Uusi Xbox vuonna 2015?
GamesRadar on yhdistellyt viivoja ja verkosta jo poistuneita CV-sivuja ja tullut siihen johtopäätökseen, että maailma näkee mahdollisesti uuden Xbox-konsolin vuonna 2015.
Verkkoon oli suunnittelija Ben Petersonilta lipsahtanut informaatiota, joka oli tarkoitettu vain sisäiseen käyttöön. Vuotaneesta kuvasta ei paljon ota selvää, mutta se oli tarkoitettu vain ryhmälle, joka tutkii käyttäjäkokemuksia vuotta 2015 varten....
Päivitys: Koko juttu on täyttä palturia, kertoo Eurogamer. Tai niin ainakin suunnittelijaopiskelijaksi ilmoittautunut Peterson väittää...
Keskustelut (34 viestiä)
22.03.2011 klo 13.12
22.03.2011 klo 13.34
22.03.2011 klo 13.41
Synkkiä aikoja edessä siis pc-pelaajille...
Miksi muka? No tietenki jos tahtoo pelata jotain rupusia konsoliporttauksia, mutta ei mikkisoftalla ole mitään tekemistä parhaiden pc-pelien kanssa.
Rekisteröitynyt 13.06.2009
22.03.2011 klo 13.42
22.03.2011 klo 13.45
Synkkiä aikoja edessä siis pc-pelaajille...
Täh? Jos tämä 2015 pitäisi paikkansa niin yhtä synkät ajat olisi edessä konsolipelaajillekin, paitsi tietysti sillä erolla että konsolipelaajat ei joutuisi maksamaan niistä synkistä ajoista turhilla rautapäivityksillä.
22.03.2011 klo 13.52 1
Rekisteröitynyt 14.04.2008
22.03.2011 klo 14.39
22.03.2011 klo 15.07
Synkkiä aikoja edessä siis pc-pelaajille...
Täh? Jos tämä 2015 pitäisi paikkansa niin yhtä synkät ajat olisi edessä konsolipelaajillekin, paitsi tietysti sillä erolla että konsolipelaajat ei joutuisi maksamaan niistä synkistä ajoista turhilla rautapäivityksillä.
Tämän mukaan rautaa ei tarvitse päivittee aikoihin... Ei kyllä ole tarvinnut Crysiksen jälkeen päivitellä.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
22.03.2011 klo 15.41 1
Synkkiä aikoja edessä siis pc-pelaajille...
Täh? Jos tämä 2015 pitäisi paikkansa niin yhtä synkät ajat olisi edessä konsolipelaajillekin, paitsi tietysti sillä erolla että konsolipelaajat ei joutuisi maksamaan niistä synkistä ajoista turhilla rautapäivityksillä.
Tämän mukaan rautaa ei tarvitse päivittee aikoihin... Ei kyllä ole tarvinnut Crysiksen jälkeen päivitellä.
Joo, kivahan sillä 32-bittisellä käyttiksellä, kahdella gigalla Rammia, tuplaytimellä ja 512mb korteilla mennään. Wait what.
22.03.2011 klo 16.03
Moderaattori
Rekisteröitynyt 27.10.2008
22.03.2011 klo 16.12
22.03.2011 klo 17.17
Nytkö vasta selvisi? Ei vaan, ei MS estä ketään tekemästä PC-pelejä, piratismi kuitenkin estää.
Ei PC-pelaaminen ole yhtään sen erilaisempaa nyt kuin 15v sitten muutenkaan, on vain olemassa harha siitä että olisi.
22.03.2011 klo 19.31 1
Itse en ainakaa jaksaisi lähteä joka vuosi päivittelemään pelikonsoleitani kun en muilla edes pelaa ja tämän hetkinen sukupolvi riittää ainakin minulle jo paremmin kuin hyvin.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
22.03.2011 klo 19.40 1
Eli siis peli teknologiaa pidetään jäljessä vielä noin seuraavat 4 vuotta O_o, Se tekee yhteensä 8 vuotta peli teknologian paikallaan junnaamista siitä mennen kun XBOX 360 julkaistiin.
Tekijät saavat kunnolla opetella puristamaan laitteesta ne viimeisimmätkin mehut ja keksiä mitä luovempia ratkaisuja saada peleistä paremman näköisiä rajallisilla tehoilla. Tästä ovat hyötyneet myös PC-pelaajat, ainakin siltä osin ettei se uusin peli aina vaadi sitä uusinta ja kalleinta rautaa toimiakseen.
22.03.2011 klo 20.14 1
22.03.2011 klo 20.14
22.03.2011 klo 21.12
PC:lle koodaaminen ei ole koskaan kysynyt taitoja verrattuna konsolikoodamiseen. Monessa mielessä konsolit myös pelastavat PC-pelaamisen. PC-pelaaja ei vain suostu hyväksymään asiaa, koska PC-pelaamiseen liittyy tietty ylimielinen asenne. Joka on täyttä sontaa.
Samaa väittävät Opel kuskit Mersukuskeista, ylimielisiä paskiaisia. Todellisuuden kohtaaminen on joillekin vain hankalaa.
Eikä tietenkään PC:lle koodaaminen vaadi samaa taitoa, PC:llähän ne konsolipelitkin koodataan.
22.03.2011 klo 22.06
Eli siis peli teknologiaa pidetään jäljessä vielä noin seuraavat 4 vuotta O_o, Se tekee yhteensä 8 vuotta peli teknologian paikallaan junnaamista siitä mennen kun XBOX 360 julkaistiin.
Tekijät saavat kunnolla opetella puristamaan laitteesta ne viimeisimmätkin mehut ja keksiä mitä luovempia ratkaisuja saada peleistä paremman näköisiä rajallisilla tehoilla. Tästä ovat hyötyneet myös PC-pelaajat, ainakin siltä osin ettei se uusin peli aina vaadi sitä uusinta ja kalleinta rautaa toimiakseen.
juu tämä tekopyhyys ihmetyttää tosi paljon. valitetaan että (konsoli)pelit on yksinkertaisia yms mutta tärkein asia PC-peleissä vaikuttaa monelle olevan se grafiikka (tietty kaikki on pakko voida maxata tai eihän sitä kukaan pysty paljaalla silmällä katsomaan). joo paremmalla raudalla voidaan tehdä muutakin mutta kyllä pelien laatu paranee konsolisukupolven loppua kohti (kinect/move tavallaan resetoi homman mutta kyllä se siitä) kun taas alku on ihan mössöä hyvin harvoilla poikkeuksilla
ja sitten taas katsotaan miten ne parhaat pelit on jotain Half Lifeä, Diabloa, Baldurs Gatea yms tosi vanhaa kamaa joka ei todellakaan käytä uusinta teknologiaa vaan riittävää grafiikkaa yhdistettynä muuten toimivaan kokonaisuuteen
kyllä tässä vähän haisee elitismi siinä mielessä että puolet PC-pelaamisesta tuntuu olevan se "mulla on parempi kun sulla" päivityskierre
itseä ei kiinnosta jollei tuo uus boxi pyöritä kaikkia Xboxin pelejä (siis Xbox1 ja Xbox360) vaan onkin vain MSn kolmas konsoli
23.03.2011 klo 07.30
Miten onnistutaankin näissä vertaluissa aina epäonnistumaan? Millä tavalla Opel pilaa Mersulla ajelun?
PC-pelaajan mielestä PC-pelaamisen pitäisi kai tänä päivänä olla jotain elämää suurempaa, mutta jos se ei sitä ole, joudutaan etsimään syyllinen. Kuitenkaan ei osata sanoa mikä PC-pelaamissa itsessään on pielessä, eikä edes sitä miten se olisi erilaista jos konsolia ei olisi.
Konsoliton maailma on PC-pelaajan utopia joten lähdetään siitä liikkeelle. Kuvitellaan kai, että pelibusiness olisi viisinkertainen jos kaikki tekisi pelit PC:lle.
23.03.2011 klo 08.19
23.03.2011 klo 08.35
Väitetäänkin että megalomaanisen PC-hitin (500.000kpl) myynnit jakautuvat siten, että puolet menee Suomeen ja puolet muualle.
23.03.2011 klo 09.24
Eli siis peli teknologiaa pidetään jäljessä vielä noin seuraavat 4 vuotta O_o, Se tekee yhteensä 8 vuotta peli teknologian paikallaan junnaamista siitä mennen kun XBOX 360 julkaistiin.
Tekijät saavat kunnolla opetella puristamaan laitteesta ne viimeisimmätkin mehut ja keksiä mitä luovempia ratkaisuja saada peleistä paremman näköisiä rajallisilla tehoilla. Tästä ovat hyötyneet myös PC-pelaajat, ainakin siltä osin ettei se uusin peli aina vaadi sitä uusinta ja kalleinta rautaa toimiakseen.
Ootko vähän vajaa? Ei tuu mieleen että niitä grafiikkoja puristetaan pelattavuuden kustannuksella? *KÖH BF3 KÖHH*
23.03.2011 klo 09.42
23.03.2011 klo 09.55
On sitten vain pelintekijän valinta tekeekö ensin PC-version ja laskee reson ja tekstuurien laadun alemmas. Vai tekeekö ensin konsoliversion, ja ei vaivaudu odotettavissa olevien huonompien myyntien valossa tekemään PC:lle parempaa jälkeä.
Konsoli on tietysti joskus tietyissä peleissä PC-version jarruna, mutta ei siksi kuten PC-puolella kuvitellaan. Kyseessä ei ole teknologiamurhe, vaan rahamurhe.
23.03.2011 klo 13.16
23.03.2011 klo 14.33
23.03.2011 klo 14.45
Konsolia ei kuitenkaan rasita pelikäyttiksen ykkönen, eli Windows.
Ja tässä tullaan siihen asiaa joka PC-pelaajaa v....ttaa yli kaiken: kukaan ei nurissut Nintendosta tai Sonysta, mutta kun MS:kin hylkää niin jo alkaa itku.
23.03.2011 klo 18.04
Konsolia ei kuitenkaan rasita pelikäyttiksen ykkönen, eli Windows.
Millähän käyttöjärjestelmällä arvelisin Xboxin ja Xbox360:n pyörivän? Aivan oikein! Windowshan se siellä.
23.03.2011 klo 19.18
Yhtä paljon on Windows kuin PS3:n tai Nintendon käyttis.
24.03.2011 klo 01.01
"Millähän käyttöjärjestelmällä arvelisin Xboxin ja Xbox360:n pyörivän? Aivan oikein! Windowshan se siellä."
Yhtä paljon on Windows kuin PS3:n tai Nintendon käyttis.
Faktojen rinnalla henkilökohtaisella mielipiteelläsi ja heppoisilla mutu-tiedoillasi ei ole vähäisintäkään painoarvoa.
"It's actually derived from the old operating system, so while we use off the shelf parts and if you use the old system, you can see why from a hardware point of view. From a software point of view we looked at some of the core for Windows which was customised around game developers' needs and we've basically taken that same software base and adapted it to the hardware and then enhanced it." - J. Allard
Power PC -arkkitehtuuriin portattu Windows-Kernel ei tietenkään pyöritä Windows-Pasianssiasi sellaisenaan, mutta Windows se silti on.
24.03.2011 klo 07.31
Roskaa, XO:n käyttis pohjasi Windows2000:een, jopa siten että ensimmäistä versiota pystyi luonnehdittiin kakstonnisen pojanpojaksi aluksi. Tästä sitä on kehitetty omaksi versioksi jolla ei käytännössä ole enempää tekemistä Windowsin kanssa kuin mitä koiralla on kissan kanssa.
Eli voit toki tältä pohjalta kutsua XO-käyttistä Windowsiksi, mutta ei se sitä ole. Mä itse luokittelisin jopa Applen OSn windowsiksi tässä tapauksessa, yhtä paljon löytyy yhteistä.
24.03.2011 klo 15.52
"Power PC -arkkitehtuuriin portattu Windows-Kernel ei tietenkään pyöritä Windows-Pasianssiasi sellaisenaan, mutta Windows se silti on."
Roskaa, XO:n käyttis pohjasi Windows2000:een, jopa siten että ensimmäistä versiota pystyi luonnehdittiin kakstonnisen pojanpojaksi aluksi. Tästä sitä on kehitetty omaksi versioksi jolla ei käytännössä ole enempää tekemistä Windowsin kanssa kuin mitä koiralla on kissan kanssa.
LOL. Taidan kuitenkin mielummin uskoa Microsoftin viihdeosaston (ex-)johtajaa, James Allardia, kuin jonkun säälittävän random-trolliressukan arvailuihin ja mutu-tietoon perustuvia mielipiteitä ja väitteitä.
24.03.2011 klo 16.56
Tuolla ÄO:lla ei liene vaihtoehtoja.
24.03.2011 klo 19.17
"LOL. Taidan kuitenkin mielummin uskoa Microsoftin viihdeosaston (ex-)johtajaa, James Allardia, kuin jonkun säälittävän random-trolliressukan arvailuihin ja mutu-tietoon perustuvia mielipiteitä ja väitteitä."
Tuolla ÄO:lla ei liene vaihtoehtoja.
Ei tosiaankaan ole vaihtoehtoja, sillä ihan tällainen normaaliälyinenkin ymmärtää jättää tuollaisen tyhmän ja heikkolahjaisen trollipojan huutelut omaan olemattomaan arvoonsa.