Tuorein sisältö

Onko tämä oikea syy PSN:n alasajoon?

26.04.2011 klo 11.00 | Luettu: 43093 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Lukijamme ohjasti meidät Redditiin jossa spekuloidaan PSN-verkon alasajon syyllä - ja vaikka spekulaatiosta onkin kyse, tässä saatetaan osua asian ytimeen.

Redditin käyttäjän mukaan koko sirkuksen alkusyy on hakkeroitu firmware nimeltä Rebug ja muut vastaavat firmwaret. Niiden kautta - kehittäjäverkon kautta kieppaamalla - myös hakkeroiduilla konsoleilla pääsi taas PSN-verkkoon. Sitten hakkeroitujen konsolien käyttäjät keksivät, että myös PSN-verkon kaikki pelit sai ostettua keksityllä luottokorttinumerolla ja Sonylla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin pistää koko palvelu halki, poikki ja pinoon.

Sony työskentelee täyttä höyryä saadakseen vastaavat väärinkäytökset estettyä ja lisätäkseen verkkopalveluidensa turvallisuutta. Joidenkin internet-tietojen mukaan PSN palaisi linjoille huomenissa. mutta virallinen tieto Playstation Blogissa kertoo, että minkäänlaista aika-arviota ei vielä ole.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Hyvä feikki vai Wii ... Uusi Soul Calibur ju... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (55 viestiä)

Mikko

26.04.2011 klo 11.10

Taistelu hakkereita vastaan tulee aina olemaan vastaavaanlaista taistelua. Kestää aikansa kunnes murtuu; Sonyn pitää jatkossa paikata reikä nopeammin ettei koko pato kerkeä murtua.
lainaa
Huonojuttu

26.04.2011 klo 11.18

Pitää olla askel hakkereiden edellä aina tällä alalla. Ettei hakkerit ala hyppimään nenille ja mesoamaan miten Sony on täysin kyvytön. Siis nythän on näin. Se on asia mikä on, vaikka ei hae syyllisiäkään tähän soppaan. Sonya kyllä varoiteltiin kiitettävästi kyllä etukäteen. Jopa hakkerit varoittivat.
lainaa
Kinectkane

26.04.2011 klo 11.21

Ilmeisesti uutinen pitää hyvin paikkansa: http://www.shacknews.com/article/68215/sony-confirms-play
lainaa
Lintu

26.04.2011 klo 11.25

Eli siis varsinaista hyökkäystä Sonya vastaan ei tapahtunut, vaan Sony veti itse verkon alas, jotta pystyisi rakentamaan verkon uusiksi CFW-käyttäjien takia?
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

26.04.2011 klo 11.38

Mikäs siinä, Execta tässä kohta neljättä-viidettä päivää kertomassa miten palvelu tulee takaisin "huomenna". Itkua tuhertaen siellä pikku execta vain toivoo että rakas psn tulisi takaisin ettei ihmiset voi sanoa pleikkaa huonoksi ;___;
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

26.04.2011 klo 11.40

Lintu kirjoitti:
Eli siis varsinaista hyökkäystä Sonya vastaan ei tapahtunut, vaan Sony veti itse verkon alas, jotta pystyisi rakentamaan verkon uusiksi CFW-käyttäjien takia?

Juurikin näin.

Sonyn tappelu hakkereita vastaan on kuin Don Quijoten taistelu tuulimyllyä vastaan, josta loppupeleissä kärsivät lähinnä vain normaalit kuluttajat, mutta Sony tuskin kantaansa vaihtaa.
lainaa
suppilo

26.04.2011 klo 11.41

Vähän ontuu tämä spekulaatio. Kerran tämä PSN:ään pääsy toimi developer networkin kautta, miksi sitten varsinainen käyttäjäverkko pistettiin myös alas? Jos developer-puoli olisi alhaalla, reikä olisi tukittu?
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

26.04.2011 klo 11.47

Kuolemantuomio hakkereille. Kuluttajat kiittää.
lainaa
JSSP

26.04.2011 klo 11.51

Kuusi kirjainta: SKYNET
HAJOTKAA SIIHEN. KONEET OVAT OTTANEET VALLAN.
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

26.04.2011 klo 11.54

Huhujen mukaan PSN on täysin sekaisin ja hajalla, nyt he tekevät kokonaan uuden version joka vain näyttää samalta mutta sisältö on erinlainen paremmat suojaukset titetenkin, eli sitä voinee kutsua nykyään Playstation Network 2.0:ksi ?
lainaa
Iceman

26.04.2011 klo 11.59

Onks tää nyt sit Jeesus Geohotin vaikutusta? Tosiaan.
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

26.04.2011 klo 12.33

Geohotin ja muiden PS3 hakkereiden.
lainaa
Verkonkosto

26.04.2011 klo 12.54

Näin ne penskat laittavat miljarditason firman polvilleen, aivan mieletön juttu. Leffakamaa. Mitä opimme? No ainakin sen, että älä mene poistamaan ostetusta laitteesta ominaisuutta, jonka vielä muutaman viikko aikaisemmin lupasit säilyttää.

Siis onko nää hakkerit neroja, vai Sony vain uskomattoman huono ja vastuuton verkkoasioissa? Ehkä molemmat?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.04.2011 klo 13.01

Bladekill kirjoitti:
Lintu kirjoitti:
Eli siis varsinaista hyökkäystä Sonya vastaan ei tapahtunut, vaan Sony veti itse verkon alas, jotta pystyisi rakentamaan verkon uusiksi CFW-käyttäjien takia?

Juurikin näin.

Sonyn tappelu hakkereita vastaan on kuin Don Quijoten taistelu tuulimyllyä vastaan, josta loppupeleissä kärsivät lähinnä vain normaalit kuluttajat, mutta Sony tuskin kantaansa vaihtaa.

Tuskin asia on ihan noin yksinkertainen. Kyllä kaikki viittaa siihen, että hakkerit pääsi vähän syvemmälle. Ongelma on myös laaja, kun kerta Qriocitykin vedettiin alas. Hyvin todennäköisesti asiaan oli pakko puuttua, eikä ainoastaan siksi, että jotkut custom firmwaren käyttäjät pääsi ilmaiseksi käsiksi PSN:n sisältöön.

Ei tästä voi syyttää ketään muuta kuin hakkereita ja erityisesti geohottia, joka tämän kaiken paskan aloitti.
lainaa
Kinectkane

26.04.2011 klo 13.19

kvaakku kirjoitti:
Verkonkosto kirjoitti:

Siis onko nää hakkerit neroja, vai Sony vain uskomattoman huono ja vastuuton verkkoasioissa? Ehkä molemmat?


Ja Microsoftillako ei ole ikinä ollut ongelmia. Jos kerran network ongelman osalta olet sitä mieltä että Sony on "paska" niin mietihän Microsoftia, käyttöjärjestelmiin tulee jatkuvasti päivityksiä kun eivät osaa tehdä kerralla kunnollisia, nettiselain on aivan syvältä yms.


Niin.. Ja Playstationille ei tule päivityksiä? Eihän Wiille tai Linuxille tule päivityksiä?
lainaa
suppilo

26.04.2011 klo 13.22

tagman kirjoitti:
Ei tästä voi syyttää ketään muuta kuin hakkereita ja erityisesti geohottia, joka tämän kaiken paskan aloitti.

Voi morjes. Sony myy laitteita ja tarjoaa maksullisia palveluita asiakkailleen. Ja tämä palvelu on toteutuksen tasoltaan tällainen, että menee rikki ilman väkivaltaa (ei-DDOS). Geohotin osoittelu on yhtä järkevää kuin väittää ettei Han ampunut ensiksi.
lainaa
sekopäistä

26.04.2011 klo 13.38

Moni lähtee siitä, ettei Sonylla ole minkäänlaista tuotevastuuta. Ihan mitä tahansa tapahtuu, on syy muualla. Tavallaan tunnustetaan siis ettei Sony voinut ymmärtää ja on siksi arvostelun yläpuolella.
lainaa
Aquq

Rekisteröitynyt 05.06.2010

26.04.2011 klo 13.51

En tajuu tätä hakkereiden ylistämistä täälläkin. Kuluttajathan tässä eniten kärsivät...
lainaa
Evoxia

26.04.2011 klo 14.15

Aquq kirjoitti:
En tajuu tätä hakkereiden ylistämistä täälläkin. Kuluttajathan tässä eniten kärsivät...


Samaa mieltä. Sitten kun sattuu joku hakkeroimaan omalle koneelle niin sitten sitä itketään kun asialle ei tehdä mitään.
Kaikki mitä nämä hakkerit ovat tehneet Sonylle on vaikuttanut negatiivisesti kuluttajiin.
lainaa
Luottohäiriö

26.04.2011 klo 14.17

"En tajuu tätä hakkereiden ylistämistä täälläkin. Kuluttajathan tässä eniten kärsivät..."

Onhan se vähän niinkin et jos jätät pankkiholvin oven raolleen, se putsataan. Ei siinä ole kahta sanaa. Ja jos pankki vain levittelee käsiään ja syyttää putsaajia kerta toisen jälkeen, ei siinä enää paljoa naurata ja tuskin kyseinen pankki kauaa jatkaakaan.
lainaa
VMV

26.04.2011 klo 14.23

Juu, kiitti vaan hakkereille. En olisikaan halunnut pelata netissä pääsiäisen pyhinä. Ei kun olisinhan.

Kai noi hakkerit osaa kiusaa tehdä, mutta PR:stä ne ei tajua sitten mitään. Niin kauan kun koko jupakka oli tasolla jossa luin surkuhupaisia otsikoita haasteista ja uhkauksista V2:sta niin minullakin oli pieniä sympatioita hakkereita kohtaan. Sen kun kopioivat pelinsä jos haluavat, minulle aika sama. Mutta nyt kun nämä arjen sankarit ovat vaikuttaneet minun elämääni tekemällä siitä hankalampaa, minä hyvin mieluusti näkisin syyllisten saavan miljoonien korvausvaateet ja ehdotonta vankeutta. Enää ei riitä ymmärrystä sitten tippaakaan.
lainaa
Onhan_näitä

26.04.2011 klo 14.28

Halvalla ei saa hyvää. Mitä sitä enempää puimaan.
lainaa
Aquq

Rekisteröitynyt 05.06.2010

26.04.2011 klo 14.37

Luottohäiriö kirjoitti:

Onhan se vähän niinkin et jos jätät pankkiholvin oven raolleen, se putsataan. Ei siinä ole kahta sanaa. Ja jos pankki vain levittelee käsiään ja syyttää putsaajia kerta toisen jälkeen, ei siinä enää paljoa naurata ja tuskin kyseinen pankki kauaa jatkaakaan.

Joten sun mielest on oikein rikkoa lakia jos se vaan on helppoa? Ite en kyllä nää sitä minkäänlaisena oikeutuksena.
lainaa
Luottohäiriö

26.04.2011 klo 14.51

"Joten sun mielest on oikein rikkoa lakia jos se vaan on helppoa? Ite en kyllä nää sitä minkäänlaisena oikeutuksena."

Ei ole kyse siitä, vaan siitä ettei jaksa elätellä mitään liirumlaarum utopiaa täydellisestä maailmasta.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.04.2011 klo 14.52

suppilo kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Ei tästä voi syyttää ketään muuta kuin hakkereita ja erityisesti geohottia, joka tämän kaiken paskan aloitti.

Voi morjes. Sony myy laitteita ja tarjoaa maksullisia palveluita asiakkailleen. Ja tämä palvelu on toteutuksen tasoltaan tällainen, että menee rikki ilman väkivaltaa (ei-DDOS). Geohotin osoittelu on yhtä järkevää kuin väittää ettei Han ampunut ensiksi.

Geohot mahdollisti custom firmisten käytön ja ilmeisesti niiden kautta hakkerit pääsi käsiksi PSN:ään. Ikävä tosiasia on, että vastaavanlaiset ongelmat tulee tulevaisuudessa lisääntymään paljon, kun entistä useammat laitteet ja palvelut käyttää verkkoa ja hakkerin penikat työntää sormensa joka paikkaan.

Hakkerit tai tarkemmin sanottuna krakkerit ovat verkkomailman syöpä.
lainaa
LuetunYmmärtäminen

26.04.2011 klo 14.54

Aquq kirjoitti:
Luottohäiriö kirjoitti:

Onhan se vähän niinkin et jos jätät pankkiholvin oven raolleen, se putsataan. Ei siinä ole kahta sanaa. Ja jos pankki vain levittelee käsiään ja syyttää putsaajia kerta toisen jälkeen, ei siinä enää paljoa naurata ja tuskin kyseinen pankki kauaa jatkaakaan.

Joten sun mielest on oikein rikkoa lakia jos se vaan on helppoa? Ite en kyllä nää sitä minkäänlaisena oikeutuksena.


Ei siinä kyllä noin sanottu.
lainaa
alex

26.04.2011 klo 15.02

JSSP kirjoitti:
Kuusi kirjainta: SKYNET
HAJOTKAA SIIHEN. KONEET OVAT OTTANEET VALLAN.
Sonyhan voitti koneet sammuttamalla ne
lainaa
Rivienvalistaluku

26.04.2011 klo 15.04

LuetunYmmärtäminen kirjoitti:
Aquq kirjoitti:
Luottohäiriö kirjoitti:

Onhan se vähän niinkin et jos jätät pankkiholvin oven raolleen, se putsataan. Ei siinä ole kahta sanaa. Ja jos pankki vain levittelee käsiään ja syyttää putsaajia kerta toisen jälkeen, ei siinä enää paljoa naurata ja tuskin kyseinen pankki kauaa jatkaakaan.

Joten sun mielest on oikein rikkoa lakia jos se vaan on helppoa? Ite en kyllä nää sitä minkäänlaisena oikeutuksena.


Ei siinä kyllä noin sanottu.


Opettele lukemaan rivien välistä
lainaa
Luottohäiriö

26.04.2011 klo 15.07

"Opettele lukemaan rivien välistä"

Pakko nyt lisätä sen verran, että kyllä ymmärrän mitä on mielivaltainen tulkinta, mutta jotain rajaa sentään.
lainaa
CubeX

Rekisteröitynyt 19.04.2010

26.04.2011 klo 15.22

tagman kirjoitti:
Hakkerit tai tarkemmin sanottuna krakkerit ovat verkkomailman syöpä.
Totta! Täällä tietenkin piraatit ja vihaiset Other Os käyttäjät ylistävät heitä.
lainaa
Asdf

26.04.2011 klo 15.24

Rivienvalistaluku kirjoitti:
Opettele lukemaan rivien välistä


Jotta sinäkin ymmärtäisit, niin väännetään rautalangasta ilman vertauskuvia.

Sonyllä on reikäinen järjestelmä ja he tekevät typeriä päätöksiä.

Se on harmi, että pelaajat kärsivät, mutta Sony kyllä kerjäsi tälläistä. Jo periaatteessakin se on käsittämättömän pahasti väärin, että myydään jotain ja otetaan se myöhemmin pois ilman mitään hyvitystä.

Ihmiset vain ajattelevat mustavalkoisesti "No ei sil other os jutulla tehny mitään", vaikka kyse on periaatteesta. Mikäli tämä systeemi jatkuu, niin kohta et voi missään laitteessa luottaa siihen, että siinä on vuoden päästä puoletkaan niistä ominaisuuksista, joilla sitä markkinoitiin ja joista sinä maksoit.

Oikein, että Sony saa näpeilleen. Sitä tässä vaan harmiteltiin, että Sony ei silti myönnä virhettään, vaan syyttelee muita.

Itse ainakin arvostaisin, jos sanoisivat, että ei ollut oikeutettua poistaa maksettuja ominaisuuksia ja palauttaisivat kyseisen ominaisuuden ja lätkäisisivät vaikka jotain extraa pelaajille tuosta downtimesta johtuen. Other OS ominaisuudella en mitään tee, mutta veikkaan, että ainakin hakkerit rauhottuisivat vähän.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.04.2011 klo 16.27

Asdf kirjoitti:
[quote nick="Rivienvalistaluku"]
Se on harmi, että pelaajat kärsivät, mutta Sony kyllä kerjäsi tälläistä. Jo periaatteessakin se on käsittämättömän pahasti väärin, että myydään jotain ja otetaan se myöhemmin pois ilman mitään hyvitystä.

Se on väärin, mutta vielä enemmän on väärin tämä hakkereiden toiminta. On ihan lailisia keinoja hakea Sonylta oikeutta, jotenka tätä hakkereiden touhua ei voi mitenkään puolustella, erityisesti kun rehelliset asiakkaat saa paskat niskaansa.

Asdf kirjoitti:

Ihmiset vain ajattelevat mustavalkoisesti "No ei sil other os jutulla tehny mitään", vaikka kyse on periaatteesta. Mikäli tämä systeemi jatkuu, niin kohta et voi missään laitteessa luottaa siihen, että siinä on vuoden päästä puoletkaan niistä ominaisuuksista, joilla sitä markkinoitiin ja joista sinä maksoit.

Mieltä olisi voitu osoittaa ilman hakkerisirkustakin. Ja en näe otherOS:n poiston perusteella mitään pelkoa siitä, että Sony ottaisi tavaksi poistella ominaisuuksia laitteistaan.
lainaa
sdflive

26.04.2011 klo 16.42

IT WAS MEEE!
T. Microsoft
lainaa
Warezz

Rekisteröitynyt 30.11.2010

26.04.2011 klo 16.51

Kuinka helvetin tyhmä pitää olla että uskoisi tälläistä paskaa, tai edes väittää tälläistä?? Ai että Sony vetäisi piuhan pois seinästä muutaman konsolin takia ja samalla menettäen rahaa ja saaden vihat niskaan asiakkailta.
Vittu järki käteen.
lainaa
tyhmät

26.04.2011 klo 16.55

''Ihmiset vain ajattelevat mustavalkoisesti "No ei sil other os jutulla tehny mitään", vaikka kyse on periaatteesta. Mikäli tämä systeemi jatkuu, niin kohta et voi missään laitteessa luottaa siihen, että siinä on vuoden päästä puoletkaan niistä''

Vitu tyhmä. Sony tajusi, että hackerit voi hyötyä siitä, joten siksi se poistettiin. Vai luuletko niiden hyötyvän jostain leffavuokraamosta, videoiden muokkausohjelmasta yms. Järki kätee
lainaa
Warezz

Rekisteröitynyt 30.11.2010

26.04.2011 klo 17.00

tyhmät kirjoitti:
''Ihmiset vain ajattelevat mustavalkoisesti "No ei sil other os jutulla tehny mitään", vaikka kyse on periaatteesta. Mikäli tämä systeemi jatkuu, niin kohta et voi missään laitteessa luottaa siihen, että siinä on vuoden päästä puoletkaan niistä''

Vitu tyhmä. Sony tajusi, että hackerit voi hyötyä siitä, joten siksi se poistettiin. Vai luuletko niiden hyötyvän jostain leffavuokraamosta, videoiden muokkausohjelmasta yms. Järki kätee

Koko OtherOS-tuki oli täysin turha ja mielestäni olisi voinut olla pois jo ensimmäisistä konsoleista. Joku Dekonega voi itkeä muuta, mutta voi voi.. Voin väittää että yli 90% PS3 omistajista ei koskaan käyttänyt kyseistä tukea.
lainaa
Mustalle_listalle

26.04.2011 klo 17.19

"Voin väittää että yli 90% PS3 omistajista ei koskaan käyttänyt kyseistä tukea."

Vähän sama kuin auton vararengas. Kyllähän myyjä sen voi viedä kun ei sitä juurikaan kukaan tarvi kuitenkaan.
Mutta onneksi meillä ei ole vain yksi ihminen päättämässä mikä on oikein ja mikä väärin. Se on luonteenomaista kehittyneessä demokratiassa.
Eiköhän Sony vain saanut tarpeekseen, ja tekee uuden PSN:n kesken sukupolven ilmoittelematta. Pahemmaksi ja pahemmaksi olisi vain mennyt.
lainaa
epäilys

26.04.2011 klo 17.20

Tuskin tässä mitään tolkkua on, mutta eikös joskus uutisoitu, että MS palkkas Geohotin? Niin mitäköhän se typerys siellä sitten tekee? Aiheuttaa ongelmia Sonylle?
lainaa
lilly

26.04.2011 klo 17.43

tagman kirjoitti:
..en näe otherOS:n poiston perusteella mitään pelkoa siitä, että Sony ottaisi tavaksi poistella ominaisuuksia laitteistaan.

Eikös ennen otherOS:ää mennyt jo tuki PS2 -peleille ja muutama USB -porttikin? Kyllä se jo tavalta vaikuttaa.
lainaa
Niukkaa

26.04.2011 klo 18.00

4D -pelit ja käytännössä FullHD-pelitkin katosi jo alkumetreillä. Nyt katosi verkkopelaaminen :D
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

26.04.2011 klo 18.03

lilly kirjoitti:
tagman kirjoitti:
..en näe otherOS:n poiston perusteella mitään pelkoa siitä, että Sony ottaisi tavaksi poistella ominaisuuksia laitteistaan.

Eikös ennen otherOS:ää mennyt jo tuki PS2 -peleille ja muutama USB -porttikin? Kyllä se jo tavalta vaikuttaa.


Noitahan hommeleita ei ollut kuin 20 ja 60 malleissa.

Mitä itsee tulee niin en tarvitse ps2 tukea koska on alkuperäiset ps2 ja jos joku nyt tahtoo semmosen nii aika halvalla saa koko roskan.

otherOS:sta sen verran että varmaa nämä tosi hifisteliät ottivat irti sen omainaisuuksista toisin kuin me perus ps3 pelaajat.

Toisin sen myönnän että itsellänikin kävi mielessä alkaa linuxia väsää ps3:lle kun se oli vielä maholista mutta eipä toi nyt nettipuheiden mukaan niin loistava ominaisuus olisi ollut että konsolin päätarkoitus(sanokoon sony mitä tahansa ultra hyper viihdekeskuksesta) olisi heikentynyt

lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

26.04.2011 klo 18.22

Yhdellä hajoavat konsolit, toisella verkot, kolmannella televisiot. Ei meinaa kommandorella ollu moisia ongelmia! (Joitakin muita saattoi olla)
lainaa
kmeaw

26.04.2011 klo 18.26

lilly kirjoitti:
Eikös ennen otherOS:ää mennyt jo tuki PS2 -peleille ja muutama USB -porttikin? Kyllä se jo tavalta vaikuttaa.


Äläs nyt... osaa ne Sonyllä lisätäkkin niitä ominaisuuksia! Kuten verkkopelimaksut mitä ei ikinä pitänyt tulla missään muodossa :-)
lainaa
Nauran

26.04.2011 klo 18.30

Ja geohot käveli just ulos oikeudesta ilman minkäänlaista sanktiota, leveästi nauraen...

GG SONY...
lainaa
Hohoho

26.04.2011 klo 18.32

Warezz kirjoitti:
Koko OtherOS-tuki oli täysin turha ja mielestäni olisi voinut olla pois jo ensimmäisistä konsoleista.

Noh voi voi, se on vaan sun mielipitees. Markkinoitu, käytetty ja kuluttajasuojalain vastaisesti (ainakin Suomessa) poistettu ominaisuus jokatapauksessa, itkit sinä sonyn herrojen perseennuolija mitä tahansa.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.04.2011 klo 19.02

lilly kirjoitti:
tagman kirjoitti:
..en näe otherOS:n poiston perusteella mitään pelkoa siitä, että Sony ottaisi tavaksi poistella ominaisuuksia laitteistaan.

Eikös ennen otherOS:ää mennyt jo tuki PS2 -peleille ja muutama USB -porttikin? Kyllä se jo tavalta vaikuttaa.

Nyt oli kyse ominaisuuksista, jotka kyseenalaisesti poistetaan ostetusta konsolista. PS2 -tukea ei ole poistettu päivityksellä ja tietääkseni Sonyn miehet ei ole tullut kolvaamaan noita USB-porttejakaan pois ihmisten pleikkareista.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

26.04.2011 klo 19.06

Aika jännä, miten KonsoliFINin ylläpidon jäsen TT-2k hekumoi jotain tällaista jo monta päivää sitten. Hyvin kyllä päätelty. On se miäs! ;)

http://www.konsolifin.net/ bbs/ps3-verkkoasiat/ 94690-huhtikuun-playstation -network-katko-status- toimi-aikatauluennustetta -6.html#post1257220

EDIT: Poistakaa välit tuosta linkistä ja copypastetkaa selaimen osoiteriville.
lainaa
nahkheermees

26.04.2011 klo 19.07

zeroic kirjoitti:
Yhdellä hajoavat konsolit

Hyvin on pelittäny molemmat boxit (falcon ja jasper).

zeroic kirjoitti:
toisella verkot

Enpä oo käyttäny vielä kertaakaan omalla PS3:lla joten olkoo mun puolesta kyykyssä vaikka maailman tappiin asti.

zeroic kirjoitti:
kolmannella televisiot

Tää nyt koskee vaan jotain totaali urpoja, ite en oo laittanu edes rannehihnoja kapuloihi ja vielä ei oo hajonnu mitää.

zeroic kirjoitti:
Ei meinaa kommandorella ollu moisia ongelmia! (Joitakin muita saattoi olla)

Entäs sitte NES? Sitä ei saannu edes yrittämällä rikki vaikka miten kiihkoissa tuli ohjainta heiteltyä esim. battle of olympuksen ym. innoittamana ja varmaa ite konsoliki olis kestäny saman hyökytyksen :-)
lainaa
fkaksak

26.04.2011 klo 22.06

''Enpä oo käyttäny vielä kertaakaan omalla PS3:lla joten olkoo mun puolesta kyykyssä vaikka maailman tappiin asti.''

Seuraavaksi live (tai uudestaan) niin ei tarvi sunkaa kitistä sen paskaboksis kans
lainaa
huoh

27.04.2011 klo 00.38

fkaksak kirjoitti:
''Enpä oo käyttäny vielä kertaakaan omalla PS3:lla joten olkoo mun puolesta kyykyssä vaikka maailman tappiin asti.''

Seuraavaksi live (tai uudestaan) niin ei tarvi sunkaa kitistä sen paskaboksis kans


Tietääkseni MS ei oo riidellyt GeoHotzin kaa raastuvassa. En usko että jaksavat koko pelialalle kostaa Sonyn tekoja. Menkää nyt vaan Boxittajille rageevat PS3 ihmiset pelaa rauhassa CoDin yksinpeliä. Se on melkein kuin pelais netissä.
lainaa
Hmm

27.04.2011 klo 07.57

fkaksak kirjoitti:
Seuraavaksi live (tai uudestaan) niin ei tarvi sunkaa kitistä sen paskaboksis kans

Paitsi että Liveen on murtauduttu vuosia sitten, boksi on jo avattu ja MS ottaa muutenkin erittäin chillisti hakkereiden kanssa joten en näe mitään syytä miksi vastaava enää tapahtuisi boksilla.
lainaa
huooh

27.04.2011 klo 13.03

Warezz kirjoitti:
Kuinka helvetin tyhmä pitää olla että uskoisi tälläistä paskaa, tai edes väittää tälläistä?? Ai että Sony vetäisi piuhan pois seinästä muutaman konsolin takia ja samalla menettäen rahaa ja saaden vihat niskaan asiakkailta.
Vittu järki käteen.


Kuinka tyhmä saa olla, että väittää moista. Jos piuhoja ei olisi vedetty seinästä niin hakkerit olisi saanut pelit + kaikki tiedot mitä haluisi käyttäjiltä. tai pelit olisi saanut storesta kuka vain. :)
lainaa
sffd

27.04.2011 klo 14.57

''Paitsi että Liveen on murtauduttu vuosia sitten, boksi on jo avattu ja MS ottaa muutenkin erittäin chillisti hakkereiden kanssa joten en näe mitään syytä miksi vastaava enää tapahtuisi boksilla.''

Tämän takia en paskalootaa osta. Joku tyhmä vielä kehtaa maksaa netissäpelaamisesta joka on perseestä kun kaiken maailman huijarit yms hyppii joka CoDissa.
lainaa
LoL

27.04.2011 klo 15.21

sffd kirjoitti:
'Joku tyhmä vielä kehtaa maksaa netissäpelaamisesta joka on perseestä kun kaiken maailman huijarit yms hyppii joka CoDissa.

No menes sitten takas pelaamaan psn:ään...

Ai niin... :D
lainaa
Sorry

27.04.2011 klo 16.59

sffd kirjoitti:
''Paitsi että Liveen on murtauduttu vuosia sitten, boksi on jo avattu ja MS ottaa muutenkin erittäin chillisti hakkereiden kanssa joten en näe mitään syytä miksi vastaava enää tapahtuisi boksilla.''

Tämän takia en paskalootaa osta. Joku tyhmä vielä kehtaa maksaa netissäpelaamisesta joka on perseestä kun kaiken maailman huijarit yms hyppii joka CoDissa.

Ei boxilla pääse huijarit pelaan netissä, niin kuin pleikkarin mw2:ssa.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova