Tällainen on Skyrimin pelimoottori
Kun uutinen uudesta Elder Scrolls -pelistä levisi, suurin pelko oli heti se, että se toteutettaisiin pohjautueen samaan pelimoottoriin, kuin millä Oblivion tehtiin. Hetikohta tekijät kuitenkin vakuuttelivat, että pelimoottori on pistetty uusiksi ja nyt työn hedelmiä esitellään GameInformerissa.
Peliä pyörittää Bethesdan oma Creation Engine parannetulla Radiant AI:llä, Radiant Storylla ja HAVOKilla höystettynä. Pelistä kiinnostuneiden kannattaa lukea koko artikkeli.
Keskustelut (6 viestiä)
Rekisteröitynyt 05.01.2011
18.01.2011 klo 14.25
Rekisteröitynyt 22.01.2008
18.01.2011 klo 15.38
18.01.2011 klo 16.26
Vaikuttaa äärimmäisen lupaavalta, vaikka sanojapa tuossa vain oli. Techdemo olisi aika pornoa.
Vähän epäilyttää millaiset laitteistovaatimukset tuossa on ja miten konsolit voisivat ylipäätään selvitä valtavista piirto-etäisyyksistä ja kokonaan dynaamisesta valaistuksesta. Noh, ehkäpä tekevät oikein kunnon optimointi-taidonnäytteen.
18.01.2011 klo 21.45
Rekisteröitynyt 27.09.2010
18.01.2011 klo 21.48
19.01.2011 klo 09.21
Mua vähän epäilyttää toi screenshot. Onhan se hieno, mutta rehellisesti sanottuna odotan vähän suurempaa askelta oblivionista.
Oblivion otti suuren askeleen Morrowindistä, mutta epäilen, että yhtä suurta askelta voidaan ottaa Oblivionista Skyrimiin. Syynä se, että tämän täytyy pyöriä samalla raudalla kuin Oblivionin (Konsolit -.-").
Mutta kyllä siitä silti parempi tulee ja tämä pelimoottori vaikuttaa todella lupaavalta. Vielä kun saataisiin nähdä vähän todisteita noiden sanojen päälle.
Täysin dynaaminen valaistus ja valtava piirtoetäisyys pistävät epäilemään, kun otetaan konsolit huomioon. Tietysti dynaamisuus on vähän muotisana, eikä se välttämättä tarkoita, että jokaiselle kappaleelle lasketaan reaaliajassa varjot monesta valonlähteestä jne.