18.12.2010 klo 15.00 | Luettu: 23757 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen
"Sinä olet ohjain" on Kinectin mainoslause, mutta vaikka Crysis 2 on tulossa myös X360:lla, ei sitä ohjata Kinectillä - sen sijaan uusi traileri julistaa, että "Sinä olet ase".
No joo, ihan jees. Mutta edelleen noi alienit vituttaa...
Joohanh
18.12.2010 klo 16.42
Oman huomioni lähinnä kiinnitti tuo ensin hyvin perinteinen ja metaforinen ja monista mythoksista tuttu mantra:
Be strong
Be fast
... Joka olisi normaalisti jatkunut tyyliin "Be brave", mutta seuraavaksi kaveri sanookin "Be invisible", joka kaikessa teknisyydessään rikkoo tuon "runon" aika huvittavasti.
pena_pentti
18.12.2010 klo 16.44
Gasoil kirjoitti: No joo, ihan jees. Mutta edelleen noi alienit vituttaa...
Eiköhän sulle on noita CoD:eja yms. Medal of Honoreita jos niin kiinnostaa aina vaa jotain solttuja kaadella tai muita ählämeitä.
laakijorma
18.12.2010 klo 16.45
Huh, melkein jo säikähdin tuota Kinect-yhteyttä, onneksi ei sitä paskaa sotketa tähän.
ublublub
18.12.2010 klo 17.07
mikä tuo biisi oli tuossa trailerissa? leikkaa ihan tyhjää.
Näyttää kyllä hyvältä. Toivottavasti tulee muitakin pelejä jotka käyttää samaa engineä. Pelinä tuon videon perusteella ei välttämättä niitä mielinkiintoisimpia.
vatuttaa
18.12.2010 klo 19.01
Gasoil kirjoitti: No joo, ihan jees. Mutta edelleen noi alienit vituttaa...
Haluaisit siis mielummin tappaa ihmisiä?
vattumainen
18.12.2010 klo 19.10
itseänikin vituttaa tuo alien "teema". Paljon hauskempaa oli tiputella pohjois korealaisia. Alienit.. ne vaan on liian kulutettu juttu
Todellaki korealaisten kanssa oli hauskempaa leikkiä.
PaTe
18.12.2010 klo 20.03
Can I haz Koreans?
TePa
18.12.2010 klo 23.10
PaTe kirjoitti: Can I haz Koreans?
Joku osaa längvitsiä
Maade
19.12.2010 klo 01.39
Olen kyllä hyvin skeptinen tuon pelin suhteen. Ensimmäinen Crysis oli ihan hauskaa juuri ylivoimaisten fysiikoidensa vuoksi. Ajat autolla seinästä läpi taloon joka on täynnä Korealaisia, nappaat jonkun joka jää eloon kiinni ja viskaat sen seuraavan talon rakenteisiin niin että koko hökkeli menee kappaleiksi. Ja nyt kun tuo on tehty konsolien ehdoilla niin peli sijoittuu johonkin metropoliin jossa tuskin paikat pahemmin hajoaa.
Jos Crysiksestä otetaan pelin suurin jippo pois, niin jäljelle jää vain peli joka ei ole sen kummoisempi kuin mikään muukaan peli joka julkaistaan molemmille, PC:lle ja konsoleille. Eli surkeaa paskaa.
Mistä taas voi päätellä sen, että tämä peli ei tule olemaan ensimmäinen Crysis ilman fysiikoita. Ehkä rajoitettujen tehojen armoilla nämä yrittävät tehdä jotain muutakin kuin upeaa tekniikkademoa.
Maade
19.12.2010 klo 18.23
Zx-4 kirjoitti:
Maade kirjoitti: *paljon tekstiä*
Mistä taas voi päätellä sen, että tämä peli ei tule olemaan ensimmäinen Crysis ilman fysiikoita. Ehkä rajoitettujen tehojen armoilla nämä yrittävät tehdä jotain muutakin kuin upeaa tekniikkademoa.
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Näin
19.12.2010 klo 20.30
Maade kirjoitti:
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
Maade
20.12.2010 klo 09.21
Näin kirjoitti:
Maade kirjoitti:
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
Paitsi ilman niitä ensimmäisen Crysiksen fysiikoita, joka olikin pelin ainut pelastava tekijä.
34499
20.12.2010 klo 12.12
tusinaräiskintäpaskaa
34499
20.12.2010 klo 12.47
Maade kirjoitti: Olen kyllä hyvin skeptinen tuon pelin suhteen. Ensimmäinen Crysis oli ihan hauskaa juuri ylivoimaisten fysiikoidensa vuoksi. Ajat autolla seinästä läpi taloon joka on täynnä Korealaisia, nappaat jonkun joka jää eloon kiinni ja viskaat sen seuraavan talon rakenteisiin niin että koko hökkeli menee kappaleiksi. Ja nyt kun tuo on tehty konsolien ehdoilla niin peli sijoittuu johonkin metropoliin jossa tuskin paikat pahemmin hajoaa.
Jos Crysiksestä otetaan pelin suurin jippo pois, niin jäljelle jää vain peli joka ei ole sen kummoisempi kuin mikään muukaan peli joka julkaistaan molemmille, PC:lle ja konsoleille. Eli surkeaa paskaa.
Toki näyttävää, mutta ei ne ilmassa vipattavat kappaleet pelin fysiikoista realistisia tehnyt vrt. esim GTA 4n tai RDR hahmoanimaatiota euphoriaa joka myös tuntuu realistiselta kun tekniikka perustuu biomekaaniseen Ai:hin eivätkä animaatiot ole valmiiksi purkitettuja toisin kuin pcn tusinaräiskintä crysiksessä Euphoria kun on suunniteltiin pääasiassa prosessorin hoidettavaksi, ja suunniteltiin powerpc (ps3 360) supertietokoineistakin tuttuun laitearkkitehturiin niin ei tarvinut tehä pcn ehdoilla vaikka se sille myöhemmin käännettiinkin ja oli melkoisen raskas mutta harvempi on ajatellut mistä syystä.
Poruka valittaa täällä että "konsoleiden ehdoilla tehty" idioottimaisia laukauksia joita on viime aikoina sadellut runsaasti pc fanaatikkojen suusta. ehkä tuo multiplatform kehittäminen saattaa tosiaan pitää pctä takana kun alustat ovat niin erilaiset, mutta niinpä olisi myös toisinpäin( esim mass effect 2 jouduttiin tekemään pcn ehdoilla multiplatform enginen takia) ja viimesukupolvella! kun Half life 2:sta ruvetiin kehittämään Xbox 1:lle ja se valmistui hieman pc version jälkeen, kukaan ei valittanut mistään että peli olisi tehty konsoliversion ehdoilla, mikä ei kylläkään olisi ollut juuri mahdollista koska pclle etupäässä suunniteltu peli käännettiin laitteelle joka oli täytsin pcn arkkitehtuuria niimpä onkin helppo alkaa kääntelemään nuppeja alespäin jotta saadaan sovitettua Xboxin tehot ja ehkä vähän optimoida muistin takia. Kyllä tämä asia taitaa olla niin että pcn arkkitehtuuri on tämänkin pelin pääkehitysalusta varmasti tämä tulee olemaan ainakin 3x Crysis 1stä hienmpi, ja konsolit tästä enemän kärsii, etenkin PS3 joka on ihan eri planeetalta kuin pc. Vielä naurettavampaa oli kun kehittäjät uhosivat ottaa kaiken irti mihin Ps3 pystyy...hahahahaha eihän pleikkari versio edes käytä MLAA tekniikka lolz.Ottaisivat mallia Guerrillalta ,Sony Santa monica Studiolta tai Naughty Dogilta ennen kuin alkavat laukomaan typeryyksiä.
34499
20.12.2010 klo 12.52
btw graafinen suunnittelu on aivan oksettavan näköistä vaikka teknisesti varmasti hieno peli onkin kyseessä.
Näin
20.12.2010 klo 17.32
Maade kirjoitti:
Näin kirjoitti:
Maade kirjoitti:
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
Paitsi ilman niitä ensimmäisen Crysiksen fysiikoita, joka olikin pelin ainut pelastava tekijä.
Ei se ollut mikään pelastava tekijä täysin harmaaseen massaan uponneessa, täysin yllätyksettömässä putkiräiskinnässä. Se oli ekstrajippo niille kahdelle pc-pelaajalle joilla oikeasti oli pelin julkaisussa kone joka peliä pyöritti sen vaatimalla tasolla. Nykyään heitä on ehkä viisi.
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
Paitsi ilman niitä ensimmäisen Crysiksen fysiikoita, joka olikin pelin ainut pelastava tekijä.
Ei se ollut mikään pelastava tekijä täysin harmaaseen massaan uponneessa, täysin yllätyksettömässä putkiräiskinnässä. Se oli ekstrajippo niille kahdelle pc-pelaajalle joilla oikeasti oli pelin julkaisussa kone joka peliä pyöritti sen vaatimalla tasolla. Nykyään heitä on ehkä viisi.
....kymmentä miljoonaa?
Crysis pyöriii ihan hyvin jopa kolme vuotta vanhalla PC:llä ja tämän kakkos-osan on luvattu pyörivän paremmin kuin edeltäjänsä.
BTW. Crysis 2 sisältää myös palkkasotilaita joita vastaan taistellaan, ei pelkästään alieneita!
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
Paitsi ilman niitä ensimmäisen Crysiksen fysiikoita, joka olikin pelin ainut pelastava tekijä.
Ei se ollut mikään pelastava tekijä täysin harmaaseen massaan uponneessa, täysin yllätyksettömässä putkiräiskinnässä. Se oli ekstrajippo niille kahdelle pc-pelaajalle joilla oikeasti oli pelin julkaisussa kone joka peliä pyöritti sen vaatimalla tasolla. Nykyään heitä on ehkä viisi.
Mulla oli ainakin vain semmonen "perushyvä" kone tuohon aikaan (ATI Radeon HD 2900 XT 512 MB, Q6600, 4 GB muistia, yms.) ja pyöri ihan tarpeeksi hyvin. Fysiikat sain Very High'lle keposesti, joten noista tuhoutuvista rakennuksista pääsi nauttimaan ihan täysin rinnoin. Grafiikoita ei saanut sitten mediumia ylemmäs ilman, että lagais... Kunhan löyty semmonen väh. 150 euron Core 2 Duo -prossu, niin ihan helposti pysty nauttimaan Crysiksen tuhotuuvista hökkelimajoista.
Keskustelut (26 viestiä)
Rekisteröitynyt 29.10.2007
18.12.2010 klo 15.36
Ei jotenkaan kuulostanut aivan yhtä hienolta kuin sen luultavasti oli tarkoitus.
18.12.2010 klo 16.01
Rekisteröitynyt 24.05.2007
18.12.2010 klo 16.37
18.12.2010 klo 16.42
Be strong
Be fast
... Joka olisi normaalisti jatkunut tyyliin "Be brave", mutta seuraavaksi kaveri sanookin "Be invisible", joka kaikessa teknisyydessään rikkoo tuon "runon" aika huvittavasti.
18.12.2010 klo 16.44
No joo, ihan jees. Mutta edelleen noi alienit vituttaa...
Eiköhän sulle on noita CoD:eja yms. Medal of Honoreita jos niin kiinnostaa aina vaa jotain solttuja kaadella tai muita ählämeitä.
18.12.2010 klo 16.45
18.12.2010 klo 17.07
Rekisteröitynyt 07.05.2008
18.12.2010 klo 17.20
mikä tuo biisi oli tuossa trailerissa? leikkaa ihan tyhjää.
Nine Inch Nails - Just like you imagined
18.12.2010 klo 17.59
http://www.youtube.com/watch?v=wDiUG52ZyHQ&feature=fvst
Rekisteröitynyt 11.10.2007
18.12.2010 klo 18.34
18.12.2010 klo 19.01
No joo, ihan jees. Mutta edelleen noi alienit vituttaa...
Haluaisit siis mielummin tappaa ihmisiä?
18.12.2010 klo 19.10
Rekisteröitynyt 04.07.2007
18.12.2010 klo 19.37
18.12.2010 klo 20.03
18.12.2010 klo 23.10
Can I haz Koreans?
Joku osaa längvitsiä
19.12.2010 klo 01.39
Jos Crysiksestä otetaan pelin suurin jippo pois, niin jäljelle jää vain peli joka ei ole sen kummoisempi kuin mikään muukaan peli joka julkaistaan molemmille, PC:lle ja konsoleille. Eli surkeaa paskaa.
Rekisteröitynyt 19.07.2007
19.12.2010 klo 16.41
*paljon tekstiä*
Mistä taas voi päätellä sen, että tämä peli ei tule olemaan ensimmäinen Crysis ilman fysiikoita. Ehkä rajoitettujen tehojen armoilla nämä yrittävät tehdä jotain muutakin kuin upeaa tekniikkademoa.
19.12.2010 klo 18.23
*paljon tekstiä*
Mistä taas voi päätellä sen, että tämä peli ei tule olemaan ensimmäinen Crysis ilman fysiikoita. Ehkä rajoitettujen tehojen armoilla nämä yrittävät tehdä jotain muutakin kuin upeaa tekniikkademoa.
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
19.12.2010 klo 20.30
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
20.12.2010 klo 09.21
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
Paitsi ilman niitä ensimmäisen Crysiksen fysiikoita, joka olikin pelin ainut pelastava tekijä.
20.12.2010 klo 12.12
20.12.2010 klo 12.47
Olen kyllä hyvin skeptinen tuon pelin suhteen. Ensimmäinen Crysis oli ihan hauskaa juuri ylivoimaisten fysiikoidensa vuoksi. Ajat autolla seinästä läpi taloon joka on täynnä Korealaisia, nappaat jonkun joka jää eloon kiinni ja viskaat sen seuraavan talon rakenteisiin niin että koko hökkeli menee kappaleiksi. Ja nyt kun tuo on tehty konsolien ehdoilla niin peli sijoittuu johonkin metropoliin jossa tuskin paikat pahemmin hajoaa.
Jos Crysiksestä otetaan pelin suurin jippo pois, niin jäljelle jää vain peli joka ei ole sen kummoisempi kuin mikään muukaan peli joka julkaistaan molemmille, PC:lle ja konsoleille. Eli surkeaa paskaa.
Toki näyttävää, mutta ei ne ilmassa vipattavat kappaleet pelin fysiikoista realistisia tehnyt vrt. esim GTA 4n tai RDR hahmoanimaatiota euphoriaa joka myös tuntuu realistiselta kun tekniikka perustuu biomekaaniseen Ai:hin eivätkä animaatiot ole valmiiksi purkitettuja toisin kuin pcn tusinaräiskintä crysiksessä Euphoria kun on suunniteltiin pääasiassa prosessorin hoidettavaksi, ja suunniteltiin powerpc (ps3 360) supertietokoineistakin tuttuun laitearkkitehturiin niin ei tarvinut tehä pcn ehdoilla vaikka se sille myöhemmin käännettiinkin ja oli melkoisen raskas mutta harvempi on ajatellut mistä syystä.
Poruka valittaa täällä että "konsoleiden ehdoilla tehty" idioottimaisia laukauksia joita on viime aikoina sadellut runsaasti pc fanaatikkojen suusta. ehkä tuo multiplatform kehittäminen saattaa tosiaan pitää pctä takana kun alustat ovat niin erilaiset, mutta niinpä olisi myös toisinpäin( esim mass effect 2 jouduttiin tekemään pcn ehdoilla multiplatform enginen takia) ja viimesukupolvella! kun Half life 2:sta ruvetiin kehittämään Xbox 1:lle ja se valmistui hieman pc version jälkeen, kukaan ei valittanut mistään että peli olisi tehty konsoliversion ehdoilla, mikä ei kylläkään olisi ollut juuri mahdollista koska pclle etupäässä suunniteltu peli käännettiin laitteelle joka oli täytsin pcn arkkitehtuuria niimpä onkin helppo alkaa kääntelemään nuppeja alespäin jotta saadaan sovitettua Xboxin tehot ja ehkä vähän optimoida muistin takia. Kyllä tämä asia taitaa olla niin että pcn arkkitehtuuri on tämänkin pelin pääkehitysalusta varmasti tämä tulee olemaan ainakin 3x Crysis 1stä hienmpi, ja konsolit tästä enemän kärsii, etenkin PS3 joka on ihan eri planeetalta kuin pc. Vielä naurettavampaa oli kun kehittäjät uhosivat ottaa kaiken irti mihin Ps3 pystyy...hahahahaha eihän pleikkari versio edes käytä MLAA tekniikka lolz.Ottaisivat mallia Guerrillalta ,Sony Santa monica Studiolta tai Naughty Dogilta ennen kuin alkavat laukomaan typeryyksiä.
20.12.2010 klo 12.52
20.12.2010 klo 17.32
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
Paitsi ilman niitä ensimmäisen Crysiksen fysiikoita, joka olikin pelin ainut pelastava tekijä.
Ei se ollut mikään pelastava tekijä täysin harmaaseen massaan uponneessa, täysin yllätyksettömässä putkiräiskinnässä. Se oli ekstrajippo niille kahdelle pc-pelaajalle joilla oikeasti oli pelin julkaisussa kone joka peliä pyöritti sen vaatimalla tasolla. Nykyään heitä on ehkä viisi.
Rekisteröitynyt 08.08.2007
21.12.2010 klo 00.21
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
Paitsi ilman niitä ensimmäisen Crysiksen fysiikoita, joka olikin pelin ainut pelastava tekijä.
Ei se ollut mikään pelastava tekijä täysin harmaaseen massaan uponneessa, täysin yllätyksettömässä putkiräiskinnässä. Se oli ekstrajippo niille kahdelle pc-pelaajalle joilla oikeasti oli pelin julkaisussa kone joka peliä pyöritti sen vaatimalla tasolla. Nykyään heitä on ehkä viisi.
Crysis pyöriii ihan hyvin jopa kolme vuotta vanhalla PC:llä ja tämän kakkos-osan on luvattu pyörivän paremmin kuin edeltäjänsä.
BTW. Crysis 2 sisältää myös palkkasotilaita joita vastaan taistellaan, ei pelkästään alieneita!
Rekisteröitynyt 10.04.2007
24.12.2010 klo 17.47
Joka tarkoittaa käytännössä.. Mitä? Sitä samaa FPS paskaa jota on suollettu pihalle viimeiset 15-vuotta :)
Eli just sitä mitä eka Crysiskin oli.
Paitsi ilman niitä ensimmäisen Crysiksen fysiikoita, joka olikin pelin ainut pelastava tekijä.
Ei se ollut mikään pelastava tekijä täysin harmaaseen massaan uponneessa, täysin yllätyksettömässä putkiräiskinnässä. Se oli ekstrajippo niille kahdelle pc-pelaajalle joilla oikeasti oli pelin julkaisussa kone joka peliä pyöritti sen vaatimalla tasolla. Nykyään heitä on ehkä viisi.
Mulla oli ainakin vain semmonen "perushyvä" kone tuohon aikaan (ATI Radeon HD 2900 XT 512 MB, Q6600, 4 GB muistia, yms.) ja pyöri ihan tarpeeksi hyvin. Fysiikat sain Very High'lle keposesti, joten noista tuhoutuvista rakennuksista pääsi nauttimaan ihan täysin rinnoin. Grafiikoita ei saanut sitten mediumia ylemmäs ilman, että lagais... Kunhan löyty semmonen väh. 150 euron Core 2 Duo -prossu, niin ihan helposti pysty nauttimaan Crysiksen tuhotuuvista hökkelimajoista.