Tuorein sisältö

Japanin pelifirmat avustavat turman uhreja

14.03.2011 klo 14.55 | Luettu: 33807 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Japanin maanjäristyksen jälkeinen sekasorto on vaikuttanut tietenkin myös paikalliseen pelibisnekseen, mutta firmat ovat osoittaneet myös hyvää tahtoaan, kertoo Kotaku.

Sony on luvannut lahjoittaa maanjäristysrahastoon 300 miljoonaa jeniä ja 30 000 radiota. Nintendokin on luvannut saman verran rahaa. Namco Bandai lahjoittaa 100 miljoonaa jeniä, Sega Sammy 200 miljoonaa ja Koei Tecmo 100 miljoonaa. Myös pienemmät pelifirmat ovat kantaneet kortensa kekoon mm. lahjoittamalla iPhone-peliensä tuotot Punaiselle Ristille.

Muissa peleihin liittyvissä maanjäristysuutisissa on saatu kuulla, että Irem on perunut Disaster Report 4 -pelinsä, jonka piti ilmestyä keväällä. Motorstorm 3: Apocalypsen ja Yakuza of the Endin julkaisuja on viivästytetty, koska niissä molemmissa ollaan tuhoutuneen kaupungin maisemissa. Final Fantasy -verkkopelien palvelimia on myös suljettu.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Dragonica tarjoilee ... Angry Birds -tekijä ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (50 viestiä)

CubeX

Rekisteröitynyt 19.04.2010

14.03.2011 klo 15.14

Ja Sonyko muka läppeensä paha ?
lainaa
RtA

14.03.2011 klo 15.23

It's a gimmick. tosin tässä tapauksessa hyvä sellainen.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

14.03.2011 klo 15.28

300 miljoonaa yeniä on euroissa alle viisi miljoonaa vai olenko väärässä?
lainaa
mmsmsms

14.03.2011 klo 15.39

Machinus kirjoitti:
300 miljoonaa yeniä on euroissa alle viisi miljoonaa vai olenko väärässä?



Niin... sama ku eivät olisi ollenkaan auttaneet. kyllä se 300miljoonaa yeniä on siellä niin maan vitusti rahaa
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.03.2011 klo 15.44

Yhteensähän tuossa on miljardi jeniä, joka on noin 8,8 miljoonaa euroa + tietenkin ne radiot.

Kai sillä määrälläkin "paria" ihmistä auttaa.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

14.03.2011 klo 15.48

Hienoa että lahjoittavat rahaa, vaikka tämä katastrofi vaikuttaa näiden firmojen talouteen muutenkin.
lainaa
Anonyymi

14.03.2011 klo 15.49

Mainittu 300 miljoonaa jeniä on reilu 2,6 miljoonaa euroa. Vähättelemättä lahjoituksia, niin kyseessä ei ole Sonyn tai Nintendon kokoisille yrityksille kovinkaan merkittävä summa.
lainaa
Anonyymi

14.03.2011 klo 15.51

Täytyyhän Sonyn saada työläisensä takaisin tehtaisiin töitä tekemään.
lainaa
SonyFailaaKybällä

14.03.2011 klo 16.42

Ahne ja häikäilemätön $on¥ laittoi 2,6 miljoonaa likoon, koska tietää sen maksavan itsensä takaisin muutamassa päivässä positiivisena julkisuutena maailman mediassa.

Eihän Sonyn tietenkään ole tarkoitus olla mikään hyväntekeväisyysjärjestö, vaan keinoja kaihtamatta rahaa sijoittajilleen tahkoava kylmä ja tunteeton kone, mutta tuollainen naurettava summa yhdeltä Japanin suurimmista ja varakkaimmista yrityksistä on sairasta pilaa.
lainaa
keke

14.03.2011 klo 17.05

Final Fantasy ei ole ainoa pelisarja jonka servereitä on suljettu. Myös Metal Gear Onlinen serverit ovat jäissä jonkin aikaa Japanin tapahtumien takia.
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

14.03.2011 klo 17.05

Niin, nyt olisi mikkisoftan tilaisuus näpäyttää kilpalijoita ja tarjota vaatimattomat 300milliä ja parantaa näkyvyyttä japanin maassa ja boksia ohimennen ;)

.. not?
lainaa
Lobotomia

14.03.2011 klo 17.10

SonyFailaaKybällä kirjoitti:
Ahne ja häikäilemätön $on¥ laittoi 2,6 miljoonaa likoon, koska tietää sen maksavan itsensä takaisin muutamassa päivässä positiivisena julkisuutena maailman mediassa.

Eihän Sonyn tietenkään ole tarkoitus olla mikään hyväntekeväisyysjärjestö, vaan keinoja kaihtamatta rahaa sijoittajilleen tahkoava kylmä ja tunteeton kone, mutta tuollainen naurettava summa yhdeltä Japanin suurimmista ja varakkaimmista yrityksistä on sairasta pilaa.


No huh,huh! Jätä sanomatta, jos ei ole mitään fiksua sanottavaa.
lainaa
erkki

14.03.2011 klo 17.24

Betrunken kirjoitti:
Niin, nyt olisi mikkisoftan tilaisuus näpäyttää kilpalijoita ja tarjota vaatimattomat 300milliä ja parantaa näkyvyyttä japanin maassa ja boksia ohimennen ;)

.. not?

No onhan Microsoftikin lahjoittanut rahaa, konsoleja ja pelejä hyväntekeväisyyteen (lasten sairaaloihin ainakin). Mikäli 300 miljoonaa jeniä on 2,6 miljoonaa euroa, niin aika merkityksetön lahjoitus Japanin hätiin, toisaalta on sekin parempi kuin ei mitään.
lainaa
ItkeMulleJoki

14.03.2011 klo 17.39

Lobotomia kirjoitti:
SonyFailaaKybällä kirjoitti:
Ahne ja häikäilemätön $on¥ laittoi 2,6 miljoonaa likoon, koska tietää sen maksavan itsensä takaisin muutamassa päivässä positiivisena julkisuutena maailman mediassa.

Eihän Sonyn tietenkään ole tarkoitus olla mikään hyväntekeväisyysjärjestö, vaan keinoja kaihtamatta rahaa sijoittajilleen tahkoava kylmä ja tunteeton kone, mutta tuollainen naurettava summa yhdeltä Japanin suurimmista ja varakkaimmista yrityksistä on sairasta pilaa.


No huh,huh! Jätä sanomatta, jos ei ole mitään fiksua sanottavaa.


Ei kannattaisi kommentoida asiaa, josta et selvästikään käsitä hölkäsen pöläystä. Mene siis vaikka takomaan apinan raivolla killzonea tai jotakin muuta sonyn "laatu"peliä.

Jokainen järjellä varustettu kuitenkin käsittää, ettei 2,6 miljoonaa kotimaan katastrofin uhrien auttamiseen ei ole taskunpohjanöyhtää ihmeellisempi summa lähes 90 miljardin liikevaihtoa pyörittävältä japanilaiselta pörssiyritykseltä, vaikka asiaa tarkastelisi miltä kantilta hyvänsä. Jopa yksityishenkilöt ovat lahjoittaneet suurempia summia.


lainaa
OMGrinel

14.03.2011 klo 18.20

Oletteko ihmiset tosissaan?

Paljonko itse lahjoititte? No kyllähän minä saan päättää paljonko ton sonyn pitäs lahjottaa ku kerran tiiän... Vitsit tolla 3miljoonalla mitää tee tossa katastrofissa. For real?

Suomi ja suomalaisten murheet taas nostaa päätään... Joillaan ei ole tällä hetkellä asuntoa puhumattakaan lähiystäviä Japanissa...
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

14.03.2011 klo 18.38

Menee kyllä tuo Sony viha vähän överiksi, jos pitää tämäkin väkisin vääntää negatiiviseksi.
lainaa
zapasnikJan

14.03.2011 klo 18.57

tagman =))
lainaa
jami

14.03.2011 klo 19.08

Raaskiikohan muuan Activision lahjottaa yhtään mitään?
lainaa
aaaaaaaaaaa

14.03.2011 klo 19.18

jami kirjoitti:
Raaskiikohan muuan Activision lahjottaa yhtään mitään?

Tottakai! Activision tuplaa DLC-sisällön hinnan ja antaa siitä 10% avustukseksi, kaikki raha tietenkin menee Kotickin käsittelyiden kautta...
lainaa
ImNoJustinTimberlake

14.03.2011 klo 19.40

ItkeMulleJoki kirjoitti:
Lobotomia kirjoitti:
SonyFailaaKybällä kirjoitti:
Ahne ja häikäilemätön $on¥ laittoi 2,6 miljoonaa likoon, koska tietää sen maksavan itsensä takaisin muutamassa päivässä positiivisena julkisuutena maailman mediassa.

Eihän Sonyn tietenkään ole tarkoitus olla mikään hyväntekeväisyysjärjestö, vaan keinoja kaihtamatta rahaa sijoittajilleen tahkoava kylmä ja tunteeton kone, mutta tuollainen naurettava summa yhdeltä Japanin suurimmista ja varakkaimmista yrityksistä on sairasta pilaa.


No huh,huh! Jätä sanomatta, jos ei ole mitään fiksua sanottavaa.


Ei kannattaisi kommentoida asiaa, josta et selvästikään käsitä hölkäsen pöläystä. Mene siis vaikka takomaan apinan raivolla killzonea tai jotakin muuta sonyn "laatu"peliä.

Jokainen järjellä varustettu kuitenkin käsittää, ettei 2,6 miljoonaa kotimaan katastrofin uhrien auttamiseen ei ole taskunpohjanöyhtää ihmeellisempi summa lähes 90 miljardin liikevaihtoa pyörittävältä japanilaiselta pörssiyritykseltä, vaikka asiaa tarkastelisi miltä kantilta hyvänsä. Jopa yksityishenkilöt ovat lahjoittaneet suurempia summia.




Miten tähän asiaan liittyy se, että millä pelaa ja mitä? Miten voit saada tästä asiasta väännettyä konsolisodan? Vai oletko vaan noin yksinkertainen?

Tuo on vasta ensimmäinen lahjoitus. Kyllä ne japanilaiset firmat lisälahjoituksia tekee muukaanlukien Sony.
lainaa
Elmeri

14.03.2011 klo 19.51

Muistakaapas lapsukaiset, että lahjoitukset ovat Japanissa kultaakin kalliimmat.

Meille euromaiden idiooteille ei näköjään ole selvää se, että Japanissa kauppaa käydään jeneillä.

Vaikka meidän mittapuulla lahjoitukset ovatkin suhteellisen pieniä, niin heidän rahassaan se on melkoisesti.
lainaa
Hohoijaa

14.03.2011 klo 20.55

Täällä taas Jonnet kirjottelee ihan pärinöissä kuinka pienestä summasta on kyse. Jos kerta on niin vähän rahaa niin menkää ja lahjoittakaa... Tuskin yksikään teistäkään 1000 eurosta 950 euroa lahjoittaisi hyväntekeväisyyten ellette todellisen altruistisia olisi. Ainiin, teistä tuskin kukaan on tainnut lahjoittaa japaniin yhtikäs niin mitään.

Tässä nyt ihan pari esimerkkiä mitä rahalla katastrofialueille saadaan:

- 5 eurolla saadaan matolääkitys n. 200 lapselle (uskokaa vain huviksenne; kun kymmen metrinen alto pistää paikat paskaksi, niin taudit leviää).
Syyhyn hoidoksi riittää puhdas vesi, saippua ja
lähes ilmainen lääkevoide.
- 10 eurolla saadaan valmistettua n.20 ihmiselle lounas.
- Rokotteet maksavat naurettavan vähän (olisikohan ollut 10-30 senttiä)
- Huovat maksavat euron tai kaksi

En yleensä pidä mistään kettutyttö meiningistä yms. kehitysapu katastrofi haloosta, mutta alkaa vähän ihmetyttmämään, että mitä helvettiä täällä ihmiset rutisevat kun firmat antavat rahaa.

Ja todellakin ottaen huomioon Japanilaisen kulttuurin ja perinteet, niin ihan pienestä asiasta ei ole kyse.

Plus Australiassa oli ihan sama juttu. Edelleen voi lahjoittaa punaisenristin kautta raha apua Australiaan. Kuinka moni Australialainen firma tuki katastrofin uhreja...?

Eli todellakin, jos teillä on olut koleeraa paskaisesta juoma vedestä, matoja saastuneesta ruasta ja yms. muita tartuntoja katastrofin jälijltä, niin toki saatte valittaa. Itse en kuitenkaan päätäni Sonya kohtaan aukaise, sillä en halua edes joutua kokemaan edellä mainittuja asioita.

P.S Vastaisuudessa voisi V2 jättää tällaisten uutisen julkaisemisen väliin ihan vain siitä syystä, että kypsiä kommenteja asiaan ei saa, kun äidin luona asuvat CS tissiposket jakavat katastrofi kokemuksia koko maailmalle. Plus tämä ei oikeastaan ole edes peli uutinen... Ihan vaan sen takia, että tästä tulee kaikille järjenihmisille paskan maku suuhun kun näitä kommenteja lukee. Miten mitätöntä ihmisten auttaminen onkaan joidenkin mielestä...

Hävetkää ruojat ja hävetkää V2 toimitus. Älkää lietsoko näillä Jonneja konsolisotaan, sillä näemmä tällaisistakin aihesta sellaisen voi kehitellä.

lainaa
woiwidusunvikojas

14.03.2011 klo 21.09

ImNoJustinTimberlake kirjoitti:
ItkeMulleJoki kirjoitti:
Lobotomia kirjoitti:
SonyFailaaKybällä kirjoitti:
Ahne ja häikäilemätön $on¥ laittoi 2,6 miljoonaa likoon, koska tietää sen maksavan itsensä takaisin muutamassa päivässä positiivisena julkisuutena maailman mediassa.

Eihän Sonyn tietenkään ole tarkoitus olla mikään hyväntekeväisyysjärjestö, vaan keinoja kaihtamatta rahaa sijoittajilleen tahkoava kylmä ja tunteeton kone, mutta tuollainen naurettava summa yhdeltä Japanin suurimmista ja varakkaimmista yrityksistä on sairasta pilaa.


No huh,huh! Jätä sanomatta, jos ei ole mitään fiksua sanottavaa.


Ei kannattaisi kommentoida asiaa, josta et selvästikään käsitä hölkäsen pöläystä. Mene siis vaikka takomaan apinan raivolla killzonea tai jotakin muuta sonyn "laatu"peliä.

Jokainen järjellä varustettu kuitenkin käsittää, ettei 2,6 miljoonaa kotimaan katastrofin uhrien auttamiseen ei ole taskunpohjanöyhtää ihmeellisempi summa lähes 90 miljardin liikevaihtoa pyörittävältä japanilaiselta pörssiyritykseltä, vaikka asiaa tarkastelisi miltä kantilta hyvänsä. Jopa yksityishenkilöt ovat lahjoittaneet suurempia summia.




Miten tähän asiaan liittyy se, että millä pelaa ja mitä? Miten voit saada tästä asiasta väännettyä konsolisodan? Vai oletko vaan noin yksinkertainen?

Tuo on vasta ensimmäinen lahjoitus. Kyllä ne japanilaiset firmat lisälahjoituksia tekee muukaanlukien Sony.


Sinulla taitaa olla oikein sisäpiirin tietoa, kun näytät tietävän Sonyn tulevaisuudenkin lahjoitukset. Tietysti, voihan nuo tiedot Sonyn tulevista lahjoituksista olla myös fanipojan unelmia ja silkkaa fantasiaa.
lainaa
äläviitsipäteä

14.03.2011 klo 21.21

Hohoijaa kirjoitti:
Täällä taas Jonnet kirjottelee ihan pärinöissä kuinka pienestä summasta on kyse. Jos kerta on niin vähän rahaa niin menkää ja lahjoittakaa... Tuskin yksikään teistäkään 1000 eurosta 950 euroa lahjoittaisi hyväntekeväisyyten ellette todellisen altruistisia olisi. Ainiin, teistä tuskin kukaan on tainnut lahjoittaa japaniin yhtikäs niin mitään.



Sinä itsesi jalustalle nostanut saarnamies olet tainnut tehdä todella valtavia lahjoituksia, kun vaikutat niin äärettömän pätevältä moittimaan ja opastamaan muita. Jokainen halukas lahjoittaa mahdollisuuksiensa mukaan, eikä kukaan varmastikaan lähde myymään taloaan tai ottamaan lainaa voidakseen lahjoittaa enemmän tai kilpaillakseen Sonyn kanssa. 90 miljardin liikevaihdolla Sonyn olisi kuitenkin voinut olettaa olevan mahdollisuuksia hieman enempään kuin naurettavaan 2,6 miljoonaan.
lainaa
HerääPahvi

14.03.2011 klo 21.30

woiwidusunvikojas kirjoitti:
ImNoJustinTimberlake kirjoitti:
ItkeMulleJoki kirjoitti:
Lobotomia kirjoitti:
SonyFailaaKybällä kirjoitti:
Ahne ja häikäilemätön $on¥ laittoi 2,6 miljoonaa likoon, koska tietää sen maksavan itsensä takaisin muutamassa päivässä positiivisena julkisuutena maailman mediassa.

Eihän Sonyn tietenkään ole tarkoitus olla mikään hyväntekeväisyysjärjestö, vaan keinoja kaihtamatta rahaa sijoittajilleen tahkoava kylmä ja tunteeton kone, mutta tuollainen naurettava summa yhdeltä Japanin suurimmista ja varakkaimmista yrityksistä on sairasta pilaa.


No huh,huh! Jätä sanomatta, jos ei ole mitään fiksua sanottavaa.


Ei kannattaisi kommentoida asiaa, josta et selvästikään käsitä hölkäsen pöläystä. Mene siis vaikka takomaan apinan raivolla killzonea tai jotakin muuta sonyn "laatu"peliä.

Jokainen järjellä varustettu kuitenkin käsittää, ettei 2,6 miljoonaa kotimaan katastrofin uhrien auttamiseen ei ole taskunpohjanöyhtää ihmeellisempi summa lähes 90 miljardin liikevaihtoa pyörittävältä japanilaiselta pörssiyritykseltä, vaikka asiaa tarkastelisi miltä kantilta hyvänsä. Jopa yksityishenkilöt ovat lahjoittaneet suurempia summia.




Miten tähän asiaan liittyy se, että millä pelaa ja mitä? Miten voit saada tästä asiasta väännettyä konsolisodan? Vai oletko vaan noin yksinkertainen?

Tuo on vasta ensimmäinen lahjoitus. Kyllä ne japanilaiset firmat lisälahjoituksia tekee muukaanlukien Sony.


Sinulla taitaa olla oikein sisäpiirin tietoa, kun näytät tietävän Sonyn tulevaisuudenkin lahjoitukset. Tietysti, voihan nuo tiedot Sonyn tulevista lahjoituksista olla myös fanipojan unelmia ja silkkaa fantasiaa.


Herää pahvi! Mikä ihmeen fanipoika? Ihmisiä kuolee Japanissa ja sinä jauhat jostain fanipoikuudesta! Firmat yrittävät auttaa, ihmiset tekevät vapaaehtoista pelastustyötä ja sinä apina huutelet cokis kädessä anonyyminä aivotonta paskaa. Eikö sulla ole mitään empatiantunteita?
lainaa
t_t

14.03.2011 klo 21.38

En oikein ymmärrä miten monet sanovat etteikö 5 miljoonaa ole mitään? Enkä sitä miksi pitää alkaa syyttämään firmaa jos rahaa lahjoittaa hyvään. Tuossa ylempänä nimimerkillä Hohoijaa vertasi hyvin mitä hyvin pienilläkin summilla saadaan aikaiseksi.. Se on hyvä että apua saadaan monenlaisilta tahoilta. Toivon että ihmiset tääläkin lahjoittaisivat muutaman euron jos siitä ei kärsi oma rahatilanne.

PS. Pelaan xbox:illa ja olen iloinen että Sony lahjoitti. Konsolisota ei kuulu tähän topikkiin.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

14.03.2011 klo 23.00

Anonyymi kirjoitti:
Mainittu 300 miljoonaa jeniä on reilu 2,6 miljoonaa euroa. Vähättelemättä lahjoituksia, niin kyseessä ei ole Sonyn tai Nintendon kokoisille yrityksille kovinkaan merkittävä summa.


Mutta uhreille sitäkin enemmän.
lainaa
jan1

Rekisteröitynyt 20.08.2009

14.03.2011 klo 23.25

Miksi kaikki takertuvat vain Sonyn lahjoittamaan rahasummaan ja sen "vähyyteen" kun Nintendo lahjoitti saman summan, eikä Nipa antanut edes radioita :P
lainaa
halveksin

14.03.2011 klo 23.45

Appe kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:
Mainittu 300 miljoonaa jeniä on reilu 2,6 miljoonaa euroa. Vähättelemättä lahjoituksia, niin kyseessä ei ole Sonyn tai Nintendon kokoisille yrityksille kovinkaan merkittävä summa.


Mutta uhreille sitäkin enemmän.


Sony on japanin 5 suurimman yrityksen joukossa ja tuon enempää ei muka voinut tehdä kuin lahjoittaessa suurieleisesti naurettavan pikkusumman. 300 miljoonaa jeniä on n. 1/54000 Sonyn nettovarallisuudesta. Kehtaavatkin vielä leveillä sillä mediassa. Pihtarit ja roistot!
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

15.03.2011 klo 01.41

Eikä toki unohdeta sitä, että aika moni japanilainen palvelu on pistänyt vähäksi aikaa koneet alas virtojen säästämisen vuoksi. Esim. MGO pistettiin alas, ja samoin FF11 ja FF14.
lainaa
Häh

15.03.2011 klo 09.15

äläviitsipäteä kirjoitti:
Hohoijaa kirjoitti:
Täällä taas Jonnet kirjottelee ihan pärinöissä kuinka pienestä summasta on kyse. Jos kerta on niin vähän rahaa niin menkää ja lahjoittakaa... Tuskin yksikään teistäkään 1000 eurosta 950 euroa lahjoittaisi hyväntekeväisyyten ellette todellisen altruistisia olisi. Ainiin, teistä tuskin kukaan on tainnut lahjoittaa japaniin yhtikäs niin mitään.

Mitäs ne muut on antanut?

Sinä itsesi jalustalle nostanut saarnamies olet tainnut tehdä todella valtavia lahjoituksia, kun vaikutat niin äärettömän pätevältä moittimaan ja opastamaan muita. Jokainen halukas lahjoittaa mahdollisuuksiensa mukaan, eikä kukaan varmastikaan lähde myymään taloaan tai ottamaan lainaa voidakseen lahjoittaa enemmän tai kilpaillakseen Sonyn kanssa. 90 miljardin liikevaihdolla Sonyn olisi kuitenkin voinut olettaa olevan mahdollisuuksia hieman enempään kuin naurettavaan 2,6 miljoonaan.
lainaa
Pelastaja

15.03.2011 klo 11.04

Taidanpa auttaa japania ja ostaa Gran Turismo 5 pleikkarille. Kaikkihan me on lahjotettu rahaa sonyn kautta.
lainaa
Antiwäkki

15.03.2011 klo 14.09

jan1 kirjoitti:
Miksi kaikki takertuvat vain Sonyn lahjoittamaan rahasummaan ja sen "vähyyteen" kun Nintendo lahjoitti saman summan, eikä Nipa antanut edes radioita :P

Valmistaako Nintendo radioita? Ei valmista. Joten miten helvetissä Nintendo voi lahjoittaa radioita kun se kerran niitä valmista? JA Nuo radiot 80-luvun ylijäämä roinaa joka on ollut parikymmentä vuotta pölyttymässä varastossa.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

15.03.2011 klo 14.10

halveksin kirjoitti:
Appe kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:
Mainittu 300 miljoonaa jeniä on reilu 2,6 miljoonaa euroa. Vähättelemättä lahjoituksia, niin kyseessä ei ole Sonyn tai Nintendon kokoisille yrityksille kovinkaan merkittävä summa.


Mutta uhreille sitäkin enemmän.


Sony on japanin 5 suurimman yrityksen joukossa ja tuon enempää ei muka voinut tehdä kuin lahjoittaessa suurieleisesti naurettavan pikkusumman. 300 miljoonaa jeniä on n. 1/54000 Sonyn nettovarallisuudesta. Kehtaavatkin vielä leveillä sillä mediassa. Pihtarit ja roistot!

Samsung, LG ja Sharp lahjoittivat 100milj jeniä, Toyota 30milj.
Microsoft lahjoitti 82milj jeniä ($100k), Apple vain auttaa iTunesin käyttäjiä lahjoittamaan rahaa.
Eli Sonyn ja Nipan lahjoitukset on sieltä yläpäästä.

Edit: Canon ja Panasonic lahjoittivat myös 300milj jeniä. Mitsubishi lahjoitti rouheat 500milj. NEC, Kyocera ja Epson lahjoitti 100milj. Lisäksi ainakin Sony ja Mitsubishi jakavat työntekijöilleen vielä avustuksia. Monet firmat lahjoittaa rahan lisäksi vielä tavaroita, kuten taskulamppuja, lääkepakkauksia sun muuta tarpeellista kamaa.
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

15.03.2011 klo 14.50

tagman kirjoitti:
halveksin kirjoitti:
Appe kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:
Mainittu 300 miljoonaa jeniä on reilu 2,6 miljoonaa euroa. Vähättelemättä lahjoituksia, niin kyseessä ei ole Sonyn tai Nintendon kokoisille yrityksille kovinkaan merkittävä summa.


Mutta uhreille sitäkin enemmän.


Sony on japanin 5 suurimman yrityksen joukossa ja tuon enempää ei muka voinut tehdä kuin lahjoittaessa suurieleisesti naurettavan pikkusumman. 300 miljoonaa jeniä on n. 1/54000 Sonyn nettovarallisuudesta. Kehtaavatkin vielä leveillä sillä mediassa. Pihtarit ja roistot!

Samsung, LG ja Sharp lahjoittivat 100milj jeniä, Toyota 30milj.
Microsoft lahjoitti 82milj jeniä ($100k), Apple vain auttaa iTunesin käyttäjiä lahjoittamaan rahaa.
Eli Sonyn ja Nipan lahjoitukset on sieltä yläpäästä.


Noniin odotinkin jo infromaatiota mitä toiset japski yritykset ovat lahjoittaneet, parempi se niin että jokainen lahjoittaa vähäsen kun pari "helvetin" isoa yritystä paljon.
lainaa
ascar

15.03.2011 klo 14.52

tagman kirjoitti:

Samsung, LG ja Sharp lahjoittivat 100milj jeniä, Toyota 30milj.
Microsoft lahjoitti 82milj jeniä ($100k), Apple vain auttaa iTunesin käyttäjiä lahjoittamaan rahaa.
Eli Sonyn ja Nipan lahjoitukset on sieltä yläpäästä.


Minunkin mielestäni on aika tyhmää ruveta riitelemään näistä lahjoituksista, koska onhan se päivän selvää, että miljardien vahinkoja ei voida juurikaan auttaa yksittäisillä lahjoituksilla vaan kaikkien lahjoituksilla yhteensä. Siispä jokaisen lahjoitus on Japanille varmasti hyvin tärkeä, oli se sitten pari miljoonaa tai pari tuhatta. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset ruvetko näitäkin vertailemaan toisiinsa. Toyotakin mm. menetti tehtaansa ja miljoonien edestä autoja, mutta lahjoittaa silti rahaa.

Japanilaiset lahjoittavat varmasti sen vuoksi suurimpia summia, koska kyseessä on heidän kotimaansa. Kyllä varmaan muutkin lahjoittaisivat enemmän omalle maalleen, koska se on heille tärkeämpää. Esim. uutisissa tuhansien kuolemat ovat pikkujuttu, mutta jos suomalainen kuolee, niin siitä uutisoidaan suurella näkyvyydellä ja niin edelleen.
lainaa
sonypihtaa

15.03.2011 klo 15.21

tagman kirjoitti:
halveksin kirjoitti:
Appe kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:
Mainittu 300 miljoonaa jeniä on reilu 2,6 miljoonaa euroa. Vähättelemättä lahjoituksia, niin kyseessä ei ole Sonyn tai Nintendon kokoisille yrityksille kovinkaan merkittävä summa.


Mutta uhreille sitäkin enemmän.


Sony on japanin 5 suurimman yrityksen joukossa ja tuon enempää ei muka voinut tehdä kuin lahjoittaessa suurieleisesti naurettavan pikkusumman. 300 miljoonaa jeniä on n. 1/54000 Sonyn nettovarallisuudesta. Kehtaavatkin vielä leveillä sillä mediassa. Pihtarit ja roistot!

Samsung, LG ja Sharp lahjoittivat 100milj jeniä, Toyota 30milj.
Microsoft lahjoitti 82milj jeniä ($100k), Apple vain auttaa iTunesin käyttäjiä lahjoittamaan rahaa.
Eli Sonyn ja Nipan lahjoitukset on sieltä yläpäästä.


Samsungille, LG:lle, Microsoftille, Applelle sekä monille muille firmoille on kuitenkin nostettava hattua, että ylipäänsä viitsivät tukea ulkomaisia avustuskohteita noinkin avokätisesti.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

15.03.2011 klo 15.29

ascar kirjoitti:
tagman kirjoitti:

Samsung, LG ja Sharp lahjoittivat 100milj jeniä, Toyota 30milj.
Microsoft lahjoitti 82milj jeniä ($100k), Apple vain auttaa iTunesin käyttäjiä lahjoittamaan rahaa.
Eli Sonyn ja Nipan lahjoitukset on sieltä yläpäästä.


Minunkin mielestäni on aika tyhmää ruveta riitelemään näistä lahjoituksista, koska onhan se päivän selvää, että miljardien vahinkoja ei voida juurikaan auttaa yksittäisillä lahjoituksilla vaan kaikkien lahjoituksilla yhteensä. Siispä jokaisen lahjoitus on Japanille varmasti hyvin tärkeä, oli se sitten pari miljoonaa tai pari tuhatta. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset ruvetko näitäkin vertailemaan toisiinsa. Toyotakin mm. menetti tehtaansa ja miljoonien edestä autoja, mutta lahjoittaa silti rahaa.

Näin ja minäkään en halunnut tuolla viestillä kannustaa vertailemaan eri firmojen hyvyyttä lahjoitusten perusteella, vaan tarkoitus oli osoittaa ettei tuo Sonynkaan lahjoitus ollut niin vähäpätöinen kun jotkut valitti.
lainaa
älävittuitepädejonne

15.03.2011 klo 16.01

äläviitsipäteä kirjoitti:
Hohoijaa kirjoitti:
Täällä taas Jonnet kirjottelee ihan pärinöissä kuinka pienestä summasta on kyse. Jos kerta on niin vähän rahaa niin menkää ja lahjoittakaa... Tuskin yksikään teistäkään 1000 eurosta 950 euroa lahjoittaisi hyväntekeväisyyten ellette todellisen altruistisia olisi. Ainiin, teistä tuskin kukaan on tainnut lahjoittaa japaniin yhtikäs niin mitään.



Sinä itsesi jalustalle nostanut saarnamies olet tainnut tehdä todella valtavia lahjoituksia, kun vaikutat niin äärettömän pätevältä moittimaan ja opastamaan muita. Jokainen halukas lahjoittaa mahdollisuuksiensa mukaan, eikä kukaan varmastikaan lähde myymään taloaan tai ottamaan lainaa voidakseen lahjoittaa enemmän tai kilpaillakseen Sonyn kanssa. 90 miljardin liikevaihdolla Sonyn olisi kuitenkin voinut olettaa olevan mahdollisuuksia hieman enempään kuin naurettavaan 2,6 miljoonaan.

Voisitko ystävällisesti tunkea halon perseeseesi?
lainaa
I_pity_the_fool

15.03.2011 klo 16.05

Hauskaa lukea kun jonnet pätee täällä kuinka hirvittävän säälittävän summan rahaa Sony lahjoitti. Nintendo lahjoitti myös, mutta missä rage? Ei ole, koska täälläkin väännetään konsolisotaa kun samaan aikaan maanjäristyksestä selvinneet japanilaiset koittavat ponnistaa selviytyäkseen. Puhdasta juomavettä ei ole riittämiin, hygienia on päin helvettiä ja lapset ja vanhukset alkavat sairastua tulvan mukana tuomiin sairauksiin. Ja täällä vaan ragetaan Sonylle.

Se on vaan niin hauskaa lukea näitä, mutta myös säälittävää, koska teidän sananne on kuin kärpäsenpaska verrattuna mitä maailmalla tapahtuu.
Amen.
lainaa
rootkit

15.03.2011 klo 16.11

tagman kirjoitti:
ascar kirjoitti:
tagman kirjoitti:

Samsung, LG ja Sharp lahjoittivat 100milj jeniä, Toyota 30milj.
Microsoft lahjoitti 82milj jeniä ($100k), Apple vain auttaa iTunesin käyttäjiä lahjoittamaan rahaa.
Eli Sonyn ja Nipan lahjoitukset on sieltä yläpäästä.


Minunkin mielestäni on aika tyhmää ruveta riitelemään näistä lahjoituksista, koska onhan se päivän selvää, että miljardien vahinkoja ei voida juurikaan auttaa yksittäisillä lahjoituksilla vaan kaikkien lahjoituksilla yhteensä. Siispä jokaisen lahjoitus on Japanille varmasti hyvin tärkeä, oli se sitten pari miljoonaa tai pari tuhatta. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset ruvetko näitäkin vertailemaan toisiinsa. Toyotakin mm. menetti tehtaansa ja miljoonien edestä autoja, mutta lahjoittaa silti rahaa.

Näin ja minäkään en halunnut tuolla viestillä kannustaa vertailemaan eri firmojen hyvyyttä lahjoitusten perusteella, vaan tarkoitus oli osoittaa ettei tuo Sonynkaan lahjoitus ollut niin vähäpätöinen kun jotkut valitti.


Sonyn lahjoitus on toki tyhjää parempi ja se varmasti otetaan kiitollisuudella vastaan, mutta japanilaisen duunarin selkänahasta revityllä 140 miljardin varallisuudella ja 90 miljardin liikevaihdolla riistopulju pystyisi tekemään paljon enemmän KOTIMAANSA katastrofin uhrien hyväksi kuin paistatella mediassa jollakin naurettavalla parin miljoonan taskunpohjanöyhtä-lahjoituksella.
lainaa
äläpojuguruile

15.03.2011 klo 16.17

I_pity_the_fool kirjoitti:
juomavettä ei ole riittämiin, hygienia on päin helvettiä ja lapset ja vanhukset alkavat sairastua tulvan mukana tuomiin sairauksiin. Ja täällä vaan ragetaan Sonylle.


Mitä SINÄ olet tehnyt asian eteen muuta kuin soittanut poskeasi netissä? Ai et mitään vai? No sepä vasta oli todellinen yllätys...
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

15.03.2011 klo 19.14

rootkit kirjoitti:

Sonyn lahjoitus on toki tyhjää parempi ja se varmasti otetaan kiitollisuudella vastaan, mutta japanilaisen duunarin selkänahasta revityllä 140 miljardin varallisuudella ja 90 miljardin liikevaihdolla riistopulju pystyisi tekemään paljon enemmän KOTIMAANSA katastrofin uhrien hyväksi kuin paistatella mediassa jollakin naurettavalla parin miljoonan taskunpohjanöyhtä-lahjoituksella.

Tämä riistopulju antaa työtekijöillensäkkin kunnon avustusrahat tuon maanjäristysrahastoon lahjoitetun rahan lisäksi, mitä ei kaikki lafkat tee. Ja ompa kovaa paistattelua mediassa, jos firman nimi mainitaan siellä muiden lahjoittajien keskellä.
lainaa
novoimahoton

15.03.2011 klo 20.32

tagman kirjoitti:
rootkit kirjoitti:

Sonyn lahjoitus on toki tyhjää parempi ja se varmasti otetaan kiitollisuudella vastaan, mutta japanilaisen duunarin selkänahasta revityllä 140 miljardin varallisuudella ja 90 miljardin liikevaihdolla riistopulju pystyisi tekemään paljon enemmän KOTIMAANSA katastrofin uhrien hyväksi kuin paistatella mediassa jollakin naurettavalla parin miljoonan taskunpohjanöyhtä-lahjoituksella.

Tämä riistopulju antaa työtekijöillensäkkin kunnon avustusrahat tuon maanjäristysrahastoon lahjoitetun rahan lisäksi, mitä ei kaikki lafkat tee. Ja ompa kovaa paistattelua mediassa, jos firman nimi mainitaan siellä muiden lahjoittajien keskellä.


Palkaton vapaa Sonyn suljettujen tehtaiden työntekijöille ei todellakaan ole mikään avustus.
lainaa
minäsevaan

15.03.2011 klo 21.39

hohhoijaa, sitä tuntee itsensäkin niin apinaksi kun edes vierailee tällä sivustolla.
lainaa
Itsepyhä

15.03.2011 klo 21.57

rootkit kirjoitti:
Sonyn lahjoitus on toki tyhjää parempi ja se varmasti otetaan kiitollisuudella vastaan, mutta japanilaisen duunarin selkänahasta revityllä 140 miljardin varallisuudella ja 90 miljardin liikevaihdolla riistopulju pystyisi tekemään paljon enemmän KOTIMAANSA katastrofin uhrien hyväksi kuin paistatella mediassa jollakin naurettavalla parin miljoonan taskunpohjanöyhtä-lahjoituksella.


Toyota, Honda, Nissan antoivat jokainen saman verran rahaa.. Toyotan liikevaihto 3 kertaa Sonyn, mikäs siinä paholaisyhtiössä on pielessä?
Eihän sillä ole mitään väliä, että tehtaita joudutaan sulkemaan ja liikevaihdot pienenee ja kurssit romahtivat. Eikä silläkään niin väliä, että jokainen maksaa kymmeniä miljardeja vuodessa verorahoja ja tukee katastrofeja ympäri maailmaa. Soo soo sony, Minä olen V2 kommentoija enkä ole antanut itse penniäkään Japanin kriisille.
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

16.03.2011 klo 00.17

Olen todella surullinen, ärtynyt näitten kommenttien takia..... :( Siis ei VOI olla TOTTA että jotkut saatanan idiootit kirjottaa TÄLLÄSTÄ PASKAA!!! (Mutta annan aplodit tagmanille omista kommenteistaan muillekin joilla ei ole "Sony is bad" kommentteja) Miten VOI OLLA NOIN suoraan sanottuna KUSTA PÄÄSTÄÄN VUOTAVIA MULKKUJA!!!(Mutta ei mikään ihme) Toivoisin ETTÄ V2:sen toimitus suoraan sanottuna poistaisi tämän uutisen tai poistaisi nuo idioottimaiset kommentit IHAN OIKEESTI!! (Voisi verrata amerikkalaisten facebook hommaan mikä on VIELÄ kusimaisenpaa touhua!!!)
............Onneksi sony ja muut suur firmat auttaa Japania :)
lainaa
anomuumi

16.03.2011 klo 01.34

Sonyn markkinointiosasto ilmeisesti pistää parastaan ja homma jutuista päätellen toimiikin ihan hyvin. Noh, ainahan kaikenlaiset markkinointikikat ovat uponneet juurikin typeryksiin parhaiten.

En nyt ala väittämään etteikö tästäkin summasta apua joillekin voisi olla, mutta jos jotain (suhteessa firman voittoihin) pikkuista lahjoitusta jotenkin alkaa pitämään todisteena siitä, että Sony ei olisi paha megakorporaatio, niin on ihan yhtä tyhmä kuin he, ketkä täällä ryntäsivät jo ostamaan apteekit tyhjiksi joditableteista.

Ehkä voisi jopa sanoa, että hieman samanlaista kyseenalaista toisten ahdingon hyväksikäyttöä kuin tuo tällä hetkellä käynnissä oleva ydinvoimaa geologisesti huomattavasti vakaammilla alueilla (siis vaikkapa Suomessa) vastustava kiihkoilu!

(Ei sillä että itsekään välttämättä mitenkään ehdoitta ydinvoimaa kannattaisin, koska korporaatioiden uraanikaivoksilla tapahtuu usein kaikkea moraalisesti arveluttavaa ja jätteet ovat ihan oikea ongelma.)
lainaa
germangrillman

16.03.2011 klo 10.18

Itsepyhä kirjoitti:
rootkit kirjoitti:
Sonyn lahjoitus on toki tyhjää parempi ja se varmasti otetaan kiitollisuudella vastaan, mutta japanilaisen duunarin selkänahasta revityllä 140 miljardin varallisuudella ja 90 miljardin liikevaihdolla riistopulju pystyisi tekemään paljon enemmän KOTIMAANSA katastrofin uhrien hyväksi kuin paistatella mediassa jollakin naurettavalla parin miljoonan taskunpohjanöyhtä-lahjoituksella.


Toyota, Honda, Nissan antoivat jokainen saman verran rahaa.. Toyotan liikevaihto 3 kertaa Sonyn, mikäs siinä paholaisyhtiössä on pielessä?
Eihän sillä ole mitään väliä, että tehtaita joudutaan sulkemaan ja liikevaihdot pienenee ja kurssit romahtivat. Eikä silläkään niin väliä, että jokainen maksaa kymmeniä miljardeja vuodessa verorahoja ja tukee katastrofeja ympäri maailmaa. Soo soo sony, Minä olen V2 kommentoija enkä ole antanut itse penniäkään Japanin kriisille.

Kuten muuan afroamerikkalainen mies sanoi kommentoidessaan paskanjauhajia: haters gonna hate.
lainaa
freeman

16.03.2011 klo 12.47

Mutta SUURIMMAN lahjoituksen tulee ilman muuta tekemään ystävällisyyden, avun ja tasa-arvon maallinen muodostuma, Pohjois-Korea, jonka hyväntahtoinen ja suopea sotapäällikkö Kim-Jong-Il kaivaa rahamassinsa esiin ja auttaa Japania kaikesta sydämestään. Ihailkaamme hänen panostaan maailmanrauhan luomisessa.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova