Tuorein sisältö

Näin pyörii Crysis 2 PS3:lla

09.03.2011 klo 13.00 | Luettu: 48092 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Tbreak on julkaissut videoita Crysis 2:n yksinpelikampanjasta PS3:lla pelattuna.









Tässä vielä lisäksi vertailu samasta pelistä PC:llä / X360:lla.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Microsoft menetti lä... Prototype 2:n pääpah... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (46 viestiä)

RiittäSota

09.03.2011 klo 13.21

Taas näitä turhia vertailuja. Ihan sama hankitko PS3,X360,PC Kaikilla pelattavia.
lainaa
deddd

09.03.2011 klo 13.27

aika huomattava ero tos pc vs xbox, detailien määrä on aika runsasta pc:llä
lainaa
hessuhp

09.03.2011 klo 13.57

Aika olemattomat erot. Pc detailit hukkuis kyllä kokonaisuuteen kun sitäkin katsottaisiin TV:stä 2-3m päästä.
lainaa
jondeere

09.03.2011 klo 14.05

hessuhp kirjoitti:
Aika olemattomat erot. Pc detailit hukkuis kyllä kokonaisuuteen kun sitäkin katsottaisiin TV:stä 2-3m päästä.


Riippuu vähän varmaan kuvakoosta :)

Nimim. 150" kuva tykillä.
lainaa
OoPee

09.03.2011 klo 14.11

Ottaen kaikki huomioon, pärjää XO ja PS3 PC:tä vastaan yllättävän kelvollisesti. Tässä nähdään että optimoimalla saadaan vanhakin rauta venymään kummasti. Suurin ero tulee resoluutiosta, noi detailit on näiden pelien vauhdissa se ja sama. Pelimekaniikka ja ruudunpäivitys on tärkein.
lainaa
Kimble

Rekisteröitynyt 23.06.2010

09.03.2011 klo 14.25

En joskus ymmärrä PC-pelaamista. Saat vain paremman grafiikan ja hiiriohjauksen (tästäkin etua vain tietyissä peleissä ja konsoleillekin on hiiriohjaimia keksitty) ja niistä sitten maksat moninkertaisen hinnan verrattuna konsoleihin.

Henkilökohtaisesti kun en pidä juurikaan räiskintäpeleistä ja strategiapeleistä vielä vähemmän ja koska ovat ainoat peligenret joissa hiirestä on etua (ainoana poikkeuksena MMORPGeet), PC on minulle melko turha pelialustana
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

09.03.2011 klo 14.38

Näyttäisi siltä, että detaileja tiputettu reilusti xbox:lla verrattuna pc:hen, mutta sitäkin enemmän ottaa silmään postprosessing vähäisyys xbox:lla. Vanha rauta on vanhaa rautaa, eipä siinä mikään auta. Onneksi se on myös nykyään halpaa rautaa. :) Eiköhän noista konsoleistakin tule taas jossain vaiheessa uudet versiot ja sitten pyörähtää jo melkoisen hienoa kuvaa ruudulla.
lainaa
ads

09.03.2011 klo 14.38

Kimble kirjoitti:
En joskus ymmärrä PC-pelaamista. Saat vain paremman grafiikan ja hiiriohjauksen (tästäkin etua vain tietyissä peleissä ja konsoleillekin on hiiriohjaimia keksitty) ja niistä sitten maksat moninkertaisen hinnan verrattuna konsoleihin.


miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä
lainaa
qqqq

09.03.2011 klo 14.45

kyllä tuo voisi näyttää pcllä paljon paremmalta mutta konsolit mielessähän tuo on tehty.
lainaa
eskoko

09.03.2011 klo 14.51

hmm... taidan suosia pc versiota paremman grafiikan takia. minkähän firmiksen ps3 versio vaatii? onkohan millainen tunnistautuminen moninpeliin?
lainaa
mauri

Rekisteröitynyt 15.02.2010

09.03.2011 klo 14.56

Minä harvoin pelaan peliä graafikan takia. PS3:lle menee ostoon kaikesta huolimatta koska PC:llä demo ei valitettavasti pyörinyt kunnolla.
lainaa
foundNirvana

Rekisteröitynyt 21.05.2009

09.03.2011 klo 15.09

ads kirjoitti:

miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä


Ei jos shoppailet VPd:ssä.

http://www.vpd.fi/

Ja itse peliin, se tulee varmasti olemaan laatutyötä niin pelattavuuden, tarinan, kenttäsuunnittelun, kuin grafiikoiden osalta.
lainaa
JohnMcMahon

09.03.2011 klo 15.35

Kimble kirjoitti:
En joskus ymmärrä PC-pelaamista. Saat vain paremman grafiikan ja hiiriohjauksen (tästäkin etua vain tietyissä peleissä ja konsoleillekin on hiiriohjaimia keksitty) ja niistä sitten maksat moninkertaisen hinnan verrattuna konsoleihin.

Henkilökohtaisesti kun en pidä juurikaan räiskintäpeleistä ja strategiapeleistä vielä vähemmän ja koska ovat ainoat peligenret joissa hiirestä on etua (ainoana poikkeuksena MMORPGeet), PC on minulle melko turha pelialustana


Kyllä se vaan on kivempi PC:llä pelata kun pelit maksaa n.10-20e vähemmän uutena, ei tarvitse kärsiä turhasta nykimisestä ja suttuisista resoluutioista. Kyllä itsellä 360 löytyy mutta kaikki pelit ostan ennemmin pc:lle kuin konsolille. Juuri noiden seikkojen takia. Hiiren takia en itse pc:llä pelaa.
lainaa
OASS

Rekisteröitynyt 24.10.2009

09.03.2011 klo 16.16

Ei se huonolta näytä, vaikka videoiden laatu on surkeahko.

Edit. Tulipa tilattua Limited Edition PS3:lle.
lainaa
stobe

09.03.2011 klo 16.21

Yhtä tyhjän kanssa esittää vertailuvideo joka on kuvattu kameralla ruudusta ja vielä vinottain. Tässäkö on peliuutisoinnin taso nykypäivänä?
lainaa
hessuhp

09.03.2011 klo 16.57

jondeere kirjoitti:
hessuhp kirjoitti:
Aika olemattomat erot. Pc detailit hukkuis kyllä kokonaisuuteen kun sitäkin katsottaisiin TV:stä 2-3m päästä.


Riippuu vähän varmaan kuvakoosta :)

Nimim. 150" kuva tykillä.

Mitä sanaa "TV:stä 2-3m päästä" et ymmärtänyt? en puhunut tykistä mitään.

Nimim. 46" kuva 3D:nä litukalla > 150" tykki kuva 2D:nä.
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

09.03.2011 klo 17.03

foundNirvana kirjoitti:
ads kirjoitti:

miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä


Ei jos shoppailet VPd:ssä.

http://www.vpd.fi/

Ja itse peliin, se tulee varmasti olemaan laatutyötä niin pelattavuuden, tarinan, kenttäsuunnittelun, kuin grafiikoiden osalta.


Ja vielä halvemmaksi tulee kun shoppailet CoolShopissa

http://www.coolshop.com/fi/

Esim. LBP2, GT5, on 39€
lainaa
Massimies

09.03.2011 klo 17.13

hessuhp kirjoitti:
jondeere kirjoitti:
hessuhp kirjoitti:
Aika olemattomat erot. Pc detailit hukkuis kyllä kokonaisuuteen kun sitäkin katsottaisiin TV:stä 2-3m päästä.


Riippuu vähän varmaan kuvakoosta :)

Nimim. 150" kuva tykillä.

Mitä sanaa "TV:stä 2-3m päästä" et ymmärtänyt? en puhunut tykistä mitään.

Nimim. 46" kuva 3D:nä litukalla > 150" tykki kuva 2D:nä.


46" oo mitään.

nimim. Sony VPL-VW90ES 3D projektori @ 200" kangas.
lainaa
Kimble

Rekisteröitynyt 23.06.2010

09.03.2011 klo 17.19

ads kirjoitti:
miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä


Viittasinkin tällä itse koneen hintaan, pelejä ostan vain harvoin uutena. Ja useampia pelejä olen ostanut PS3:lle käytettynä kympillä
lainaa
asd

09.03.2011 klo 17.34

Kimble kirjoitti:
ads kirjoitti:
miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä


Viittasinkin tällä itse koneen hintaan, pelejä ostan vain harvoin uutena. Ja useampia pelejä olen ostanut PS3:lle käytettynä kympillä


niin jos ostaa paketti koneen ne kyllä maksaa ihan pirusti mut jos ite kokoo niin ei tuu niin kalliiksi
lainaa
Make

09.03.2011 klo 18.52

asd kirjoitti:
Kimble kirjoitti:
ads kirjoitti:
miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä


Viittasinkin tällä itse koneen hintaan, pelejä ostan vain harvoin uutena. Ja useampia pelejä olen ostanut PS3:lle käytettynä kympillä


niin jos ostaa paketti koneen ne kyllä maksaa ihan pirusti mut jos ite kokoo niin ei tuu niin kalliiksi

Taitaa vaan maksaa pelkkä näytönohjain enemmän kun esim. PS3. Tosin jos haluaa pelata pelejä asetukset tapissa, niin tuskin saa riittävän hyvää näyttistä alle 400€. Siihen sit vielä emolevy, muistit, prossu, kiintolevy, levyasema, koppa, virtalähde ja pari kotelotuuletinta.
lainaa
Hifisti

Rekisteröitynyt 26.03.2008

09.03.2011 klo 19.03

Kyllä 99% nykypeleistä pyörii täysillä tolla mun GTX 460:lla ja 200€ arvonen näyttis kyseessä. Ainoastaan Crysis ja luultavasti Crysis 2 tulevat yskimään maksimi asetuksilla. Vois nää jonnet ottaa asioista selvää ennenkun tänne tullaan pätemään.
lainaa
Maade

09.03.2011 klo 19.05

Make kirjoitti:
asd kirjoitti:
Kimble kirjoitti:
ads kirjoitti:
miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä


Viittasinkin tällä itse koneen hintaan, pelejä ostan vain harvoin uutena. Ja useampia pelejä olen ostanut PS3:lle käytettynä kympillä


niin jos ostaa paketti koneen ne kyllä maksaa ihan pirusti mut jos ite kokoo niin ei tuu niin kalliiksi

Taitaa vaan maksaa pelkkä näytönohjain enemmän kun esim. PS3. Tosin jos haluaa pelata pelejä asetukset tapissa, niin tuskin saa riittävän hyvää näyttistä alle 400€. Siihen sit vielä emolevy, muistit, prossu, kiintolevy, levyasema, koppa, virtalähde ja pari kotelotuuletinta.


Millä planeetalla tuollaisia hintoja joutuu näytönohjaimesta maksamaan? Ja se minkä porukka yleensä unohtaa on että yleensä konetta päivitetään eikä koko vekotinta pistetä vaihtoon. Eikä se konsolipelaaminenkaan halpaa huvia ole, jos alkaa laskemaan Full HD televisioita ja surround kaiuttimia siihen mukaan :)
lainaa
Make

09.03.2011 klo 19.23

Maade kirjoitti:
Make kirjoitti:
asd kirjoitti:
Kimble kirjoitti:
ads kirjoitti:
miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä


Viittasinkin tällä itse koneen hintaan, pelejä ostan vain harvoin uutena. Ja useampia pelejä olen ostanut PS3:lle käytettynä kympillä


niin jos ostaa paketti koneen ne kyllä maksaa ihan pirusti mut jos ite kokoo niin ei tuu niin kalliiksi

Taitaa vaan maksaa pelkkä näytönohjain enemmän kun esim. PS3. Tosin jos haluaa pelata pelejä asetukset tapissa, niin tuskin saa riittävän hyvää näyttistä alle 400€. Siihen sit vielä emolevy, muistit, prossu, kiintolevy, levyasema, koppa, virtalähde ja pari kotelotuuletinta.


Millä planeetalla tuollaisia hintoja joutuu näytönohjaimesta maksamaan? Ja se minkä porukka yleensä unohtaa on että yleensä konetta päivitetään eikä koko vekotinta pistetä vaihtoon. Eikä se konsolipelaaminenkaan halpaa huvia ole, jos alkaa laskemaan Full HD televisioita ja surround kaiuttimia siihen mukaan :)


Tällä planeetalla. Tässä esim. Verkkokaupan halvin Radeon HD6970 http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23755
Alkuperäisessä kommentissani tarkoitin lähinnä sitä, että jos aloitat pelaamisen tyhjästä eli joudut hankkimaan kaiken. Sitä paitsi itse keskusyksikön lisäksi koneeseen joutuu ostamaan myös näytön, kaiuttimet, näppiksen, hiiren ja tarvittavat ohjelmistot (esim. winukka) ym. HD TV sen sijaan löytyy jo talosta kun talosta. Jos sitä ei syystä tai toisesta kuitenkaan löydy, niin hyviä 40" TV:eitä saa Gigantista 500-600€. Jos TV maksaisi tuon 600€ ja PS3:n 300€ = 900€. Tuolla hinnalla on aika vaikea saada hyvää pelikonetta kaikkineen oheislaitteineen.
lainaa
sgdgsdgsd

09.03.2011 klo 19.27

Kimble kirjoitti:
En joskus ymmärrä PC-pelaamista. Saat vain paremman grafiikan ja hiiriohjauksen (tästäkin etua vain tietyissä peleissä ja konsoleillekin on hiiriohjaimia keksitty) ja niistä sitten maksat moninkertaisen hinnan verrattuna konsoleihin.

Maksat enemmän -> saat pelata parempilaatusia pelejä.
Saahan 1000€:lläkin jo auton mutta silti jotkut maksaa 100000€ autosta. Toiset tyytyy huonompaan. Jos sulle riittää konsolipelien taso ni sitten ostat konsolin. Jos haluaa paremman pelikokemuksen niin sitten saa maksaakkin enemmän.
Ihan sama homma joka tuotteessa. Jos haluat paremman maksat enemmän. Mikäs siinä on niin vaikeeta ymmärtää?
lainaa
Juho

09.03.2011 klo 19.36

Saako jostain uusia PC-pelejä alle 44,90e? Meinaan tasan sen verran eikä latiakaan enempää maksaa uudet PS3-pelit VPD:llä.

Ainoa syy pelata mitään PC:llä on hiiriohjaus. Ja siitäkin on etua vain FPS- ja strategiapeleissä, joskin padikin on ainakin FPS:ssä yllättävän kelvollinen kunhan siihen on vain ensin tottunut.

Ja kaikenlisäksi sitä PC:tä saa päivittää vuoden välein, jos haluaa näkyvää eroa grafiikoissa ja ruudunpäivityksessä.
lainaa
Hmm

09.03.2011 klo 20.05

Maade kirjoitti:
Eikä se konsolipelaaminenkaan halpaa huvia ole, jos alkaa laskemaan Full HD televisioita ja surround kaiuttimia siihen mukaan :)

Onneksi pc-pelaamisen ei tarvitse laskea sellaisia asioita kuin monitori, kajarit/headset, hiiri+näppis mukaan... eiku...
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

09.03.2011 klo 20.32

Juho kirjoitti:
Saako jostain uusia PC-pelejä alle 44,90e? Meinaan tasan sen verran eikä latiakaan enempää maksaa uudet PS3-pelit VPD:llä.

Ainoa syy pelata mitään PC:llä on hiiriohjaus. Ja siitäkin on etua vain FPS- ja strategiapeleissä, joskin padikin on ainakin FPS:ssä yllättävän kelvollinen kunhan siihen on vain ensin tottunut.

Ja kaikenlisäksi sitä PC:tä saa päivittää vuoden välein, jos haluaa näkyvää eroa grafiikoissa ja ruudunpäivityksessä.

Ihan älytöntä paskaa tämäkin ylläoleva kommentti. Eikö jokainen saa pelata sillä alustalla millä haluaa? Tarvitaanko siihen jotain eritysiä syitä? Joku pelaa PC:llä koska haluaa pelata PC:llä vaikka se olisi kuinka "järjetöntä" tahansa. Joku pelaa iPadilla koska haluaa pelata iPadilla olipa sekin kuinka "järjetöntä" tai syytä vailla sinun mielestäsi. Itse pelaan sillä alustalla millä nyt sattuu hyvä peli olemaan. GayStation, SuxBox, iPad ja pelikuntoinen PuuCee löytyy ja PC, pleikka ja Boxi liitetty 42" telmariin. Jokaisella pelaan kun sille päälle satun. Kyllä, sille iPadillekkin on monia laadukkaitakin pelejä AppStoressa. Nintendo Wii:kin oli vähän aikaa jolla pelasin ne Nintendon parhaimmat pelit ja sitten myin sen kun se kävi tarpeettomaksi.

Miksi PC:tä pitäisi päivitellä puolen vuoden välein? Konsolit ovat pitäneet erittäin hyvin huolen siitä ettei PC:tä ole pariin vuoteen tarvinut päivittää lainkaan pelaamista varten jos ostit silloin pari vuotta sitten kohtuu tehokkaan koneen. Laitevaatimukset ovat juurikin konsolien takia myös PC:llä vaatimattomammat koska pelit suunnitellaan konsolien ehdoilla. Päivitystarve on silti tiheämpi kuin konsoleilla, se on väistämätön fakta, mutta kalliiksi sen ei tarvitse käydä.

Ja jos Konsolipelaajat ovat hintatietoisia niin miksi ei PC pelaajatkin voisi olla? Huuto.netistä voit ostaa vuoden vanhaa (tai vähän tuoreempaakin) rautaa pilkkahinnalla joka pyörittää uusiakin pelejä hyvin. Ja taatusti isommalla resolla kuin konsolit. Eikä rasita lompakkoa liikaa. Aina ei ole pakko ostaa sitä kalleinta kun se hinta tippuu PC-raudassa niin nopeasti. Pelit kuitenkin suunnitellaan siten että ne pyörivät mahdollisimman monen koneella.
lainaa
loligotminicock

09.03.2011 klo 20.44

mä pelaan Mario Brosia emulaattorilla 3n tuuman ikkunassa näppäimistön 4llä napilla ja hauskaa on
lainaa
jaahas

09.03.2011 klo 21.23

kiva kakkamyräkkä tääläkin ja miten niin sitä PC:tä pitää joka vuos päivittää mitä hemmettiä nyt oikeesti... mutta on se vaan sillain että PC:llä on parhaimmat graffat kuin millään konsolilla, eikös siittä ollu joku juttu plazassa vai missä että konsolit on sukupolven jäljessä tietokoneista. ja nyt tulee lisää kakkamyräkkää tästäkin:D
lainaa
stormiscoming

09.03.2011 klo 21.34

jaahas kirjoitti:
kiva kakkamyräkkä tääläkin ja miten niin sitä PC:tä pitää joka vuos päivittää mitä hemmettiä nyt oikeesti... mutta on se vaan sillain että PC:llä on parhaimmat graffat kuin millään konsolilla, eikös siittä ollu joku juttu plazassa vai missä että konsolit on sukupolven jäljessä tietokoneista. ja nyt tulee lisää kakkamyräkkää tästäkin:D


haittaa niitä jotka haluavat aina vain näteimmät pelit
lainaa
Maade

09.03.2011 klo 21.37

Make kirjoitti:
Tällä planeetalla. Tässä esim. Verkkokaupan halvin Radeon HD6970 http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23755
Alkuperäisessä kommentissani tarkoitin lähinnä sitä, että jos aloitat pelaamisen tyhjästä eli joudut hankkimaan kaiken. Sitä paitsi itse keskusyksikön lisäksi koneeseen joutuu ostamaan myös näytön, kaiuttimet, näppiksen, hiiren ja tarvittavat ohjelmistot (esim. winukka) ym. HD TV sen sijaan löytyy jo talosta kun talosta. Jos sitä ei syystä tai toisesta kuitenkaan löydy, niin hyviä 40" TV:eitä saa Gigantista 500-600€. Jos TV maksaisi tuon 600€ ja PS3:n 300€ = 900€. Tuolla hinnalla on aika vaikea saada hyvää pelikonetta kaikkineen oheislaitteineen.


http://shop.e-bug.de/shop/product_info.php?language=en&in Se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa.

Otetaanpa kotelo ~50e, 2kpl tuulettimia ~5e kpl, HD6850 ~170e (HD6870 on turha), AMD Phenom II X4 970BE ~160e, Emo ~100e, Muistit ~65e (6Gbit), Näyttö ~150e, Näppäimistö + hiiri ~60e ja kaiuttimet ~50e. Siihen vielä virtalähde ~65e (650w) ja joku DVD-asema ~20e. Katsohan, hintaa kertyi tasan 900e. Ja tuo on vielä aika pirun tykki kone jota ei tarvitse varmasti pariin vuoteen päivitellä. Senkin jälkeen voi hyvin lyödä vaan toisen samanlaisen näytönohjaimen kiinni ja taas riittää potkua pariksi vuodeksi.

Juho kirjoitti:
Saako jostain uusia PC-pelejä alle 44,90e? Meinaan tasan sen verran eikä latiakaan enempää maksaa uudet PS3-pelit VPD:llä.


Esim. amazon.co.uk. Minulla on sieltä juurikin Crysis 2 ennakkotilattuna £25.62 (Hinta ollut jossain vaiheessa tuon verran, ennakkotilauksista maksetaan alin hinta minkä se on maksanut) joka on noin 30e. Eikä tarvitse maksaa postikuluja. En tosin vielä tiedä että ostanko tuon vai perunko tilauksen ja ostan sitten kun nuo saavat sen DX11 päivityksen. Kiinnostaisi tietää miten ne meinaavat sen muka päivityksellä pultata kiinni..
lainaa
Beggu

09.03.2011 klo 23.00

Maade kirjoitti:

http://shop.e-bug.de/shop/product_info.php?language=en&in Se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa.

Otetaanpa kotelo ~50e, 2kpl tuulettimia ~5e kpl, HD6850 ~170e (HD6870 on turha), AMD Phenom II X4 970BE ~160e, Emo ~100e, Muistit ~65e (6Gbit), Näyttö ~150e, Näppäimistö + hiiri ~60e ja kaiuttimet ~50e. Siihen vielä virtalähde ~65e (650w) ja joku DVD-asema ~20e. Katsohan, hintaa kertyi tasan 900e. Ja tuo on vielä aika pirun tykki kone jota ei tarvitse varmasti pariin vuoteen päivitellä. Senkin jälkeen voi hyvin lyödä vaan toisen samanlaisen näytönohjaimen kiinni ja taas riittää potkua pariksi vuodeksi.


Ei kannata laittaa X4:ää, sillä X6 1055T thubanin saa samaan hintaan (167€ jimmsillä) ja on kuuden ytimen voimin reippaasti tehokkaampi mitä tuo X4.
lainaa
minäsevaan

10.03.2011 klo 05.48

vittu mitä apinoita oletta kaikki. mä pelaan palloillani saatana.
lainaa
Maade

10.03.2011 klo 08.18

Beggu kirjoitti:
Ei kannata laittaa X4:ää, sillä X6 1055T thubanin saa samaan hintaan (167€ jimmsillä) ja on kuuden ytimen voimin reippaasti tehokkaampi mitä tuo X4.


Muuten kyllä mutta tuo toimii vain 2.8Ghz kellotaajuudella, eikä käsittääkseni vielä mikään peli osaa hyödyntää kuutta ydintä. Kaiken lisäksi pelit kuormittavat enemmän näytönohjainta, ei prosessori. Toki omistaa useampia näyttöjä ja pitää toisella näytöllä muuta tavaraa auki niin tuo kuusiytiminen on parempi :)
lainaa
Juho

10.03.2011 klo 09.18

Duster kirjoitti:
Ihan älytöntä paskaa tämäkin ylläoleva kommentti. Eikö jokainen saa pelata sillä alustalla millä haluaa? Tarvitaanko siihen jotain eritysiä syitä? Joku pelaa PC:llä koska haluaa pelata PC:llä vaikka se olisi kuinka "järjetöntä" tahansa. Joku pelaa iPadilla koska haluaa pelata iPadilla olipa sekin kuinka "järjetöntä" tai syytä vailla sinun mielestäsi. Itse pelaan sillä alustalla millä nyt sattuu hyvä peli olemaan. GayStation, SuxBox, iPad ja pelikuntoinen PuuCee löytyy ja PC, pleikka ja Boxi liitetty 42" telmariin. Jokaisella pelaan kun sille päälle satun. Kyllä, sille iPadillekkin on monia laadukkaitakin pelejä AppStoressa. Nintendo Wii:kin oli vähän aikaa jolla pelasin ne Nintendon parhaimmat pelit ja sitten myin sen kun se kävi tarpeettomaksi.

Ihan älytöntä teiniemoilua ja olkiukkoilua tämäkin ylläoleva kommentti. Minä en ole sanonut että muilla alustoilla "ei saa pelata" tai "pelaaminen on järjetöntä", senkun pelaa millä haluaa, keksit omasta päästäsi. Täällä vain yriteltiin perustella sitä PC:n eduksi, että pelit olisivat halvempia mikä ei pidä paikkaansa, ellei sitten tykkää hakea pelejään markettien hyllyltä missä ne ovat 25euroa kalliimpia kuin netissä.

Minä esitin oman mielipiteeni sille, miksi olen siirtynyt enimmäkseen konsolipelaajaksi. Ja joo, kyllä minä PC:lläkin pelaan mutta en jaksa alkaa sitä päivittelemään uusinta uutta varten, vaan esim Crysis 2:n jos hommaan niin hommaan sen pleikkarille ihan siitä syystä että se sentään pyörittää sitä. Taas pienemmän laitevaatimusten omaavia pelejä kuten esim Bulletstormia pelaan ihan PC:llä.

Ja siis kyseinen PC on päivitetty kolme vuotta sitten, on kaikenkaikkiaan yli tonnin laite, ja tällä hetkellä häviää suorituskyvyssä pleikkarilleni vaikka laskentatehoa onkin näennäisesti enemmän. Jos haluaa enemmän tehoa ja nätimpää grafikkaa, siitä saa maksaa itsensä kipeäksi, niin se vai non.
lainaa
Maade

10.03.2011 klo 09.55

Juho kirjoitti:

Ihan älytöntä teiniemoilua ja olkiukkoilua tämäkin ylläoleva kommentti. Minä en ole sanonut että muilla alustoilla "ei saa pelata" tai "pelaaminen on järjetöntä", senkun pelaa millä haluaa, keksit omasta päästäsi. Täällä vain yriteltiin perustella sitä PC:n eduksi, että pelit olisivat halvempia mikä ei pidä paikkaansa, ellei sitten tykkää hakea pelejään markettien hyllyltä missä ne ovat 25euroa kalliimpia kuin netissä.

Minä esitin oman mielipiteeni sille, miksi olen siirtynyt enimmäkseen konsolipelaajaksi. Ja joo, kyllä minä PC:lläkin pelaan mutta en jaksa alkaa sitä päivittelemään uusinta uutta varten, vaan esim Crysis 2:n jos hommaan niin hommaan sen pleikkarille ihan siitä syystä että se sentään pyörittää sitä. Taas pienemmän laitevaatimusten omaavia pelejä kuten esim Bulletstormia pelaan ihan PC:llä.


Kyllä se vain pitää paikkansa, jonka voit hyvin itsekkin todeta.. Ja muuten, ei kannata pelätä etteikö koneesi pyörittäisi Crysis 2. Jos koneesi pyörittää Bulletstormia niin aivan varmasti se pyörittää Crysis 2. Tuon laitevaatimukset on huomattavasti vaatimattomammat kuin vaikkapa alkuperäisen Crysiksen, eikä se edes tue kuin DX9. Tietenkin kannattaa ladata demo ja testata itse miten peli pyörii, mutta sanoisin että jos alkuperäinen Crysis pyörii medium asetuksilla niin tuon saa "Gamer" tasolle. Tuossa kun ei ole edes graafisia asetuksia, vaan kolme esiasetettua kökköä joista voi valita.

Toki kukin tyylillään.
lainaa
Influ

Rekisteröitynyt 19.10.2009

10.03.2011 klo 09.55

Yhtälailla ne PC pelitkin on halvempia niistä mystisistä verkkokaupoista ostettuna. Toki hintojen pudotessa käytännön hintaero myös kutistuu, mutta halvempia ne edelleen on.
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

10.03.2011 klo 10.55

Maade kirjoitti:
Make kirjoitti:
asd kirjoitti:
Kimble kirjoitti:
ads kirjoitti:
miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä


Viittasinkin tällä itse koneen hintaan, pelejä ostan vain harvoin uutena. Ja useampia pelejä olen ostanut PS3:lle käytettynä kympillä


niin jos ostaa paketti koneen ne kyllä maksaa ihan pirusti mut jos ite kokoo niin ei tuu niin kalliiksi

Taitaa vaan maksaa pelkkä näytönohjain enemmän kun esim. PS3. Tosin jos haluaa pelata pelejä asetukset tapissa, niin tuskin saa riittävän hyvää näyttistä alle 400€. Siihen sit vielä emolevy, muistit, prossu, kiintolevy, levyasema, koppa, virtalähde ja pari kotelotuuletinta.


Millä planeetalla tuollaisia hintoja joutuu näytönohjaimesta maksamaan? Ja se minkä porukka yleensä unohtaa on että yleensä konetta päivitetään eikä koko vekotinta pistetä vaihtoon. Eikä se konsolipelaaminenkaan halpaa huvia ole, jos alkaa laskemaan Full HD televisioita ja surround kaiuttimia siihen mukaan :)
No joo mutta ei ole pakko ostaa mitään Full HD tv:tä ja Surround kaiuttimia. Minulla on vaan HD Ready ja kunnon kuulokkeet.
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

10.03.2011 klo 10.55

Maade kirjoitti:
Make kirjoitti:
asd kirjoitti:
Kimble kirjoitti:
ads kirjoitti:
miten niin moninkertaisen hinnan? konsoleillahan pelit maksaa paljon enemmän kuin PC:llä


Viittasinkin tällä itse koneen hintaan, pelejä ostan vain harvoin uutena. Ja useampia pelejä olen ostanut PS3:lle käytettynä kympillä


niin jos ostaa paketti koneen ne kyllä maksaa ihan pirusti mut jos ite kokoo niin ei tuu niin kalliiksi

Taitaa vaan maksaa pelkkä näytönohjain enemmän kun esim. PS3. Tosin jos haluaa pelata pelejä asetukset tapissa, niin tuskin saa riittävän hyvää näyttistä alle 400€. Siihen sit vielä emolevy, muistit, prossu, kiintolevy, levyasema, koppa, virtalähde ja pari kotelotuuletinta.


Millä planeetalla tuollaisia hintoja joutuu näytönohjaimesta maksamaan? Ja se minkä porukka yleensä unohtaa on että yleensä konetta päivitetään eikä koko vekotinta pistetä vaihtoon. Eikä se konsolipelaaminenkaan halpaa huvia ole, jos alkaa laskemaan Full HD televisioita ja surround kaiuttimia siihen mukaan :)
No joo mutta ei ole pakko ostaa mitään Full HD tv:tä ja Surround kaiuttimia. Minulla on vaan HD Ready ja kunnon kuulokkeet.
lainaa
Juho

10.03.2011 klo 11.05

Pitääkö tosiaan muka paikkansa, että Crysis 2 pyörii pienemmillä laitevaatimuksilla kuin alkuperäinen? Alkuperäinen pyöri PC:lläni juuri ja juuri pelattavalla ruudunpäivityksellä (n.25fps tosin pahimmissa kohdissa n. 10fps) vaikka grafiikat oli selvästi alle keskitason, ja resoluutiokin jokin 1440x900...
lainaa
seki

Rekisteröitynyt 04.07.2007

10.03.2011 klo 12.12

Kyllä vaan on uudet PC pelit hyvin irronnu 30-35e hintaan ilma postitusta playstä. PC:llä pelaan PC:llä pelattavia pelejä ja Boxilla sitten konsolimaisia/yksinoikeuksia. Silti PC>konsolit, vaikka molemmilla tulee pelattua yhtä paljon. Ei tartte olla peppukipeä.
lainaa
Maade

10.03.2011 klo 12.20

Juho kirjoitti:
Pitääkö tosiaan muka paikkansa, että Crysis 2 pyörii pienemmillä laitevaatimuksilla kuin alkuperäinen? Alkuperäinen pyöri PC:lläni juuri ja juuri pelattavalla ruudunpäivityksellä (n.25fps tosin pahimmissa kohdissa n. 10fps) vaikka grafiikat oli selvästi alle keskitason, ja resoluutiokin jokin 1440x900...


Kyllä pitää paikkansa. Voit itse testata tuota lataamalla sen demon osoitteesta: http://www.ea.com/crysis-2/1/demo

Bulletstorm vaatii koneelta enemmän vääntöä kuin Crysis 2.
lainaa
pc-elitisti

10.03.2011 klo 12.24

Juho kirjoitti:
Pitääkö tosiaan muka paikkansa, että Crysis 2 pyörii pienemmillä laitevaatimuksilla kuin alkuperäinen? Alkuperäinen pyöri PC:lläni juuri ja juuri pelattavalla ruudunpäivityksellä (n.25fps tosin pahimmissa kohdissa n. 10fps) vaikka grafiikat oli selvästi alle keskitason, ja resoluutiokin jokin 1440x900...


Demo ainakin pyörii. Mutta se onkin vain dx9 ja muutenkin taitaa herkkuja puuttua vrt. lopullinen versio.
lainaa
pc-elitisti

10.03.2011 klo 12.34

Maade kirjoitti:
Beggu kirjoitti:
Ei kannata laittaa X4:ää, sillä X6 1055T thubanin saa samaan hintaan (167€ jimmsillä) ja on kuuden ytimen voimin reippaasti tehokkaampi mitä tuo X4.


Muuten kyllä mutta tuo toimii vain 2.8Ghz kellotaajuudella, eikä käsittääkseni vielä mikään peli osaa hyödyntää kuutta ydintä. Kaiken lisäksi pelit kuormittavat enemmän näytönohjainta, ei prosessori. Toki omistaa useampia näyttöjä ja pitää toisella näytöllä muuta tavaraa auki niin tuo kuusiytiminen on parempi :)


Kyllä nykyään alkaa olla jo iloa useammasta ytimestä. Ainakin 3Dmark 11 kaveri jolla on 1055T @ 3,5GHz vetää tuplapisteet siitä fysiikka testistä vrt oma 555BE @ 3x 3,7GHz.

Gta IV ja Bad Company 2 (ja hyvin todennäköisesti tuleva 3.) pyörivät nopeammin useammalla ytimellä. Tosin testit on tehty dual vs. quad core prossilla, eli quad vs. hexa prosessoreiden välillä eroa ei välttämättä niin paljoa synny.

Ja mikäli prosessorin kellottaminen ei onnistu, käyttää 1055T (ja muutkin Thubanit) AMD:n turbo corea joka nostaa kolmen ytimen kellotaajuuden 3,3 GHz:iin (korkeammaksi tietysti mikäli oletus kellotaajuus on korkeampi) mikäli sovellus ei osaa hyödyntää useampaa ydintä.
lainaa
Juho

12.03.2011 klo 15.57

Maade kirjoitti:
Kyllä se vain pitää paikkansa, jonka voit hyvin itsekkin todeta.. Ja muuten, ei kannata pelätä etteikö koneesi pyörittäisi Crysis 2. Jos koneesi pyörittää Bulletstormia niin aivan varmasti se pyörittää Crysis 2. Tuon laitevaatimukset on huomattavasti vaatimattomammat kuin vaikkapa alkuperäisen Crysiksen, eikä se edes tue kuin DX9. Tietenkin kannattaa ladata demo ja testata itse miten peli pyörii, mutta sanoisin että jos alkuperäinen Crysis pyörii medium asetuksilla niin tuon saa "Gamer" tasolle. Tuossa kun ei ole edes graafisia asetuksia, vaan kolme esiasetettua kökköä joista voi valita.

Toki kukin tyylillään.


Itseasiassa nyt kun pääsin Bulletstormissa massiivisempiin kenttiin ni alkoi diashow. Mutta kokeillaanpa tuota Crysis2:sta sitten. Kone osuu juuri minimivaatimuksiin.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova