Biowarella suunnitelmissa jotain muuta kuin fantasiaa
Kotaku kertoo, että fantasiamaailmoja (Dragon Age) ja scifimaailmoja (KOTOR, Mass Effect) rakennellut Bioware tuumiskelee realistisemman pelin väsäämistä. Aiheesta kysyttiin Biowaren perustajalta Greg Zeschukilta ja hän vastasi näin:
"Olemme keskustelleet aiheesta aina silloin tällöin. Jatkossa tulemme harkitsemaan sitä enemmän ja enemmän. Aihe on mielenkiintoinen. Voitte kuvitella poliisidraaman Mass Effectin tyylisessä rungossa. Voitte kuvitella vakoojaseikkailun siinä yhteydessä. Meidän kykymme keksiä ja ymmärtää erilaisia pelikonteksteja on kehittynyt. Se avaa uusia reittejä juttuihin, jotka ovat ehkä vähemmän perinteisiä kuin se, mitä olemme ennen tehneet."
Keskustelut (23 viestiä)
20.05.2011 klo 13.02
20.05.2011 klo 13.02
20.05.2011 klo 13.06
Kunhan nyt ensin palautatte intohimon ja viimeistelyn peleihin, puhutaan sitten uusista aihealueista.
Biowaren peleissähän sitä nimenomaan on.
20.05.2011 klo 13.14
Ahahaha Biowaren peleistä katosi intohimo ja viimeistely viimeistään EAn ottaessa studion haltuunsa. Massa 2 oli yksinkertainen räiskintä jota paikattiin DLCllä ja Dragon Age 2 olikin jotain sanoinkuvaamatonta lyhyttä ja yksinkertaistettua copypastea ja luvassa on varmaan vielä enemmän miniDLCtä kuin DA1seen oli
20.05.2011 klo 13.18
Alpha Protocol
Ahahaha Biowaren peleistä katosi intohimo ja viimeistely viimeistään EAn ottaessa studion haltuunsa. Massa 2 oli yksinkertainen räiskintä jota paikattiin DLCllä ja Dragon Age 2 olikin jotain sanoinkuvaamatonta lyhyttä ja yksinkertaistettua copypastea ja luvassa on varmaan vielä enemmän miniDLCtä kuin DA1seen oli
Yhdyn tähän kommenttiin. Studion tämän hetkinen suuntaus on vähintään huolestuttava kun läpi pääsee Dragon Age 2:n kaltaisia "leikkaa-liimaa" -projekteja. Ja tämä siis kaverilta, jonka lempipeleistä ison osan on Bioware laittanut kasaan. Jotenkin tuntuu että focus on ihan hukassa, ja mitä DLChen tulee niin Bioware on niitä hälyttäviä esimerkkejä mihin peliteollisuus on valumassa.
20.05.2011 klo 13.37
L.A Noire on Rockstarin peli, ja jo julkaistu. Tiedän kyllä että GTA/Rockstar -fanit eivät ole yleisesti mitään viisaimpia ihmisiä, mutta naurettavaa luulla että tuo L.A Noire olisi ensimmäinen ei-scifi ja ei-fantasia ("realistinen") -peli maailmassa.
No, kohta nuo fanipojut aina elokuvissa hatun tai vanhan auton nähdessään alkavat kirkua "omg omg L.A Noire heti matkittu!!!"
20.05.2011 klo 14.00
Alpha Protocol
Ahahaha Biowaren peleistä katosi intohimo ja viimeistely viimeistään EAn ottaessa studion haltuunsa. Massa 2 oli yksinkertainen räiskintä jota paikattiin DLCllä ja Dragon Age 2 olikin jotain sanoinkuvaamatonta lyhyttä ja yksinkertaistettua copypastea ja luvassa on varmaan vielä enemmän miniDLCtä kuin DA1seen oli
Tämä EA:n haukkuminen on vähän niin kuin persujen kannattaminen. Se on muodikasta. Kukaan ei oikeastaan perehdy taustoihin, mutta kun kaikki muutkin on sitä mieltä.
Rekisteröitynyt 22.06.2010
20.05.2011 klo 14.22
20.05.2011 klo 14.43
"L.A noire?"
L.A Noire on Rockstarin peli, ja jo julkaistu. Tiedän kyllä että GTA/Rockstar -fanit eivät ole yleisesti mitään viisaimpia ihmisiä, mutta naurettavaa luulla että tuo L.A Noire olisi ensimmäinen ei-scifi ja ei-fantasia ("realistinen") -peli maailmassa.
No, kohta nuo fanipojut aina elokuvissa hatun tai vanhan auton nähdessään alkavat kirkua "omg omg L.A Noire heti matkittu!!!"
Et voi olla noin vajaa? "L.A noire?" -kommentti viittasi siihen, että jos BioWare tekisi realistisen pelin, se mahdollisesti muistuttaisi L.A. Noirea, johtuen L.A. Noiren yhteneväisyyksistä vaikkapa Mass Effecteihin, mm. siinä määrin että kummassakin voi vaikuttaa päähenkilön sanomisiin.
Kukaan ei väittänyt L.A. Noirea ensimmäiseksi realistiseksi peliksi, en millään käsitä mistä moisen vetäisit.
20.05.2011 klo 14.52
Mass effect 2 ei eroa ensimmäisestä muuten, kuin että kakkonen on parannellumpi.
räiskintäpelaajille
ykkösessä järkevämpi ja tiiviimpi tarina ja hahmot, isompia maailmoja, enemmän taitoja ja esineitä, monipuolisempi dialogisysteemi, enemmän vapautta taisteluissa (kyyristyminen, tehokas hidas ase vs nopea heikompi)
EA ei ehkä ole pahin mutta kukapa ei olisi havainnut jotain kritisoitavaa. soudetaan ja huovataan milloin mihinkin yms
20.05.2011 klo 14.57
Rekisteröitynyt 17.03.2009
20.05.2011 klo 15.32
In the meanwhile:
http://www.gamereactor.eu/news/7475/Bioware+confirms+Drag
20.05.2011 klo 15.41
Tämä EA:n haukkuminen on vähän niin kuin persujen kannattaminen. Se on muodikasta. Kukaan ei oikeastaan perehdy taustoihin, mutta kun kaikki muutkin on sitä mieltä.
Paitsi että persut ovat oikeasti täyttä paskaa, EA voittoa tavoitteleva yhtiö. ME2 oli loistopeli, ei sillä muuten yksinkertaisesti voisi olla niin korkeita pisteitä, aina löytyisi joku media joka ei lahjuksiin menisi, jos todella lahjoisivat arvostelijoita, niin kuin jotkut väittävät.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
20.05.2011 klo 15.58
Paitsi että persut ovat oikeasti täyttä paskaa, EA voittoa tavoitteleva yhtiö. ME2 oli loistopeli, ei sillä muuten yksinkertaisesti voisi olla niin korkeita pisteitä, aina löytyisi joku media joka ei lahjuksiin menisi, jos todella lahjoisivat arvostelijoita, niin kuin jotkut väittävät.
Se että EA tavoittelee voittoa, ei pitäisi oikeuttaa voiton tavoittelua rushaamalla pelejä 1-2:n vuoden kehitysaikatauluilla ulos, ja myymällä lapsille jälkikäteen purkalla ja teipillä kasattuja DLC:itä.
Biowaren pitäisi käyttää enemmän aikaa käsikirjoitukseen, vähenisi varmasti kummasti ristiriidat tieteen, järjen ja omien juonikuvioiden suhteen.
Ja persut ovat voittoa tavoitteleva puolue siinä missä kokkelit ja demsut. Offtopic: pitäisi kyllä saada persut, kokoomus ja vasemmisto hallitukseen että voitaisiin kutsua hallitusta PerSVaKo-hallitukseksi :D
Rekisteröitynyt 04.11.2007
20.05.2011 klo 16.56
Tämä EA:n haukkuminen on vähän niin kuin persujen kannattaminen. Se on muodikasta. Kukaan ei oikeastaan perehdy taustoihin, mutta kun kaikki muutkin on sitä mieltä.
Jos on perehtynyt asiaan, niin tietää EA:n olevan teollista huttua tuottava pelitalo, jolla bisnesajattelu on liian dominoivassa asemassa.
20.05.2011 klo 20.23
EA sentään vielä kustantaa joidenkin uusien nimikkeiden kehittämistä, muiden pelitalojen keskittyessä pelkkiin jatko-osiin.
Ei se EA niin paha ole. Selvästi Dragon Age kakkosen kohdalla kokeiltiin toisenlaista, halvempaa lähestymistapaa, mutta menestys oli aika huono. Ehkä EA otti siitä opikseen.
Kyhityskustannukset ovat nousseet tähtitieteellisiin summiin, eikä yksikään BioWare niitä omasta pussistaan maksele. EA:n ja muiden kanssa on vain opittava elämään. DLC:tä kukaa ei pakota ostamaan. Niiden laatuhan on varmaan jo kaikkien tiedossa, joten ihan itseään saa syyttää jos niihin rahaa syytää.
Ja sama pätee EA-peleihin yleensä; asiakas voi äänestää kukkarollaan, ja sen äänen EA kyllä kuulee. Mahdollisimman halvalla yritetään tuottaa mahdollisimman kallista, totta kai, se on liike-elämän perussääntö. Kuluttajat sitten määrittelevät sen missä se raja menee.
20.05.2011 klo 20.36
"L.A noire?"
L.A Noire on Rockstarin peli, ja jo julkaistu. Tiedän kyllä että GTA/Rockstar -fanit eivät ole yleisesti mitään viisaimpia ihmisiä, mutta naurettavaa luulla että tuo L.A Noire olisi ensimmäinen ei-scifi ja ei-fantasia ("realistinen") -peli maailmassa.
No, kohta nuo fanipojut aina elokuvissa hatun tai vanhan auton nähdessään alkavat kirkua "omg omg L.A Noire heti matkittu!!!"
Et voi olla noin vajaa? "L.A noire?" -kommentti viittasi siihen, että jos BioWare tekisi realistisen pelin, se mahdollisesti muistuttaisi L.A. Noirea, johtuen L.A. Noiren yhteneväisyyksistä vaikkapa Mass Effecteihin, mm. siinä määrin että kummassakin voi vaikuttaa päähenkilön sanomisiin.
Kukaan ei väittänyt L.A. Noirea ensimmäiseksi realistiseksi peliksi, en millään käsitä mistä moisen vetäisit.
No kyllä se tarkoitti. Ja onpas ihmeellistä kun peleissä voi vaikuttaa siihen mitä sanoo, pelasin tuollasia jo 90-luvun alussa.. Kyllä se vaan on niin, että jonnet tietävät kaikesta vain ne uusimmat yrittäjät, eli 1kk sisällä tapahtuneet.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
20.05.2011 klo 20.58
Ja sama pätee EA-peleihin yleensä; asiakas voi äänestää kukkarollaan, ja sen äänen EA kyllä kuulee. Mahdollisimman halvalla yritetään tuottaa mahdollisimman kallista, totta kai, se on liike-elämän perussääntö. Kuluttajat sitten määrittelevät sen missä se raja menee.
Aina jaksetaan narista että tehkää jotain uutta, tehkää jotain uutta. Tehkää itse ja katsokaa miten se menestyy...
Btw. itse tykkäsin Dragon Age 2:sta enemmän kuin ykkösestä. Kieltämättä leveleissä olisi saanut olla enemmän vaihtelevuutta, mutta muilta osin peli oli paljon parempi kuin Ykkönen. Sama on Mass Effectin kohdalla. Kakkonen paljon parempi kuin ykkönen. Turhat ärsyttävyydet karsittu veke ja hiottu pelattavuus huippuunsa.
Ja olenko ainoa joka tykkää että peleihin tehdään jatkoa? Itse ainakin haluan että Dead Space saa jatkoa, että ME saa jatkoa ja että DA saa jatkoa. Monesti jatko-osat rakentavat edellisen pelin päälle ja tuovat tullessaan jotain vielä mahtavampaa mitä aiempi peli oli. Maailma laajenee ja kokemus paranee. Voiko se olla huono asia? Aina ei jatko-osat onnistu mutta nykyisin on jo opittu että menestyäkseen jatko-osan on tehtävä paremmin kuin aiempi peli.
20.05.2011 klo 22.35
20.05.2011 klo 22.47
Turhat ärsyttävyydet karsittu veke ja hiottu pelattavuus huippuunsa.
Ja olenko ainoa joka tykkää että peleihin tehdään jatkoa? Itse ainakin haluan että Dead Space saa jatkoa, että ME saa jatkoa ja että DA saa jatkoa.[/quote]
Yksi tykkää laajasta vaikka hieman tönköstä ja toinen haluaa suppeaa sulavaa. Itse en kyllä todellakaan sanoisi ME2sta tai DA2sta huipuksi yhtään missään. Molempien pelattavuus on genren keskiarvoa huonompi ja tarinat ovat aika olematonta huttua "väliosia". Omalla listalla ME2 pääsee yli keskiarvon vain koska osa hahmojen tehtävistä/suhteista oli tehty niin hyvin (Tali kirkkaimpana, loistava syvennys ykkösen vähän pinnalliseen hahmoon. toinen paikka oli viimeinen kenttä jossa porukkaa kuoli siellä ja täällä ja musiikki komppasi loistavasti, erinomainen hypen rakentaja kolmosta kohtaan) mitä moni peli ei edes yritä. ilman noita hetkiä pelistä ei jäisi mitään hyvää sanottavaa. eli sanoisin että Massa kakkosta oli välillä ihan kiva katsella ja kuunnella mutta missään vaiheessa itse peli ei tyydyttänyt
Pidän jatko-osista jos ne on oikeasti jatkoa eikä vain ratsasta tutulla nimellä. Esim Splinter Cell Convictionilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisten SCen kanssa. Dead Space 2 on noista kolmesta esimerkistä ainoa josta ei ole pahaa sanottavaa (vaikka monella on). ME2 ja DA2 olisin kyllä halunnut selvästi erilaisina (lähempänä alkuperäistä)
Puhutaan nyt Massasta. mielestäni ykkösessä oli paljon vikaa jota olisi voinut parantaa mutta parantamisen sijaan Massa 2 otti vain täysin eri suunnan yksinkertaisesti amputoiden monia hyviä ja parannuskykyisiä asioita
sanotaan nyt vielä että interaktiivinen Mass Effect elokuva voisi olla tosi kovaa kamaa. katsoja saa päättää joitakin asioita mutta muuten asiat etenevät omalla painollaan
21.05.2011 klo 14.21
Mass effect 2 ei eroa ensimmäisestä muuten, kuin että kakkonen on parannellumpi.
23.05.2011 klo 11.01
Biowarella taitaa olla viisi täyspäiväistä käsikirjoittajaa. Kyllä ne ainakin yrittävät tehdä hyviä tarinoita.
Nimenomaan yrittävät. Mass Effectit ja Dragon Aget eivät ole tarinoidensa omaperäisyydellä mitenkään yllättäneet, kierrätettyä tauhkaa pienin hienosäädöin.
Kun pelitkin alkavat olla enimmäkseen 3PS:ää tai Hack&Slashia, ei ole firman pelit enää vähän aikaan kiinnostaneet ja kiinnostus jatkaa laskuaan.
Rekisteröitynyt 23.11.2010
23.05.2011 klo 17.26