Falafel kirjoitti: Ensimmäinen Motorstorm, jonka hankkimista voisin jo vakavasti harkita.
Sama. Kakkosta jo mietin, että ostanko, mutta jäi sitten ostamatta (vaikka demoa tahkosin hulluna)... Tätä pitää tosissaan harkita ja ostaisin kyllä varmasti, mutta tänä vuonna tulee niin paljon kaikkee muutakin. No ehkä mä tän johonki rakoon saan ahdettua.
Vaikuttaa jännältä ja näyttää hyvältä, mutta todennäköisesti jää hyllyyn homehtumaan koska ei vaikuta riittävästi kehittyneeltä ensimmäiseen kahteen osaan verrattuna (mutta ympäristö on tosi makea. :) ). Tietysti tämä on yksi niistä PS3:n yksinoikeuksista ja voimme olla kiitollisia, että yksinoikeuksia riittää yllinkyllin nyt...
Olenko minä ainut, joka ei ole yhtä innoissaan tästä kuin aikaisemmista osista? Siis kyllähän tuo näyttää aika makeelta menolta, mutta vihaan tälläisiä pelejä, joissa pitää olla koko ajan tarkkana. Tuo ajaminen on todella sekavaa.
Pari aikaisempaa osaa oli paljon leppoisampia. Ei tarvinut olla ns. jännityksessä ja ajaminen oli huomattavasti selkeämpää.
Toivottavasti tuota ruudunpäivitystä tullaan fiksaamaan. Noissa talojen sortumakohdissa selkeästi laski ruudnpäivitys :(
dssad
06.01.2011 klo 21.49
Vanha video. Postattu playstation blogissa 21. joulukuuta.
sdadsa
06.01.2011 klo 21.49
Dekonega kirjoitti: Vaikuttaa jännältä ja näyttää hyvältä, mutta todennäköisesti jää hyllyyn homehtumaan koska ei vaikuta riittävästi kehittyneeltä ensimmäiseen kahteen osaan verrattuna (mutta ympäristö on tosi makea. :) ). Tietysti tämä on yksi niistä PS3:n yksinoikeuksista ja voimme olla kiitollisia, että yksinoikeuksia riittää yllinkyllin nyt...
Sinä et vaikuta riittävän kehittyneeltä.
Asdf
07.01.2011 klo 07.00
Dekonega kirjoitti: Tietysti tämä on yksi niistä PS3:n yksinoikeuksista ja voimme olla kiitollisia, että yksinoikeuksia riittää yllinkyllin nyt...
Miksi siitä pitäisi olla kiitollinen?
En ymmärrä konsolipelaajien yksinoikeus-vääntöä, koska pelit eivät kuitenkaan kärsi siitä, että ne kehitetään molemmille alustoille. Eikö sen pitäisi olla _huono_ asia, että vain toisen konsolin omistajat saavat nauttia pelistä?
PC-yksinoikeudet ymmärrän, koska pelit kärsivät huomattavasti siitä, että ne kehitetään huomattavasti heikompi alusta mielessä (Vert. iOS pelin porttaus PS3:selle), mutta se nyt ei varsinaisesti tähän liity.
Polttopullo
07.01.2011 klo 08.49
Vihdoinkin jokseenkin kiinnostava autopeli PS3:lle.
Asdf kirjoitti: En ymmärrä konsolipelaajien yksinoikeus-vääntöä, koska pelit eivät kuitenkaan kärsi siitä, että ne kehitetään molemmille alustoille. Eikö sen pitäisi olla _huono_ asia, että vain toisen konsolin omistajat saavat nauttia pelistä?
Kyllä multiplattareissa joudutaan aina tekemään kompromissejä.
Olen pelannu 1 ja 2. Ja voin sanoa että kyllä se Motorstorm 1 on paras ; )
Asdf
07.01.2011 klo 13.52
tagman kirjoitti: Kyllä multiplattareissa joudutaan aina tekemään kompromissejä.
XBOX360 ja PS3 välillä nämä tuskin ovat kovin merkittäviä, koska suunnilleen saman verran vääntöä konsoleista löytyy, molemmilla ohjataan peliä padilla ja molemmilla käyttöliittymä suunnitellaan telkkarille. Tietty eroja on, mutta ei niin valtavia, etteikö molempien vahvuuksia voitaisi hyödyntää tehokkaasti.
Lähinnä pointtini oli se, että ymmärrän kyllä XBOX360 ja PS3 yksinoikeudet Microsoftin ja Sonyn näkökulmasta. Ne tuottavat rahaa. En kuitenkaan ymmärrä miksi pelaajat huutavat hip-hurraa, kun pelaaja ei tästä ainakaan mitään suoranaisesti hyödy. Korkeintaan pääsee pätemään omalla konsolivalinnallaan.
Eri asia olisi tietysti, jos alustoina olisivat esimerkiksi Wii ja XBOX360, tai PS3 ja PC. Selvästi heikompaa alustaa varten kehitetyn pelin portaaminen vaatii paljon enemmän vaivaa, jotta saataisiin paremman alustan edut käyttöön ja se epäonnistuu muutenkin lähes poikkeuksetta.
dasdsad
08.01.2011 klo 00.38
Juuzo kirjoitti: Olen pelannu 1 ja 2. Ja voin sanoa että kyllä se Motorstorm 1 on paras ; )
Olet kyllä hieman vinksahtanut jos noin ajattelet. Jöö eihä pacific riftissä ollut muunmuassa mitää uutta muuta kuin tuplamäärä ratoja (hyvin vaihtelevia ja laajoja), 2-4 pelaajan jaetun ruudun moninpeli, monstertruckit, parannettu nettipeli, parannettu grafiikka (etenkin ruudunpäivitys on sulavampi) jne...
Viidakko on ehkä vähän mielenkiintoisempi miljöö kuin Monument Valley...
tagman kirjoitti: Kyllä multiplattareissa joudutaan aina tekemään kompromissejä.
XBOX360 ja PS3 välillä nämä tuskin ovat kovin merkittäviä, koska suunnilleen saman verran vääntöä konsoleista löytyy, molemmilla ohjataan peliä padilla ja molemmilla käyttöliittymä suunnitellaan telkkarille. Tietty eroja on, mutta ei niin valtavia, etteikö molempien vahvuuksia voitaisi hyödyntää tehokkaasti.
Siivutit sen kokonaan, että kumpikin on hyvin erillaista arkkitehtuuria. Jos Xboxille kehitetty peli siirretän sellaisenaan PS3:lle se todennäköisesti toimii, mutta ei hyödyntäisi PS3:n suoritinta lainkaan. Toisaalta jos PS3:lle kehitetty peli pistetään toimimaan Xbox360:ssa se ei hyödynnä kaikkia X360:n näytönohjaimen erikoisuuksia ja lisäksi ottaisi pahasti takkiinsa siitä, että suoritin ei tarjoa niin paljon vääntöä. Tämä oli karu yksinkertaistus...
Asdf kirjoitti:
Eri asia olisi tietysti, jos alustoina olisivat esimerkiksi Wii ja XBOX360, tai PS3 ja PC. Selvästi heikompaa alustaa varten kehitetyn pelin portaaminen vaatii paljon enemmän vaivaa, jotta saataisiin paremman alustan edut käyttöön ja se epäonnistuu muutenkin lähes poikkeuksetta.
Puhutaan ihan suoraan skaalattavuudesta. Jos peli kehitetään Windowsille ja sen nykyistä rauta-alustaa silmällä pitäen, pitää sovelluksen voida skaalatutua mahdollisimman paljon eri suuntiin. Hyvä skaalattavuus tarkoittaa sitä, että peli toimii hyvin millä tahansa alustalla ja käyttää alustojen erikoisominaisuuksia silloin kun niitä on tarjolla. Huono skaalattavuus mikä on tuttu kun peliä käännetään joltain muulta alustalta Windowsille on esimerkki tapauksesta jossa budjetti, aika ja ohjelmistosuunnittelun joustamattomuus aiheuttavat sen, että sovellus toimii Windowsissa vain saman tai enempi tehoisen laitteiston kanssa, laitteiston voimakkaita erikoisominaisuuksia ei hyödynnetä ja siten toiminta on rajallista ja rajoittunutta. Sama toimii myös toisinkin päin monesti, mutta yhden tyyppisestä laitteistosta toiseen kääntäminen on helpompaa koska kohde laitteisto ei ole elossa ja muutu jatkuvasti kehityksen aikana. Ja 99% kaikista ohjelmisto projekteista epäonnistuu. Oli kyseessä peli tai mitä tahansa muu ohjelmisto. Nykyään voidaan jo aika hyvin pitää huolta siitä, että epäonnistumisista koituvia takaiskuja voidaan minimoida...
Keskustelut (15 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.01.2011
06.01.2011 klo 19.09
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.01.2011 klo 19.21
Ensimmäinen Motorstorm, jonka hankkimista voisin jo vakavasti harkita.
Sama. Kakkosta jo mietin, että ostanko, mutta jäi sitten ostamatta (vaikka demoa tahkosin hulluna)... Tätä pitää tosissaan harkita ja ostaisin kyllä varmasti, mutta tänä vuonna tulee niin paljon kaikkee muutakin. No ehkä mä tän johonki rakoon saan ahdettua.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
06.01.2011 klo 19.41
Rekisteröitynyt 20.12.2010
06.01.2011 klo 19.46
06.01.2011 klo 21.02
Pari aikaisempaa osaa oli paljon leppoisampia. Ei tarvinut olla ns. jännityksessä ja ajaminen oli huomattavasti selkeämpää.
Toivottavasti tuota ruudunpäivitystä tullaan fiksaamaan. Noissa talojen sortumakohdissa selkeästi laski ruudnpäivitys :(
06.01.2011 klo 21.49
06.01.2011 klo 21.49
Vaikuttaa jännältä ja näyttää hyvältä, mutta todennäköisesti jää hyllyyn homehtumaan koska ei vaikuta riittävästi kehittyneeltä ensimmäiseen kahteen osaan verrattuna (mutta ympäristö on tosi makea. :) ). Tietysti tämä on yksi niistä PS3:n yksinoikeuksista ja voimme olla kiitollisia, että yksinoikeuksia riittää yllinkyllin nyt...
Sinä et vaikuta riittävän kehittyneeltä.
07.01.2011 klo 07.00
Tietysti tämä on yksi niistä PS3:n yksinoikeuksista ja voimme olla kiitollisia, että yksinoikeuksia riittää yllinkyllin nyt...
Miksi siitä pitäisi olla kiitollinen?
En ymmärrä konsolipelaajien yksinoikeus-vääntöä, koska pelit eivät kuitenkaan kärsi siitä, että ne kehitetään molemmille alustoille. Eikö sen pitäisi olla _huono_ asia, että vain toisen konsolin omistajat saavat nauttia pelistä?
PC-yksinoikeudet ymmärrän, koska pelit kärsivät huomattavasti siitä, että ne kehitetään huomattavasti heikompi alusta mielessä (Vert. iOS pelin porttaus PS3:selle), mutta se nyt ei varsinaisesti tähän liity.
07.01.2011 klo 08.49
Rekisteröitynyt 04.11.2007
07.01.2011 klo 11.28
En ymmärrä konsolipelaajien yksinoikeus-vääntöä, koska pelit eivät kuitenkaan kärsi siitä, että ne kehitetään molemmille alustoille. Eikö sen pitäisi olla _huono_ asia, että vain toisen konsolin omistajat saavat nauttia pelistä?
Kyllä multiplattareissa joudutaan aina tekemään kompromissejä.
Rekisteröitynyt 07.01.2011
07.01.2011 klo 13.46
07.01.2011 klo 13.52
Kyllä multiplattareissa joudutaan aina tekemään kompromissejä.
XBOX360 ja PS3 välillä nämä tuskin ovat kovin merkittäviä, koska suunnilleen saman verran vääntöä konsoleista löytyy, molemmilla ohjataan peliä padilla ja molemmilla käyttöliittymä suunnitellaan telkkarille. Tietty eroja on, mutta ei niin valtavia, etteikö molempien vahvuuksia voitaisi hyödyntää tehokkaasti.
Lähinnä pointtini oli se, että ymmärrän kyllä XBOX360 ja PS3 yksinoikeudet Microsoftin ja Sonyn näkökulmasta. Ne tuottavat rahaa. En kuitenkaan ymmärrä miksi pelaajat huutavat hip-hurraa, kun pelaaja ei tästä ainakaan mitään suoranaisesti hyödy. Korkeintaan pääsee pätemään omalla konsolivalinnallaan.
Eri asia olisi tietysti, jos alustoina olisivat esimerkiksi Wii ja XBOX360, tai PS3 ja PC. Selvästi heikompaa alustaa varten kehitetyn pelin portaaminen vaatii paljon enemmän vaivaa, jotta saataisiin paremman alustan edut käyttöön ja se epäonnistuu muutenkin lähes poikkeuksetta.
08.01.2011 klo 00.38
Olen pelannu 1 ja 2. Ja voin sanoa että kyllä se Motorstorm 1 on paras ; )
Olet kyllä hieman vinksahtanut jos noin ajattelet. Jöö eihä pacific riftissä ollut muunmuassa mitää uutta muuta kuin tuplamäärä ratoja (hyvin vaihtelevia ja laajoja), 2-4 pelaajan jaetun ruudun moninpeli, monstertruckit, parannettu nettipeli, parannettu grafiikka (etenkin ruudunpäivitys on sulavampi) jne...
Viidakko on ehkä vähän mielenkiintoisempi miljöö kuin Monument Valley...
08.01.2011 klo 09.17
Rekisteröitynyt 28.07.2009
08.01.2011 klo 14.41
Kyllä multiplattareissa joudutaan aina tekemään kompromissejä.
XBOX360 ja PS3 välillä nämä tuskin ovat kovin merkittäviä, koska suunnilleen saman verran vääntöä konsoleista löytyy, molemmilla ohjataan peliä padilla ja molemmilla käyttöliittymä suunnitellaan telkkarille. Tietty eroja on, mutta ei niin valtavia, etteikö molempien vahvuuksia voitaisi hyödyntää tehokkaasti.
Siivutit sen kokonaan, että kumpikin on hyvin erillaista arkkitehtuuria. Jos Xboxille kehitetty peli siirretän sellaisenaan PS3:lle se todennäköisesti toimii, mutta ei hyödyntäisi PS3:n suoritinta lainkaan. Toisaalta jos PS3:lle kehitetty peli pistetään toimimaan Xbox360:ssa se ei hyödynnä kaikkia X360:n näytönohjaimen erikoisuuksia ja lisäksi ottaisi pahasti takkiinsa siitä, että suoritin ei tarjoa niin paljon vääntöä. Tämä oli karu yksinkertaistus...
Eri asia olisi tietysti, jos alustoina olisivat esimerkiksi Wii ja XBOX360, tai PS3 ja PC. Selvästi heikompaa alustaa varten kehitetyn pelin portaaminen vaatii paljon enemmän vaivaa, jotta saataisiin paremman alustan edut käyttöön ja se epäonnistuu muutenkin lähes poikkeuksetta.
Puhutaan ihan suoraan skaalattavuudesta. Jos peli kehitetään Windowsille ja sen nykyistä rauta-alustaa silmällä pitäen, pitää sovelluksen voida skaalatutua mahdollisimman paljon eri suuntiin. Hyvä skaalattavuus tarkoittaa sitä, että peli toimii hyvin millä tahansa alustalla ja käyttää alustojen erikoisominaisuuksia silloin kun niitä on tarjolla. Huono skaalattavuus mikä on tuttu kun peliä käännetään joltain muulta alustalta Windowsille on esimerkki tapauksesta jossa budjetti, aika ja ohjelmistosuunnittelun joustamattomuus aiheuttavat sen, että sovellus toimii Windowsissa vain saman tai enempi tehoisen laitteiston kanssa, laitteiston voimakkaita erikoisominaisuuksia ei hyödynnetä ja siten toiminta on rajallista ja rajoittunutta. Sama toimii myös toisinkin päin monesti, mutta yhden tyyppisestä laitteistosta toiseen kääntäminen on helpompaa koska kohde laitteisto ei ole elossa ja muutu jatkuvasti kehityksen aikana. Ja 99% kaikista ohjelmisto projekteista epäonnistuu. Oli kyseessä peli tai mitä tahansa muu ohjelmisto. Nykyään voidaan jo aika hyvin pitää huolta siitä, että epäonnistumisista koituvia takaiskuja voidaan minimoida...