Gamecubelle suunniteltiin 3D-näyttöä
Nintendo 3DS on vielä tuloillaan, mutta Nintendolla on suunniteltu 3D-pelaamista jo yli vuosikymmenen verran. Gamespot kertoo, että Nintendo Gamecubeen oli suunnitteilla 3D-lisävarustenäyttö, koska koneen sisältä mahdollisuudet moisen hyödyntämiseen löytyivät. Suunnitelmat olivat jopa niin pitkällä, että Luigi's Mansionista oli valmiina 3D-versio.
Näyttö olisi kuitenkin maksanut enemmän kuin itse konsoli, joten projektista luovuttiin.
Keskustelut (12 viestiä)
14.01.2011 klo 17.16
Kyllä varmasti muiltakin kilpailijoilta sama rauta löytyi sisältä, jotta 3d:tä voitaisin tuottaa ulos, mutta mitä 3d:tä. Ensinäkin erittäin pienellä resoluutiolla ja PAAAALJJOOOON karsitulla grafiikalla. Jonkun yksittäisen kuution oltaisiin varmasti saatu 3d:ksi :).
14.01.2011 klo 18.16
ton ku uskois. Tuohon tv:t oli kaikki putki töllöjä. pyöritäppäs niissä 3d:tä.
.
Lueppas otsikko ja teksti uudestaan, niissä kummassakin mainitaan "3D-lisävarustenäyttö", joten mitään 3d-putkitelevisio säätöä ei oltu edes tekemässäkään. ;)
14.01.2011 klo 20.44
ton ku uskois. Tuohon tv:t oli kaikki putki töllöjä. pyöritäppäs niissä 3d:tä.
.
Lueppas otsikko ja teksti uudestaan, niissä kummassakin mainitaan "3D-lisävarustenäyttö", joten mitään 3d-putkitelevisio säätöä ei oltu edes tekemässäkään. ;)
Juu juu juu, mutta mieti nyt itekki.. Muistelen aikoja kun pelattii kaverilla Gamecubea.. ööö.. Sillon tiedettykkää 60hz kuvasta tai saatika sitten 120hz tai HD:sta.. Tuossa nyt tulee mieleen, että Nintedo haluaa nyt kertoa, että: "meillä muuten on ollu tollanen jo kauan, mutta ei vaa haluttu julkasta". Se nyt vaa on totuus, että mitään järkevää 3D:tä ei Gamecuben tehoilla pyöritetä..
Aluksi epäilin jo ps3:sen kykyä pyörittää vähänkään järkevää 3D:tä. Kiva kyllä yllättyä positiivisesti, mutta ehkä kuitenkin olisi voinut koko hömpötyksen peleissä jättää seuraavaan sukupolveen. 3D kuva kuitenkin ihmeen tökeröä vielä, kun lähdemateriaalit on mitä on.. Lähikuva tuntuu aina nykivän. joko tarvitaan OIKEETA 60fps /silmä tai sitten 120 JOS se MUKAMAS nyt on 60 /silmä.
14.01.2011 klo 22.04
http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Boy
Rekisteröitynyt 04.11.2007
14.01.2011 klo 22.20
Lähikuva tuntuu aina nykivän. joko tarvitaan OIKEETA 60fps /silmä tai sitten 120 JOS se MUKAMAS nyt on 60 /silmä.
Luulen että tuo on täysin ruudusta kiinni. Itse olen testannut useampaa 3D -peliä, enkä ole törmännyt minkänlaiseen nykimiseen tai tökkimiseen. Tosin ihan täydellistä tuo 3D ei ole joka pelissä. Jossain pelissä esintyy mm. varjostumia.
Rekisteröitynyt 29.07.2010
14.01.2011 klo 22.31
Rekisteröitynyt 11.08.2007
14.01.2011 klo 23.28
15.01.2011 klo 01.13
ton ku uskois. Varmasti nyttenki Microsoft ja Sony suunnittelee vaikka teleportti laitetta, mutta tuskin siinä onnistumssa. Tuohon tv:t oli kaikki putki töllöjä. pyöritäppäs niissä 3d:tä. Luulen, että tässä oli jokin viher/puna lasi 3d kyseessä, jota voi jo Batman peleissä päästä kokemaan.
Kyllä varmasti muiltakin kilpailijoilta sama rauta löytyi sisältä, jotta 3d:tä voitaisin tuottaa ulos, mutta mitä 3d:tä. Ensinäkin erittäin pienellä resoluutiolla ja PAAAALJJOOOON karsitulla grafiikalla. Jonkun yksittäisen kuution oltaisiin varmasti saatu 3d:ksi :).
jep jep, vaatii vitusti tehoa piirtää punaset ja siniset viivat =)=))==)))
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
15.01.2011 klo 01.41
Tuollaisilla kokeiluilla tietää sitten millaista rautaa tai ominaisuuksia tulevaisuudessa voisi tarvia, mutta tärkeintähän että suunnittelijoilla on hauskaa :)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
15.01.2011 klo 14.38
Rekisteröitynyt 28.07.2009
15.01.2011 klo 19.36
Jonnet ei muista:
http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Boy
Niinpä... Jonnet eivät muista/tiedä paljon muutakaan.
...
ton ku uskois, ... Tuohon tv:t oli kaikki putki töllöjä.
Siinä tapauksessa, että et tiennyt, niin 3D-LCD on ollut mahdollista toteuttaa jo 80-luvulla. Mutta sen hinta olisi ollut... noh, ei puhuta siitä kuin hyvin korkeana, useamman nollan sisältävänä, lukuna. :)
http://en.wikipedia.org/wiki/LCD_television#History
http://en.wikipedia.org/wiki/3D_television
http://en.wikipedia.org/wiki/Stereoscopy
16.01.2011 klo 11.14
Juu juu juu, mutta mieti nyt itekki.. Muistelen aikoja kun pelattii kaverilla Gamecubea.. ööö.. Sillon tiedettykkää 60hz kuvasta tai saatika sitten 120hz tai HD:sta.. Tuossa nyt tulee mieleen, että Nintedo haluaa nyt kertoa, että: "meillä muuten on ollu tollanen jo kauan, mutta ei vaa haluttu julkasta". Se nyt vaa on totuus, että mitään järkevää 3D:tä ei Gamecuben tehoilla pyöritetä..
Sä olet taas kujalla. Huomaa että sulla pyörii vaan Sonyn masiinat :) 60hz kuva oli GameCubella arkipäivää. Ja harva putki oli edes pelkästään 50Hz :D