Tuorein sisältö

PSN edelleen rikki: järjestelmä rakennetaan uudestaan

25.04.2011 klo 14.00 | Luettu: 59413 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Useita päiviä kestänyt, mitä ilmeisimmin ulkopuolisesta hyökkäyksestä alkanut PSN-verkkopalvelun toimimattomuus jatkuu yhä. Uusin Playstation-blogin päivitys kertoo, että töitä järjestelmän toimimaan saamiseksi tehdään ilman taukoa, mutta Sony haluaa samalla rakentaa sen uudestaan, jotta se saadaan turvallisemmaksi.

Vieläkään ei ole tietoa siitä, koska PSN mahdollisesti palaa toimintaan.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Nyt se on virallista... Al-Qaida teki pommil... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (63 viestiä)

CubeX

Rekisteröitynyt 19.04.2010

25.04.2011 klo 14.09

öhem... "töirä" meinaa varmaan töitä.

No mutta asiaan. Ei sitten pääse sitten verkkoon pelailemaan. Kun turvatoimia lisätään Sony voisi vähän muutenkin uudistaa PSNää, vaikka kyllähän se nykyinenkin kelpaa.
lainaa
hax0rz

25.04.2011 klo 14.15

Haloman kirjoitti:
Puhutaan nyt siitä paremmasta ja halvemmasta, joka nyt sattui kaatumaan ja tulee entistä parempana takaisin (:


Ai se Sonyn murtovarma ja tietoturvaltaan ylivertainen verkkopalvelu, josta rikolliset nyysivät miljoonien käyttäjien luottokorttitiedot ennen kuin Sony hädissään veti töpselin seinästä? Sitäkö tarkoitat?
lainaa
Zeesus

25.04.2011 klo 14.17

....jjuuu ei mua huvittanukkaa pelata....
lainaa
töimies

25.04.2011 klo 14.25

Töirä tehrään ja röissä ollaan.
lainaa
eskoko

25.04.2011 klo 14.28

Eipä tuo CFW:llä toiminut muutenkaan. Did I lose someting?
lainaa
Norsu

25.04.2011 klo 14.41

Olihan se Livekin pari viikkoa alhaalla tuossa joulun seutuihin. Korvaukseksi siitä sai jonkun pikkupelin.
lainaa
pleikkaisbättrefolk

25.04.2011 klo 14.43

jep, Ilmane on ilmane, tämmöselle satunnaispelaajalle ei olisi käyttöä livelle. Syy miksi ostin ps3 oli pelkkä ilmane verkkopeli. boxi360 oli kyllä jo hyllyssä ku ostin pleikan. ps3 verkko ei ehkä ole samalla tasolla ku live mutta nettipelaaminen pitää olla ilmaista tai sitten xboxin pelien hinnat pitäisi olla 30% halvempia.
lainaa
Hoplaa

25.04.2011 klo 15.08

"Puhutaan nyt siitä paremmasta ja halvemmasta"

Jos nää ei aina kumoaisi toisiaan, voisi olla vaikka samaa mieltä. Kuten Sonykin asian toteaa, PSN:n ilmaisuus tuo suuriakin ongelmia.
lainaa
ksfksfk

25.04.2011 klo 15.08

''jep, Ilmane on ilmane, tämmöselle satunnaispelaajalle ei olisi käyttöä livelle. Syy miksi ostin ps3 oli pelkkä ilmane verkkopeli. boxi360 oli kyllä jo hyllyssä ku ostin pleikan. ps3 verkko ei ehkä ole samalla tasolla ku live mutta nettipelaaminen pitää olla ilmaista tai sitten xboxin pelien hinnat pitäisi olla 30% halvempia.''

Hä? Miten niin verkko ei ole samalla tasolla? Oletko tyhmä? Totta kyllä sekin, ettei fiksu maksaisi netissä pelaamisesta, se on ihan periaate jo.
lainaa
talmunen

25.04.2011 klo 15.24

Norsu kirjoitti:
Olihan se Livekin pari viikkoa alhaalla tuossa joulun seutuihin. Korvaukseksi siitä sai jonkun pikkupelin.
ja sony ei anna mitään meille
lainaa
asasdasd

25.04.2011 klo 15.28

Sony sais kyl plus-asiakkaille jaella jotain korvauksia
lainaa
iuiuiuui

25.04.2011 klo 15.30

asasdasd kirjoitti:
Sony sais kyl plus-asiakkaille jaella jotain korvauksia

Mun mielestä taas ei tarvis. Omaa tyhmyytään se vaan on jos menee maksaa jotain vapaaehtoismaksuja. PS Plus tilaajia saa kiittää siitä että PS4:llä ei enää ollenkaan oo ilmasta PSN:ää.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

25.04.2011 klo 15.32

pleikkaisbättrefolk kirjoitti:
jep, Ilmane on ilmane, tämmöselle satunnaispelaajalle ei olisi käyttöä livelle. Syy miksi ostin ps3 oli pelkkä ilmane verkkopeli. boxi360 oli kyllä jo hyllyssä ku ostin pleikan. ps3 verkko ei ehkä ole samalla tasolla ku live mutta nettipelaaminen pitää olla ilmaista tai sitten xboxin pelien hinnat pitäisi olla 30% halvempia.

Kolmellasadalla saa viis vuotta liveaikaa.
lainaa
pööpöileväapina

25.04.2011 klo 15.35

Petteri kirjoitti:
Kovasti ne xbotit jaksaa hehkuttaa näissä uutisissa Liveä, vaikka se ei liity asiaan MILLÄÄN TAVALLA.


Pitää sitä syytä ip:n kierrätyksen maksusta jotenkin katosos itselleen lohdutella :D. Eli tullla tänne purkaamaan huolia. Ne jotka väittävät, että psn toimii jotenkin huonommin kuin boxin live niin ei ole käyttänyt psn:ää.. Toimiiko pc:n nettipelit huonosti kun niistä ei joudu maksamaan? Sitä minäkin.. Live ei ole kun Microsoftin tapa maksuttaa teikäläisten ip:iden välityksestä heidän palvelimien kautta. Maksakaa kuka sitten näkee sen tarpeelliseksi. Nettipeluu omasta mielestä pitäisi olla ilmaista ja palveluista maksaa. Aamen.

Ei tuo nyt niin haittaa.. voin hetken odottaa ja mielenkiintoista tuo uudelleen rakentaminen. Voisiko jo PIKKUHILJAA tulla se plegusta pleguun soitto-ominaisuus!?
lainaa
Liven_malli_hyvä

25.04.2011 klo 15.36

Eihän kyse ole enää siitä, pitääkö konsolin verkkopelaamisesta maksaa erillismaksu vai ei. Kyse on enää siitä miten muut aikoo kopioida MS:n idean, ja missä vaiheessa. Kesken sukupolven se tietty on vähän nihkeetä. Mutta eiköhän tällainenkin käyttöehtomuutos saada runnottua läpi, jos tilanne vaatii.
lainaa
PSN

25.04.2011 klo 15.47

Peeässämm kirjoitti:
"Niin nyt, mutta kyllä se paska liveki alhaalla on ollut joten turha romulootaa hehkuttaa kun ei liity uutiseen mitenkää"

Ylikuorman takia kerran pätki kunnolla, olisko 2v sitten? PSN se sijaan on alhaalla milloin ylikuorman, milloin kellon takia, milloin hakkereiden. This goes on.


Tämä on kyllä mulle ainakin ensimmäinen kerta, kun PSN on alhaalla, ja oon omistanu PS3 siitä lähtien, kun se tuli kauppoihin. Enkä kyllä ymmärrä miten se Live on parempi kuin PSN. Senkö takia, kun se ei ole alhaalla koskaan?
lainaa
kkk

25.04.2011 klo 15.49

Norsu kirjoitti:
Olihan se Livekin pari viikkoa alhaalla tuossa joulun seutuihin. Korvaukseksi siitä sai jonkun pikkupelin.


Joo olihan se mutta se ei koskenut kaikkia käyttäjiä...
lainaa
Näin_on

25.04.2011 klo 15.50

"Toimiiko pc:n nettipelit huonosti kun niistä ei joudu maksamaan? Sitä minäkin.."

Toimiiko PC:n nettipelit nyt?

"Live ei ole kun Microsoftin tapa maksuttaa teikäläisten ip:iden välityksestä heidän palvelimien kautta. Maksakaa kuka sitten näkee sen tarpeelliseksi."

Jos se kerta on vain rahastusta, miksi PSN on alhaalla? Nouseeko se kohta jonkunlaisena väliaikaisena päivitettynä palveluna ylös ilmaiseksi ja itsestään? Onhan se tietysti niinkin niin, et jos joku ei maksa itselleen mitään, eihän se mitenkään voi maksaa kenellekään muulle.
lainaa
PSN

25.04.2011 klo 15.54

Näin_on kirjoitti:
"Toimiiko pc:n nettipelit huonosti kun niistä ei joudu maksamaan? Sitä minäkin.."

Toimiiko PC:n nettipelit nyt?

"Live ei ole kun Microsoftin tapa maksuttaa teikäläisten ip:iden välityksestä heidän palvelimien kautta. Maksakaa kuka sitten näkee sen tarpeelliseksi."

Jos se kerta on vain rahastusta, miksi PSN on alhaalla? Nouseeko se kohta jonkunlaisena väliaikaisena päivitettynä palveluna ylös ilmaiseksi ja itsestään? Onhan se tietysti niinkin niin, et jos joku ei maksa itselleen mitään, eihän se mitenkään voi maksaa kenellekään muulle.


Se on alhaalla, koska sinne hyökättiin, eikä sen takia, että se on ilmainen.
lainaa
RRR

25.04.2011 klo 15.55

"Enkä kyllä ymmärrä miten se Live on parempi kuin PSN. Senkö takia, kun se ei ole alhaalla koskaan?"

Se integroituu erilaisena kokonaisuutena rautaan kuin PSN. Siinä tulee jatkuvassa käytössä eroja Liven hyväksi imo.
Mutta ilmaisuus sokaisee monet täysin, pitäisi laitaa siis se sama hintalappu nykyiselle PSN:lle kuin mitä Livessä on, ja sen jälkeen verrata uusiksi ja jospa ne erot näyttäytyvät vähän sniidummallekin tapaukselle.
lainaa
PSN

25.04.2011 klo 16.00

RRR kirjoitti:
"Enkä kyllä ymmärrä miten se Live on parempi kuin PSN. Senkö takia, kun se ei ole alhaalla koskaan?"

Se integroituu erilaisena kokonaisuutena rautaan kuin PSN. Siinä tulee jatkuvassa käytössä eroja Liven hyväksi imo.
Mutta ilmaisuus sokaisee monet täysin, pitäisi laitaa siis se sama hintalappu nykyiselle PSN:lle kuin mitä Livessä on, ja sen jälkeen verrata uusiksi ja jospa ne erot näyttäytyvät vähän sniidummallekin tapaukselle.


No näinhän se on, mutta jos PSN olisi ollut maksullinen heti alusta alkaen, niin varmaan se olisi myös parempi.
lainaa
Massive

25.04.2011 klo 16.16

Omistan sekä Xbox 360:n että Playstation 3:n ja voin tosissani sanoa Xbox Live olevan paljon parempi. PSN on hitaampi ja joissain tapauksissa kankeampi ja yhteisöominaisuudet ovat mielestäni heikot. XBL taasen on sulava ja takaa kehnollakin yhteydellä vähintään keskinkertaisen pelattavuuden, missä taas PSN tarjosi samaa paremmalla yhteydellä. XBL:n ominaisuudet ovat miellyttävämmät ja yhteisöominaisuudet erinominaisuudet. Maksan hymyssä suin Xbox Livestä.
lainaa
rofl

25.04.2011 klo 16.27

PSN kirjoitti:

No näinhän se on, mutta jos PSN olisi ollut maksullinen heti alusta alkaen, niin varmaan se olisi myös parempi.

Siinäs uskottelet itselles...
lainaa
Röitä

25.04.2011 klo 16.52

CubeX kirjoitti:
öhem... "töirä" meinaa varmaan töitä.

Ei nuo sivistyssanat ole kaikilla aina hallussa.
lainaa
PSN

25.04.2011 klo 16.52

Siis eihän tässä pitäisi alkaa kinastelemaan siitä kumpi on parempi. Varmasti Live kaatuisi PSN lailla myös, jos hakkerit päättäisivät ottaa sen kohteekseen.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.04.2011 klo 16.53

Machinus kirjoitti:
pleikkaisbättrefolk kirjoitti:
jep, Ilmane on ilmane, tämmöselle satunnaispelaajalle ei olisi käyttöä livelle. Syy miksi ostin ps3 oli pelkkä ilmane verkkopeli. boxi360 oli kyllä jo hyllyssä ku ostin pleikan. ps3 verkko ei ehkä ole samalla tasolla ku live mutta nettipelaaminen pitää olla ilmaista tai sitten xboxin pelien hinnat pitäisi olla 30% halvempia.

Kolmellasadalla saa viis vuotta liveaikaa.

Kolmellasadalla saa uuden Xbox 360:n...

Saanen kysyä; Xbox-trollailijat ovat tainneet jo haudata muistot joulukuisesta _kahden viikon_ katkoksesta? PSN:n kun pitäisi palata toimintaan jo luultavasti huomenna, mutta viimeistään tämän viikon aikana (jolloin katkos olisi vain noin viikon mittainen), niin eihän se oo vielä mitään puolen kuukauden katkokseenm, jonka aikana vielä kuluu kallisarvoista Live-aikaa. Lohdutukseksi sai toki jonkun jo aikansa markkinoilla olleen Live-pelin, mut ketäpä se lohduttaa?
lainaa
Temposaur

25.04.2011 klo 16.58

pleikkaisbättrefolk kirjoitti:
jep, Ilmane on ilmane, tämmöselle satunnaispelaajalle ei olisi käyttöä livelle. Syy miksi ostin ps3 oli pelkkä ilmane verkkopeli. boxi360 oli kyllä jo hyllyssä ku ostin pleikan. ps3 verkko ei ehkä ole samalla tasolla ku live mutta nettipelaaminen pitää olla ilmaista tai sitten xboxin pelien hinnat pitäisi olla 30% halvempia.
Xboxin pelit _ovat_ halvempia kuin Pleikkarin. Xboxin pelien hinnat laskevat melko nopeasti julkaisun jälkeen, ja joskus jopa kuukauden ikäinen peli on jo selkeästi halvempi kuin pleikkarin versio, kiitos tästä kuuluu vanhalle dvd-levylle.

Lisäksi mielestäni puhut jotenkin ristiin. Hommaat kalliimman (Live-aikaa saisi yhtäjaksoisesti kolmelle vuodelle hintaerotuksella) laitteen nettipelaamista varten, mutta et välitä nettipelaamisen laadusta. Varsinkin, kun pelailet nettipelejä satunnaisesti, niin sinun tapauksessa pelaisit vieläkin pidempään "samalla rahalla".

Itsellä tosiaan on suhteellisen usein nettipeleissä PSN-pätkäissyt ja taisipa viime vuoden myydyimmän pelin nettipelissä olla isoimmat ongelmat.

Silti, hardispuolella Pleikkari tuntuu porskuttavan melko hyvin. Blu-rayn puuttuminen Xboxista on iso miinus, varsinkin kun täällä pohjolassa ei tunnu vieläkään olevan lähellekään kaikkia Liven palveluita saatavilla, vaikka Zune Videos siihen tulikin ilman tekstityksiään elvistelemään.
lainaa
boomheadshot

25.04.2011 klo 17.08

Ages kirjoitti:
ilman noita V#"& hakkereita maailma olisi paljon parempi paikka

Agreed.

Ja en olisi lukenut näiden typerysten konsolisotaa, jotka eivät tiedä haukkumastaan konsolista paskaakaan. Oma mielipiteeni on, että PS3 v.s. X360 menee pleikkarille mutta PSN v.s. Live boxille.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

25.04.2011 klo 17.17

Kylläpäs boxipojille on keräytynyt patoutumia, kun ei ole ollut pitkään aikaan mitään kunnon valittamisen aihetta Sonysta lukuunottamatta geohotin tapausta.

Ja jos PSN:stä paskat välitettäisiin, niin PSN olisi kyllä toiminut koko viikonlopun, mutta huonosti jos hyökkäykset olisi jatkunut. Sen sijaan Sony päätti vaihtaa servereitä ja tehostaa suojauksia, jotta PSN toimisi jatkossa vakaammin.
lainaa
Nakke79

Rekisteröitynyt 23.02.2010

25.04.2011 klo 17.20

Peli harrastus on kylä sellanen mikä hieman maksaa. Kunnon tv ja kotiteatterilaitteet, itse konsoli ja tietysti pelit sun muut laitteet! Itse en ainakaan liven kuukausimaksua pidä juuri minään vaikka kohtuu vähän pelaan verkossa niin silti en edes mieti sen keskeyttämistä.

Olisi kyllä mukava joskus kokeilla millanen tämä plesen vastaava palvelu on ja etenki se millasta pelaaja porukkaa sielä on kun sielä on kaikki mahdolliset mukulat ja kakarat ajamassa rataa väärään suuntaan kun ei tarvii vanhemmilta pyytää rahaa vaan lyödä pelkästään töpseli seinään.

Lähtökohtaisesti luulisin että livessä pelaajat ovat niitä oikeita pelaajia jotka haluaa siitä vähän maksaa ja palvelua kokoajan kehittää. Ja plesen palvelussa on ne ketkä oikeesti haluaa pelata ja sitten nämä em. teinit....
lainaa
Xbox_trollailija

25.04.2011 klo 17.24

Execta kirjoitti:

Saanen kysyä; Xbox-trollailijat ovat tainneet jo haudata muistot joulukuisesta _kahden viikon_ katkoksesta?

Arvon ps-trollailija, se _kahden viikon_ "katkos," joka johtui joulusesongin ruuhkasta, ei ensinnäkään ollut yhtäjaksoinen, ja toisekseen MS korvasi kaikille kultajäsenille jonkun paskapelin (korvasi jotain kuitenkin). GL että Sony sinulle jotain korvaa, vaikka olisitkin plus-jäsen. Eikä PSN kaatuilut pitäisi tulla kenellekään minään yllätyksenä, milloin syynä on hakkerit, karkausvuodet tai ohjelmointivirheet. Toivottavasti uusi järjestelmä estää ainakin yhden noista.

Kyllä minuakin kieltämättä kyrpisi.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.04.2011 klo 17.26

Yrittäkää nyt keskustella edes jollain tavalla järkevästi.
lainaa
jesus

25.04.2011 klo 17.39

fsksfk kirjoitti:
Kuvastaa sekin, että live ollut alhaalla peräti 2 vko ja kaikki maksavat (idiootit!!?!? LOL) siitä! Että hyvi menee

Tämä kommentti kuvastaa lapsellisuuttasi ja tietämättömyyttäsi. Live ei ollut putkeen 2 viikkoa alhaalla ja voisin pistää rahani likoon siitä, että PSN on ollut yhteensä enemmän alhaalla, kuin Live.

Execta kirjoitti:
Kolmellasadalla saa uuden Xbox 360:n...
Saanen kysyä; Xbox-trollailijat ovat tainneet jo haudata muistot joulukuisesta _kahden viikon_ katkoksesta? PSN:n kun pitäisi palata toimintaan jo luultavasti huomenna, mutta viimeistään tämän viikon aikana (jolloin katkos olisi vain noin viikon mittainen), niin eihän se oo vielä mitään puolen kuukauden katkokseenm, jonka aikana vielä kuluu kallisarvoista Live-aikaa. Lohdutukseksi sai toki jonkun jo aikansa markkinoilla olleen Live-pelin, mut ketäpä se lohduttaa?

300€:lla saa vissiin jo melkein Kinect bundlen. Monta vuotta sitten joulukuisesta? Kuka sitä enää miettii, kun silloin oltiin vielä elinkaaren alussa, mutta ei lopussa enää sais tulla ongelmia, niin kuin nyt. Mikäli PSN rakennetaan uudelleen niin siitä tulee varmaan aika paska, jos se on jo huomenna on käytössä, vai mitä? PS+ on käsittääkseni kalliimpi. Playstation asiakkaat eivät ole saaneet toistaiseksi mitään korvausta.

PSN kirjoitti:
Tämä on kyllä mulle ainakin ensimmäinen kerta, kun PSN on alhaalla, ja oon omistanu PS3 siitä lähtien, kun se tuli kauppoihin.

Et ole vain huomannut asiaa sitten. Ainakin kaverillani on ollut muutaman kerran alhaalla ja se kellon sekoilu on 100% todennäköisyydellä iskenyt myös sinulle, jos omistat noin vanhan konsolin.

fsksfk kirjoitti:
Kolmellasadalla saa viis vuotta liveaikaa.

300/40=7,5 eikä 5.

Noh, riittää tältä päivältä.
lainaa
tolloOot

25.04.2011 klo 17.40

Machinus kirjoitti:
Kolmellasadalla saa viis vuotta liveaikaa.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=34110
lainaa
Ei_korvauksia

25.04.2011 klo 17.52

Näin ei käy PC -puolella, eikä tästä samasta syystä Livellekään, koska MS:llä ei ole yhtä isoa paniikkinappulaa kuin Sonylla. MS on enemmän tai vähemmän tottunut toimimaan PC-puolella vastaavissa tilanteissa. Kyllä ihmetyttää tämä rikki meneminen ja uudelleen rakentaminen, sitä ei sit kukaan tiedä monta viikko menee.
lainaa
Tuostavain

25.04.2011 klo 17.57

Ei PSN ilmainen ole, mullekin tuli se päivitys joka kuluttajasuojalautakunnan mielestä maksoi mulle 100 EUR!
lainaa
make

25.04.2011 klo 18.14

Tuostavain kirjoitti:
Ei PSN ilmainen ole, mullekin tuli se päivitys joka kuluttajasuojalautakunnan mielestä maksoi mulle 100 EUR!


Tämän lautakunnan päätös ei velvoita maksamaan mitään.
xbox live toi maksullisen nettipelaamisen meille kaikille, vaikka sen pitäisi olla ilmaista ja täällä boxi nyymit muna pystyssä puolustaa sitä. Kyllä se livekin tulisi alas jos siihen hyökättäisiin ja peli liike sonyltä jos todella on niin että ajoivat itse psn alas tehdäkseen siitä paremman. sony nyt on vain saanut aivan turhaa vittuilua jonkun otherOS ominaisuuden poistosta, jota 99% konsolin omistajista tuskin käyttäisi vaikka se olisi edelleen olemassa, linuxilla saa leikyttä helpomminkin kuin ps3 hidas linux.
lainaa
Tuostavain

25.04.2011 klo 18.18

"Tämän lautakunnan päätös ei velvoita maksamaan mitään."

No ei kai kukaan oleta Sonyn kenellekään mitään hyvittävän? Siksi se onkin menetetty satanen.
Voisiko muuten tilannetta luonnehtia siten, että PSN:ää ei virallisesti ole tällä hetkellä edes olemassa? Mielestäni on, joten voisi palata näihin vertailuasioihin jos se vielä saadaan pystyyn. Hakkerit muuten lupasivat laittaa hommat isolle heti kun Sony saa verkkonsa takaisin pystyyn.
lainaa
hurp

25.04.2011 klo 18.28

Persnetto-sony ei varmasti maksa kenellekään yhtään mitään vaikka psn olisi koko loppuvuoden alhaalla.
lainaa
höh

25.04.2011 klo 18.52

Toivottavasti Sony tarjoaa pahoittelut edes jossain muodossa, oli se sitten pelkkä sorry tai jotain sälää kunhan jotenkin ottaa asiakkaat huomioon. Ja tietty mietityttää että miksei voitu samantien rakentaa tuota turvallisempaa nettiä eikä vasta sitten kun nykyinen pettää. Nykyinen Sonyn käyttäjä, tulevaisuudessa sitten eri juttu...
lainaa
afkkfk

25.04.2011 klo 19.00

Myisinkö PS3:n pois ja ostaisin slim boksin? Tietenki riippuu mimmoinen kovalevy boksissa, kun en uutta ala ostaa ja boksillahan ei, YLLÄTYS YLLÄTYS, käy kuin mikkisoftan omat. : ) Olisi plegussa toi 300 giganen mutta sekään ei tunnu riittävän. Mutta jos boksin ostaisin, tulisi vain pari CoDia hommattua ja se siinä. Nykki tekisi mieli pelata MW2:sta. fkapkapkasfk
lainaa
Incompetent

25.04.2011 klo 19.02

Tässähän käy vielä niin, että kolmen viikon sisään Sony avaa PSN1.2:n ja juhlallisten avajaisten lomassa kertoo, että koska hakkerit nyt teki näin, oli meidän tehtävä näin ja kk-maksut mätkähti :) Tilanne on hyvä, koska jos Sony voi syyttää hakkeria = fanboy syyttää hakkeria ja maksaa kiltisti ja kiittää vielä Sonya nerokkaasta toiminnasta.
lainaa
Sorrryyyy

25.04.2011 klo 19.13

Sony tarjoaa korvaukseksi kaikille käyttäjille ilmaisen pääsyn PSN-palvelun betatestaajaksi, kun uudelleen rakennettu palvelu saadaan edes jotenkuten linjoille. Siinä sitten on mukava oikein porukalla ratkoa pelien ja uusitun palvelun välisiä yhteensopivuusongelmia ja ladata toosaan päivittäin uusia hotfix-päivityksiä.
lainaa
Sorihei

25.04.2011 klo 19.20

Vissiin aika pihalla ollaan Sonyn päässä, Kotakun mukaan Sony tunnusti vasta nyt, ettei edes tiedä lähtikö kaikkien luottokorttitiedot samalla. Siinä alettasiin kyllä jo puhumaan konkreettisista korvauksista jos näin on käynyt. Tai jos tuossa kohtaa vielä vetäisi tylyä linjaa, niin se olisi moro täältä.
lainaa
ARVAA

25.04.2011 klo 20.10

Hei hei! Eiköhän teikäläiset lietso sotaa jo tarpeeksi Microsoft-Sony rintamalla!Jos nyt otetaan vaan iisisti ja katotaan mitä noi saa aikaseks. Eihän se kivaa ole kun PSN on nurin mutta tuoko se rahaa ja apua sonylle että tapellaan tÄÄLLÄ ? Hei haloo, virheistä opitaan kyllä!
lainaa
Pillow

25.04.2011 klo 20.55

Eikai tuossa mitään, senku korjailevat.
lainaa
psnlol

25.04.2011 klo 21.56

Machinus kirjoitti:
pleikkaisbättrefolk kirjoitti:
jep, Ilmane on ilmane, tämmöselle satunnaispelaajalle ei olisi käyttöä livelle. Syy miksi ostin ps3 oli pelkkä ilmane verkkopeli. boxi360 oli kyllä jo hyllyssä ku ostin pleikan. ps3 verkko ei ehkä ole samalla tasolla ku live mutta nettipelaaminen pitää olla ilmaista tai sitten xboxin pelien hinnat pitäisi olla 30% halvempia.

Kolmellasadalla saa viis vuotta liveaikaa.
en tiedä mistä aikasi ostat mutt itse ostan netistä 25€ vuosi
lainaa
Voi_kestää

25.04.2011 klo 22.21

Eipä tuota voi käynnistää jos on pienikin epäilys että asiakas- ja korttitietoihin asti on päästy käsiksi ja viety. Ja se olisi todella paha.
lainaa
voivoisonyboy

25.04.2011 klo 22.41

onhan se selvä, että venäläisillä kriminaaleilla on nyt kaikkien PS3-pelaajien äitien luottokortit hallussaan, ei se mitään auta että Sony ei enää ikinä käynnistä nettiään :(
lainaa
mauri

Rekisteröitynyt 15.02.2010

26.04.2011 klo 07.54

Harmihan tuo on että ei pääse pelailemaan netissä, toivottavasti saavat sen kuntoon lähiaikoina.
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

26.04.2011 klo 08.48

Nakke79 kirjoitti:
Peli harrastus on kylä sellanen mikä hieman maksaa. Kunnon tv ja kotiteatterilaitteet, itse konsoli ja tietysti pelit sun muut laitteet! Itse en ainakaan liven kuukausimaksua pidä juuri minään vaikka kohtuu vähän pelaan verkossa niin silti en edes mieti sen keskeyttämistä.

Olisi kyllä mukava joskus kokeilla millanen tämä plesen vastaava palvelu on ja etenki se millasta pelaaja porukkaa sielä on kun sielä on kaikki mahdolliset mukulat ja kakarat ajamassa rataa väärään suuntaan kun ei tarvii vanhemmilta pyytää rahaa vaan lyödä pelkästään töpseli seinään.

Lähtökohtaisesti luulisin että livessä pelaajat ovat niitä oikeita pelaajia jotka haluaa siitä vähän maksaa ja palvelua kokoajan kehittää. Ja plesen palvelussa on ne ketkä oikeesti haluaa pelata ja sitten nämä em. teinit....


Olet täysin oikeassa...nähtävästi asia on näin......Todella surullista........Ja jos pitää taas verrata PSN+ ja Live Goldia (omasta kokemuksesta) niin huomaa kuinka paska PSN+ on esim. Jos ostaa tarjouksessa olevan minis tai koko pelin(esim. assassins creed, infamous) niin kappas vaan jos et jatka PSN+ tilausta ET VOI PELATA OSTAMIASI PELEJÄ!!!! Gold jäsenyydellä taas kun on jotain Arcade pelejä alennuksessa ja et jatka kulta jäsenyyttä sen jälkeen kun olet ostanut alennetut pelit niin voit SILTI PELATA NIITÄ OSTAMIASI PELEJÄ!!!

Mutta uutiseen on se aika surullista kun PSN on alhaalla :(.......
lainaa
Isot_erot

26.04.2011 klo 08.53

"Sitten jos Live:een hyökättäisiin niin Xbotit olisi vaan kunpa pääsisi pelaamaan ja paremman konsolin omistajat..."

Muistan reaktion aikoinaan kun MS kuuli miten Sony aikoo PSN:n toteuttaa. Eivät sanoneet siitä mitään muuta kuin "Our network is closed. Our network is safe."
Onhan PSN:sta varoiteltu Sonya jo vuosia, ja nyt se tapahtui. PSN on toteutettu kuten alkup. Live XBOX1:lle, mutta nykyinen Live on jo seuraavaa sukupolvea.
lainaa
dbhfgnmhj

26.04.2011 klo 09.04

Sony Doesn’t Know Yet If Your Credit Card Number Was Stolen:

http://kotaku.com/#!5795349/sony-doesnt-know-yet-if-your-credit-card-number-was-stolen
lainaa
Pitkällä_tähtäimellä

26.04.2011 klo 09.15

"PSN on toteutettu kuten alkup. Live XBOX1:lle, mutta nykyinen Live on jo seuraavaa sukupolvea."

Tätä mäkin aina ihmettelen. Boxin puolella oli jo ilmainen verkko viime sukupolvessa, Sonylla ei ollut verkkoa lainkaan. Ja sitten kun MS ymmärsi ensimmäisen version toteutuksen ongelmat, etenkin sen siirtämisessä myös seuraavan laitesukupolven käyttöön, ne muutti kaiken kuten nyt. Se miksi MS muutti kaiken johtui myös siitä, että Live tehtiin integroitumaan myös seuraavaan sukupolveen sellaisenaan. Onhan se hienoa toki olla ilmainen verkko, mutta se on kyllä kyseenalaista että se on hienoin ja toimivin ratkaisu kaikista. MS ajoikin monta vuotta kahta liveä rinnakkain, sitä ensimmäistä ilmaista ja uutta suojatumpaa versiota siitä.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

26.04.2011 klo 11.38

Pitkällä_tähtäimellä kirjoitti:
Boxin puolella oli jo ilmainen verkko viime sukupolvessa, Sonylla ei ollut verkkoa lainkaan.


Pieni asiavirhe: ei se Xbox Live ollut ensimmäiselläkään Xboxilla ilmainen. Maksoi suurin piirten saman verran kuin nytkin. Olen siis Xbox Liveä käyttänyt jo ennen kuin se suomen markkinoille virallisesti saapui, kun sain betatestaajan paketin. Välissä toki pari kolme vuotta taukoa nykyiseen.

Tietysti pelejä pystyi pelaamaan myös erilaisten kotikoodaajien vääntämillä tietokoneohjelmilla, jotka uskottelivat Xboxille, että todellisuudessa nettiin kytketyt Xboxit on kytketty lähiverkolla kiinni. Näillä taas ei sitten ollut mitään tekemistä Microsoftin kanssa, ja niiden kanssa peuhaaminen oli sitten sen mukaista.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.04.2011 klo 13.13

Arcane kirjoitti:
Pitkällä_tähtäimellä kirjoitti:
Boxin puolella oli jo ilmainen verkko viime sukupolvessa, Sonylla ei ollut verkkoa lainkaan.


Pieni asiavirhe: ei se Xbox Live ollut ensimmäiselläkään Xboxilla ilmainen. Maksoi suurin piirten saman verran kuin nytkin. Olen siis Xbox Liveä käyttänyt jo ennen kuin se suomen markkinoille virallisesti saapui, kun sain betatestaajan paketin. Välissä toki pari kolme vuotta taukoa nykyiseen.

Tietysti pelejä pystyi pelaamaan myös erilaisten kotikoodaajien vääntämillä tietokoneohjelmilla, jotka uskottelivat Xboxille, että todellisuudessa nettiin kytketyt Xboxit on kytketty lähiverkolla kiinni. Näillä taas ei sitten ollut mitään tekemistä Microsoftin kanssa, ja niiden kanssa peuhaaminen oli sitten sen mukaista.

Ja vielä lisäyksenä, että Sonylla oli verkko viime sukupolvella. PS2:lle oli verkkopelejä, joskin ei hirveitä määriä ja verkon käyttö vaati lisäpalikan.
lainaa
dwd

26.04.2011 klo 16.57

Sonyn olisi vaan kannattanut lisensoida Live Microsoftilta sen sijaan että lähtee itse yrittämään ilman asianmukaista osaamista ja tietotaitoa.
lainaa
morjens

26.04.2011 klo 17.23

Luettu 12 004 kertaa. Miksiköhän?
lainaa
juukz

26.04.2011 klo 18.01

CubeX kirjoitti:
öhem... "töirä" meinaa varmaan töitä.

No mutta asiaan. Ei sitten pääse sitten verkkoon pelailemaan. Kun turvatoimia lisätään Sony voisi vähän muutenkin uudistaa PSNää, vaikka kyllähän se nykyinenkin kelpaa.


jostain luin että julkis hakkeri George "GeoHot" Hotz ja hakkeri tiimi Fali0verflow saivat kaivettua esille konsolin tärkeät "avaimet" eli tärkeat turva koodit(ei siis ihan täysin sonyn syy)
lainaa
Hmm

26.04.2011 klo 18.34

tagman kirjoitti:

Ja vielä lisäyksenä, että Sonylla oli verkko viime sukupolvella. PS2:lle oli verkkopelejä, joskin ei hirveitä määriä ja verkon käyttö vaati lisäpalikan.

Eikös jokainen pelistudio jonka pelissä oli nettipeli hostannut ne ihan itsenäisesti ilman Sonyn apua? Mitää Liveen verrattavaa ei kuitenkaan ollut.
lainaa
juuso

26.04.2011 klo 18.58

kutagirilla oli oma verkkoserveri sonic -moninpeliä varten
lainaa
Anesthesia

26.04.2011 klo 21.53

Hyvä tulee kun kiireessä tekee...eikun. :)
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

28.04.2011 klo 02.02

juukz kirjoitti:
CubeX kirjoitti:
öhem... "töirä" meinaa varmaan töitä.

No mutta asiaan. Ei sitten pääse sitten verkkoon pelailemaan. Kun turvatoimia lisätään Sony voisi vähän muutenkin uudistaa PSNää, vaikka kyllähän se nykyinenkin kelpaa.


jostain luin että julkis hakkeri George "GeoHot" Hotz ja hakkeri tiimi Fali0verflow saivat kaivettua esille konsolin tärkeät "avaimet" eli tärkeat turva koodit(ei siis ihan täysin sonyn syy)

Mutta niitä avaimia ei olisi voitu kaivaa esiin jos SCE olisi huolehtinut siitä, että niiden salaus ei olisi perustunut staattisiin arvoihin. Sama kun tekisit satunnaislukuja tuottavan funktion joka palauttaa aina saman arvon. SCE teki oikein eeppisen mokan tässä suhteessa. :)
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova