Kuvia Elder Scrolls V: Skyrimistä
GamingEverything esittelee uusimman GameInformer-lehden The Elder Scrolls V : Skyrim -artikkelia. Kuvista saa jo jonkinlaisen käsityksen siitä, miltä peli tulee näyttämään sekä pelin juonesta ja taisteluista.
Kuvat löytyvät täältä.
Keskustelut (61 viestiä)
Rekisteröitynyt 20.12.2010
09.01.2011 klo 12.12
Rekisteröitynyt 20.08.2009
09.01.2011 klo 12.19
@Talmunen: muistaakseni 11.11.2011 ilmestyy PS3:lle, PC:lle ja Xbox360:lle
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
09.01.2011 klo 12.33
Rekisteröitynyt 05.06.2010
09.01.2011 klo 12.43
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1156392-got-t
Tuol on paljon juttuu Skyrimin uudistuksist esim:
- A variation of level scaling.
- Finishing moves, unique to each weapon and enemy you fight.
- Overhauled Combat-system (Dual wielding spells, able to pick diffrent spells for each hand, or put the same in both for a more powerful effect).
- Improved Faces/Improved Models Example: Faces have been dramatically overhauled. Characters now exhibit more emotion show of distinctions between different races and just plain looks better.
- Radiant AI.
- Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground). Trees and branches move independently with the wind. Water flows and huge draw distances!
- The game takes place 2 centuries after Oblivion.
- Initiating a conversation between a NPC no longer zooms: Quote "Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore. Start a conversation with some and they will act like someone would in real life, looking at you occasionally and walking around a bit and also continue doing a task if they were doing one while talking."
- Randomly generated quests.
- Dialog will pop up when you approach an enemy.
- 10 races to choose from.
- Confirmed creatures: zombies, skeletons, trolls, giants, ice wraiths, giant spiders, dragons, wolves, horses Elk, mammoth, saber-toothed cats.
- Presumeably open cities (as dragons can attack).
- Cooking/farming/mining/woodcutting/blacksmithing.
- Hud-free first-person view and improved third-person perspective
- Very unique landscapes! Also unique dungeons! In other words, lots of uniqueness!
- Character creation improved, body features customizable.
Rekisteröitynyt 17.09.2007
09.01.2011 klo 12.50
Rekisteröitynyt 20.08.2009
09.01.2011 klo 13.06
...
- Randomly generated quests.
- Presumeably open cities (as dragons can attack).
...
Hype omalla kohdalla nousi juuri potenssiin kaksi pelkästään noiden kahden uudistuksen takia! :D
Rekisteröitynyt 17.03.2009
09.01.2011 klo 13.14
Ei vielä kyllä pysty sanomaan muuta kuin että kivan näköisiä monsuja. Muuten ihan miellyttäviä lupauksia, mutta nuo finishing movet epäilyttävät. Toivottavasti eivät ole jotain hemmetin skippaamattomia kolmen sekunnin animaatiopätkiä, jotka alkavat kyllästyttämään viiden ensimmäisen kerran jälkeen.
Rekisteröitynyt 17.08.2008
09.01.2011 klo 13.28
Yksi asia mikä pistää silmään on tuo dynaaminen lumi ja vesi. What the heck? Kuulostaa siistiltä mutta luulis tuollaisen olevan melkoinen prosessorisyöppö.
Rekisteröitynyt 13.10.2009
09.01.2011 klo 13.32
09.01.2011 klo 13.40
Rekisteröitynyt 04.01.2011
09.01.2011 klo 13.48
Vaikuttaa ihan tyypilliseltä mainospuheelta. Toivotaan että pitää paikkaansa.
Yksi asia mikä pistää silmään on tuo dynaaminen lumi ja vesi. What the heck? Kuulostaa siistiltä mutta luulis tuollaisen olevan melkoinen prosessorisyöppö.
No jaa, dynaamisen muovinen vesihän on jo suurimmassaosassa pelejä ja lumi on valkoista hiekkaa.
Tosin, jos eivät tekisi maastoansa polygoneillaan...
Rekisteröitynyt 20.12.2008
09.01.2011 klo 14.00
09.01.2011 klo 14.04
Rekisteröitynyt 17.08.2008
09.01.2011 klo 14.14
Vaikuttaa ihan tyypilliseltä mainospuheelta. Toivotaan että pitää paikkaansa.
Yksi asia mikä pistää silmään on tuo dynaaminen lumi ja vesi. What the heck? Kuulostaa siistiltä mutta luulis tuollaisen olevan melkoinen prosessorisyöppö.
No jaa, dynaamisen muovinen vesihän on jo suurimmassaosassa pelejä ja lumi on valkoista hiekkaa.
Tosin, jos eivät tekisi maastoansa polygoneillaan...
Öö, saanen epäillä tuota vesiväitettä. Se on aika monessa nykyisessä pelissä pelkkä kimalteleva läpipäästävä kerros. Jos joku vetää tulpan irti se ei vuoda viemäriin, koska sillä ei ole fysiikanmallinnusta. Joku varmaan voisi vahvistaa tämän.
09.01.2011 klo 14.33
09.01.2011 klo 14.37
Rekisteröitynyt 17.08.2008
09.01.2011 klo 14.45
Mutta tuleeko tähän peliin mahdollisuus laittaa hahmolle parta! Ei voi ottaa vakavasti magea jolla ei ole kunnon joulupukkiparta
Aquqin antamassa linkissä ainakin puhuttiin, että parta olisi mahdollinen.
09.01.2011 klo 15.01
Upealta näyttää jo nyt! Ei malta odottaa :P
@Talmunen: muistaakseni 11.11.2011 ilmestyy PS3:lle, PC:lle ja Xbox360:lle
PC-versiota ei ainakaan noiden kuvien perusteella ole tulossa.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
09.01.2011 klo 15.27
Nelososa oli mielestäni jo takapakkia kolmanteen osaan verrattuna mutta...kyllä tätä kokeilla ainakin pitää.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.01.2011 klo 15.34
Yksi asia mikä pistää silmään on tuo dynaaminen lumi ja vesi. What the heck? Kuulostaa siistiltä mutta luulis tuollaisen olevan melkoinen prosessorisyöppö.
Periaatteessa lumen ja veden dynaamisuuteen ei paljoa tarvita. Eikö määreksi riitä, että materiaali reagoi pelaajaan ja näyttää jotenkuten realistiselta? Sanoisin että miltei joka nykypelissä nuo kaksi materiaalia on enemmän tai vähemmän dynaamisia.
Loistava esimerkki vesi ja lumi -efektien dynaamisuudesta on Uncharted, jossa lienee tämän hetken parhaimmat vesi ja lumi efektit ainakin konsolipuolella.
Rekisteröitynyt 04.10.2008
09.01.2011 klo 15.34
Vai molemmissa käsissä oma loitsu. Kuulostaa about yhtä typerältä kuin se DA2:n "aina kun painat nappia, jotain mahtavaa tapahtuu."
Rekisteröitynyt 17.08.2008
09.01.2011 klo 16.12
http://www.youtube.com/watch?v=nSwASbUzt0s
Ilmeisesti se ei tuota ole, vaan mitä Tagman sanoi.
Lumen dynaamisuudella ilmeisesti vain tarkoitettiin että kenkä uppoaa hankeen? Aika pettymys, mutta kaikki on kotiinpäin.
09.01.2011 klo 16.27
- Character creation improved, body features customizable.
Isotissisiä naishahmoja 8)
09.01.2011 klo 16.31
Roskaahan tästä tulee jos on samanlainen tylsä hiukkalaatikko kuin Morrowind ja Obvilion. Miksei kunnon juonivetoisia roolipelejä enään tehdä?
Rekisteröitynyt 27.05.2007
09.01.2011 klo 17.07
09.01.2011 klo 17.35
Upealta näyttää jo nyt! Ei malta odottaa :P
@Talmunen: muistaakseni 11.11.2011 ilmestyy PS3:lle, PC:lle ja Xbox360:lle
PC-versiota ei ainakaan noiden kuvien perusteella ole tulossa.
http://preview.tinyurl.com/3926sye
"Platform
Playstation 3
Xbox 360 • PC"
Rekisteröitynyt 26.09.2007
09.01.2011 klo 18.18
Roskaahan tästä tulee jos on samanlainen tylsä hiukkalaatikko kuin Morrowind ja Obvilion. Miksei kunnon juonivetoisia roolipelejä enään tehdä?
Ei ollut edes trolli. Totuus se on että nykyisin joita juonivetoisia ropeja näkyy hyvin vähän. Kaikki ropet yrittää olla jotain suuria hiekkalaatikkoja missä on joku ala-astelaisen kirjoittama juoni.
Ehkä olen vain liikaa vanhojen kunnon japsiropejen ystävä...Suikoden, FF7, Breath Of Fire...jne
Rekisteröitynyt 20.12.2010
09.01.2011 klo 18.41
Rekisteröitynyt 03.01.2008
09.01.2011 klo 19.02
Toivottavasti animointiin saataisiin vihdoinkin jotain kunnollista ja luonnollista liikettä ettei tarvitse niitä seipäännielleitä tönkköukkeileita katsella mitä Oblivionissa ja Fallout 3:ssa oli.
Myös maastovaihteiuita sitä kaipaisi Obilivionia enemmän. Eli olisi vulkaanisia aluieta, metsiköitä aavikoita jne.
Odotellaan mielenkiinnolla mutta täytyy kyllä maltillisemmin suhtautua tähän peliin :)
Rekisteröitynyt 25.07.2009
09.01.2011 klo 19.02
Minä ainakin toivoisin että jokaiseen versioon panostettaisiin tasavertaisesti, toki pclle tulee aina bonusta(modattavuus)
Rekisteröitynyt 05.06.2010
09.01.2011 klo 19.45
Roskaahan tästä tulee jos on samanlainen tylsähiukkalaatikko kuin Morrowind ja Obvilion. Miksei kunnon juonivetoisia roolipelejä enään tehdä?
Ei ollut edes trolli. Totuus se on että nykyisin joita juonivetoisia ropeja näkyy hyvin vähän. Kaikki ropet yrittää olla jotain suuria hiekkalaatikkoja missä on joku ala-astelaisen kirjoittama juoni.
Ehkä olen vain liikaa vanhojen kunnon japsiropejen ystävä...Suikoden, FF7, Breath Of Fire...jne
Kyllä tossa viestis oli pieni trollin poikanen ^^
Jaahas ei onnistunu alleviivaaminen, no anyways
09.01.2011 klo 20.29
oblivionin xbox 360-versiossa ei mielestäni taas ollut mitään vikaa, grafiikat oli heikommat mutta toimivuuden kannalta ei ainakaan omalta osalta mitään valitettavaa. Kuitenkin yli 100 tuntia tuli pelattua boxilla ja vähintään samanverran pc:llä
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.01.2011 klo 21.59
Roskaahan tästä tulee jos on samanlainen tylsä hiukkalaatikko kuin Morrowind ja Obvilion. Miksei kunnon juonivetoisia roolipelejä enään tehdä?
Ei ollut edes trolli. Totuus se on että nykyisin joita juonivetoisia ropeja näkyy hyvin vähän. Kaikki ropet yrittää olla jotain suuria hiekkalaatikkoja missä on joku ala-astelaisen kirjoittama juoni.
Ehkä olen vain liikaa vanhojen kunnon japsiropejen ystävä...Suikoden, FF7, Breath Of Fire...jne
Olen sitä mieltä, ettei länsimaalaiset osaa tehdä tarinallisesti hyviä roolipelejä. Lähestulkoon kaikissa kunnon roolipeliksi luokiteltavissa länsimaalaisissa peleissä on tylsät hahmot ja tylsä tarinankerronta. Mass Effectissä tarinapuoli on yllättävänkin mielenkiintoinen, mutta en kuitenkaan luokittele peliä roolipeliksi.
09.01.2011 klo 22.17
Rekisteröitynyt 29.10.2007
10.01.2011 klo 00.05
Roskaahan tästä tulee jos on samanlainen tylsä hiukkalaatikko kuin Morrowind ja Obvilion. Miksei kunnon juonivetoisia roolipelejä enään tehdä?
Ei ollut edes trolli. Totuus se on että nykyisin joita juonivetoisia ropeja näkyy hyvin vähän. Kaikki ropet yrittää olla jotain suuria hiekkalaatikkoja missä on joku ala-astelaisen kirjoittama juoni.
Ehkä olen vain liikaa vanhojen kunnon japsiropejen ystävä...Suikoden, FF7, Breath Of Fire...jne
Olen sitä mieltä, ettei länsimaalaiset osaa tehdä tarinallisesti hyviä roolipelejä. Lähestulkoon kaikissa kunnon roolipeliksi luokiteltavissa länsimaalaisissa peleissä on tylsät hahmot ja tylsä tarinankerronta. Mass Effectissä tarinapuoli on yllättävänkin mielenkiintoinen, mutta en kuitenkaan luokittele peliä roolipeliksi.
Mass Effectiä et luokittele roolipeliksi? Toivon todella ettet sitten luokittele noita idästä tulleita JRPG:itä roolipeleiksi, sillä niissä on usein vielä vähemmän mahdollisuutta oikeasti roolipelata hahmollaan.
Mikä tekee roolipelistä roolipelin sinulle?
10.01.2011 klo 00.31
Lähestulkoon missään muussa pelissä ei edes kiinnitä huomiota engineen, mutta tuossa esim. hahmon liikkuminen, fysiikat, tekoäly ja jatkuvat pienet bugit häiritsivät tauotta. En tiedä miten sitä parhaiten kuvailisi, mutta pelaaminen tuntui jotenkin tönköltä ja hahmot painottomilta esineiltä, jotka liitelevät ympäriinsä. Immersio rikkoutui aika usein.
Skyrimin enginestä ei tiedetä muuta, kuin että se on Bethesdan kehittämä ja siihen sisällytetään joitain osia Gamebryosta. Kuulostaa aika pahalta, etenkin kun Bethesda olisi voinut käyttää vaikka lupaavalta vaikuttavaa Id Tech 5:sta, johon sillä on yksinoikeus Id:n kanssa. Ilmeisesti pelin kehitys oli kuitenkin jo liian pitkällä.
Itse vain toivon, että eivät munaa tätä. Kaikesta huolimatta Oblivion oli omasta mielestäni tähän asti paras first person fantasiaseikkailu.
10.01.2011 klo 00.38
Skyrimin enginestä ei tiedetä muuta, kuin että se on Bethesdan kehittämä ja siihen sisällytetään joitain osia Gamebryosta. Kuulostaa aika pahalta, etenkin kun Bethesda olisi voinut käyttää vaikka lupaavalta vaikuttavaa Id Tech 5:sta, johon sillä on yksinoikeus Id:n kanssa. Ilmeisesti pelin kehitys oli kuitenkin jo liian pitkällä.
Id Tech 5 ei tue dynaamista valaistusta joten vuorokaudenvaihtelut olisi pitänyt jääneet pois. Ja Pete Hines muistaakseni sanoi ettei kyseinen moottori sovellu heidän peliensä tyyliseen avoimeen pelimaailmaan.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
10.01.2011 klo 01.11
Rekisteröitynyt 13.09.2007
10.01.2011 klo 01.26
Roskaahan tästä tulee jos on samanlainen tylsä hiukkalaatikko kuin Morrowind ja Obvilion. Miksei kunnon juonivetoisia roolipelejä enään tehdä?
Ei ollut edes trolli. Totuus se on että nykyisin joita juonivetoisia ropeja näkyy hyvin vähän. Kaikki ropet yrittää olla jotain suuria hiekkalaatikkoja missä on joku ala-astelaisen kirjoittama juoni.
Ehkä olen vain liikaa vanhojen kunnon japsiropejen ystävä...Suikoden, FF7, Breath Of Fire...jne
Olen sitä mieltä, ettei länsimaalaiset osaa tehdä tarinallisesti hyviä roolipelejä. Lähestulkoon kaikissa kunnon roolipeliksi luokiteltavissa länsimaalaisissa peleissä on tylsät hahmot ja tylsä tarinankerronta. Mass Effectissä tarinapuoli on yllättävänkin mielenkiintoinen, mutta en kuitenkaan luokittele peliä roolipeliksi.
Mass Effectiä et luokittele roolipeliksi? Toivon todella ettet sitten luokittele noita idästä tulleita JRPG:itä roolipeleiksi, sillä niissä on usein vielä vähemmän mahdollisuutta oikeasti roolipelata hahmollaan.
Mikä tekee roolipelistä roolipelin sinulle?
I concur.
10.01.2011 klo 08.13
10.01.2011 klo 09.56
Mass Effectissä tarinapuoli on yllättävänkin mielenkiintoinen, mutta en kuitenkaan luokittele peliä roolipeliksi.
Mass Effectiä et luokittele roolipeliksi? Toivon todella ettet sitten luokittele noita idästä tulleita JRPG:itä roolipeleiksi, sillä niissä on usein vielä vähemmän mahdollisuutta oikeasti roolipelata hahmollaan.
Mikä tekee roolipelistä roolipelin sinulle?
Pakko yhtyä Mazenan viestiin. Jotenkin tuntuu, ettei monilla tietokone-ropeja pelaavalla ole paljoakaan käsitystä mitä oikea ROOLIpelaaminen tarkoittaa. Mass Effectit (ja BioWaren crpg-pelit yleensäkin) ja Bethesdan Elder Scrollsit (ja Falloutit, myös Interplayn) juurikin tarjoavat hyvät puitteet sen roolin pelaamiselle, eikä vähiten sen takia, että pelaajalla on edes jonkinlainen mahdollisuus tehdä valintoja. En nyt kuitenkaan rupea mollaamaan jrpg-pelejä, niissäkin on hyvät juttunsa, mutta ne eivät ole todellakaan enemmän "rpg" kuin länsimaalaiset vastineensa, monasti päinvastoin.
Sori hienoisesta fleimistä, mutta nyt oli vain pakko. :P
10.01.2011 klo 10.02
Jaa niin kuin Oblivionissa? :D
"- Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground). Trees and branches move independently with the wind. Water flows and huge draw distances!"
Ja paskan marjat, konsolien prosessointiteho muistista puhumattakaan ei yksinkertaisesti riitä tuommoiseen.
"- Randomly generated quests."
Ja tämä on positiivinen asia?
10.01.2011 klo 10.02
Morrowind oli ainakin täysiverinen pc peli, joskin sen Xbox 1 versio oli yllättävän hyvin toteutettu käännös johtuen sen arkkitehtuurin pcmaisuudesta. Oblivionkin tehtiin ensin Pc:lle, ja sitten käännettiin hätäisesti Boxille ja myöhemmin vähän paremmin Ps3:lle joten miksi nyt olisi toisin? Bethesda kun on yleensä tunnettu pc studiona.
Fallout 3 taasen tehtiin konsolit (padi-ohjaus) hyvin vahvasti mielessä, sen huomaa jo käyttöliittymästä, jopa pc:llä. Jotenka sanoisin, että Bethesdakin on nykyään enemmän kallelaan konsoleihin. Tästä nyt tietenkin voisi vääntää enemmänkin peistä, mutta tämä siis se miten itse näen Bethesdan pelinkehitys-tilanteen nykyään.
10.01.2011 klo 10.13
Mass Effectissä tarinapuoli on yllättävänkin mielenkiintoinen, mutta en kuitenkaan luokittele peliä roolipeliksi.
Mass Effectiä et luokittele roolipeliksi? Toivon todella ettet sitten luokittele noita idästä tulleita JRPG:itä roolipeleiksi, sillä niissä on usein vielä vähemmän mahdollisuutta oikeasti roolipelata hahmollaan.
Mikä tekee roolipelistä roolipelin sinulle?
Pakko yhtyä Mazenan viestiin. Jotenkin tuntuu, ettei monilla tietokone-ropeja pelaavalla ole paljoakaan käsitystä mitä oikea ROOLIpelaaminen tarkoittaa. Mass Effectit (ja BioWaren crpg-pelit yleensäkin) ja Bethesdan Elder Scrollsit (ja Falloutit, myös Interplayn) juurikin tarjoavat hyvät puitteet sen roolin pelaamiselle, eikä vähiten sen takia, että pelaajalla on edes jonkinlainen mahdollisuus tehdä valintoja. En nyt kuitenkaan rupea mollaamaan jrpg-pelejä, niissäkin on hyvät juttunsa, mutta ne eivät ole todellakaan enemmän "rpg" kuin länsimaalaiset vastineensa, monasti päinvastoin.
Sori hienoisesta fleimistä, mutta nyt oli vain pakko. :P
Uskoisin että alkuperäinen kirjoittaja tarkoittaa sitä että ei pidä Mass Effect 2 CRPG pelinä, niin kuin en minäkään. Tabletop RPG:t on aivan oma maailmansa joissa vain mielikuvitus on rajana, mutta ikävä kyllä sellaista valinnanvapautta on mahdotonta toteuttaa videopelissä.
Länsimaalaiset RPG:t tuppaavat olemaan sandbox kikkareita. Erittäin hyvänä esimerkkinä nuo juuri mainitsemasi Oblivion ja Fallout 3. Lääniä löytyy, mutta peli on enemmän action peli kuin mikään RPG.
Positiivisina länsimaalaisina peleinä voidaan taas mainita Gothic 1 ja 2 sekä The Witcher. Ja jos ROOLIpelaamisesta aletaan väittelemään niin miltei kaikissa peleissä ohjataan jotain kuvitteellista hahmoa ja pelataan sillä. ROOLIpelaamiseksi kun voidaan lukea kaikki larppaamisesta cosplayhin, tietokonepeleistä konsolipeleihin ja tabletopeista pen & paper kirjoihin. Kaikkia näitä kuitenkin yhdistää se että pääpaino on tarinankerronnalla, ei hack & slashillä kuten Oblivionissa ja Fallout 3.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.01.2011 klo 10.35
Mass Effectiä et luokittele roolipeliksi? Toivon todella ettet sitten luokittele noita idästä tulleita JRPG:itä roolipeleiksi, sillä niissä on usein vielä vähemmän mahdollisuutta oikeasti roolipelata hahmollaan.
Mikä tekee roolipelistä roolipelin sinulle?
Mass Effect on räiskintäpeli, jonka aligenressä se on räiskintäroolipeli. Se on suhteellisen kaukana perinteisistä roolipeleistä.
10.01.2011 klo 10.37
Jos ROOLIpelaamisesta aletaan väittelemään niin miltei kaikissa peleissä ohjataan jotain kuvitteellista hahmoa ja pelataan sillä. ROOLIpelaamiseksi kun voidaan lukea kaikki larppaamisesta cosplayhin, tietokonepeleistä konsolipeleihin ja tabletopeista pen & paper kirjoihin. Kaikkia näitä kuitenkin yhdistää se että pääpaino on tarinankerronnalla, ei hack & slashillä kuten Oblivionissa ja Fallout 3.
Mielestäni jonkunlainen sandbox sopii hyvin roolipeleihin. Mitä enemmän vapautta ja valintoja pelaajalle annetaan, sitä paremmin pelaaja pystyy "elämään" hahmon kautta.
Esimerkiksi Oblivionissa voit lähteä juoksentelemaan minne sattuu ja vaikka metsästää possuja tai tutkia luolastoja. Sen ei välttämättä pidäkkään olla pääpaino pelissä, mutta se että niin _voi_ tehdä halutessaan, parantaa roolipeli-elämystä huomattavasti.
Kyllähän juoni, oman hahmon kehitys, interaktiiviset hahmot yms. myöskin vaaditaan roolipelaamiseen, mutta sen kaiken ympärillä olevasta hiekkalaatikosta ei ainakaan haittaa ole.
Jos pelaaja istutetaan kiskoille ja annetaan pari valintaa, niin peli tuntuu enemmänkin interaktiiviselta elokuvalta, jossa kyllä voi samaistua hahmoon, mutta se ei mielestäni ole roolipelausta.
10.01.2011 klo 11.08
10.01.2011 klo 11.29
"- Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground). Trees and branches move independently with the wind. Water flows and huge draw distances!"
Ja paskan marjat, konsolien prosessointiteho muistista puhumattakaan ei yksinkertaisesti riitä tuommoiseen.
"- Randomly generated quests."
Ja tämä on positiivinen asia?
Itseäkin epäilyttää dynaaminen lumi/vesi. Kyseisten simulointi edes pienessä mittakaavassa ja pienellä tarkkuudella on niin hidasta, että ei sitä kunnolla pysty ainakaan isossa maailmassa reaaliaikaisesti tekemään. Napatkaa joku 3D-softa ja kokeilkaapa renderöidä vaikka kuppiin putoava vesimassa. Muutaman minuutin odottelun ja muutaman valmiin framen jälkeen voi alkaa miettimään, että miten pitkään menee, jos veden pitäisi virrata monimutkaisia kappaleita pitkin. Jos niitä frameja pitäisi piirtää se vähintään 30 kpl sekunnissa ja laskentatehoa kuluu samalla moniin muihin asioihin, niin alkaa hiljalleen tajuamaan, kuinka epärealistista moinen on.
Dynaamisuus on aika trendikäs sana ja tuolla varmaan tarkoitetaan jotain uutta kikkaa, jolla saadaan pelaajalle illuusio pienestä dynaamisuudesta. Esim pisaroita putoilee maahan kun nouset vedestä, tai lumi katoaa hiljalleen auringossa ja maahan vaihtuu märkää nurmikkoa kuvastava tekstuuri. Puiden heiluminen ja jopa kappaleiden lentäminen tuulessa nyt on ihan mahdollistakin toteuttaa hyvin, josta esimerkkinä dunia-engine (FC2) http://www.youtube.com/watch?v=AMAqTXCd1Sg
"Randomly generated quests" kyllä kuulostaa äkkiseltään pahalta, mutta se voi olla oikein tehtynä hyväkin asia. Jos esimerkiksi menet tutkimaan luolaa ja oviaukolla saat siihen jopa questin, josta saa pienen palkinnon, niin nostaa motivaatiota ennestään.
Tietenkin tuon voi toteuttaa myös huonosti, kuten niin, että jokainen ihminen kaupungissa pyytää sinua tappamaan x-määrän y-eläimiä.
10.01.2011 klo 12.17
Roskaahan tästä tulee jos on samanlainen tylsä hiukkalaatikko kuin Morrowind ja Obvilion. Miksei kunnon juonivetoisia roolipelejä enään tehdä?
Ei ollut edes trolli. Totuus se on että nykyisin joita juonivetoisia ropeja näkyy hyvin vähän. Kaikki ropet yrittää olla jotain suuria hiekkalaatikkoja missä on joku ala-astelaisen kirjoittama juoni.
Ehkä olen vain liikaa vanhojen kunnon japsiropejen ystävä...Suikoden, FF7, Breath Of Fire...jne
Olen sitä mieltä, ettei länsimaalaiset osaa tehdä tarinallisesti hyviä roolipelejä. Lähestulkoon kaikissa kunnon roolipeliksi luokiteltavissa länsimaalaisissa peleissä on tylsät hahmot ja tylsä tarinankerronta. Mass Effectissä tarinapuoli on yllättävänkin mielenkiintoinen, mutta en kuitenkaan luokittele peliä roolipeliksi.
Kyllä näin on. Sitten kun hahmolla on iso tukka, isompi miekka ja järkyttävä angsti päällä, on hahmo mielenkiintoinen.
10.01.2011 klo 13.57
Mass Effectiä et luokittele roolipeliksi? Toivon todella ettet sitten luokittele noita idästä tulleita JRPG:itä roolipeleiksi, sillä niissä on usein vielä vähemmän mahdollisuutta oikeasti roolipelata hahmollaan.
Mikä tekee roolipelistä roolipelin sinulle?
Mass Effect on räiskintäpeli, jonka aligenressä se on räiskintäroolipeli. Se on suhteellisen kaukana perinteisistä roolipeleistä.
Eli toisinsanoen et ole edes pelannut koko peliä? Miksi sitten yrität syöttää noinkin naurettavaa valhetta täällä? " Räiskintäpeli"? Oikeesti, "aligenre räiskintäroolipeli". Please...
Taitaa vain kaveria vielä harmittaa, että oma suosikkikonsoli saa oman painoksensa ME:stä näin myöhään. Muuta järkevää selitystä en keksi tuollaiselle roskan jauhamiselle.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.01.2011 klo 14.25
Kyllä näin on. Sitten kun hahmolla on iso tukka, isompi miekka ja järkyttävä angsti päällä, on hahmo mielenkiintoinen.
Valitettavasti jopa nämä angsti piikkitukatkin on mielenkiintoisempia hahmoja, kun länsimaalaisten ropejen sieluttomat ja yhdentekevät hahmot.
Eli toisinsanoen et ole edes pelannut koko peliä? Miksi sitten yrität syöttää noinkin naurettavaa valhetta täällä? " Räiskintäpeli"? Oikeesti, "aligenre räiskintäroolipeli". Please...
Taitaa vain kaveria vielä harmittaa, että oma suosikkikonsoli saa oman painoksensa ME:stä näin myöhään. Muuta järkevää selitystä en keksi tuollaiselle roskan jauhamiselle.
Onko se nyt niin rumasti sanottu, jos luokittelen ME:n räiskintäpeli genreen? Ja ME ei ole missään vaiheessa kiinnostanut mitään enempää meikäläistä, jotenka minulle on yhdentekevää milloinka peli tulee PS3:lle tai olisko tullut ollenkaan. Ja olen kyllä pelanut ME:tä. Pelin tarina ja hahmot yllätti positiivisesti, mutta pelimekaniikka vie pelistä kaiken ilon.
10.01.2011 klo 15.33
10.01.2011 klo 16.01
Valitettavasti jopa nämä angsti piikkitukatkin on mielenkiintoisempia hahmoja, kun länsimaalaisten ropejen sieluttomat ja yhdentekevät hahmot.
Paskanmarjat, ennemmin se superkliseinen avaruussolttu kuin linja-auton kokoista miekkaa nro 123908 heiluttava ja sateenkaaren väreissä pomppiva emo-kakara retardien ystäviensä kanssa pelissä joka yrittää kopioida rännijuoksu-final fantasyjä mahdollisimman paljon.
10.01.2011 klo 16.27
Paskanmarjat, ennemmin se superkliseinen avaruussolttu kuin linja-auton kokoista miekkaa nro 123908 heiluttava ja sateenkaaren väreissä pomppiva emo-kakara retardien ystäviensä kanssa pelissä joka yrittää kopioida rännijuoksu-final fantasyjä mahdollisimman paljon.
Vaikka en itse juurikaan mitään japsiropeja pelaa (FF7 ja FF9 pelattu läpi), niin on niissä keskimäärin paremmat hahmot kuin länsimaalaisissa. Hahmot muuttuvat juonen mukana ja hahmojen välillä on välillä monimutkaisempiakin suhteita ja hahmojen välisistä tilanteista saadaan niin draamaa kuin huumoriakin.
Mutta Final Fantasyn ja Mass Effectin vertailu nyt on muutenkin vähän kyseenalaista. Final Fantasy tosiaan menee paljon vahvemmin raiteilla, jolloin juonesta ja hahmoista voidaankin tehdä monimutkaisempia. Mass Effect taas pohjautuu enemmän pelaajan valintoihin, jolloin saadaan enemmän vuorovaikutusta, mutta käsikirjoituksen tekeminen vaikeutuu. Kokonaisuudessaan niin eri pelit, että niitä ei edes pidä suoraan vertailla, eikä ole yksiselitteistä vastausta sille kumpi on parempi.
Mutta yrittäkää pysyä edes jotenkin nyt siinä aiheessa (The Elder Scrolls: Skyrim, mikäli jo täysin unohtui)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.01.2011 klo 18.46
Valitettavasti jopa nämä angsti piikkitukatkin on mielenkiintoisempia hahmoja, kun länsimaalaisten ropejen sieluttomat ja yhdentekevät hahmot.
Paskanmarjat, ennemmin se superkliseinen avaruussolttu kuin linja-auton kokoista miekkaa nro 123908 heiluttava ja sateenkaaren väreissä pomppiva emo-kakara retardien ystäviensä kanssa pelissä joka yrittää kopioida rännijuoksu-final fantasyjä mahdollisimman paljon.
Kun henkilö yleistää kaikki jrpg:t Final Fantasy XIII:n kaltaisiksi niin tietää ettei tyypillä ole mitään kokemusta jrpg -peleistä.
10.01.2011 klo 19.49
Valitettavasti jopa nämä angsti piikkitukatkin on mielenkiintoisempia hahmoja, kun länsimaalaisten ropejen sieluttomat ja yhdentekevät hahmot.
Paskanmarjat, ennemmin se superkliseinen avaruussolttu kuin linja-auton kokoista miekkaa nro 123908 heiluttava ja sateenkaaren väreissä pomppiva emo-kakara retardien ystäviensä kanssa pelissä joka yrittää kopioida rännijuoksu-final fantasyjä mahdollisimman paljon.
Kun henkilö yleistää kaikki jrpg:t Final Fantasy XIII:n kaltaisiksi niin tietää ettei tyypillä ole mitään kokemusta jrpg -peleistä.
Kun henkilö yleistää kaikki länsiropejen hahmot sieluttomiksi ja yhdentekeviksi niin tietää ettei ole tyypillä mitään kokemusta länsimaisista rpg-peleistä, tai sitten on muuten vaan yhdentekevä japskirope-fanaatikko.
Vaikka en itse juurikaan mitään japsiropeja pelaa (FF7 ja FF9 pelattu läpi), niin on niissä keskimäärin paremmat hahmot kuin länsimaalaisissa.
Ehkä, tosin japskiropeja on se kolmetoista tusinassa verrattuna länsiropeihin ja niitä tuntuu tulevan ulos lähes joka toinen viikko myös länsimaihin. Sitä samaa umpikliseistä itseään nekin nykyään vain on.
11.01.2011 klo 09.29
Valitettavasti jopa nämä angsti piikkitukatkin on mielenkiintoisempia hahmoja, kun länsimaalaisten ropejen sieluttomat ja yhdentekevät hahmot.
Paskanmarjat, ennemmin se superkliseinen avaruussolttu kuin linja-auton kokoista miekkaa nro 123908 heiluttava ja sateenkaaren väreissä pomppiva emo-kakara retardien ystäviensä kanssa pelissä joka yrittää kopioida rännijuoksu-final fantasyjä mahdollisimman paljon.
Kun henkilö yleistää kaikki jrpg:t Final Fantasy XIII:n kaltaisiksi niin tietää ettei tyypillä ole mitään kokemusta jrpg -peleistä.
Kun henkilö yleistää kaikki länsiropejen hahmot sieluttomiksi ja yhdentekeviksi niin tietää ettei ole tyypillä mitään kokemusta länsimaisista rpg-peleistä, tai sitten on muuten vaan yhdentekevä japskirope-fanaatikko.
Vaikka en itse juurikaan mitään japsiropeja pelaa (FF7 ja FF9 pelattu läpi), niin on niissä keskimäärin paremmat hahmot kuin länsimaalaisissa.
Ehkä, tosin japskiropeja on se kolmetoista tusinassa verrattuna länsiropeihin ja niitä tuntuu tulevan ulos lähes joka toinen viikko myös länsimaihin. Sitä samaa umpikliseistä itseään nekin nykyään vain on.
Ihan mielenkiinnosta, mitähän nuo erinomaiset länsimaalaiset ropet ovat jota lähiaikoina ollaan julkaistu? Itselleni tulee mieleen Risen ja The Witcher. JRPG pelejä tulee minusta aivan turhan vähän markkinoille, ennen joulua ei tainnut tulla taas kuin pari ja nekin NDS konsolille. Siis ennen joulua, koko vuoden aikana. Länsimaalaisia ropeja ei ole taidettukaan julkaista tuon enempää, ME2 kun ei ole roolipeli ja New Vegas vain hädin tuskin (Piti päästä kettuilemaan :) ).
Vakavissaan länsimaista ei tule yksinkertaisesti hyviä roolipelejä, se että action peliin pultataan hahmonkehitystä ei tee siitä roolipeliä. Muuten voitaisiin lukea miltei kaikki pelit roolipeleiksi SNES ajoista lähtien.
11.01.2011 klo 09.40
Uutiseen liittyen, onko jossain luettavissa nuo scannien tekstit? Osasta aika mahdoton saada selvää.
11.01.2011 klo 11.09
näyttää ja kuulostaa upealta. mutta missä on rotat ja mudcrabit?
12.01.2011 klo 21.02
Voin vain kuvitella mitä X0 ja PS3 -versiot tulevat olemaan PC:hen verrattuna. :D
Tuossa alkaa olla jo kovasti perää.
Rekisteröitynyt 13.01.2011
16.01.2011 klo 19.45
Kirjoita kommentti