Kaikkien aikojen kalleimmat pelit
The Game Fanatics on listannut pelit, joiden tekemiseen pelifirmat ovat käyttäneet eniten rahaa. Listalla on joitain yllätyksiäkin (Dreamcastin Shenmue on yhä korkealla) ja kaksi surkean lopun saanutta peliä: APB ja Too Human. Huhujen mukaan tuleva Star Wars: The Old Republic olisi jo maksanut tuplasti sen, mitä tämän listan ykkönen...
1. Grand Theft Auto 4: 100 miljoonaa dollaria
2. Gran Turismo 5: 80 miljoonaa dollaria
3. Shenmue: 70 miljoonaa dollaria
4. Too Human: yli 60 miljoonaa dollaria
5. Metal Gear Solid 4: 60 miljoonaa dollaria
6. Halo 3: 55 miljoonaa dollaria (mainosbudjetti olikin sitten 200 miljoonaa)
7. APB: 50 miljoonaa dollaria
8. LA Noire: 50 miljoonaa dollaria
9. Final Fantasy XII: 48 miljoonaa dollaria
10. Killzone 2: 45 miljoonaa dollaria
Keskustelut (52 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.07.2007
16.12.2010 klo 11.21
16.12.2010 klo 11.29
16.12.2010 klo 11.31
16.12.2010 klo 11.38
16.12.2010 klo 11.39
16.12.2010 klo 11.56
16.12.2010 klo 12.13
Rekisteröitynyt 15.09.2008
16.12.2010 klo 12.19
Auts tuo APB.
Joo sehän tossa listassa on surullisin. GT5 hyvänä kakkosena siinä hommassa...
16.12.2010 klo 12.40
Auts tuo APB.
Joo sehän tossa listassa on surullisin. GT5 hyvänä kakkosena siinä hommassa...
Miksi ihmeessä GT5? Peli on jo maksanut itsensä takaisin ja myy varmasti hyvin myös jatkossakin.
16.12.2010 klo 12.49
16.12.2010 klo 12.59
Auts tuo APB.
Joo sehän tossa listassa on surullisin. GT5 hyvänä kakkosena siinä hommassa...
Miksi ihmeessä GT5? Peli on jo maksanut itsensä takaisin ja myy varmasti hyvin myös jatkossakin.
Puhutko nyt rahoittajien saamista voitoista vai mistä?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
16.12.2010 klo 13.06
Auts tuo APB.
Joo sehän tossa listassa on surullisin. GT5 hyvänä kakkosena siinä hommassa...
Millä perusteella jo yli 5,5milj myynyt peli on hyvänä kakkosena totaalisesti flopanneelle pelille, kysympä vaan;) Sanoisin että hyvänä kakkosena, ellei peräti ykkösenä on Too human, joka floppasi totaalisesti joka osa-alueella.
Rekisteröitynyt 23.02.2010
16.12.2010 klo 13.10
16.12.2010 klo 13.41
Heh heh...GT5!!! 6 vuotta ja 80 milj. = keskeneräisenä ulostettu peli... Mutta nou hätä kun pleikkapojat hoitaa homman kotiin ja ostaa vaikka tyhjät kuoret jos siinä lukee GT....x)
Juurikin näin. Olisi ollut kiva nähdä minkä arvosanan peli olisi saanut jos kannessa olisi lukenut vaikka JohnMcMahon Real Racing.
Veikkaan että olisi alkanut numerolla 7.
Mutta joo 80 miljoonaa, 6 vuotta ja silti keskeneräinen autopeli ulos. Kyllä minä ainakin jos olisin sonyn päättävässä asemassa niin antaisin PD:lle kenkää samantein. Osaava tiimi olisi pukannut vastaavan autopelin parissa vuodessa ulos. Itseasiassa jo Gt5 Prologue oli tasoltaan laadukkaampi kuin itse Gt5.
Oliko Gt5 floppi? Mielestäni kyllä. 84 pistettä metascorea ja 6 vuotta kehitystä ja melkein 100 miljoonaa poltettua rahaa.
Jos peliä oltaisiin kehitetty vain 2 vuotta niin uskon että olisi jäänyt monet paskat kaatamatta gt5:n päälle.
Toki peli myy kuin vesi saharassa, mutta silti...
16.12.2010 klo 13.45
Heh heh...GT5!!! 6 vuotta ja 80 milj. = keskeneräisenä ulostettu peli... Mutta nou hätä kun pleikkapojat hoitaa homman kotiin ja ostaa vaikka tyhjät kuoret jos siinä lukee GT....x)
Ei v#%!ttu tätä pellejen määrää oikeasti.
EI GT ei ole täydellinen peli, mutta tällä hetkellä paras autopeli PS3 konsolille ja sisällöltään paras autopeli millekkään alustalle.
Ja jos meinaa tulla trollaamaan kannattaa varmaan vaihtaa tuo profiilikuva johonkin muuhun kuin Halo hahmoon. NOOB!
Mitä itse listaan tulee APB ja Too Human ehdottomat voittajat tällä listalla. Toinen kuoli alta 6kk ja toinen oikein ikinä syntynytkään. Ihmettelen vain, että miten tämän luokan busineksessä ei kontrolli pelaa paremmin. Sillä olen varma, että huomattavasti halvempia ja parempia projekteja on lopetettu ennen valmistumista kun on todettu, että lopettaminen nyt tulee halvemmaksi kuin loppuun saattaminen ja julkaisu.
16.12.2010 klo 13.48
EI GT ei ole täydellinen peli, mutta tällä hetkellä paras autopeli PS3 konsolille ja sisällöltään paras autopeli millekkään alustalle.
Kerrohan nyt että mitä sisältöä Gt5:ssä on enemmän? Autoja on toki enemmän mutta mitä muuta sisältöä? Kilpailuja ja ratoja on meinaan Forza 3:ssa enemmän jos sitä meinaat.
16.12.2010 klo 13.54
EI GT ei ole täydellinen peli, mutta tällä hetkellä paras autopeli PS3 konsolille ja sisällöltään paras autopeli millekkään alustalle.
Kerrohan nyt että mitä sisältöä Gt5:ssä on enemmän? Autoja on toki enemmän mutta mitä muuta sisältöä? Kilpailuja ja ratoja on meinaan Forza 3:ssa enemmän jos sitä meinaat.
http://www.nowgamer.com/features/1094/gran-turismo-5-vs-f
16.12.2010 klo 14.04
http://www.nowgamer.com/features/1094/gran-turismo-5-vs-f
Kiva, että tälläsen laitoit. Kolmannella lopulla näkyy vertailun voittaja, me happy :)
16.12.2010 klo 14.08
Oliko Gt5 floppi? Mielestäni kyllä. 84 pistettä metascorea ja 6 vuotta kehitystä ja melkein 100 miljoonaa poltettua rahaa.
Kuinkas pitkään Alan Wakea kehitettiinkään? Budjetti oli kyllä pienempi, vain noin 7 miljoonaa, mutta metascore jäi GT5:ttäkin huonommaksi: 83.
Oliko Alan Wakekin siis floppi?
16.12.2010 klo 14.15
Mitä itse listaan tulee APB ja Too Human ehdottomat voittajat tällä listalla. Toinen kuoli alta 6kk ja toinen oikein ikinä syntynytkään. Ihmettelen vain, että miten tämän luokan busineksessä ei kontrolli pelaa paremmin.
Anteeksi mikä kontrolli? Molemmat edellisistä ovat uusia sarjoja, ja niiden menestystä on historiallisesti vaikea ennustaa etukäteen. Laatukaan ei takaa menestystä jos peli ei vaan kiinnosta, ja kristallipalloa ei kenelläkään ole.
Vai pitäisikö tosissaan kaikki uudet pelit tehdä kengänrajabudjetilla?
16.12.2010 klo 15.15
Oliko Gt5 floppi? Mielestäni kyllä. 84 pistettä metascorea ja 6 vuotta kehitystä ja melkein 100 miljoonaa poltettua rahaa.
Kuinkas pitkään Alan Wakea kehitettiinkään? Budjetti oli kyllä pienempi, vain noin 7 miljoonaa, mutta metascore jäi GT5:ttäkin huonommaksi: 83.
Oliko Alan Wakekin siis floppi?
Kyllä, Alan Wakea voidaan kutsua jonkinlaiseksi flopiksi. Tämän vuoksi Remedyllä haetaankin nyt ulkopuolista apua tulevien suuntaviivojen laatimiseksi.
16.12.2010 klo 15.39
16.12.2010 klo 15.42
16.12.2010 klo 15.51
Oliko Gt5 floppi? Mielestäni kyllä. 84 pistettä metascorea ja 6 vuotta kehitystä ja melkein 100 miljoonaa poltettua rahaa.
Kuinkas pitkään Alan Wakea kehitettiinkään? Budjetti oli kyllä pienempi, vain noin 7 miljoonaa, mutta metascore jäi GT5:ttäkin huonommaksi: 83.
Oliko Alan Wakekin siis floppi?
Alan Wake ei saanut lähellekään niin paljon paskaa niskaansa mitä GT5 on saanut. Alan wakea teki pieni porukka pienellä budjetilla. Peli oli kuitenkin loppuun asti hiottu ja taidolla tehty. Kyllä, myynnillisesti AW floppasi, mutta pelillisesti ei.
Jos AW:ssä olisi yhtäkkiä hahmomallien taso vaihdellut tyyliin PS2-tasosta PS3-tasoon ja kentät välillä nättejä kuin mitkä ja välillä taas tyyliin PS2-tasoa ja niin uskon että AW olisi saanut myös enemmän paskaa niskaan. Mutta AW oli loppuun asti hiottu paketti.
Alan wakeen jouduttiin työstämään juoni, käsikirjoitus, hahmot, miljööt, äänet jne. Paljon enemmän työtä kuin yhdessä hemmetin autopelissä. Eikä edes koko AW:tä voi verrata GT5:n. Kyseessä on NIIN erilaiset pelit. Ainoa asia mikä molempia yhdistää on pitkä kehitysaika. Jonka Remedy hyödynsi 100%:sti. Peli oli valmis julkaistaessa.
GT5 taas floppasi pelillisesti. Julkaistaan keskeneräisenä helvetin pitkän kehitysajan jälkeen. Julkaisun jälkeen lisäillään ominaisuuksia joita ei ehditty jostain syystä (luoja tietää mistä) peliin tunkemaan. Mutta myy helvetisti.
Ei Gt5 nyt huono peli ole mutta odotuksiin nähden peli jätti todella paljon parantamisen varaa. Joten siksi siis annoin pelille tuomion: FLOPPI
16.12.2010 klo 16.04
+ lopettakaa se metacritic scorejen huoraaminen, arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä, eivätkä kerro totuutta mistään, ja 84/100 on ihan hyvä score itseasiassa, nykyään kaikki pelit jotka saavat alle 90 pojoa ovat jonnjen mielestä paskoja ja sitten muna pystyssä huudellaan foorumeilla, huh huh...
Mikä sitten kertoo totuuden mistään, ellei kansainvälinen pelimedian keskiarvo? Kyllä se metacritic score vaikuttaa. Siinä tosin olen samaa mieltä, ettei 84 ka ole huono, mutta GT 5:lle on. Edellä olevissa viesteissä onkin sitten lueteltu, miksi se on huono arvosana GT5:lle.
Rekisteröitynyt 26.10.2010
16.12.2010 klo 16.09
Hienoja pelejä, tosin kaikki listalla olevat kyllästyttävät meikäläistä :D
Sacred Underworldiä hakkaan vieläki
Rekisteröitynyt 30.11.2010
16.12.2010 klo 16.13
16.12.2010 klo 16.16
Rekisteröitynyt 30.11.2010
16.12.2010 klo 16.20
Jokaisella on oma saatanan mielipide. NYT TURPA KIINNI!
Yksi sana sulle: VITUTTAAKO?
16.12.2010 klo 16.22
Heh heh...GT5!!! 6 vuotta ja 80 milj. = keskeneräisenä ulostettu peli... Mutta nou hätä kun pleikkapojat hoitaa homman kotiin ja ostaa vaikka tyhjät kuoret jos siinä lukee GT....x)
16.12.2010 klo 16.23
Jokaisella on oma saatanan mielipide. NYT TURPA KIINNI!
Yksi sana sulle: VITUTTAAKO?
Rekisteröitynyt 30.11.2010
16.12.2010 klo 16.25
Jokaisella on oma saatanan mielipide. NYT TURPA KIINNI!
Yksi sana sulle: VITUTTAAKO?
Vaikka. Kerro mihin tulen
Rekisteröitynyt 04.11.2007
16.12.2010 klo 16.29
Mitä itse listaan tulee APB ja Too Human ehdottomat voittajat tällä listalla. Toinen kuoli alta 6kk ja toinen oikein ikinä syntynytkään. Ihmettelen vain, että miten tämän luokan busineksessä ei kontrolli pelaa paremmin.
Anteeksi mikä kontrolli? Molemmat edellisistä ovat uusia sarjoja, ja niiden menestystä on historiallisesti vaikea ennustaa etukäteen. Laatukaan ei takaa menestystä jos peli ei vaan kiinnosta, ja kristallipalloa ei kenelläkään ole.
Vai pitäisikö tosissaan kaikki uudet pelit tehdä kengänrajabudjetilla?
Jos pelillä on samanlainen hype ja markkinointikoneisto takana kuin APB:llä ja Too Humanilla, niin kyllä se ainakin miljoonan myy, jos peli on hyvä. Nuo kaksi peliä haukuttiin lyttyyn, jonka vuoksi ne ei menestynytkään.
Ja älkää jaksatko vääntää siitä GT5 vs. Forza joka ketjussa.
16.12.2010 klo 16.30
Kertokaas miten peli voi olla floppi jos se myy hyvin?
Onhan Nokia N8:kin flobbi, vaikka se myy hyvin. Mistäköhän johtuu?
Rekisteröitynyt 30.11.2010
16.12.2010 klo 16.33
Kertokaas miten peli voi olla floppi jos se myy hyvin?
Onhan Nokia N8:kin flobbi, vaikka se myy hyvin. Mistäköhän johtuu?
Oli kyse pelistä, ei puhelimesta.
16.12.2010 klo 17.18
Rekisteröitynyt 27.05.2007
16.12.2010 klo 17.40
Aika kallis on tuo GTA4, kun ajattelee, että siinä on näennäisesti vapaa kaupunki missä pitää juosta hoitamaan tehtäviä a, b tai c. Saisivat pelintekijät ottaa mallia Pirates!:sta (alkuperäinen) eli paljon vaihtoehtoja ja lopuksi teksti siitä mitä on saanut aikaiseksi.
hei hei hei! miksi tehdä liian hyviä pelejä kun rahaa saa yksinkertaisemminkin
Rekisteröitynyt 12.07.2009
16.12.2010 klo 17.49
Aika kallis on tuo GTA4, kun ajattelee, että siinä on näennäisesti vapaa kaupunki missä pitää juosta hoitamaan tehtäviä a, b tai c. Saisivat pelintekijät ottaa mallia Pirates!:sta (alkuperäinen) eli paljon vaihtoehtoja ja lopuksi teksti siitä mitä on saanut aikaiseksi. Eli olisivat tehneet GTA:han pienemmän alueen, missä olisi voinut mennä vaikka kämppiin sisälle, paljon vapaavalintaisia tehtäviä, mitkä vaikuttavat NPC:hin, pelaajan vanheneminen, kiinnijäämisestä vankilaan vanhenemaan, kuolemasta peli alkaa alusta ja vanhenemiseen kuolee myös, jolloin loppuanimaatio ja pisteytys omista saavutuksista. Ja tietenkin voi pelata myös hyvän ihmisen roolia. Sellaista olisi GTA IV tylsyyden pitänyt olla. Hieman offtopic, mutta mitä sitten!
Jos ottaisit asioista selvää niin syy miksi GTA IV maksoi niin paljon on Uusi moottori, näyttelijät, euphoria, motion capture, biisien oikeudet jne.
16.12.2010 klo 17.57
Mikä sitten kertoo totuuden mistään, ellei kansainvälinen pelimedian keskiarvo? Kyllä se metacritic score vaikuttaa.
Mistä näitä talipäitä sikiää? Meta ei kerro mitään muuta kuin sen, että jotkin xbox-sivustot antaa pleikkapelille huonon arvosanan ja toisinpäin. Kaiken lisäksi siellä on arvosteluja jossa jotain peliä on pelattu muutama päivä ja lätkästään arvosana hiukan "mutu" periaatteella. GT5 on just hyvä esimerkki, sitä kun ei kannata arvostella alle viikon pelaamisen jälkeen, koska menee pelkästään jo viikko siihen että kaikki kisat aukeaa vaikka kuinka ajais. Joka pitää metaa jonain kriteerinä sille ostaako pelin vain ei, kannattaa lopettaa koko pelaaminen.
16.12.2010 klo 18.00
Kertokaas miten peli voi olla floppi jos se myy hyvin?
Kerros mulle miksi ei voisi olla? Eiköhän tolla rahamäärällä ja tuolla kehitysajalla joku kasin keskiarvon saanut peli voida luokitella flopiksi vaikka se myisi tähdet taivaalta.
16.12.2010 klo 18.04
GT5 on just hyvä esimerkki, sitä kun ei kannata arvostella alle viikon pelaamisen jälkeen, koska menee pelkästään jo viikko siihen että kaikki kisat aukeaa vaikka kuinka ajais.
Ymmärrätkö itsekään mitä paskaa kirjoitat? Hieman kannattais funtsia miksi asiat ovat niinkuin ovat ennenkuin menee suoltamaan mitätahansa yrjöä suustaan. Tosin nimimerkkisi kertoo jo ihan tarpeeksi älykkyysosamäärästäsi ja siitä kannattaako älyllistä tekstiä sinulta odottaa...
16.12.2010 klo 18.15
Aika kallis on tuo GTA4, kun ajattelee, että siinä on näennäisesti vapaa kaupunki missä pitää juosta hoitamaan tehtäviä a, b tai c. Saisivat pelintekijät ottaa mallia Pirates!:sta (alkuperäinen) eli paljon vaihtoehtoja ja lopuksi teksti siitä mitä on saanut aikaiseksi. Eli olisivat tehneet GTA:han pienemmän alueen, missä olisi voinut mennä vaikka kämppiin sisälle, paljon vapaavalintaisia tehtäviä, mitkä vaikuttavat NPC:hin, pelaajan vanheneminen, kiinnijäämisestä vankilaan vanhenemaan, kuolemasta peli alkaa alusta ja vanhenemiseen kuolee myös, jolloin loppuanimaatio ja pisteytys omista saavutuksista. Ja tietenkin voi pelata myös hyvän ihmisen roolia. Sellaista olisi GTA IV tylsyyden pitänyt olla. Hieman offtopic, mutta mitä sitten!
Jos ottaisit asioista selvää niin syy miksi GTA IV maksoi niin paljon on Uusi moottori, näyttelijät, euphoria, motion capture, biisien oikeudet jne.
Hei, noihan luki jokaisessa arvostelussa ja lätkäistiin 10/10 perään. Eipä paljoa kerrottu, että ohjattavuus on tönkköä, autot kulkevat huonosti ja tehtävät on tasapaksuja. Ainoastaan oli kirjoituksia kuten: "GTA IV on niin hyvä, että siinä jaksaa vaikka tuntien ajan töniä ihmisiä rappusista alas ja katsella kun ne hienolla fysiikalla kaatuilevat". Totuus kuitenkin oli, että ainoa syy minkä tähden peliä jaksoi pelata oli välianimaatiot.
Moni kakku on päältä kaunis, mutta kuitenkin pohjalta vain kallis Pirates! kopio.
16.12.2010 klo 20.30
Jokaisella on oma saatanan mielipide. NYT TURPA KIINNI!
Yksi sana sulle: VITUTTAAKO?
Tuota... tuo on kylläkin kysymys.
16.12.2010 klo 20.47
Jokaisella on oma saatanan mielipide. NYT TURPA KIINNI!
Yksi sana sulle: VITUTTAAKO?
Tuota... tuo on kylläkin kysymys.
On se myös sana...
16.12.2010 klo 21.09
PS3 on kakka, Xbox 360 on kakka, PC on kakka, kaikki pelikoneet/tietokoneet/internet on kakkaa.
Olen iloinen trolli ja asustan sillan alla.
//Bubububu yhyy vain minun mielipiteelläni on väliä.
16.12.2010 klo 21.21
17.12.2010 klo 08.16
Yrittäkää nyt painaa kalloonne ensinnäkin se seikka että tässä listattiin pelejä joiden _kehittämiseen_ on poltettu eniten rahaa, ei siitä mikä on flopannut, tehnyt persnettoa tai myynyt kuin häkä.
Tästä syystä esim. ABP ja Too Human ovat vasta listan keskivaiheilla ja GTA4 (joka on myyntiluvuin erittäin menestynyt peli), vetää pohjat.
17.12.2010 klo 22.19
Jokaisella on oma saatanan mielipide. NYT TURPA KIINNI!
Yksi sana sulle: VITUTTAAKO?
Tuota... tuo on kylläkin kysymys.
On se myös sana...
Ööö... tuota... se esitettiin kysyvässä muodossa...
18.12.2010 klo 19.41
Peli oli kuitenkin loppuun asti aivotonta putkijuoksua. Kyllä, myynnillisesti AW floppasi, ja pelillisesti myös. Sen todistaa 83 metascore.
Jos AW:ssä olisi resoluutio ollut sub-HD tasoa esim. 960x540p... eiku... AW oli siis loppuun asti huonolla grafiikalla höystettyä aivotonta putkijuoksua.
Alan wakeen jouduttiin työstämään juoni, käsikirjoitus, hahmot, miljööt, äänet jne. 7 vuodessa. Mutta silti Naughty Dog teki samat asiat tuhat kertaa paremmin 1.5 vuodessa UC2:n kanssa.
AW taas, julkaistaan keskeneräisenä helvetin pitkän kehitysajan jälkeen. Julkaisun jälkeen lisäillään ominaisuuksia joita ei ehditty jostain syystä (luoja tietää mistä) peliin tunkemaan. Jotain turhia ladattavia episodeja. Mutta silti myy huonosti.
Ei AW nyt huono peli ole mutta odotuksiin nähden peli jätti todella paljon parantamisen varaa. Joten siksi siis annoin pelille tuomion: FLOPPI
18.12.2010 klo 22.36
Oliko Alan Wake floppi? Mielestäni kyllä. 83 pistettä metascorea ja 7 vuotta kehitystä.
Peli oli kuitenkin loppuun asti aivotonta putkijuoksua. Kyllä, myynnillisesti AW floppasi, ja pelillisesti myös. Sen todistaa 83 metascore.
Jos AW:ssä olisi resoluutio ollut sub-HD tasoa esim. 960x540p... eiku... AW oli siis loppuun asti huonolla grafiikalla höystettyä aivotonta putkijuoksua.
Alan wakeen jouduttiin työstämään juoni, käsikirjoitus, hahmot, miljööt, äänet jne. 7 vuodessa. Mutta silti Naughty Dog teki samat asiat tuhat kertaa paremmin 1.5 vuodessa UC2:n kanssa.
AW taas, julkaistaan keskeneräisenä helvetin pitkän kehitysajan jälkeen. Julkaisun jälkeen lisäillään ominaisuuksia joita ei ehditty jostain syystä (luoja tietää mistä) peliin tunkemaan. Jotain turhia ladattavia episodeja. Mutta silti myy huonosti.
Ei AW nyt huono peli ole mutta odotuksiin nähden peli jätti todella paljon parantamisen varaa. Joten siksi siis annoin pelille tuomion: FLOPPI
sad psfag is sad
19.12.2010 klo 15.53
"Alan wakeen jouduttiin työstämään juoni, käsikirjoitus, hahmot, miljööt, äänet jne. 7 vuodessa. Mutta silti Naughty Dog teki samat asiat tuhat kertaa paremmin 1.5 vuodessa UC2:n kanssa."
Mistäs sää 7 vuotta revit, yhtä kauan tämä on ollut kehityksessä kuin GT5? ND ei tehnyt UC2:n kanssa tasan mitään paremmin kuin sen graafisen puolen, joka sinutkin on näemmä sokaissut. Tarina hollywoodin b-luokan toimintaleffoja paskempi, samaten loppuunkulunut, kliseinen henkilökaarti ja Nolan North. Vain idiootti voi pitää UC:n kässäriä jeti-hirviöineen millään asteella hyvänä, saati parempana kuin AW.
"AW taas, julkaistaan keskeneräisenä helvetin pitkän kehitysajan jälkeen .Mutta silti myy huonosti."
AW ei ole keskeneräistä nähnytkään, verrataan vaikka GT5:seen. Naurettavan epätasaista laatua ja 80% pelin autoista ruvetaan vasta nyt kääntämään vaaditulle tasolle. Eli pelille tulee vielä noin 2 pari vuotta lisää kehitysaikaa julkaisun jälkeenkin. Pelillisesti AW ei pääse lähellekään samaa floppausta kuin GT5, jota vieläpä tuotettiin tähtitieteellisellä budjetilla ja henkilöstömäärällä. Myyntiluvutkin ovat taatut, onhan kyseessä jo sarjan viides osa, joten laadullinen puoli voi olla mitä tahansa.
19.12.2010 klo 23.34
AW on keskeneräisyyden huippu 540p SD- grafiikkoineen. PC:llä pelistä olisi saattanut tulla jopa kelvollinen.