Tuorein sisältö

Katsele uuden Deus Exin ensimmäinen tehtävä

18.03.2011 klo 19.59 | Luettu: 14091 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Alla olevalla videolla esitellään Deus Ex: Human Revolutionin ensimmäisen tehtävä kehitystiimin jäsenen selostuksen kera.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Activision vastaan E... Perjantai-illan törk... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (17 viestiä)

krs2a

18.03.2011 klo 20.54

Esitellään ensimmäinen tehtävä? Esitellään kahden minuutin pätkä jostain kohtaa ensimmäistä tehtävää, lähinnä.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

18.03.2011 klo 21.21

Kovasti olen tätä peliä odottanut mutta tämä video sai hiukan karvat pystyyn. Mitä eroa on pelillisesti esim. "lethal" ja "non-lethal takedownilla"? Muuta kuin että toisessa tapetaan ja toisessa kolkataan. Miten tämä vaikuttaa itse peliin? Jos räiskintä on noin tehokasta mitä järkeä on hiippailla? Ensimmäisessa Deus Ex:ssä yleinen räiskintä johti yleensä kuolemaan joten hiippailu oli pelissä olennaisessa osassa.

Tuo 3rd person First person kuvakulma vaihtelu oli hiukan ärsyttävää. Olisvat suosiolla tehneet vain 3rd person pelin tästä niin ei tarvitsisi vaihdella kamerakulmaa jatkuvasti.

Ja aina on oltava se ihmisen mentävä ilmastointiaukko jota ei ole suojattu mitenkään. Se on aina se "ovelan" pelaajan reitti.

Kunnon juoni ja hyviä hahmoja niin pelilliset heikkoudet eivät niin häiritse, mutta vähän on epäilyksiä juonen suhteen...
lainaa
pcelitisti

19.03.2011 klo 01.59

Duster kirjoitti:
Kovasti olen tätä peliä odottanut mutta tämä video sai hiukan karvat pystyyn. Mitä eroa on pelillisesti esim. "lethal" ja "non-lethal takedownilla"? Muuta kuin että toisessa tapetaan ja toisessa kolkataan. Miten tämä vaikuttaa itse peliin? Jos räiskintä on noin tehokasta mitä järkeä on hiippailla? Ensimmäisessa Deus Ex:ssä yleinen räiskintä johti yleensä kuolemaan joten hiippailu oli pelissä olennaisessa osassa.

Tuo 3rd person First person kuvakulma vaihtelu oli hiukan ärsyttävää. Olisvat suosiolla tehneet vain 3rd person pelin tästä niin ei tarvitsisi vaihdella kamerakulmaa jatkuvasti.

Ja aina on oltava se ihmisen mentävä ilmastointiaukko jota ei ole suojattu mitenkään. Se on aina se "ovelan" pelaajan reitti.

Kunnon juoni ja hyviä hahmoja niin pelilliset heikkoudet eivät niin häiritse, mutta vähän on epäilyksiä juonen suhteen...


Samat mietteet oli itseläkin. Sekin ovela reitti laatikoiden päältä katolle loisti peninkulmien päähän. Lankut sopivasti sijoitettu rampiksi jne. Ykkösessä tosiaan mutkan käyttöä piti harkita pitkään ja hartaasti. Yleensä vaikeatkin paikat pystyi selvittämään ovelasti, toisin kuin tässä jossa se ovela reitti oli juurikin ilmastointiputkessa konttaamista. Tai sopivasti sijoitetun päävirtakytkimen vääntäminen. Toivottavasti tulee demo että pääsee koittamaan miten raiskasivat tällä kertaa ykkösen.
lainaa
Maade

19.03.2011 klo 08.07

Jokseenkin samaa mieltä olen minä. Lisätään vielä huolenaiheiksi tuo päähenkilön ääni, pitääkö tuota oikeasti kuunnella koko pelin ajan? Jos olisivat halunneet päähenkilön kuulostamaan tupakoitsijalta/viskisiepolta niin olisivat palkanneet sellaisen (Minä tulen heti kun palkasta sovitaan :P ) eikä sellaista esittävää henkilöä.

Hemmetin ärsyttävää kuunnella ääninäyttelijää joka esittää möreä äänistä henkilöä. Tuo kuulostaa siltä kuin sen ääni murtuisi minä hetkenä hyvänsä ja tyyppi olisi valmis köhimään kurkkunsa kuntoon.
lainaa
N3n0rak

19.03.2011 klo 08.42

joo ton gameplay ei oikee säväyttäny. ihan ku tos pleikka versios fps laskee kivasti joissain kohtii elleivät viel korjaa sitä ja sit tos vikas moodissa sii trukki kohtaa piti oikee laittaa se laatikko et pääsee kiipeemää??? über super solttu eikä osaa kiipee o.O...
lainaa
FooBar

19.03.2011 klo 12.39

Olen aikalailla samaa mieltä edellisten postausten kanssa. Mikä ero tuossa non-lethal ja lethal takedownissa? Jos kuollut vartija esim. Vuotaisi verta, niin se kannustaisi potkimaan tajut pois.

Tuossa ei myöskään mainittu mitä tapahtuu vartijalle joka on vain tajuton, herääkö vartija myöhemmin uudestaan.

Noh pitänee vain odottaa, mitä tapahtuu.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

19.03.2011 klo 13.38

Duster kirjoitti:
Kovasti olen tätä peliä odottanut mutta tämä video sai hiukan karvat pystyyn. Mitä eroa on pelillisesti esim. "lethal" ja "non-lethal takedownilla"? Muuta kuin että toisessa tapetaan ja toisessa kolkataan. Miten tämä vaikuttaa itse peliin? Jos räiskintä on noin tehokasta mitä järkeä on hiippailla? Ensimmäisessa Deus Ex:ssä yleinen räiskintä johti yleensä kuolemaan joten hiippailu oli pelissä olennaisessa osassa.

Eipä niillä tainnu DEssäkään olla mitään eroa kuin yhden tehtävän kohdalla. Toki se oli "hiljaisempi" tapa tappaa, ja niin ilmeisesti tässäkin, ei se samalla tavalla karjassu ku sitä pätki ku et iski sillä ihmeen terällä.

Yhtä tyhjän kanssa kieltämättä nuo 3rd person kuvakulman vaihtelut. Tulee olemaan melkonen "kynnyskysymys" mulle tässä pelaamisessa. Erityisesti kun taas päästään nauttimaan noista chest-high wallseista.

On kyl kiva, että tuossa on sit noita erilaisia lähestymistapoja, kunhan ne nyt vaan ei oo sit ihan noin "putkimaisia". Alkuperäsessä oli kuitenki suht isojakin alueita ja eteneminen suurimmassa osassa kohta aika vapaata. Tuossa nyt lähinnä näytti et oli tommonen 20m x 50m kenttä ja siihen oli sit laitettu objekteja jotta näyttäis olevan monta reittiä.

Tuo keltanen väri mua kyl vituttaa ja se nyt näyttää olevan siinä pysyäkseen. Ärsyttävää kun tietää et sieltä sit tulee sitä blur/HDR/Bloom suttua joka paikka täyteen. Ja nuo objektit jotka loisti oli vähän liian "tutorial" maista.

Saa nähä, tuskin menee ostoslistalle. Kakkonenki edelleen pelaamatta.
lainaa
Jape

19.03.2011 klo 14.29

Noh on liian aikasta alkaa tekee päättelyitä, voihan toi olla aika tutorial tyylinen eka kenttä. Mutta joo vähän armoa kehittäjille :) sivusta katsojan on aina helppo arvostella...
lainaa
46456456

19.03.2011 klo 17.19

"Jos räiskintä on noin tehokasta mitä järkeä on hiippailla?"

Mitä järkeä on räiskiä jos hiiviskelykin toimii? Kyse on siitä että pelaajalle annetaan mahdollisimman kattava illuusio valinnanvapaudesta pelin rajojen sisällä.
lainaa
asdnakki

Rekisteröitynyt 06.01.2011

19.03.2011 klo 18.21

/Negatiivisuus//
Ton pätkän perusteella grafiikka alaarvosta ja pelattavuus kankeaa. Stealthailu kuin Metal gear solid ykkösestä. Yllätys 'sähkö esteestä' laitto lähinnä facepalmaanaan. Sais edes mainos pätkissä olla luovuudella tehtyjä tehtäviä.
//Negatiivisuus/
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

19.03.2011 klo 21.27

46456456 kirjoitti:
"Jos räiskintä on noin tehokasta mitä järkeä on hiippailla?"

Mitä järkeä on räiskiä jos hiiviskelykin toimii? Kyse on siitä että pelaajalle annetaan mahdollisimman kattava illuusio valinnanvapaudesta pelin rajojen sisällä.
Joka rikkoutuu heti ensimmäisen "esteen" tullessa eteen. "Uuh, katsoppa vain, sähköä. Eihän tästä voi kulkea kuolematta. No mutta, generaattorin alta menee - jostain käsittämättömästä syystä - ihmisen mentävä rako josta pääsen sammuttamaan generaattorin, mutta koska generaattori on vain pelkkä este ei se vaikuta yhtään mihinkään muuhun kuin siihen että sähköeste katoaa. Joku se vain tykkää maksella sähkölaskua viallisesta ja täysin turhasta generaattorista joka on aina päällä kunnes pelaaja tulee sen ystävällisesti sammuttamaan".

Koska räiskimällä pelaajalla on jotain mielenkiintoista tekemistä.

Koska tehtävä on suoritettu nopeammin kuin hiippailemalla. Eikä tarvitse suoritutua täysin läpinäkyvistä ja typeristä esteistä selvitytäkseen "maaliin".

Eipä silti, voihan tämä olla loistava räiskintäpelikin. Mutta olisi ollut hienompaa jos räiskinnästä olisi tehty sen verran haastavaa että pelaajan on kannattavampaa pysytellä iso osa ajasta piilossa ja tappaa hiljaisesti ja/tai vain viimeisessä hädässä. Toisaalta, voihan peli ollakkin haastavampi vaikeammilla vaikeusasteilla, demotarkoituksessa peliä pelataan usein God Modessa tai Easylla että turhilta kuolemilta vältytään. Annan tälle pelille ehdottomasti vielä mahdollisuuden, mutta hirveästi ei ainakaan vakuuttanut tämä video.
lainaa
pcelitisti

19.03.2011 klo 22.34

Duster kirjoitti:
46456456 kirjoitti:
"Jos räiskintä on noin tehokasta mitä järkeä on hiippailla?"

Mitä järkeä on räiskiä jos hiiviskelykin toimii? Kyse on siitä että pelaajalle annetaan mahdollisimman kattava illuusio valinnanvapaudesta pelin rajojen sisällä.
Joka rikkoutuu heti ensimmäisen "esteen" tullessa eteen. "Uuh, katsoppa vain, sähköä. Eihän tästä voi kulkea kuolematta. No mutta, generaattorin alta menee - jostain käsittämättömästä syystä - ihmisen mentävä rako josta pääsen sammuttamaan generaattorin, mutta koska generaattori on vain pelkkä este ei se vaikuta yhtään mihinkään muuhun kuin siihen että sähköeste katoaa. Joku se vain tykkää maksella sähkölaskua viallisesta ja täysin turhasta generaattorista joka on aina päällä kunnes pelaaja tulee sen ystävällisesti sammuttamaan".


Niinpä. Generaattorin sammutamisella olisi voinut olla isompikin vaikutus, esimerkiksi valojen sammuminen joka olisi antanut super augmentoidulle pelihahmolle etua. Mutta kun ei. Tuo oli tasoa ovi lukossa, löydä avain viereisestä laatikosta.
lainaa
Pelottaa

20.03.2011 klo 01.29

Odotan hulluna tätä, mutta videon nähtyäni pelot alkavat nousta. Näyttää todella tyhmennetyltä ja konsoloidulta. Noh, toivotaan että monimutkaistuisi pelin edetessä.

Ja voi jeesus! Pitikö se tutka läntätä siihen. Saako sen pois?
lainaa
SuKo

Rekisteröitynyt 20.03.2011

20.03.2011 klo 12.38

Kyseessä oli kuitenkin vasta tutorial-kenttä, joten tuo pieni kädestä pitely ja kentän yksinkertaisuus on ihan ymmärrettävää. Itselläni odotukset ovat kuitenkin korkealla, vaikkei tästä alkuperäisen Deus ex:n kaltaista klassikkoa saataisikaan.
lainaa
Ikävää

20.03.2011 klo 12.45

Jotkut ovat näemmä jämähtäneet tämän vuosituhannen alkuun...
lainaa
Pelokas

21.03.2011 klo 01.50

Ikävää kirjoitti:
Jotkut ovat näemmä jämähtäneet tämän vuosituhannen alkuun...


Ja syystä, koska useimmat nykypelit tehdään tyhmennettyinä kädestäpitelyinä konsoliyleisölle.
lainaa
Huoh

21.03.2011 klo 19.09

Pelokas kirjoitti:
Ikävää kirjoitti:
Jotkut ovat näemmä jämähtäneet tämän vuosituhannen alkuun...

Ja syystä, koska useimmat nykypelit tehdään tyhmennettyinä kädestäpitelyinä konsoliyleisölle.

No mitäs sitten itket?
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova