyyli muuttui täydellisesti?
Bioware alkoi hinkumaan keskiverto fps-jonnen rahoja.
Minusta tämän suuntainen kehitys kyllä Biowarella alkoi jo ennen Mass Effect ykköstä ja Dragon Age Originsia.
27.05.2011 klo 12.52
mutta kysymys on mitä tapahtui Massa ykkösen ja kakkosen välillä? Miksi tyyli muuttui täydellisesti?
Bioware alkoi hinkumaan keskiverto fps-jonnen rahoja.
Minusta tämän suuntainen kehitys kyllä Biowarella alkoi jo ennen Mass Effect ykköstä ja Dragon Age Originsia.
mutta miksi ykkösen ja kakkosen välissä? miksei jo ennen
edellinen biowaren peli jota pelasin oli KOTOR ja se oli ihan mukava vaikkei mikään Baldurs Gate ropelementeissään tai laajuudessaan. Massa 1 tuntui jollain tavalla KOTORin henkiseltä jatkolta ollen aika samantyylinen mutta Massa 2 tuntuukin jo ihan räiskinnältä samanlaisella pintapuolisella juonella ja hahmonkehityksellä kuin melkein kaikissa toimintapeleissä nykyään on. DAissa vähän sama homma että ykkönen tuntui vähän Baldurs Gatemaiselta mutta kakkonen on lähempänä jotain Marvel Ultimate Alliancea tms
Rekisteröitynyt 18.04.2010
27.05.2011 klo 13.08
30.05.2011 klo 09.37
Massa 1 tuntui jollain tavalla KOTORin henkiseltä jatkolta ollen aika samantyylinen mutta Massa 2 tuntuukin jo ihan räiskinnältä samanlaisella pintapuolisella juonella ja hahmonkehityksellä kuin melkein kaikissa toimintapeleissä nykyään on. DAissa vähän sama homma että ykkönen tuntui vähän Baldurs Gatemaiselta mutta kakkonen on lähempänä jotain Marvel Ultimate Alliancea tms
Onneksi minä skippasinkin ulos jo noiden ykkösosien jälkeen, ja kyllä tämän jälkeen pitää tulla aika ylistävät rpg-arvostelut ennen kuin Biowaren tuotoksiin enää kosken.
30.05.2011 klo 10.22
henkilökohtaisesti se ei pääse edes 360n top 10n vaikka omistankin vain noin 25-30 peliä sille. kuuluu samaan ryhmään jonkun Wetin ja Lego Batmanin kanssa eli ihan kivoja muttei todellakaan must-havea. oikeastaan lego batmankin oli selvästi parempi koska se käytti lisenssiä hienosti