Metacritic rankkaa nyt myös pelintekijöitä
Arvosteluita kokoava MetaCritic on alkanut listata myös pelisuunnittelijoita niiden pelien perusteella, joihin he ovat olleet osallisena. Ei ole todennäköistä, että tämä aiheuttaisi monellekaan heistä lisäpaineita saada toisia parempi pistemäärä, mutta ainakin Metacriticista saa jonkinlaisen kuvan siitä, kuka tekee työtään laadukkaimmin. Tässä muutamia esimerkkejä.
Cliff Bleszinski (86)
Peter Molyneux (82)
Ken Levine (89)
Shigeru Miyamoto (80)
Metacritic tekee samaa myös pelijulkaisijoille.
Keskustelut (16 viestiä)
Rekisteröitynyt 29.07.2010
26.03.2011 klo 12.19
Niin ja metacriticissä kun laittaa kaikkien aikojen parhaat pisteet saaneen pelin kaikilta pelialustoilta niin jostain syystä siihen pomppaa Gta IV 98pist vaikka ocarina of timellä on 99pistettä.
Mistä se johtuu?
26.03.2011 klo 12.19
Saisivat ensin parantaa tuota pistelaskusysteemiä ihan noiden pelien osalta...
26.03.2011 klo 12.30
26.03.2011 klo 12.33
26.03.2011 klo 12.54
+ että esim. Shigeru Miyamoto keskiarvo koostuu 100:sta (!) pelistä
Joista joka toinen on jotain marioo :D
26.03.2011 klo 13.16
Alexander Seropian (Bungie) 81
Eran Egozy (Harmonix) 84
Greg Zeschuk (bioware) 87
Sami Järvi (Remedy) 85
26.03.2011 klo 13.21
Cliff Bleszinski= nolo pelle.
Juu kyllä muaki nolottais tehä helvetin hyviä pelejä, ihan pelle jätkä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.03.2011 klo 13.43
+ että esim. Shigeru Miyamoto keskiarvo koostuu 100:sta (!) pelistä
Joista joka toinen on jotain marioo :D
Korjaan: 85% on Marioa 14% Zeldaa ja loput 1% muita pelejä.
Nuo keskiarvot on ihan ok -tapa mitata pelien paremmuutta, mutta tässä tarkoituksessa ne ei hirveän hyvin toimi. Tuo julkaistujen pelien määrä asettaa eri henkilöt ja julkaisijat eriarvoiseen asemaan, koska määrissä on radikaalejakin eroja. Melkein järkevämpää olisi arvioida yksittäisiä pelitiimejä, eikä julkaisijoita tai yksittäisiä henkilöitä.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
26.03.2011 klo 13.47
26.03.2011 klo 14.12
Ne jotka välittää yhtään metacritiksistä on hölömöjä.
Niin ja metacriticissä kun laittaa kaikkien aikojen parhaat pisteet saaneen pelin kaikilta pelialustoilta niin jostain syystä siihen pomppaa Gta IV 98pist vaikka ocarina of timellä on 99pistettä.
Mistä se johtuu?
Koska zeldat on huonoja ja niitä arvostelleilla on ollut fanilasit päässä.
26.03.2011 klo 14.31
Ne jotka välittää yhtään metacritiksistä on hölömöjä.
Niin ja metacriticissä kun laittaa kaikkien aikojen parhaat pisteet saaneen pelin kaikilta pelialustoilta niin jostain syystä siihen pomppaa Gta IV 98pist vaikka ocarina of timellä on 99pistettä.
Mistä se johtuu?
Koska Zeldan keskiarvo koostuu 22 arvostelusta ja GTA:n vastaavasti 64 arvostelusta. Mieti. :)
26.03.2011 klo 14.52
Ne jotka välittää yhtään metacritiksistä on hölömöjä.
Niin ja metacriticissä kun laittaa kaikkien aikojen parhaat pisteet saaneen pelin kaikilta pelialustoilta niin jostain syystä siihen pomppaa Gta IV 98pist vaikka ocarina of timellä on 99pistettä.
Mistä se johtuu?
Butthurt Nintendo fanboy
Rekisteröitynyt 20.12.2010
26.03.2011 klo 15.06
Ne jotka välittää yhtään metacritiksistä on hölömöjä.
Niin ja metacriticissä kun laittaa kaikkien aikojen parhaat pisteet saaneen pelin kaikilta pelialustoilta niin jostain syystä siihen pomppaa Gta IV 98pist vaikka ocarina of timellä on 99pistettä.
Mistä se johtuu?
26.03.2011 klo 22.04
entä täällä? Surkeat teinit itkee kilpaa :D
Rekisteröitynyt 13.02.2011
27.03.2011 klo 11.44
27.03.2011 klo 19.40
jos Molyneux olisi itse tehnyt pelinsä niin ei varmaan mölyisi niinkuin mölyää nyt
tää metahomma menee muutenkin ihan yli. kohta varmaan voidaan laittaa kaupungit, paukut, facebook profiilit yms sinne ja porukka tuomitsee kaiken sen pistemäärän mukaan tai sitten ranttaa vääristä pisteistä