L.A.Noiressa voi hypätä vaikeiden kohtien yli
Gamasutra kertoo, että tumpeloille pelaajille löytyy apu odotetusta Rockstar Gamesin ja Team Bondin L.A.Noiresta.
"Kasuaalipelaajille" annetaan mahdollisuus skipata kohtaukset, jotka tuntuvat liian hankalilta. Tämä vaihtoehto tulee näkyviin, kunhan jossain toimintakohtauksessa on törttöillyt tarpeeksi monta kertaa.
Gamasutran mukana nopeita toimintakohtauksia ei kuitenkaan paljon nähdä, sillä pääosa pelistä on 'oikeaa' etsiväntyötä: johtolankojen etsimistä, tutkimista ja epäiltyjen sekä todistajien kuulustelua.
Keskustelut (31 viestiä)
27.04.2011 klo 17.08
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.04.2011 klo 17.25
Rekisteröitynyt 27.09.2010
27.04.2011 klo 17.32
@Czerwony
Siis olettaen, että pelaaja kuuluu kohderyhmään.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
27.04.2011 klo 17.40
Tagman, entä sitten jos pelit voi pelata "nappia painamalla", jos mahdollisuus tavalliseen pelaamiseen tarjotaan kuitenkin? Sehän on jokaisesta pelaajasta itsestään kiinni miten pelattuna pelistään eniten nauttii.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
27.04.2011 klo 17.41
Helppo sortua? Jos haluaa skipata kohtaukset pelissä, vika ei ole kuluttajassa, vaan tuotteessa.
27.04.2011 klo 17.43
Rekisteröitynyt 17.09.2007
27.04.2011 klo 17.52
Rekisteröitynyt 11.04.2007
27.04.2011 klo 17.53
27.04.2011 klo 17.54
Rekisteröitynyt 18.04.2010
27.04.2011 klo 18.11
Ihan hyvä vaan vaikka yleistyisikin. Jotkut pelit kokisin ennemmin interaktiivisina elokuvina. Muutamassakin pelissä on tullut vaikeustaso väännettyä kesken pelin easylle tai very easylle sen toivossa ettei "actionkohtauksia" tarvitsisi ajatella, vaan voisi vain juosta ne läpi kun pelimekaniikka tai muu on ollut niin kämäistä mutta juoni on kiinnostanut nähdä loppuun.
Sama täällä :)
27.04.2011 klo 18.18
Hivenen fiksumpi systeemi olisi, että peli osaisi säätää vaikeustasoa senmukaan miten monesti pelaaja joutuu ottamaan jonkin kohdan uusiksi. Vaikkapas että parin tyrimisen jälkeen pahikset tekisivät 10% vähempi damagea tai jotain tämänsuuntaista. Olettaen siis ettei pelissä ole säädettävää vaikeustasoa.
Joo olisihan sekin ihan hyvä, mutta yleensä se "vaikein" kohta johtuu jostain ihan muusta kuin itse pelin vaikeudesta. Kohdat, joissa osuus on aikarajattu tai homma kaatuu viimeiseen kulmantakaata tulevaan jormaan.. Mafia2:ssa ja GTAIV:ssä olisin monesti halunnut käyttää tällaista sen sijaan, että joutuisin katsomaan tehtävään kuuluvat alku-väli-loppu videot, jotka yleensä touhussa eniten aiheutti kismaa.
27.04.2011 klo 18.23
Rekisteröitynyt 04.01.2011
27.04.2011 klo 18.36
Hivenen fiksumpi systeemi olisi, että peli osaisi säätää vaikeustasoa senmukaan miten monesti pelaaja joutuu ottamaan jonkin kohdan uusiksi. Vaikkapas että parin tyrimisen jälkeen pahikset tekisivät 10% vähempi damagea tai jotain tämänsuuntaista. Olettaen siis ettei pelissä ole säädettävää vaikeustasoa.
Civ rev teki tätä ja se taistelusysteemi oli aikas jännä..
Siis, jos peli piti kirjaa voitoista ja tappioista ja käänsi todennäköisyyksiä niiden avulla.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.04.2011 klo 19.14
Helppo sortua? Jos haluaa skipata kohtaukset pelissä, vika ei ole kuluttajassa, vaan tuotteessa.
Jos peli on toteutettu hyvin, niin tällöin erinäiset kohdat voi suorittaa monella eri tapaa ja löydettyään sen oikean tavan saa kyseisen kohdan selvitettyä helposti. Taas toisella tavalla (vaikka rynniminen) kyseinen kohta on vaikea. Jos helpoin tapa pitää tarjota keinotekoisesti, niin tällöin peliä ei ole toteutettu hyvin.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
27.04.2011 klo 19.15
Rekisteröitynyt 15.09.2008
27.04.2011 klo 19.47
Ihan hyvä vaan vaikka yleistyisikin. Jotkut pelit kokisin ennemmin interaktiivisina elokuvina. Muutamassakin pelissä on tullut vaikeustaso väännettyä kesken pelin easylle tai very easylle sen toivossa ettei "actionkohtauksia" tarvitsisi ajatella, vaan voisi vain juosta ne läpi kun pelimekaniikka tai muu on ollut niin kämäistä mutta juoni on kiinnostanut nähdä loppuun.
Itsellä yksi tällainen kokemus oli Dragon Age 2. Ei siinä etteikö toiminta olisi ollut kivaa, mutta joka kulman takana odottavat vihollisjoukot ja loppumattomat apujoukot alko vähän maistuu puulta pitemmän päälle. Ei innostanut hakata peliä missä vaikeusaste hoidetaan vaan tuomalla ruudulle tajuton määrä porukkaa. Varsinkin, ku kakkosessa oli yhtä hahmoa lukuunottamatta käytännössä poistettu hiilerin työ.
Rekisteröitynyt 26.04.2011
27.04.2011 klo 20.17
Moderaattori
Rekisteröitynyt 13.04.2007
27.04.2011 klo 21.11
Harmittelen kovasti, että tälläinen peli tehdään konsoleille joilla suurin osa pelaajista on näitä fps-pelaajia, jotka saavat jonkin kohtauksen kun ovat neljä sekuntia tappamatta jotakin pelissä. No, mikäs tässä odotellessa jos peli julkaistaan sitten myöhemmin puuseelle.
27.04.2011 klo 21.22
27.04.2011 klo 21.24
No, mikäs tässä odotellessa jos peli julkaistaan sitten myöhemmin puuseelle.
Voit kyl joutua odottamaan pidempään kuin red dead redemptionin julkaisua pclle..
Rekisteröitynyt 15.09.2008
27.04.2011 klo 22.27
En ymmärrä miks tälläsii tehdään, kun jonnet ei edes saa pelata tätä ikänsä puolesta.
Entä ne aikuiset ihmiset, joita kiinnostaa peleissä myös jokin muu kuin aivoton räiskintä tai samojen kohtien hakkaaminen miljoona kertaa. Onhan se toki ihan kiva jämähtää johonki kohtaa ja olla näkemättä tarinaa loppuun. Siitähän on ihan kiva maksaa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.04.2011 klo 22.43
En ymmärrä miks tälläsii tehdään, kun jonnet ei edes saa pelata tätä ikänsä puolesta.
Entä ne aikuiset ihmiset, joita kiinnostaa peleissä myös jokin muu kuin aivoton räiskintä tai samojen kohtien hakkaaminen miljoona kertaa. Onhan se toki ihan kiva jämähtää johonki kohtaa ja olla näkemättä tarinaa loppuun. Siitähän on ihan kiva maksaa.
Nykyajan pelit on niin helppoja, että saa olla kyllä melko kärsimätön tai käsi, jos peli jää sen vuoksi kesken.
27.04.2011 klo 22.49
Entä ne aikuiset ihmiset, joita kiinnostaa peleissä myös jokin muu kuin aivoton räiskintä tai samojen kohtien hakkaaminen miljoona kertaa. Onhan se toki ihan kiva jämähtää johonki kohtaa ja olla näkemättä tarinaa loppuun. Siitähän on ihan kiva maksaa.
Nämä "aikuiset ihmiset" voivat sitten siirtyä joko kirjojen tai sitten elokuvien pariin. Elokuvaa katsoessasi voit sitten painaa 5min välein pausea ja selata vähän menuja niin saadaan täysi "peli" kokemus tai sitten vain katsot cutscenet youtubesta ja säästät 50e.
Mitä tulee itse uutiseen, niin tämä systeemi voi toimi L.A Noiren kaltaisessa pelissä, mutta jätetään tämä villitys vain pulmansolventa peleille.
28.04.2011 klo 00.17
Nykyajan pelit on niin helppoja, että saa olla kyllä melko kärsimätön tai käsi, jos peli jää sen vuoksi kesken.
Vaikeus on subjektiivista. Vähemmän pelaavilla peli voi oikeasti jäädä kesken kun oma taitotaso ei riitä sen läpäisyyn. Tällaisissa tapauksissa on mielestäni aika törkeää väittää, ettei pelaaja ansaitse nähdä tarinaa loppuun koska oli niin huono.
Kertokaa minulle mitä tällaisen mahdollisuuden tarjoaminen on keneltäkään pois. En ole vielä kuullut yhtään järkevää ja vakavasti otettavaa perustelua.
28.04.2011 klo 09.58
Nykyajan pelit on niin helppoja, että saa olla kyllä melko kärsimätön tai käsi, jos peli jää sen vuoksi kesken.
Joillekin pelit ovat viihdettä, ja viihtymiseen ei sisälly se että joutuu otsasuoni revenneenä renkkaamaan jotain kohtaa päästäkseen nauttimaan lopusta sisällöstä. Kyllä niitä aivoja kuormittavia pelejä löytyy muutenkin ihan tarpeeksi, siitä vaan pelaamaan jotain armaa tai demons soulia jos haluaa hiki hatussa vääntää pelejään.
28.04.2011 klo 12.48
Ja mitä porukka puhuu, että jokaisella pitää olla mahdollisuus läpäistä peli ja noi (skippaus ja easy very easyyn kesken pelin) hyvät avut siihen. Bah... Alottakaa alusta helpomalla tasolla tai yrittäkää uudelleen ja uudelleen. Leffat on sitä varten, että nähdään loppu ilman v#itutuksia, ei pelit.
Huoh... Mihin maailma on menossa??
28.04.2011 klo 14.24
Nykyajan pelit on niin helppoja, että saa olla kyllä melko kärsimätön tai käsi, jos peli jää sen vuoksi kesken.
Joillekin pelit ovat viihdettä, ja viihtymiseen ei sisälly se että joutuu otsasuoni revenneenä renkkaamaan jotain kohtaa päästäkseen nauttimaan lopusta sisällöstä. Kyllä niitä aivoja kuormittavia pelejä löytyy muutenkin ihan tarpeeksi, siitä vaan pelaamaan jotain armaa tai demons soulia jos haluaa hiki hatussa vääntää pelejään.
Olen kyllä samaa mieltä. Itsekin välillä olen pelannut jonkun pelin helpoimmalla vaikeusasteella läpi vain jotta näkisin miten tarina etenee. Eikä muutenkaan enää riitä hermoissa pinnat että jaksaisi tahkoa samaa kohtaa 30 kertaa...super meat boy on sitten sitä varten ;)
28.04.2011 klo 17.40
28.04.2011 klo 18.37
Kuinkahan ADHD -konsulimestarirotu jaksaa hidastempoisempaa etsiväntyötä?
Ilmeisesti paremmin kuin pc-herrasrotu joka jää kokonaan ilman.
29.04.2011 klo 06.02
Muistuttaa kyllä miksi en ole hetkeen boxiin koskenut. Hirveetä kasuaalikuraa työntävät markkinoille.
Taitaa tämäkin jäädä kaupan hyllylle.
02.05.2011 klo 19.19