Tuorein sisältö

Resistancen moninpeli kutistuu, ennen 60, nyt 16

04.03.2011 klo 11.08 | Luettu: 13964 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Ensimmäisessä Resistance-pelissä oli 40 pelaajan moninpeli, toisessa 60. Olisiko kolmosessa sitten 80? Ei, kertoo Eurogamer, vaan peliin on tulossa 16 pelaajan moninpeli.

Insomniac kertoo, että puolet 16:a pelaa ihmisinä, puolet chimeroina ja molempien tavoitteena on suorittaa tehtäviä ympäri pelin maailmaa. Tavoitteena on saada painopiste "hauskoille hetkille", joita aikaisemmissa peleissä koettiin pienemmissä moninpelikentissä.




V2.fi | Manu Pärssinen
< Uusi Ridge Racer Suo... Gearfest voimassa my... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (19 viestiä)

fgjhgtuhth

04.03.2011 klo 11.21

Sanokaa nyt vielä että dedicated servutkin häviää -.-
Ainakin Resistance 1:ssä ne vielä oli.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

04.03.2011 klo 12.10

Suurin pettymys pitkään aikaan tämä... 40 pelaajan (60:ntä pelaajaa ei kovin usein saatu samaan peliin, kun julkaisusta oli jo kulunut paljon aikaa - ei pelaajia tarpeeksi) pelit Resistance 2:ssa oli just mahtavia ja sillä se erottui muista tusinaräiskinnöistä (plus tietenkin erikoiset aseet). Kyllä FPS-peleissä se 24 on se ehdoton minimi, mutta mun mielestä Killzone 2:n 32 pelaajaa oli just sopiva (ja mapitki oli sitte tarpeeks laajoja). 16 pelaajaa kuullostaa... paskalta. Ne Resistance 2:n 10 pelaajan Deathmatchit ei ollu mitään kovin kummosia.

Noh, katotaan mitä tulee. Uus Multiplayer Gameplay trailer näyttää kyllä upealta. Teknisesti peli on parantunut huomattavasti, varmaan koska pelaajamäärä on pudonnut ja kenttien koko pienentynyt.
lainaa
Evoxia

04.03.2011 klo 13.25

Ei sitä kyllä itse niin huomaa jos on pienemmät kentät että kuinka monta vastustajaa on. 8v8:in voi olla todella hektistä.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

04.03.2011 klo 13.35

Perjaatteessa 60:n pelaajan pelit tuntuivat ihan niiltä 16:n pelaajan peleiltä.
Pelaajat oli jaettu eri ryhmiin ja tehtäviin, eikä pelaajien määrä oikeastaan tuntunut kovinkaan isolta.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

04.03.2011 klo 13.54

Demonoid kirjoitti:
Perjaatteessa 60:n pelaajan pelit tuntuivat ihan niiltä 16:n pelaajan peleiltä.
Pelaajat oli jaettu eri ryhmiin ja tehtäviin, eikä pelaajien määrä oikeastaan tuntunut kovinkaan isolta.

Kyllä ainakin mun peleissä oli kentän tietyt osat aina täynnä porukkaa. Vihollisten yksi aalto oli toisella puolella aluetta ja meidän joukkueen aalto toisella puolella ja siinä sitten otettiin yhteen. Oli aika siistiä. Hektisempää menoa kuin vaikka 256 pelaajan MAG-peleissä, joissa mappien laaja koko rajoittaa tuota intensiivisyyttä.
lainaa
Su0malainen

04.03.2011 klo 14.04

Toivottavasti ei taas yksi codi tulossa...
Crysis 2 ja Killzone ovat ainakin ottaneet melkeimpä liika mallia codeilta.
lainaa
OASS

04.03.2011 klo 15.17

Su0malainen kirjoitti:
Toivottavasti ei taas yksi codi tulossa...
Crysis 2 ja Killzone ovat ainakin ottaneet melkeimpä liika mallia codeilta.

Totta kai pelit muuttuvat enemmän cod tyylisiksi, koska codit myyvät.
lainaa
saletistinatsaa

04.03.2011 klo 15.49

Itseäni ei häiritse ollenkaan, että pelaaja määriä lasketaan, koska kentät pienenee samalla.
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

04.03.2011 klo 15.55

Aiemmat Resistancet ovat ainakin olleet täyttä paskaa.. mutta josko kolmas kerta toden sanoisi..?
lainaa
plääh

04.03.2011 klo 16.35

OASS kirjoitti:
Su0malainen kirjoitti:
Toivottavasti ei taas yksi codi tulossa...
Crysis 2 ja Killzone ovat ainakin ottaneet melkeimpä liika mallia codeilta.

Totta kai pelit muuttuvat enemmän cod tyylisiksi, koska codit myyvät.


mutta nämä kopioijat eivät silti myy yhtä hyvin joten miksi edes yrittää? pysyisi omaperäisenä niin jotakuta voisi edes kiinnostaa
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

04.03.2011 klo 18.31

plääh kirjoitti:
OASS kirjoitti:
Su0malainen kirjoitti:
Toivottavasti ei taas yksi codi tulossa...
Crysis 2 ja Killzone ovat ainakin ottaneet melkeimpä liika mallia codeilta.

Totta kai pelit muuttuvat enemmän cod tyylisiksi, koska codit myyvät.


mutta nämä kopioijat eivät silti myy yhtä hyvin joten miksi edes yrittää? pysyisi omaperäisenä niin jotakuta voisi edes kiinnostaa

Valitettavasti massoja kiinnostaa sama harmaa mössö enemmän kuin omaperäisyys.
lainaa
Mössöonhyvää

04.03.2011 klo 18.55

tagman kirjoitti:
plääh kirjoitti:
OASS kirjoitti:
Su0malainen kirjoitti:
Toivottavasti ei taas yksi codi tulossa...
Crysis 2 ja Killzone ovat ainakin ottaneet melkeimpä liika mallia codeilta.

Totta kai pelit muuttuvat enemmän cod tyylisiksi, koska codit myyvät.

mutta nämä kopioijat eivät silti myy yhtä hyvin joten miksi edes yrittää? pysyisi omaperäisenä niin jotakuta voisi edes kiinnostaa

Valitettavasti massoja kiinnostaa sama harmaa mössö enemmän kuin omaperäisyys.

Koska harmaa mössö on tuttua ja turvallista, sen sijaan omaperäisemmät tekeleet voivat olla kuinka paskaa tahansa.
lainaa
plääh

04.03.2011 klo 22.07

Mössöonhyvää kirjoitti:
tagman kirjoitti:
plääh kirjoitti:
OASS kirjoitti:
Su0malainen kirjoitti:
Toivottavasti ei taas yksi codi tulossa...
Crysis 2 ja Killzone ovat ainakin ottaneet melkeimpä liika mallia codeilta.

Totta kai pelit muuttuvat enemmän cod tyylisiksi, koska codit myyvät.

mutta nämä kopioijat eivät silti myy yhtä hyvin joten miksi edes yrittää? pysyisi omaperäisenä niin jotakuta voisi edes kiinnostaa

Valitettavasti massoja kiinnostaa sama harmaa mössö enemmän kuin omaperäisyys.

Koska harmaa mössö on tuttua ja turvallista, sen sijaan omaperäisemmät tekeleet voivat olla kuinka paskaa tahansa.


itse en ainakaan jaksa ostaa kahta erittäin samantyyppistä peliä olkoot vaikka kuinka turvallista (poikkeus tietty tarinallisesti tärkeet jatko-osat mut silloinkin yleensä huonompi menee lopulta vaihtoon)

mutta enemmistö on äänestänyt tutun ja turvallisen (eli wanhan ja tylsän mun suussa) puolesta. täytyy myöntää että itseäkin epäilyttää ostaa jotain Beautiful Katamareja mutta kyllä ne usein on enemmän sen arvosia kun CoD the very important master sergeant sequel joka melkein samanlaisena löytyy jo hyllystä
lainaa
pööpöileväapina

05.03.2011 klo 07.09

saletistinatsaa kirjoitti:
Itseäni ei häiritse ollenkaan, että pelaaja määriä lasketaan, koska kentät pienenee samalla.


Näinhän siinä käy. Ei ole järkevää olla erillainen, jos ihmiset eivät osta. Kz2:ssa nuo servut oli.. kz3:ssa taas ei, mutta ainut ero codeihin Kz3:en automaattihaussa on, että se toimii :D. Ei ainakaa itellä ole valittamista ollut.
lainaa
pööpöileväapina

05.03.2011 klo 07.13

Täytyy toivoa, että Resistance 3:ssa on yhteistyö pelitila myös. Pelasin kädet verille niitä. Jos ette ole kokeilleet ni kokeilkaa. Tajuttoman koukuttavaa.

Lyhyeesti: 3 hahmotyyppiä (parantaja, panosten jakaja, ryhmää suojaava sotilas), jota voi kehittää kun saadaan saaliiksi harmaata teknologiaa. Tehtävät arpoutuvat isoissa kentissä, joten koskaan ei tiedä mitä tehtäviä peli syöttää. Monsuja laitetaan iso määrä pinoon ja jokainen ryhmässä on tärkeä! Suosittelen.
lainaa
PoskiLare

05.03.2011 klo 11.12

Alkaa varmaan vääntö loppua cellistä kun tekstuuritarkkuuden noustessa pitää alkaa karsimaan.
lainaa
hehehh

07.03.2011 klo 17.03

''Alkaa varmaan vääntö loppua cellistä kun tekstuuritarkkuuden noustessa pitää alkaa karsimaan.''

romuboxilla nuo 16 pelaajan matsit on nyt ja aina
lainaa
fdskdfk

07.03.2011 klo 17.07

RS2:ssa oli hauska heitellä niitä ihme kranuja joka suuntaan ja porukkaa matalaksi kun kauhea lössi tuli jostain suunnalta. : D

Taitaa tämä olla roskaa, olisi ottanut ykkösen ja kakkosen parhaat puolet.

''Aiemmat Resistancet ovat ainakin olleet täyttä paskaa.. mutta josko kolmas kerta toden sanoisi..?''

Paskaa eivät ole olleet. Pidän ainakin enemmän kuin KZ:sta ja arvosanat puhuvat puolestaan.
lainaa
Owned

07.03.2011 klo 21.15

hehehh kirjoitti:

romuboxilla nuo 16 pelaajan matsit on nyt ja aina

Onneksi pleikka sentään jaksaa pyörittää enemmän pelaajia resistancessakin... eiku. Killzone 3 sentään pyörii edellisen osan malliin 32 pelaajalla... eiku venaas :D
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova