Dead Rising ja Lost Planet olivat jäädä Capcomin politiikan uhreiksi
Gamesindustry.bizissä Capcomin luottomiehiin kuulunut Keiji Inafune kertoo, minkälaista politiikkaa pelifirma harrasti jatko-osien suhteen. PS2:n loppuvaiheessa määrättiin, että liki 80% tehtävistä peleistä oli oltava jatko-osia. Uusille peli-ideoille näytettiin tylysti ovea.
Inafune oli kuitenkin ovela. Hän jatkoi Lost Planetin ja Dead Risingin kehitystä kielloista huolimatta ja meni tahallaan prototyyppivaiheelle määritetyn budjetin yli. Silloin johtoporras ajatteli, että peliin on jo tuhlattu sen verran rahaa, että sama tehdä valmiiksi asti. Uhkapeli kannatti, sillä molemmat pelit ylsivät länsimaissa miljoonamyynteihin.
Jonkinlaista kitkaa tämä ilmeisesti kuitenkin aiheutti, sillä ennen lähtöään Capcomilta Inafune kritisoi kärkevästi firman pelejä ja vihamielistä asennetta.
Keskustelut (14 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.01.2011
09.05.2011 klo 17.07
Rekisteröitynyt 06.01.2010
09.05.2011 klo 17.13
09.05.2011 klo 17.27
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.05.2011 klo 18.37
09.05.2011 klo 19.33
09.05.2011 klo 20.12
Rekisteröitynyt 03.01.2008
09.05.2011 klo 22.00
Capcomilla tuntuu nykyisin olevan muutenkin pallo hukassa, jos nyt katsoo vaikka DMC:n boottaustakin. Tosin niin tuntuu olevan Inafunellakin, kun haukkui koko japanilaisen peliteollisuuden lyttyyn ja väitti japanista tulevan vain huonoja pelejä.
Samaa mieltä kyllä Inafunen kanssa olen. Tosi monet japsipelit ovat jymähtäneet sinne yli 5 vuoden takaiseen aikaan.
Rekisteröitynyt 09.01.2008
09.05.2011 klo 22.22
Mitä vikaa Lost Planet 2:ssa? Loistava coop peli. Paljon parempi kampanja mitä yleensä näkee.
Täyttä paskaa kuten ykkönenkin. Kontrolleja ei osattu tehdä joten ammut yleiseen suuntaan niin ammukset ohjautuvat.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.05.2011 klo 22.23
Capcomilla tuntuu nykyisin olevan muutenkin pallo hukassa, jos nyt katsoo vaikka DMC:n boottaustakin. Tosin niin tuntuu olevan Inafunellakin, kun haukkui koko japanilaisen peliteollisuuden lyttyyn ja väitti japanista tulevan vain huonoja pelejä.
Samaa mieltä kyllä Inafunen kanssa olen. Tosi monet japsipelit ovat jymähtäneet sinne yli 5 vuoden takaiseen aikaan.
Sitäkin, mutta herra haukkui myös kaikki TGS2010 -esillä olleet pelit kamaliksi. Joukossa oli hyviä ja lupaaviakin pelejä, jotenka moinen yleistys oli typerää. Muutenkin herra tuntuu kiintyneen länsimaiseen geneeriseen tusinapeli kulttuuriin.
Rekisteröitynyt 06.04.2011
09.05.2011 klo 23.10
09.05.2011 klo 23.14
09.05.2011 klo 23.24
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.05.2011 klo 10.28
Länsimaistahan ei tule muuta, kuin geneerisiä tusinapelejä...
Tarkoitin sitä, että Inafune tuntuu ihannoivan näitä GoD:in kaltaisia teollisia tusinatekeleitä. Kyllä länsimaissa osataan tehdä hyviäkin pelejä.
Rekisteröitynyt 18.12.2010
10.05.2011 klo 16.41
Japanilaisilla pelinkehittäjillä on valitettavasti uudet ideat sekä pelikokemukset lopussa sekä monenlaiset hässäkät Japanissa ehkä vaikuttavat asiaan. Anime kliseiset, Japanissa pelkästään julkaistavat pelit saattavat nykyään menestyä siellä, mutta jotka voivat peli idealtaan olla samanlaisia.